|
[ Lekeke @ 31.03.2005. 13:23 ] @
| Pošto je stanje u Srbiji takvo kakvo je (tragično) i danas retko ko ima para za neki pristojan (čitaj: ne toliko kvarljiv automobil, malo teže nov), siguran sam da većina ljudi ima iskustva sa kupovinom polovnog automobila.
Ono što me zanima jeste, stvari na koje treba da obratimo pažnju pri kupovini dotičnog (limarija, motor, ...), pa me isto zanimaju iskustva ili neke preporuke u vezi sa kupovinom polovnog vozila.
Sad, jasno je da šta god da kupiš kod nas to je jedno veliko kockanje šta ćeš da dobiješ. Izvozane kršine po ovim našim džadama i vukojebinama sigurno nisu u nekom "pristojnom" stanju, al kako da znam da kad ga kupim da će bar malkice da ide bez krpljenja?
I koja su to vozila najzahvalnija za ove naše "puteve" (Švabe verovatno, Opel, Audi, ...???). Naravno uzevši u obzir i godište, manje od 14 godina starosti nije za nas osim ako hoćemo da vozimo juga ili dačiju (nema se ...).
Šta mene konkretno zanima jeste koja su kola ono best - baj za nas (znači da ne prelaze naprimer 3000 - 3500 evrića)?
Ono što sam ja do sada slušao jeste tipa: nemoj Pežoa skupi delovi, nemoj Dačiju domabar motor loše sve ostalo, nemoj Opela loša limarija ...
Pa ljudi, NARAVNO da na svakom nešto nevalja. Ali šta bi meni bilo da kažem najbolje da mi ne valja to je pitanje. Dal uzeti Opel (Suza, Vektra, Kadet) pa imati solidan motor i krš od limarije, ili nešto što ima krš od motora a opet solidnu limariju (audi, naravno ovi matoriji ...).
U zaključku, ja pojma nemam o automobilima, samo hoću da vozim neki. Koji, manje više nebitno, samo da me ulaganje u njega (kojeg mora da ima posle kupovine polovnjaka) ne izađe mnogo. |
[ MileG @ 01.04.2005. 01:46 ] @
Golf II dizel!
[ Slobodan Miskovic @ 01.04.2005. 01:56 ] @
Nissan, Toyota, Mazda...
[ srnde @ 01.04.2005. 05:19 ] @
Citat: MileG: Golf II dizel!
da,da
[ Lekeke @ 01.04.2005. 13:15 ] @
Da to sam i ja mislio, ali izgleda da je kod nas Golf na ceni pa mi je malo nerealno da dam za Golf 3000 evrića koji je uzgred budi rečeno mator bar 13 godina.
U istoj klasi može da se uzme recimo Opel Suza, ili neki drugi Kadet isto godište samo 800 evra jeftinije. Naravno tu je problem limarije ...
[ srnde @ 01.04.2005. 13:50 ] @
Citat: Lekeke: Da to sam i ja mislio, ali izgleda da je kod nas Golf na ceni pa mi je malo nerealno da dam za Golf 3000 evrića koji je uzgred budi rečeno mator bar 13 godina.
U istoj klasi može da se uzme recimo Opel Suza, ili neki drugi Kadet isto godište samo 800 evra jeftinije. Naravno tu je problem limarije ...
ma golf je najbolji i 13 godina star.veruj mi.
[ Lekeke @ 01.04.2005. 14:05 ] @
Skup mnogo, može vektra da se pazari za te pare '91.
U ostalom evo malo o nekim zanimljivim (jeftinijim) modelima:
Toyota Corolla
Citat: Toyota Corolla je automobil koga treba voziti izvesno vreme da bi se razumelo njehovo dostojanstvo i kvalitet. Dostojanstvo Corolle može se staviti u istu ravan sa VW Bubom. Razlog za to je 27 godina proizvodnje, dok se na putevima naše planete još uvek vozi oko 17 miliona primeraka Corolle. Uglavnom zbog dobrog kvaliteta izrade i nepostojanja problema u eksploataciji.
