[ TeCHNiCS_ @ 14.09.2004. 22:18 ] @
imam tomos automatic neam pojma ni ja koji! uglavnom dvobrzinac i ide sporo-45km/h pa me interesuje dal moze neshto da se uradi da bi mogao da ide bar vishe od 55km/h?!?!?!??! motor je u fabrichkom stanju! nikad nishta nije dirano osim zamene ulja u menjachu, pregleda kochnica i stavio sam delortov karburator! ako neko zna shta da uradim da bi mu poboljshao karakteristike neka pishe! poz!

[Ovu poruku je menjao momsab dana 18.01.2007. u 03:01 GMT+1]
[ SBSL @ 14.09.2004. 22:26 ] @
ja sam svojevremno vozio BT-50.. isto sam se "palio" kao ti..

evo sta bi ja uradio.. posto kazes da je u fabrickom stanju verovatno (100%) imas 38 klip.. e lepo odes kod strugara da ti izbusi stublinu na 38.5 i kupis 38.5 ELKO klip (pazi da bude elko).. i to je to, stavis ga i ima motor da ti ide ko LUD ! dobro mozda ne ko' lud ali ce 55 km/h ici sigurno..

sta jos mozes da uradis, odneses da ti ispoliraju kanale i bicu jos bolje...

Aj srecno onda.......

PoZdRaV
[ vrba @ 14.09.2004. 23:01 ] @
Pozdrav!!!
Postoji vise stvari koje bi mogao da uradis, ali za koje pare i
koliko dugo tako nesto hoces da imas. Moja preporuka - ostavi kako
jeste! Ipak, fabricki je fabricki, i ima da ti ide 45 i posle 15
godina. A kad uzmu pa mu nabudzaju sve i svasta, pa da bi se pohvalio
da mu ide 2 meseca kao zmija a posle.....!!?? Ima da mu menjas
radilice, hilzne, cilindre,klipove,karike i to sve dok budes imao
love. A onda - shupa. E sad ga i ja pretera, ali probaj pa ces da
vidis. Ovo par mogucnosti, sta sve mozes da uradis, u tzv. "home
made" izdanju:
- kao sto J.Petrov kaze, ubacis ELKO klip ( original Austrijski )koji
ima na samom vrhu glave 1 kariku i ispod nje jos jednu ( nemas
potrebe da busis cilindar ako ti 38mm, jer je bilo da se nabave i
klipovi tog promera ).
- ako bas hoces da busis cilindar, onda odradi na 38,5mm i neka ti
malo obrade prelivne kanale ( kako za usis, tako i za izduv ), kako
bi bio veci protok smese i izduvnih gasova.
- promeniti izduvnu cev ( auspuh, auspuf,... ) i staviti neki
"sportski" ( zuja, zolja,... ) - ovo ti je jedna stavka jer nemoras
nista da prepravljas na masini a videt ces poboljsanje.
- promeniti odnos lancanika ( kod automatika je malo kriticno )
- dobar karburator ( delortov je OK. )- i on moze da se izfrizira.
- dobro podesiti paljenje i predpaljenje
- ubaciti kvalitetnu svecicu
. . .


.:: poslato preko [es] mailing liste ::.
[ VRKY @ 15.09.2004. 12:46 ] @
Nevalja baš kolko se ja razumim da stvljaš veći klip... Moj predlog stavi rezonantni auspuh....
[ nnd @ 15.09.2004. 13:02 ] @
najbolje da stavis masinu od t-14 na njega ima da ide bar 70km/h. nazovi ga f-14. i naljepi vatre, bices glavna faca u gradu
[ SBSL @ 15.09.2004. 22:50 ] @
Citat:
Nevalja baš kolko se ja razumim da stvljaš veći klip...


Pa koliko se ja razumem ne valja nista da se radi sto se tice budzenja.. ne znam sta si novo rekao...

PoZdRaV
[ vujke @ 15.09.2004. 23:06 ] @
Eee, ako hoces da ti ide brze:

1. Kao sto neko rece ranije, promeni odnos lancanika
2. Stavi vece tockove (mora da se modifkuje prednja/zadnja viljuska)
3. smrsaj koje kilo :))) /shalim se

-Motor ne diraj ni u ludilu ako ide kako treba. Jednom kada ga otvoris ima stalno da se zezas oko njega, stalni odlasci kod majstora dok ima love, ili ces sam cackati (ako umes) dok ti se ne smuci pa ga gurnes u podrum (licno iskustvo :(( )

Mozes samo malo da modifikujes karburaciju i paljenje, ukoliko imas majstora koji ce to da odradi kako treba, a ne na "osecaj".

Za stalno budzenje i uspesno friziranje (uz stalno masne/prljave ruke) preporucujem t15, ima fabricki klip 42 i ojacanu radilicu. E da, trosi bre ko fica kad se nafrizira!
[ Boki Ar @ 15.09.2004. 23:27 ] @
Ako nisi daleko dodji u Arandjelovac da probas mog automatika starog 14 god.
Onda cu ti , uz kafu ,objasniti kako se to radi-time sam se bavio kad sam imao 15-18 god.,a onda sam presao na aute...
No idu godine,a sa njima i koje kilo viska pa se masinica mora malo pojacati-zivim na brdu ("Otvoreno polje"),a motorce sad,posle dorade,nosi dete i mene uzbrdo drugom brzinom...
"Budzenje" je jedno,a prava "frizura" trazi malo + znanja...
Auspuh na motoru je ,zapamtite,nauka i vise od pola motora ...
Pozdrav svima !
BP
*****************************************
[ Java Beograd @ 16.09.2004. 07:32 ] @
Ja sam sa veeeeelikim zadovoljstvom vozio Automatika 5-6 godina. Milina jedna. Nista oko masine nisam radio, ali sam ga redovno odrzavao i bogami mogao je da ide bar 55 km/h. Ono sto je jako bitno je da redovno cistis izduvnu granu !!! Kod svih dvotaktnih motora se izduvna grana veoma lako skoro zapusi. Zato, skini auspuh sa cilindra, (dva srafa i zaptivka) i lepo (pazljivo) ocisti nagomilani gar. Ako nisi menjao auspuh do sada, velike su sanse da ti je i auspuh unutra zapusen. Izvadi prugusnik gasova (jedan sraf na samom kraju) pa probaj.
Svecicu redovno menjaj.

Sve sto su momci rekli do sada je uglavnom ok. Dakle prosiris promer cilindra i nabavis novi klip.

Ali pazi ! Za vece brzine (moji ortaci su Automatikom dostizali i preko 80) su uvek potrebne i bolje kocnice ! A Automatik se sa svoja dva dobosa i ne moze pohvaliti kocenjem.
[ TeCHNiCS_ @ 16.09.2004. 22:08 ] @
e ljudi hvala vam puno! kupio sam neku zujalicu koja je velichine ko ruchni top! ono je strashno-stavio sam na motor al bre ono nikako ne zuji-dere se ko zgradu kad rushish! ono je strashno-ide malo bolje al nije to to! imam i ja BT50s al je zaribo motor-zaglavio klip u cilindru i nemogu da ga ishchupam!!!! a automatika sam nashao kod druga u selu, ladno je motor stajao 9 godina na chardaku prekriven kukurozom! motor sam otvarao- i pishe da je elkov klip-pishe na glavi iznad one male strelice koja pokazuje u kom pravcu se stavlja klip! jebavo sam platine i usro sam se dok sam posle namestio kurblu! a nisam bash najbolje razumeo to sa izduvom i usisom shta treba da uradim! promenio sam karike i zupchanik na zadjem tochku! paknovi su ok mada mi je pukla ona poluga od pedale kochnice do zadnjeg tochka! sad ocu da prodam automatica da bi popravio bt50s! imam PSP-poznavanje saobracajnih propisa al ne znam dal smem da vozim bt! ako nije problem da mi malo pojasnite to sa usisom i izduvom nije mi bash najjasnije!
[ Boki Ar @ 17.09.2004. 02:02 ] @
Bane bre...Mnogo si lep na slici , dodji kod chika Boce da ti objasni...
Salim se...uplouduj onu fotku :-))
BT-a mozes da vozis sa PSP ako je registrovan na SO...
Inlet-exhaust ne daju se tek tako objasniti-imam negde jedan lep prirucnik o friziranju 2T motora , mozda bi to dalo odgovor na tvoja pitanja...
Klip iz cilindra izbi cekicem.
Pozdrav!
BP
***************************
[ TeCHNiCS_ @ 18.09.2004. 00:53 ] @
probo sam i ne moze!!!! chekicem ako lupim bojim se da cu da polomim cilindar! aj vidi negde taj priruchnik pa mi poshalji na mail ako ti nije frka. [email protected] jebava me delorto na automatiku-ne moze da radi na leru-stalno moram da mu dodajem gas. pokushao sam da shtelujem gas na onom malom shrafu al izgleda da se pojela ona mala plochica koja zatvara dovog vaduha ili goriva jbm li ga!
[ Boki Ar @ 18.09.2004. 11:08 ] @
To ne moze na mail-mnogo ima strana...Nemoj da se plasis,povuci cilindar na gore koliko ti klipnjaca dozvoljava,drzi ga u tom polozaju i pri tom vuci navise,a klip kokni cekicem na dole mora da izadje ili da pukne klip-meksi je od cilindra,pa onda novi veci klip,a cilinder razbusis.Italijanski "Meteor" klipchic sasvim dobro radi,a jeftiniji od "Elko" originala...
Pozdrav!
BP
******************************
[ TeCHNiCS_ @ 18.09.2004. 14:34 ] @
probo sam i upropastio cilindar! omashio burazer i lupio po cilindru i slomio ga! kad sam rastavio klip od cilindra - zamalo nisam umro - karika se okrenula i pukla, a izgleda da nije sipana meshavina i da je zaribao. uglavnom ne znam zashto nije hteo da izadje!!! dal pashe od obichnog bt50 cilindar il moram da trazim bash od bt50s????


