[ srdjandakic @ 09.09.2004. 10:51 ] @
Koliki je problem sipati super u auto koji trosi bezolovni benzin?

Isao sam na put pa sam ostao bez goriva i onda posto nije bilo bezolovnog, sipao sam par litara supera do sledece pumpe, pa onda jos malo do trece pumpe posto ni na drugoj nije bilo.

Nisam primetio nikakvu razliku, ali me zanima na duze staze ako krene sa ovim nestasicama... koliko mogu da zeznem auto.
[ Skaarj @ 09.09.2004. 11:14 ] @
Koliko ja znam problem moze da nastupi sa katalizatorom (ukoliko je vozilo uvezeno skoro proveri da li ga uopste imas, jer ga preprodavci skidaju ukoliko pravi probleme u radu) i lambda sondom.

Od male kolicine goriva problema ne bi trebalo da bude ali imajuci u vidu kvalitet tog goriva i eventualnu starost ... ko zna...

Duza upotreba definitivno ostecuje katalizator...

Inace, popravka te dve stavke je papreno skupa.
[ Zephyros @ 09.09.2004. 11:40 ] @
koliko se meni cini, razlika je u oktanskom broju, a to znaci da je razlicita temperatura paljenja ! U osnovi nije greska, ali samo u krajnjoj nuzdi...
[ Java Beograd @ 09.09.2004. 12:25 ] @
Ono sta je kriticno za svaki benzinski motor je koriscenje goriva sa manjom oktanskom vrednoscu od propisane. "Super" ima oktanski broj 95, sto je jednako oktanskoj vrednosti bezolovnog benzina. Dakle, motor ti nece stradati.

Sto se tice Lambda sonde, ona strada ali posle duzeg vremena koriscenja benzina sa tetraetil olovom. Namena Lambda sonde je da "kompjuteru" daje informacije o kolicini ugljen monoksida u izduvnim gasovima, pa da se eventualno koriguje odnos goriva i vazduha u usisnoj smesi. Inace, Lambda sonda nije mnogo skupa (slazem se, sve je relativno), i zamena je jeftina.

Katalizator se nepovratno osteti i potpuno gubi svoju funkciju posle voma malo predjenih kilometara sa benzinom koji sadrzi tetraetil olovo ! Inace funkcija mu je da stetni i otrovni ugljen monoksid iz izduvnih gasova pretvori u bezopasni ugljen dioksid. Dakle, katalizator si unistio ! (Ako si kupio polovan auto, velike su sanse da se to desilo jos pre tebe) Ali, to ne znaci da motor nece dobro raditi, vec samo da je tvoj auto postao veci zagadjivac prirodne sredine. Posle mnogo, mnogo kilometara ako se redovno koristi Super umesto bezolovnog benzina, katalizator se napuni garom iz izduvnih gasova i pocinje da biva prepreka nesmetanom izduvu, pa motor pocinje da "gusi". (Ovo se i inace desi i uz koriscenje bezolovnog, ali je period nesto duzi). Praksa u nasoj kaubojskoj drzavi je da se ceo katalizator jednostavno skloni, tj. izbaci, i da se zameni obicnom cevi koja se zavari na njegovo mesto. Inace katalizatori su prilicno skupi. Cena im je oko 300 EUR, naravno zavisi od proizvodjaca i modela automobila.
[ NLO @ 09.09.2004. 17:37 ] @
procitao sam u upustvu za opel astru da ima kod motora neki 'prekidac' koji mozesh da stavish na super ili bezolovni u zavisnosti shta sipash u rezervoar.. mozda to ima i kod tebe..
[ djordje @ 09.09.2004. 19:05 ] @
Citat:
"Super" ima oktanski broj 95


Zar nije 98?
[ srdjandakic @ 09.09.2004. 22:29 ] @
Ne verujem da ima prekidac... u pitanju je Reno Clio 1.2i motor D7F (1997)... Trazio sam na internetu podatke i kaze da je bezolovni, a i covek od koga sam kupio mi je rekao da je sipao bezolovni.

Cale, medjutim, kaze mi da novija bezolovna kola imaju manju rupu na rezervoaru pa i ne moze da se sipa super ?! (uz pretpostavku da creva za tocenje nisu ista)

Nisam primetio da radi ni bolje ni losije, a ovo za unistavanje katalizatora nisam znao da se desi vec posle krace voznje.

