|
[ Lalemajstormoler @ 15.06.2005. 01:49 ] @
| Bojenje stolarije - molim savete
Prelakirao bih vrata i štokove u kući (obnova već lakiranog - ne bezbojni lak, nego u boji). Gledao sam jednom majstora i postupak je bio:
1. obrada starog laka šmirgl papirom ("šmirglanje")
2. temeljna boja i malo šmirgl papir
3. git gde treba
4. osnovna boja i malo šmirgl papir
5. lak
Imate li kakvih iskustava sa lakiranjem stolarije? Kakav savet?
Koji lak uzeti (ima X vrsta)???
Hvala
|
[ govedo @ 15.06.2005. 06:34 ] @
Zdravo.
Kao prvo, nemoj to sam da radis ako ti je prvi put, jer ako zajebes...ne treba da se ucis na svojim stvarima. Kao drugo, majstori to mnogo brze rade, i ako zajebu nesto mozes da im sednes za vrat.
sto se tice boje kupi slovenacku, ona je najbolja, ustvari najbolja je ona sa visokim procentom smole u sebi. have fun.
[ Picard @ 15.06.2005. 09:02 ] @
A ako mislis da radis sam obavezno nabavi (za tačku 1.) fen za skidanje boje (ili kako se već stručno zove) jer ako misliš da staru boju/lak skidaš ručno šmirglom potrajaće. Ja sam prošle godine ubio 10 dana samo šmirglajući stolariju, užas ...
Nisi naveo da li radiš spoljašnju ili unutrašnju stolariju, ja sam radio spoljašnju i na kraju sam koristio bezbojni lak za čamce. Em lepo izgleda, em štiti od vode, vlage ...
[ kv66 @ 15.06.2005. 19:44 ] @
pa picard,mozes smirglati i na struju!!:)Ja sam kupio malu Einhel(ili kako se vec pise)vibracionu brusilicu,namenjenu bas za smirglanje drveta,a moze i metala.Svu stolariju u stanu sam izbrusio za jedan dan.Vredi tih 999 dinara do zadnje pare,a o ustedi vremena i prolivenog znoja da ne pricam.
[ tdjokic @ 15.06.2005. 21:19 ] @
Citat: kv66: pa picard,mozes smirglati i na struju!!...Svu stolariju u stanu sam izbrusio za jedan dan. Izbrusiti i ukloniti nije isto. Sumnjam da si izbrusio do drveta, kao sto to rade nekadasnje benzinske let-lampe ili sadasnji pistolji sa vrucim vazduhom. Da je brusilica bolja, niko ne bi koristio vruc vazduh. A ako boju ne uklonis, debljina starog i novog sloja se sabiraju, sto nekad dovodi do pucanja boje, odvajanja od drveta, ometanja normalnog funkcionisanja stolarije (vrata se zglavljuju, jer su se "ugojila") i slicno. Cemu temeljna boja + osnovna boja + lak ako sve to nanosis preko stare boje! Ako zelis da zadrzis staru boju, onda malo osmirglas, odmah udaris jedan sloj zavrsne boje - gotovo. Malo potrosenog vremena, malo boje, malo lepse i svezije izgleda, malo traje, ali je dobro za prvi utisak, za drugi utisak ionako niko nema vremena
[ Picard @ 16.06.2005. 14:28 ] @
Citat: kv66: pa picard,mozes smirglati i na struju!!:)Ja sam kupio malu Einhel(ili kako se vec pise)vibracionu brusilicu,namenjenu bas za smirglanje drveta,a moze i metala.Svu stolariju u stanu sam izbrusio za jedan dan.Vredi tih 999 dinara do zadnje pare,a o ustedi vremena i prolivenog znoja da ne pricam.
Naravno da vredi tih 999 dinara (stvarno je smešna cifra za to) ali ja je nisam imao tad (ne pare vec brusilicu), pa se zaj..o i počeo ručno. Znaš ono: Ma sad ću ja to na brzaka ... Zato sam i napisao da prethodno nabavi alat da ne bi prošao kao ja. Na greškama se uči ...
Pozdrav...
[ kv66 @ 16.06.2005. 21:18 ] @
nisam brusio stolariju farbanu emajl bojom("masnom") vec lakiranu lakom-nesto slicno sadolinu,tako da nema sta da puca,da se ljusti i vrata se niisu "ugojila" jer sam lak nanosio valjkom,a ne cetkom-rec je o piturinu
[ tdjokic @ 16.06.2005. 22:03 ] @
Citat: kv66: nisam brusio stolariju farbanu emajl bojom("masnom") vec lakiranu lakom-nesto slicno sadolinu,tako da nema sta da puca,da se ljusti i vrata se niisu "ugojila" E, pa tako kazi! Ne govorim ja ovo napamet - prvi komsija (zivim u stambenoj zgradi) je uradio upravo to - malo su smirglali a zatim premazali na vec podeblji sloj "masne" farbe (bivsi vlasnik je vec jednom tako farbao) jos jedan premaz osnovne i jos jedan lak-farbe i sad se njihova ulazna vrata zaglavljuju i moraju da ih zatvaraju "nesto odlucnije" tako da ja stalno slusam tu debelu farbu! A nije on jedini, ima toga na mnogim mestima. Ne svuda - ali ima.
[ Zakkturbo @ 17.06.2005. 08:30 ] @
Poštovani hobisti!
Evo i mog iskustva oko petljanja sa stolarijom.
1. Postupak pripreme za farbanje je naravno najvažniji, jer od njega zavisi da li će efekat biti uspešniji, da li će nam lak izdržati duže ili kraće vreme.
2. Rad preko starog laka. Prvo je potrebno dobro izšlajfovati sve površine (ručno-muka, mašinski-lakše) i to prvo grubom šmirglom (npr. 40). Za ovaj postupak je najbolje koristiti električne šlajferice koje su smešno jeftine, a veoma efikasne u postizanju matiranja starog laka, a sve u cilju boljeg prijanjanja novog sloja. Postoje pravougaone šlajferice, za veću površinu i trouglaste za uglove i generalno teško pristupačna mesta (štok i sl.) Važan detalj je mogućnost priključivanja usisivača na ove alate čime se postiže da se prašina koja se stvara efikasno sakuplja čineći ovaj rad čistijim.
3. Gitovanje. Sve oštećene površine je potrebno gitom zagladiti, opet ne insistirati da sve bude perfektno zaglađeno jer vas čeka još jedna operacija šlajfovanja. Naravno ne treba stavljati debeo sloj, biće velika muka da se to posle zaravna.
4. Završno šlajfovanje treba obaviti šmirglom finije granulacije (npr. 120) gde pokušavamo da dobijemo savršeno glatku površinu. Nakon lakiranja svaka neravnina će se prepoznavati.
5. Lakiranje. Za sam postupak lakiranja znamo da postoji više načina da se izvedu: četkom, valjkom... Svaki od načina su dobri, prema želji i veštini. Nanosite prvi sloj, koji je ovde osnovni, tako da će se nakon sušenja morati naneti i drugi, završni, kojim postižemo estetiku, visoki sjaj laka.
