[ Brzina @ 25.05.2005. 15:02 ] @
Imam 15 godina i hocu da uzmem neki skuter.Danas sam otisao u jednu auto skolu i rekli su mi da se za motore do 50 kubika ne treba polagati,nego treba potvrda o poznavanju saobracajnih znakova koju treba da izvadim u MUP-u.Ja odem i tamo, kad ono neka zena
poce galamiti i prepirati se sa mnom kako moram imati polozenu A kategoriju i imati 16 godina.Stacete ne vrijedi se raspravljati i kulturno izadjem. Ja sam cuo da se do 50 kubika moze voziti i sa 14 godina. E sad ko je u pravu gospodja ili ja ???
[ fade @ 25.05.2005. 15:49 ] @
i ja mislim 14 je 50 kubika a 16 je 125 a 17 je 250 ccm a posle koliko hoces i treba ti PSP za voznju skutera
[ janus @ 25.05.2005. 16:07 ] @
ti si upravu ,za sve iznad 50ccm mora se imati A kategorija
[ Brzina @ 25.05.2005. 18:25 ] @
A šta je PSP ?
[ smfilip @ 25.05.2005. 18:34 ] @
valjda: Poznavanje Saobracajnih Propisa
[ Joseph B. @ 26.05.2005. 07:56 ] @
I PSP je vrsta dozvole za koji se polaze ispit naravno, samo sto nema voznje, instruktora...
[ pbenka @ 26.05.2005. 14:11 ] @
Ovako stoje stvari:

bicikl sa pomoćnim motorom: do 50 ccm i ne može da ide brže od 50 km/h, registruje se samo jednom. Za to ti treba potvrda o poznavanju saobraćajnih propisa. Treba da imaš najmanje 14 god.

motocikl: do ili preko 50 ccm, ide brže od 50 km/h. Motociklu se obnavlja registracija svake godine uz tehnički pregled, kao za automobil. Za to ti treba A kategorija. Motocikl do (valjda) 125 ccm možeš voziti sa 16 godina a preko moraš imati 18.

Naravno, sa dozvolom bilo koje kategorije možeš voziti bicikl sa pomoćnim motorom.

E davno beše ona 1982 kad sampolagao za A kategoriju. Mislim da se u vezi ovoga od tada ništa nije menjalo.
[ Brzina @ 29.05.2005. 12:11 ] @
Namjeravam da uzmem nesto polovno, jer su novi skuteri uzasno skupi. E sad sta mi preporucujete (koju marku,koje godiste) i da nije bas ruzan da lijepo izgleda ? Pozdrav :::
[ bakiman @ 31.05.2005. 22:28 ] @
Ja malo da se nadovežem:
I ja imam 15god. e sad, imam motor sa 5brzina 50kubika koji je bušen na 60kubika, fabrički ide 50km/h, a ja sam ga ekstremno frizirao i ide ~100km/h e sad u pitanju je Tomos APN4, ali to je samo agregat, šasija je od KTM RS80 1981godište.

Nemam ništa položeno, niti je registrovano.
Gde, šta, kako to be legal?

PozdraV
HVALA
[ Brzina @ 01.06.2005. 09:41 ] @
Juce sam polozio znakove, dao 20 jereja i dobio potvrdu da mogu voziti motore do 49
kubika. Namjeravam da uzmem 49 kubika, ali sportsku verziju. Znaci, nesto kao ovaj. On bez problema ide 100 km/h, a jos malo vriziranja i moze do 130 km/h.
[ bakiman @ 01.06.2005. 12:32 ] @
Ne bih ti savetovao da ga uzmeš, iako je neodoljivog izgleda i deluje moćnije nego što jeste. Policajci će te zezati, jer izgleda ko da ima min. 250ccm. Znaš kakvi su oni...

