|
[ Zephyros @ 09.09.2004. 09:46 ] @
| posto Aministartor Gojko smatra da je ova ideja dobra, evo ja pocinjem, a ostali neka se pridruze. Naravno bilo bi pretenciozno sa moje strane da se predstavljam kao autoritet u ovoj oblasti. Prvo to nisam, a drugo to je preopsirna oblast za jednog coveka. Ideja je da se sva znanja koja imamo i korisni delovi pojedinih topica skupe na jedno mesto i da se to stalno dopunjuje, novim primerima, ispravlja sugestijama i dr.
Evo kako sam ja to mislio:
1. AUTOMOBIL KAO TEHNICKO SREDSTVO
1.1 Mehanika
1.2 Limarija + Lakiranje
1.3 Autoelektrika
2. KUPOVINA AUTOMOBILA
2.1 Modeli automobila
2.2 Novi automobili
2.2.1 prodajna mesta
2.3 Polovni automobili
2.3.1. Na sta obratiti paznju
2.3.2. prodajna mesta
2.4 Prodaja automobila
2.5 Inostrana iskustva
3. PAPIROLOGIJA
3.1 Registracija
3.2 Uvoz
3.3 Osiguranje
3.4 Prepis
3.5 Dozvole vozacke, saobracajne, punomoc
4. NA PUTU
4.1 Saobracajnice i pravci u Srbiji
4.2 U inostranstvu
4.3 Kako sa saobracajnom policijom
4.4 Sta za slucaj nezgode
5. RAZNO
5.1 Kamioni, bageri
5.2 Moj auto moj sampion
------------------------------
otprilike mislim da sam obuhvatio skoro sve... |
[ Zephyros @ 09.09.2004. 10:04 ] @
3.2 Uvoz
3.2.1 Nemacka
Samo traženje odgovarajućeg automobila uglavnom se obavlja preko dobro poznatih sajtova, listu možete pronaći u delu ovoga sajta korisni linkovi. Najpoznatiji je svakako www.mobile.de. Zavisno od želje kupca pretražuje se po različitim kriterijumima (tip, motor, godište, klima, udaren, MwSt…..).
Ljudi koji se bave uvozom automobila, u Srbiju uglavnom uvoze udarene pa ih ovde popravljaju i prodaju. Neke firme kod nas pokažu slike automobila skinute sa sajta i na osnovu njih i nekih tehničkih podataka se kupac odlučuje da li kupuje ili ne.
Kada se nađe potencijalni automobil u Nemačkoj onda se kontaktira prodavac ili hendler, raspituje se za detalje (savet: bez preteranog pokazivanja da vam je do auta stalo jer vam to smanjuje šansu da oborite cenu). Svaka cena je oboriva, a koliko će vam oboriti zavisi od vaše veštine. Meni je konkretno pomogao kolega koji zna savršeno nemački a pri tome je komercijalista tj. prodavac. On je na cifru od 4500€ ponudio 3900€ i na kraju dobio 4100€ sa mogunošću da se još obori cena kada gazda stigne (prodavac je imao dozvolu od gazde da toliko obori cenu).
Izuzetno bitno za kupce iz Juge je da tehničke detalje tačno utvrdite jer podaci na sajtu nisu merodavni. Pitati da li je udaran, da li ima sve sto piše da ima (alu-felne,kasetofon....), da li je na njemu sve ispravno, da li po njegovom saznanjima automobil apsolutno ispravan....
Nakon prvog razgovora i nakon sređenih utisaka zovete ponovo i pokušavate da dogovorite konačnu cenu. Kada to završite tražite da vam rezerviše auto jer biste vi došli da ga pogledate i kupite. Moguće je da će vam prodavac tražiti da pošaljete fax sa tim zahtevom da bi bio siguran da dolazite. U svakom slucaju vi tražite od njega fax na kojem ce opisati auto, na kojem ce pisati dogovorena cena (OBAVEZNO DA NAVEDE NETTO ILI BRUTTO) i datum do kada vam drži rezervaciju da ne bi imali problema kada dođete da vidite auto.
Kupovina:
Kada dođete na vama je da pokušate da oborite još malo cenu i da proverite ceo auto. Ako ste odlučili da uzmete auto od handlera dobijate račun (koji bi bilo dobro da glasi na što manji iznos) i izvoznu carinsku deklaraciju (u slučaju da postoji mogućnost povraćaja poreza –MwSt ausweissbar ), a ako auto kupujete od fizičkog lica MORAĆETE otići kod notara da bi isti napravio i overio ugovor (opet bi bilo dobro da glasi na sto manji iznos).
Račun od hendlera trebalo bi da glasi na osobu koja će registrovati auto u Jugi, tj. na osobu koja će biti vlasnik auta (da u Jugoslaviji ne biste plaćali prenos od 5%).
Notar sklapa ugovor između trenutnog vlasnika-Nemca i budućeg vlasnika. Ako budući vlasnik nije prisutan prilikom sklapanja ugovora onda čovek koji preuzima auto mora da ima ovlašćenje od budućeg vlasnika da može u njegovo ime da kupi i doveze auto u Srbiju. Taj papir se overava u našoj opštini i mora da se prevede kod sudskog tumača. Važno je da datum na ovlašćenju bude stariji od datuma na ugovoru od notara. U protivnom carina ne priznaje ugovor i sama određuje osnovicu.
Nakon toga se uzimaju zoll tablice na ime osobe koja će voziti auto u Jugu. Zoll tablice se dobijaju pod uslovom da auto ima TÜV. Ako ga vozilo nema, onda se mora prethodno obaviti tehnički pregled (40€). Test izduvnih gasova (40€) za našu zemlju nije neophodan. Procedura oko zoll tablica se obavlja u policiji (Zulassungsstelle). Zoll tablice i osiguranje koštaju ukupno oko 150€ (hendler gotovo uvek pomaže i prisutan je pri dobijanju tablica).
Takav auto može izaći iz Nemačke. Na austrijsko-mađarskoj granici overavate izlaznu deklaraciju, ako je imate, (da bi mogli posle od hendlera dobiti MwSt.- obavezno definisati sa hedlerom kome ide MwSt. vama ili njemu). Mađari znaju da prave probleme i da insistiraju da oni prekucaju deklaraciju i da istu overe što nije nikakav problem što se tiče povraćaja MwSt. već vas taj papir košta dodatnih 25€.
Mađari od granice sa Austrijom pa do naše znaju da prave problemčiće koji se rešavaju na dobro poznat način.:))))))
Na ulazu u Srbiju morate da nađete špeditera (od 30-50€ zavisno od prelaza) koji će vam uraditi papire (propratni list tj. carinske papire sa kojima idete na carinjenje). Njih ima koliko hoćete na granici, jedino sto je potrebno znati je mesto gde ćete automobil cariniti (npr. Beograd, Subotica...). Na granici se upisuju osnovni podaci o kolima (broj šasije, tip, boja, godište, a na nekim granicnim prelazima i kilometraža). Ako imate neka oštećenja obavezno ih prijavite da biste mogli na osnovu toga dodatno da spustite carinsku osnovicu. Vise o ovome na: http://www.nasi-u-d.org/
[ Zephyros @ 09.09.2004. 10:09 ] @
3.2. Uvoz
3.2.1. Carinjenje auta iz Nemacke
U roku od tri dana tebalo bi da predate auto na carinjenje carinarnici koju ste naveli na granici.
Najbolje je da nađete (još jednom) špeditera koji će svu papirologiju i proceduru odraditi za vas (50€ navise). Od papira su vam potrebni: račun ili ugovor, fahrzeugbrief, servisna knjižica (u slučaju da se traže olakšice na osnovu pređene kilometraže), carinski papiri sa granice, očitani broj motora i šasije (papir koji dobijate u bilo kom servisu koji radi tehnički pregled).... Špediter će vam sve objasniti!!!!!!!!!!
Tu imate i troškove parkinga u carinskom boksu (u Beogradu 50€, auto može da bude do 4 dana u boksu, posle se doplaćuje).