6. Ponešto o materijalu. Lakova ima i ovakvih i onakvih. Moja je skromna preporuka (jer nisam majstor) da lakirate akrilnim bojama, na vodenoj bazi. Nemaju miris, razređuju se vodom, ne žute, i fantastično brzo se suše. Jesu skuplje, ali dugoročno nemaju premca. Dok se ne osuše fleke možete obrisati običnom vodom, kad očvrsnu, samo nitrom.
7. Navalite!
[ salec @ 17.06.2005. 09:08 ] @
Pre neku godinu sam "jeftino" prosao sa farbanjem spoljasnje stolarije na kojoj se skoro sve bilo sljustilo. Komsija i njegov kum su mi to za nedelju dana u toku leta uradili po povoljnoj ceni, a farba nije potrajala ni do kraja godine! Treci clan ekipe, koji je jedini bio iskusni moler, nije taj put bio sa njima ...
Elem, jasno mi je sta se dogodilo, ali mi nije jasno kako je to bilo moguce dobro uraditi odnosno sta je trebalo "majstori" da urade pa da ispadne dobro.
Posto je drvo bilo posivelo - rasuseno od uticaja vremena, dobro natopljeno farbom ono je nabubrilo.
Kad je posle toga prelakirano, sve je bilo super do trenutka kada tecna komponenta boje nije isparila i drvo se nije opet osusilo, a tada je git poispadao svugde gde je bio nanet, jer se drvo sasusilo a i sam git se skupio, a lak koji je bio nanet preko svega je popucao (opet zato sto se zapremina drveta smanjila, a lak je bio neelastican).
I sta sad? Da li postoji nacin da se drvo nekako pripremi tako da se ne "napije" farbom i da to na kraju drzi lak, ili rasusenom drvetu nema leka (kad malo trazmislim, ono ce da "radi" na svaku promenu vlaznosti vazduha i lak ce opet da popuca)?
Neki kazu da mu treba davati firnajza koliko god moze da upije, ali to traje dugo i ne znam kolika kolicina bi bila potrebna, niti da li bi taj firnajz tokom vremena takodje ispario. Padalo mi je na pamet da bi lak za camce bio zgodan da spreci ulazak vlage u drvo, ali posto drvo nije bas lepog izgleda, ne znam da li se moze efikasno prefarbati preko njega (tako da bude, na primer, belo).
[ djolep @ 17.06.2005. 23:43 ] @
Moze da bude belo i kratkotrajno.
Evo ti "lege artis" postupak starih majstora.
Staro i posivelo drvo, sa koga se oljustila boja po pravilu treba izbrusiti dok ne bude zuto. Nazalost to je veliki i mucan posao cak i sa masinom. Sledi natapanje firnajsom (laneno ulje) i to:
prvi sloj 50% razredjen uljanim razredjivacem (da se dobro upije),
drugi sloj sa 10-15% razredjivaca.
gitovanje stakla
treci sloj uljana (osnovna) boja
dva sloja uljanog laka.
Vazno je da slojevi budu tanki, kako bi bili elasticniji. Bolje je vise tankih slojeva nego jedan debeo. Izmedju slojeva treba min 24h. Svaki sloj treba lagano obrusiti (rucno).
Prvi sloj retkog firnajza treba da udje u dubinu drveta i da sto bolje impregnira drvo. Voda, sunce i debeli slojevi uniste svaki rad za samo jednu sezonu.
Jos da napomenem da se spoljna stolarija ne gituje. Deblji nanos uljanog gita ne moze da izdrzi termicka naprezanja i puca. Koriscenje dvokomponentnih gitova (koji ne pucaju) takodje se ne preporucuje. Njihov koeficijent sirenja se mnogo razlikuje od koeficijenta drveta pa se lako odvajaju. Situacija se moze bitno popraviti ako se radi u vise tankih slojeva, ali se postavlja pitanje kad ce posao biti gotov.
Kvalitetno farbanje (narocito spoljne) stolarije je posao koji predugo traje za danasnje pojmove, a samim tim bi bilo i skupo.
Inace lak za camce nije dobro resenje za stolariju. Otporan je na vodu, ali slabo na sunce. To inace vazi za sve bezbojne zastite. Za zastitu od UV zracenja potreban je pigment.
Zato se danas drvena stolarija uglavnom stiti lazurama (Sadolin i sl). Lako se nanose, dobro se upijaju, nanose se u vise tankih slojeva, imaju odlicnu otpornost na UV zrake, duze traju, slojevi se lako obnavljaju bez mnogo pripreme. Nazalost vrlo je ogranicen izbor boja.
[ gazza @ 20.06.2005. 12:18 ] @
i dobro, posto meni upravo treba nesto ovako a nemam mentalne i manuelne kapacitete da to odradim sam, da li imate preporuku za nekog majstora koji radi ovako, po PS-u, kvalitetno. usudjujem se da dodam, neka kosta koliko treba, samo da se uradi kako treba.
imam jako lepe prozore koji su ugradjeni 1938. ali su mozda jednom ofarbani u svom veku, boja spolja skoro i da ne postoji i rasuseni su. nijedan majstor kog sam dovodio u kucu nije hteo recimo da ih premazuje firnajzom, kao sporo se susi i nije potrebno, jer stavljaju git i to onaj automobilski koji kao drzi. dosta mi je tesko da poverujem u tu pricu. zato tragam i dalje za dobrim majstorom.
[ Bata @ 28.06.2007. 03:49 ] @
dižem ovu temu iz mrtvijeh, jer se sada i sam bavim stolarijom u kući.
radim po savetima sa ove teme, koji se, mogu reći, poklapaju sa mnogim drugim savetima
koje sam sakupio odasvud.
danas sam počeo; uzeo sam jedno krilo prozora i pokušao da ga sastružem
samo sa Einhel malom trouglastom brusilicom (950din kupljena pre tri dana)
šmirgla 60.
nije išlo, pa sam upotrebio skidač farbe, ingeniozno nazvan Skid !
nasuo sam malo te guste tečnosti, koja podseća na lepak ili bagremov med,
u plastičnu posudu od sladoleda i razmazao po drvenom ramu.
posle par minuta sam već sastrugao špahlom (spatulom) jednu količinu stare farbe.
odmah je postalo očigledno da moram još koji put da namažem.
Iznenadilo me sledeće: Ta (Skid) hemikalija je progrizla plastičnu posudu od sladoleda !!!
I peče ako ostane na koži malo duže.
onda sam je nasuo u staklenu teglu, ajde nek to progrize.
posle nekoliko mazanja po upornim ostacima prastarih slojeva farbe, i upornim struganjem špahlom,
skinuo sam značajnu količinu farbe, skoro 90%, i uglavnom sam ogolio drvo.
onda sam obrisao ostatke Skid-a nekim papirom za dupe, i onda sam pokrenuo
pomenutu trouglastu brusilicu zbrusio sve očišćene površine.
nije idealno, ali sasvim dobro za dva sata početničkog drndanja.