PozdraV
[ Brzina @ 02.06.2005. 00:21 ] @
Dobro, jest to, ali kada im pokazem papire od motora ,dozvolu i saobracajnu moraju me pustiti. Polovan ce me izaci oko 1200 evra.
[ zokish @ 15.06.2005. 00:36 ] @
a kako stoje stvari sa PSP-om za ove nove modele-cetvorotockase od 50ccm?
(ima guvernalu, a napred i nazad balonke gume)
sta za njih treba od papira?
[ Predrag Gajic @ 15.06.2005. 02:22 ] @
@Brzina
Postavljanje "slicice" koju su ti postavio je zabranjeno na ovom forumu.Barem koliko se Ja sećam,ili se to možda odnosi samo na potpis...
[ maks3479 @ 16.06.2005. 16:24 ] @
Interesujeme Vase misljenje o vespama do 50 m3 proizvodjaca
QINGQI" iz Kine. http://www.motoprogram.com/prev_qm50qt3e.html ili
http://www.motoprogram.com/prev_qm50qt10a.html

kakva su Vasa iskustva &
[ Brzina @ 16.06.2005. 18:04 ] @
Meni je jedan covjek od koga sam uzeo motor rekao da nema losijih motora od kineskih i da mi moze novog nabavti za 300€ u paketu, ali ne traje duze od 5 mjeseci. Tako barem on kaze.
[ fade @ 16.06.2005. 19:29 ] @
ja bih odma ovu apriliu ,izgleda kao da ima 125-250 ccm ,zesca ,samo da nema neki shit zvuk ,inace sponzorushice i ostale ribe ima da skacu oko tebe a toga nece biti ako budesh vozio kung fu skuter ,mali tockovi su s***** zato aprilia.
[ Brzina @ 16.06.2005. 21:05 ] @
Pa da, jedina mana ove aprilie, kao i svih drugih 49ccm motora, jeste upravo zvuk. Zvuk je uglavnom kao i kod skutera.Skinuo sam i video clip sa neta, gdje neki lik vozi ovu apriliu. Mogu vam reci da bas brzo ide.
[ lancia88 @ 16.06.2005. 22:28 ] @
Pozdrav,

Citat:
maks3479: Interesujeme Vase misljenje o vespama do 50 m3 proizvodjaca
...


Vespa je firma koja je proizvodila svojevremeno jedina skutere a tip motora je skuter.
[ tepke00 @ 21.06.2005. 14:01 ] @
e brzina, reci mi koji je model one aprilie i koliko ima kubika??? i reci mi koliko bi izasla polovna a koliko para nova??ajde molim te odgovori
[ Brzina @ 21.06.2005. 17:30 ] @
Ja sam ovu apriliu platio 1400€ (polovna, 2002. godiste). Ova gore crvena je 2004. godiste, ne znam koliko je nova, ali ja mislim da je oko 3500-4000€. Oba motora su 49 kubika. Ja sam svoju vozio 95 km/h, ali moze i vise. Tipa je Aprilia RS 50. Za carinu i poreze ne znam, jer je sve bilo ukljuceno u cijenu. †Pozdrav†
[ vladd @ 24.12.2007. 13:57 ] @
Nova RS50 je 3200€ sa sve carinom i porezom, u BG-u. Tako da te je neko lose informisao...

Poz.
[ AstralPro @ 24.12.2007. 16:26 ] @
Sve je to ok, samo sta ce ti skuter u sred zime?
I mi sto imamo skutere ne planiramo da ih isteravamo bar do marta (osim onih kojima reuma i ostalo nece smetati za koju godinu).

Ako imas 1500(+ - 300) evra onda bez razmisljanja kupi RS 50, ako nemas onda kupi novog kung fu kineza za 800 ili kolko vec ;)

Pamet u glavu i ne zajebavaj se da ga teras po ovakvom vremenu ;)

[ vladd @ 25.12.2007. 00:24 ] @
Sad kao "nije sezona" pa se kupuju i prodaju motori, razvejala se prica "jeftinije", a koliko vidim, cene nikada vece.
Izgleda da su se mnogi koji su trgovali automobilskim propastima od 500-1000€ presaltovali na motore. Deset puta manje posla a zarada cak veca.

I Tomosi u ponudi nisu ispod 400€, a najcesce su 600, stariji od '90-og godista.

MZ se "ucvrstio" na 600€, a vidim, poneka Jawa dotera i do 700. Pre par meseci, nisu bile ni 300...

"Veliki uvoznici" ne "rade" nista ispod 1k€, mada je tek svakom trecem nabavna cena (mzda) blizu 800.