[Ovu poruku je menjao flylord dana 19.09.2004. u 01:16 GMT]
[ Boki Ar @ 18.09.2004. 22:43 ] @
Nemoj da sekiras - pasuje...Ali ako je to vozeno bez mesavine trebace ti lezajevi i radilica...
Cini mi se da si iz BGa-to imas u bivsoj 7.juli prod. "Metalia-komerc"
Pozdrav!
BP
ps. nemoj ruzne reci ubuduce,ovo je nas zajednicki forum;-)
[ TeCHNiCS_ @ 19.09.2004. 10:25 ] @
jbga deshava se i meni da mi izleti ponekad!!!! radilica se vrti lagano i klipnjacha nema lufta. bolcn se nije pojeo! pa dobro dosta znam za svojih 16 godina. vozili se drug i ja na njegovom bt50s-u drugom polako i pored nas "proletese" neke dve sa skuterom i rugaju se neshto i ortak preshalta u cetvrtu i mi njih laganeze stizali i kad smo prishli pukne nam prednja i odvalimo se od zivota-kad mi ocemo da se foliramo! reci shto je bedak a?
[ Boki Ar @ 19.09.2004. 19:04 ] @
Cu* dijete kad ste ostali zivi...
Kad je to sve ok,soltiraj drugi cilindar i klip,naulji lepo pre montaze i uzivaj...
Taj "daihatsu" pogledaj da ne falsira negde ili ta dva creva sto su prikljestena...
Ako nista pitaj Stankaru,on drzi njihov servis,gore u onoj shumi iznad Gradske bolnice...
pozdrav!
BP
**************
[ @ 05.12.2004. 18:37 ] @
izbusi klip skrati auspuh i stavi veci zupcanik i veci rezervoar za gorivo
[ bakiman @ 11.12.2004. 00:35 ] @
A šro ne bi uradio sledeće:

- Izbušiš cilindar na 42mm - odgovarajući klip staviš.
- Proširiš usisni i izduvni kanal za oko 2mm spolja i unutra (može i sa zubarskom brusilicom ;)
- Zameniš auspuh, tako da je što deblji i da odgovara novodobijenoj rupi.
- Staviš (mislim da je fabrilki promer usisnog kanala 14mm) karburator BING 16 ili 18, u zavisnosti koliko si proširio usisni kanal.
- Ispoliraš izduvni i usisni, kao i prelivni kanal.
- Spustiš glavu motora za oko 2mm (bolje nešto manje).
- Staviš el. paljenje.
- Redukuj odnos zubčanika motor - točak prrema svojoj težini...

To je sve što možeš da uradiš spolja, a unutra (otvaranjem motora) još možeš da:

- Izbušiš klipnjaču na 2 mesta, zatim to ispuniš aluminijumom (gubi na težini, ostaje čvrsto).
- Podesiš hvataljke tako da startuju motor sa većim br obrtaja (da bi te "zalepio za sedište" pri početnom ubrzanju).
- Ispoliraš sve unutrašnje delove.


Ovako obrađen motor može da ide oko 80Km/h, naravno moraš staviti deblje gume, bolje kočnice...

Ja sam ovom procedurom (sem unutrašnjeg friziranja) iz mog APN4 (samo motor, šasijaje KTM) izvukao sa 2-3 konja koliko ima fabrički izvukao ČAK 8KS i sa fabričkih 6000 o/min digao na 10000 o/min!!!

Sa 50 Km/h max brzine sada ide oko 100 Km/h i tako već 3godine...

PS ubačena je 5a brzina, i redukovan odnos zubčanika motor-točak...


PozdraV


[Ovu poruku je menjao bakiman dana 11.12.2004. u 01:52 GMT+1]
[ Gojko Vujovic @ 11.12.2004. 00:50 ] @
Baki je u pravu, viđao sam po naselju manijake koji su to radili sa ATXovima :))

Zaustavljanje se rešava uzimanjem kočnica sa CTXa na primer.
[ bakiman @ 11.12.2004. 00:50 ] @
Sad priča za BT50...

Sve isto... i možda budeš brži od mene... ;)

CILINDER SE NIKAD NE LUPA GOLIM ČEKIĆEM! već staviš neko drvo preko njega pa onda... no sad je kasno...

Probaj da staviš dilindar od CTX80, pri tom zameni radilicu i klipnjaču, pa isfriziraj kako sam ti rekao... samo što sada ide veći klip od 42mm...

Ja vozim svog lepotana u Kotežu (BG) imam 14god., tamo nema policije, a ni saobraćaja pa ga vozikam ko biciklu...

Kod metalie comerc uzimam sve za motor...

PS takođe bi NOVE KARIKE bile ogromno poboljšanje, meni su u vožnji pukle karike, kupio sam dve nove i stavio, čoveče nisam prepoznao svoj motor!!!

Poboljšanje od bar 20%!!! Teško primetiš da ti motor slabi polako, pa preporučujem da menjaš karike svakih 1-2god...

A pored boljih performansi, imao je nekoliko dana (dok se karike nisu navikle) EXTRA efekat, naime kada se gas poveća na više od 3/5 onda je izlazila VATRA iz auspuha, ko NITRO :)

PozdraV
[ bakiman @ 11.12.2004. 00:57 ] @
Gojko ulete u poluvremenu... :)

Da napomenem još da mi je ubrzanje od 0-100m bilo 10.59sec, i u 100tom metru brizina je bila oko 60+Km/h, ne sećam se tačno, računao sam preko formula iz fizike ovog leta...

Uh ala sam se raspisao... esej...

PozdraV
[ TeCHNiCS_ @ 27.01.2005. 14:12 ] @
ala ste vi pisali, ja mislio da je ova tema umrla!!!!! a oba motora mi stoje u garazi rasturena-mrzi me da se jebavam sa njima. sad mi doterao techa iz austrije aprilia rs-50 pa se vozikam sa njom.
[ Papcina @ 12.03.2005. 19:39 ] @
pozzdrav!

evo novi sam u ovoj temi i imam jedno pitanje. Imam doma jedan Tomos, neki stari i ima pedale, jedan cilindar i sl... crvene je boje ako uopce ista znaci :)) enivej, ne znan kako se taj model tocno zove, nigdje ne pise pa ne mogu trazit po netu... i dal bi se dao frizirat nekako?


Pozz
[ bakiman @ 14.03.2005. 20:52 ] @
Postupak je isti kao i za SVE jednocilindrične motore...
[ zikazika @ 12.04.2005. 15:35 ] @
A gde moze da se kupi prednji lancanik za automatika sa vise od 26 zuba?
[ bakiman @ 12.04.2005. 16:59 ] @
Taj ne može da stane tu, a i nepotrebno ti je to! Ako ga staviš nećeš moći ni da kreneš!
PozdraV
[ zikazika @ 12.04.2005. 21:45 ] @
Lancanik sa 27 zuba moze da stane,dok onaj sa 31 ne moze bez prethodnog brusenja oklopa motora-barem tako pricaju ljudi na nekoliko americkih foruma. U Americi se ovi lancanici mogu i naruciti...a kazu da mnogo uticu na brzinu i da je to najjednostavniji i najjeftiniji nacin povecavanja brzine.Zato sam pitao dali ih ima i kod nas...
[ bakiman @ 12.04.2005. 22:22 ] @
Pa dobro i da može, tačno je da ćeš dobiti poosta na brzini, ali gubiš ubrzanje, tako da npr sa original zubčanicima ti, lupam bezveze, može motor ići 50kmh, tih 50 dostiže za 50sec, e sad ti staviš taj veći zupčanik, i moći ćeš da ideš 80kmh, ali tih 80 ćeš postići za 2 sata, jer nemaš dovoljno snage u motoru za takav odnos, kapito?

Zato se prvo isfrizira motor, pa tek onda menjaš odnos...
[ zikazika @ 12.04.2005. 22:51 ] @
Znao sam to,ali i dalje ne znam gde da kupim taj veci lancanik!Motor je friziran,sledece je-lancanik
[ bakiman @ 14.04.2005. 22:17 ] @
A pa što nisi rekao odma... sad je druga priča...
U Beogradu probaj sa MetaliaComerc oni su pre 1god kada sam bio tamo imali baaaš dosta delova za Tomos, čak i sve njegove modele su prodavali...

PozdraV
[ Papcina @ 14.05.2005. 00:03 ] @
Bok!

za Dr Bocu:

Mozes li mi slucajno poslat na mejl ovaj tekst o friziranju 2T motora sto si rekao da imas
Citat:
Inlet-exhaust ne daju se tek tako objasniti-imam negde jedan lep prirucnik o friziranju 2T motora , mozda bi to dalo odgovor na tvoja pitanja...

ili mozes ga zakacit pa poslat na grupu...

ty
[ zikazika @ 05.06.2005. 19:14 ] @
Dali Metalia Comerce jos uvek postoji?Ako da, gde se nalazi
[ bakiman @ 05.06.2005. 19:26 ] @
Metalia comerc je nažalos propala! Nema je više, a bila je u ulici kralja petra (7. jula) preko puta nekog hotela.

