[ ksrele @ 20.10.2004. 22:40 ] @
Ne znam da li ovo moze da se postavi na ovom forumu, ali mislim da je najbolji i da cu ovde najlakse naci pomoc oko nekog problema. I zato molim moderatore da ovo pitanje postave tamo gde najvise odgovara...
Problem je sto se iz motora automobila (Mercedes 190D) pre par dana postepeno pocelo cuti neko cudno pistanje, kao da imam TURBO a NEMAM. Pistanje se pre nije culo i sada se jako bojim da ga i dalje vozim jer ne znam sta je.
Da li neko moze da mi kaze sta je problem jer nemam pouzdanog majstora kome bi ovo poverio to pitanje, a da se ne ubaci da oma popravlja i naplati brdo para...
Nadam se da cu uskoro dobiti neki odgovor.
[ Srki__ @ 21.10.2004. 01:49 ] @
pa obidji nekoliko majstora, vidi sta ti kazu
pistanje moze svasta da bude, ne bi verovao ali meni je auspuh produvao i culo se kao da neko zvizduce, auto je totalno izgubio snagu
moze da bude alanser ili neki drugi roatacioni deo
obavezno obidji nekoliko majstora, nemoj kod jednog
[ ksrele @ 21.10.2004. 11:22 ] @
OK probacu da pitam neke majstore, samo je problem sto nemam vremena da im ostavim auto jer i caletu i meni treba...
Hehehe zamisli da je samo u auspuhu problem?? Ja se toga bas nebi tako lako setio... Samo sto moj ne gubi snagu.
Prvo sam mislio da je problem u menjacu, ali i na leru se to isto cuje prilikom turirana.
[ cicika @ 21.10.2004. 11:22 ] @
Mogao bi malo bolje da objasniš odakle dolazi taj zvuk. Mada opis koji si naveo (kao Turbo koji nemaš) liči na prednji lonac auspuha i to na neku rupicu iznutra a ne spolja.
[ ksrele @ 21.10.2004. 14:35 ] @
Eeee pa ne znam kako bih bolje objasnio.
Mislim da nema veze sa auspuhom jer se to cuje samo pri malo vecim obrtajima, pri radu na "leru" se ne cuje, a ni ne gubim snagu kao sto se deilo Srkiju.
P.S.
Mislim da znam kako bih objasnio zvuk, zvuci kao da stalno idem u rikverc, mislim da svi znate kako se cuju zupcanici kada se ide u rikverc...
[ cicika @ 22.10.2004. 00:08 ] @
Vidiš, ovo je već bolje objašnjenje, trebalo je na samom startu ovako da postaviš problem.

Auspuh definitivno nije, on se najviše čuje u prvoj.

Idemo redom - potrošni materijal - razni filteri - presaberi se kada si ih menjao i koliko kilometara si prešao od tad, zatim kaiševi, ulje, pogledaj da li ti auto pušta ulje (kad ga ne voziš tokom noći ili slično pogledaj ispod - ukazuje na dihtung i poklopac glave motora).
Lokalizuj zvuk! Kao i tačnu situaciju u kojoj se čuje najviše - koja brzina (mislim na menjač), pri kojoj brzini (km/h), pri koliko stisnutom gasu (kočnici, kvačilu, kako god), na kakvom putu, kako se auto ponaša...

Ja neću znati tačno šta može da bude ali će se sigurno naći neko ko zna. Bitno je samo da daš sve moguće (i nemoguće) informacije.

