[ gazza @ 27.05.2005. 13:01 ] @
Evo jos jednog uradi sam problema.

Elem spremam renoviranje kuhinje u sklopu cega nameravam da ugradim niskomontazni bojler ispod sudopere.

Receno mi je da takvi bojleri zahtevaju posebne slavine, one sa 3 cevi umesto sa 2, koje navodno trpe promene pritiska.

Otisao sam u Franke koji ima slavine koje mi se svidjaju, svajcarska firma, gde su mi rekli da su oni izbacili te slavine sa 3 cevi iz proizvodnje jer su primetili da nakon nekog vremena, kada ukljucite bojler, slavina curi zato sto na taj nacin bojler ispusta pritisak.

Oni savetuju da kupim poseban bojler - ariston i slicno - koji ima metalan kazan i trpi pritisak od najmanje 5 bara i da na takav bojler mogu da spojim normalnu bateriju sa 2 cevi.

Nemam nista protiv ali ne bih da dignem kuhinju u vazduh necime sto bi mogla da bude klasicna balkanska budzevina.

Da li neko od vas ima iskustva sa bojlerima za donju ugradnju i slavinama koje treba da idu na njih, da li stvarno cure nakon nekog vremena i sta preporucujete?

hvala unapred

[ RexBlanco @ 19.10.2005. 23:48 ] @
Zdravo!
16 godina radim u servisu bele tehnike i svaki dan (min. 3 puta) nam postavljaju ovo pitanje.Još gore:reklamiraju rascvetane bojlere,koji NISU STRUČNO MONTIRANI!!!
Kao prvo:
Ima tri vrsta bojlera.
Potisni
Prelivni
Protočni
Svaki od gornjih bojlra možeš montirati gore ili dole.Svejedno.Samo takav uzmi ili odnesu u garancijski servis da ti pomognu.Nije nikakva tajna.Ako nisi našao adekvatan bojler,tu mislim na to,da si ti želio gornju montažu,ali nisi našao(mada to sumnjam),samo si našao za donju montažu,treba promeniti ulaznu i izlaznu cev,kao i poziciju sonde termoregulatora,kao i termoosigurača.Ovo ne važi za specijalno izvedene potisne grejalice vode(bojlere) i za protočne..
Razlike:
Potisni bojleri rade u zatvorenom sistemu.Svaki od njih ima metalni kazan.Svaki je atestiran na 8-10 bara.Ove bojlere možeš montirati i na NISKOPRITISNU i na VISOKOPRITISNU SLAVINU.

Prelivni bojleri rade u otvorenom sistemu.Njih možeš montirati SAMO NA NISKOPRITISNU SLAVINU (na takozvanu bateriju).Kao i naziv ovih bojlera kaže, u ovim bojlerima NEMA PRITISKA!To su ti bojleri kod kojih slavina kapa dok greju vodu...

Protočne bojlere imaš i visokopritisne i niskopritisne.Obrati pažnju na natpis,tj na pločicu koja je nalepjena na bojler.Ovi bojleri samo onda greju vodu kada ima protoka vode.Znači,ovi bojleri ti ne akumliraju toplu vodu.

Slavina koliko cevi ima?Nema apsolutno nikakve veze.Piše na svakoj deklaraciji da li je to VISOKOPRITISNA ILI NISKOPRITISNA.Samo na ovo treba da paziš.Kao što sam gore napomenuo,na svakom bojleru piše velikim slovima namenu,tj. pritisak....

Ne znam,šta si mislio pod curenjem nakon izvesnog vremena.Ako si mislio na probijanje kazana,ima nešto u tome.Naime,to jako zavisi od kvalitete vode.Ne znam na kojoj si lokaciji,ali ako si u okolini Sombora,Novog Sada,Zrenjanina...NIPOŠTO nemoj uzeti bojler sa metalnim kazanom!Ako si se već zaljubio u takav bojler,onda probaj pronaći takav čiji kazan je EMAJLIRAN (izunutra naravno) i ima ugradjen MAGNEZIUMOXIDnu anodu.Dobro ga uzemlji.
Ja bih ti preporučio ipak da uzmeš sa plastičnim kazanom,prelivni,niskopritisni bojler.Jedina negativnost ti je kapanje vode kroz slavinu(samo kada radi grejač).Pozitivnosti ima mnogo više:mnogo,mnogo duže trajanje kazana,mnogo,mnogo manje stvaranja kamenca,duži vek trajanja itd.Ah i još nešto!Vidim da se bojiš "balkanske bombe".Epa tu nema pritiska-nema bombe...
Ariston (Merloni Group),Invent,Isea,Iner ne uzimaj!
Preporuka:Končar,Gorenje,Leov
Ovo sve je opis (uglavnom) za male kuhinjske grejalice vode.
[ gazza @ 23.10.2005. 20:34 ] @
Dom Pančevo?