[ real-fantastico @ 22.02.2008. 17:40 ] @
...juhu....ko narucheno, ovo dizanje teme iz mrtvih! :D
...evo ja cu morati da farbam stolariju uskoro.....naime, prozori i vrata su farbani nekom belom masnom bojom, pa me itneresuje shta mi je chiniti?
...zanima me, da li treba da "skinem" slojeve farbe skroz do drveta, ako zelim da prozori i vrta budu u istoj boji?
...takodje, zanima me da li je to moguce, tj skidanje svih slojeva boje, do drveta, a da se nenasteti samim dimenzijama elemenata?
[ Marko Enter @ 23.02.2008. 15:37 ] @
Najbolje ti je da skines sve te slojeve fabre do drveta i ofarbas to ljudski, za skidanje farbe uzmi fen ili hemikaliju za skidanje farbe samo pazi sa tom hemikalijom vrlo je otrovna za udisanje i onda izgrundiraj sve to i onda udari finish boju i to je to
preporuka dugine boje su ti dobre i solidna je cena
pozdrav Marko
[ warcrime @ 24.02.2008. 09:58 ] @
Ja sam uradio stolariju prosle godine u junu mesecu, kada sam video "majstore" kako to rade bilo mi je zlo. Kupio sam fen za skidanje farbe, brusilicu obicnu i ugaonu brusilicu. Isao sam u krajnost pa sam skidao i stakla. Prvo sam fenom i spahlom i skinuo svu farbu koja se mogla skinuti, pa sam sve osmirglao. Vrata sam smirglao, veruj te mi da je to bolje od skidanja farbe fenom. Kasnije sam sve to presmirglao jos jednom do drveta. Izgitovao sam gitom za automobile sve potrebne povrsine i ismirglao opet. Mazao sam dva puta firnajzom "natopio" (koji sam prethodno drzao na toplom, na suncu). Nakon tog ide dve ruke osnovnom bojom i dve ruke lakom. Ja sam odusevljen kako je ispalo. Bilo je jako tesko, narocito smirglanje, ali se na kraju nisam pokajao. Majstori ti to nekid ne bi uradili, jer nemaju vremena za toliko posla, a i nebi mogli da naplate taj rad. Za farbanje koristite valjcice, mnogo lepse izgleda nego sa cetkom, a kao i za sve i za ovo treba mnogo strpljenja.
[ zid-024 @ 25.02.2008. 18:27 ] @
Pozdrav,
izmedju ostalog, i mene ceka isti posao, ukoliko mi banka odobri kredit.
Zanima me postupak farbanja, tj, skidanja farbe sa prozora i vrata. Sto se tice vrata, mislim da tu nece biti problema, posto su vrata puna, bez zastakljenih povrsina.
Mislim da ce problem biti sa prozorima, cuo sam da staklo zna da popuca od fena, ukoliko se pregreje. Ima li neko savetnike za pocetnike?
(ipak su ovo razmisljanja pocetnika u najavi. :-) )
Isto me zanima postupak farbanja radijatora, da li je i tu preporucljivo skidanje prethodne boje (xyz slojeva). Ne bih zeleo da mi radjatori posle sezone, dve pozute.
Koje boje preporucujete za drvenariju, koje za radijatore?
[ Marko Enter @ 26.02.2008. 17:11 ] @
Citat: zid-024:
Koje boje preporucujete za drvenariju, koje za radijatore?
Pa imas farbe na uljanoj bazi i farbe na nitro bazi ,uljana boja ti se susi duze a jeftinija je , a nitro ti se susi brze a malo je skuplja ali zato ima mnogo vise stetna isparenja , imas i akrilne boje one su skuplje i od nitro i od uljane ali nema stetnih isparenja i razredjuju se sa vodom .E sad kad radis u kuci u nutra preporucljivo je koristiti uljanu ili akrilnu boju zato sto ne smrdi mnogo a prozori npr mozes sa nitro bojom , nisu lose dugine boje a cena je solidna
pozdrav Marko
[ la linea @ 26.02.2008. 18:30 ] @
Evo nekoliko savjeta za zastitu drvene vanjske (FASADNE) stolarije.
1. Postupak pripreme za farbanje je naravno najvažniji, jer od njega zavisi da li će nam lak izdržati duže ili kraće vreme.
2. Rad preko starog laka. Prvo je potrebno dobro izšlajfovati sve površine (ručno ili mašinski) i to prvo grubom šmirglom (npr. 40-120). Za ovaj postupak je najbolje koristiti električne ručne šlajferice, veoma su efikasne u postizanju željenog rezultata. Možemo isti posao da radimo i sa fenom za skidanje boje i lopaticom mada cemo morati ponovo upotrijebiti brusni papir a ujedno se mora paziti da se ne izgori materijal koji pripremamo za lakiranje tj. drvo.Danas postoje šlajfarice koje imaju mogućnost sakupljanja prašine te je posao znatno čistiji.
3. Gitovanje. Sve oštećene površine je potrebno gitom zagladiti, opet ne insistirati da sve bude perfektno zaglađeno jer vas čeka još jedna operacija šlajfovanja. Naravno ne treba stavljati debeo sloj, biće velika muka da se to posle zaravna.Prilikom gitovanja koristiti vodene gitove koji se mogu nabaviti u željenoj boji drveta na kojem radite npr. bor, jela, hrast,mahagoni itd.
4. Završno šlajfovanje treba obaviti šmirglom finije granulacije (npr. 120) gde pokušavamo da dobijemo savršeno glatku površinu. Nakon lakiranja svaka neravnina će se prepoznavati.
5. IMPREGNACIJA Za sam postupak Impregnacije postoje 2 načina da se izvedu: četkom i potapanjem. Nikako špricanjem...
Impregnacije koristite na bazi vode koje se mogu nabaviti u paleti boja.Sama činjenica da je drvo organskog porijekla ukazuje nam da dobro upija vlagu tj.vodu.Tako VODENE impregnacije dobro prodiru u drvo i samim tim štite ga jer u sebi sadržavaju insekticide,fungicide i UV filtere što je veoma bitno kod postojanosti boja. Ukoliko je stolarija nedavno ofarbana uljanim i nitro bojama onda je beznačajno šlajfati do drveta već treba na postojeći premaz ponovo nanijeti iste materijale tj.samo lakove. U koliko se radi o starom premazu koji je ispucao a drvo je ispod njega zdravo onda vrijedi strugati.Ovo govorim jer ulje i voda kako nam je poznato ne podnose se i ne mješaju se jedno s drugim.Druga prednost vode je u tome sto ulje drvo rastura i ono pod njim puca dok to sa vodom nije slučaj.Posle Impernisanja VODENOM IMPREGNACIJOM potrerbno je sušenje min. 2 sata,a nakon toga preći lagano vodobrusnim šmirglom 400 da bi se otklonile dlačice.