Nije slučajan podatak ADAC – a (nemačka pomoć na putu), koji pomaže hiljadama automobila, da je Toyota Corolla besprekorni lider u svojoj klasi sa samo tri havarije na sto modela u eksploataciji. Kola drže prvo mesto i kod beskompromisnog TUV koji radi tehničke preglede u Nemačkoj, crveni karton mogu dati bilo kom automobilu koji ne izdrži tehnički pregled. Paleta motora zadovoljava potrebe karoserije. Bezprekorni favorit je 1300 ccm sa 75 KS koji odlično leži karoseriji, kako za gradsku voznju tako i na otvorenom putu, uz skromnu potrošnju. Za sportske ambicije vozača predlaže se 1600 ccm sa 105 KS koji konkuriše svim modelima sa natpisom GTI. Nisu zaboravljeni ni ljubitelji dizela, 1800 ccm sa 67 KS, veoma tih i iznad svega štedljiv.
Uprkos prvim mestima u statistici sa najmanje kvarova , Toyota Corolla ima i svoje probleme. Automobili proizvedeni izmedju 1983 i 1987 stradaju od tipičnog nedostatka zupčastog kaiša. Ukoliko nije menjan na 45000 Km potrerbna je zamena, u protivnom sledi kidanje kaiša ili prezubljenje, što može dovesti do havarije ventila i cilindara, njihova popravaka nije baš jeftina (preko 500 evra). Modeli iz 1988 su sa osetljivom garniturom glave cilindra, skoro u 40% slučajeva. Kod ovih modela treba stalno pratiti temperaturu motora da ne bi došlo do pregrevanja.
Modeli iz 1994 nemaju ove probleme, problematičan je samo akumulator nakon tri godine upotrebe. Vlaga napada visokonaponske kablove, dok dinamo stvara dodatne probleme. Auspuh takodje nije večan; najčešće stradaju spojnice cevi koje spajaju prednji i zadnji lonac.
Prednja vuča je odlično rešena, a automobil je stabilan u svim uslovima voznje. Ogibljenje je dosta komforno, ali još uvek iza francuskog. Rezervni delovi su znatno skuplji u odnosu na evropska vozila; uteha je da ne trebaju često.
Ako želite da nabavite Toyotu Corollu, pre odluke obavezno izvršite što je moguće detaljniju proveru (najbolje kod autorizovanih servisa) da bi izbegli skupe popravke.
Opel KADETT
Citat: Prvi Kadet sa oznakom “E” pojavljuje se na tržistu u jesen 1984 godine. Sedam godina kasnije nasledjuje ga Opel Astra. Popularni naziv medju vlasnicima je Opel “SUZA” radi aerodinamične forme. U borbi za tržište u srednjoj klasi izmedju Golfa i Kadet-a, Kadet je veciti drugi i dobra prilika za kupovinu iz druge ruke. Kadet je izdrzljiv i kvalitetan automobil, jeftiniji od svog konkurenta Golf-a u proseku 500 Eur-a. Statistike dokazuju ovu tvrdnju, 69 procenata vlasnika Kadeta su toliko zadovoljni da bi ga ponovo kupili.
Na tržistu su u ponudi benzinski i dizel motori. Dizelaši su mnogo bučniji od Folksvagenovih, a vibracije pri radu se veoma jako prenose na prednju tablu. Dinamo nije postavljen na najbolje mesto i često se kvari. Posebnu paznju iziskuje zupčasti kaiš , na svakih 30.000 km treba proveriti zategnutost, a na 60.000 km je obavezna zamena. Zamena grejača je neophodna izmedju 70 i 80.000 km a gumena creva za dovod nafte treba proveravati na svakih 10.000 km, u većini slucajeva su napuknuta i rizik da ostanete na putu je veoma veliki.
Najveci neprijatelj Kadet-a je korozija. Najčešće su napadnuti delovi blatobrana zadnjih točkova, prednja hauba, pragovi i ivice vrata i prozora. Jedini lek za koroziju je dobar autolimar (varilac).
Benzinski motori se ocenjuju kao veoma dobri sa malo kvarova, najbolji medju njima je od 1600 ccm sa 75 ks. Veoma ekonomičan, mehanički jak i izdrzljiv sa najmanje kvarova. Od 1989 godine radi se injection motor 1400 ccm sa katalizatorom i sportske varijante Gsi i Cs od 2000 ccm i 125 ks. Modeli sa katalizatorom najčešće imaju problema sa elektronskim blokom koji komanduje injection pumpu. Zajednički problem za sve motore je pištavi zvuk menjaca nakon 150.000 km. Krivci za ovaj problem su ležajevi menjača, kvar je kozmetičke prirode i lako se otklanja, automobil može preći sa takvim menjačem jos 150.000 km. Slaba mesta su i gumeni tamponi amortizera i motora koji stradaju od starosti.
Ono sto se najčešće sreće je motor ovlažen uljem, problem se rešava zamenom garniture glave motora.
