[ ultraKeen @ 19.11.2004. 16:50 ] @
Da li vama smetaju reklame na TV ?

Meni da, smetaju mi, jer se secam ranijeg vremena kada nije bilo prekidanja emisaja reklamnim blokovima, kada se makar znao termin reklama kao bloka programa koji ne preseca drugi termin. Sada, cak i TV stanica koja zivi od drzavnog budzeta upraznjava reklame (RTS1).

Smeta mi ustvari licemernost sveta u kome zivim...

Kada je u pitanju prakticno besplatno reklamiranje internetom tj. spam-om, onda je to problem koji svima smeta, a kada su u pitanju pare u vezi reklamnih spotova - e onda to nije spam nego su "cenjene" reklame. Ja sa spam-om lako izlazim na kraj: jednostavno ne citam postu sa nepoznate adrese, ladno je brisem. Kod reklama je druga prica: iseku film na TV sa pola sata reklama, ja onda iskljucim ton i cekam, cekam... trosim SVOJE resurse zbog TUDjIH para, svoje vreme, svoju struju, svoj TV aparat... I da li je nekom palo na pamet da je cena reklame ukljucena u cenu proizvoda koji se reklamira, da pored toga sto trosimo nase resurse - placamo skuplje i reklamirane prozvode... A da ne pricam o bukvalnom ispiranju mozga jednim te istim reklamama koje se vrte mesecima - to je tek teska smap-cina...

Ako me pitate pa kako onda da se izdrzava stanica koja nema preplatu od gledalaca, ja vam odgovaram - a sto ne pustite da se na slican nacin, kao te "jadne" stanice, izdrzavaju i spam-eri? Ne budimo bar licemeri, ako nema pravog resenja... ili bar ona koja je na budzetu neka bude "cista" od djubra...

predlog: 'ajde da reklame od sad' zovemo pravim imenom: SPAM!
[ BytEfLUSh @ 19.11.2004. 16:55 ] @
Hmm ovako - da li ti plaćaš nešto tv stanici koju gledaš? Ne. Da plaćaš ne bi imao reklama - na većini PayTV stanica ih ni nemaš.

Takođe ne kontam kako to misliš da je spam besplatan? U kom pogledu?
[ Marko_L @ 19.11.2004. 18:41 ] @
Citat:
Kada je u pitanju prakticno besplatno reklamiranje internetom tj. spam-om, onda je to problem koji svima smeta, a kada su u pitanju pare u vezi reklamnih spotova - e onda to nije spam nego su "cenjene" reklame.

Pa nije ni spam besplatan, samo je jeftiniji od TV reklama, odnosno to zavisi od Tv stanice.I spameri plaćaju konekciju, a poneki i nalog sa kojeg šalju isti.Inače velika je razlika između SPAM-a koji primaš i TV reklame.TV reklame možeš da porediš recimo sa reklamama koje iskaču po raznim sajtovima, ali ne i sa SPAM-om.Spam je agresivniji jer ti ipak stiže na ličnu adresu, hteo ne hteo, a TV program uvek možeš da ne gledaš.
Citat:
Ja sa spam-om lako izlazim na kraj: jednostavno ne citam postu sa nepoznate adrese, ladno je brisem.

Ne razumem poentu, i TV kanal možeš 'ladno da promeniš kad počnu reklame.
Citat:
Kod reklama je druga prica: iseku film na TV sa pola sata reklama, ja onda iskljucim ton i cekam, cekam... trosim SVOJE resurse zbog TUDjIH para, svoje vreme, svoju struju, svoj TV aparat...

Na neki način te razumem, i mene strašno iznervira kada na pola filma puste pola sata blok reklama, pa ponekad promenim kanal i zaboravim da sam uopšte gledao film.Ali, jedne stvari moraš da budeš svestan, jedna TV stanica emituje svoj program koji uključuje i reklame.E sad, ti možeš da ga gledaš takvog kakav je ili da ga ne gledaš uopšte.Tako da ne vidim, zašto su oni krivi za trošenje tvojih resursa i tvog vremena.Uvek možeš da izabereš i da ne gledaš TV ili da gledaš neki drugi kanal, zar ne ? Po tvojoj logici, trebalo bi zabraniti vozila u saobraćaju, jer mi oduzimaju vreme svaki put kad hoću da pređem ulicu, ili zabraniti internet jer mnogo vremena izgubim kada tražim nešto na njemu.
Citat:
I da li je nekom palo na pamet da je cena reklame ukljucena u cenu proizvoda koji se reklamira, da pored toga sto trosimo nase resurse - placamo skuplje i reklamirane prozvode...

A ko tebe tera da kupuješ te proizvode ? Ja lično nikada ne kupujem nešto što se agresivno reklamira, jer u principu ono što valja se ne reklamira toliko.
Citat:
A da ne pricam o bukvalnom ispiranju mozga jednim te istim reklamama koje se vrte mesecima - to je tek teska smap-cina...

To je po sistemu "Kolko para, tolko muzike".Onaj ko plati da se reklamira toliko i toliko, televizija po ugovoru mora to da ispoštuje, kako zna i ume.tako je u celom svetu, jače kompanije koje imaju više para da se reklamiraju se isto tako agresivno reklamiraju na sva zvona...
Citat:
Ako me pitate pa kako onda da se izdrzava stanica koja nema preplatu od gledalaca, ja vam odgovaram - a sto ne pustite da se na slican nacin, kao te "jadne" stanice, izdrzavaju i spam-eri?

Pa već sam rekao, TV reklame i SPAM nisu isto.Jednostavno TV reklame gledaš ako ti to želiš, a ako isključiš televizor sigurno ih nećeš gledati, a SPAM će ti stizati, hteo ne hteo, čak i ako isključiš kompjuter.
Citat:
Ne budimo bar licemeri, ako nema pravog resenja... ili bar ona koja je na budzetu neka bude "cista" od djubra...

Sa ovim se već slažem, ali o tome ne odlučujemo ni ti, ni ja.
[ mrkidivx @ 19.11.2004. 20:40 ] @
Moje skromno mišljenje je da reklame koje se puštaju u sred filmova , serija, sportskih događaja upravo stvaraju suprotan efekat.
Zamislite napetu scenu u nekom filmu kad odjednom banu reklame za uloške!
Sumnjam da takav način reklamiranja može da bude koristan.
[ Marko_L @ 19.11.2004. 21:12 ] @
Citat:
Moje skromno mišljenje je da reklame koje se puštaju u sred filmova , serija, sportskih događaja upravo stvaraju suprotan efekat.

Pa cilj reklame ja da ti "uđe u glavu".Neki to postižu dobrom i interesantnom reklamom, a neki glupom i iritirajućom, ili pak puštajući je u "nezgodnom" trenutku, jer je tako najveća verovatnoća da ćeš da je zapamtiš (poznato je da se ona najlepša, a pogotovo najgora iskustva najlakše pamte, a u ovom slučaju jako loše iskustvo je prekid programa koji pažljivo pratiš), a većina ljudi tako kad ih neko pita za neki proizvod i gde može da se nabavi, oni odgovore ono što im je trenutno na pameti, pa ide ono "imaš tu i tu, reklamiraju se do zla boga".Znaju ti iz marketing službe šta rade :)
[ Corey @ 19.11.2004. 21:20 ] @
Pa zbog njih ne gledam vise PINK.
[ mrkidivx @ 19.11.2004. 21:24 ] @
Ne bih se baš složio, jer mnogi baš u inat neće uzeti taj proizvod jer ih je iziritirao.
Što se mene tiče ja takve reklame i ne pamtim, obično odmah promenim program.
[ Bananaman @ 19.11.2004. 22:37 ] @
A ja smatram da su reklame jedina interesantna stvar na televizijama i obozavam ih... Cesto vrtim kanale u potrazi za nekom interesantnom. Ne postoji dzabe u Sava centru tradicionalno "Vece reklamozdera", ljudi vole reklame...