6.Sledeći korak je nanošenje VODENOG OSNOVNOG LAKA ILI TEMELJA ZA VANJSKU UPOTREBU..
Osnovne Vodene lakove imamo transparentne i bijele u zavisnosti sa kojom bojom radite Ovi osnovni vodeni lakovi se nanose špricanjem ili četkom ,a pre toga se razređuju običnom vodom 3-5% .U koliko se odlučite špricati dizna na šprici mora biti 2.5 a radni pritisak 3 bara.Debljina sloja se nanosi dok ne počne lak da bijeli.Vrlo je bitna temperatura prostorije gdje radite i vlažnost vazduha.T=20 stepeni C a vlažnost 80%:Ovo je bitno iz razloga sušenja jer ukoliko je visoka temp. može doći do sušenja gornjeg površinskog sloja laka te isti neće moći povratiti svoju prozirnost.Ovaj osnovni lak se suši 6-8 sati a nakon toga se lagano brusi vodobrusnim šmirglom 400.
7.Sledeći korak je nanošenje ZAVRŠNOG VODENOG LAKA ZA VANJSKU UPOTREBU
Ovo napominjemo Vanjsku upotrebu jer postoje i lakovi za unutrašnju upotrebu.Oni su čvršći i krući dok su vanjski mekši i elastičniji i samim tim prate rad drveta do 5% . Te iz tog razloga ne pucaju kao ostali lakovi što im je još jedna od prednosti nad uljanim i nitro lakovima, a isto tako i ne žute.
Završni Vodeni lak se upotpunosti upotrebljava kao i osnovni vodeni lak-temelj. Ovi lakovi su u max. sjaju 50%
8.Za unutrašnju stolariju preporučujemo vam POLIURETANSKE LAKOVE o njima drugi put! --------------------------------------------------------------------------------
[ bakara @ 26.02.2008. 18:34 ] @
@la linea
Odlican post, ali nemoj reklamirati firmu, to vec nije dozvoljeno
[ la linea @ 26.02.2008. 18:39 ] @
Citat: bakara: @la linea
Odlican post, ali nemoj reklamirati firmu, to vec nije dozvoljeno ;)
[ Bata @ 21.03.2008. 21:22 ] @
ovih dana mi je jedan majstor (moler) za drvenu stolariju preporučio
farbe određenog proizvođača koji spada u skuplje, zato što su se u njegovoj praksi pokazale
kao vredne tog troška.
To su farbe na vodenoj osnovi (alkidne), i kao što je na ovoj temi već rečeno
prednost u odnosu na farbe na uljanoj osnovi (akrilne) je ta što se brže suše, manje smrde dok se suše
i za rastvaranje im ne treba razređivač već voda.
Danas sam u jednoj farbari naišao na te farbe i kad sam rekao da bih da ih kupim,
prodavac mi je rekao da mi ne bi preporučio alkidne farbe jer im je loša strana što kratko traju.
Po njegovoj tvrdnji treba se žrtvovati sa akrilnim jer su efekti dugotrajniji.
Taj prodavac mi nije ni prijatelj ni poznanik, a farbe koje sam hteo da kupim su baš skupe,
pa mi jedino preostaje da mu verujem.
Ima li ovde neko sa nekim svojim saznanjem o mogućim nedostacima alkidnih (na vodenoj osnovi) farbi ?
[ Marko Enter @ 22.03.2008. 13:35 ] @
Ja sam farbao dosta stolariju sa farbama na vodenoj bazi i traju dugo , ovde u Nemackoj mahom narod kupuje farbe na vodenoj bazi kada farba u zatvorenoj prostoriji npr u kuci , moja preporuka ti je da kupis te farbe na vodenoj bazi
pozdrav Marko
[ smsoft @ 22.03.2008. 15:06 ] @
Primer 1; farbas vrata uljanom bojom-belom, za 1-2 godine
dobija zuckast ton ili prljavo beli, kako hoces.
Primer 2; skuplja varijanta - boja mesana sa vodom, bela ostaje
bela, vrata kao plastificirana, lako se peru.
Uljana boja ima veci sjaj, pa kako volis.
[ MarkoSh @ 09.04.2008. 12:04 ] @
Vidim da pretežno svi imate problema sa starom stolarijom koja je ofarbana. Ja imam novu stolariju koja je ugrađena pre 5 godina i do sada sam je premazao tri puta sa sandolinom, ali ove godine moram ponovo. Primetio sam da su mi propali (malo se skinuo sandolin ) prozori koji su najviše izloženi suncu, dok su prozori na severnoj strani kuće koja je zaštićena od sunca , ali je zato izložena kiši, kao novi. Kako da zaštitim stolariju da ne moram da je mažem svake 2-3 godine. Prvo sam mislio da je prefarbam spolja, ali ne znam koliko je to pametna ideja. Potreban mi je svaki savet
Hvala , Marko
[ bakara @ 09.04.2008. 15:04 ] @
Ja ti mogu reci kako sam ja to resio...
Stavio sam PVC roletne, i evo vec 5 godina nisam farbao i izgledaju kao novi
[ Marko Enter @ 09.04.2008. 21:27 ] @
PVC roletne su stvarno dobra stvar
pozdrav Marko
[ MarkoSh @ 16.04.2008. 13:17 ] @
Izvinjavam se što malo kasnim sa javljanjem. Razmišljao sam o PVC roletnama ,ali nije to TO. Kada se ugrade roletne iz kuće se vidi unutrašnji deo kutije sa mehanizmom i to mi se ne sviđa.
U Austriji i Nemačkoj sam video nešto što mi se svidelo, ali ne znam šta je to ni gde se kod nas može kupiti. Princip rada, isti kao i kod venecijanera, nalazi se napolju, listovi su veći i od aliminijuma su, a podizanje i spuštanje može biti ručno ili pomoću motora. Ovo bi voleo da ugradim ali bi i stolariju zaštitio nekim premazom (kad bi znao kojim).
[ bakara @ 16.04.2008. 14:15 ] @
Citat: MarkoSh: Razmišljao sam o PVC roletnama ,ali nije to TO. Kada se ugrade roletne iz kuće se vidi unutrašnji deo kutije sa mehanizmom i to mi se ne sviđa.
Vidi se ovo:
(nije bas neka slika, slikano je odozdo pa izgleda roletna veca nego sto jeste)
A to nije mehanizam, on se u opste ne vidi!
Citat: MarkoSh: Ovo bi voleo da ugradim ali bi i stolariju zaštitio nekim premazom (kad bi znao kojim).
Sta fali sadolinu?
