[ ritam_vozi_vozi @ 20.02.2005. 18:12 ] @
Niš -- Predsednik Upravnog odbora niškog aerodroma izjavio da su predstavnici aerodroma stupili u kontakt sa irskom firmom "Rajan er".

Nebojša Rančić je rekao da to "ne znači početak pregovora sa tom kompanijom". Rančić je rekao da su sa "Rajan erom" razmenjene informacije o tehničkim uslovima za saobraćaj niškog aerodroma "Konastantin Veliki", putničkog potencijala i mogućih odredišta.

"Rajan er" je kompanija sa minimalnim cenama koja koristi iste tipove aviona kao i drugi prevoznici, ali troškove smanjuje tako što koristi alternativne aerodrome po svetu, a njeni avioni se manje zadržavaju na aerodromima, dok u avionima nema besplatne hrane i pića.

"Rajan er" nudi sa svog najvećeg aerodroma u blizini Londona letove na preko 50 odredišta, a cene karata su od jednog do 10 evra, bez aerodromske takse. "Rajan er" je u 2004. rezervisao 250 novih aviona "boing 737" i prevezao oko 27 miliona putnika.

Prethodno nijedna od institucija nije odgovorila na ponudu koja se odnosila na otvaranje regionalnog centra "Rajan era" na aerodromu "Beograd".
[ Nikola Denić @ 20.02.2005. 18:19 ] @
E još da to i bude realizovano ... :) Ti nisi bio skoro u Nišu
[ ritam_vozi_vozi @ 20.02.2005. 18:34 ] @
iskreno, nikada nisam ni bio samo u prolazu...
Ako se ostvari ovakav vid saradnje sto se tice Nisha bio bi pravi potez, jer bi grad procvetao, svi bi jurcali za Nis centralni aerodrom na Balkanu, pa moteli, hoteli, restorani... ajde pozdrav
[ ventura @ 20.02.2005. 18:53 ] @
Pa bas i ne verujem da ti koji lete Ryanair-om su bas raspolozeni za trosenje para na motele, hotele, restorane i drugu pratecu ponudu... Da placas nocenje u hotelu kako bi leteo Ryanair-om, i to iz Nisa, je apsurd... Onda kupis normalnu avionsku kartu pa letis iz svog grada...
[ superbaka @ 20.02.2005. 19:12 ] @
evo bas malopre procitah to ovde na b92... lepo, ali mislim da nece proci... ili ce uslediti pritisak ili mito... tako je to kod nas, ako se pregovara, mora se sa glavnim budzom... ako ga zaobidjes, nema nista od dogovora, sabotirace sve iz sujete...
[ postmortem @ 20.02.2005. 19:40 ] @
prelepa vest.

jedina velika prepreka (u startu) mogla bi biti sadasnja gradska uprava, koja ne funkcionishe, a o gradonachelniku ne treba komentarisati.

daj bozhe da sve ispadne kako valja.

inache, RyanAir je u jednom magazinu najavio kako su mu prioritet za prvo polugodishte 2005 Baltichke zemlje i Balkan. ostaje da vidimo.
[ Nabukodonosor @ 20.02.2005. 19:52 ] @
Citat:
ventura: Da placas nocenje u hotelu kako bi leteo Ryanair-om, i to iz Nisa, je apsurd... Onda kupis normalnu avionsku kartu pa letis iz svog grada...

Iz kojeg svog grada?! U Kraljevu nema aerodrom.
[ Milos Stojanovic @ 20.02.2005. 20:23 ] @
Pusti Beograđane, ne mogu da shvate da nema svaki grad aerodrom ;P

[Ovu poruku je menjao Bojan Basic dana 21.02.2005. u 00:07 GMT+1]
[ anon7994 @ 20.02.2005. 20:52 ] @
Cak kada niko ne bi imao nista protiv otvaranja linija Ryan air-a iz Nisa, zar najveca prepreka ne bi bila nepostojanje ugovora o otvorenom nebu (Open Skies Agreements)?

Koliko sam upucen, mi imamo potpisane bilateralne ugovore sa evropskim zemljama, tako da je vazdusni saobracaj regulisan istima, sto podrazumeva da aviokompanije iz Srbije, kao i kompanije iz stranih zemalja moraju da traze dozvole za svaki let koji zele da realizuju, a sve po principu reciprociteta.

Ugovorima je definisan kapacitet (broj putnika mislim) koji kompanije iz svake zemlje mogu da prevezu. Npr. Lufthansa ima 21 let nedeljno za Srbiju, a JAT ima 20 letova nedeljno za Nemacku, pa uz zavisnosti od tipa aviona koji se koristi, se dodje do neke jednakosti. Naravno, neka zemlja ne mora da iskoristi ceo limit. Npr. JAT je leteo 14 puta nedeljno za Pariz, a Air France nije leteo. Sada kada Air France pocinje da leti za Beograd (svakodnevno), JAT je smanjio broj letova na 10 nedeljno, iako bi mogao i vise da leti, ali to verovatno onda ne bi bilo ekonomski isplativo...