Uvrezila se prica da 50ccm, ro je za po kuci, 125 je slabo, nista ispod 20ks, to ne moze da "povuce", "kinezi" su jeftini, ali nisu nista prema remontovanom ("generalno sredjen", ili jos lepse "generalisan"), jeftini a "traju 500-600km", (ne nedostaju nule)... prosto ne mogu da verujem sta se prica i kako se "formira trziste"

Pa zar stvarno neki misle, "na zvaku" da klepe neku stotku

Poz
[ AstralPro @ 25.12.2007. 10:08 ] @
Meni nikako ne ide u glavu kako neko moze da plati X godina starog tomosa apenca ili automatika 400 evra.
Pa oni krsevi ne vrede vise od 100 evra pa da je u ne znam koliko dobrom stanju.

Savim realna cena je bila za postare free(350 evra) i liberti(600 evra).
[ cicakm @ 25.12.2007. 14:44 ] @
Astral prijatelju,mudro zboris.
[ vladd @ 25.12.2007. 17:01 ] @
Kao politiar, , ali realnost je drugo. Ipak su to "sveti" vlasnici produhovljenih masina...
Pogledaj berze i oglase

Poz
[ gagimaster @ 25.12.2007. 20:05 ] @
samo da pitam dali ima negde da se nadje aprilia sr 50cc za 700 evra ako ima dali ima za manje interesujeme, ,kupio mi tata motor sprint filly (kinez) koji ne ide tako lose 70 km/h opusteno kaze da treba prvi motor da bude nov a ostalo svejedno pa sam poprilicno zaenteresovan za apriliu
[ Cileinteractiv @ 01.05.2008. 00:54 ] @
Kupio sam nov motor od 49 kubika. Zanima me da li pre prve registracije treba da se radi tehnicki pregled?
[ lancia88 @ 01.05.2008. 07:56 ] @
POzdrav,

i tehnicki i osiguranje i takse. Kasnije nemas tu obavezu zato sto se ne registruje godisnje iako Te zakon obavezuje na osiguranje ali obzirom da nema mogucnosti kontrole te "savesti", prica se zavrsava prakticno na toj prvoj registraciji. Naravno, razumes sta imas kao obavezu ako skrivis nekakav udes sa materijalnom stetom obzirom da nemas osiguranja kasnije?
[ Cileinteractiv @ 01.05.2008. 21:44 ] @
Hvala Lancia. Zaključujem da bi svake godine mogao da obnavljam osiguranje kako bi obezbedio naplatu evntualno nastale materijalne štete trećim licima.
[ lancia88 @ 02.05.2008. 08:29 ] @
Pozdrav,

Tvoje osiguranje pokriva samo Tvoju stetu koju naneses drugima, time ne ides na sud i placas im stetu ako im je naneses (otkines nekom novijem Mercedesu, recimo, retrovizor i kad prodas motor, ne mozes da mu nadoknadis to). Ono sto Tebi urade u saobracaju, pokriva osnovno osiguranje tog vozila koje Ti je nanelo stetu ili, ako ga nema iz nekog razloga, onda ga tuzis pa idete na sud da bi naplatio stetu od njega.

Kao i svako osiguranje, odluka o svojevoljnoj uplati je odraz vlastite dalekoseznosti u razmisljanju.
[ schmeling @ 22.05.2008. 00:45 ] @
Sve čitam i jednostavno ne mogu odoleti!!!

Koji motor do 50 ccm? Definitivan odgovor Apn 4!! Evo i zašto:

1: to je zilion godina staro. Nema nikakve tajne oko njih i održavanje je izuzetno jeftino i lagano. Delova ima na svakom koraku. Tehnička rešenja su i dan-danas efikasna. Primer toga je aktivno vazdušno hlađenje. Manuelni menjač što doprinosi dugotrajnosti i dobrom prenosu snage.

2: Snage ima na pretek (za 50ccm) i nema te uzbrdice gde se čovek neće popeti, i to sa saputnikom. Moj, koji nije izfriziran do smrti, 'ladno hvata zeleni talas po gradu, što znači 60 km/h pa naviše.

3: Stabilan je i robustan. Gume ljudske veličine. Neće se naglavačke okrenuti ako pogodiš rupu u asfaltu, kojih "Bogu 'fala" ima više nego bandera.