[ Bata @ 16.04.2008. 14:25 ] @
[ veljkoE @ 16.04.2008. 20:05 ] @
da li ce se videti kutija koja se dodatno ugradjuje na prozor - zavisi samo od debljine stoka i krila - i naravno da li je predvidjena naknadna ugradnje roletne
ove zaluzine soltecove - deluju interesantno, samo ne pise debljina lima za osnovni model, ali kad vidim da je rok trajanja 15 godina- to mi bas i ne obecava ( lux varijanta je 0.7mm lim -sto je verovatno deblje od ove obicne)
alu zaluzine sam radio
hm
rok trajanja - dok ne srusite kucu i zaluzine zajedno sa njom
ali je i cena da se raspamatis
ako je prozor 100 evra - zaluzina je preko 120 evra
samo sto nema alu prozora za 100 evra...
[ MarkoSh @ 17.04.2008. 09:59 ] @
Do sada sam tri puta premazao sadolinom, a svake druge godine mora ponovo da se premaže. Na slici ne mogu da vidim gornji deo, ali na drugim mestima gde sam video naknadno ugrađene roletne ,nije mi se svidelo. Tvoje su naknadno ugrađene?
Kod mene nije predviđena naknadna ugradnja roletni, a kako nemam fasadu mogao bih nekako da ih ugradim iznad prozora da se ne vidi kutija, ali kako da posle priđem toj kutiji u slučaju kvara.
Na Soltekove žaluzine sam mislio ,ali ako je cana takva, tražićemo neku hemikaliju.
Hvala
[ bakara @ 17.04.2008. 15:26 ] @
Citat: MarkoSh:Tvoje su naknadno ugrađene?
Kod mene nije predviđena naknadna ugradnja roletni, a kako nemam fasadu mogao bih nekako da ih ugradim iznad prozora da se ne vidi kutija, ali kako da posle priđem toj kutiji u slučaju kvara.
Moje su naknadno ugradjene.
Kako mislis da se ne vidi kutija?
Kutija mora da se vidi sa spoljne strane, ili se moze izvesti sa unutrasnje starne ali o tome si trebao razmisljati i voditi racuna pre nego sto sto si u opste postavio stolariju. Sada mozes jedino spolja postaviti na prozor.
To se ne kvari, jer nema sta da se pokvari, a uvek mu mozes prici sa spoljne strane i otvoriti kutiju.
[ MarkoSh @ 18.04.2008. 11:37 ] @
Spoljni zidovi su debljine oko 45cm, a prozor mi se nalazi na sredini (zid od bloka-25cm , praznina-5cm i cigla-12cm). Mislio sam da izvadim cigle iznad prozora i da na mesto njih stavim kutiju od roletne i preko nje stavim stiropor (fasada). Ako ovako uradim neće se videti kutija od roletne gledano iz kuće (jer ću je podići nekih 10-ak cm), a neće se videti kutija ni kada se posmatra iz dvorišta. Ali tada ne mogu da priđem kutiji u slučaju kvara ( sigurno bi se nešto pokvarilo ako bi tako napravio). Prozor i roletna zajedno, to mi se nije sviđalo kada sam ugrađivao stolariju jer su kutije od roletni sa unutršnje strane. Kod mojih roditelja sam skidao roletne sa prozora i taj deo zatvarao gipsom da bi dobio mnogo bolju izolaciju. Sada je sigurno to mnogo kvalitetnije nego pre ali nisam to hteo. Ugradio sam vrlo kvalitetnu drvenu stolariju i želeo bi da takva ostane. Ugradnja roletni sa spoljne strane mislim da je dobra stvar, ali to ne rešava moj problem jer ja ne želim da stalno držim spuštene roletne zato mi treba dobar premaz.
Farbati stolariju nekom farbom (samo sa spoljne strane) ili mazati sadolinom svake 2-3 godine
[ Lalemajstormoler @ 20.04.2008. 14:55 ] @
Pretrazivajuci moj profil, slucajno naleteh na ovaj post, koji mi se cini da nije moj i da ga ja nisam postavio.
Jer da jesam, verovatno bih se zahvalio ljudima na tolikom trudu.
Ako je post ipak moj, puno vam hvala na odgovorima.
Poz Lale......
[ bakara @ 20.04.2008. 16:50 ] @
Ipak se cini da je tvoj i da si ga ti postavio
[ Bata @ 06.05.2008. 10:12 ] @
pomoću "fena" sam skinuo sloj farbe sa drvenih vrata (i dovratka).
Iako je skidanje farbe išlo relativno lako (u poređenju sa "skid" hemikalijom)
na drvetu (ili bolje reći u drvetu) je ostao sloj farbe koji se može opisati kao
da je površina vrata umočena u brašno (vrata za pohovanje ;))
krenuo sam da šmirglam, i šmirglam, i šmirglam (najgrublja koju sam našao u prodavnici - 40)
i iako se tu i tamo ogolilo drvo sa svojom prirodnom bojom, na velikoj površini
je i dalje onako kako sam opisao, kao da se farba upila u tkivo drveta i daje mu
tu "brašnjavu" boju.
I što me u stvari brine, daje mu i "brašnjavi" osećaj pod prstima;
koliko god da sam uporno šmirglao, kada pređem prstima, oni su beli.
Da li je to stanje površine za farbanje ?
Da li se na to misli kad se priča o onom čuvenom "matiranju" starog sloja farbe
(kad se ne želi skidati do samog drveta) ?
[ pantic68 @ 06.05.2008. 11:04 ] @
Zasto to toliko gulis? Bitno je samo da odstranis nestabilne slojeve da se ne bi kasnije sve zajedno oljustilo. A ako mislis da ides sa sadolinom ili bezbojnim lakom onda ce ti jedino pomoci da sve rasturis i propustis kroz diht masinu.
[ bakara @ 06.05.2008. 14:43 ] @
@Bata
Pre farbanja namazi drvo osnovnom bojom pa posle lakiraj (ako si to hteo)
[ Bata @ 07.05.2008. 07:39 ] @
Citat: pantic68: Zasto to toliko gulis? Bitno je samo da odstranis nestabilne slojeve da se ne bi kasnije sve zajedno oljustilo. A ako mislis da ides sa sadolinom ili bezbojnim lakom onda ce ti jedino pomoci da sve rasturis i propustis kroz diht masinu. Moram da ogulim jer je od prethodnog farbanja prošlo mnogo godina, pa nije išlo da samo "matiram", zapeklo se,
a i bilo je prilično aljkavo odrađeno, gomila dlaka i raznih grmuljica zarobljenih pod farbom...Takođe mislim da bi vrata postala
predebela sa još jednim slojem farbe.
nameravam da ponovo ofarbam bojom (prajmer + boja) Citat: bakara: @Bata
Pre farbanja namazi drvo osnovnom bojom pa posle lakiraj (ako si to hteo)
Da, to mi je namera, ali je moj oprez zbog toga što ne znam da li prajmerom da idem preko ovog
"brašnjavog" drveta ili da na toj površini odmah farbam bojom ?
[ Gugliša @ 07.05.2008. 10:45 ] @
Mene interesuje da li je neko farbao vrata u neke neklasične boje i kako mu je ispalo. Takođe, voleo bih da čujem da li postoji mogućnost da se vrata ofarbaju u nekoliko boja, nešto poput iscrtavanja okvira.