Ja nisam u ovim vodama, ali mislim da to tako funkcionise, ako gresim, neka me neko ispravi.
[ Ivan Dimkovic @ 20.02.2005. 21:46 ] @
Tacno, u pravu si - nedostatak "Open Skies" sporazuma izuzetno smanjuje operacione sposobosti firmi tipa RyanAir, EasyJet, Germanwings, Gexx, Wizzair i sl... sto se letova ka Srbiji tice.

Moguce je da bi Ryan leteo iz Irske ili UK do Srbije koliko trenutni medju-drzavni avio sporazumi to dozvoljavaju - ocekivati da zbog Ryana Srbija potpise "Open Skies" sporazum je apsolutno nerealno - JAT bi vec u roku od mesec dana morao u bankrot - a time bi posao izgubilo bar nekoliko stotina drzavnih funkcionera i njihove blize i dalje rodbine.

Ako se to ipak desi - dobitak za Srbiju bi bio izuzetno visok.

[ ventura @ 20.02.2005. 22:08 ] @
Pa ako bi RyanAir poletao iz Nisa, onda ne bi samo Beogradjani dolazili, dolazili bi iz Skopja, Sofije, Zagreba, Tirane itd itd... A da neko planira da zbog svog tog silnog sveta privreda zazivi.. .To je glupost... Ti ljudi bi dolazili zbog jeftinih avio karti i stednje para na istima, a ne da rasipaju novac...
[ johnnie @ 20.02.2005. 22:47 ] @
ALO, jel vi vidite da ce JAT ionako pod led uskoro; pa to neko, opet uskoro, kupi za male pare...
[ Nikola Denić @ 20.02.2005. 23:48 ] @
Pa veoma je moguce da ce to biti moguce .. .samo sobzirom na de facto stanje koje je sa JAT-om i aerodromom Beograd .. i stavom Srbije za razvoj ostalih gradova sem Beograda ,nije bas sigurno koliko ce ovo da prodje ... .Ali bi bilo sjajno ...


Svi za Niš ,svi za Niš ....
[ mist @ 21.02.2005. 10:28 ] @
Šteta što Zoki Živković nije više premijer. Sredio bi on to... Ovako - teško da će da bidne.
Jedino ako Velja izgradi aerodrom u Čačku, pa možda eventualno potpišemo Open Skies.
Inače i ja mislim da bi bio pun pogodak. Masa ljudi iz EU leti low budget kompanijama kao vikend turizam. Ljudima dosadno, sednu na avion i provozaju se. Niš bi procvetao!!! Onda bi se verovatno otvorili i konzulati mnogih zemalja EU u Nišu pošto, jelda, treba izdavati vize za sve te silne naše putnike ka EU zemljama. Niš je zaista na fenomenalnoj poziciji, 150km od Sofije, 150km od Skoplja, 100-nak km od Kopaonika, verovatno bi ljudi i iz Prištine leteli iz Niša. Divota!

Go Niš, Go!!!
[ Ivan Dimkovic @ 21.02.2005. 11:55 ] @
Bolje bi bilo da pozure - inace ce neko iz Bugarske, UN kontrolisane oblasti Kosova i sl.. vec da preuzme to.

Ja sam odavno tipovao na Osijek kao hub za EasyJet i RyanAir ;-))

Bejah u Zenevi juce, i gledam - aviona za Srbiju ni od korova - ali bez problema mozes da odes do Prisitne - ako nastavimo ovako (sa zastitom jedne avio kompanije koja ima 10 aviona i njenih destinacija) za Beograd ce se stizati najefikasnije preko Osijeka, Budimpeste ili Pristine :)
[ SmilieBG @ 21.02.2005. 14:44 ] @
U subotu proslu ispratih drugaricu i njenog decka iz Holandije za Dortmund, odakle su isli EasyJet-om do Budimpeste, pa odande minibusom do Beograda.

Ja sam ih ostavio na aerodromu u Dortmundu oko 9:15, leteli su u 11:30, a stigli u Beograd oko 22:00!!! Znaci oko 16 sati u putu!

Karta jeste TACNO 2 x jeftinija od JAT-a (znaci 2 puta gore / dole, ukljucujuci sve vidove transporta i ostalog), ali kazu da su se totalno izmrcvarili (i to su jos mladji ljudi <30). Zamislite sad starije :S

Naravno, ovo se odnosi na putnike za Beograd. Oni is unutrasnjosti su i ovako i onako od Beograda morali da putuju jos, tako da li ce da putuju od Beograda do X mesta ili od Sofije do X mesta - sve im je jedno...

