[ Revisor @ 05.07.2004. 13:21 ] @
Po onome sto cujem i vidim nije retka pojava da se ljudi zale na novonastancovane igre i jednostavno se vrate starim (od pre par godina ili cak decenija) gundjajuci kako su one interesantnije.

Sta je to u novim igrama sto uzrokuje ovakvu reakciju?

(nisam se bas potrudio da objasnim na sta mislim ali verovatno cete razumeti sta sam hteo da kazem... u protivnom, sacekajte da preformulisem post)
[ reject @ 05.07.2004. 14:04 ] @
Citat:
Sta je to u novim igrama sto uzrokuje ovakvu reakciju?

Sam si rekao, igre se nekada nisu stancovale. :)
Kao i filmovi, igre se danas uglavnom izbacuju tako da ostvare sto veci profit.
Dobar primer je SumOfAllFears koji je prodat uglavnom samo na osnovu
reklame za sam film. Mislim da su u njemu cak korisceni objekti iz RavenShielda
da bi se sto pre sklepao i izbacio na trziste.
Jos jedan primer je zadnji TombRaider, a bogami i Unreal2. Uz svu reklamu,
oni su se dobro prodali, ali nisu dobili dobre ocene kod igraca.
Mislim da je takodje fora u tome sto cesto glavne stvari u gameplayu
odredjuju likovi koji se ne igraju i/ili likovi koji ne znaju sta cini igru igrivom.
Dobar primer je da u RavenShieldu igrac NE MOZE da skoci zato sto je
specijalac koji je saradjivao sa razvojnim timom rekao da oni nikada ne
skacu u akcijama. Takodje, iz istog razloga igrac ne moze da pokupi oruzje
sa zemlje tako da kad se municija potrosi moze samo da se setka unaokolo
(nema noz). Ovo ne smeta vecini igraca zato sto ljudi uglavnom vole "instant
zabavu" gde sa par klikova misem postizu senzacionalne "umri gade" akcije.
Zato su se Raven i Sof2 i prodali dobro iako i nisu nesto super posebno ultra
kvalitetne igre i cak imaju velike propuste.

Sa druge strane, danas se prave igre kakve ranije nikada nisu mogle biti
napravljene. Genijalnosti kao Sims, SimCity4 i GTA3 & MiamiVice su primeri
kako velika igra treba da izgleda. Battlefield i CallOfDuty isto. Ranije se nikada
nije moglo desiti da se isplati pravljenje velikih timova kao RockStar.

U principu mislim da je stvar ostala ista kao i nekada, samo sto se povecanjem
trzista i kapitala koji se obrce kroz proizvodnju igara citava stvar digla na
"visi nivo" tj. proizvodi se mnogo vise igara, ali je odnos proizvedenih i kvalitetnih
igara ostao isti kao i pre.

Na primer, ja sam recimo hteo da opet igram sve dobre igre sa C64 i poceo sam da
se prisecam sta je sve tu bilo dobro i skino sam ih sve i video da to uopste nije
puno igara u odnosu na to koliko je tada bilo igara u prodaji. Sta hocu da kazem?
Ne verujem da ce se neko vratiti da igra F18Hornet, UpPeriscope, Life&Death,
Terminator2 i slicne kreacije, ali ce se vratiti da igra Turrican2, ZakMcKraken,
ProjectFirestart i CovertAction.
[ WinterMute @ 05.07.2004. 20:23 ] @
Mislim da su sve velike ideje istrosene za ove dve hiljade godina civilizacije i upotrebljene u svim vrstama umetnosti.
Kod igara je specificna situacija - kad nastane nova tehnologija (nova vrsta animacije, ai-a...) nastane i bejbi bum video igara dok to ne postane prevazidjeno, manji je akcenat na ideji (koje su istrosene kao sto rekoh) a vecji na izrabljivanju nove tehnologije i to je u neku ruku problem. Evo primera, dosta novih igara je nastalo upravo iz demoa za novu generaciju grafickih kartica.
Taj trend cje jos drugo da traje (da se bavim malo proricanjem) ako se uzme u obzir i to sto softver kaska za hardverom.
Recimo da svetlu buducnjost imaju MMORPG igre koje zamucjuju granicu izmedju igre i nekog community sajta ili foruma, to su josh neistrazene teritorije. Mozda bi bila zanimljiva neka kombinacija ovakvih masivnih multiplejer igara sa vrml-om i p2p tehnologijama. Reeeciimooo www.vrspace.org
Toliko.
[ reject @ 06.07.2004. 14:41 ] @
Jeste, MMORPG jeste nesto novo, ali je za malo dalju buducnost.
Danas MMORPG projekti uglavnom "sa'rane" ceo razvojni tim
(Earth & Beyond).
[ pctel @ 06.07.2004. 15:58 ] @
Ljudi takodje vole stare filmove, staru muziku, stare automobile (oldtajmeri), staro slikarstvo, vajarstvo, stari novac (numizmatika), stare zgrade (palate, dvorci, rezidencije) i tako dalje, do sutra bih mogao da nabrajam. Ja recimo ne mogu sebe da zamislim kako igram neku savremenu pucacinu, dok sam nedavno naisao na neke igre iz 80-ih (Ghost'n'Goblins) i ostao skoro sat vremena igrajuci. Ne znam zasto, jednostavno mi se vise svidja.