PozdraV
[ skijash @ 06.06.2005. 11:46 ] @
Zna li neko gde mogu da nadjem neke delove za automatika?
[ vranic_a @ 06.06.2005. 11:52 ] @
U KV na buvljaku ima sve i svata cak i za PUH.
Inace friziranje automatika, dovoljno, je smirglu na staklo i skini jedno milimetar dva pazi na svecicu, i ispolitaj izduvne kanale, malo prosiri usisne, itd.
Citao sam prospekat bas od tomosa kako to uraditi.
[ josip.toman @ 09.06.2005. 10:03 ] @
Da ne započinjem novu temu....Netko je spomenuo električno palenje na automatiku ,PA KAKO TO NAMONTIRATI .Dali je potrebna samo baterija ili i nekakav elektromotor ili slično
[ skijash @ 09.06.2005. 10:18 ] @
Zna li neko gde mogu da nadjem neke delove za automatika u Beogradu? :)
[ bakiman @ 09.06.2005. 13:21 ] @
Citat:
Netko je spomenuo električno palenje na automatiku ,PA KAKO TO NAMONTIRATI .Dali je potrebna samo baterija ili i nekakav elektromotor ili slično


Jooooj, loše si to skontao!!!

El paljenje se misli na zamenu platina čime se dobija bolje-preciznije bacanje varnice na svećicu, samim tim i bolje iskorišćena snaga motora, tj. motor sa el paljenjem ima nešto veću snagu u odnosu na motor sa platinama.

A to što si ti pitao zove se alnaser, sve je moguće da se nabaci, ali je isuviše komplikovano, i šta će ti to na Tomosu kad on pali "na pola kurble"?

Delovi za Tomosa u BGu se može naći samo u Đure Đakovića 34, tel: 3247-344. Kao sekundarno rešenje je buvljak ili evropski rečeno OTC

PozdraV
[ Papcina @ 09.06.2005. 13:22 ] @
Citat:
vranic_a:
Citao sam prospekat bas od tomosa kako to uraditi.


daj, mozhesh ovdje negdje zakachit taj prospekt ili neshto slichno?
[ vranic_a @ 09.06.2005. 20:23 ] @
Videcu kod ortaka jel mu jos stoji ima podosta, morao bih da skeniram pa ovo ono, neki dan mozda.
[ Tokatev2p2 @ 09.06.2005. 21:06 ] @
Bok novi sam tu!Zanima me kako se na automatiku točno stela paljenje(na koliki razmak idu platine)
[ vujke @ 09.06.2005. 21:32 ] @
0.35 - 0.45mm
[ grom0000 @ 23.06.2005. 08:57 ] @
Pozdrav
imam automatik `78 godiste klip 38.5
uradio sam karike, kao sto je bakiman preporuchio ali ide kao sto je i pre ishao. Moze neko da mi kaze nesto vise o stelovanju paljenja i podeshavanju "hvataljki"

Hvala
[ fade @ 23.06.2005. 11:47 ] @
ja imam 79 ,i da kazem da sto ga vishe vozim tako on bolje i ide ,karike su nove ,ja bih ti preporucio neki novi karburator ,samo da nije bing.
[ l1nk @ 25.06.2005. 18:06 ] @
Pozdrav, izvinjavam se unapred sto pokrecem staru temu, ali mi je pitanje upravo vezano za ovde.

Zamolio bih nekoga da mi pojasni kako se podesava paljenje na APN. Od alata imam pomicno merilo i spijun. Teoriju znam odprilike, ali mi jednostavno ne uspeva i vec se dva dana mucim sa time.

Radim tako sto stavim klip u prednju mrtvu tacku, vratim ga 2 mm dok platinsko dugme podesim da bude 0,05 mm, ali jednostavno nesto nevalja, pa bih vas zamolio da mi pomognete ako je moguce.

Pozdrav
[ Tokatev2p2 @ 04.07.2005. 23:15 ] @
Pozdrav imam tomosa tori-a i kada se vozim duzeod 15 min motor ide puno slabije ako netko zna u cemu je problem neka kaze.
[ bakiman @ 05.07.2005. 11:55 ] @
Očisti doobro svećicu ili stavi novu, ako je isto to posle 15min, skini svećicu i vidi dal je mnoogo masna, ako jeste onda si najverovatnije stavio mnogo ulja u benzin, to je prvo i najprostije što mi pada na pamet trenutno.

PozdraV
[ goran_r @ 06.07.2005. 22:44 ] @
Nabudzis motor od pumpe za zalivanje polja.Pa da vidis sta je brzina.i 60ccm3
[ bakiman @ 06.07.2005. 22:55 ] @
1. To je zajebano da se montira na šasiju, a kamoli da se napravi menjač.
2. Taj motor ne može Bog-zna-koliko da se nabudži jer ima aluminijumski cilinder, jedino spuštanje glave... i to je to.

PozdraV
[ Matic Man @ 12.07.2005. 21:41 ] @
Ovako, novi sam ovdje na vasemu forumu.
Zanima da li mogu da stavim elektronsko paljenje na automatica A3 84 godiste, ako se moze, od kojeg bi se tomosa moglo staviti paljenje?

Najbolje je staviti cilindar, glavu i klip od tomosove kosilice na guranje od 60 ccm, jedan bing 18 neka bude zaduzen za karburaciju, i automatic da ide ko zvjer.

Ja sam na automatica stavio dellorto sha 12, motor nije dobro isao, nije dobro vukao.
Kada sam stavio original encarwi isao je bolje nego sa dellortom, jos sam na dellorto stavio 58 ili 60 diznu, radio je bez filtera i opet je bio slabiji od encarwija, sta bi moglo da je krivo?????????



[ bakiman @ 12.07.2005. 21:56 ] @
Kako si uspeo da staviš taj cilinder, imam ja taj motor od kosilice i ničemu trenutno ne služi, porbao sam da stavim taj cilinder, ali ne odgovara na ona 4 brezona.

KAKO SI GA UGLAVIO???

PozdraV

PS Može se ugraditi el. paljenje, ali ne znam kako, mislim da BT50 i CTX80 imaju isto.
Možda ti je problem u plovku u karburatoru? Ili predpaljenje malo raštelovano? Ili suviše dvotaktnog ulja stavljaš u benzin?
[ Matic Man @ 13.07.2005. 14:09 ] @
Nabavio sam ducati el. paljenje bez vanjske zavojnice. Sta on zelena zica ide na vanjsku zavojnicu, ili zuta, i hoce li mi raditi sa zavojnicom od automatica koji ima platine, onom vanjskom koju imaju noviji tipovi automatica??
Hoce li mi raditi sa original tomos automatic magnetom?

Stavio sam to od malo starijeg tipa kosilice, probao sam staviti cilindar od t15 ali su mu preljevni kanali presiroki za blok od automatica. Malo sam ih zapunio sa tekucim zeljezom, upalio je, ali je slabo potegnuo sa mjesta, trebao mu je cijeli kilometar da dobije ubrzanje. Sa original glavom od t 15 nije mogao raditi dobro jer je bila prevelika kompresija pa gorivo nije dobro sagorijevalo pa sam morao staviti glavu od automatica.

P.S. kod nas se automatic skraceno kaze matic ili matik.
[ grom0000 @ 19.07.2005. 16:15 ] @
Jedno pitanje sto mi motor ide brze kad je hladnije 5-15 C (ispo toga ga nisam ni probao) nego na 30 C. I kakvi su Laser auspusi.

I ja sam na encarwi karburator razbusio diznu za nekih 0.5 mm i sad ide bar 15 na sat brze.
[ ratko89 @ 20.07.2005. 14:35 ] @
Naljbolje je da razbrusis cilindar tako da se sija kao casa da mu stavis L klip.
Uzmes burgiju m4 i probrusis dve rupe na klipnjaci i tako uradis isto na radilici to jest na tegovima.Samo sto na tegovima busi vise rupa{tri ili cetri na jednom tegu}
Sledeci korak je da odneses kod strugara magnet da sa njega skine nekoliko mm
tako ce magnet biti laksi i manje ce imati opterecenje motor i brze ce da vrti.
Najbolje je da se stavi elektronsko paljenje jer obicno paljenje pravi do9000 obrtaja u min.A el.paljenje pravi preko 10000 obrtaja u min.Ali onda moras da ojacas klipnjacu tako sto ces da udaris dva vara na njoj.
Friziraj karburator.
Stavi dobar auspuh.
U masinu stavljaj ATF ulje jer je dosta retko tako da se brze hladi motor.

Ima jos dosta tajni o friziranju TOMOSA.

Dali neko zna gde moze da se nabavi prirucnik o friziranju 2taktnih motora.
[ Biker_boy @ 25.07.2005. 21:31 ] @
e, ja tu citam ali vas nista ne kuzim. jel mi moze neko objasniti kako da friziram BT50?

Nije zdravo ostavljati svoju mejl adresu ovako.