Bilo bi lepo kada bi EasyJet ili Co. kupili JAT :)

Poz,
Sale
[ Bosko @ 21.02.2005. 15:15 ] @
@Ivan Dimkovic
Pa jedna od tih kompanija i polece sa pristinskog aerodroma (sam zaista ne mogu da se setim da li je to Snowflake, Wizzair ili vec neka druga). Inace informacija je tacna, video sam jutros.
[ Ivan Dimkovic @ 21.02.2005. 15:30 ] @
Citat:

Bilo bi lepo kada bi EasyJet ili Co. kupili JAT :)


Inace JAT je uveo neke vikend tarife verovatno kao odgovor na opadanje putnika zbog Budimpeste - povratna karta do Beograda iz Berlina je sad 180 eura, sto je ipak znacajno manje u poredjenju sa ranijih 310-320.

180 eura vec upada u "jeftinije" letove - i velikoj grupi ljudi (me included) vise odgovara da lete za 180 eura u Petak uvece / Nedelju popodne direktno do Beograda, nego da se lomataju 16 sati za nekih 50-60 eura manje (racunam da je "low cost" karta oko 70 eura do Budimpeste + 50-tak eura autobus).

Naravno, postoje i drugi profili putnika - oni koji ne lete za vikend, koji hoce da obidju vise zemalja (open-leg), i sl i pretpostavljam da ih ima jako mnogo, tako da JAT nema bas puno sanse protiv RyanAira ili EasyJeta osim ako ne promene operacionu strukturu potpuno, sto cisto sumnjam da se moze desiti.

U svakom slucaju - bilo bi lepo videti konkurenciju, u Nisu i Beogradu - pomoglo bi to puno Srbiji kao zemlji, samo postavlja se pitanje da li Srbija to zaista zeli.

Sto kaze SmileBG - najbolje bi bilo da Ryan ili Easy jednostavno kupe JAT - problem je sto njih interesuju slotovi koje JAT ima, a ne cetvorocifren broj radnika koji idu uz te slotove ;-)
[ johnnie @ 21.02.2005. 16:23 ] @
Ma nece da kupe JAT tek tako; prvo transformacija, pa restrukturiranje, razbijanje na manje celine pa ko da vise; prosto. Inace cene su im stvarno super (I mean JAT). Ako krenes od Subotice do Preseva i naplacas se putarine+jos neka kaznica za voznju,pojas ili sl. taman dodjes na konkurentnu cenu Ryan Air-a. Evo danas u novinama pisu o Ryan Air interesovanjima.
[ mannex @ 24.02.2005. 15:09 ] @
Citat:
Beograd -- Ministar za kapitalne investicije Srbije Velimir Ilić izjavio je da jedino Vlada može da odluči o dolasku stranih aviokompanija.

Ilić je za Radio-televiziju Srbije, komentarišući informacije o pregovorima niškog aerodroma i irske aviokompanije "Rajan er", rekao da lokalni aerodrom ne može da pregovara o dolasku neke komanije u Srbiju. "Ne može se dozvoliti da neki jeftin prevoznik uđe na tržište Srbije i niskim cenama karata uništi domaću aviokompaniju, a zatim podigne cene na evropski nivo", naglasio je Ilić.

Ilić je rekao da Srbija ima godišnje oko dva miliona putnika u aviosaobraćaju i dazbog toga mnoge kompanije žele da uđu na to tržište.


No comment
[ Ivan Dimkovic @ 24.02.2005. 16:46 ] @
To je tipican primer opanak-menadzerstva, kakav je u poslednjih godinu-i-kusur dana zastupljen u Srbiji vise nego sto treba.

Muka mi je.
[ superbaka @ 24.02.2005. 17:44 ] @
sta sam vam rekao?
a da su otisli pravo kod njega, vec bi leteli sa Rajan Er-om a on bi se hvalio kako je zasluzan za to i mirna Bosna...
[ srdjee @ 25.02.2005. 11:05 ] @
Tacno ih treba sve do jednog na kolac nabiti
mamicu im bre
[ Ivan Dimkovic @ 25.02.2005. 13:05 ] @
Ej, al pazi - ti ljudi vode zemlju - mislim, koliko zemlja treba da bude fucked-up da ovakav lik bude ministar, pa jos i za kapitalne investicije :-))))

Boljeg dokaza za tragicno opste stanje zemlje nema.
[ urosevicd @ 26.03.2005. 21:55 ] @
Izgleda da smo se opametili i shvatili stvari.

Delta i AvioGenex su formirali avio kompaniju koja se zove "Air Maxi" i radice po principu low cost komapnije Ryan Air.