Da ne ulazim u marketinske i advertising tehnike i koncepcije, ali jedan od pristupa jeste inducirati paznju na reklamu za produkt. Koliko puta vam je neka reklama u pocetku bila odvratna, da biste kasnije sebe uhvatili kako pevusite strofu iz soundtracka??

Najveca nebuloza je izjava da se "los proizvod ne reklamira". To je komunisticko razmisljanje koje nema veze sa danasnjim svetom...

Ja retko kupim nesto zbog reklame. Mora da bude mnogo dobra da bi ih "castio" mojim potrosenim novcem... Ali mi je kriterijum visok - radim u marketingu hehehe..
[ bkaradzic @ 19.11.2004. 23:37 ] @
Citat:
ultraKeen: smetaju li vam invanzivne metode reklamiranja ?

Ne. Ne gledam TV. ;)

Citat:
ultraKeen: trosim SVOJE resurse zbog TUDjIH para, svoje vreme, svoju struju, svoj TV aparat...

E samo još da te plate da gledaš TV...

Rešenje je da osnuješ svopstvenu TV stanicu i da puštaš program (po mogućnosti samo filmove) bez reklama... Tvoja TV stanica bi definitivno bila najpopularnija u Srbiji, dok ti ne ponestane para za licenciranje programa. ;)

Citat:
ultraKeen: ili bar ona koja je na budzetu neka bude "cista" od djubra...

Rešenje za sve državne medije nije ukidanje reklama nego privatizacija.

Branimir
[ ultraKeen @ 20.11.2004. 06:34 ] @
OK, komentari su kako-tako... narocito je interesantan onaj sto voli reklame, ali ga treba razumeti ako zivi od njih...

Sutina mog posta je licemerstvo i kako se boriti protiv njega u oblasti komunikacija/medija.

Moja, da ne kazem naivna ideja, je prvo nazvati stvari pravim imenom, recimo ukrstati termine. Ja i dalje zastupam stav da je reklama na TV ustvari spam iz elektronske poste, a (male) tehnicke manipulativne razlike moraju da postoje i one nisu bitne za sustinu. A sutina je ista: NA SILU dobijam nesto sto mi NE TREBA, a jos za to trosim SVOJE resurse. Mislim da je mozda pravi izlaz bas na buducem interenetu kada svima dostupan link postane dovoljno "debeo", odnosno kada TV emisije budemo skidali sa neta a ne iz etra. Neko ce da kaze pa i tamo ce da ubacuju reklame, ali nacice se vec neka dobra dusa od sajta koji ce emisija da ocisti od reklama: cut & paste i nije nesto tesko... (samo da nam takav sajt ne ubacuje banere :)
[ BytEfLUSh @ 20.11.2004. 10:59 ] @
Pa kako ti misliš da bi privatna televizijska stanica trebalo da zarađuje?
[ Mihailo @ 20.11.2004. 11:22 ] @
Citat:
ultraKeenNA SILU dobijam nesto sto mi NE TREBA, a jos za to trosim SVOJE resurse.


Ma na koju silu, jedino ako te neke „unutrašnje sile“ ne vuku ka TV prijemniku, što je već problem psihijatrije. Ti jednostavno nemoj da gledaš, nećeš trošiti resurse i nećeš dobiti ništa na silu. As simple as that. Nije mi jasno zašto bi morao da gledaš TV, i po kom pravu tražiš da uređuješm program? BTW, po zakonu o RD su predviđena ograničenja za reklame (termini, trajanje blokova itd) ali se ne primenjuje jer skupština nije aminovala neke papire glede agencije.
[ ultraKeen @ 20.11.2004. 12:05 ] @
>Ti jednostavno nemoj da gledaš, nec'eš trošiti resurse i nec'eš dobiti ništa na silu.

analogija: ako ti se ne svidja jedna knjiga, nemoj da citas ni jednu vise... (komentar suvisan)

>Nije mi jasno zašto bi morao da gledaš TV, i po kom pravu tražiš da ure?uješm program?

Moja je namera bila sasvim drugi nivo diskusije a ne taj prizeman koji pokusavas da nametnes. Radi se o principime a ne o svakodnevnoj praksi u kojoj bas nedostaju ti principi, to je problem.
[ Mihailo @ 20.11.2004. 12:21 ] @
Pa ne znam kakvu si diskusiju očekivao? Da se svi jave i potvrde da ih reklame nerviraju?

Analogija sa knjigama nije dobra. Ti knjigu plaćaš (iznajmljuješ, ili je neko drugi platio pa si pozajmio, nebitno) a TV program dobijaš za džabe. Uostalom, uvek možeš da promeniš kanal i gledaš šta hoćeš, ili da se pretplatiš na TV koje nemaju reklame.

O kakvim principima pričaš? TV stanice postoje zbog reklama (profita), to što su reklame takve kakve jesu, nije problem TV stanica, već demografske, obrazovne, kulturne sturkture populacije prema kojoj se grade reklamne kampanje. To što ih ima mnogo opet nije problem TV stanica, skupština je kriva što nije moguće primeniti zakone koji to regulišu. Jedostavno kukaš na pogrešnu stranu.
[ Slobodan Miskovic @ 20.11.2004. 12:26 ] @
Neka me neko ispravi ali mislim da je ovde bilo reci o tome da RTS pusta takodje reklame kao i privatne televizije a on je u drzavnom vlasnistvu i ako se nevaram svi kroz racun za struju placaju pretplatu za drzavnu televizuju ....
[ JogyII @ 20.11.2004. 16:55 ] @
ja licno ne podnosim reklame, i zbog prekobrojnosti istih (i istovremeno uzasno nekvalitetnog programa) vec skoro godinu dana ne gledam TV, ali ljudi su u pravu kada kazu da TV stanice imaju puno pravo na reklame.

- ti uporedjujes TV reklame sa spamom, a one su u stvari vise ekvivalentne banerima i popupovima u internet svetu.

- ti mozes da zbog reklama, ili bilo cega drugog odlucis da neides na pojedine sajtove, ili cak da ne koristis internet, isto tako mozes da odlucis da negledas pojedine TV programe, ili cak da ne koristis uopste TV.

- ti imas dve opcije da placas taj TV program (tu zabavu) koji TV stanice nude : parama, recimo mesecnom pretplatom (recimo pojedini satelitski programi), ili svojim vremenom / "svojim resursima" to jest gledanjem reklama, postoji i treci kombinovani nacin, gde placas na oba nacina recimo RTS koji placas i kroz struju/preko budzeta i preko gledanja reklama.
ekvivalent iz internet sveta ti je sajtovi sa reklamama koji za neku pretplatu na mesecnom/godisnjem nivou nude verziju bez reklama, ili smanjenom kolicinom reklama.
postoji cak i ekvivalent u softwerskom svetu kada imas opciju da ili kupis neki softwer (program/igru), ili da je dobijes dzabe, ali upakovan sa nepopularnim Gatorom koji ce ti dok radis na kompijuteru vrteti reklame (time placas taj softwer koji si dobio "dzabe").

