[ hakinen @ 29.04.2005. 17:34 ] @
Interesujeme gde mogu da nadjem spisak oznaka po kvalitetu shimano menjaca i kocnica na biciklama?
[ momsab @ 30.04.2005. 22:04 ] @
videh nešto na http://www.shimano.com
kad sam hteo da pogledam za neke menjače, javljena je rgeška da ne postoji ???
[ hakinen @ 02.05.2005. 20:57 ] @
Pa isto se i meni tako desava, da javi gresku i da nece da otvori, zato sam i pitao jel ima ovde neko spisak????
[ drbogi @ 03.05.2005. 00:22 ] @
Mountain Bike


Road bike

Mod: editovani linkovi. Mora u PHPu.
[ bakara @ 03.05.2005. 17:41 ] @
Imam ja shimano prospekt...pa ako nisi nasao to sto trazis...mozda mogu da ti okacim..
[ kamicak @ 04.05.2005. 11:47 ] @
Jel moze neko da objasni kako ide po kvalitetu oznake
Deore, XT Deore ,LX.....
Ne znam da li sam dobro napisao, ali znam za Deore, ali neko spominje XT Deore pa LX, pa ne znam sta je bolje.
Pozdrav
[ hakinen @ 04.05.2005. 19:40 ] @
Pa upravo to ja trazim, ima neki LX, SX, STX... a ne znam kako ide to po kvalitetu???
[ cune @ 05.05.2005. 08:57 ] @
SHIMANO

• ty 20-44 - Popularno zvani SIS (što znači Shimano Integrated System). Najlošije komponente koje se stavljaju na bicikle do 400DEM*.

• Altus - Grupa klasu iznad ty, ali još uvijek slab i kvarljiv proizvod. Dolazi na biciklima do 550DEM*. Nije za puno vožnje jer se brzo kvari.

• AceraX - Nešto bolje od Altusa. Dolazi na biciklima do 700DEM*. Također nije za nekakve ozbiljne kilometre.

• Alivio - Danas druga u nizu Shimanovih grupa. S Alivo opremom može se već svašta, ali materijali od kojih je napravljena nisu baš kvalitetni pa se dosta savijaju. Nije preporučljivo za teže vozače koji misle dosta vremena provesti na biciklu. Dolazi na biciklima do 1200DEM*.

• STX - Grupa u osnovi zamišljena za gradske bicikle, prerasla je u grupu za ne-previše-zahtjevne rekreativce. Grupa je napravljena od puno solidnijih i nešto lakših materijala od Alivia. Dolazi na biciklima do 1500DEM*. Danas se više ne proizvodi.

• STX-RC - Neka svojevrsna međugrupa. Grupu je Shimano uveo '97. Ima sufiks RC što asocira na racing. Pretpostavka je da ju je Shimano zamislio za ljude koji traže nešto lakše dijelove a još uvijek se smatraju ne-previše-zahtjevnim rekreativcima. Ustvari, to je grupa koja ničem ne služi nego ubiranju još malo više love (nešto je skuplja od prethodne i nešto je jeftinija od sljedeće). Dolazi na biciklima koji variraju od 1400-1700DEM.* Danas se više ne proizvodi.

• DEORE - Nova grupa koja označava srednju klasu, a nastala je kao zamjena za dotadašnje grupe STX i STX-RC. Kvalitetni dijelovi koji će zadovoljiti i zahtjevnije rekreativce. Dolazi na biciklima od oko 1000-1700DEM*.

• DEORE LX - Zamišljena je za zahtjevne rekreativce ili za ne-previše-zahtjevne takmičare, s time da je uvođenjem još jedne grupe izgubila povjerenje takmičara. Razlika između nje i DEORE bila bi u težini i kvaliteti materijala. LX (kako je svi zovu, bez Deore prefiksa dakle) dolazi na biciklima od 1700-2200DEM.*

• DEORE XT - Nekad najjača Shimanova grupa, danas je druga po redu. Ime joj je zamišljeno da asocira na EXTRA. Zamišljena je za takmičare. Danas je u svijetu voze ili rekreativci s debelim novčanikom, ili takmičari sa stvarno tankim. Lakša je od LX i trajnija. Znači napravljena je od kvalitetnijih materijala. Dolazi na biciklima od 2000-3000DEM.*

• XTR - Vrhunac Shimanove proizvodnje u domeni brdskih grupa. Na XT su dodali slovo R koje opet asocira na racing. Ultra lagano, ultra izdržljivo. Voze najzahtjevniji takmičari (svjetski prvaci i slični). Ako je njima dovoljno dobro - i vama je! Cijena bicikala opremljenih XTR-om viša je od 3000DEM.



Ovo je samo deo o menjacima koji sam nasao u nekom matorom word dokumentu.