Pitanje: s obzirom da cesto idem tim kolima u inostranstvo (Italija) da li policija u EU zemljama ima mogucnost da me zaustavi i proveri "kvalitet" izduvnih gasova, uz pretpostavku da sam od sada zagadjivac.
[ luka.l @ 09.09.2004. 23:57 ] @
Dakle ako imas katalizator, definitivno nije vise u funkciji uzevsi u obzir starost vozila plus rad na olovni benzin. Moj savet je da odes u neki servis za auspuhe da proveris. Ako ga imas, bilo bi dobro da ti ga skinu i kao sto rekose, zavare cev istog promera kao sto je ona na kojoj je bio katalizator. U svakom slucaju, auto bi trebalo samo bolje da ti radi, nikako losije. Ono sto nije u redu kad sipas benzin sa olovom (super je 98 oktana. Premium je 95 oktanski) je sto se menjaju odnosi gasova pri izduvu i to moze da uzrokuje kraci vek (tacnije receno da "pokvari" :-) lambda sondu, medjutim, posto je drugaciji odnos gasova, moze se desiti da lambda sonda pokusa to da izmeni promenom odnosa vazduha i goriva u smesi i da dovede do losijeg rada motora i skracenja njegovog radnog veka. Medjutim, postoji varijanta da uklonis i lambda sondu, ali onda mora da se reprogramira ECU.

Dakle, ne igraj se mnogo sa tim. Najbolje je da imas jednu kantu bezolovnog u gepeku za svaki slucaj.

Sto se tice ekoloskog testa, oni mogu da te zaustave i da provere to po slobodnoj volji. Medjutim, zavisno od godine proizvodnje, dozvoljena su i razlicita odstupanja u odnosu na fabricke vrednosti. Tako da je verovatno da bi prosao test, ali svakako samo sa bezolovnim....
[ cicika @ 10.09.2004. 00:05 ] @
Citat:
Najbolje je da imas jednu kantu bezolovnog u gepeku za svaki slucaj.

S obzirom da danas nije bilo bezolovnog na tri-četiri velike pumpe, to i nije tako loša ideja...
[ littleboy @ 10.09.2004. 03:24 ] @
Citat:
djordje: Zar nije 98?


Kolko znam super je 98 ... dok je bezolovni 95...

Ja nekad sipam bezolovni umjesto supera .. l;)
[ sasa022 @ 10.09.2004. 03:42 ] @
Ma ugradi plin... Jeftiniji je i nemoras da mislis na kvalitet,jer benzin nam je uglavnom tesko sra*e sto se kvaliteta tice.
[ ilija1 @ 10.09.2004. 19:47 ] @
Pitanje: s obzirom da cesto idem tim kolima u inostranstvo (Italija) da li policija u EU zemljama ima mogucnost da me zaustavi i proveri "kvalitet" izduvnih gasova, uz pretpostavku da sam od sada zagadjivac.[/quote]

Ne samo da ima mogučnost, to i rade, i kazne su veoma velike, iznad 500€.
[ ford06 @ 22.07.2006. 23:24 ] @
greskom je u rezervoar novog auta sipano oko 20 lit mb95 da li i ta kolicina moze da osteti katalizator?
[ superbaka @ 23.07.2006. 12:02 ] @
kada je ova tema postavljena, nije postojao Techzone tako da sad moze da se prebaci tamo...
[ ton_majstor @ 23.07.2006. 12:07 ] @
OLOVO, tj. lead... služi da malko dihtuje ventile, podmaže i "umiri" benzinski motor. Bezolovni benzin u običan motor "renderuje" na crkavanje za nekoliko nedelja, meseci.

Dalje, bezolovni benzin je ekološki čistiji.

Olovni benzin u bezolovni motor definitivno SKENJAVA katalizator, koji košta dosta! Znači, na sledećoj registraciji, TUV nećeš dobiti!

Pozdrav!
[ vladd @ 23.07.2006. 16:12 ] @
Tetraetil olova se dodaje benzinu da bi se povecao oktanski broj sirovog benzina. Kod bezolovnog je to uradjeno sa drugom hemijom.

Malo ce da "strada" katalizator, ali to se ionako na Balkanu izbacuje iz kola.

"Supera"("olovnog") ima i sa 95 i sa 98 oktana, samo je ovaj drugi dramaticno skuplji.
[ X Files @ 23.07.2006. 18:03 ] @
Stradace ti originalna lambda sonda, pa ces onda svakih 6 meseci da kupujes tursku
po ceni od 3000 din.

Ne sipaj SUPER. Nastavi sa bezolovnim.

[ vladd @ 23.07.2006. 18:25 ] @
Nema veze sa lambda sondom, to je detektor jona kiseonika, i ne ucestvuje u sagorevanju kao katalizator. U lambda sondi se ne odigrava hemijska reakcija. to nasi "majstori" vole da plase, a ni njima nije najjasnije kako to radi.
[ X Files @ 23.07.2006. 19:00 ] @
Olovni benzin ce ti zapusiti pre ili kasnije otvore i unutrasnjost lambda sonde,
pa merenje odnosa kiseonika u izduvnim gasovima vise nece biti tacno. Ovo
ti pricam iz licnog iskustva - NE SIPAJ OLOVNI! Nova sonda kosta oko 200E.