- na internetu ti mozes da dodjes do sretstava koja ce ti omoguciti da izbacis banere, popup-e i sve ostale oblike reklama sa vecine sajtova i iz vecine programa
isto vazi i za TV mozes da dodjes do "sredstva" koje se zove TIVO, i omogucava ti da preskocis reklame, inace vrlo je popularan u Americi, a imas nesto o njemu na sajtu :
http://www.tivo.com/


kao sto vidis u pitanju nije spam, nego baneri i popup-i.

ekvivalent spama je recimo ako neko nadje tvoj telefon ili adresu u imeniku, i pocne da te zove kuci i prica ti o proizvodima, ili ti salje reklame postom (a da ih ti licno nisi trazio) recimo one reklame koje dobijamo sa racunima za struju, vodu i telefon "Get Direct, svi dobijaju" su cist SPAM, na srecu jos se ni jedna domaca firma nije setila da pocne da uznemirava ljude telefonom dok veceraju, sto je recimo praksa vec duzi niz godina u kontinentalnoj Americi.

takodje SMS-ovi sa reklamaa su SPAM ukoliko su nezeljeni, ali Mobtelov SMS club nije spam jer si se ti slozio da ces gledati reklame, i na taj nacin placati deo svojih troskova za koriscenje mobilnog telefona

nadam se da ti je sada "moderan" marketing malo jasniji
[ ultraKeen @ 21.11.2004. 04:56 ] @
> Ti knjigu plac'aš (iznajmljuješ, ili je neko drugi platio pa si pozajmio, nebitno) a TV program dobijaš za džabe.

sam sebe negiras: ako dobijem knjigu na citanje od nekoga, ja sam je dobio za dzabe kao i TV program za koga ne placam pretplatu

> O kakvim principima pricas? TV stanice postoje zbog reklama (profita)

:) svaka cast, koje naopako shvatanje zivota i sistema...

Ne, TV stanice postoje radi gledalaca, a tek onda radi sebe. To sto se obrnu prioriteti, to ne znaci da to valja i da je to istina. Ja savim razumem da je neko otvorio TV stanicu da bi zgrnuo pare a ne da bi informisao i edukovao gledaoce (Pink), ali taj njegov negativni motiv po drustvo nije pravilo koje bespogovorno vazi, to je samo naopako vidjenje smisla koje na kraju vodi u besmisao: gledas TV program samo zbog reklama...

*

>kao sto vidis u pitanju nije spam, nego baneri i popup-i

OK, dozvoljavam; termin sam upotrebio vise generalno nego precizno, vodeci se osecajem za ruznu rec. Fali mi termin koji objedinjuje spam, banere i popup-ove a da je iz Interenet sveta...
[ Mihailo @ 21.11.2004. 17:54 ] @
Citat:
ultraKeen:sam sebe negiras: ako dobijem knjigu na citanje od nekoga, ja sam je dobio za dzabe

Uslovno rečeno, a zapravo netačno. Isto tako možeš otići kod nekog i grebati se za plaćeni TV program. To što TI ne plaćaš, ne znači da je besplatno, već da se grebeš.

Citat:
Ne, TV stanice postoje radi gledalaca, a tek onda radi sebe. To sto se obrnu prioriteti, to ne znaci da to valja i da je to istina.

TV stanica je kompanija - i sasvim je normalno da joj osnovni cilj bude profit. Da li postoje neki dodatni motivi i ciljevi, sporedno je. Ti misliš da su prioriteti obrnuti, ali zapravo nisi od početka u stanju da vidiš prave motive. Naravno pričamo o komercijalnim ne-državnim TV stanicama.

Citat:
Ja savim razumem da je neko otvorio TV stanicu da bi zgrnuo pare a ne da bi informisao i edukovao gledaoce (Pink), ali taj njegov negativni motiv po drustvo nije pravilo koje bespogovorno vazi, to je samo naopako vidjenje smisla koje na kraju vodi u besmisao: gledas TV program samo zbog reklama...

Naravno. Zbog toga uglavnom i ne gledam TV - reklame me ne zanimaju. I ne očekujem da me TV obrazuje ili pruži neku duhovnu zadovoljštinu.

I ti opet ne uviđaš suštinu - kvalitet reklama i količinu ne određuju televizije već zakoni i tržište.
[ ultraKeen @ 22.11.2004. 04:28 ] @
>TV stanica je kompanija - i sasvim je normalno da joj osnovni cilj bude profit. Da li postoje neki dodatni motivi i ciljevi, sporedno je.

Neznam sta da kazem na ovo; isticanje golog profita kao primarnog motiva i smisla postojanja, uz zanemarivanje svega ostalog na racun samo para, jednostavno je suvise plitko promisljanje i poimanje. Recimo, takva filozofija je na zapadu rodila potrebu za firmama koje ti organizuju svakodnevni zivot, ne znam da li si cuo za njih, jer imas para a neznas sta sa samim sobom koliko si siromasan duhom; bukvalno neznas da zivis i smisleno organizujes njihovo trosenje na sebe ili druge. E, to je ono sto se na kraju desi onome ili svima kojima je "para" jedino sto vide u zivotu. Mora postojati neka druga svrhovitost svega i u svemu sem same "mere", jer pare su ustvari samo univerzalna jedinica mere medjusobnih odnosa fizickih i pravnih lica ciji je smisao omogucavanje funkcionisanja tih odnosa, sam profit nije smisao, profit je samo logisticka podrska svakom drugom smislu - AKO ih taj smisao treba. Ono sto nam namecu kao uzor zivotnog cilja i smisla, vile, jahte, ergele skupih automobila, zabavu radi zabavljanja, je samo mamac da bi nas sto bolje upregli u produkcionu masinu ekonomije, to nije sustina postojanja.

Ja znam da se oko zadnjeg mnogi nece sloziti, ali se nadam da poneko i hoce.

>I ne ocekujem da me TV obrazuje ili pruži neku duhovnu zadovoljštinu.

A zasto da ne, sto sebi jedan potencijalni izvor informacija da uskracujes tek tako? Evo u zadnje vreme RTS2 ima zapazeno solidne emisije cija tema nije gola zabava vec svrhovito informisanje u edukativne svrhe. Sustina problema je u neplaniranom ad hoc pristupu TV-u kao spravi: ne gledajuci sta je na programu samo skljocnemo spravu i krenemo da vrtimo kanale trazeci nesto zanimljivo, a ustvari bi trebalo isplanirati vreme gledanja citanjem TV programa. To je kao kad bi isli u bioskop ne gledajuci sta se daje: udjemo u salu pa sta bude, ako nam se ne svidi idemo u susednu salu. Problem je sto ta "uvodna" radnja zahteva dodatan prethodni trud, pa je mnogo lakse odmah skljocnuti spravu. Naravno takva predradnja podrazumeva postovanje satnice od strane TV kuca, sto je u slucaju Pinka mislena imenica, pa i to moze posluziti kao dobar, iako prisilan kriterijum koje TV stanice treba zaobilaziti: iskoristis lose u njima protiv njih samih. Zanemarivanje satnice svojih emisija je najociglednije nipodastavanje sopstvene publike, tretiranje iste kao osamucene gomile zeljne samo sarenih slika koje se mrdaju, jedan totalni debilizam...

I uopste, taj Pink kao paradigma onoga o cemu pricamo, ima razorno delovanja na ljudsku psihu. Golo povladjivanje rudimentnom licnom ukusu koji trazi samo golu zabavu - dodatno srozava taj ionako nizak ukus.

>I ti opet ne uvidjaš suštinu - kvalitet reklama i kolic(inu ne odre?uju televizije vec' zakoni i tržište.

Ne tice me se kvalitet reklama, glavna tema je njihov kvantitet koji je invazione prirode, koji je nasrtljiv, napadan, zamarajuci, stetan... kao da vec osamucenog od batina nemilice i dalje udaras... Ja znam da reklamiranje tipa ispiranja mozga ponavljanjem istog u nedogled ima pozitivnih efekata na prodaju onoga sto se reklamira, ali to jednostavno nije - humano! Ali ko te pita za te fine stvari ljudskog drustva kao sto je humanost, kada je profit u pitanju, jel tako... ;)
[ JogyII @ 22.11.2004. 14:49 ] @
Citat:
ultraKeen
>kao sto vidis u pitanju nije spam, nego baneri i popup-i

OK, dozvoljavam; termin sam upotrebio vise generalno nego precizno, vodeci se osecajem za ruznu rec. Fali mi termin koji objedinjuje spam, banere i popup-ove a da je iz Interenet sveta...


pa termin je potpuno isti kao i u "ne-internet svetu" MARKETING tacnije to su sve razliciti tipovi marketinga
[ Marko_L @ 22.11.2004. 16:05 ] @
Citat:
Neznam sta da kazem na ovo; isticanje golog profita kao primarnog motiva i smisla postojanja, uz zanemarivanje svega ostalog na racun samo para, jednostavno je suvise plitko promisljanje i poimanje.