Pozdrav, Tijana
[ Srki__ @ 22.10.2004. 00:18 ] @
pa ako se ne cuje u leru onda to moze biti menjac (dal se cuje u svakoj brzini?), ili nesto iz prenosnog mehanizma, ovako nista ne mozes da saznas, mora majstor to da ti pogleda. najverovatnije je popustio neki spoj pa sad drlja u pokretu. se buka menja srazmerno ubrzavanju, dal je jaca kad ubrzavas i obrnuto?
a ta rupa a auspuhu moze isto da pravi problem, bez da gubis snagu
meni je iznutra riknuo aupuh (zadnji lonac), kao da se zapusio, zvizdao je i jedva sam ubrzavao
ne moras odma da ostavis auto, smo idi vidi sta je, mozda nije nista a mozda se upropasti deo koji jos moze da se spasi, ili ne daj boze dodje do saobracajke
[ ksrele @ 22.10.2004. 12:51 ] @
HVALA vam ljudi, najjaci ste sto makar pokusavate da mi pomognete oko ovoga. Mislio sam da ovo nece nokoga zainteresovati...
Odlucio sam ipak da koji dan odem do majstora da on poslusa i resi problem.
A za sve ostale koji ma se cini zanimljivim i izazovnim i zele da probaju da rese problem ovako "napamet" evo da rezimiram problem sa svim mogucim detaljima kojih mogu da se setim:
1. Cuje mi se neki cudan zvuk (iz motora)
2. Ito SAMO prilikom povecanja obrataja motora, znaci ne cuje se na normalnim obrtajima (nemam obrtomer),
2. Zvuk se menja promenom obrtaja (jaci je na vecim o.)
3. Cuje se i kada mi auto nije u brzini (nisam probao da li se cuje kada pritisnem kvacilo i dajem gas, ali i to cu cim budem imao prilike da probam)
4. Cuje se i kada je auto u brzini, nezavisno od brzine u kojoj se nalazi (pogledaj pod 2.)
5. Ako se uzme u obzir tacke 2. i 4. nema odredjene brzine kretanja (km/h) kada se zvuk pojavi.
6. Mislim i da nema veze sa zagrejanoscu motora, makar ne velike
Auto trenutno nije kod mene, tata ga voza, i nemogu da isprobam jos neke sitnice.
Ali cim resim problem i saznam nesto vise ja vam se javljam...
[ kvrkzeko @ 24.10.2004. 10:29 ] @
Ako moze da pomogne evo nekoliko mogucih uzroka: Izduvna cijev savijena ili zapusena
Ventil za recirkulaciju izduvnih gasova ostaje zatvoren
Pogresno podeseno paljenje
[ cozmo_im @ 25.10.2004. 10:32 ] @
Da nije mozda klinasti kais - on oce da zvizduce (ne da skripi onako, nego bas da zvizduce ako je vrlo malo otpusten) kada dodajes gas. Druga stvar sto mi pada na pamet je alternator, lezajevi hoce da zvizde sa povecanjem broja obrtaja.

Servo za volan isto hoce da svira ako negde propusta nesto. Ne znam kako stoje vakuumi kod dizel agregata, ali da neki vakuum propusta ili slicno, to bi se osetilo u voznji... Posto je dizel, paljenje pada u vodu... Meni recimo zvizdi isto kad dodajem gas, ali u pitanju su lezajevi na alternatoru.

Ja bih prvo proverio sve kaiseve i njihove remenice, servo, alternator i vakuume - kad otvoris haubu a neko drugi dodajes gas, prilicno lako mozes da lociras odakle se cuje.
[ ksrele @ 25.10.2004. 13:54 ] @
Ej sada ste mi stvarno dali mnogo ideja...
1. Moguce je da vakuum negde los, imao sam vec problema sa njim, posle manje saobracajke neki ludak od majstora je to lose spojio i zamisli nisam nikako mogao da ugasim auto, okrenem ja kljuc i izvadim ga napolje a auto jos radi.. :))) Veliki trip za mene dok nisam skontao sta je.
2. Prvo sam i ja posumnjao na alternator ali...
3. A sto se kaiseva tice na to nisam ni pomisljao, jer znam kada su oni popusteni da piste ito mnogo jace nego sto je sada kod mene slucaj
Najveci problem mi je sada sto auto nije tu, sta vise nije ni u zemlji. Tata je otisao na put u Bosnu pa nema nista od mog dijagnosticiranja kvara sve dok se on ne vrati...
Hvala vam svima, ja zaista nemam mnogo iskustva sa automobilima, ali me mnogo interesuju i zalim da naucim sto vise mogu...
[ miskoart @ 20.12.2005. 07:51 ] @
vrlo moguce je da je spaner tj. deo koji zateze kais. on je mozda izgubio pravac tako da gazi krivo po klinastom kaisu. otvori haubu pogledaj pravac kaisa iza hladnjaka i vidi da li su sve remenice u pravcu. kada ti stigne auto. pozdrav svima
da li neko ima ili moze da nabavi tehnicku knjigu tog auta


















