[ Slobodan Miskovic @ 24.10.2004. 16:50 ] @
| Sta ciniti ako ste prilikom poslednjeg strjaka u JAT-u doziveli finansiski gubitak? Recimo da ste imali vazan poslovni sastanak i niste stigli na njega zbog strajka tj. zbog toga sto vas avion nije poleteo na vreme... Znam da se tada Vas let prebacije na prvi slobodan koji postoji a obavlja ga neka druga avio kompanija ali i to obicno prouzrokuje kasnjenje... Da li postoji osnova da se tuzi JAT kao kompanija? Da li je bilo slucajeva da se zbog toga tuzi avio kompanija i da je podnosilac tuzbe dobio obestecenje? |
[ Ivan Dimkovic @ 24.10.2004. 16:56 ] @
Pogledaj u karti ugovor koji si sklopio sa aviokompanijom preuzimanjem karte - na zalost, u ovakvim slucajevima ti nemas skoro nikakav nacin da izadjes na kraj sa njima (pogledaj clan 9 ugovora u JAT karti) - ugovorom su se oni potpuno pokrili da ispada da oni i ne moraju da te prevezu na vreme :)
Cak u tom ugovoru pise da avio kompanije imaju pravo da promene redove letenja, otkazu let ili da ti zabrane ulaz (deny by overbooking) ako je prodato vise karata (!) To sa overbooknigom ne primenjuju ovde - vec te recimo zamole da ostanes u tom mestu jedan dan sa placenim hotelom i $200-$300 (obicno u njihovim uslugama, al nekad daju i kes) - ako neces, pitaju nekog drugog i uvek se nadje neko ko ne mora odmah da ide a treba mu kesh :)
U najboljem slucaju, mozes dobiti vrednost svoje karte nazad, uz otkazivanje karte.
Ljudi koji su ostali na stranim aerodromima su mogli (i trebali) da traze smestaj od JAT-a do sledeceg aviona, samo sam cuo da su u nekim gradovima poslovnice bile zatvorene u 16:00...
[ MyWay @ 24.10.2004. 17:55 ] @
Moram se složiti s Ivanom da su prilično explicitno dali do znanja da mogu da rade šta im je volja - jako lepo :)
Obzirom da sam imao sreću da se vratim jednim od aviona koje su obezebedili od crnogoraca, ne mogu preneti utiske, ali jedno je bilo dobro - koferi su stigli momentalno,plus što carine nije ni bilo.. (mada ionako nisam imao ništa za carinjenje, ali svejedno, jedan manje podozrivi)
A po pitanju šta činiti - hmmm.. pa valjda reći avio mehaničarima da imaju platu kao Voja i/ili Boris. A ova dvojica se nimalo ne bune ;)
[ Slobodan Miskovic @ 24.10.2004. 18:03 ] @
Stvarno nema smisla, mislim coveku prosto dodje da ne leti avionom (mislim na JAT). Evo ja imam primer iz Italije gde se svako kasnjenje nekako nadohnadjuje. Imao sam iskustva da mi ''cuveni'' Eurostar kasnio 30 min kada sam izao iz Rima za Modenu pa su mi vratili pare :) Mislim da je ista situacija i sa Alitalia-om...
[ flylord @ 24.10.2004. 18:12 ] @
Ne znam za vas, ali sam ja jednom bio srecan sto JAT kasni, jer sam ja kasnio na avion
ali je JAT kasnio vise od mene, pa sam ja stigao na vreme ...
Nije sve tako crno kao sto izgleda ...
[ Ivan Dimkovic @ 24.10.2004. 18:18 ] @
Ma da bre... aviokompanije su zlikovci... pre par nedelja mi je KLM pretio da ce da mi canceluju drugi deo karte (AMS-TXL) zato sto nisam iskoristio prvi deo karte (zakasnio, bio sastanak, i posle mi bilo lakse da odem u AMS vozom)
Nekoliko saveta:
- Ako avion kasni / ili je let ponisten, zahtevajte odmah sledeci let - ako nema leta tog dana, imate prava na smestaj i privremenu vizu ako ste u nekoj trecoj zemlji - ali na zalost nista vise od toga :(
- Ako je u pitanju povezani interkontinentalni let, imate pravo da dignete jos vecu frku - i da se vratite kuci recimo alternativnom rutom ako ste dovoljno ubedljivi (uspelo 2 puta, platili najskuplje karte ali nam rekli da im ne pada na pamet da garantuju ako zakasnimo na te druge letove :-) -- pozovite prijatelje ako ne znate redove letenja da vam kazu najblizi put do kuce sa aerodroma u blizoj okolini (Expedia/flug.de pomazu).
- Dizite sto vecu frku - posao, zena, deca, sastanci i sl... after all, nije vasa krivica.
- Ako ste vi promenili planove koji se ticu karte, odmah nazovite aviokompaniju - vecina jeftinih karata su fiksirane i postoje "sitna slova" da vam karta moze biti ponistena za ceo put (i nazad!) ako se ne iskoristi neki deo.
- Ako ste zakasnili, dobar savet je da se vadite na visu silu (saobracaj, zakasnio voz, itd...) jer ako aviokompanija dokuci da ste namerno zakasnili ili vas nije interesovao taj deo karte mogu da je potpuno ukinu (nekad su one-way skuplje od povratnih pa neki ljudi to koriste)
- Procitajte penalties na vasoj karti (NO-REF, NO-CHG, NOT VALID AFTER...) svaki od njih je vrlo bitan i tice se desavanja ako se let ne iskoristi i sl...
NONREF - non refundable, nema para nazad
NO-CHG - ne moze da se menja
Subject to penalty - placa se svaka promena
XX Only (recimo JU Only) - prevoz samo tom aviokompanijom
NONRER - nema re-rutiranja (ne moze da se menja trip-plan)
Ima jos gomila - obicno jeftine karte imaju sve restrikcije :)
- Neke bantu avio kompanije zahtevaju "re-confirmation" 24-48-72 (zavisi) sata pred let - sto znaci da morate da odete kod njih (ili nazovete) da "potvrdite" let minimum toliko sati pre, inace moze da se desi cuveni overbooking... srecom, ni jedna evropska kompanija to ne radi.
Nadam se da ovo nekom koristi radi smanjenja stresa u putovanjima.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.