4: Pre nego se neko seti da me pita, meni troši oko 2.2 do 2.5 l na otvorenom. Gradska oko 3. Doduše ne sa originalnim karburatorom nego sa Del lortom.

5: Ja sam mog platio 150 €. I dobra 4.ka ne bi trebao prelaziti 300-350. Pa vi koji se gađate hiljadama, računajte.


I ako ništa od ovoga nije prevagnulo, (što može samo kod nekog ko već ima unapred formirano mišljenje), čovek može sa mirom reći da ne sedi na usisivaču na točkovima. Neka je tomos, neka je dinosaurus, ali barem niko ne pita koliki ti je domet produžnog kebela i sl.!
A kad se čovek uvežba, nauči ljudski voziti i stekne rutinu, proda se apenac (koji gle čuda drži cenu, za razliku od plastikarije zvane skuter), i pređe na 125 ili 250 ccm. Kraj priče.

P.S. Stvarno mi nije jasno kako neko može kupiti svom klincu, koji očigledno nema veze sa vožnjom dvotočkaša, nešto što ide 70 - 100 na sat.... I kad podleti pod nešto, banderu, jarak - onda mu je đavo kriv. Nadam se da imaju lepu sliku u rezervi za čitulju. A još kad sa sobom povuče još nekog, eto kompletnog veselja.....
[ yu1ny @ 22.05.2008. 08:46 ] @
...jedini problem je što za APN-4 treba položena A kategorija i godišnja registracija....
[ schmeling @ 22.05.2008. 20:45 ] @
Pozdrav narode,

Citat:
yu1ny: ...jedini problem je što za APN-4 treba položena A kategorija i godišnja registracija....:)




Bojim se da to jednostavno nije tačno. Zato što svi apn-ci (4. 6. alpino, kao i automatici) su 49 ccm, ispod magične granice od 50ccm, što ih zakonski svrstava u klasu koju možeš voziti sa PSP-om (iliti poznavanje saobraćajnih propisa). Ili opet sa B kategorijom. Znači ne traži se eksplicitno A kategorija. E sad druga se stvar što su cilindri bošeni i proširivan, što zbog pohabanosti što zbog performansii, pa stvarna kubikaža prelazi 49ccm! Ali zakon ti tu praktično ništa ne može. Ne postoji propis koji ti zabranjuje da popravljaš svoj motor, a opet te ne tera na tehničke preglede pa da se to otkrije.

Što se registracije tiče, tu je ista stvar kao i sa svim "motorima" te klase. Jednom se registruje i to večno traje. Moj je registrovan '77 kad je i proizveden, i nikome to ne predstavlja problem. Nešto je bilo reči da će se to nekako drugačije regulisati ovim novim cirkusom koji neki nazivaju zakonom u toj oblasti. Kao da će postojati neka vrsta periodične registracije, ali iskren da budem, nisam imao živaca o tome se informisati. Možda misliš na to... Ali sada to još nije zaživelo. Valjda ni neće. Takođe se tim zakonom predviđa uvođenje drugačije klasifikacije vozačkih dozvola, sličnih bosanskim. A to će sve jednako pogoditi, ne samo srećnike sa apncima i automaticima.