[ ksrele @ 20.12.2005. 19:57 ] @
Problem je resen, pravo da vam kazem ne znam u cemu je bio stos, mislim da je cale to sredio, sada radi ko nov.
Inace ja imam onu originalnu knjigu za taj auto ako je to ta sto ti treba. Mislim pisu sve karakteristike i bla bla gluposti poput kako podesiti sediste i svetla itd. A ako jeste javi mi pa cu ti uskenirati i baciti ili ovde ili cu staviti link odakle mozes da je "svuces"...
[ miskoart @ 27.12.2005. 11:56 ] @
ako bi to uradio ,bio bih ti veoma zahvalan, a verujem i ostali vozaci tog auta. unapred ti hvala . ako imas jos neki problem kazi pa cemo da tragamo za resenjem. ja sam u zadnjih par meseci menjao dosta delova tako da sam upoznao majstore i problematiku.
[ dr katz @ 02.12.2008. 13:05 ] @
Prijatelju, pa pitaj tatu šta mu je radio. Imam sličan problem.
[ ksrele @ 02.12.2008. 17:17 ] @
Joj ljudi, ima novosti sa problemom a i u isto vreme nema pomaka. Sad cu da vas uputim.
Prvo,
Citat:
miskoart: vrlo moguce je da je spaner tj. deo koji zateze kais. on je mozda izgubio pravac tako da gazi krivo po klinastom kaisu. otvori haubu pogledaj pravac kaisa iza hladnjaka i vidi da li su sve remenice u pravcu. kada ti stigne auto. pozdrav svima
da li neko ima ili moze da nabavi tehnicku knjigu tog auta
Neverovatno, ali pre nekoliko meseci u voznji mi je pukao jedan spaner (onaj kod hladnjaka). Neverovatno iskustvo. Vozim ja kad nesto puce, ali tako se culo kao da se nije desilo u mom auto vec je odjek dosao nekako sa strane pa sam pomislio da se to desilo nekom drugom pored mene. Vozim ja dalje kad ono oslabi mi muzika na radiju i popalise se lampice na komandnoj tabli ali motor i dalje radi. Sreca pa sam bio na odredistu i taman da polukruznim okretanjem uzdjem u dvoriste kuce (da predjem preko puta), kad ono nikako skrenuti. Nece servo! Sreca pa nije bilo guzve na ulici inace bi bilo frke. Skrenem ja nekako i stanem. Odma ugasim i shvatim sta se desilo.