Mnogi tvrde da je to najbolji bojler na domaćem tržištu
[ legend @ 23.10.2005. 20:38 ] @
na nisko montazne bojlere (za donju ugradnju) idu SAMO slavine/baterije sa TRI (3) cevi.

pozdrav.
[ RexBlanco @ 24.10.2005. 12:44 ] @
Citat:
legend: na nisko montazne bojlere (za donju ugradnju) idu SAMO slavine/baterije sa TRI (3) cevi.

pozdrav.

Moze biti.U to se vec nerazumem...Kod malih kuhinjskih bojlera je bitno sto sam opisao gore.A slavina koliko cevi ima i sta to znaci,to bi vodovodar trebao da zna.
Citat:
gazza: Dom Pančevo?

Mnogi tvrde da je to najbolji bojler na domaćem tržištu

Tog proizvodjaca ne poznajem,niti njihov proizvod.
Za male bojlere preporucujem gore navedene proizvodjace/tipove.
Za velike (30-120 lit):
LEOV POCINKOVAN ILI EMAJLIRAN sa termoregulatorom(sa vanjske strane),ISEA,INER SA EMAJLIRANIM KAZANOM.
Pozitivnosti/negativnosti:
Leov (Makedonski,Dinamo) ima postoje grejaca (flasnu) fi cca 100 mm.Ima ugradjenu magnezijum-oksidnu anodu.Lako je demontirati grejac.Po potrebi,lako je cistiti od kamenca.Naravno,od kamenca se cisti,ako niste redovito menjali anodu.Oni,koji imaju regulator temperature na poklopcu,imaju i POSEBAN termo-osigurac,oba kapilarna.
Svi ostali inostrani bojleri Isea,Iner itd,cak i Gorenje i Koncar ima grejac fi cca 50 mm(!)sa navojem 5/4 cola.E da vidim tog majstora nakon pet godina kako ce ocistiti ovaj bojler od kamenca!Sam grejac je vec tesko izvuci iz bojlera napunjen kamencem.Najcesce se i unisti grejac.Posle kroz tu rupicu cackate smece...
Termostat im je stapni,bimetalni.Termoosigurac je ugradjen u sklop termostata.
Nadam se,mogao sam vam pomoci...
[ ssljivic @ 02.11.2005. 11:33 ] @
Zdravo,

Ja imam Leov bojler i sinoc je odjednom poco da curi i to podosta. Koliko sam mogao da vidim voda ne curi nigde oko grejaca vec negde od gore.

Bojler je star malo vise od dve godine (taman toliko da mu je istekla garancija) pa me zaista cudi da li je moguce da je kazan otisao tako brzo. Nisam siguran da li je kazan pocinkovan/emjliran ili nije.

Sta mi predlazete - da kupim novi bojler ili da pokusam sa popravkom ovog?

Pozdrav
[ miljan nis @ 02.11.2005. 12:25 ] @
MAGNOHROM ima u svom proizvodnom programu niskopritisne bojlere i za gornju i za donju ugradnju, odn. za ugradnju nad izlivnim mestom i pod izlivnim mestom.
Imaju termostat sa sondom, i termicki osigurac.
Ja imam model GV2-5SN sa polipropilenskim kazanom i radi odlicno. Jedino sto pri radu grejaca kaplje voda iz slavine, ali to je normalno posto se sva tela na toploti sire.
POZDRAV
[ RexBlanco @ 02.11.2005. 14:23 ] @
Citat:
ssljivic: Zdravo,

Ja imam Leov bojler i sinoc je odjednom poco da curi i to podosta. Koliko sam mogao da vidim voda ne curi nigde oko grejaca vec negde od gore.

Bojler je star malo vise od dve godine (taman toliko da mu je istekla garancija) pa me zaista cudi da li je moguce da je kazan otisao tako brzo. Nisam siguran da li je kazan pocinkovan/emjliran ili nije.

Sta mi predlazete - da kupim novi bojler ili da pokusam sa popravkom ovog?