Kako to misliš zanemarivanje svega ostalog ? Šta je to zanemareno ? Ako misliš na TV program, ako bi on bio zanemaren, to znači da bi bio loš, a ako bi bio loš ti ga ne bi ni gledao i ne bi se ni žalio na reklame.Jednostavno, TV program služi da televizija bude gledana, a to televiziji koristi, jer što je jedna televizija gledanija, to skuplje košta reklama na njoj.Što skuplja reklama to više para za licence i kvalitetniji program.Evo, pomenimo PINK, hteli mi to da priznamo ili ne, najgledanija je televizija kod nas.Samim tim što je najgledanija, najskuplje naplaćuje reklame.Zhvaljujući tim parama kupljena je licenca sa italijanski fudbal, koja je sigurno povećala broj gledalaca (čak i mnogi zakleti "mrzitelji" Pinka koje znam, stisnu zube kad im se gleda neka utakmica i puste Pink), što je opet omogućilo povećavanje cene reklama (pogotovo u toku prenosa), što će opet omogućiti nabavku novih licenci za sportske prenose, emisije, filmove itd...To tako funkcioniše na privatnoj televiziji, a ako ne veruješ, probaj da otvoriš svoju comercial free televiziju i vidi koliko ćeš da izguraš bez reklama, a naravno da puštaš dobar program, sportske prenose i filmove što košta par miliona evra.E onda se javi i pričaj protiv reklama, a ne ovako.Inače ti si samo gledalac koji je odabrao da gleda određenu televiziju koja, zamisli, ima reklame, što znači da možeš da odabereš i drugu opciju, a to je da je ne gledaš.Možda će nekada biti moguće da odabereš da li da plaćaš pretplatu i gledaš neku televiziju bez reklama, a ako ne plaćaš onda isto tako možeš da je gledaš ali sa reklamama, ali za sada stvari stoje drugačije.
Citat:
Ne tice me se kvalitet reklama, glavna tema je njihov kvantitet koji je invazione prirode, koji je nasrtljiv, napadan, zamarajuci, stetan... kao da vec osamucenog od batina nemilice i dalje udaras... Ja znam da reklamiranje tipa ispiranja mozga ponavljanjem istog u nedogled ima pozitivnih efekata na prodaju onoga sto se reklamira, ali to jednostavno nije - humano!

E sad ! A da ti malo smanjiš gledanje TV-a, loše utiče na tebe :)
Čuj, nije humano.To bi bilo isto kao kad bi napao zidara koji ti je zidao kućiu (ili stan) zato što boli kada udaraš glavom u zid, ili pak onog što je napravio auto, a ti recimo ne voliš da voziš.
Nije humano ako te neko na silu natera da radiš nešto što ne voliš ili što ti škodi, ali ako sam to odabereš onda ti nisi human prema samom sebi, jer si odabrao da radiš nešto što ti škodi.
Kad čitam tvoje poruke, zamišljam te kao čoveka koji gleda u TV, a glava mu vezana za C4 i ako makneš pogled sa ekrana, BUUUUM ! :)
[ ultraKeen @ 23.11.2004. 05:07 ] @
>hteli mi to da priznamo ili ne, najgledanija je televizija kod nas. Samim tim što je najgledanija, najskuplje naplac'uje reklame. Zhvaljujuc'i tim parama kupljena je licenca sa italijanski fudbal

ali takodje i otvorena ekskluzivna avio-kompanija za srpski dzet-set, sto se ne uklapa u tvoju konstrukciju o "korisnom" povratnom ulaganju novca za TV gledaoca dobijenog od reklama... hocu da kazem da mali deo novca ide u korist kvaliteta programa a veci verovatno ko zna nasta, sto blage veze nema sa kvalitetom programa


>probaj da otvoriš svoju comercial free televiziju i vidi koliko c'eš da izguraš bez reklama, a naravno da puštaš dobar program, sportske prenose i filmove što košta par miliona evra. E onda se javi i pric(aj protiv reklama, a ne ovako.

a ovako kao normalan gledalac NEMAM PRAVO da se bunim, jel tako ;) ... lepo, lepo ... ko god nesto kritikuje nek' odradi to sto kritikuje pa onda ima pravo na kritiku ... ako mi se ne svidjaju muckovi, izgleda cu morati da postanem i kokoska :))) ... predivna "logika"


>Inac(e ti si samo gledalac koji je odabrao da gleda odre?enu televiziju koja, zamisli, ima reklame, što znac(i da možeš da odabereš i drugu opciju, a to je da je ne gledaš.

E ne, ja imam trecu opciju: gledam DZABE dobar film na pinku, a kada dodju reklame, prvo iskljucim ton, a zatim odem da zasluzenu pish-pauzu u WC... kada se vratim, ne gledam uopste ekran vec odmaram oci u prazno na oko jedan metar od ekrana levo ili desno, taman koliko da ne vidim sadrzaj ali da vidim nekakvo mrdanje... i cekam, cakam da prodju brzo-mrdajuce brljotine ciji sadrzaj ne dopire do mene... a kada se slika umiri, vratim pogled nazad - a ono se film nastavio posle sat vremena ... e, onda ukljucim i ton ... jedino mi smeta sto trosim svoje resurse u fazi cekanja :(

Gornji recept "gledanja" reklama preporucujem svima u sto vecoj kolicini, a za pink pogotovo.

*

Marko_L: jel ti ZAUSTA gledas reklame na pinku ?
[ JogyII @ 23.11.2004. 08:18 ] @
Citat:
ultraKeen: E ne, ja imam trecu opciju: gledam DZABE dobar film na pinku, a kada dodju reklame, prvo iskljucim ton, a zatim odem da zasluzenu pish-pauzu u WC... kada se vratim, ne gledam uopste ekran vec odmaram oci u prazno na oko jedan metar od ekrana levo ili desno, taman koliko da ne vidim sadrzaj ali da vidim nekakvo mrdanje... i cekam, cakam da prodju brzo-mrdajuce brljotine ciji sadrzaj ne dopire do mene... a kada se slika umiri, vratim pogled nazad - a ono se film nastavio posle sat vremena ... e, onda ukljucim i ton ... jedino mi smeta sto trosim svoje resurse u fazi cekanja



pa ovaj zvuci dosta slozeno, a i moglo bi mi upropastiti besiku ukoliko bih morao umesto jednom dnevno da idem 32 put dnevno u WC, a moguce i da bi mi to silno mrdanje uganulo vrat.
mislim da cu ipak (u slucaju da slucajno odlucim da gledam ponovo TV) kupiti neki TIVO rekorder (ima ih i na boljim DVD rekorder-ima) zdravije je


[ ultraKeen @ 24.11.2004. 02:36 ] @
>pa ovaj zvuci dosta slozeno, a i moglo bi mi upropastiti besiku ukoliko bih morao umesto jednom dnevno da idem 32 put dnevno u WC, a moguce i da bi mi to silno mrdanje uganulo vrat.

nisi naravno razumeo: ide se u WC samo ako ti se ide, a ne klati se glavom levo desno vec se izabere jedna omiljene strana pa na nju nagnes istu (mozes i rukama ako je radnja zahtevna kod tebe)... a i da ides 332 puta, ne bi ti se nista desilo - probaj, ustalom ... mozda ti se smanji ono zasta ti trebaju ruke ;)