Nedavno, odvezao sam auto kod majstora, zaista jednog od dobrih i ni ja ni cale ga nismo pozurivali sa popravkom, rekli smo samo ti njega posmatraj, provozaj, slusaj zameni sva ulja (menjac, servo, motor, diferencijal).
Majstor je sve proverio, zamenio je ulja (ne znam sada da li sva ali neka jeste) ali je takodje rekao da bi za potpuni dijagnostiku morao da rastavi ceo menjac i diferencijal jer se tamo najvise sumnja na gresku neku ali za to treba dosta para i vremena tako da... cale je odustao sad za sad, a i retko se vozi sada.
Dalje, pokusacu da ponesem kameru u kola i da snimam brzinomer i zvuk koji se cuje. Iz ovoga zakljucujete da se problem bas i nije popravio. Ali se sada drugacije manifestuje. Dakle, cuje se pistanje (slicno kao zvuk zupcanika koji se jako brzo vrte ili prigusene turbine) i to mislim da zavisi od brzine kretanja i od ubrzanja. Ukoliko brzo ubrzavam jace se cuje. Dakle kada je veca "G" sila ubrzanja :)/ Najzanimljivije je sto se posle nekoliko predjenih kilometara to necuje i savrseno radi. Nigde ne curi ulje. Auto je garaziran i ispod njega je savrseno suvo. Doduse imao sam malih problema sa prelivnim crevom kod jedng cilindra pa je nafta curila ali se to resilo.

Nekoliko ljudi me zamolilo da im uskeniram i posaljem originalnu knjigu za ovo auto ali sam ja imao problema da fizicki uguram knjigu u skener da je skeniram, ali sada imam digitalni fotoaparat pa ako vam jos treba ova knjiga ja cu je uslikati celu pa cu poslati slike, nije vise nikakav problem.

Citat:
dr katz: Prijatelju, pa pitaj tatu šta mu je radio. Imam sličan problem.

Mozes li da ti malo bolje objasnis svoj problem pa da se udruzimo ako imamo isti problem da ga zajednici resavamo?
[ vidan kv @ 02.12.2008. 18:01 ] @
Izvini a jel se radi o istom Mercedesu?..........od prvog posta je prošlo ČETRI GODINE!!???!!!!..........da mu je stvarno nešto falilo riknulo bi do sada bar dva puta.Jedino ako je sve ove godine bio garažiran
[ ksrele @ 02.12.2008. 19:40 ] @
Jeste, jeste. Isti dobri stari Merdzo :)
Pa u medju vremenu mu je crko taj spaner, i jedan lezaj je promenjen na tocku. Mislim da je cale i neke pakne menjao koliko se secam. Posuda za tecnost za brisace ;) ali nista vise. :)
A koristi se naravno. Ne bas jako cesto jer cale sada ima sluzbeni Yugo a ja povremeno vozam Mercedes. Sve u svemu makar 1-2 puta sedmicno se upali i predje mesecno po mozda 500km, mozda manje. Jer cale jednom u dve nedelje ode do Beceja (iz Subotice) /i naravno nazad/ sa njim.
Kao sto sam rekao, jako je tripuozan problem. Iz ocigledne vremenske distance se moze zakljuciti da problem i nije jako veliki ali ga je jako tesko konstatovati i lokalizovati. Ne utice na snagu, ni na vucu, ni na brzinu, ni na udobnost... Cuje se kada je hladan auto/motor, kada se zagreje zvuk se gubi. Ne znam...
Zao mi je sto nemamo toliko para da mozemo da platimo majstora da ga celog rastavi i popravi, ali posto ga cale sada redje voza sve manje i manje vodi racuna o njemu a ja nemam svoja licna primanja, jos sam student, doduse apsolvent, a i ja nesto i nisam bas za voznju tog auta po gradskoj guzvi jer je pomalo glomazan pa ga vozim samo kada idem van grada ili na periferiju neku, a ovako u lokalu leti koristim bajs a zimi peske laganice. Mnogo je zdravije zar ne?
Moja je zelja da se taj auto sacuva kod nas jos neko vreme (mada ga cale planira prodati) i da, kada ja pocnem da malo bolje zaradjujem, da ga sredim onako natenane totalnol. I unutrasnjost i spoljasnjost i motor. Da ubacim neke zanimljive dodatke da bude zanimljiviji i da ga ja onda vozam i cooliram sa njim.
[ enes_k1 @ 27.02.2009. 07:40 ] @
Jel ti se zvizdanje desava sa ukljucenom ili iskljucenom ventilacijom/klimom ?