Pozdrav

Ne mora da znaci da ti je propao kazan.Leov bojleri imaju jedan saraf sa gornje strane kazana.Cest slucaj je da tamo procuri.Zameni zaptivku ispod sarafa.Neki ih zavare,ali zaborave na to da ce im se i zastita otopiti...Tu mislim na kalaj...
No,moze biti da je kazan.Zavisi od vode.
Citat:
miljan nis: MAGNOHROM ima u svom proizvodnom programu niskopritisne bojlere i za gornju i za donju ugradnju, odn. za ugradnju nad izlivnim mestom i pod izlivnim mestom.
Imaju termostat sa sondom, i termicki osigurac.
Ja imam model GV2-5SN sa polipropilenskim kazanom i radi odlicno. Jedino sto pri radu grejaca kaplje voda iz slavine, ali to je normalno posto se sva tela na toploti sire.
POZDRAV

I po mom misljenju su MALI MAGNOHROMovi bojleri O.K.
[ djolep @ 08.11.2005. 23:55 ] @
Osnovna razlika izmedju niskomontaznog i visokomontaznog niskopritisnog bojlera nije u konstrukciji nego u polozaju. U osnovi je to isti bojler. U prvom slucaju ulazna cev za hladnu vodu ide skoro do dna kazana, a izlazna cev za toplu vodu je vrlo kratka, tek da udje u bojler, a u drugom slucaju je obrnuto.

Kod niskopritisnog bojlera hladna voda ulazi na dno i potiskuje toplu navise kroz kratku cev prema slavini. Kad se takav bojler okrene za 180 stepeni onda se hladna voda uvodi kroz kratku cev i potisnuta topla voda preliva kroz dugu cev prema slavini.

Svlavina za niskomontazni niskopritisni bojler ima tri kraka:
1. dovodi hladnu vodu od ventila na zidu do slavine
2. vodi hladnu vodu od slavine do bojlera
3. vodi toplu vodu iz bojlera do slavine

Slavina kontrolise samo krakove 1 i 2, dok je krak 3 uvek prohodan. To je onaj krak kroz koji kad dunes uvek prolazi vazduh (bez obzira da li je slavina otvorena ili zatvorena). Znaci treba samo identifikovati koji je 1. a koji 2.

Ako pobrkas krakove pri montazi moze se desiti da nabijes u bojler puni pritisak mreze. Kako ti bojleri nisu namenjeni radu pod pritiskom, dobre sanse su da ce se raspasti.

Nikad se ne oslanjaj na oznake na krakovima. Uvek prvo, pre montaze, duni kroz svaki krak, pri otvorenom i pri zatvorenom polozaju hladne i tople vode (ne mesavine) i lako ces zakljuciti koji je koji. Ono sto imas na umu je da kad otvoris toplu vodu ti zapravo pustas hladnu u bojler, a kad otvoris hladnu ka bojleru ne sme ici nista.

[ indicator1 @ 09.11.2005. 09:24 ] @
Ja imam niskomontazni bojler i slavinu sa 2 cevi. Hladna voda ide kroz T racvu do jedne cevi(pancir crevo) i do sigurnosnog ventila na hladnoj vodi bojlera, a vruca voda od bojlera do drugog pancir creva. Da li je ovo dobar nacin montaze (po recima mog vodinstalatera jeste)? Bojler je Ariston (kockasti od 10L, ima ga svuda), metalni kazan, a slavina je neka no-name. Vodoinstalater tvrdi ( a ja priznajem da zvuci sasvim logicno) da i visko-montazni i nisko montazni bojleri rade pod istim pritiskom (mreze) pa zasto bi se slavine razlikovale, a da tri cevi idu samo za te bojlere koji nisu pod pritiskom.

Medjutim, imam problem koji imam me strasno iritira, a to je da se non stop cuje skripanje (znate kao kad otvorite ili zatvorite slavinu na starim instalacijama) a posledica je stalnih udara u vodovodnoj mrezi jer se kod mene u zgradi hidrofor ukljucuje svakih 10-15 sekundi. Svako ukljucenje je praceno jednim kratkim "skrip". Skripanje nestane samo kad malo odvrnem vrucu vodu (tj ubacim malo hladne u bojler) i nema ga dok se temperatura vode u bojleru ne ujednaci (nekih 10-tak minuta). Sumnjam na sigurnosni ventil, dali on moze da pravi takve zvuke?

Koliki je pritisak u vodovodnoj mrezi? Hocu da pogledam u uputsvu za bojler da li je deklarisan za taj pritisak. Svi tvrde da jeste, ali...