[ kamicak @ 05.05.2005. 11:35 ] @
Cune, sta reci posle ovog
Fala i pozdrav
[ hakinen @ 05.05.2005. 12:35 ] @
Svaka cast za ovao!! Ako imas jos koji word dokument postavi, od viska glava ne boli:))
[ kamicak @ 05.05.2005. 14:57 ] @
A jel moze neko ovde da objasni kako se odredjuje velicina rama potrebnu za odredjenu osobu.
Pozdrav
[ bakara @ 05.05.2005. 16:03 ] @
Evo vam i ovo posto mi se cine da taj cunetov .doc nije sa bas svezim
modelima:
ovde su poredjani setovi od najboljeg, pa do najlosijeg....
http://bike.shimano.com/catalo.../category.jsp?FOLDER%3C%3Efold
er_id%34374302032747&ASSORTMENT%3C%3East_id08474395181202&bmUID15296
899803


Danas sam prelistavao shimano katalog (2004) pa cu videti da ga nekako
zakacim sutra, posto ima interesantnih stvari, ako ne bude prevelik fajl...

[Ovu poruku je menjao bakara dana 06.05.2005. u 16:18 GMT+1]
[ bakara @ 05.05.2005. 16:21 ] @
Evo ti @kamicak:
vidis da je bilo
http://www.elitesecurity.org/tema/104873/2
Citat:

Kolika uopste treba da je bicikla? Ja to kazem da mi je mala po
navici, inace nisam nesto extra visok, ~ 185 cm. Ona je nekih 20-ak cm niza,
tako da joj je sama sipka problem prilikom penjanja/silazenja sa bicikle.Ako
neko ima link ka stranici sa savetima za samu velicinu bicikle, elemenata
(visina sedista npr.) kao i samoj (rekreativnoj) voznji i sl bilo bi super.


Ja sam imao knjizicu od peugeota koji mi ne bio prvio ozbiljan bicikl,
nazalost knjizicu vise nemam kao ni bicikl (ukrali mangupi), ali sam
zapamtio gotovo sve iz nje....
Ram bicikla bi trebalo da je toliki da kada ga opkoracis mozes izmedju
nogu da stavis 3-4 prsta, secam se da kada sam kupovao taj pezo da su mi
merili visinu, i oni odabrali ram...Zenski ram je onaj sa kosom sipkom (ali
to vec znate_)
Sto se tice visine sedista, treba da sednes na sediste i da namestis
visinu tako da petu stavis na pedalu-noga ispruzena...
E sad u tom uputsvu pise i kako se menjaju brzine, da ne bi doslo do
loma lanca, ali mislim da to manje vise zna svako ko je vozio malo vise-cast
izuzecima koji ne menjaju brzine, i kojima menjac samo smeta!


Citat:

2. Trebaju mi "kljucici" za zice - odnosno ispravljanje tockova.
Takodje i neko uputstvo bi dobro doslo - kako se balansiraju
tockovi?

Kljucic jednostavno mozes i sam napraviti, zaseceno parce metala i to je
to, tehnika je u tome da otpustas i zatezes zbice, tamo gde bandas ide
napolje otustas, a gde ide unutra zateses, sve se to oseti pod prstom, a
serviseri imaju viljusku koja je fixirana za sto i sraf koji ide do onog
mesta gde naleze kocnica, i princip je isti, da tocak dovedes u sto
idealniju putanju...ako nisi radio bolje daj nekom ko jeste...mozes i da
napravis gore nego sto je bilo!
[ hakinen @ 05.05.2005. 20:23 ] @
Bakara nemogu da otvorim onaj link gde su poredjeni setovi od najbiljeg pa do najlosijeg "Error 500--Internal Server Error" ovu gresku javlja!!!!
[ cune @ 06.05.2005. 08:35 ] @
VELIČINA RAMA(in) VISINA GORNJE CEVI (mm) VISINA VOZAČA (cm)

13 | 724 | 150,0 - 165,0
15 | 731 | 160,0 - 175,0
17 | 755 | 170,0 - 185,0
19 | 785 | 180,0 - 195,0
21 | 808 | 190,0 - 210,0

Ovu sam tabelu uspeo da pronadjem i nadam se da ce pomoci pri odabiru. U pitanju je KHS -ova tablica za brdske bicikle sa prednjom suspenzijom.

Jedan od najlaksih nacina da odredis visinu rama koja ti odgovara (govorim o klasicnom trouglastom ramu a ne o Y ili zenskim varijantama) je da ga opkoracis, i da izmedju gornje sipke i medjunozja bude slobodno oko 8cm ili 4 prsta (nadam se da smo se razumeli :)

Visinu sedista je objasnio bakara, a ja bih dodao samo jos jedan mali detalj koji sam cuo od iskusnijih: prilikom dugotrajnog penjanja na neku uzbrdicu treba malo podignuti sediste (2-3 cm), a prilikom spustanja treba malo spustiti sediste, a na ravnom vec kako treba.

Sto se menjaca i opreme tice, napomenuo sam da je to gradacija od pre par godina i da je shimano verovatno izbacio da sada gro novijih proizvoda ali da je to samo da imas uvid kako su to oni nekada redjali po nekom kvalitetu i nameni.