Carinik određuje carinsku osnovicu. Ako je cena iz ugovora odnosno računa prihvatljiva (po njegovoj proceni) onda je to carinska osnovica, a ako nije onda se utvrđuje na sledeći način:
Gleda se vrednost automobila po Schwacke katalogu. Postoje dve vrednosti: gornja ako je auto kupljen od hendlera i donja ako je kupljen od fizičkog lica (razlika je oko 16%)
Ta vrednost se deli sa 1.16 (umanjuje za 16%) i u slucaju hendlera i u slučaju kupca
Na osnovu kilometraže koju je auto prešao, a koja mora biti dokumentovana servisnom knjižicom i stanjem na kilometarsatu i da se slaže sa kilometražom upisanom na granici (ako je upisana), osnovica se može oboriti jos maksimalno 30%
Osnovica se može oboriti i na osnovu oštećenja automobila i na osnovu opšteg stanja
Na tako sračunatu osnovicu plaća se carina 20% (priča se da će se smanjiti u aprilu 2003. zbog usklađivanja carinskih stopa Srbije i CG, ali ...). Kada se carina plati, auto se preuzima iz carinskog boksa i sledi registracija.
3.2.2 Carinjenje: tips and tricks
troskovi prema drzavi su 44,5% jer je carina 20% i porez je na osnovicu koju cine cena vozila (sa uracunatim troskovima prevoza- postoji tarifa za vozilo stiglo na tockovima i na prikolici) i carinsko zaduzenje, a iznosi 20% ali na vecu osnovicu od one koju carina uzima. U to dodamo i 0,5% carinske provizije i dolazimo do cifre od 24,5%...da, ne racunajuci troskove SVOG speditera, koji ima SVOG carinika, stajanje vozila u zici, proviziju banke pri uplati, nabijanje kilometraze za umanjenje carinske osnovice, izradu adekvatne dokumentacije za opisanu radnju itd. I kao sto rece Roli: na pijaci ti automobili vrede isto koliko i bez pomenutih opterecenja u inostranstvu- upravo zbog postupka varanja kupca kroz "peglanje" lima, kilometraze itd. - lancia88
Dok je na snazi bila uredba o dozvoli uvoza vozila starih do 12 meseci (1 godina) povlascena kategorija su bili invalidi sa invaliditetom od najmanje 60% u II kategoriji ili I kategorija. Oni su mogli da uvezu vozilo bez ogranicenja starosti ali uz zabranu otudjenja koja je unosena na carinsku deklaraciju i u saobracajnu dozvolu. To vise nemaju pravo.
Naredni nacin je tzv. Uvozna dozvola koja se sticala na osnovu potvrde nasih ambasadi u inostranstvu da je korisnik dozvole proveo najmanje (mislim) 6 godina neprekidno ili (mislim) 10 godina sa prekidima ne vecim od 6 meseci u toj i toj drzavi. Sada mu se izdaje dozvola da uveze svoj automobil/kamion/belu tehniku/pokucstvo /itd obzirom da se vraca sa privremenog rada. Na osnovu te dozvole (koja je vremenski ogranicena na 1 godinu od dana izdavanja) on uvozi svoje vozilo ili tudje za sta dobije novce (cuvana kupovina uvozne dozvole) takodje uz zabranu otudjenja od 2 do 5 godina.
Popularan nacin carinjenja skoljke i bloka (tako se radilo a ne sasije i motora) je zasnovan na mogucnosti uvoza delova za vlastito REGISTROVANO vozilo i to tako sto se mora uvesti odvojeno, tj. ne moze celo vozilo biti sastavljeno. Zakon propisuje i carinjenje ostalih rezervnih delova ali ovo su nosioci identifikacionih brojeva pa oni moraju kroz carinu a ostali delovi mogu biti od bilo kud pa zato ne podlezu carinjenju jer je to u praksi neizvodljivo. Pre dve godine otprilike, carinskom uredbom ne dozvoljava se uvoz skoljke, ostaje dakle samo blok motora. Uredba je defakto protivzakonita, MUP nema nikakve nove instrukcije po tom pitanju ali prvu instancu tj.Carinu ne prolazis i tu je kraj.
Postoji i jos jedan naporan nacin: testamentom neko nekome ostavi vozilo iz inostranstva i onda krecu brojne molbe po ministarstvu za spoljnu trgovinu da se dobije njihovo misljenje i saglasnost, pa sa time u SUC (carina) pa njihovo misljenje i onda u proces uvoza vozila. U praksi postupak se retko primenjivao, funkcionisao je i u formi poklona a ne samo testamenta i trajao je oko 3 meseca. Licno imam samo podatke o uspesnosti ali ne i o neuspesnim pokusajima pa ne mogu reci koliko je generalno bio funkcionalan..
Slicna prica je funkcionisala i preko auto-klubova do donosenja novog zakona o donacijama, kao i u humanitarnim organizacijama ali uz stalnu obavezu da vozilo svakih 6 meseci napusti zemlju i vrati se.
Price o Trabantima itd. nikada nisu postojale cak ni u formi nekakvog predloga skupstini, zasnovane su na ideji u razvijenom delu Evrope da drzava plati vlasniku svaki stariji automobil i uz njegovu saglasnost ga ukloni sa ulice (primer Italija) ali osim te male novcane nadoknade nema drugih beneficija. Evropska resenja tog pitanja su razlicita: Svajcarska ima veoma rigorozan tehnicki pregled koji se tesko moze proci (sa nasim TP-ma zajednicki je samo naziv) ali zato je uvozna dazbina zasnovana samo na kilazi vozila pa biraj sam hoces li staro ili novo. Nemacka recimo na pumpama toci samo bezolovni benzin, pa ako imas stariji auto, kupis bocicu aditiva i dodas ga u rezervoar ali ko bi se sa time bas zezao, ljudi sami od sebe napustise Super. U vecini zemalja su premije osiguranja destimulativne za starija vozila pa ko voli nek' izvoli. Visok standard diktira sindrom 5 godina starosti jer je to najcesci rok otplate vozila u inostranstvu a za teretna cak rok rentabilnosti, sa njime im prestaje vrednost. - lancia88
[Ovu poruku je menjao Zephyros dana 09.09.2004. u 12:20 GMT]
[ Zephyros @ 09.09.2004. 10:13 ] @
3.1. Registracija
3.1.1. Registracija uvezenog vozila
pripremite:
1) Overena carinska deklaracija. Da bi auto mogli registrovati morate platiti porez u opštini stanovanja. Porez je 20% na ukupnu vrednost automobila (carinska osnovica +carina). Nakon te uplate na poleđini carinske deklaracije dobijate pečat da ste izmirili obaveze prema državi..
2) Tehnički pregled
3) Zoll tablice
4) Original Fahrzeugbrief
5) Original račun ili ugovor od notara
6) Prevod ugovora ili računa – prevod od strane sudskog tumača
7) Osiguranje
8) Brdo uplatnica za puteve i dr
ovo poslednje mozete uraditi i u nekoj agenciji, poplacati takse i taksice
[ UroS @ 05.10.2004. 04:31 ] @
Još da vlast stavi manji porez na zastavina vozila a poveća strancima to bi bilo super, favorizovala bi se domaća privreda a ne neki stranci da zarađuju na nama.
[ Slobodan Miskovic @ 07.10.2004. 18:04 ] @
BEZ UVOZA VOZILA STARIJIH OD 3 GODINE | 17:04 | Izvor: SRNA
Beograd -- Vlada Srbije donela je danas odluku o zabrani uvoza korištenih motornih vozila starijih od tri godine.
"Osim toga, Vlada je dozvolila uvoz motornih vozila čiji motori ispunjavaju standard Evro 3 i ukoliko nisu havarisana", rekao je ministar finansija Srbije Mlađan Dinkić na konferenciji za novinare. Time je poništena ranija odluka Vlade Srbije o zabrani uvoza korištenih motornih vozila starijih od šest godina.
[ Stefano @ 07.10.2004. 18:44 ] @
Citat: Zna li neko vise o ovome,da li ce dazbine idalje ostati 45.5%(carina+porez) ili ce bar to smanjiti na neku normalnu meru(15-20%)od kada pocinje da se primenjuje,i najvaznijeda li ce biti dozvoljen uvoz automobila starijih od 3 godine a ciji motori ispunjavaju EURO3 normu
Evo da sam sebi odgovorim,samo do 3 godine starosti i to samo motori koji ispunjavaju EURO 3 normu
[ roli @ 07.10.2004. 22:36 ] @
...jedino sto je pozitivno je to..da se vozila vise nece "donositi" vec dovoziti na njihovim tockovima,koja vjerovatno za to i sluze ....ostalo je malo zesca glupost koja ce trajati onoliko koliko i onaj koji je taj zakon donio.