Kod mene je slican model u pitanju, W124 E200 i zvizdanje koje se cuje ponekad ( a u potpunosti odgovara tvom opisu ) u stvari dopire od motora za ventilaciju. Ne bi bilo lose da se pogleda, jer je motor u konzoli potpuno isti na W201 i W124.
Ja ga nisam menjao jer je ovde jako skup polovan ( cca 100€ + ugradnja) a reparaciju mogu i sam da uradim, ali cekam leto jer je jako komplikovano doci do njega ( mora komplet prednja konzola da se skine. Problem je sto piksna koja spaja motoric sa ventilatorom vremenom olabavi i ventilator ispadne iz centra.
[ tdusko @ 27.02.2009. 09:15 ] @
Citat:
enes_k1: Jel ti se zvizdanje desava sa ukljucenom ili iskljucenom ventilacijom/klimom ?


Kod mene je slican model u pitanju, W124 E200 i zvizdanje koje se cuje ponekad ( a u potpunosti odgovara tvom opisu ) u stvari dopire od motora za ventilaciju. Ne bi bilo lose da se pogleda, jer je motor u konzoli potpuno isti na W201 i W124.
Ja ga nisam menjao jer je ovde jako skup polovan ( cca 100€ + ugradnja) a reparaciju mogu i sam da uradim, ali cekam leto jer je jako komplikovano doci do njega ( mora komplet prednja konzola da se skine. Problem je sto piksna koja spaja motoric sa ventilatorom vremenom olabavi i ventilator ispadne iz centra.


Pre svega dobro proveri da li je motorcic za ventilaciju isti na 190 i 124. Nesto mi je u secanju da vesanje nije isto ali nisam 100 % siguran. Cini mi se da postoji neka mala razlika ali ipak ne "pasuje".

Druga stvar i jedno pravlilo: Na mercedesu, bar tim starijim modelima NE POSTOJI nesto sto se zove teska popravka/zamena/montaza. Postoji samo nesto sto se zove neznanje ili nedostatak alata. Tako da kad vam neko kaze da treba skinuti celu prednju konzolu da bi se zamenio motorcic za ventilaciju znajte da to nema veze sa mozgom jer "Svaba" nikad ne bi napravio tako nesto. Mozda Francuz da ali svaba ne ;).

Motorcic se skida tako sto se poskidaju plastike ispod brisaca i dodje se do motorceta "na izvolte".
[ pantic68 @ 27.02.2009. 09:46 ] @
Na jednom starijem mercedesu sam slomio 2 menjaca pa sam stavio treci koji je blago pistao, ujao, bas kao zvuk turbine, vidjao sam taj zvuk cesto na zastavinim vozilima. I tako narednih 7 godina dok nisam bacio auto. Uglavnom alternator, lezaj vodene pumpe ili neki drugi lezaj proizvode taj zvuk.

Citat:
Druga stvar i jedno pravlilo: Na mercedesu, bar tim starijim modelima NE POSTOJI nesto sto se zove teska popravka/zamena/montaza. Postoji samo nesto sto se zove neznanje ili nedostatak alata. Tako da kad vam neko kaze da treba skinuti celu prednju konzolu da bi se zamenio motorcic za ventilaciju znajte da to nema veze sa mozgom jer "Svaba" nikad ne bi napravio tako nesto. Mozda Francuz da ali svaba ne ;).

Ne znam za 190 ali na nekim modelima je lakse promeniti cauru u maloj pesnici.
[ enes_k1 @ 27.02.2009. 12:40 ] @

@tdusko
Citat:
Motorcic se skida tako sto se poskidaju plastike ispod brisaca i dodje se do motorceta "na izvolte".