Hvala...
[ polke @ 09.07.2008. 14:31 ] @
Da li je posle skidanja uljane farbe koja je stara 20 godina potrebno stavljati impregnacijski premaz za drvo ako se farba sa farbom na vodenoj osnovi ili moze odmah osnovna boja?
[ Bata @ 09.07.2008. 18:38 ] @
Ja sam ovog proleća baš tako odradio:
zgulio sam skroz stare slojeve uljane farbe, izšmirglao vrata
i premazao slojem osnovne boje za drvo(akrilne - vodene) i prefarbao akrilnom završnom bojom.
Doduše, u pitanju su unutrašnja vrata, koja nisu pod udarom sunca ili kiše.
Ako je drvo zdravo posle 20 godina, pa onda i ne moraš da se cimaš za impregnacijom (firnajzom)
jer su uslovi u kojima je verovatno takvi da nije potrebno.
Ali ako je ispod farbe trulo, onda pročitaj ovu temu skroz, i videćeš zašto je važno da ipak uradiš
kompletan posao.
A rekli su mi i da je sasvim u redu da staru uljanu farbu samo izmatiram šmirglom i da preko toga
odmah mažem završnom vodenom farbom.
[ polke @ 10.07.2008. 07:15 ] @
Bato,
Farbam prozore, a drvo je u dobrom stanju, nije nigde trulo. Mislio sam da stavljam i tu impregnaciju, ali ne firnajz nego na vodenoj osnovi, ali ipak mislim da nije potrebno. Zagitovacu spoljna krila u donjem delu gde je malo pocelo da se ljusti, naravno staru farbu sam skinuo fenom i skidom, malo cu izbrusiti vibracionom i postavljam farbu. U farbari sam uzeo neku americku boja koja je i za podlogu i zavrsna, da li je neko koristio nesto slicno tome? Isprobacu da vidim kakva je pa javljam utiske.
[ Java Beograd @ 10.07.2008. 11:03 ] @
Vidi, firmajz je "melem za dušu" za drvo. Svakako, preporučujem da napaćena prozorska okna lepo "nahraniš i napojiš" dobrim firnajzom u dve ili tri ruke. A posle može (i ne mora) i kit, i osnovna boja i ovo i ono. Drvo je plemenito, umeće da ti vrati !
Veruj mi ! Nije drvo metal i ili beton gde je sve definisano, poznato i hladno proračunato. Drvo voli firnajz !
[ Bata @ 10.07.2008. 21:39 ] @
Ako su prozori u pitanju, onda ne budi lenj i uradi sve redom.
A ako se ne smatraš dovoljno veštim majstorom, onda plati dobrog majstora jer će ti se
za decenije trajanja dobro obrađenog i zaštićenog drveta sigurno isplatiti koliko god da te
majstor "odere".
Ali da mu stojiš iznad glave da ne zabušava.
Jedna farba i osnovna i završna ? Pa još i američka ?
Ja definitivno nisam majstor, nisam ni zainteresovan da postanem, nego sam morao da
sredim stolariju da mi ne bi mačke i slepi miševi počeli ulaziti u kuću,
pa sam se izraspitivao, i jedino gde sam čuo da je jedan proizvod "sve u jednom"
to je Sadolin, http://www.sadolin.co.uk/homeowner/products/exterior/
Kažeš da ćeš isprobati pa javiti utiske, ali prave utiske ćeš da dobiješ
tek posle nekoliko godina ako se farba pokaže loša, ili posle mnogo godina ako se farba pokaže dobra.
U poslednje vreme imam utisak da će (ako već nije tako) da bude glavna fora imati dobru drvenu stolariju
pored svih drugih koji su u poslednjih nekoliko godina stavili aluminijumsku i pvc.
Ja sam isto skidao (20 godina staru) farbu pomoću skid-a , fena, grube šmirgle, i vibracionom "šmirglalicom" .
I raspao sam se.
Vibraciona "šmirgla" se pokazala slabijom nego kada ja ručno obmotam šmirglu oko drvene kocke i zapnem da šmirglam.
Vibraciona se takođe pokazala neupotrebljivom na uskim žljebovima duž ivica stolarije. Čak i ona mala trouglasta koja je kao namenjena za te delove.
Vibraciona je izgleda dobra samo za slučajeve kada je drvo već čisto pa treba samo da se pređe površina.
Ili kada je drvo mazano samo lakom (kao što je Sadolin) a ne farbom.
A onda sam video jednog kako je taj ceo posao koji sam ja drndao danima, uradio za jedno poslepodne!
Evo kako:
Na rotacionu brusilicu nakačio disk za šmirglanje, ogulio staru uljanu farbu sa prozora i vrata i štokova,
i čim bi jedan element obrusio, odmah bi ga tako vrućeg namazao Sadolinom i ostavio da se suši
dok bi prešao da brusi sledeći element.
[ kapa @ 22.08.2014. 20:52 ] @
Imam stolice treba da farbam, boja na njima je prva tj fabricka. A voleo bih da ih sad ofarbam u belo na vodenoj bazi..ne bih da ih smirglam do drveta vec samo da matiram, pa da udarim zavrsni, samo sto bih sa vodenom bojom :( ali ima jedan problem ne znam kako da odredim koja je prva farba da li je na uljanoj ili vodenoj bazi? Kad smirglam smirdex belom smirglom p360, skida se boja u vidu bele prasine, da li to moze da bude naznaka neka da li je uljani ili vodeni?
Slika prva kakav je lak a druga kad je matirana.
[ bakara @ 22.08.2014. 21:47 ] @
Stolice su verovatno prvo bajcovane pa lakirane.
To sto skidas je lak, bajc je upilo drvo.
[ kapa @ 26.08.2014. 20:07 ] @
Da li moze zavrsna boja na vodenoj bazi preko ovog bajca ili mora osnovna na vodenoj bazi(prajmer) pa vodena farba?
[ oPEN @ 26.08.2014. 22:48 ] @
moze boja na vodenoj bazi preko bilo cega, pitanje je samo koliko puta moras da farbas, odnosno da li mozes iz dva puta da dobijes zadovoljavajuci rezultat, kao sto i sam znas pravilo je prvo osnovna pa onda zavrsna farba. ukoliko fabras mali broj stolica a planiras da ih upotrebljavas u zatvorenom i imas visak vremena, imaces verovatno dovoljno fabre iz jednog pakovanja da dobijes zadovoljavajuci rezultat. u ovom tvom slucaju ta osnovna boja bi se koristila kao punilo a ne toliko kao zastita drveta, sluzila bi samo da prekrije ovu farbu odozdo i moze lepo da se smirgla, isti mozes da postignes i samo zavrsnom ali morace da ide vise slojeva... ukoliko farbas veci broj stolica onda ti se vise isplati da kupis i osnovnu i zavrsnu boju, potrosices mnogo manje farbe i posao brze ide.
sve ovo naravno govorim ako ne zelis da se vide godovi i tekstura drveta, odnosno da stolice budu u nekom finisu koji bi dobio i sa obicnom uljanom farbom (sjaj ili saten)... ukoliko zelis da postignes isti izgled koji stolice sada imaju a da budu bele boje onda se postupak rada razlikuje...