Nisam znao da Zastava pravi Euro 3 motor ???
Izgleda da su plate povecane pa da ce mo lako odvojiti desetak hiljada eura za takvo vozilo zajedno sa carinom i porezom.
Bojim se da ce biti malo takvih vozila na nasim putevima, ali ce zato biti rasklimanih stojadina i Yugo-kabrioleta
Pravi potez bi bio da su zabranili uvoz havarisanih vozila ,ali da je ostalo do 6 godina...time bi izbjegli (bar donekle) kojekakve marifetluke na relaciji carina-spedicija-uvoznik...
Pa zapadna Evropa je jos uvijek puna kojekakvih krsina i ljudi to tamo voze...kao...zimski auto...,inace odakle bi Bugari vozili one silne auto-vozove sa vozilima iz 80-ih godina
Nadam se da ovo nece biti dugog vijeka.
Zesca glupost!!!!
Pozdrav!!!
/mrdja
[ lancia88 @ 07.10.2004. 23:21 ] @
Pozdrav,
da dopunimo pa da idemo na spavanje:)
dakle, kod carinjenja treba obratiti paznju na papire koje dobijate prilikom preuzimanja vozila. Papiri moraju nedvosmisleno pokazivati put kojim je vozilo doslo do osobe na koju se carini. U praksi to znaci da npr. vlasnik na brifu (nemacka dozvola) moze biti Otto Muler ali na Peru Perica notarskim racunom ga prenosi garaza XY&co. To ne stima jer mora postojati vezni dokument koji daje za pravo toj garazi da proda Otov automobil Peri. Takav dokument se cesto zaboravi pa onda ume da "boli glava" a i dzep najcesce.
Dalje, mora postojati i izvozna deklaracija ukoliko je prodavac na saobracajnoj dozvoli pravno lice u inostranstvu inace se za obracun carinske vrednosti uzima kataloska procena (najskuplja varijanta) i tu samo ostecenja i kilometraza mogu da pomognu kod umanjejna osnovice za obracun carine/poreza.
I da ne gusim dalje ostalim detaljima, dodacu samo jos da u Beogradu nije vise neophodno platiti 50 eura za stajanje "u zici" za 4 dana jer postoji i opcija od 25 eura za 7 dana samo je izvan Luke Beograd na Vilinim Vodama.
pozdrav
[ pctel @ 08.10.2004. 00:34 ] @
Bas je neumesno lancia88 da u trenutku prakticne zabrane uvoza pricas o uvozu...
Evo, da ja probam da pomognem:
Citat: Vlada Srbije donela je danas odluku
A ko nama brani da sutra odemo u Crnu Goru i prijavimo se tamo!? Time sticemo pravo na uvoz polovnog automobila po propisima Crne Gore, koji bez problema mozemo voziti u Srbiji. Cini mi se da ce po ko zna koji put Crna Gora zgrtati pare zahvaljujuci gluposti vlasti Srbije.
[ Slobodan Miskovic @ 08.10.2004. 00:37 ] @
Mislim da je glavni razlog zasto je ovaj zakon donesen taj da se spreci ili bar uspori iznosenje para iz zemlje tj. da se bar na neki nacin smanji deficit...
[ pctel @ 08.10.2004. 02:24 ] @
Zar ima logike da se deficit smanjuje zabranom uvoza polovnih automobila!? Pa, novi automobil kosta 5x vise od polovnog, a zakon forsira kupovinu novih. Osim toga, novom automobilu pada cena godisnje za po 3-5 hiljada EUR-a, sto je vise od onoga sto prosecan srbin moze da zaradi za godinu dana!
Evo, npr. ja sam uvezao neke '99-e auto star 12 godina i jos radi kao novi. Da tada nije bio dozvoljen uvoz, ja bih umesto 4000DM iz zemlje izneo minimum 10-ak hiljada vise, a takvih kao ja je bilo oko milion, sto znaci da je drzava sacuvala 10 milijardi DM, tj. sadasnjih 5 milijardi EUR-a. Nije mnogo ali siromaha veseli
[ popeye @ 08.10.2004. 02:37 ] @
Uvoz će sigurno biti smanjen, a pitanje je u kojoj meri. Platežna moć je ovde niska i nove automobile nemože svako priuštiti.
[ Ivan Dimkovic @ 08.10.2004. 07:43 ] @
Citat: STELLANOVA
Mislim da je glavni razlog zasto je ovaj zakon donesen taj da se spreci ili bar uspori iznosenje para iz zemlje tj. da se bar na neki nacin smanji deficit...
i
Citat: pctel
Zar ima logike da se deficit smanjuje zabranom uvoza polovnih automobila!? Pa, novi automobil kosta 5x vise od polovnog
Stellanova je u pravu, tacno je to sto pctel kaze ali nema veze - iz prostog razloga sto je neko iz odeljenja za statistiku skuzio da veliki procenat onih koji mogu da priuste kola kupuju polovna - nov strani automobil je nedostizan za vecinu gradjana Srbije.
Smanjenje potrosnje je jedan od zahteva MMF-a, a takodje je dugo poznato da je zivotni standard ljudi veci od ekonomskog outputa zemlje (dakle: zivi se na donacijama/kreditima/privatizaciji) pa je ovo prva nepopularna mera za dovodjenje stvari na pravo mesto :(
Na zalost, to dovodjenje znaci samo nivelisanje standarda na dole i, poznavajuci bezanje u apatiju i ekstreme na tom regionu, verovatno jos mnogo toga loseg :(
Evo i danasnje vesti (drugi deo)
Citat:
Dinkić je saopštio i da je Vlada usvojila odluku kojom se zabranjuje uvoz vozila starijih od tri godine. On je objasnio da mogu biti uvožena samo vozila čiji motor ispunjava standard "evro 3" i koja nisu havarisana. "Cilj je sprečiti zagađivanje životne sredine. Zato je potrebno da, ako se uvozi vozilo, ispuniti standard motora "euro 3". Naravno, to je motivisano i željom za smanjenje spoljnotrgovinskog deficita. Moram da kažem da je ove godine na uvoz automobila otišlo skoro milijardu dolara, a od toga na uvoz polovnih automobila preko 700 miliona. Želimo da pojačamo sigurnost na putevima i da smanjimo zagađenje životne sredine", kaže Dinkić.
Ekologija po strani - mislim da je jasno sto su odabrali bas polovna kola :)
[ Jbyn4e @ 08.10.2004. 08:20 ] @
Znaci li to da je sledece sto treba da ocekujemo povecanje cene automobila iz Zastave? (to mi izgleda kao logicno sto ce sledece da se desi).
[ postmortem @ 08.10.2004. 11:26 ] @
po mom misljenju, sledece sto se ocekuje jesu vece kamate banaka na auto kredite, jer ce broj zakljucenih ugovora biti drasticno manji, a time i smanjena obrtna sredstva u tim fondovima.
drugo je to sto ce cene svih vozila poskupeti.
mada mislim da ova odluka nije na duge staze jer za zakljucenje onog ugovora sa EU koji se predvidja do kraja 2006te, moramo da ispunimo svakakve uslove pa i to da moramo da uskladimo carinske stope i uvoz sa susednim zemljama, o tome se pricalo u sklopu nekog sporazuma u okviru pakta za jugoistocnu evropu.. po tome, mi nema sanse da imamo jedini ovakva pravila u regionu, ako npr. bugari uvoze do 10 god starosti.. sve u svemu, pravilo je nazadno, mesto da se stimulise izvoz za smanjenje deficita, stimulisu se izborne kampanje, pa tako da ovo dodje kao posledica..
[ Stefano @ 08.10.2004. 11:57 ] @
Pa teoretski nije na duge staze,pogotovu sto ova vlada nije na duge staze.
Ali sta su duge staze?
Da li godinu ili dve stavljamo pod kratke staze.
Ja verujem da ce ova odluka trajati bar 2 godine,sve i da padne vlada,posto logicno ako bi dosla druga vlast,sigurno im ne bi bio prioritet promena zakona o uvozu polovnih automobila.