[Ovu poruku je menjala cicika dana 26.07.2005. u 00:56 GMT+1]
[ bakiman @ 25.07.2005. 21:48 ] @
Sve je to isto! Pročitaj pažljivije.
[ fade @ 28.08.2005. 17:08 ] @
kako da namestim automatic da mi lakse prebacuje brzine ,mnogo me nervira to ,sto izvlavchi do kraja i jedva prebaci ,cak i nizbrdo?
[ Papcina @ 05.09.2005. 16:16 ] @
Pitanje
imam Tomos APN6, sve original, nisht mijenjano.... koji bi bio najbolji auspuh da se stavi na njega? ima koje brzine uopche sa auspuhom? I naravno ako mozhe neka informacija di se da nabavit (u Hr) ili neki link za web site..
josh nesht, malo elektronicke naravi...
kada drzhim svjetlo ukljucheno, ne radi mi truba, i obrnuto... jednostavno svjetlo totalno oslabi a truba samo jednom da jaako slabo neki signal.... shta napravit da rade oboje istovremeno? I josh ovo, riknula mi kontrola za el. gashenje na ovom istom motoru... treba sve na novo stavit ili se da popravit? problem je 98% u kontroli na volanu...

eto, hvala narode...
[ pajaja @ 05.09.2005. 19:41 ] @
Sa auspuhom mislim da mozes da dobije koju konjsku snagu... Za APN konjska snaga vise je odlicno...
[ bakiman @ 06.09.2005. 11:23 ] @
http://www.motomagazin.co.yu/f...c4322384be0d913cf4948196692354

Tu imaš sve o APN friziranju, i kao što ćeš sam da zaključiš da se ne isplati niti nešto specijalno vredi kupovati "specijalan" auspuh, već da se treba praviti.

"MarkoMX" je čovek za tebe sa ovog foruma. Čovek zna sve i ima opremu za rad.

PozdraV
[ fade @ 06.09.2005. 14:33 ] @
meni nesto drkalo ,nece prima gas ,a pre toga mi svetlo nesto malo jebavalo ,kao da je padao napon i ja uzmem magnete ocistim lepo ,upalim ali opet isto ,samo sto sada prima gas mnogo bolje ,jer ima bolju struju i bolji kontakt ,znachi veoma bolje sad ide ,a u pitamnju je bio karburator ,jedna travka se zavukla u onaj kanalic ,pa nije dobro primao gorivo.
[ fosil @ 08.09.2005. 07:40 ] @
Fade, u menjaču imaš za drugu brzinu nazupčanu konus oprugu. Po izgledu je ko neka sasvim tanka podloška. To nije ona duga opruga, koja vuče lamele prema osovini. U svakom slučaju ona previše pritiska na lamele. Možda imaš sad čak dvije opruge, možda koju podlošku viška, tako, da je sila na lamele prevelika i posledično preklapanje u velikim turama.
LP
[ fade @ 08.09.2005. 13:29 ] @
ma problem je bio u karburatoru ,pa je jebavao prevacivanje ,manjak obrtaja i nestalni broj max obrtaja ,ali problem reshen i sad leti.kad nisam poginuo ,odvrnuo mi se sraf na zadnjem zamajcu i udara u tocak a jedno 500 m pre toga sam leteo ....i samo poce da koci ,da jebe ,pola srafa se skinulo i otkinulo mali deo motora...
[ TeCHNiCS_ @ 04.10.2005. 10:11 ] @
ala ste se raspisali u mojoj temi...ja reko ovo umrlo :)
[ zikazika @ 10.10.2005. 14:19 ] @
Nisi napisao dali si uradio neshto da bi ishao brze od 45kmh, i ako jesi, koliko ide brzhe...
[ fade @ 10.10.2005. 15:18 ] @
meni ide brze ,samo sam ocistio magnete ,cilindar ,izduvnu granu od cadji i sad ide a da i home made auspuh sam stavio ,ako neko oce sli ,stavicu ,samo nek mi javi na pm.
[ TeCHNiCS_ @ 13.10.2005. 16:14 ] @
stavi
[ ket @ 17.10.2005. 22:43 ] @
Nadam se da sve ovo sto ste pisali vazi i za TOMOS 9,9 vanbrodski motor?Nadam se da neko moze da pomogne,dakle imam Tomos 9,9 iz 1991. godine i desio mi se peh tj. ugasio se i nisam mogao da ga upalim.Proverio sam karburator,struju,pumpu za gorivo,paljenje...Resio sam da otvorim motor i imao sta da vidim parcence karike se zalomilo i napravilo haos na bloku motora i klipu u donjem cilindru,znaci ostecen je blok motora.Pricao sam sa nekim likom koji radi vanbrodske motore,koji mi kaze da blok na Tomos motorima ne moze da se radi,zanima me da li negde u BG-u mogu da kupim blok ili ipak postoji neka varijanta da se to nabudzi i gde?Takodje me zanima gde mogu da uradim remont radilice?
[ TeCHNiCS_ @ 14.12.2005. 11:13 ] @
hilznuj blok i miran si

[Ovu poruku je menjao TeCHNiCS_ dana 14.12.2005. u 12:13 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao TeCHNiCS_ dana 14.12.2005. u 12:14 GMT+1]
[ daco89 @ 20.02.2006. 20:52 ] @
cao narode,sta ima,https://static.elitesecurity.org/smile4.gif
https://static.elitesecurity.org/smile4.gifda li ima neko ko bi mi mogao pomoci...imam apn 4 poceo sam da ga friziram,cilindar sam izbusio na 39.5 ispolirao sve kanale (izduvni usisni,ulivni) skinuo sam sa glave cilindra barem 2 mm,stavio sam radilicu novu! od t15 sa original italianskom ckr klipnjacom,lezajeve kod radilice sam stavio takodje original SKF izdrze negde do 13000 obrtaja,zupcanike sam stavio 15-32 ubacio,sam 5 brzinu,zadnju siru gumu nove simeringe,lezajeve,platinsko,kondenzator,namotaj za paljenje...itdznaci maksimalno generalisao motor i po meni dosta frizirao...i da klip je standardan isto nov sa novim karikama.karburator je bing 13 sa diznom 64..ali uzalud 1.2.3 vuce relativno dobro...ali za 4,5 nema snage npr kad idem uzbrdo nema sanse da idem u 4 samo po ravnom delu puta a i tamo posle 50-100m gubi snagu i usporava pa ponovo mogu u 3,juce mi je u 4 isao kao lud...ali danas ponovo nesto se...da probam jo malo da zezam paljenje ili nesto slicno...pomozite jer cu da ga razlupam ako nenadodjem sta jehttps://static.elitesecurity.org/angry.gif
https://static.elitesecurity.org/angry.gif ili je mozda zato sto je sve novo??(nisam jo potrosio ni 1 rez goriva)hvala unapred https://static.elitesecurity.org/thumbup.gif
https://static.elitesecurity.org/thumbup.gif
[ bakiman @ 20.02.2006. 23:56 ] @
Čim vuče i 1, 2, 3 relativno dobro - znači da ne valja, trebalo bi MNOGO dobro.

Ili kompresija ili paljenje. I što si se mučio da ga bušiš na 39.5, zašto ne na 42mm?
Sve ostale radnje što si preduzeo su OK.

Pozz
[ daco89 @ 21.02.2006. 19:13 ] @
nisam hteo na 42...jer sam vozio burazov koji je isto na 39.5 i zadovoljan sam sa snagom motora...na njegovom kad navuces gas bukvalno osetis kako vuce (hoce da izleti ispod tebe) samo je to razlika sto je on prosirio ulivni i usisni kanal...a ja to jos nisam...ali planiram....sta da pokusam jos da uradim...danas sam se raspitivao posto je elko klip...pa cu i to da stavim....
[ fade @ 19.03.2006. 12:54 ] @
ajoj brate ,znaci prebacivao u drugu ko lud ,sad nee da pipne ,sa obrtajima razvaljuje ,oima sigurno oko 7-8k ,znaci zapeva ,pustaj ,dodaj ,k**** nece ,jedino nizbrdo nekako prebacim ,sta da menjam ,lamelu ,zupcanike ,evo sace i slike da dodam ,pa vidite...

evo slike zupcanika ,inace malo sam smirglao lamelu i bolje je ,al nije to to ,vidi se da je bila izlizana ,dal da ono napravim lepe brazde u njoj?