[Ovu poruku je menjao indicator1 dana 09.11.2005. u 10:28 GMT+1]
[ RexBlanco @ 09.11.2005. 17:33 ] @
Po mom mišljenju,taj škripavi zvuk može ti dati i sigurnosni ventil.
Sve u svemu,kada zamenim ventil (dobijen-kupljen sa bojlerom) na neki bolje kvalitete,čudni zvuci prestanu.
Ovo sam uočio kod novomontiranih bojlera.
Proveravao sam skinute ventile.Uvek sam nalazio neku prljavštinu u njima:komadiće kudelje,komadiće maltera.Jako retko se videla neka deformacija...
Pritisak u gradskoj vodovodnoj mreži je izmedju 2,5 i 4 bara.
Bojleri su ispitani na većim pritiscima.
Imaš sve napisano na "data"pločici...
[ BJeannette @ 16.03.2006. 09:57 ] @
Imam Leov bojler koji je star oko 3 godine. Radi se o tome da on zagreje vodu samo do nekih 60 stepeni i onda dolazi do iskakanja osigurača...ili nekog kratkog spoja. Da li neko može da mi pomogne i kaže da li u Beogradu postoji neki ovlašćeni servis ovog proizvođača koji bi mi to popravio...ili neko ko bi mogao da mi da garanciju za ono što bi odradio.
...ili da ga bacim...i kupim drugi?
Hitno mi je. Hvala unapred.
[ RexBlanco @ 16.03.2006. 22:57 ] @
Ovlašteni servis za LEOV je Končar Servis.
Imaju sve potrebne delove.

Končar Servis
Čuburska 12.
Beograd
011 244 1111
[ BJeannette @ 20.03.2006. 12:46 ] @

Citat:
RexBlanco: Ovlašteni servis za LEOV je Končar Servis.
Imaju sve potrebne delove.

Končar Servis
Čuburska 12.
Beograd
011 244 1111

Zahvaljujem se na brzini odgovora.Hvala Vam veliko
[ soko @ 12.04.2007. 22:06 ] @
Da podignem ovu temu iz mrtvih. Interesuje me jel zna neko kako se ciste ovi Iner bojleri? probao sam da odvrnem onaj grejac ali ni da makne pa se bojim da se to ne radi na taj nacin da ne bi napravio vecu stetu. Evo prilozicu slike da vidite kako to izgleda pa ako je neko imao iskustva da mi pomogne? Kod onih starih bojlera je bilo lako, a ovo je ocajno.Bojler vec kaplje skoro godinu dana i star je oko 6 godina ako ovome nema leka sta preporucujete da se ne bi opet zeznuo, koji model, proizvodjac?



[ bakara @ 13.04.2007. 07:52 ] @
Pa iskreno slika ti nije bas neka....

Na kuhinjskim bojlerima se obicno i ne skida grejac vec se menja ceo bojler, ovi novi su svi sa plasticnim kazanom...
[ soko @ 13.04.2007. 08:53 ] @
U pravu si za sliku ali ovo je bojler od 80 litara! U svakom slucaju hvala. Gde ima tih sa plasticnim kazanom, preporuke ...
[ bakara @ 13.04.2007. 09:23 ] @
Pa sto ne rece...