Voleo bi da ako neko zna da nam ovde kaze da li su i druge zemlje koje su prolazile kroz tranziciju(Slo,Madjarska,Ceska i sl.) imale bas ovako nepopularne mere
[ dinke @ 08.10.2004. 13:22 ] @
Za sada ova odluka znači da ćemo ponovo imati gomilu vozila sa CG tablicama, jer će auto biti moguće kupiti u CG i voziti ga na osnovu ovlašćenja (već znam neke ljude koji su promenili adresu prebivališta na CG kako bi mogli to da rade). Naravno, ne bi me iznenadilo da Vlada Srbije uskoro donese i uredbu kojom bi se zabranilo korišćenje ovlašćenja u slučaju da vlasnik auta nije državljanin Srbije ili kako već.
[ lancia88 @ 08.10.2004. 21:07 ] @
Pozdrav,
i sto bi rekao Pctel, bas je neumesno pricati o uvozu vozila preko CG kada si neinformisan o tome Ovo cu ukratko: ko nije iskusio muku sa uvozom na CG i kasnijim produzenjem registracije (da vidis kako za 1300 ccm izadje produzenje registracije 500 eura) bolje da veruje onima koji imaju ta gorka iskustva. Svakako da ima izuzetaka ali sta vredi sto poznajes nekoga kome su uredno produzili registraciju za tricavih stotinak eura kada Tebi traze za to isto 250? Samo oprezno sa tim zaletanjem...a odjava i prijava ponovo? Pa mislio sam da smo odavno prosli tu gimnastiku. Iole ozbioljan covek se ne bi u danasnje vreme igrao sa tim. Uostalom, i RS je tu a ima limit na cak 7 godina...
A vidim, ovde prolazi Dinkiceva prica i obrazlozenje? Kad to prodje na ES-u sta da se ocekuje od stadiona, pijaca, gradskih autobusa, klubova penzionera, boraca i cega sve ne... To valjda Zastava proizvodi eko3 motor? Ili mozda sest godina stara vozila nemaju taj motor? Ovo je tipicna odluka za udar po standardu koju je doneo bas Dinkic ali treba videti ko ju je sve podrzao, zapamtiti i glasati po secanju a ne po obecanju. Pa za koga god. Zanimljivo je da je zadnjih nekoliko dana bila strahovita navala vozila na Carinarnicu u Luci Beograd (za ostale nemam podatke) i da je u zadnjih par dana bilo primera da carinici rade do kasno (isti oni koji Te i ne pogledaju u 16h), te da je granicu preslo za kratko vreme nekoliko hiljada vozila...Da li je to neko znao unapred?
Hajde malo ES, razmisljajte, ocito je da ima i genijalaca medju nama, nemojte da gutate price o eko motorima, pustite to mestima gde nema ovolike obrazovanosti, tamo gde je prikladnije...
pozdrav
[ acatheking @ 08.10.2004. 21:09 ] @
Citat: ...i ukoliko nisu havarisana
Šta odredba podrazumeva pod havarisanim vozilom. Da li to znači da neko neće moći da uveze auto koji je ogreban? I to je havarisano vozilo.
[ roli @ 08.10.2004. 21:16 ] @
Po onome koliko sam ja upucen u sve ovo ,a mislim da jesam....polovnih automobila, ovih do 6 godina, uvezenih bice jos jako dugo u prodaji.
Zasto?
Zato sto je toliko toga doneseno,(ne koristim termin "dovezeno" ) poslednjih par godina da ce zaista trebati vremena da se to sve rasproda.Naravno doci ce i do porasta cijena ,tako da ce taj auto dobiti svoju neku realnu vrijednost,gledajuci na "dazbine" koje su se placale prilikom uvoza.
Realnost je da je bilo koji automobil sad na autopijaci,naravno ovaj do 6 godina po cijeni sa placenim svim dazbinama identican cijeni istog takvog automobila na zapadu. Cudno malo ali realno!!
Opet zasto???
Zato sto su se pojedinci i firme za uvoz auta specijalizirali za uvoz auta koji po zakonima EU moraju pod presu i to jos da platis presu! Total schaden auto,udaren,pomjeren,izkezecen,....sto je god vise raskomadan ,placale su se manje dazbine ,je obicno donosen na autoprikolicama i onda je ovdje kod "majstora" peglano,izvlaceno i sminkano da bi izaslo na auto pijacu.
Onaj ko je bio pametan obicno je prije kupovine automobila isao na carinu "u zicu" da vidi kakva se groblja carine pa je sam nekako uvozio.
Po meni opet ponavljam trebali su ostaviti to ....do 6 godina ,a zabraniti uvoz ostecenih automobila.
I jos nesto....ovima od zakona....ako su htjeli da pare ostanu u zemlji....polovan golf dvojka iz 90-92 kupljen na zapadu je tehnicki ispravniji automobil i bolji od ovih "trend" korsi,punta itd. do 6 godina iz gore navedenih razloga,a takav dizel golf u SFR Njemackoj se moze naci do 500 evra, a niko ga nece kupovati udarenog i sminkati jer se ne isplati i bolji je od novog Yuga ili ovih "trend" auta....a razlika u cijeni je drasticna....
Trebali su malo i o ovome da razmisljaju....
Pozdrav!!!
/mrdja
[ Stefano @ 08.10.2004. 21:59 ] @
@Lancia 88,meni je sasvim slucajno u prici tokom voznje,jedan taksista rekao da je "nacuo" da uvoznici pritiskaju vlast da se jos vise pomeri granica za uvoz polovnjaka.Tada,a to je bilo sredinom septembra ta prica mi je delovala sve samo ne normalna,mislio sam ono,posto on kaze da je zbog toga uvezao VW Boru iz '99,da ga ovo nezakaci,sada se ispostavila kao potpuno tacna,nemam pojma odakle mu te informacije,lika ne znam(zaustavio sam ga na ulici),i znam da sam ga tada ja gledao u cudu i mislio:ala lupa ovaj!.
[ lancia88 @ 08.10.2004. 22:25 ] @
Pozdrav,
tjah, prica kao sto je takva uvek ima logike jedini problem je sto mi bas ne pada napamet kako bi uvoznici pritisnuli drzavu, ne vidim sredstvo. U samom uvozu novih vozila nije neka prevelika zarada ali je u daljem servisu i odrzavanju daleko veci profit (razlika u ceni kao i usluge). Kada to imamo u vidu, onda nam i isti modeli stari do sest godina takodje pogoduju za prodaju delova i usluge ugradnje ili remonta. Ne pije ta logika suvise vodu. Najpre ce biti da je to tudja odluka koju je ovaj put Dinkic sproveo u delo ali pritom su nekom dosapnute informacije o tome: Uvozi narednih par dana, imacu skupstinsku vecinu da proguram ovo do 3 godine, posle cu da ti pokazem na koji sam ono stan mislio, taj mi se najvise svidja Inace, nikada nisam jos cuo da se o necem masovno prica i da je tako nesto zaista i uspelo. Veoma sam blizu informacijama uglavnom ali od ovakvih informacija samo sam jednom dobio informaciju o mogucem produzetku uvoza i ispostavilo se da nije tacna. Mnogo kasnije smo saznali da je odluka blokirana u zadnji cas sto govori o relativnosti cinjenice da je informacija bila netacna. To je licno meni bilo najblize pogotku u metu ali, eto, nije uspelo...
pozdrav
[ roli @ 08.10.2004. 22:32 ] @
[ pctel @ 08.10.2004. 23:15 ] @
Citat: Po meni opet ponavljam trebali su ostaviti to ....do 6 godina ,a zabraniti uvoz ostecenih automobila.
He, he... vidim da niko od diskutanata nije malo dublje razmislio o ovome.
Znaci, na zapadu je postojao ostecen automobil. On ima dva nacina da dodje do kupca u SCG:
1) Da dodje kao havarisan u srbiju, da srpski majstori zarade npr. 500 EUR-a, i da se proda u Bubanj potoku
2) Da dodje kao havarisan u Bugarsku, da bugarski majstori zarade npr. 500 EUR-a, i da se proda u Bubanj potoku
Kao sto vidite, dozvoljen uvoz havarisanih automobila je daleko bolji za domacu privredu
[ Djomloun @ 08.10.2004. 23:33 ] @
@acatheking to za havarisana vozila je satro fora, posto je valjda manja stopa poreza ili cega vec..., u zbiru znaci manje ces platiti drzavi ako ti je vozilo havarisano u odnosu na ne havarisano, uvoznici su jelte bili mudri pa se dosetili da ga cuknu onako malo sa strane da bi ga carinili kao havarisano, ili skinu spojelre etc....u svakom slucaju nasa posla....