[Ovu poruku je menjao fade dana 19.03.2006. u 14:39 GMT+1]
[ fade @ 26.03.2006. 09:29 ] @
ajmo ljudi josh malo pa nestalo vremena za postovanje..
[ fade @ 27.03.2006. 17:36 ] @
i tako sam nekako sjebao i karburat5or ,al najbolje nisam nista ni drkao mnogo i nadjem neki sa otpada da vidim jel to to ,i ubacim ,nema sanse ,stavim filter nekako ,stavim ruku na filter ,cepa ko lud ,i lepo to onako nabodem ,sve zamotam i kad sam upalio ,napako ,nisam u zivotu izvukao tolko RPM iz motora ,cak ni u mestu na nozicama ,motor je bre zapevao ,slajfovao u mestu ,nece krene ,a ja sedim na njemu ,nevidjeno mocno ,al mana je sto nemoz smanjim gas i ne dodaje lepo i ne smanjuje lepo ,tako da ... buy new... ali mocan feeling.
[ ov3rl0rd @ 27.04.2006. 13:07 ] @
Zasto mi se na tomosu ona rucica na kojoj je gas tesko okrece tj. tesko dodajem gas i zasto mi nece ici vise od 55kmh nego mi ubrza do 60kmh pa se cuje zvuk kako a mijenja brzinu i brzina mi se pusti na 50 kmh?
[ fade @ 27.04.2006. 20:26 ] @
skini rucicu i na nju sipaj malo ulja ,kao i na volan ,pa ce ici glatko ,a ovaj drugi problem ,pa mozda nema dovoljno goriva ,prosiri diznu ,mislim ako si radio sve ,a dizna ostala ista ,ta masina srche sine.
[ Twix rocker @ 02.05.2006. 21:57 ] @
Procitao sam sve postove na forumu ali i dalje nisam siguran kako da friziram APN6.
Zanima me sljedece:
Imam APN 6,sve fabricko na njemu.Hocu da ga friziram,al nisam siguran koji klip da stavim.Koji najveci klip mogu staviti a da ne moram mijenjati radilicu?Koji je klip fabricki na njemu?
Zbunjiva me ono spustanje usisnog i izduvnog kanala,koliko treba prosiriti kanal i gdje? Friziranje treba da bude kvalitetno (bar 2-3 sezone)
[ fade @ 05.05.2006. 19:37 ] @
mislim da apn 6 nema 5 brzinu ,prvo to ,a radilica da se ne menja ,pa ja bi uzeo 39 klip i neki bolji karburator ,cisto da budemo na sigurnoj strani nek bude 39 ccm ,usisni i izduvni kanal ,pa ja sam uradio samo izduvni ,radi se lavo i desno nesto malo ,a 1 mm prema poklopcu cilindra ,ima mnogo bolji izduv i ide xtra posle toga , netreba nesto mnogo se radi ,jel taj apn nov ,jel sam pravish messavinu ,jel stavis malo vishe ulja ,koji klip imash , koji auspuh imash ,daj malo info pa cu ti predlozim sta raditi .inace ima klinnja ovde jedan apn4 onaj matori ,drugom ide ko automatik moj 50 cm ,a ima 5 brzina ,racunaj ,malo... a gas kolki ima ,ima jedno 8-9k rpm ,nenormalno a nije radio nsita na njemu osim sto stavio auspuh i 5 brzinu.
[ Twix rocker @ 06.05.2006. 00:31 ] @
Nemam 5. brzinu,koliko to koshta da se promjeni?Jel tu ide josh 1 zupcanik? Nem pojma koji je klip sad na njemu,ne znam koji je fabricki.Mjeshavinu pravim sam,stavljam 2,5 dcl na 5l goriva (tako mi je preporuchio majstor),kako ti pravish?Na njemu je sad rezonantni auspuh,neki jeftin,njega planiram mijenjati.Jel da stavljam L klip?A koji karburator da stavim?
Kako mislish za izduvni,jesi to radio sa unutrasnje strane,prema kojem poklopcu,glavi?Koliko ti je sad sirok izduv?A filter za vazduh?


P.S. Aj mozda i sliku APN-a ubacim.

P.S. Shta mi preporucujes za onog PUCH-a?




...............hmm,puno pitanja .............

edit: A el. paljenje?

[Ovu poruku je menjao Twix rocker dana 06.05.2006. u 01:33 GMT+1]
[ fade @ 06.05.2006. 12:08 ] @
ma to se ubacuje josh jedan zupcanik naravno ,koliko kosta ne znam ,ali posto je tomos u pitanju ne mnogo sigurno, fabricki je mislim 38 ,stavish elko klip 39 mm , a ja stavim onako odoka ,pa zato i cistim izduv svakih 2 meseca ,skini i ocisti ,sigurno se nakupilo cadji ako nikad nisi cistio naravno ,mislio sam na poklopac cilindra ,znaci 1 mm prema poklopcu da skines i pre ce da izduvava , = bolje ide , obavezno promeni svecicu posle ovoga neku mininum f100 top. vrednosti , meni je izduvna grana prosirena 1mm prema poklopcu cilinra id 0.5 mm u stranu ,prelivne kanale nisam dirao ,a auspuh je home made - preradjen onaj fabricki , puch ne znam ni koi je ,tako da nem pojma sta bi radio.

e da ,pa paljenje ne bi dirao ,samo skini magnete i ocisti ih lepo sa onom finom smirglom valjda je 20-ica ne znam tacno , samo da ima bolji kontakt.

[Ovu poruku je menjao fade dana 06.05.2006. u 13:13 GMT+1]
[ Twix rocker @ 06.05.2006. 14:25 ] @
Ako ne znas kakav je ubacicu sad sliku,samo da je nadjem.Ovaj na slici dodushe nije moj al je isti ovakav.To je onaj sto przi svjecice,ako se ne sjecas imas temu o njemu.Ubacio sam u njega f150 i spalio i nju,sta mi prelazes za njega,koji mu je quratz?
Mjesavinu nemoj praviti odoka,treba ti 4% mjesavina (2.5 dcl na 5l goriva),a mjeru dvotaktola imas na samoj flasici.
Jel da stavljam L klip? Koji karburator da stavljam,Del`orto 14?
[ Twix rocker @ 06.05.2006. 14:27 ] @
Evo i slika




[Ovu poruku je menjao Twix rocker dana 06.05.2006. u 15:27 GMT+1]
[ fade @ 06.05.2006. 17:28 ] @
znam koji je ovo motor ,ima neki klinja isto ovo i neki noviji tj ima 3 puch-a i prze svece ko ludi , kolko sam skonto imaju jacu struju ,npr automatic mi na leru jedva ima svetlo ,dok na jawi koja isto przi svetlo na leru mnogo jako ko na ovome pri punom gasu ,nadji sto jache svecice f200-250 ,mislim da postoje ,neko je spominjao ,nisam siguran ,

za apn ,karburator delorto 16 ako vec radish sve ,mora imati i benzina da potera ko lud , L klip sta mu vecto dodje ,valjda je onaj ELKO nem pojma ,samo da nije fabricki klip obavezno stavi , za mesavinu koristim sae 30 ,kakav ditaktkol ,to koriste svi ovde ,vozim i na bezolovni kad nema supera ,ma vazno je da ide ,tomos guta sve.

[ Twix rocker @ 07.05.2006. 14:29 ] @
Hvala za APN! A sto se tice puch-a,ne znam jesam li ti govorio,preko Googla nadjem uputstvo za njega i ima dio o svjecicama.Za
najjaceg puch-a(2 KS) idu BOSCH W 175 T1 svjecice,ali te mi je vec spalio.Probacu naci te jace,srecom imam ovaj APN.
[ vojnic @ 07.05.2006. 20:37 ] @
Ako vam przi svecice ko lud onda skinete glavu cilindra i ocistie. To vam je posledica a uzroka ima vise .
[ mikid @ 08.05.2006. 10:42 ] @
Pa jel taj APN 4 ide 150 km/h. Daj kazi sta mu je uradio pa da i moj APN ide bar dve trecine toga.
[ fade @ 08.05.2006. 13:57 ] @
ma batali to ,uzmi motor .,a ne apn il nesto iz tomosove palete.
[ Deki43 @ 10.05.2006. 15:11 ] @
Ljudi kako da zamenim sajlu na ovom kršu ja je postavim a on sad neće da upali!!
[ fade @ 10.05.2006. 19:06 ] @
za gas jel ?? pa prvo otpusti skroz ,al da nema lufta ,pa kreni da palish ,polako dodaj gas da nadjes idealno ,ili samo daj pun gas i na gurku ,kad upalish smanjuj i lepo nasteluj gas .
[ Deki43 @ 11.05.2006. 05:48 ] @
Hvala care,hvala!!
[ RATKO SX @ 11.05.2006. 20:52 ] @
Dali neko zna ili ima skicu el. instalacije za TOMOS CTX 80



Hvala unapred!!!!!!!
[ daco89 @ 21.05.2006. 19:04 ] @
nemaoj se muciti sa friziranjem,sad sam i ja skontao da se ne isplati,jeste da mnogo bolje ide ali i manje traje narocito ako ides na 42mm klip,prosireni kanali,itd.bolje ti je da ubacis 5 brzinu (idu ti dva zupcanika,jedan na menjac a drugi deo ne znam kako se zove..kod nas u subotici je 1100 din nova 5 brzina.ne verujem da je skuplje u drugim gradovima.i kad ga izfrizirad trosi jedno 5-6-6.5 lit zavisi kako si ga radio i ide ti onda jedno 100km/h mozda 1-2 meseca pa menjaj klip,prstenove nosi radilicu na rolnovanje menjaj lezajeve i to je ponovo oko 35 eur i tako 2-3 puta u sezoni... (zavisi i kako vozis a sigurno da bi cesto isao i 90-100 km/h pa dotle i traje....bolje odes kupis nov cilindar,karburator,radilicu od T15 i stavis na apn-ca.ide barem 85-90 km/h a trosi mozda (max) 3.5 lit na 100km dobijes snagu od 4.5-5 kw od prilike(6-7)hp.kompresija 11;1 a ovo te sve izadje nije bas ni malo a ni mnogo oko 250eur a sve novo! bukvalno nova masina od t15 cilindar je oko 65 eur sa glavom klipom i grlom za karburator.karburator je oko 60-70 eur radilica sa ckr klipnjacom 2200 din filter (jako extremno izgleda kao kod automobila oni filteri za visok protok vazduha) 900 din i ima jako dobar zvuk sa njim.i elko stavi on je oko 300-450 din zavisi kakav je...i ako imas love kupis paljenje komplet sa magnetom od 12v ono je oko 6300 din...ovo sam sad napisao koliko bi izaslo....i onda ti je kao da imas t15....iznutra je sve isto kod tomosovih motora samo je razlika u karburatoru,cilindru i radilici i da li je 3,4 ili 5 brzina....to je to od mene. i auspuh neka ti je home made ili standardan one zuje,zolje rezonatori itd su kese....imaju dobar zvuk ali priguse jako gasove pa ti usporava masinu,kad nema snage guta vishe...i stavis odnos lancanika 15(napred) 32 (nazad) i da ubaci N2O i dobijes jos 60 hp (konjske snage)vise....salim se naravno!!!to bi bila moje misljenje,pa sad ako ti dzep dozvoli navali da uradis a ako ne onda se malo strpis pa sakupis i posle toga uradis....pozdrav.......https://static.elitesecurity.org/square.gif
https://static.elitesecurity.org/square.gif