>mislim da cu ipak (u slucaju da slucajno odlucim da gledam ponovo TV) kupiti neki TIVO rekorder (ima ih i na boljim DVD rekorder-ima) zdravije je

pozdravljam tvoju odluku, al' je moja jeftinija :)
[ JogyII @ 24.11.2004. 10:02 ] @
Citat:
ultraKeen: nisi naravno razumeo: ide se u WC samo ako ti se ide, a ne klati se glavom levo desno vec se izabere jedna omiljene strana pa na nju nagnes istu (mozes i rukama ako je radnja zahtevna kod tebe)...

pa vidis recimo ova ideja sa rukama bi mozda i mogla da prodje

Citat:
ultraKeen: pozdravljam tvoju odluku, al' je moja jeftinija

ovaj pa imas pravo, mada mislim da ce dodatne performanse koje cu dobiti kupovinom ove "komponente" dovesti do znacajnog povecanja ukupnih performansi LOL


[ Marko_L @ 24.11.2004. 17:26 ] @
Citat:
ali takodje i otvorena ekskluzivna avio-kompanija za srpski dzet-set, sto se ne uklapa u tvoju konstrukciju o "korisnom" povratnom ulaganju novca za TV gledaoca dobijenog od reklama... hocu da kazem da mali deo novca ide u korist kvaliteta programa a veci verovatno ko zna nasta, sto blage veze nema sa kvalitetom programa

Kakve to veze ima sa bilo čim, a pogotovo sa kvalitetom programa ? Ja sam ti samo rekao kako funkcioniše jedna privatna televizija, kako kod nas tako i u svetu...
Vidi, ako ti gledaš neku televiziju, znači da ta televizija po tebi ima kvalitetan program, inače je ne bi gledao, tu se valjda slažemo...E, a takav program ne bi mogao da bude da nema reklama, od kojih se plaćaju licence za emisije, filmove sportske prenose (gde ide "višak" od reklama je manje bitno za ovu priču)...i ako nemaš priliv novca, nemaš ni čime da platiš licence, pa samim tim imaš manje kvalitetan program.Dakle logika je jasna, retko ko je prestao da gleda neku televiziju zbog viška reklama, a zbog lošeg programa jeste mnogo njih.Samim tim je jasno zašto se televizije odlučuju za takvu politiku.
Citat:
a ovako kao normalan gledalac NEMAM PRAVO da se bunim, jel tako ;) ... lepo, lepo ... ko god nesto kritikuje nek' odradi to sto kritikuje pa onda ima pravo na kritiku ... ako mi se ne svidjaju muckovi, izgleda cu morati da postanem i kokoska :))) ... predivna "logika"

Skroz si pogrešno shvatio ono što sam napisao.Nisam rekao da nemaš prava da se buniš (mada ne vidim kakvu korist imaš od toga, jer je uređivačka politika interna stvar vlasnika koji sigurno neće propasti zbog tebe jednog koji ne možeš da smisliš reklame), već da ti pokažem gde grešiš.Dakle, ti bi da gledaš kvalitetan program, što podrazumeva dobre filmove, prenose utakmica atraktivnih liga na privatnoj televiziji...a ovamo pričaš kako ti smetaju reklame.E pa vidiš, to je vezano jedno sa drugim, jer bez tih reklama, program ne bi bio takav i ti ga ne bi ni gledao.Jednostavno.Ne očekuješ valjda da neko finansira licence iz svog džepa, a da od toga nema nikakvu korist.Pa ko bi onda uopšte otvarao televiziju.E zato sam ti i rekao probaj ti sa comercial free televizijom koja će puštati dobre filmove i drugi atraktivan program bez priliva novca (reklame) pa da vidiš dokle ćeš moći tako, znači nisam hteo da kažem da nemaš prava da kritikuješ, već da se staviš malo u tu situaciju i da malo razmisliš o tome.Evo, ajde konkretno pitanje.Da si recimo ti vlasnik privatne televizije, odakle bi ti finansirao licence za filmove i ostatak programa, uzmi da imaš početni kapital od, šta znam, milion dinara (što je dovoljno za nekoliko licenci za filmove) ? Dakle, kad se istopi taj početni kapital (a to je za par meseci ili manje, ako platiš licence za kvalitetne filmove i još poneki sportski prenos), kako bi ti, odnosno tvoja televizija dalje funkcionisla bez reklama ?
Citat:
E ne, ja imam trecu opciju: gledam DZABE dobar film na pinku, a kada dodju reklame, prvo iskljucim ton, a zatim odem da zasluzenu pish-pauzu u WC... kada se vratim, ne gledam uopste ekran vec odmaram oci u prazno na oko jedan metar od ekrana levo ili desno, taman koliko da ne vidim sadrzaj ali da vidim nekakvo mrdanje... i cekam, cakam da prodju brzo-mrdajuce brljotine ciji sadrzaj ne dopire do mene...

Ti baš mrziš te reklame ? :)))
Citat:
a kada se slika umiri, vratim pogled nazad - a ono se film nastavio posle sat vremena ...

To zaista jeste, kako da se izrazim, pa u najmanju ruku bezobrazno, jer ti blokovi reklama ponekad traju i više od pola sata, mislim za tako nešto nemam reči.Iritirajuće jeste, ali tu je najviše kriv zakon, sigurno više nego televizije koje ga koriste (zar ti ne bi radio nešto što zakon ne brani, a donosi velike pare ?).Po meni trebalo bi da postoji neki zakon koji reguliše EPP.Recimo da blok može da traje najviše 10 minuta ili čak 5, i da ti blokovi mogu da se puštaju u razmaku od najmanje pola sata ili sat, ili šta ja znam, već bi se to dalo regulisati nekako i to bi sigurno bilo bolje nego da film koji traje sat i po vremena gledaš tri sata :)
Citat:
jedino mi smeta sto trosim svoje resurse u fazi cekanja :(

E a što se toga tiče, pa čuj, to je određena cena koju moraš da platiš za određeno zadovoljstvo.To nije samo kod televizije.Recimo hoćeš pljeskavicu, trošiš resurse (vreme) dok čekaš da se ispeče, hoćeš da sipaš benzin na pumpi, trošiš resurse (vreme) dok se natoči, hoćeš da popiješ piće u kafiću, trošiš resurse (vreme) dok čekaš konobara da naručiš i još plus čekaš da ti donese...primera je bezbroj.Jedino je razlika, što naše televizije malo preteruju sa čekanjem :), ali i to bi se dalo regulisati jedino zakonom koji sam pomenuo.
Citat:
Marko_L: jel ti ZAUSTA gledas reklame na pinku ?

Retko gledam televiziju uopšte, a kamoli PINK, tako da pravo da ti kažem i ne znam koje se reklame vrte na njemu, možda ako slučajno naletim na neki film koji mi se gleda ili kad je neka dobra utakmičica, pa me preseku reklamama, onda ili vrtim kanale ili zveram okolo ili pošto mi je komp uvek uključen, raduckam nešto na njemu dok ne prođu.Reklame kao reklame mi ne znače ništa jer uglavnom kada kupujem nešto, to činim preko određenih ljudi koje znam, a gotovo nikad nešto što se agresivno reklamira na TV-u, jer sam mišljenja da se najagresivnije reklamira ono što uglavnom ne valja, pa se samim tim i teže prodaje.Mada opet ponavljam, jako retko gledam TV uopšte, tako da me to mnogo ne dotiče.Više volim da trošim svoje "resurse" na Civilization III, internetu, radeći na nekom projektu za svoju dušu ili pak u šetnji... :)
Tako da, ako si ubeđenja da sam ja neki ljubitelj reklama, onda grešiš, ne volim ih uopšte, samo pokušavam da ti objasnim kako stvari stoje i zašto je tako kako je.

Poz.
[ ultraKeen @ 25.11.2004. 05:56 ] @
>Dakle logika je jasna, retko ko je prestao da gleda neku televiziju zbog viška reklama, a zbog lošeg programa jeste mnogo njih.