@all naravno da ce se uvoziti vozila koja su starija od 3 god kao sto su se uvozila vozila starija od 6 god, ispod ruke razume se...
[ lancia88 @ 09.10.2004. 09:21 ] @
Pozdrav,
Kod havarisanih vozila je moguce spustiti osnovicu za obracun vrednosti vozila za carinjenje/porez sto je takodje moguce i na predjenu kilometrazu (do 16%) ali se zato vozila nisu udarala ako nisu bila vec udarena. Postoje i kod speditera setovi fotografija raznih udarenih vozila, boju lako menja Photoshop ako je bas neophodno (slika se uglavnom iz uglova iz kojih se vidi havarija ali pad svetlosti boju kontrolise samo kao tamnu ili svetlu) pa se to tako dokumentuje u zapisniku koji prave carinici koji prilazu takve slike/kopije a zadrzavaju neke druge papirice, svima dobro poznate i tako cirkulise ta varijanta. Svako ostecenje uz takve papirice postaje ogromno i koliko god papirica da je u igri, manje je nego papirici koje bi uzeo limar/farbar.
A BTW, tesko je bilo i dosad uvesti vozilo koje je starije od 6 godina, i kada se podmladi, registruje dodje dopis o vracanju tablica posle nekog meseca, od kada smo u sistemu provere Interpola. Odmah aznaju da li je vozilo podmladjeno, zato se i potpisuje izjava o saglasnosti sa proverom Interpola i snosenjem mogucih konsekvenci. I ono sto je proslo, proslo je. Bilo je jos uvek moguce nesto zataskati, skloniti itd. Duze vreme unazad to je veoma tesko, najcesce se granici sa nemogucim. Fore sa Muzejem automobila, donacijama, auto-sportom itd pripadaju proslosti, ostao je jos testament iz inostranstva, uvozna dozvola i ta famozna Crna Gora...i naravno, tri godine starosti ali da ispunjava Zastavine kriterijume: neostecen i Eko3 motor
pozdrav
[Ovu poruku je menjao flylord dana 19.10.2004. u 09:40 GMT+1]
[ Stefano @ 09.10.2004. 20:21 ] @
Zna li neko koliko je moguce maksimalno sniziti osnovicu za carinjenje vozila koje nije havarisano,dakle sa povecanom kilometrazom, i "losijim" izgledom,ima li jos neki kriterijum za snizavanje osnovice i da jos nesto jako bitno
zna li neko kako ce se PDV odraziti na cene automobila koliko ja znam on ce biti nekih 17% umesto poreza na promet,dakle ako se bude obracunavao umesto sadasnjeg poreza od 20.5% onda bi trebalo da bude neko,ne veliko ali dobro dodje,pojeftinjenje.
Da li sam za ovo oko PDV-a upravu ili ne?
[ HogarStrašni @ 09.10.2004. 21:05 ] @
Na stranu price o deficitu, ekologiji i sl. , ne bi me iznenadilo da ova mera ima veze sa nekim potencijalnim kupcem zastave. Logika je jednostavna: zastava recimo ima 60% viska radne snage i takvu je niko nece, onda kazu kupci dobro uzimamo zastavu necemo otpustiti 60% vec samo 30% radnika ide u penziju, ali za uzvrat trazimo da zastite trziste od uvoza polovnih.. Ostaje prostor za vozila od 6-10.000 € slobodan u koji bi potencijalni novi gazda zastave udenuo neki auto koji bi masovno prodavao ovde, uz recimo novu kreditnu politiku sto bi dodatno stimulisalo prodaju istog...
Epilog. Zastava dobila gazdu, smanjuje se deficit, ostaju zaposleni radnici i jos vlada moze da se pohvali kako misli na ekologiju.
ne kazem da je tacno ali ima smisla, uostalom videcemo ...
[ Zephyros @ 10.10.2004. 18:13 ] @
Generalni problem nase zemlje je pravosudje. Ono je temelj zdrave ekonomije, a kod nas ne postoji. Nisu problem zakoni ili Ustav vec efikasnost rada sudova. Neko ce se pitati kakve ovo veze ima sa polovnim automobilima ?
Jos kako ! Prvo, takvo sudstvo forsira duznicku krizu. Dakle dobro je dugovati, a lose i tesko potrazivati. Totalno kontra moidelu Zapada. U takvoj klimi Banke kao glavni izvori finansiranja privrede veoma nerado daju kredite (mada zato i postoje, ironija!). Traze izuzetno cvrste i jake garancije koje mali broj ljudi moze ispuniti + kamate su vezane za € + vise su nego u Evropi.
Ovo sve utice da se kod gradjana javlja teznja za potrosnjom umesto investiranjem u neki svoj biznis. Sumica od 5,000€ nije dovoljna bez kredita za nesto ozbiljnije i + kad se uzmu u obzir i rizici poslovanja i nemogucnost dizanja kredita (ziranti (citaj budale), hipoteke, kamate...) ljudi se normalno opredeljuju za luxuz i kupuju kola.
E sad Dinkic to normalno vidi i on to hoce da prekine. Samo, kasno Marko na Kosovo stize. Sve naopako radimo. Ova odluka sada vise nema skoro nikakav efekat kao kakav bi imala recimo odluka iz 2000 da se dozvoli uvoz kola i do 14 godina starosti ali koja na granici mogu proci tehnicki pregled. Bojim se da je Dinkic jako zakasnio. Istina, on ce ipak nesto pristedeti na ovaj nacin, ali avaj, milijarde su bacene !
[ Stefano @ 10.10.2004. 18:54 ] @
Juce gledam na vestima,taksisti vec razmisljaju da protestuju jer im se time narusava plan modernizacije automobila.
Mada sumnjam da ce nesto uspeti da urade protestima,ako ih uopste i bude,mozda uspeju da njima idalje bude omogucen uvoz do 6 godina,onda idem u taksiste :))
(salim se naravno)
[ Slobodan Miskovic @ 10.10.2004. 21:26 ] @
To sto su pricali da hoce da se smanji deficit je tacno ali je to moglo da se uradi i na jednostavniji i bezbolniji nacin.
Recimo da je stavljeno da polovan auto moze da se uveze samo za fizicko lice tj. da niko ne moze da kupi vise od jednog automobila. Najvise su fima za uvoz vozila krive za toliki deficit, lepo je trebalo staviti uslov da svaki uvezeni automobil mora biti registovan na fizicko lice u roko od recimo 3 dana. Tako bi se ipak ostavilo prostora da i firme koje se bave uvozom posluju ali da to ovoga puta bude uskladjeno sa potrebama trzista a ne da jedna fima uveze 100 automobila a za mesec dana proda 4-5...
[ Stefano @ 11.10.2004. 20:02 ] @
Evo danas na TV-u na dnevniku B92,cujem da su Predrag Bubalo i Dinkic,rekli da je uredba privremena i taman se obradujem:))
medjutim na pitanje novinara koliko privremena? sledi razocarenje:((((
godinu do godinu ipo,mozda i vise nezna!!!!
Nisu normalni(po ko zna koji put kazem),cujem da cak i uvoznici polovnih vozila planiraju blokade puteva(izvor Dnevnik2 na RTS),sto i nije lose mozda,posto koliko znam oni malinari letos i imali neke vajde od toga.
Resenje koje ja vidim nazalost nije vracanje 6 godina,nego mozda cisto da smire javnost(makar malo),mozda 4.godine starosti ili malo nizu carinu(mada sumnjam)
[ chip @ 11.10.2004. 23:53 ] @
Citat: Stefano: Evo danas na TV-u na dnevniku B92,cujem da su Predrag Bubalo i Dinkic,rekli da je uredba privremena i taman se obradujem:))
medjutim na pitanje novinara koliko privremena? sledi razocarenje:((((
godinu do godinu ipo,mozda i vise nezna!!!!