[Ovu poruku je menjao daco89 dana 21.05.2006. u 20:10 GMT+1]
[ daco89 @ 21.05.2006. 19:20 ] @
nemaoj se muciti sa friziranjem,sad sam i ja skontao da se ne isplati,jeste da mnogo bolje ide ali i manje traje narocito ako ides na 42mm klip,prosireni kanali,itd.bolje ti je da ubacis 5 brzinu (idu ti dva zupcanika,jedan na menjac a drugi deo ne znam kako se zove..kod nas u subotici je 1100 din nova 5 brzina.ne verujem da je skuplje u drugim gradovima.i kad ga izfrizirad trosi jedno 5-6-6.5 lit zavisi kako si ga radio i ide ti onda jedno 100km/h mozda 1-2 meseca pa menjaj klip,prstenove nosi radilicu na rolnovanje menjaj lezajeve i to je ponovo oko 35 eur i tako 2-3 puta u sezoni... (zavisi i kako vozis a sigurno da bi cesto isao i 90-100 km/h pa dotle i traje....bolje odes kupis nov cilindar,karburator,radilicu od T15 i stavis na apn-ca.ide barem 85-90 km/h a trosi mozda (max) 3.5 lit na 100km dobijes snagu od 4.5-5 kw od prilike(6-7)hp.kompresija 11;1 a ovo te sve izadje nije bas ni malo a ni mnogo oko 250eur a sve novo! bukvalno nova masina od t15 cilindar je oko 65 eur sa glavom klipom i grlom za karburator.karburator je oko 60-70 eur radilica sa ckr klipnjacom 2200 din filter (jako extremno izgleda kao kod automobila oni filteri za visok protok vazduha) 900 din i ima jako dobar zvuk sa njim.i elko stavi on je oko 300-450 din zavisi kakav je...i ako imas love kupis paljenje komplet sa magnetom od 12v ono je oko 6300 din...ovo sam sad napisao koliko bi izaslo....i onda ti je kao da imas t15....iznutra je sve isto kod tomosovih motora samo je razlika u karburatoru,cilindru i radilici....to je to od mene. i auspuh neka ti je home made ili standardan one zuje,zolje rezonatori itd su kese....imaju dobar zvuk ali priguse jako gasove pa ti usporava masinu,kad nema snage guta vishe...i stavis odnos lancanika 15(napred) 32 (nazad) i da ubaci N2O i dobijes jos 60 hp (konjske snage)vise....salim se naravno!!!to bi bila moje misljenje,pa sad ako ti dzep dozvoli navali da uradis a ako ne onda se malo strpis pa sakupis i posle toga uradis....pozdrav.......https://static.elitesecurity.org/square.gif
https://static.elitesecurity.org/square.gif
[ fade @ 24.05.2006. 12:19 ] @
na koliko se podesavaju platinska dugmad ,kad stavim parce papira i podesim na toliko ,motor ide sporije ,ali lagano prebacuje ,dok kad je razmak nekih 1-1.5mm max , ima mnogo veci gas i mnogo bolje prima ,ali teze prebacuje i nestabilnije radi ?
[ ov3rl0rd @ 02.06.2006. 21:37 ] @
Cuo sam negdje da bi ako ti motor ima automatsko mijesanje ulja i benzina tj. ako se posebno stavlja ulje, a posebno benzin (kao sto je slucaj na mom automatiku) da bi se trbalo na svaki puni rezervar benzina staviti jos i 2 dcl ulja??? Treba li to tako raditi ili ne?? I jos jedno pitanje: dajte malo pojasnite to prosirivanje ispuha?, gde se to radi, na cilidru li gdje i kako , s kojim alatom... I jos jedno pitanje: je li usis tamo na fergazeru ili gdje.. Radi se o automatiku


P.S. Da se malo pohvalim, stavio sam rezonantni auspuh na tomosa (a nista drugo nisam mijenjao) i ide mi 90kmh!!!!
[ vaske71 @ 02.06.2006. 22:21 ] @
Nije mi jasno zasto dirati motor kad savrseno radi ako mu menjas zubcanike napred manji zadnji veci dobices neku brzinu za 10-15 km/h ali ces izgubiti snagu i povecati potrosnju uostalom da je moglo da bude bolje napravili bi ga tako u fabrici,i sta hoces 45 km/h je sasvim solidna brzina za automatik. Ako pak zelis vece brzine kupi si motor vece kubikaze
za njih ti treba A kategorija i tehnicki svake godine ali su zato duplo jeftiniji od tvog automatika (TIPOVI, MZ televizor, Pretis sarajevski 175 ccm kojeg usput prepravljaju na copere, cz 250 itd)
[ zikazika @ 03.06.2006. 10:04 ] @
"P.S. Da se malo pohvalim, stavio sam rezonantni auspuh na tomosa (a nista drugo nisam mijenjao) i ide mi 90kmh!!!!"

He,he,he,dobar vic!
[ fade @ 03.06.2006. 10:44 ] @
nisi dobro protumacio treba da ide ovako :
Citat:
Da se malo pohvalim, stavio sam rezonantni auspuh na tomosa (CTX sport ultra high rpm version) (a nista drugo nisam mijenjao) i ide mi 90kmh!!!!
[ Deki43 @ 03.06.2006. 21:09 ] @
Pozdrav svima,napravio sam englesko srpski forum i pustio ga danas u pogon....Voleo bih da
se registrujete kod mene na Forum i da nastavimo diskusiju koju smo i ovde imali i da ja sakupim dovoljno
korisnika da bih održao sajt na internetu.Ako slučajno želite vašu omiljenu temu ja ću otvoriti za vas...
Najboljima dajem prava Admina...Prisutne su sve teme a one koje nedostaju,na vašu molbu biće otvorene...
Ovo je forum o automobilima,muzici,teen chat,oglasi,politika,sport,škola,filmovi,upoznavanju sa zemljacima
dijaspore,forum o sexu,kompjuterima,programiranju,pravljenju muzike i još mnogo toga..
Posetite www.forum43.co.sr i registrujte se i krenite u diskusiju otvaranjem postova!!
Kako vam se dopada forum?Primedbe?
[ SerIgor @ 20.08.2006. 19:03 ] @
TeCHNiCS_ skontao sam da si batalio BT aj molim te kontaktiraj me na mail. Treba mi motor. hitno
[ perutina @ 20.08.2006. 21:51 ] @
Da li se ista moze dobiti kada se pomera ona igla ispod gas sajle sto ide u diznu.

Kako bi mogo podici snagu?

Imam motor sa 1 brzinom kojem trebaju samo okretaji. Ide dobro do 40, ali treba mu JAKO puno dok se razvrti i "nabije" 50 i onda poleti do 60.

Sa serijskim auspuhom ide brze nego sa rezonantnim, rezonantni sam moro sjeci na pola jer cjev koja ide u cilindar ne moze da se stavi zbog drugog kuta nagnutosti, za tomos je pod 180 stepeni, a meni je nakoso.

On ima malo drugaciji filter zraka, tj. dosta je otvoren, serijski je, nema u njemu spuzvi i jako je kratak i cuje se ko gljiva, ali ipak to nije to, al se ipak nesto cuje :) A zasto mi onda nece da ide bez filtera zraka...

[Ovu poruku je menjao perutina dana 20.08.2006. u 23:21 GMT+1]
[ SerIgor @ 23.08.2006. 18:43 ] @
To sto kazes za gas sajlu, ti nece pomoci. Promeni zupcanik prve brzine, moze biti da je zbog toga, ali ova promena moze da povuce mnogo stvari za sobom.
[ SerIgor @ 23.08.2006. 18:53 ] @
TeCHNiCS_ aj molim te kontaktiraj me na mail
[ fade @ 23.08.2006. 18:59 ] @
Citat:
SerIgor: TeCHNiCS_ aj molim te kontaktiraj me na mail


Joj jesi lik ,mislis da on prati topic ,a sto nedaj boze ti njemu nebi poslao pm ili mail ?

A i ti SerIgor ,ako tebi motor sa jednom brzinom od 50 ccm ide preko 40 ,a tek 60 ,ono daj uslikaj molim te ,jer to u zivotu nema sanse se dogodi ,osim ako se radi neki nedaj boze ozibljan tuning , ali ozbiljan.
[ SerIgor @ 24.08.2006. 18:13 ] @
Nemogu da mu posaljem mail zato sto sam otvorio novi nalog. A kao sto znas treba da prodje 2 nedelje da bi poslao mail.