[Ovu poruku je menjao oPEN dana 27.08.2014. u 00:00 GMT+1]
[ kapa @ 28.08.2014. 21:25 ] @
Meni je bitno da se ofarba u belo i da se boja ne oljusti jer nisam odradio pripremu kako treba, a i cuo sam da vodena ne zuti vremenom? dok uljana zuti..A i procitao sam da ako je podloga uljana da nece vodena da se oljusti,jer se ne trpi ulje i voda:(Ne smeta mi da se vide godovi..i nije bi bitno da se sjaji ili satan..
[ vladd @ 28.08.2014. 23:39 ] @
Upravo tako. Samo sto vodenoj treba par dana da se ispolimerizuje i postaje cvrsta.
U sustini, potrebna je podloga, za svaku boju adekvatna, tada nije vazno da li je bajcovano, mada smirgla lako eliminise bajc.
[ KrkaCiC @ 29.08.2014. 01:00 ] @
Ja se ne bih mnogo zezao,da li ce ispasti ovako ili onako,vec bih sve osmirglao do drveta i onda osnova pa boja.
Nisu komplikovane povrsine uopste u pitanju,bar sam toliko video sa slika,i ako nemas alat mozes kupiti neku kinesku (hobi) slajfericu i zavrsices posao lagano
[ oPEN @ 29.08.2014. 08:12 ] @
Ukoliko lak nije ostecen a stolice su fabricki ofarbane i svugde je ravnomeran sloj mislim da nema potrebe ni da skida kompletan lak, dovoljno je samo da matira stari lak i to mnogo olaksava posao. Ukoliko krene u smirglanje laka i bajca a nema iskustva... cak i sa onim gumenim drzacem za smirglu lako moze negde da napravi udubljenje, sa slajfericom sam video da i majsori obore kraj neke povrsine.
Da li ce farba da se ljusti, malo je nezahvalno da ti neko garantuje za to, ne zavisi samo od farbe nego i od toga da li sve lepo matiras i kasnije da li sve lepo ocistis od prasine. Mogu samo na osnovu licnog iskustva da ti kazem, farbao sam bojama na vodenoj bazi i ovako i onako, lakse je naravno ako sve radis kako je propisano... ali farbao sam i direktno zavrsnom bojom i preko uljane i direktno novo drvo i nije se ljustilo, koristio sam grcke Kraft farbe i one su se pokazale dobro. Farbao sam i sa nekom domacom temeljnom farbom(valjda za drvo) koja je bila jeftina (oko 200-300din pakovanje) i na drvetu je radila posao, ali kada sam cisto probe radi pokusao sa njom da ofarbam i direktno metal (gvozdje) tu je doslo do toga da je prilikom susenja doslo do pucanja, stvaranja nekih malih pora.
Dileme nema, ukoliko imas novca radi sve kako je propisano.
Druga stvar je sto ako je drvo u dobrom stanju i bez ostecenja, nema potrebe za gitovanjem onda je mozda steta sakriti da su stolice od masiva i okreciti ih u belo, razmisli o varijanti bajc + lak, mada je postupak rada malo tezi.
[ vladd @ 29.08.2014. 11:07 ] @
Drvo zahteva lagani rad, da ne pricam (baljezgam) o nekoj "ljubavi" , ali lagani, postupni, strpljiv, kvalitetan rad, bez sitnih fuseraja, sa dobrom farbom i korektnim priborom, i moze da priusti veliko zadovoljstvo odlicno uradjenog posla.
Inace cemu smisao DIY farbanja? zasto od DIY praviti FIY..
Ko misli da je obrada drveta zvrr, dum, tras i pljas..bolje neka kupi nesto novo..
[ kapa @ 30.08.2014. 11:03 ] @
Hvala vam na korisnim odgovorima:) iz odgovora sam shvatio da nema garancije da ce uspeti sa varijantom osnovna vodena i zavrsna vodena tj oPEN kaze da je sve bilo ok sa tom varijantom..
Nisam neki strucnjak i znalac sto se tice rada sa drvetom:(
Znam da je najlepse da ostane drvo, od toga nema nista lepse!A i da je tako najlakse, ali zbog ostatka prostora i enterijera uklapa se belo :(kuhinja je zeleno bela i sto je beo.. a i kupio sam mebl zeleni, sa kojim treba da presvucem..
I slazem se da se lagano radi i dugo i tesko! Jer sam ove stolice prvo rasturio u komade i zalepio i trebalo mi bogme puno puno vremena i strpljenja da lepo ocistim i da polepim :) I nadam se da sam nasao dobar lepak Jowat neki nemacki, bele boje. Jer oko lepka je velika polemika koji je dobar. Neko kaze sve jedno, neko pak misli da su svi isti...A i potrudio sam se da ih lepo osmirglam, najteze je bilo kod sitnih godova jer tu kao da ima sitnih udubljenja...
Ajde da razmotrim i ove opcije: 1.Da li je lakse i sigurnije posle ovog matiranja koje sam uradio uraditi sa uljanom bojom ili je rizik podjednak i sa uljanom i vodenom? 2.I jos jedno pitanje, ako ga ismirglam do drveta da li moze tad da ide samo osnovna i lak?
[Ovu poruku je menjao kapa dana 30.08.2014. u 12:59 GMT+1]
[ KrkaCiC @ 30.08.2014. 12:58 ] @
2. Da
Tako je i najbolje,do drveta,pa onda osnovna boja pa lak boja. Tako si siguran i miran. Naravno,to je i najtezi deo,tj priprema
A kojim lepkom si lepio? Verovatno si pod lepkom mislio na tutkal?
[ vladd @ 30.08.2014. 17:46 ] @
Svi doticni "beli" lepkovi za drvo su dobri
Sada postoje i brzi lepkovi, mada je meni konfornije da radim sa sporosusecim.
[ kapa @ 30.08.2014. 20:07 ] @
Ja mislim da nije tutkalo(tutkalo treba da se greje tj ima procitao sam da ima i hladan), imam Jowat nemacki lepak i brzo se susi:( sto dodatno otezava tj treba biti brz!! Bolji su oni koji se sporo suse, kasnije sam saznao da je valjda titbond sporosuceci?Kazes da je dobar beli!
Posto prvi put radim, pa sam postepeno dobio na rutini i brzini. Vremenom sam dobio na povezivanju sta bi prvo trebalo da lepim i podelio posao na etape, gde sam jednu stolicu lepio u tri etape:) I da treba da stegnem jace stegom da bi se dobro pribili i priblizili spojevi:)
A pitanje broj jedan:
1.Da li je lakse i sigurnije posle ovog matiranja koje sam uradio uraditi sa uljanom bojom ili je rizik podjednak i sa uljanom i vodenom?