Nisu normalni(po ko zna koji put kazem),cujem da cak i uvoznici polovnih vozila planiraju blokade puteva(izvor Dnevnik2 na RTS),sto i nije lose mozda,posto koliko znam oni malinari letos i imali neke vajde od toga.
Resenje koje ja vidim nazalost nije vracanje 6 godina,nego mozda cisto da smire javnost(makar malo),mozda 4.godine starosti ili malo nizu carinu(mada sumnjam)
Mene toliko ne pogadja da li je uvoz vazi za vozila od 3 ili 6 godina starosti kad nisam u situaciji da priustim ni 10 godina star polovnjak, pogodio me je porez na nazovi "luksuz" koji je taj isti Dinkic ("koji se tu ozenio, ostao i vec mu je 40-ta...") doneo. Moje vozilo jeste BMW. Tacno. Ima 2300 kubika, i to je tacno, prelomio je preko 2000 kubika, ko je mogao da bira, kad su ogranicene finansije, manja je cena, ali vise trosi. E sad luksuz bi trebalo biti sto ja imam auto 98. godiste, bar je registracija u klasi tog godista... Samo moj auto je 1 9 7 8 . godiste i mene niko ne pita da li cu imati da izvalim za taj "luksuz" 20.000 dinara. Hoces da sklonis moj "krs" sa ulice, a ne das mi nikakav naci da nabavim bilo koji drugi... Gledati svoje dupe je najlakse, a ostali?
E, Srbijo sta si docekala i sta Te ceka...
[ srki @ 12.10.2004. 10:20 ] @
Citat: Stefano: medjutim na pitanje novinara koliko privremena? sledi razocarenje:((((
godinu do godinu ipo,mozda i vise nezna!!!!
Ja sam u principu za slobodno trziste i pre mi je smetalo sto stite Zastavu koja samo trosi drzavne pare. Ali u ovom slucaju ne bih da se zalecem jer mozda moraju iz odredjenih razloga a godinu dana brzo prodje. Zasto su rekli da je privremeno i zasto samo godinu, godinu i po dana? Zato sto ce onda videti sledeci godisnji deficit i odlucivace se o novim pozajmicama. A takodje mozda postoji nesto sto mi ne znamo. Mozda su npr. NAJZAD odlucili da prodaju Zastavu i zele da joj malo podignu cenu. Naravno ovo su sve moja spekulisanja i ne znam sta je tacno ali zato se ipak u ovom trenutku ne bih zaletao sa kritikovanjem. Ali ako nastave na neodrejeno i posle tih godinu i po, bez namere da privatizuju Zastavu, e onda bih vec bio protiv.
[ pctel @ 12.10.2004. 11:41 ] @
Citat: Zasto svaka budala u ovoj drzavi misli da kad mu zena ne da sexa, da moze zbog svojih problema i frustracija da izadje na ulicu i blokira saobracaj?
zato sto politika vlade direktno produbluje jaz izmedju bogatih i siromasnih. Zasto se ne zabrani uvoz vozila koja kostaju >50.000 EUR-a, kad jedno takvo vozilo drzavi napravi deficit kao 20 polovnjaka? Zasto bi oni koji imaju pare (najvecem broju takvih nije deda ostavio, nego su... znate i sami...), mogli da se vozikaju po gradu sa aktuelnim turbo-folk pevacicama, ili prave ulicne trke (koga vec sta vise zanima), dok neko tamo u nekom malom mestu gde mozda nema ni autobusa ni taksija ne moze da odveze dete lekaru ako se ne daj boze u sred noci razboli?
Da li treba covek da krivi prirodu sto mu nije pruzila mogucnost da zivi 360 godina, pa bi i on za to vreme od svoje plate od 150 EUR-a mozda mogao da izdvoji dovoljno da kupi auto do 3 godine starosti?
Da se ja pitam, ne bi se to zavrsilo izlaskom na ulicu i blokiranjem saobracaja, ali, srecom po vladu, narod nema volje za jos jedan 5. oktobar...
[ Ivan Dimkovic @ 12.10.2004. 11:46 ] @
Citat:
Zasto se ne zabrani uvoz vozila koja kostaju >50.000 EUR-a, kad jedno takvo vozilo drzavi napravi deficit kao 20 polovnjaka?
Zato sto 0.1% gradjana ove zemlje moze da kupi kola koja kostaju vise od 50K eur, a polovnjak moze da kupi bar 20% stanovnistva, sto je bezmalo 200x vise. Na kupovinu polovnjaka je prosle godine otislo $1,000,000,000 (ako je Dinkicev izvestaj tacan) - i ona cine vecinu spoljnotrgovinskog prometa u auto industriji.
Takodje, zabraniti uvoz novih vozila apsolutno nema smisla, to vec lici na komunizam.
Ja se slazem sa ovom odlukom ali samo kao privremenom, dok se spoljnotrgovinski deficit za tih godinu dana mora ispeglati povecanjem proizvodnje, izvoza i/ili povecanjem turizma - ako ostane samo na ovoj odluci, de facto se nista nije uradilo jer je deficit smanjen na vestacki nacin, a zemlja nije u stanju da proizvede bilo sta.
[ pctel @ 12.10.2004. 12:45 ] @
Citat: Ja se slazem sa ovom odlukom ali samo kao privremenom, dok se spoljnotrgovinski deficit za tih godinu dana mora ispeglati povecanjem proizvodnje, izvoza i/ili povecanjem turizma - ako ostane samo na ovoj odluci, de facto se nista nije uradilo jer je deficit smanjen na vestacki nacin, a zemlja nije u stanju da proizvede bilo sta. Pa, kad bi tako bilo i ja bih se slozio, ali problem je sto nesto i nemam utisak da se bilo kakva proizvodnja povecava...
[ Ivan Dimkovic @ 12.10.2004. 12:53 ] @
Pa to jeste, ali koja ti je alternativa?
Da sacekas kraj godine, dobijes izvestaj o rekordnom deficitu (pobice proslogodisnji, isto rekordni do ove godine :) od oko $6,000,000,000 - dakle, drzava de facto ide ka bankrotu... onda odes kod MMF-a i oni ti kazu da se nesolventno ponasas, itd...
Jbg.. ovo je izgleda bilo jedino moguce resenje u ovom trenutku :( Jeste lose, ali sva ostala su jos gora.
Mislim da postoji dosta polovnih automobila unutar SCG, tako da u pocetku nece biti problema valjda - radice se unutrasnja trgovina...
[ srki @ 12.10.2004. 14:31 ] @
Citat: dinke:Za sada ova odluka znači da ćemo ponovo imati gomilu vozila sa CG tablicama, jer će auto biti moguće kupiti u CG i voziti ga na osnovu ovlašćenja (već znam neke ljude koji su promenili adresu prebivališta na CG kako bi mogli to da rade). Naravno, ne bi me iznenadilo da Vlada Srbije uskoro donese i uredbu kojom bi se zabranilo korišćenje ovlašćenja u slučaju da vlasnik auta nije državljanin Srbije ili kako već.
Ali ako ti imas adresu prebivalista u CG zasto bi onda vozio auto sa ovlascenjem? Zar ne bi mogao da ga prebacis na svoje ime bez placanja velike sume?
[ dinke @ 12.10.2004. 15:39 ] @
Citat: srki: Ali ako ti imas adresu prebivalista u CG zasto bi onda vozio auto sa ovlascenjem? Zar ne bi mogao da ga prebacis na svoje ime bez placanja velike sume?
Ne znam da li si upućen (obzirom da ne živiš u Srbiji), većina ljudi odavde da bi izbegla plaćanje poreza prilikom prenosa vlasništva traži ovlašćenje od vlasnika auta kojim on ovlašćuje osobu (kupca) da može da koristi, proda auto i sl. Da bi ga prebacio na svoje ime plaćaš porez (recimo ja sam za moj Fiat Punto 1998 godište platio oko 300E).
E sad, ja nisam mislio na to da ćeš u novonastaloj situaciji ti kao kupac menjati prebivalište na CG, već na prodavce (od kojih su neki već promenili prebivalište na CG), tako da jednostavno kupiš auto od prodavca iz CG i on ti da ovlašćenje da možeš da ga voziš, pa čak i prodaš.