Sto se tice onog drugog: moj drug je imao isti problem i kada je zamenuo zubcanik islo je mnogo bolje. (Inace ozbiljan tuning)
[ SerIgor @ 24.08.2006. 18:16 ] @
Izvini, tek sam sad procitao da je jedna brzina.

Mislio sam da je tema za automatik.
[ TeCHNiCS_ @ 26.09.2006. 11:00 ] @
hahahhaaha da ti dam bt-a za jedan dvd???? svasta.... on stoji u garazi i ceka bolje dane ;) to se ne prodaje... ofarban je u crnu metalik stavljena je prednja viljuska sa nekog kawasakki-a i ima disk napred. cilindar je nadjen drugi i razbusen na 42 i povecan izduvni i usisni kanal. nov menjac je stavljen sa petom brzinom. glava je stanjena za 2.5mm i ostalo je za jos jedno ravnanje za nedaj boze. stavljen je kovani L klip i radilika je obradjena iznutra tako da je sada mnogo laksa i brze se vrti. lamela je od neke yamahe kao i paljenje. pozadi su shirene viljuske i stavljena je guma 155x40x15 i tocak sa isto neke yamahe. stavljeni su migavci sa strana isto sa nekog velikog motora. nikako ne mogu da nadjem lanac i zupcanik kod motora koji ce da odgovara zubima na tocku.... inace ima da leti......

najvise volim pozere na skuterima, jos kad voze ribicu i kao turiraju na semaforu hahaha :D :D :D upali se zeleno i naravno ostanu da jedu dim za tobom... bio je na probnoj voznji sa standardnim tockom pre sirenja zadnje viljuske i sa standardnim lancem i zupcanikom kod motora. drug i ja na motoru znaci oko 180 kila... na semaforu krecem i isklizne mi rucica kvacila i propne se i padnemo ko kruske s njega... naravno puko je lanac i onda sam resio da sirim viljusku i tako...
[ fade @ 26.09.2006. 20:02 ] @
Citat:
na semaforu krecem i isklizne mi rucica kvacila i propne se i padnemo ko kruske s njega...


mora da ste bili glavne face u ochima svake ribe , hahah , ima ta masina da leti.
[ TeCHNiCS_ @ 28.09.2006. 11:08 ] @
ma koje crne face... izblamirali se ko nikad u zivotu... ortak nije hteo da prica samnom 3 dana zbog toga :D
[ arathorn @ 02.11.2006. 19:26 ] @
Ajde TeCHNiCS ako ti nej frka kazi od koje yamahe si cimnuo lamelu... ?
Imam elektronika na bt-50n ramu sa velikom lamelom i idalje imam problem da proklizi :) i ako nije problem znancima da mi daju malo uputstva ako karburatora. Dosad sam terao Bing koj je standard na bt-50 ali sam naleteo na dellorto "phbl 24 bs" i on ima neke ekstra prikljucke(sa leve i desne strane) kao za neka creva pa mi nije jasno zasta se to koristi?

http://img146.imageshack.us/my.php?image=dello2ii5.jpg
http://www.vltava2000.cz/ayk-s...dsdetail.asp?strGoodsID=DH2724
[ TeCHNiCS_ @ 05.11.2006. 20:42 ] @
ovo desno je za filter za vazduh a ovo levo je verovatno neki vakuum mada ne znam...

ne znam od koje yamahe je elektronika.... davno je to uzeto...ima bar 10 godina
[ arathorn @ 06.11.2006. 07:23 ] @
Nisi me bas najbolje razumeo.... :) ja imam "elektronika" E-90 i treba mi neko malo pouzdanije kvacilo a sto se tice dellorto-a vec sam ga uzeo. Usisnu granu moram malo da prepravim sto znazi da sve to ceka prolece :)
Hvala ti na pomoci.
[ TeCHNiCS_ @ 06.11.2006. 18:27 ] @
np :).... elem da... nabavljen je motor od nekog suzukija sa 5 brzina... motor manji od bt-ovog i ima klip 50mm ... 150ccm... naravno dvotaktni... projekat pocinje uskoro na drugom ramu koji sam kupio za 20 evra kompletan sve ali bez tockova.... ostao mi je zadnji od mog bt-a a prednji cu da nadjem vec negde... :P

joj joj joj
[ arathorn @ 07.11.2006. 19:46 ] @
Zamisli molimte...... 50 klip i 150ccm, bice ludnice...
Da kojim slucajem neznas mozda dal ima neki cilindar da odgovata na tomosove masine a da ima vodeno hladjenje?

Javi kako prolazis sa tom masinom :))
[ TeCHNiCS_ @ 07.11.2006. 21:01 ] @
e to da pase na tomosa ne znam.... gledaj da se poklapaju rupe za brezone i onaj deo cilindra koji ulazi u motor bude jednak tom drugom motoru.... samim tim ti treba i glava motora koja ce da odgovara.... ne znam... zeznuto je to malo....
[ TeCHNiCS_ @ 07.11.2006. 21:07 ] @
elem da... gledaj da budu iste duzine cilindri jer ako je plici cilindar klip ce da udari u svecicu i napravice svasta. a ako je dublji neces imati kompresiju.... opet za vodeno hladjenje ti treba i hladnjak, i pumpa za vodu i ventilator koji ce da hladi hladnjak... ne znam kako ces to da postignes...
[ hell_on_wheels_92 @ 11.11.2006. 20:16 ] @
pozz ljudi, ja sam ovde nov :) i izvinjavam se sto skrecem sa teme.
imam TOMOS ctx i zanima me da li mogu da mu stavim obrtomer, on fabricki ima jedno prazno mesto za to. ali nigde nisam video obrtomer za CTX. Posto bt ima obrtomer da li to moze nekako da se prepravi ili sta vec. pozdrav svim bajkerima!
[ TeCHNiCS_ @ 14.11.2006. 19:48 ] @
moze, nadji na otpadu ili na buvljaku sve pashe
[ fade @ 14.11.2006. 19:56 ] @
Citat:
TeCHNiCS_: moze, nadji na otpadu ili na buvljaku sve pashe

Eto po cemu se tomos klasira danas , sada je vec to pijachni motorcic kojim ciga ide u prvu kafanu , svaki deo se kupuje na pijaci , ma bajs na benzin , sramota za njih.
[ TeCHNiCS_ @ 15.11.2006. 16:34 ] @
batice ja imam 18 godina i od dzeparca 200 din dnevno bolje ne mogu da kupim.... ja sam zadovoljan ovim sto imam a tebi ako se ne svidja nemoj da postujes u ovoj temi i kraj... ko da ja ne bi voleo da imam gsxr ili nisan skyline.... nema brate... spram vremenu i prilika... ajd poz
[ dusanbodrozic @ 29.12.2006. 23:08 ] @
ljudi ja imam apn 6, odlican je ali hocu da mu stavim bolji karburator. ovde sam cuo za del orto pa me zanima gde moze da se kupi i po kojoj ceni. ujedno da pitam dali mozda neko prodaje masinu od elektronika ili ceo motor?
[ nikola2 @ 05.04.2007. 22:49 ] @
Zdravo ja sam nov ovde.Imam automatika i interesuje me kako da promenim odnos lancanika i kako da spustim glavu, nemam neko iskustvo.
[ nikola2 @ 06.04.2007. 07:29 ] @
Da li neko moze da mi kaze na koliko posto je najbolje da pravim mesavinu za automatika, i koje ulje da koristim?
[ nikola2 @ 06.04.2007. 15:31 ] @
Ako sam dobro razumeo kad treba da promenip odnos zupcanika treba da kupim nov zupcanik? Pozz
[ vladd @ 07.04.2007. 12:34 ] @
Bas tako, Tomos je napravio nekoliko pogonskih zupcanika za razne modele, za istu osovinu, a sa razlicitim brojem zubaca, i nisu skupi...
[ nikola2 @ 07.04.2007. 13:14 ] @
Na kolko posto je najbolje praviti mesavinu, ako stavim veci zupcanik i prosirim otvore na dizni da li cu da primetim nesto znacajnije. Moj automatik ide negde oko 60( L klip 38,5 rezonantni uuspuh, nova radilica, karike)
[ nikola2 @ 07.04.2007. 20:49 ] @
Ajde ljudi koga ne mrzi da pise nek mi kaze sta sve mogu da uradim da bi moj automatik isao brze negde do 70-75 imam ( rezonantni auspuh, Lklip 38,2, karburator neki krece mu ime sa ei li tako nesto< zupcanici imaju 23 zubaca). To mi je prvi motor sto znaci da nisam nesto iskustan ( cistio sam karburator nekoliko puta i to je to).