Ja (da se malo pohvalim :) imam kompletan XTR program na svojoj bicikli (prednji+zadnji pogon, menjaci i kocnice) a moja lepsa polovina DEORE LX. Nemoj sada neko da pomisli kako smo mi puni love a jos gore da pomisli da smo bog-zna-kakvi takmicari ili sta ti ja znam. To smo kupili polovno pre 3 godine a sigurno je staro barem 6 ili 7 godina. Iskreno, nisam primetio nikakvu spec. razliku izmedju XTR-a i DEORE programa, tako da nemoj suvise ozbiljno da shvatis onog lika koji objasnjava koji su menjaci za kakav vid rekreacije (takmicenja). Najnoviji XTR menjac je lepo upakovan u rucicu kocnice tako da kada samu rucicu drmnes na dole, menjas brzinu i to kosta jako puno. Treba razmisliti da li ti je takva oprema zaista potrebna. Nista ne vredi ako na neku gvozdjuriju stavis alu opremu, ali ako na alu ram stavis, e onda ces primetiti razliku (pod uslovom naravno da dosta vozis bajs). Najvise volim manekene koji na bajsu od 500 i kusur evra odvozaju krug na Adi sa sve kacigom i zutom majicom :(

Kada kupujes opremu, obrati paznju od koga je kupujes, posto se pre par godina u beogradskim prodavnicama mogla naci samo ona SIS serija menjaca a prodavci su je uzdigli u nebesa kao da je najbolja. Na zalost, to je bila samo losa kopija i kvarilo se kao nenormalno. Slicna situacija je i danas sa prednjim suspenzijama i disk kocnicama. Po meni, bolje kupiti nesto klasicno nego amortizer i disk za 40 evra.

Da ne gnjavim vise, ako neko zeli da pisemo o tehnici voznje, kocenju i menjanju brzina, ja sam za.

Pozdrav
[ bakara @ 06.05.2005. 15:24 ] @
Pa stvarno ne znam zasto ne radi link...
probao sam C/P, nemam sad vremena probacu sutra da nadjem...
Kako da zakacim ovaj shimano katalog ima oko 1 mb?
Evo ponovo link
http://bike.shimano.com/catalo...181202&bmUID=1115389161826
[ ultraKeen @ 07.05.2005. 06:22 ] @
Na vise mesta sam nalazio preporuke za velicinu bicikla zavisno od visine/duzine kostiju skeleta :) bicikliste i nazalost svaka preporuka je imala svoje brojke ili logike. Zakljucak mi je da nema svevazeceg pravila koje treba postovati u dlaku...

Sve je to ustvari stvar navike i namere bicikliste kako bi da vozi. Sva sreca da postoji ona sipka kojom se regulise visina sedista i mozDa one pomerljive tzv. "lule" kojim stelujemo polozaj volana.

Meni se evo sad' cini da je mnogo vazniji medju-odnos one 3 tacke kontakta kostura sa bajsom: noge, zadnjica i ruke, nego nekakvi santimetri, odnosno sve one santimetarske preporuke treba shvatiti sa tolerancijom od par plus-minus santimetara. Ovim necu da kazem da neki "krojac" ramova kakav je nekada bio Mandaric iz BGD (a mozda jos uvek postoji), ne bi umeo da "sasije" ram saliven kao naj-vecernje odelo, ali - ipak: on bi to uradio uzimajuci za pretpostavku mozda nekakve trke, a sta ako vlasnik u glavi ima rekreaciju a voleo bi da je odradjuje na trkacem bajsu pa kaze "ocu trkacki..." ? ... bice mu neudobno garant

Recimo sta je vaznije: udoban bajk ili onaj koji ce teranjem tela u pravi a neudaoban polozaj izvuci malo vise energije iz njega ? ... ili "nesto izmedju" :)

Moj primer: zuljalo me sediste poznate marke, ali bas! Kupim neko bas jeftino i mekano ali sasvim drugog oblika i od tada uzivam... :) Kupim supruzi naj-skupo od 40 evra za njenu cenjenu, a ona kaze da joj je ono staro od 3 evra bilo udobnije :( ... uz jednu ogradu: radi se ipak o zenama...

Postujem jedino preporuku koja stiti (musko) medjunozje od visokih cevi... ;)

A, da: i ono pravilo o vertikali spustenoj iz kolena koja treba da prolazi kroz osovinu pedale kada je ista u onom najefikasnijem horizontalnom polozaju - i to mi se cini vrlo logicnim, imajuci u vidu polozaj klipa prema radilici motora sa unutrasnjim sagorevanjem. E sad', ta vertikala iz kolena, da li polazi bas iz njegovog vrha ili iz sredista zgloba - pitanje je... ;))

Ustvari, cini mi se da sva ta pravila vode poreklo iz situacije kada neki lajk pita poznavaoca za nesto, a ovome neprijatno da kaze "nema pravila" jer ce ispasti da on nije poznavaoc, pa onda u trenutku smisli nesto "pametno", sto kasnije, zbog upornog repliciranja od mnogih drugih, postane zaista neko opste-priznato pravilo...
[ bakara @ 07.05.2005. 11:04 ] @
@hakinen
Jesi li otvorio ovaj novi link?
[ hakinen @ 07.05.2005. 12:20 ] @
Jesam!!! Strava to je to sto sam trazio!!