[ pctel @ 12.10.2004. 15:46 ] @
Citat: Mislim da postoji dosta polovnih automobila unutar SCG, tako da u pocetku nece biti problema valjda - radice se unutrasnja trgovina...
Da, samo vec sam napomenuo da su cene vec prvog dana skocile za oko 15%, a 15% vise za auto nije zanemarljivo ni za EU plate, a kamo li za nase...
Vec nam je poznat efekat jednog ogranicenja uvoza (na 6 godina):
Neko ko je pre 5 godina uvezao auto star 12 godina, u medjuvremenu ni dinara nije ulozio ni u motor ni u limariju, sada kao 17 godina star moze da ga proda skuplje nego sto je tada kostao... Bas sam razmisljao da uzmem neki 6 god. auto, i sad treba da budem srecan sto za iste pare mogu da nadjem neki minimum 10 godina star!?
Inace, samo covek koji je izgubio svaku vezu sa realnoscu ove zemlje moze smatrati automobile stare 6 godina krsem, otpadom i ekoloskim problemom. Tacno je da covek koji dodje u Beograd i proseta najelitnijim delovima grada moze videti automobile prema kojima pomenuti izgledaju kao krs, ali ako malo zadje u neke sporedne ulicice videce razne peglice, keceve, spaceke, pezejce, lade, moskvice, trabante, varburge, bube i ostale 20-30 godina stare automobile i medju njima ponekog 6-godisnjaka koji ce mu tada delovati kao da je upravo izasao iz fabrike...
[Ovu poruku je menjao pctel dana 12.10.2004. u 16:58 GMT+1]
[ Milos niks @ 12.10.2004. 15:55 ] @
Tacno je to da su ljudi podigli cene vozila na Bubanj potoku ali je isto tako tacno da nijedan auto nije prodat na celoj auto pijaci ( izvor : preprodavci kola u Sabcu koji svake nedelje izvoze vise automobila ) . Je^$li ga sta ce ispasti od ovoga pa ide i pdv od nove godine koji bi da je uvoz nastavljen isao i na vozila ...
[ Ivan Dimkovic @ 12.10.2004. 16:02 ] @
Pctel, u pravu si ti sto pricas - ali ovde se radi o prioritetima. Tacno je da je lose ako ti ne mozes kolima da prevezes bolesno dete (jer nemas kola) ili da neko sad moze da proda mator auto po 15% vecoj ceni zbog zakona ponude i potraznje...
Ali, ovde se radi o prioritetima - posrnuce u enorman trgovinski deficit i lagan put ka bankrotu drzave su samo brza karta za ekonomski krah koji bi neminovno usledio, a svi se ovde secaju jednog od kraja 1992 i cele 1993.
Cene polovnjaka ce se verovatno normalizovati, neminovno ce biti malo vece od stare cene zbog proste cinjenice da ih je trenutno nemoguce dobaviti vise ako su starija od 3 god, ali zbog same platezne moci i potraznje je 15% iracionalno, i vrlo brzo ce spasti na neku razumnu meru.
Citat:
Inace, samo covek koji je izgubio svaku vezu sa realnoscu ove zemlje moze smatrati automobile stare 6 godina krsem, otpadom i ekoloskim problemom
To je jeftin politicki marketing, covek koji je to izrekao na zalost nema mnogo toga da kaze oko ekonomije zbog stanja u kojoj se nalazi pa se vadi na to... Svako normalan zna da su EU automobili iz 1998-2001 godinama ispred najnovijih Zastava modela po kvalitetu.
[ Stefano @ 12.10.2004. 16:58 ] @
Mogli su da stave do 4 godine,pa makar to trajalo i 2.godine,automobil 3 godine star je bas skup,dok je recimo auto 4 godine star ipak po ceni blizi autu 6 godina starom.
[ pctel @ 12.10.2004. 17:12 ] @
Citat: auto 4 godine star ipak po ceni blizi autu 6 godina starom
pa poenta je da bude skupo i nepovoljno.
[ Ivan Dimkovic @ 12.10.2004. 17:13 ] @
Pa upravo je poenta tog zakona da se smanji potrosnja - tj. uvoz strane robe, dakle jasno je sto je postavljena granica na 3 godine - jer je to obicno vreme TuV garancije i posle 3 godine cena pocinje drasticno da pada kolima ovde u EU.
Dakle - ako imas cilj da smanjis potrosnju, onda gledas kako da pokrijes najvise ljudi - sto ovaj dodatak zakonu vrlo efikasno cini :(
[ flylord @ 19.10.2004. 08:49 ] @
Odradio sam cicsenje teme. Obrisao sam poruke koje su bile off topic ili se nisu bas najbolje uklapale. Smatrao sam da je diskusija otisla u pogresnom smeru, i posti diskusija nije bila nekvalitetna, sacekao sam da zavrsite pa da ostavim samo postove koji su bas imalo vezani za temu. Mozda ce da bude jos neko cicsenje kad jos malo razmislim.
Sve zalbe na moju odluku ili meni na PP ili na zato odgovarajuci forum.
Hvala na razumevanju
Poz
[ Titania @ 19.10.2004. 21:38 ] @
Dobila sam direktivu da svoje pitanje postavim na ovaj forum i nadam se da ce ljudi koji imaju odgovor moci da pronadju moje pitanje....
Elem, zanima me znate li da li za dovozenje motora spolja vaze iste zabrane kao za automobile, ili mozda slicne (sto se tice starosti, havarisanosti...)? Konkretno me zanimaju npr kawasaki zzr (600,1100..), yamaha diversion ili nesto slicno.
Hvala
[ lancia88 @ 19.10.2004. 22:33 ] @
Pozdrav,
pa i do sada je uredba vazila i za motorcikle kao i za automobile, to treba da su jedinstvene kategorije.
pozdrav
[ -zombie- @ 31.10.2004. 19:49 ] @
Citat: Ivan Dimkovic:
Na kupovinu polovnjaka je prosle godine otislo $1,000,000,000 (ako je Dinkicev izvestaj tacan) - i ona cine vecinu spoljnotrgovinskog prometa u auto industriji.
ne kapiram kako niko da se seti da porazmisli o tim brojkama koje nam serviraju.. pa ako uzmemo da prosečan polovnjak do 6 godina košta $5000, onda je to 200,000 automobila. ili ako treba slovim, dve stotine hiljada polovnih automobila uvezeno samo u toku jedne godine!
pa gde su bre svi ti automobili? to bi se moralo videti na ulici..
Citat: Ja se slazem sa ovom odlukom ali samo kao privremenom, dok se spoljnotrgovinski deficit za tih godinu dana mora ispeglati povecanjem proizvodnje, izvoza i/ili povecanjem turizma - ako ostane samo na ovoj odluci, de facto se nista nije uradilo jer je deficit smanjen na vestacki nacin, a zemlja nije u stanju da proizvede bilo sta.
a zašto baš automobili.. ajde da bar imamo neku auto industriju koju bi vredelo štititi.. ima drugih industrija koje su sigurno zdravije.. zašto ne zabranimo uvoz hrane, textila i šta-ti-ja-znam čega još, u čemu smo bar dobri, što bar umemo sami da proizvodimo..
ili zašto stati tu? zašto ne zabraniti svaki uvoz? tako ćemo sigurno smanjiti deficit.. :-P
[ Zephyros @ 31.10.2004. 20:24 ] @
recimo da ima 8 miliona ljudi u Srbiji to je 2 miliona domacinstava. I sad to znaci svako deseto je kupilo uvezen auto ! Meni to zvuci realno.
[ popeye @ 31.10.2004. 21:44 ] @
Citat: -zombie-: zašto ne zabranimo uvoz hrane, textila i šta-ti-ja-znam čega još, u čemu smo bar dobri
Hehe, pa zar Next sokovima (ili Imlekovim voćnim jogurtima) treba zaštita države? Te mere su tu zbog nejake, ali perspektivne (ili pak, bitne) domaće delatnosti. O tome da li Zastava (automobili) spada u tu grupu neću trošiti reči.
PS. Opet bre pričaš o automobilima, evo sad samo čekam kad će Mlađa da izađe u javnost sa novom genijalnom idejom. Nije da sam sujeveran... ;)
[ zabac_kermit @ 31.10.2004. 22:30 ] @
Jedno pitanjce.Dali je neko od vas čitao taj zakon o uvozu automobila ? Interesuje me dali ima neko ko je izuzet iz tog zakona o zabrani uvoza autonmobila ?.Znači da ima pravo da uveze polovan automobil iako je stariji od 3 godine.Nešto sam načuo da ima izuzetaka pa rek`o da proverim.