Ako stvarno uspem ovako, ima brzom postom da ti posaljem gajbu piva :)
[ tdusko @ 27.02.2009. 13:03 ] @
Nadam se da ce neko na ovom forumu poceti konacno da ispunjava svoja obecanja ;)

Salu na stranu, 1000% sam siguran da se tako dolazi do motorceta. Jedino vodi racuna o plastikama kako ih ne bi polomio, ima bas dosta, a i sam 190 je malo zaguljen jer ali daleko je to od skidanja table.
[ enes_k1 @ 27.02.2009. 13:32 ] @

Cekaj, ja ne pricam o 190 ( W201 ) vec pricam o 200 ( W124 ). Je li i kod njega isto, ispod plastike pod brisacem ? U pitanju je isti motoric, ali nije u pitanju isti auto i isti pristup motoru.
[ tdusko @ 27.02.2009. 13:54 ] @
Isto je samo jos lakse. Nesto sam se istripovao pa sam milsio da imas 190. U svakom slucaju prica ostaje ista oko skidanja.

Jos jednom te upozoravam da proveris DOBRO da li su motorici isti za 190 i 124.
[ ksrele @ 27.02.2009. 17:36 ] @
Evo i ja kao pokretac teme da se malo javim :)
Zanimljivo je koliko ova tema zivi... :)
Ali ako, vidi se koliko smo mi u Srbiji bogat narod i koliko cesto menjamo automobile. :)
Ja, naravno, jos uvek vozim tog Mercedesa, i jos uvek pisti.
Naime, sada se i zna sta je problem.
Kao sto neko rece "sigurno neki lezaj proizvodi taj zvuk", sto je nesumnjivo tacno, samo se vodila diskusija koji je to lezaj, mislim majstor, cale i ja.
I na kraju je majstor uzeo kola i pronasao (ako mu je verovati) da pisti lezaj na (ili se kaze 'u') diferecijalu. Ovaj zakljucak je dobijen posle promene svih ulja. I u motoru, i u menjacu i u diferencijalu tako da smo mogli da izuzmemo taj problem.
E sad, da kazem da problem jos nije resen.
Nemoj te mi se smejati molim vas, nisam ja kriv (a mozda i jesam), jer ja ne zaradjujem jos nista, jos uvek studiram (jos 1 ispit) a cale nece da ulaze pare u tu popravku (opet ne znam zasto, nije da nema para bas za to).
Preostaje mi jedino da ja odradim neki poslic (jer treba nekom neki sajt :) ) i da zaradim neke pare pa da to resim.
Inace, auto ide bez ikakvih problema.
P.S.
Sto se tice motorcica za klimatizaciju, i kod njega sam imao problem, prvo je jako zapinjao, posle kada se to popravilo nije hteo da radi ponekad. Znaci, jako tripuozan problem. Nekad radi a nekad nece, i nikom nije jasno po kom principu. Sreca pa za svaku oblast postoji majstor koji ima iskustva, pa mi je on rekao da je problem (verovali ili ne) u kontakt bravi. Kada se auto upali ako ventilator ne radi mora se kljuc malo vratiti u nazad da bi se poklopili neki kontakti koji su se nesto dal istrosili il ispomerali, nemam pojma, ali je to resenje. Eto ako ovo moze nekom pomoci.
[ tdusko @ 28.02.2009. 12:32 ] @
Nikada nisam imao slucaj da diferencijal na 190 pishti. Desava se ne retko da bruji, uchi, da se cuje TAK-TAK kad se krece malo ostrije. Ne znam na koji lezaj u diferencijalu misli taj majstor.
[ ksrele @ 28.02.2009. 13:55 ] @
Jbg nemam pojma stvarno.
I meni to sve zvuci jako traljavo, ali necu caletu da stajem na (finansijsku) muku. Kad ja budem dosao do nekih para ja vozim auto kod (nekog boljeg) majstora i placam ga da mi resi to pistane po svaku cenu.
Steta pa nemam uslova kuci da dignem auto pa da ga sam njakam.
P.S.
@tdusko
Komentar na potpis: Pozdravi profesora... 'pametniju' izjavu u vezi tematike nisam cuo ODAVNO! :)