Živi bili pa videli. Do tada, uživajmo dok možemo.
Pozdrav
[ Cileinteractiv @ 26.05.2008. 18:23 ] @
Pošto sam se gore u ovoj temi pohvalio da sam kupio nov motor evo samo da kažem da je u pitanju Orion Effy Hero Majestic 48 kubika, 4 brzine, ima mesta i prededvidjen je za dvoje ali ipak u SUP-u su ga registrovali kao za jednu osobu. Motor je bombonica 850€ a najvažniji kriterijum je bio verovali ili ne točkovi! Ježim se od skutera samo zbog malih točkova- točkića koji mi po logici stvari uopšte ne ulivaju sigurnost. Ovaj Orion ima točkove ko Apenac i to mi je ok.
[ Cileinteractiv @ 17.08.2009. 12:02 ] @
koliko si ga vozio s jednom osobom?koliko ide?ja cu najverovatnije kipiti gizmo orion.da li je to dobar izbor?
[ Cileinteractiv @ 17.08.2009. 23:22 ] @
Druga sezona mu je a prešao sam preko 2500km. Isti ti točkovi na koje sam se pozivao imaju manu! Taj motor ipak nije za dvoje jer žbice-žice na točku pucaju i točkovi se lako krive. Može da ide do 80Km/h ali tada mnogo troši, najekonomičnija je vožnja 40-50km/h. Orion jeste dobro rešenje jedino treba paziti na izbor točkova i kupovati modele sa livenjacima a ne žbicama! Ili biti pažljiv i ne voziti dve osobe.
[ Cileinteractiv @ 27.08.2009. 13:16 ] @
Pozdrav,
ok.hvala.a postoji li neki drugi motor sa 4 brizine do 50kubika.ako znate kazite.Hvala unapred.
[ Cileinteractiv @ 27.08.2009. 15:25 ] @
Hitno mi je
[ Cileinteractiv @ 27.08.2009. 15:25 ] @
Hitno mi je
[ Cileinteractiv @ 27.08.2009. 16:34 ] @
Ja stvarno ne znam.
[ Cileinteractiv @ 28.08.2009. 13:10 ] @
ok.hvala
[ Cileinteractiv @ 06.09.2009. 15:13 ] @
kupljeno
[ Cileinteractiv @ 06.09.2009. 15:46 ] @
Čestitam. Koji motor si kupio? Orion?
[ Cileinteractiv @ 11.09.2009. 15:14 ] @
da
[ Cileinteractiv @ 21.02.2010. 10:19 ] @
kako da te kontaktiram teo bi da kupim ovaj motor evo ti moj br tel 0654251315
[ Cileinteractiv @ 12.07.2010. 19:29 ] @
to je aprilia rs 50ccm ona ti je polovna oko 1200 evra ali na toj slici ta aprilia je 2005 god..
[ djolex gizmo @ 16.10.2010. 14:53 ] @
Ja sam kupio ORION GIZMO. motor je stvarno dolican.menjac je automatski.ide do 65km/h.ali prvih 1000 km mora se voziti samo do 30km/h dok se motor ne razradi.ovo se nemora postovati.ali ce mnogo krace trajati.Kada predjete 2000km pozovete orion kragujevac i oni dodju i odklone vam blokadu na motoru onda motor ide ladno 85km/h.A za skutere kineze nemojte ih slucajno uzimati to je najvece s*****.max speed mu je 45km/h.mali tockovi lose nacentrirani lako se pada.ceo je od plastike i kada jednom padnete sve ga polomite a posle se tesko nalazi nova plastika a i skupa je.iamjU los zvuk i malu snagu motora.A ORION GIZMO JE PRAVI IZBOR EVO KARAKTERISTIKE MOTORA
Dimenzije
Dužina x Širina x Visina (mm) 1840 x 695 x 1040
Osovinsko Rastojanje (mm) 1195
Masa (kg) 72
Mesta za sedenje 2

Motor
Tip Motora Jednocilindricni Dvotaktni
Radna Zapremina 49 ccm
Hladjenje Vazdusno
Startovanje Kurbla
Stepen Kompresije 8.8:1
Snaga 2.4 kw
Max. Moment 4.5 Nm
Max. Brzina 65km/h
Sasija
Tip Cevasta Konstrukcija
Prednje Ogibljenje Teleskopsko
Zadnje Ogibljenje Hidraulicni Amortizeri
Dimenzije Pneumatika 2.5''x16''
Kočioni Sistem Zatvorene Dobos Kocnice

Prenos
Menjač Automatski
Primarni Prenosnik
Sekundarni Prenosnik sa Lancem

Gorivo
Tip Benzin Super 95/98 oktana
Ulje za mešavinu Dvotaktol
Kapacitet Rezervoara 3.5 l (sa rezervom)
Potrošnja 1.8 l/100 km

Boja Crvena
Plava
Bela
Oranž
Zelena
Crna
Žuta
Siva
NECETE POGRESITI AKO UZMETE OVOG ZMAJA
[ djolex gizmo @ 29.03.2011. 00:32 ] @
novi zakon je stupio na snagu da sa 16 mozes da ides na ispite za PSP ako oces 125 kubika sa 20 ili 24 ne znam tacno ali PSP sa 16!