Poz.
[ konexunion @ 01.11.2004. 00:27 ] @
-zombie-
pa gde su bre svi ti automobili? to bi se moralo videti na ulici..
Pa gde ti zivis??? Probaj da se parkiras u Kraljevu,Kragujevcu, Novom Pazaru...Eto gde su...
popeye
PS. Opet bre pričaš o automobilima, evo sad samo čekam kad će Mlađa da izađe u javnost sa novom genijalnom idejom. Nije da sam sujeveran... ;)
Za neki dan se ocekuje nova uredba...Carina na nove automobile ce biti 1%.U tom grmu lezi zec
[ lancia88 @ 01.11.2004. 00:40 ] @
Pozdrav,
konkretno za Beograd: godisnje se registruje preko 400.000 automobila na podrucju beogradskih opstina, podatak za isto podrucje pre godinu dana je bio oko 350.000 vozila. Doduse, ne treba zanemariti ni cinjenice da je dosta automobila registrovano na SU i Sa tablice zbog raznih tajnih pogodnosti, ali ni cinjenicu da je dobar broj automobila uvezen za cifre znatno iznad 10000 eura po vozilu a najjeftinije vidjene varijante su bile oko 3000 pa bi se malo i o cifri za prosek moglo prodiskutovati.
Medjutim, sto se tice uvoza veoma je vazno reci da je obicnom coveku zaista draze da 250,00 din za kilogram mesa ode u inostranstvo nego da njegovih 350-400,00 din ostane kod domaceg proizvodjaca. Cista simplizacija primera sa kolima. Stvarno mi je svejedno sto od 3000 eura za Yuga moze mozda da neko zivi u Kragujevcu kada za te pare mogu da dobijem Punta starog par godina, veoma je glupo pricati o nekoj svesti i deficitu kada nam standard opada sa solidnim predispozicijama za porast.
pozdrav
[ dejan @ 14.11.2004. 11:41 ] @
Nije bas skroz na temu, ali bi molio nekog da mi objasni kakva je to registracija vozila "na dva svedoka" koja je bila moguca do pre par godina?
[ dlalic @ 15.11.2004. 13:52 ] @
Zna li neko da li se nesto menja sa porezom na prenos vlasnistva od nove godine?
Prilikom prenosa vlasnistva (za vozila koja su vec registrovana ovde) se sada placa 5% poreza. Da li se nesto menja od nove godine? Po definiciji PDV-a bi trebalo da i na ovu transakciju ide PDV, a sluzbenica u agenciji koja se time bavi mi rece da oni ocekuju(imaju najave) da od nove godine porez treba da bude 2.5%???
Da li neko zna nesto provereno?
[ lancia88 @ 15.11.2004. 14:21 ] @
Pozdrav,
registracija vozila sa dva svedoka bila je moguca zahvaljujuci Uredbi kojom su mogla izbegla i prognana lica da registruju po jedno svoje putnicko, teretno vozilo, traktor prikolicu itd. dakle, po jedan komad. Kako se u svim proteklim ratnim dogadjanjima cesto moralo navrat nanos spasavati, dogadjalo se da nestane dokumentacija a vozilo ovde stigne. Tada je trebala izjava dva svedoka o tom vozilu. Inace institut izjave dva svedoka je upotrebljiv prilikom registracije vozila za koje ne postoji dokumentacija o poreklu pa tako srecemo ovaj nacin registrovanja i ranije u slucaju stradalih arhiva (pre povezivanja u JIS) kao i najcesce u slucaju samogradnji (prikolica ili camac su nacesce verzije).
Ja nisam cuo da ce se smanjiti porez na Prenos apsolutnih prava od Nove godine, inace u agencijama umeju svasta da cuju zavisno od potrebe
pozdrav
[ vladd @ 21.11.2006. 15:37 ] @
Havarisano vozilo nije bas ogrebano. Postoji nivo i ogrebotina i rdje dozvoljen za vozila u "voznom" stanju a da su tehnicki ispravna. E pa takva su i za uvoz.
[ rocki @ 25.03.2007. 09:25 ] @
Poz svima,
Ako je tema jos uvek aktuelana, a sto i nebi, imam pitanje. Naime jedva sam skupio 6000e pa bih hteo da uvezem neki auto za taxiranje, iz Nemacke. Sta je sve vazno, nasta se mora obratiti paznja jednostavno sve oko uvoza. Citao sam prethodne
postove al bih vas zamolio da pisete tako da mogu da isprintam (odstampam) da bih mogao da se proveravam u toku postupanja dok kupujem i carinim auto. Inace icicu sam da kupim auto.
Hvala svima iskusnima
[ Djomloun @ 25.03.2007. 11:27 ] @
offtopic: Da li si siguran da se izdaju dozvole za taxiranje? Koliko sam ja procitao po novinama stav grada je da ima visxe taxi vozila nego sxto je potrebno tako da se ne izdaju nove taxi dozvole (mozxda ispod ruke:) btw obrati pazxnju od skoro su pocheli da boduju taxi vozila po udobnosti, komfor etc
Nije da sam taxista nego da kazxem sxta sam prochitao da ne ulupasx pare za dzabe ;)
zz M.
[ rocki @ 26.03.2007. 08:12 ] @
Citat: Djomloun: offtopic: Da li si siguran da se izdaju dozvole za taxiranje? Koliko sam ja procitao po novinama stav grada je da ima visxe taxi vozila nego sxto je potrebno tako da se ne izdaju nove taxi dozvole (mozxda ispod ruke:) btw obrati pazxnju od skoro su pocheli da boduju taxi vozila po udobnosti, komfor etc
Nije da sam taxista nego da kazxem sxta sam prochitao da ne ulupasx pare za dzabe ;)
zz M.
Neznam dal je u Pancevu tako nesto u opticaju, al svakako cu od danas da krenem sa raspitivanjima, a moracu i da se raspitam o cenama automobila kod nas. Nego dal je tacno da od sledece godine ( 2008god. ) ce taxisti morati da voze
Euro 4. Neki kazu da cak od 01.04.2007god. uvoz u Srbiji samo Euro 4.
[ rocki @ 27.03.2007. 11:15 ] @
U pravu si za sad al juce sam saznao da je zahtev za davanje taxi dozvola Sekretarijata za saobracaj u skupstini na razmatranje. Uskoro tje biti usvojen. A norma Euro 4 od 2009god. tje biti spustena na Euro 3. To sam saznao od decka za dodelu taxi dozvola. To sve za Pancevo
[ rocki @ 30.03.2007. 09:42 ] @
Drustvo, pa nije valda da niko nezna gde i koje auto bih mogao da kupim sada za 5000e. Jer od 6000e jos toliko mi je ostalo
pozurite pls.
Znaci sto ekonomicnije (manja potrosnja, karavan, da nije skupo odrzavanje ... ) da ima i ugradjen gas TNG znaci benzinac, za TAXI-ranje
Ako znate gde bi se moglo kupiti javite pls.
[ Miroslav Jeftić @ 30.03.2007. 09:53 ] @
Fiat Marea karavan, 1998-2001 godište (ili kako nađeš). Verovatno da ga nećeš naći za 5000€ sa već ugrađenim gasom, ali možeš i naknadno da ugradiš. Gde kupiti? Oglase u šake pa polako.
[ ~Vojvoda @ 30.03.2007. 10:08 ] @
Tu nema neke mudrosti: pijaca, oglasi, placevi i dobro zagrejati tel. zicu, ali da budem iskren ja nisma kupio ato preko oglasa vec na preporuku.
Inace evoj jos jedne srodne teme
http://www.elitemadzone.org/t2...m-kupovine-polovnih-automobila
pogledaj sta onaj Englez Quentin kaze, sto se tice saveta oko meh. nema nista novo sto vec nisi znao, ali sto se tice cenjkanja i ostalog ima po koji koristan savet.
[ Djomloun @ 30.03.2007. 15:09 ] @
Mislim da je pravo mesto za tebe www.cannonballforums.se -- to ti je 4um namenjen automobilizmu.
poz M.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|