Lep primer proizvoljnog, odokativnog zakljucka. Da li imas neke zaista dokaze u smislu brojki? Ako nastavimo sa ovakvom argumentacijom, ja 'ladno mogu i obrnuto od tebe da tvrdim...

I kad' smo vec oko brojki, zna li neko kako se zaista meri gladanost TV emisija? Ja sam nailazio na brojke koje su bile k'o da ih je covek gledao na apotekarskoj vagi, na trecu decimalu, a znam, da ako je u pitanju statisticka metoda uzorkovanja nekog proseka od gledalaca - da tacnost mora biti mnogo grublja...


>Nisam rekao da nemaš prava da se buniš (mada ne vidim kakvu korist imaš od toga, jer je ure?ivac(ka politika interna stvar vlasnika koji sigurno nec'e propasti zbog tebe jednog koji ne možeš da smisliš reklame)

Opet se vrtimo oko proizvoljnih (pr)ocena: naravno da ja nisam jedini, monogo nas je... Korist mog vapaja je da otprilike kroz diskusiju vidim koliko ljudi misli kao ja i obrnuto. Koliko ja vidim, svega dvojica mi oponiraju a svi ostali misle isto - dakle misljenje vecine je na mojoj strani...


>Da si recimo ti vlasnik privatne televizije, odakle bi ti finansirao licence za filmove

Ne pada mi na pamet da ja saam postanem jos jedan ko maltrtretira i mrcvari ljude reklamama, dovoljno je njih i bez mene (imam zaista pametije posla)... Ceo koncept sa reklamama je pogresan, a Interenet ce to jednog dana da izleci, samo da linkovi postanu "deblji"; metode reklamiranja nece vise biti invazione, naci ce se nesto suptilnije i humanije, a ne da se 99% ljudi maltretira zbog njih 1% ... recimo ako te nesto interesuje, SAM potrazis to na nekom mestu...


>ali tu je najviše kriv zakon, sigurno više nego televizije koje ga koriste (zar ti ne bi radio nešto što zakon ne brani, a donosi velike pare ?)

Joj, tu se izgleda razlikujemo: ja imam neke "moje zakone" etike koji mi kazu da para nije najvaznija u zivotu. Znam da sam izrod po tome u ovom trenutku sveta, ali taj argument na mene ne mozes da primenis... dakle ne, ne bih maltretirao druge samo zbog moje licne koristi


>Po meni trebalo bi da postoji neki zakon koji reguliše EPP.Recimo da blok može da traje najviše 10 minuta ili c(ak 5

Ne, mislim da bi najbolje bilo uvesti brojac ponavljanja reklama, da jedna ista moze da se javi max 2=3 puta, tj. da sledeca mora da se u svemu razlikuje od svih prethodnih, i u ambijentu, akterima - ma u svemu. (Zakon bi naravno podrazumevao i drasticnu kaznenu politiku.) Time bi ih tukli njihovim oruzjem - parama; mnogo vise bi im bilo potrebno para za onaj pritisak koji danas postizu, a time bi invazija reklama splasla sama od sebe...


>Retko gledam televiziju uopšte, a kamoli PINK, tako da pravo da ti kažem i ne znam koje se reklame vrte na njemu

...a ja gledam pink zbog filmova (samo), a takodje nemam pojma sta reklamiraju - i mnogo uzivam u cinjenici da sam im doskocio onim mojim nacinom (ne)gledanja :)


>jer sam mišljenja da se najagresivnije reklamira ono što uglavnom ne valja, pa se samim tim i teže prodaje

E tu se mnogo slazem sa tobom, samo smo izgleda u manjini...
[ Marko_L @ 25.11.2004. 19:16 ] @
Citat:
Lep primer proizvoljnog, odokativnog zakljucka. Da li imas neke zaista dokaze u smislu brojki? Ako nastavimo sa ovakvom argumentacijom, ja 'ladno mogu i obrnuto od tebe da tvrdim...

Pa, nije proizvoljno zaključivanje.Evo, daću ti konkretan primer.Recimo, TV Palma, to je televizija koja je nekada davno imala izuzetno bogat program i bila jedna od najgledanijih televizija, davali su muzičke spotove, hit filmove (čak i neke bioskopske hitove koji su tek izašli), popularne serije, sportske prenose i sve to bez previše reklama, elem danas ta ista televizija UOPŠTE nema reklama, ali zato više uopšte i nema program, već vrti jedno te iste spotove svakodnevno, te je gotovo niko više i ne gleda.Dakle, iz priloženog se jasno vidi da čim je ta televizija prekinula sa kvalitetnim programom, izgubila je gotovo sve gledaoce, bez obzira što uopšte nema reklame, a recimo jedan TV Pink koji "bombarduje" sa reklamama i dalje je najgledanija televizija.Pa eto, zaključi sam šta odnosi više gledaoca.
Citat:
kad' smo vec oko brojki, zna li neko kako se zaista meri gladanost TV emisija? Ja sam nailazio na brojke koje su bile k'o da ih je covek gledao na apotekarskoj vagi,

Postoje određene organizacije koje se bave statistikom, vrše istraživanja itd...i određenim metodama (ja ne znam tačno koje su) dolaze do rezultata koji se prezentuju.To svakako nisu apsolutno tačni podaci, ali je nešto najbliže realnom stanju što možeš da dobiješ.
Citat:
Opet se vrtimo oko proizvoljnih (pr)ocena: naravno da ja nisam jedini, monogo nas je... Korist mog vapaja je da otprilike kroz diskusiju vidim koliko ljudi misli kao ja i obrnuto. Koliko ja vidim, svega dvojica mi oponiraju a svi ostali misle isto - dakle misljenje vecine je na mojoj strani...

Ti izgleda ne čitaš kompletno moje postove već preletiš preko prve rečenice i iz toga izvlačiš zaključke.Ja nisam rekao da si jedini koji ne voli reklame, ni ja ih ne volim, ali samo ti dižeš toliko halabuku i toliko ostrašćeno pričaš protiv reklama.Jednostavno ljudi su prihvatili reklame kao sastavni deo programa i ako već ne žele da ih gledaju nađu neku zanimaciju dok čekaju da prođu...mislim ne znam šta bi po tebi trebalo da se uradi...da se blokiraju ulice možda ?
Citat:
Ne pada mi na pamet da ja saam postanem jos jedan ko maltrtretira i mrcvari ljude reklamama, dovoljno je njih i bez mene (imam zaista pametije posla)...

Opet ti proizvoljno interpretiraš moje postove.Ja nisam rekao da treba da postaneš, već da se staviš u situaciju da si vlasnik privatne TV stanice i da mi kažeš na koji način bi ti pokrio troškove.Očigledno je da ni ti ne znaš kako bi to izveo bez reklama, e pa vidiš, nisu ni oni mogli da nađu drugog načina, nego da puštaju reklame...Vidi, ja razumem zašto ti smetaju reklame, ali logika ti je skroz čudna.
Mislim, kao kad bih ja sad otišao u fabriku automobila i rekao ajde napravite auto koji leti i ne troši benzin nego vodu, a kada me pitaju kako to da izvedu, ja im kažem, pa ne znam, ja sam samo dao predlog.E tako izgleda i tvoja logika, nek prestanu da puštaju reklame, a kako da pokriju troškove onda, e to već nije mnogo bitno, ti si samo dao predlog da se ukinu reklame.
Citat:
Ceo koncept sa reklamama je pogresan, a Interenet ce to jednog dana da izleci, samo da linkovi postanu "deblji"; metode reklamiranja nece vise biti invazione, naci ce se nesto suptilnije i humanije, a ne da se 99% ljudi maltretira zbog njih 1% ... recimo ako te nesto interesuje, SAM potrazis to na nekom mestu...