U lambda sondi se itekako odigrava hemijska reakcija. Razmisli malo bolje:
Nema baterije, ne radi na gravitaciju a ipak na izlazu daje voltazu izmedju
0.5v i 1.2v.

I nije to jedini razlog zasto ne treba koristiti olovni benzin u automobilima
koji su predvidjeni za bezolovni. Pogledajte neke specijalizovane softvere,
npr ETKA za VW, pa cete videti da za mnoge delove postoji razlika u
kataloskom broju dela za olovnu i bezolovnu verziju.

[ fenixbgd @ 27.07.2006. 08:11 ] @
Moje iskustvo je da mi je zbog korišćenja benzina sa olovom zapušen katalizator (bio je pun "kamenog uglja"), a zatim je otišla i lambda sonda zbog promene temperature i pritiska.
Znači ili ne koristiti olovni benzin ili primeniti "Srpsku doradu" izduvnog dela auta.
[ vladd @ 27.07.2006. 09:51 ] @
Za "X Files"

A da pogledas po netu, kako radi lambda sonda, posto sa nama hoces da diskutujes, sa opustenim pretpostavkama. Tj, mi ti "dodjemo" kao oponenti, sta li, sluzimo da se negde ima oprecno misljenje.
Da nema hemijskog procesa i u foto tranzistorima, daju napon na svetlu, bez napajanja, mora da je neka Hemija, a bese i neka fotosinteza, da da sigurno neka hemija, sve je hemija, ...Vanzemaljci
[ X Files @ 27.07.2006. 14:53 ] @
Citat:

A da pogledas po netu, kako radi lambda sonda, posto sa nama hoces da diskutujes,
sa opustenim pretpostavkama.


Vladd,

Dao si čoveku totalno pogrešnu informaciju, kao majstori plaše nekoga... Drugim rečima,
ladno sipaj olovni.

Što se tiče lambda sondi, ratujem sa njim od onog dana otkako sam poslušao savet
sličan tvom. Sada turske sonde menjam na svakih nekoliko meseci/godinu, jer onu
originlnu nemačku sondu od 200E više ne mogu da osposobim.

U medjuvremenu sam napravio i simulator sa podešavanjem konstantnog napona lambda
sonde, da premostim ono vreme od stradanja stare do kupovine nove.

Citat:

Tj, mi ti "dodjemo" kao oponenti, sta li, sluzimo da se negde ima oprecno misljenje.

Ja bih pre rekao da si ti hteo da doneses neki 'logican' zakljucak - a da drugi na svojim
automobilima probaju sta ce biti...

Citat:

Da nema hemijskog procesa i u foto tranzistorima, daju napon na svetlu, bez napajanja,
mora da je neka Hemija, a bese i neka fotosinteza, da da sigurno neka hemija, sve je hemija,
...Vanzemaljci

Mani se foto tranzistora i fotosinteze i razmisli šta će biti kad olovni benzin zapuši
unutrašnjost sonde.
[ Arnold Layne @ 27.07.2006. 16:52 ] @
Meni samo jedna stvar nije jasna. Ceo svet vodi proces izbacivanja olovnog benzina iz upotrebe (u americi odavno zabranjen) a kod nas ga nema na pumpama???!!!

Ja uvek sipam bezolovni, iako nemam katalizator (toyota corolla '90. god) cisto zbog manjeg zagadjenja (po uputstvu mogu da sipam oba). I cesto naidjem na pumpe gde ne da trenutno nema bezolovnog nego uopste nema predvidjena pumpa za njega, samo super/premium i dizel. U tom slucaju odem do sledece (toliko rezerve uvek drzim).
[ cozmo_im @ 27.07.2006. 17:49 ] @
Zasto sipas bezolovni u Corollu? Nema ama bas nikakve razlike kad nemas katalizator. Dodatni problem je povecano grejanje i habanje gumica ventila i vodjica (jer se kod naseg motora ti delovi hlade bas tim olovnim sastojcima iz goriva). Na motoru 2E samo ne smes da sipas ispod oktanske vrednosti 91 (a nas motor NEMA regulator za oktansku vrednost kao 4AG-E ili 4AF-E), a zagadjivaces potpuno isto jer izduvni sistem nije projektovan za katalizator....