Benzinski motori od 1300 ccm imaju problem povećane potrošnje ulja dok iz auspuha izlazi sivi dim, krivci za ovaj problem su gumeni zaptivači ventila a njihova zamena nije veliki izdatak oko 15 Eur-a. Skoro kod svih motora se javljaju problemi sa pumpom za vodu i gorivo nakon 120.000 km, obavezno ih menjajte jer popravka pumpi je kratkog veka. Kočioni sistem je veoma stabilan do 150.000 km uz redovno održavanje, probleme stvaraju gumeni zaptivaci centralnog kočionog cilindra i cilindri na tockovima (češće probleme zadaju na zadnjim točkovima).
Najveca snaga Kadet-a je moderna karoserija, veliki i prostrani prtljažnik koji se obaranjem zadnjih sedišta pretvara u veoma funkcionalan kombi. Veliki plus na strani Kadet-a su i ne mnogo skupi rezervni delovi.
Golf 2
Citat: GOLF 2 – NEMAČKI SLAGER, je najkupovaniji automobil u evropi. Golf 2 izlazi na tržište 1983 i proizvodi se do novembra 1991 godine. Samo u Nemačkoj je prodato 2,7 miliona primeraka od kojih 700 hiljada sa dizel motorom. 75% kupaca je toliko zadovoljno kvalitetom da bi ga ponovo kupili. Navedene cifre govore sasvim dovoljno o kvalitetu kako novih tako i polovnih automobila. Gama motora počinje od 1300 ccm sa 55 ks do 1800ccm od 90 ks i sportska varijanta GTI sa 160 ks. Paletu dopunjuje i legendarni 1600 ccm dizel sa 54 ks.
Specijalisti preporučuju najmanji benzinski motor i dizel bez turbokompresora, pažnju zaslužuju i dva injection motora sa katalizatorom 1600 ccm sa 70 ks i 1800 ccm sa 90 ks. Ne izlažite se riziku moćnih GTI mašina jer su mnogi od njih potorošeni do kraja na nemačkim putevima i ostaje im mali broj kilometara korišćenja bez havarija. Najteže je pronaći dobar dizel koji može sa lakoćom da predje i 300.000 km. Istrošeni dizel se lako prepoznaje, teško startovanje motora u letnje vreme i crni dim iz auspuha. Ako je dim bele boje to je znak da je pregorela samo garnitura zaptivki na glavi motora. Posebnu pažnju treba obratiti na zupčasti kaiš kod benzinca i dizela koji treba menjati na 80.000 km. Ako se to ne radi neizbežan je osnovni remont motora. Menjać je odličan i pouzdan, retko se kvari. Kad pedala kvacila postane tvrda treba promeniti samo sajlu što nije značajniji trosak. Karoserija je praktična i veoma zdrava. Veći deo nosača je pocinkovan, a korozija se retko sreće i kod starijih modela. Problemi se mogu javiti samo kod automobila koji su pretrpeli značajne havarije.
Pri kupovini polovnog GOLF-a 2 treba da obratite pažnju na još nekoliko detalja, koji prema statistikama nemačkih autoservisa mogu da izazovu iznenadjenja. Kod električnog sistema najslabiji je dinamo. Kvar se prepoznaje po zvuku istrošenih lagera. Trideset procenata kvarova električnog sistema zauzima starter. Dijagnostika je tu najlakša, motor prosto ne može da upali. Jedan od najčešćih kvarova električnog sistema su i farovi koji često korodiraju. Karburatori na Golfu 2 osim problema sa zaytivkom ka glavi motora nemaju drugih problema. Komplikacije su veće ako otkaže pumpa za gorivo, svaka peta se kvari, ne može da se servisira već je neopohodna zamena novom. Prednja vuča je je idealno rešena, a krasi je velika sigurnost i izdržljivost čak i na lošim putevima. Nije loše nakon nekoliko meseci upotrebe pogledati manžetne prednjih tockova. Ako su pocepane i ne promene se na vreme sledi dosta skupa popravka – novi zglob. Pažnju zaslužuje i sistem za hladjenje. Kritična mesta kod automobila sa visokom kilmetražom su pumpa za vodu i gumena creva. Njihova neispravnost može da izazove veće havarije: pregorevanje motora, pregorevanje zaptivke glave motora i ono najgore blokiranje motora.
No, ne plašite se svega rečenog. GOLF 2 je najbolji nemački automobil – solidan, siguran i ekonomičan – PROSTO GOLF JE GOLF.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|