nema bojlera sa plasticnim kazanom od 80l vec samo oni mali kuhinjski...
[ MILIC @ 02.06.2007. 13:30 ] @
Ja sam '80 tih godina video da je bilo bojlera koji su bili plastificirani i video sam te bojlere, ti isti bojeri su bili u stvari prave bombe jer ulazna cev za hladnu i izlazna cev za toplu vodu je ustvari pocinkovana cev od 1/2 cola a u nju su ubacili plasticnu cev. Te plasticne cevi u metalnoj cevi nisu mogle da izdrze vece temperature od 60°C pa su se deformisale a u slucaju kad termostat zakaze temperatura vode deformise cev za dovod hladne vode koja spreci da pritisak u bojleru moze da se oslobodi sigurnosnim ventilo pa usled toga dolazi do eksplozije bojlera.
[ Mmmmmmm @ 08.08.2007. 18:30 ] @
Jel zna neko kako se podesava termostat na horizontalnim Leov bojlerima? Model je AD 50, spolja nema apsolutno nikakve regulacije. Samo pokazivac temperature na kome rucica stoji na jednom mestu, znaci ni to ne radi. Ali prilicno sam siguran da nije podesen na maksimum jer tople vode nema vec posle jedne minute. Molim vas za savet, ubih se trazeci po internetu, pa cak i kontaktirajuci proizvodjaca, ali nisam nista nasao a proizvodjaci ne odgovaraju na mailove.
[ Budimir @ 24.08.2007. 22:14 ] @
Ajd` sa zakasnjenjem da pokusam da pomognem. Kod vecine tih bojlera koji nemaju spolja podesavanje temperature se to moze uraditi kad se skine poklopac sa strane gde se nalazi grejac, tamo gde ti ulazi kabl za struju (negde su i cevi sa te strane a negde i nisu). kad skines poklopac videces pravo unutra termostat na kome imas malo dugmence za podesavanje temperature. Postavi ga na zeljenu temperaturu i to je to.
Uzgred, nikad mi nece biti jasno zasto postavljaju te termostate bez spoljne regulacije !?
[ zakicd @ 09.12.2007. 17:28 ] @
Pozdrav
Imam isea boler 100 litara vodoravni, na termostatu se nalazi malo crveno dugme predpostavljam sigurnosni osigurač.
Moj problem je što taj osigurač iskoči (bojler neradi), zašto to radi? kako popraviti?

unapred zahvalan!!!
[ peetar @ 18.01.2012. 15:26 ] @
I ja sam kupio nisko montažni bojler bez pritiska i kupio slavinu sa tri cevi i sve to monitrao. Međutim ja sam veoma razočaran kako to radi. Sistem stalno pravi neku buku krklja curi, kada pustim vodu prvo krene vazduh pa onda voda, toplotu vode teško kontrolišem čak i sa jednoručnom slavinom voda je bez ikakvog pritiska (ja sam to znao ali sam mislio da je bar malo jače). Do sada sam koristio u starom stanu vodu za kuhinju iz centralnog bojlera i to radi perfektno. Sve u svemu to se meni ne sviđa kako radi i hoću da zamenim sa bojlerom koji radi pod pritiskom. Problem je što sam nakon tri meseca napokon isterao majstore iz stana i nekakva štemovanja i lepljenje pločica ponovno ne dolazi u obzir. Pa sam mislio da kupim bojler ariston 30l neki slim za visoku montažu, ali da ga montiram ispod sudopere isto kako bi se montirao i da se nalazi iznad sudopere znači cevi bi mu išle na dole i povezao bih ih sa novom slavinom sa dve cevke. Jedino što me brine da postoji neki problem u što će se slavina nalaziti na većoj visini u odnosu na bojler?

Moje pitanje za stručna lica je da li ta razlika u visini (slavina na sudoperi, izlaz iz bojlera u dnu korpusa od sudopere) može nekako da utiče na rad bojlera u smislu da može da ga nekako ošteti.

Hvala
[ Vasastajić @ 18.01.2012. 21:20 ] @
Citat:
Jedino što me brine da postoji neki problem u što će se slavina nalaziti na većoj visini u odnosu na bojler?

A šta misliš šta će se desiti u spratnoj kući,gde je bojler montiran u prizemlju,a "gura" i kupatilo na spratu?
Ništa.
Sve će funkcionisati besprekorno ,pa stoga navali.
[ btomic @ 19.01.2012. 11:29 ] @
Citat:
peetar: Sistem stalno pravi neku buku krklja curi, kada pustim vodu prvo krene vazduh pa onda voda, toplotu vode teško kontrolišem čak i sa jednoručnom slavinom voda je bez ikakvog pritiska

Po ovom opisu izgleda da je problem negde u cevima ili ventilima u zidu a ne sa bojlerom ili slavinom. Prelivni bojler sa niskom montažom i baterijom sa 3 cevi radi bešumno kao i svaki drugi. Niti buka niti krkljanje ni slab pritisak nisu odlika tog sistema. Da li su cevi dobro povezane (da nisu obrnute hladna i topla cev iz bojlera)? Ako je ovo u redu proverio bih kako ističe voda iz cevi iz zida kada nema ničega. Ovo se može jednostavno uraditi tako što se na priključak za vodu stavi slobodno crevo a njegov drugi kraj usmeri u neku kantu. Kada se otvori ventil voda mora da ima jak pritisak i da teče bez krkljanja i izbacivanja vazduha. Moguće je da se na ventilu (ek ventil ili glavni ventil) nakupi kamenac i nečistoće i da otvara samo malo pa pravi problem sa pritiskom. Ja bih ove stvari proverio pre nego što bilo šta drugo preduzmem.
[ mugi junuzovic @ 19.01.2012. 15:44 ] @
To je zaštitni termostat. Ili imaš puno kamenca u bojleru ili moraš termostat mjenjati. Prvo ti je da otvoriš i oćistiš bojler. Ako se i dalje bude isto dešavalo mjenjaj termostat.
[ Vasastajić @ 19.01.2012. 22:23 ] @
mugi,