[Ovu poruku je menjao bakara dana 07.04.2007. u 22:09 GMT+1]
[ nikola2 @ 08.04.2007. 19:15 ] @
I ja imim encarwi karburator na diznu imim 4 rupice, da li ce ici brze ako ih malo prosirim. Izvinite sto pokrecem staru temu ali citajuci ove poruke nisam razumeo nista o friziranju karburatora, jel moze neko da mi ponovo objasni. Imam matika . Klip je 38,5 imam rezonantni auspuh(master).
[ Boba-No1 @ 09.04.2007. 17:16 ] @
Slučajno sam nabavio pre par dana motor od T12, ispravan, radi na stolu. Imam već 15-ak godina automatika koji solidno radi, a sad imam viška slobodnog vremena pa nešta razmišljam da spakujem ovaj motor na njega. Vredi li truda, im li neko sličnog iskustva.
[ feLoNy @ 24.04.2007. 23:35 ] @
Mozda diznu od karburatora da prebacis na automatika , nisam siguran :)
[ fanfon @ 19.08.2007. 19:25 ] @
Mnogo korisnih saveta na ovoj temi, ali me interesuje postoji li neki prirucnik sa slikama delova i objasnjenima sta je sta do detalja i kako funkcionise?
[ vladd @ 19.08.2007. 20:08 ] @
Evo skidaj, uci, kada naucis nista ti vise nece trebati..

http://edj.net/2stroke/jennings/

Poz.
[ Dalibor81 @ 27.08.2007. 22:27 ] @
Jedno pitanje, drug mi ima automatika sa italijanskim karb. a doticni ima sauh, kada je hladan upali iz 213423423 puta, a vruc iz prve, kada se ubrizga direktno gorivo (na svecicu), isto pali odmah, ali cim sagori gasi se. Po tome je sve sa strujom u redu, i tu sam ja zavrsio svoje, sta moze biti uzrok ovome, napominjem da kada upali ide kao oluja, i lako pali zagrejan, ali hladan jedva. Karburator je cist, i nema nekog preteranog stelovanja, samo leer.
Hvala i pozdrav!!!
[ Horvat I @ 28.08.2007. 05:51 ] @
Smanjite otvor elektroda na propisno!Najverovatnije ste nesto prevideli,proveri sve elemente plovka,povadi plastiku (ako ima) i skuvaj ga
[ Dileya @ 28.08.2007. 18:49 ] @
Da li moze neko da mi napise ili postuje shemu rasporeda zica na prekidacu za svetlo kod tomos automatika.

Hvala.
[ DJGSL @ 06.09.2007. 01:53 ] @
Smanjite otvor elektroda na propisno!!!!!!!!!!!!Kako se to radi, jel nije problem da neko pojasni.
I ja imam isti problem na APN 6S, zagrejan radi extra i pali dobro, ali kada se ohladi nece da pali......onda ga palim na gurku, tako nekih 100m guram, cima i onda upali, ali dok se ne zagreje gasi se, cima.........
A drugi problem mi je sto nema puno obrtaja...Kupio sam ga pre par meseci, 98 god. elektronsko paljenje 38mm klip itd. Nema uopste obrtaje, dok drugar sa istim 84 god. 38 mm klip na standardu samo razlika u paljenju (platine) ima mnogo vise obrtaja.
[ starkiller @ 25.06.2008. 22:12 ] @
Heh...gle imam i ja to čudo negdje zabito u garaži!! to je prošlost kad sam ga drajvo!! Ovako.....metni veći klip!!! sve kaj je pre 39mm nejdi!! jer će ti rasturit mašinu!! ja imam na njemu 38,5 i leti!! iza lamele podbaci tanku podlošku tako da lamela ima manji hod!! da ti u prvoj ide do maksimuma!! moj je u prvoj trgo naspram ostalih automata!!! rezonantni auspuh!!! proširi diznu!!! struja 12w 50v !!! i struja ti mora bit jako dobro naštelana!! boshova svjećica!! i malo mu spusti glavu!!! i to je to!!! i da vidiš kaj igra!!! u brodo mi je išo ko apn6 !!!! yes da ima posla al jbg!!! daj si truda!!! ;)
[ starkiller @ 25.06.2008. 22:17 ] @
e da.....zaboravih ti reć........skidaj delorto dole!!! metni si običn karburator!!! encarw!!! tak nekak slično ti piše na njemu!!! jel ti delorto puno troši a usporava ti motor!!! prelijeva ga!! ja sam imo delorto!! metno sam običan taj encar!! ma preporodio se!! ;)

[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 25.06.2008. u 23:32 GMT+1]
[ qayx @ 06.09.2008. 20:52 ] @
molim vas ja sam novi jel mi mozete reci kako da napravim tomos da mi ide brze nista neide.
Ja imam tomos automatic masina od A3 a cilindar i glava od A35 promijenio sam auspuh stavio sam drugi obican
struju ima sa bobinom ima delorto 14 12 cistio sam ga jucer ima svijetlo kockasto
neki mi kazu da je zbog mineralne mijesavine neki daje zastopan auspuh moj prijatelj ima krosera suzukija 50 ccm
ili vise a ja ga spalim sa njegovim tomosom on ima auspuh prerađen i masinu glavu i cilindar od a35 ali moj ima masinu od
a3 a cilindar i glavu od a35 ali nista neide ne znam zasto ide 40 u dvoje 20 jedva ide

[Ovu poruku je menjao qayx dana 06.09.2008. u 22:06 GMT+1]
[ fade @ 07.09.2008. 06:17 ] @
Odneses tu cuvenu glavu od a35( koja je ista kao i od a3) kod majstora, on ti sa fabrickih 38 mm poveca na 40-41, maksimalno ti je 42 ali onda rizikujes da unistis cilindar zbog pregrejavanja, ako ti je bas zapelo idi na 40.5, potom odes u radnju i kupis klip i karike ,ali ne one u kompletu sto kostaju 6-7 eura, nego kvalitetnije, mislim da imaju neke italijanske. Potom ti treba i radilica, jer ces imati vishe snage, znaci i vishe opterecenja. Raspitaj se u radnji, trebace ti i par lezaja, za radilicu, nije nesto narocito skupo, mozda oko 50 eura sve, ali ce ti se isplatiti. A posto ces imati cilindar vece zapremine, dobro bi bilo da stavis malo veci karburator, delorto 13-14, ili se raspitaj kod majstora da ti razbusne diznu od tog, ako je moguce.
[ qayx @ 07.09.2008. 06:49 ] @
Hvala ti puno a bi si mogo ja sam izbusiti diznu imam jos jedan rezerni delorto pa bi testirao ali na koliko mm da zabusim
i stabi jos mogo dali da izbrusim magnet da mi bude laksi?sory ako sam ti dosadan
[ fade @ 10.09.2008. 18:23 ] @
mislim da bi mogao da stavis elektronsko paljenje, dobio bi oko 2000-3000 obrtaja vishe, bar u teoriji. Procitaj celu temu, imas mnogo vishe informacija.
[ kirbystan @ 26.03.2009. 10:03 ] @
kralju zupcanik 15 prednji nikada nece apn da vuce,iz licnog iskustva i svog friziranja apn4 uradi sledeci prenos,napred 13 a nazad otidi kod alatnicare koji ce ti napraviti zadnji zupcanik 30 i onda ces videti u cemu je razlika i pri tom stavi diznu 50 da bi u karburatoru stvorio barem malo veci pritisak,znaci ovo ti kazem jer sam to uradio svom motoru i ostajem pri tome
[ cozmo_im @ 26.03.2009. 10:26 ] @
Tema je stara dosta, ali imao sam Tomos automatic dugi niz godina.

Najbolja varijanta za dobijanje extra brzine i ubrzanja je - skidanje auspuha. Cuje se ko avion ali i ide suludo (preko 50 a ubrzava ko sumanut).
[ cozmo_im @ 02.08.2009. 23:17 ] @
Sve sto treba da uradis je da kupis novi filter za vazduh XCX 12 i da paljenje nastelujes na 1mm pre GMT i da skratis klip kod usisa {samo sa gornje strane} za 4-5 mm i da ispod cilindra stavis 5 dihtuna.Sa klipom na Φ 38 ide 80 i sa svakih 0,5 mm dodaje 5 km/h.Provereno 100%.Marjan iz Vranja.
[ cozmo_im @ 14.09.2009. 02:04 ] @
prosiri diznu na karburator ispoliraj ga i glavna stvar je zakosenje karburatora to jest donjed dela skidanje maes javicu ti za koji dan kako i sta detaljno samo da pitam druga i javljam ti
a on je frizirao 14ticu staru hehe u raspadnom sistemu je bila i isla je 115h .....
a apen 6tica 95h patos
[ cozmo_im @ 14.09.2009. 02:06 ] @
i da zaboravi ravnjanje stubline javljam ti za sve
[ cozmo_im @ 04.05.2010. 16:51 ] @
A tih 5 dihtunga jel ide skroz dole ispod cilindra tj. izmedju cilindra i motora ili izmedju cilindra i glave? Ja sam mom stavio novu diznu stelujucu i ide bolje,nije puno dobio na brzini ali je dobio dosta na snazi.
[ cozmo_im @ 18.08.2010. 12:49 ] @
tecnich jel bi tjeo prodat tu bt yaribanu masinu i za koliko
[ cozmo_im @ 15.04.2013. 16:38 ] @
klaj mu rezonanten auspluh kako prvo brzinata kje ja zgolemi za 5 na saat. Vtoro stvimu l ka klip i prosirigi gi kanalite na cilindarot izduvot i usisot po moznost stavimu cilindar od tomos 15. Izramnija deklata do maksimum a ako imas moznost stavimu dekla od apn 4 i taja izramnija. Klajmu predna dzvezda so 14 zapci a ako ima dovolno snaga klajmu i od 15 zapci. ZA TOMOS APN 6