Metode reklamiranja su takve kakve su jer donose rezultate i dok je tako, neće se menjati.Mislim, ako se neki proizvod bolje prodaje posle reklamiranja na televiziji, niko nije lud da ti menja, jer svi imaju korist od toga (televizija uzima direktno novac za reklamiranje, reklamator povećava prodaju, država uzima porez od te televizije i od reklamatora, ljudi kojima to treba dobijaju informaciju gde to mogu da nabave) osim nekolicine koja tu reklamu ne može da smisli, a stvari se na osnovu te nekolicine neće promeniti.Uostalom, sve što ne moraš da gledaš ne može se smatrati invazionim.Po toj logici trebalo bi ukinuti i bilborde (jer ih vidiš kad šetaš ili voziš kroz grad), sponzorisanje sportskih klubova i takmičenja (jer viđaš reklame po dresovima i po stadionima i halama kad gledaš utakmicu, ili na bolidima kad gledaš trke formule), ma po tvojoj logici treba ukinuti i prodavnice i pekare i restorane i kafiće i sve ostalo jer imaju one drečave reklame koje slučajno možeš da vidiš kad prolaziš pored njih, ili im bar zabraniti da postavljaju reklame ispred radnji pa da onda ulaziš u jednu po jednu i pitaš "Izvin'te, jel ovo pekara ?".Mislim, daj malo realnosti, sve što ne moraš da gledaš nije invaziono.
Citat:
Joj, tu se izgleda razlikujemo: ja imam neke "moje zakone" etike koji mi kazu da para nije najvaznija u zivotu. Znam da sam izrod po tome u ovom trenutku sveta, ali taj argument na mene ne mozes da primenis... dakle ne, ne bih maltretirao druge samo zbog moje licne koristi

Al' si sad lupio.Pa ne možeš da porediš sebe kao jedinku i jednu profitabilnu organizaciju sa nekoliko stotina zaposlenih koji ne rade za šaku žita, već za platu i još gomilom drugih troškova.Ajde ti meni odgovori na pitanje, kako bi ti primenio te "tvoje zakone" etike da si vlasnik neke prodavnice (recimo kompjutera).Da li bi delio konfiguracije besplatno, a plaćao ih iz svog džepa i zamolio radnike da rade za buket cveća ili pak i njih plaćao iz svog džepa.Mislim, nije etički naplaćivati ljudima računare, jer ih time maltretiraš i ostvaruješ ličnu korist, a ti to ne voliš, zar ne ?
Po tebi isto tako nije etički što nam naplaćuju struju, telefon i vodu, u majku im, ostvaruju ličnu korist na naš račun.
Jednostavno pomiri se sa činjenicom da su reklame cena koju plaćaš za gledanje programa jedne televizije kao što plaćaš račun za telefon kada razgovaraš sa nekim preko istog, na stranu što i jedni i drugi preteruju sa "cenom", ali ona je takva, uzmi ili ostavi...
Citat:
Ne, mislim da bi najbolje bilo uvesti brojac ponavljanja reklama, da jedna ista moze da se javi max 2=3 puta, tj. da sledeca mora da se u svemu razlikuje od svih prethodnih, i u ambijentu, akterima - ma u svemu. (Zakon bi naravno podrazumevao i drasticnu kaznenu politiku.) Time bi ih tukli njihovim oruzjem - parama; mnogo vise bi im bilo potrebno para za onaj pritisak koji danas postizu, a time bi invazija reklama splasla sama od sebe...

Ma najbolje da im se uvede zakon da smeju da puste jednu reklamu mesečno i da ne sme da traje duže od 2-3 sekunde i to u jutarnjim časovima kada većina ljudi spava :)
Mislim, neke stvari ipak nisu realne.Trebalo bi da se teži nekim evropskim zakonima o RTV stanicama i reklamiranju, a to o čemu ti pričaš je utopija, a i potpuno besmislena stvar.Mislim, kakve veze ima ponavljanje aktera i uopšte ambijent reklame ?
Citat:
...a ja gledam pink zbog filmova (samo), a takodje nemam pojma sta reklamiraju - i mnogo uzivam u cinjenici da sam im doskocio onim mojim nacinom (ne)gledanja :)

Da, doskočio si im, eno sve čupaju kosu i skaču da desetog sprata skrhani bolom koji je izazvan činjenicom da ti ne voliš reklame koje puštaju :)
A to što ti gledaš samo filmove i još se osećaš ugroženim zbog reklama, zaista ne mogu da razumem.Jesi li ti nekad čuo za VHS, DIVX, DVD...? Možeš da nađeš bilo koji film i to zamisli bez reklama :)

<edit>Tek sam sad video u profilu tvoje godište, i potpuno sam zgranut činjenicom da tako razmišljaš, odnosno da ne možeš da shvatiš osnovni princip poslovanje bilo koje profitabilne organizacije, a to je da prihodi moraju biti veći od rashoda inače ta organizacija propada.U dobrotvornim organizacijama je drugačije i zar je toliko teško shvatiti da televizija nije dobrotvorna organizacija i da su joj jedini prihodi sponzori koje reklamiraju</edit>
[ ultraKeen @ 26.11.2004. 05:26 ] @
>tek sam sad video u profilu tvoje godište, i potpuno sam zgranut c(injenicom da tako razmišljaš, odnosno da ne možeš da shvatiš osnovni princip poslovanje bilo koje profitabilne organizacije

i ja sam ranije pogledao tvoje godiste u profilu, i uopste se ne cudim sto tako povrsno i sablonski sve shvatas (bez namere da uvredim); po tebi je sve OK ako to sve ima svoj zakon funkcionisanja koji vrti desavanje ... mnoge stvari na ovom svetu funkcionisu, iako nisu nimalo dobre

ja sasvim dobro razumem funcionisanje svega zasnovanog na reklami, ali to ne znaci da nemam pravo da se bunim sto je stanje takvo kakvo je, i da trazim bolje jer mi se ne svidja

aj' da skratimo remijem, necemo izgleda ubediti jedan drugoga :)
[ Marko_L @ 26.11.2004. 16:13 ] @
Pa i jeste remi, složili smo se oko toga da reklame smetaju i nerviraju, ali nismo oko toga da li moraju da postoje takve kakve su ili ne :)

Poz.
[ kaćunčica @ 02.10.2013. 09:09 ] @

Jutros u 8.15 zvoni mi telefon:
-Gđa ta i ta?
-Daaa?
-Zovem Vas ispred ... Znate Vi ste dobitnik pojasa sa magnetima...
-Nisam zainteresovana za vaš proizvod, doviđenja

9.05 zvoni:
-Gđa ta i ta?
-Da
-E, pa g-đo, Vaš broj je izvučen i mi ćemo vam ovaj sumorni kišni dan ulepšati jednim poklonom, u pitanju je jastuk...


Ovo mi se dešava nekoliko puta mesečno, retko ovako dva puta zaredom. Nikad nisam prihvatila poklon, besplatnu večeru, niti bilo koji način da na svoju korist ili štetu slušam promociju njihovih firmi. Znam da ne vredi da im kažem da me izbrišu iz baze, ali ne znam kako da ih izbegnem. Neću da me neko u osam ujutro preseca pozivom, da mi kroz glavu prolazi šta se desilo mom detetu u školi ili nešto slično, a ne mogu im ništa! Dalje, razmišljam kako oni vrše odabir brojeva koje će pozvati. Zovu redom u nekim intervalima ili možda biraju brojeve čiji su pretplatnici žene? Može li se stati na put ovakvom uznemiravanju?
[ Shadowed @ 02.10.2013. 09:36 ] @
Citat:
kaćunčica: Znam da ne vredi da im kažem da me izbrišu iz baze, ali ne znam kako da ih izbegnem.