09.12.2007. u 18:28
[ peetar @ 27.01.2012. 10:41 ] @
Da potvrdim da je sve ispravno, ali to jednostavno tako radi.
Ja kao korisnik nikada to nisam koristio u praksi, a pošto sam sada renovirao stan nisam se mnogo ni udubljivao u tu problematiku niti sam išao kod bilio koga koji ima takav sistem da pogledam kako radi. Kada je došao na red vodovodžija on je rekao imaćeš bojler ispod sudopere ja sam mu rekao da (sada se gorko kajem) i on je čovek uradio instalaciju upravo tako. Posle je došao na red keramićar koji je radio pločice, i ostalu priču znate. Ja sam majmun što nisam ostavio cevi u zidu iznad sudopere kao alternativu i što nisam sproveo cevi gore da imam mogućnost i postavljanja bojlera za visoku montažu. Ovo kako radi je blagi užaš zatvoriš slavinu a ono voda curi pa još jedno 3 dcl vode iscuri, kada bojler greje ono stalno curka, ma užas jedan katastrofa temperatura vode se teško niveliše mada mislim da je u za to kriva slavina a kupio sam neku domaću jako kvalitetnu (tako su mi rekli u pordavnici).
Ja ne znam zašto to ljudi kupuju uopšte i šta ima tu kao prednost u odnosu na bojler pod pritiskom. Da ne pričam da sam jedva našao niskomontažni bojler bez pritiska od 15l, svi su bili u fazonu ma šta će ti dovoljan je od 5l a ja pošto sam zdužen za sudove u kući znam da nije dovoljan i da se to malo g.. čas isprazni nije dovoljan ni od petnaest litara.
Scenario će biti sledeći da odem u prodavnucu gde sam kupio pločice pa da kupim još 1m2 pa na leto lupanje pločica i zida i postavljanje bojlera za visoku montažu pod pritiskom i to od 30l i da to radi kako treba ili da ako supem da uglavim taj od 30 litara ispod sudopere ali izgleda da je to malo verovatno.
Totalno sam razočaran i besan na sebe zato što je ovo sada kako radi katastrofalno i odvratno. A mogao sam da uradim kako treba.
eto i ja da se izjadam.
[ Condor06 @ 02.09.2013. 07:23 ] @
Izvinjavam se sto budim ovako staru diskusiju...
Iscitao sam dosta foruma na ovu temu i dalje mi neke stvari bas nisu jasne.

Citat:
RexBlanco:

Ima tri vrsta bojlera.

Razlike:
Potisni bojleri rade u zatvorenom sistemu.Svaki od njih ima metalni kazan.Svaki je atestiran na 8-10 bara.Ove bojlere možeš montirati i na NISKOPRITISNU i na VISOKOPRITISNU SLAVINU.

Prelivni bojleri rade u otvorenom sistemu.Njih možeš montirati SAMO NA NISKOPRITISNU SLAVINU (na takozvanu bateriju).Kao i naziv ovih bojlera kaže, u ovim bojlerima NEMA PRITISKA!To su ti bojleri kod kojih slavina kapa dok greju vodu...

Protočne bojlere imaš i visokopritisne i niskopritisne.Obrati pažnju na natpis,tj na pločicu koja je nalepjena na bojler.Ovi bojleri samo onda greju vodu kada ima protoka vode.Znači,ovi bojleri ti ne akumliraju toplu vodu.


Moze li neko da mi kaze u cemu je tacno razlika izmedju potisnih i prelivnih bojlera (osim sto prvi imaju metalni kazan i vjerovatno rade na vecem pritisku)? Da li su uopste potisni bojleri niskopritisni ili visokopritisni? Posto na nekim forumima se spominju kao niskopritisni i da zahtijevaju slavinu sa 3 cijevi, ali na osnovu onoga sto sam procitao u ovoj diskusiji, rekao bih da su visokopritisni (prije svega jer rade na 8-10 bara)?!

Hvala unaprijed na pomoci.