[ torbica @ 04.07.2002. 03:11 ] @
Ventura ja mislio to tvoje ili se predstavljas drugacije? Mislim da ni ISDN ne resava problem jer se ispostavilo da je veza u rangu standardnog 56K modema. Slazem se da prezentacije treba da budu sto manje ali zaboravljas da kada radis jednu online prodavicu ne mozes da izbegnes upload slika. Recimo cela prezentacija na www.lux-ottica.com ima 380K, plus grafika jos 223K I tek nesto vise od 20-ak strana zajedno sa administracijom ali zato postoji baza od 16569 proizvoda (za sada) I za svaki proizvod postoji slika. Racunaj da je svaka slika u proseku 15K dolazimo do 240Mb samo za slike. Kako normalan covek iz Srbije da uradi upload ovih slika? Sto se nasih providera tice, stvar se neznatno popravila u poslednje vreme, ali je I dalje ocajna. Zato se poslednjih 5 prezentacija koje sam uradio hostuju na americkim serverima jer nasi ne omogucuju ni 1% mogucnosti koje su "na zapadu" standardne, a tamo je mesecna cena za to oko $12 (www.linuxwebhost.com). Razlog za to je sto ipak ovde provideri nemaju pravu konkurenciju a ni potraznju (ko je rekao informisanje I edukacija ljudi?) i mogu mirno da spavaju cekajuci svakog meseca da im na racun legde uplata za hosting. Ovde moram da pomenem Verat kao casan izuzetak, ali I njima je trebalo nekoliko godina da urade ono sto su obecali. Sto se tice elektronske trgovine... Samo ako mozes da sredis preko nekoga u na primer USA, a ta procedura (iz tudjeg iskustva) traje I po 6 meseci i kosta cak do $3000, da ne pricamo o planetpayment ili nekom slicnom accountu koji uzima mesecni fee + jos neki procenat od svake transakcije sto je prosecnom srpskom businessmanu sinonim za "ovi me pljackaju". Ljudi (firme) su generalno raspolozeni za online prodaju ali kada se suoce sa svim problemima dodju do zakljucka da im je ipak bolje po starom I na kraju kazu nesto sto otprilike zvuci ovako: "Dobro, necemo onda da se zamajavamo sa tim, samo mi stavi neki brojac da vidim koliko je ljudi videlo sajt". Znanje je mrtvo slovo ako nemas gde ili ne umes da ga primenis! Zato mi se cini da ljudi koji steknu neko znanje odmah pokusaju da svo steceno znanje upotrebe na prvom sajtu koji rade I naprave "papazjaniju". Opet, toliko sam zeleo da probam da odradim neke stvari koje sam razvijau kao "eksperimentalne" ali nije se pojavila prava prilika. Zato je po mom skromnom misljenju, znanje potreban ali nedovoljan uslov za uspeh. Na zalost - treba imati I srece :-) Zatim firme odnosno direktori I vlasnici (ko je opet rekao informisanje I edukacija?) su izuzetno teski za saradnju. Oni realno ne vide nikakav kvalitet od interneta. Odnosno, isti ljudi ne vole nepoznato (takozvana "gray area") I ne zele da se upustaju u "avanture". On ne moze da shvati "sta on ima od toga" osim nekog prestiza da moze na memorandum da stavi "www.ja.co.yu". Ne znam sta mi je, samo sam hteo kratku repliku na ISDN a ispade citav referat. Pozdrav Goran Pilipovic fka bluesman > -----Original Message----- > From: [email protected] > [mailto:[email protected]] On Behalf Of websector > Sent: sreda, 3. jul 2002 09:49 > To: [email protected] > Subject: Re: [internodium] Profesija Internet > > > Delim misljenje sa Pedjom, da za dobar rad nije potrebno puno > (osim znanja:) Neznam stvarno zasta je potrebno uploadovanje > sa ISDN-a, kad se tezi da prezentacije budu sto manje i brze > ( na primer city map new york-a, ili amsterdama teze po 600 > KB:) www.citymapny.com > - u redu je kad ima dosta slika, ali najvecu prezentaciju > koju sam ja radio bila je velika oko 8 mb tako da mi nije ni > to predstavljalo veci problem. pogledajte na primer VELIKE > prezentacije ( u kojima je najveca muzika:) www.menta.co.yu > www.kmodels.co.yu www.magazayu.com ...itd > > MrVa -- Internodium mailing lista. Vise informacija o listi (ukljucujuci i uputstvo za odjavljivanje) nalazi se na adresi: http://www.internodium.org.yu |