Meni je pomoglo. Doduse, rekao sam im da je to sto rade protivzakonito i da cu da ih tuzim i tome slicno.
[ anon142305 @ 02.10.2013. 09:48 ] @
Citat:
kaćunčica:
Jutros u 8.15 zvoni mi telefon


Citat:
kaćunčica:
razmišljam kako oni vrše odabir brojeva koje će pozvati


Ako je u pitanju poziv na fiksni, onda brojeve uzimaju iz belih strana.
Pouzdano znam da je tako, samo listaju bele strane (papirno izdanje).

Jedan od nacina jeste da se broj fixnog sakrije odatle, da se izbrise iz nekadasnje 988 liste.
Sto svakako ima i svojih nedostataka, ali problem ostaje za sva ona izdanja koja su vec odstampana.

Citat:

Citat:

kaćunčica: Znam da ne vredi da im kažem da me izbrišu iz baze, ali ne znam kako da ih izbegnem.

Shadowed:
Meni je pomoglo. Doduse, rekao sam im da je to sto rade protivzakonito i da cu da ih tuzim i tome slicno.


Ako je ovo uspelo, onda super.
Jer zaista jeste tako, krse Zakon o oglasavanju Republike Srbije (mrzi me sad da trazim, valjda clan 6 ili 9).
[ Shadowed @ 02.10.2013. 10:01 ] @
Clan 9.

Citat:
Član 9.
Oglasna poruka ne može da se uputi pojedinano odreenom licu, ako je
ono jasno izrazilo volju da mu se ona ne upuuje.
Nije dopušteno oglašavanje slanjem nenaruene robe, kao ni direktnim
obraanjem licu na javnom mestu ako je odreeno lice jasno izrazilo volju da mu se ne
može obratiti i ako takvo obraanje nije u skladu sa propisanim uslovima i nainom
oglašavanja.
Zabranjeno je oglašavanje slanjem oglasnih poruka putem pozivnih
sredstava sa i bez ljudskog posredovanja, putem telefaks ureaja ili elektronskih
poruka, bez saglasnosti primaoca oglasne poruke.
[ Boris Tadić @ 02.10.2013. 10:01 ] @
Bezbednosno informativna agencija.
[ kaćunčica @ 02.10.2013. 10:35 ] @
Hvala na odgovorima. Sledeći put ću zasigurno ući u dijalog, tako da ću zapisati ime firme i reći im da ću preduzeti mere protiv uznemiravanja. Ono što je ovde fora je da oni uvek NUDE POKLON, pa im je to možda način da zaobiđu taj član 9.
Na telefonu nemam identifikaciju, niti bih plaćala tu uslugu samo da bih izbegla tih nekoliko poziva. Uostalom, neću ja da bežim od njih, hoću da oni mene ostave na miru.
[ Java Beograd @ 02.10.2013. 10:36 ] @
Da ali ovo nije oglasna poruka. Nije reklama. Nego je obaveštenje o dobijenoj nagradi. Dakle, obaveštenje o prvoj nagradi mora da ide direktno licu, ne može ono, javno. Mislim, jasno je svima da nema tu nikakve nagrade, ali, prema slovu zakona, nije zabranjeno obavestiti nekoga.

Ja ih lično, iskuliram. Jednako kao i jehovine svedoke:
- Dobar dan, gospodin taj i taj ...
- Doviđenja.
[ Shadowed @ 02.10.2013. 10:46 ] @
Ako ti traze nesto za taj poklon, znaci, nije samo odes i uzmes, onda kapiram da je ipak promocija/reklama toga sto trebas da uradis. No, nisam pravnik :)
[ plus_minus @ 02.10.2013. 15:31 ] @
Ko god je u mogućnosti da koristi kablovski net od kuće, to jest ima i uslova, a i provajdera na raspolaganju, lepo otkači i fiksni i adsl i iptv i sve što ima veze sa tim, uzme lepo neku staru nokiu iz perioda 2001/2003. sa monohromatskim ekrančetom od 3 reda, koja neće da izlazi iz kuće, u telefon se ugura neka post paid gsm varijanta sa 300 minuta ka svim mrežama (umesto fixnog, jel' te) i kraj svih promoterskih i nagradnih muka. Novi gsm se raspodeli svim ljudima sa kojim se komunicira i to je to.
[ zmau @ 02.10.2013. 17:59 ] @
Da li je ovo izvodljivo u Srbiji : http://www.b92.net/biz/vesti/s...08&dd=30&nav_id=747988 ?

Bomon se poslužio drugačijim trikom nakon što mu se smučilo da ga telefonski prodavci zovu svaki drug dan. Prijavio se i uspeo da uvede u svoj stan 0871 broj, čije se pozivanje naplaćuje.
Broj koji obično iznajmljuju razni telefonski servisi uveo je pored redovne fiksne linije, koju je ostavio samo za prijatelje i porodicu.
"Broj na plaćanje" je ubrzo počeo da ostavlja uz svoje podatke u bankama, prodavnicama, raznim anketama i upitnicima, a kako "telefonski trgovci" na taj način dolaze do "žrtava" ubrzo se našao na njihovim listama.
Sada mu svaki poziv neopreznih trgovačkih kompanija donosi 10 penija po minutu. Dosad je zaradio oko 400 funti, a broj mesečnih poziva je smanjio sa 30 na tek desetak.
[ X Files @ 02.10.2013. 18:18 ] @
Zovu non-stop, najrazličitiji. Čudo jedno, najrađe zovu kad domaćin prilegne. Imaju i zanimljive psiho-trikove, kao... "ovaj razgovor se snima zarad sistema kvaliteta...". E, ja jedva čekam da to izgovore, a onda u jednoj rečenici izgovorim sve reči koje su obično zabranjene u školama, neće li me sami izbrisati iz imenika.


Sećam se i jednog civilizovano/spontano završenog razgovora na ovu temu:

- Gospodin taj i taj?
- Da!
- Mi smi iz firme te i te, izvučeni ste... (ovde sam je odmah prekinuo)
- Za'šta sam "izvučen"?
- (Počinje da se smeje, valjda je i sama shvatila da nećemo dalje na tu temu)
- (Smejem se i ja u cinično/prigušeno/proširenoj amplitudi)
- Doviđenja!
- Doviđenja!
[ vladd @ 02.10.2013. 20:45 ] @
Meni smeta bezobrazluk, a javasluk je samo posledica.

RATEL im je propisao kada i koliko smeju da dave sa reklamama(nesto kao 7 minuta na svaki sat, pa ne sme dva puta za vreme filma...), sto se krsi, a prepodobni ratel cuti. Umesto na svaki sat, daju na 40 minuta, plus neposredno pre pocetka bloka, plus pri kraju bloka, koji moze da traje 35 minuta, i trajao bi da nije "razvucen" reklamama. Traju, naravno duze od 7, mislim i od 17 minuta..

Druga stvar je marketinsko zabaviste, mislim nemoguce je da je "skola", i nekakvi "trikovi" kada pijani tonci odsrafe zvuk na maksimum, a reklame se "proizvode" sa tablama lima ili sirenama, pa pocetak reklama deluje kao rusenje kuhinjske police.
Ne znam sta misle, da "privuku paznju"...idiotski, jedino sto izazovu je lov na daljinski i gasenje piskavih glasica i zvukova na nulu..sta zu hteli da prezentuju..nisam cuo

Sto se nekakvih "uredjivackih politika" tice, neka se dogovore sa ratelom, mislim, urednici su im ionako rodjaci i pajtosi, tako da je kvalitet musav, a "preplatu" placamo, neka se dogovore sa distributerima tv programa, kako ce da dele parice.

Ako su im reklame izvor prihoda, uz postojecu histeriju za "profitom", pa neka se bave svercom, od reklama se nece najesti hleba.
Proizvodnja i prodaja progamskih proizvoda je ono sto donosi novac, ali za to su neophodni kompetentni...