Iako sam presao 180.000km nemam nijedan problem sa motorom...
[ tox master @ 27.07.2006. 21:18 ] @
pozdrav

ja u askonu 1.8 ajnspric sipam bezolovni vec 2-3 godine bez nekog posebnog razloga,jedno vreme je super bio dosta skuplji i nasuo sam bezolovni i mislio sam da ce slabije da vuce ali nisam primetio razliku.
posle sam nastavio da sipam 95 i tako i dana danas.
jel zna neko koje gorivo "fabricki" ide u ovakvu askonu i da li joj steti 95 (da ne trazim sad po netu)?
[ vladd @ 27.07.2006. 23:46 ] @
@ x-files

Pa rekao sam ranije da moze da sipa olovni ali ne i da mu predje u "praksu".

O ostalim detaljima, imam problem da diskutujem, posto se prave "unakrsni" zakljucci. Ili se, klasicno balkanski "proglasava". To je tako i eto. Tu imam problem. Ne zelim duel licnosti, vec podataka, pa obrazlozenih. Ako se nekome nesto desi, ne mora svima, mozda je izuzetak, zasto da pravimo pravilo. Kako ja da znam da je tvoja sonda "presla" manje od 200000km, i da li bi crkla i pored bezoovnog.
I da li su ovi ili oni delovi adekvatna zamena.

A sa cime to olovni benzin da "zapusi" lambda sondu, sa olovom?

Voznja na bezolovni benzin, bez katalizatora, moze da dovede, osim zagadjenja koje zanemarujemo, bas nas briga, do stvaranja azotne kiseline od zaostalog azot monoksida i vlage, u trenucima kada je pothladjen izduv. Za neku vecu stetu treba vremena, ali moze da smanji vek izduvnog lonca. Mada, kakve koristimo, nece stici kiselina da mu naudi, sam ce da propadne i bez nje.
[ Arnold Layne @ 28.07.2006. 00:23 ] @
Hoces da kazes da bezolovni zagadjuje vise nego olovni benzin?

Manje olova u atmosferi - manje u krvi - zato se i zabranjuje svuda po svetu. Znam da nemam katalizator.

[ dr.NPN @ 28.07.2006. 02:08 ] @
E ovako, imam i ja nesto da kazem i pitam.

Moj auto nema katalizator ni lambda sondu [Yugo Skala 55 ] i u poslednje dve godine sipam samo bezolovni. Zasto - ne pitajte, ne znam ni sam, sipao jednom, drugi treci... i ostalo tako.

Jel moguce da je nesto vise ostecem bezolovnim, posto koliko sam procitao, ako sam dobro procitao, bezolovni razvija vecu temperaturu?

Inace auto ide '92 godiste, malo baca ulje, malo trosi ulje, malo nesto umotoru lupa kao neke flase, ali ide... Yugo Nece Dugo....
[ cozmo_im @ 28.07.2006. 08:43 ] @
Citat:
Arnold Layne: Hoces da kazes da bezolovni zagadjuje vise nego olovni benzin?
Manje olova u atmosferi - manje u krvi - zato se i zabranjuje svuda po svetu. Znam da nemam katalizator.


Svejedno je, isto zagadjuje. Katalizator sluzi da auto ne zagadjuje okolinu. Prema tome, nasem motoru je bitna samo oktanska vrednost pa nije bitno sta sipas, bitno je samo da oktanska vrednost nije ispod 91.
[ Arnold Layne @ 28.07.2006. 11:20 ] @
Ma znam ja sve to. Ja ti samo kazem da manje zagadjujes samim time sto ne izbacujes olovo (iz prostog razloga jer ga u tombenzinu nema). Svoostalo zagadjenje (ugljendioksid i monoksid...) ostaje isto ali nema olova.

Pozdrav
[ cozmo_im @ 28.07.2006. 12:03 ] @
Ali ti opet ostaje problem gumica ventila i vodjica ako koristis bezolovni. Jednostavno im je kraci vek jer se ne hlade dovoljno.
[ vladd @ 29.07.2006. 00:03 ] @
Ugljen dioksid nije stetan, onace svakome katalizator pod nos. . Kod bezolovnog je opasan azot monoksid, i katalizator je najvise dogradjen zbog doticnog.
A ulje je za podmazivanje, ne znam odakle vam ostale "subvarijante". Za to treba vise od maste.
[ bugsu @ 27.11.2006. 17:35 ] @
da dignem temu iz mrtvih :)

dali neko zna koji benzin ide u Alfa Romeo 33 1.5 ('90god)
bezolovni il olovni???
[ sasa022 @ 27.11.2006. 21:46 ] @
Ide i jedan i drugi.
[ millko @ 29.11.2006. 00:33 ] @
preporucljivo tije za tu alfu bezolovni,jer ima katalizator koliko ja znam