[ vladd @ 30.08.2014. 23:43 ] @
Stolice se stezu gurtnom, u krug. Postoji i alat, sa cetiri ugaonika, gurtnom koja ih povezuje i stezac.
Drvofix j takodje dobar lepak
i na kraju, nakon matiranja( smirglanja nikada nije previse) sledi osnova(vodena), zatim git, smirgla pa finalni lak, vodeni je za preporuku, brze se susi i ne zaudara.
[ mr. ako @ 31.08.2014. 00:22 ] @
Ja ne znam nekog ozbiljnijeg stolara da ne koristi Drvofix/Durofix/Durbofix kako ga ko vec krsti - evo vidim vladd ga zove i "beli" lepak, ako na to misli...
U davno vreme se koristilo rucno spravljano tutkalo, ali vec decenijama unazad stari majstori koriste fabricki lepak za drvo tipa Drvofix.
EDIT: sad vidim da ga je vladd bas spomenuo u svojoj narednoj poruci...
[Ovu poruku je menjao mr. ako dana 31.08.2014. u 03:59 GMT+1]
[ kapa @ 31.08.2014. 17:04 ] @
Eto nisam znao da je dobar drvofix, jer sam imao bocicu..svi kao henkl, titebond, bison..
[ vladd @ 01.09.2014. 18:36 ] @
Dobar je drvofix i zgodan za rad, samo ako postoji neki otvor za curenje, ima tendenciju da kaplje i cedi se prvih sat vremena.
Tada su zgodniji brzosuseci..
Inace su svi poliuretanski.
[ kapa @ 05.10.2014. 21:03 ] @
Da li prajmer (osnovna) ima samo funkiciju da omoguci vezanje zavrsne za drvo i da duze traje farba ili ima fukciju zastite drveta? I da li i prajmer i farbu koristim od istog proizvodjaca? Da li je dovoljna kutija 0.65 za 4 stolice? Da li ima i prajmer koji se koristi u slucaju kad iz tamne prelazis u belu?
Posto bih voleo da ostanu godovi, da li ce ostati ovi godovi kad prefarbam sa osnovnom i zavrsnom?
Procitao sam da odredjena vrsta drveta ne trpi vodenu farbu, da li je to tacno?
Cuo sam da su grcke dobre ali i mnogo kostaju, nasao sam vitex od 1litar za 990din. Pa vas pitam koje od ovih jeftinih farbi su dobre i kakva iskustva imate sa ovim domacim?
nevena color - cool http://www.nevenacolor.co.rs/P...lni-emajl-lak-za-drvo-i-metal/, cena kod mene 620din
zoralux http://www.zorkacolor.com/proi...lux/248-akrilni-emajl-lak.html, cena kod mene 599din
beohemik http://beohemik.com/index.php?...mp;cPath=4&products_id=163, cena kod mene 530din
pitura cena kod mene 615din
aquamax - maxima lucani cena kod mene 540din
car farbe
[ KrkaCiC @ 05.10.2014. 21:21 ] @
Prvo i obavezno pravilo je da osnova i boja-zavrsna idu od istog proizvodjaca,nikako drugacije!
Osnova se stavlja da bi se zavrsna bolje primila tj da bi se bolje "uhvatila" za podlogu. Zato imas osnovu koja nije lepa i onda zavrsnu kao slag na torti
U sustini je nebitno sta je ispod tj koja boja,osnovna ce sve to pokriti.
Da li ce se videti godovi? Verovatno ne ako si dobro pripremio i osmirglao. Ako sam te dobro razumeo,ti hoces da se vidi tekstura drveta a to ce ici tesko ako farbas nekom bojom,to mozes dobiti samo bezbojnim lakom.
Sto se tice izbora boja manje vise je svejedno. Ne farbas nekom zastitom pa da ih drzis u moru pa da je bita toliko kvalitet i hemija. Ja sam sebi farbao prozor koji sam skoro uradio,i to nekom obicnom (jeftinijom) bojom i ispao je kao da je PVC a ne drvo,doduse kompresorom sam farbao.
Sto se tice kolicine to se nikad ne zna,jer moze se desiti da ti upije podloga dosta osnovne,pa zato kreni pa ako zafali boje dokupices
I okaci slike rada,za pocetak pripremljenih stolica pa da vidimo,i onda sve etape
[ kapa @ 08.10.2014. 16:40 ] @
Hvala na odgovorima:)
Razmisljam da li da samo obojim u belo i time pokrijem godove i sare drveta ili da se vide godovi(sto je lepsa varijanta). Citao sam da je bajc komlikovanija varijanta i tezi put i moze da ispadne nejednaka boje tj negde svetlo a negde tamnije ako ne znas da radis. Pa me to malo plasi. A jedan stariji stolar mi kaze da ne moze da se dobije bela. Tako da ne znam da li moze da se dobije bela boja tj bas bela, jer oPEN je postavio neku fotografiju za koju mislim da je stolica bajcovana u belo, ali vuce na rustik belo tj kao pohabana.
Da li ima neko fotografiju da je radio sa belim bajcom, da vidim kako izgleda jer ne mogu da nadjem inernetu fotografiju da bude bas belo.
Hvala ti za nedoumici oko farbe:)
Negde sam prilikom smirglanja otisao i do drveta, sto se da videti na ovom fotografijama:)
[ kapa @ 11.10.2014. 10:29 ] @
U dilemi sam da li da radim bajc ili samo da prefarbam:(Koliko bi farbe trebalo ili laka za 4 stolice? Okvirno ako neko zna kolika je kvadratura jedne stolice?
[Ovu poruku je menjao kapa dana 11.10.2014. u 12:48 GMT+1]
[ KrkaCiC @ 11.10.2014. 12:37 ] @
Ja bih to prefarbao osnovnim lakom pa lakom za parket i lepo bi izgledalo
Jos ako imas kompresor znas kakav sjaj bi dobio
[ kapa @ 12.10.2014. 16:12 ] @
Nesto sam i u potraznji za kompresorom, a ako ga ne nadjem. Procitao sam na sajtovima proizvodjaca farbi da cetka za vodene boje treba biti od sintetickih vlakana. Jel to tacno?
Ovo je sa sajta helios:
Koju vrstu četke koristiti?
Četke od sintetičkih vlakana se uglavnom koriste za vodorazredive boje. Ne preporučuju se za alkidne boje, jer se boja na njima zadržava i dobija se manje sjajan premaz. Za alkidnu boju se preporučuju četke od prirodnih vlakana, ali se ne preporučuju za vodorazredivu boju, jer prirodna vlakna mogu da bubre usled apsorbcije vode.
http://www.zvezda-helios.rs/sr...40-o-nama/32-saveti-i-odgovori
[ vladd @ 12.10.2014. 19:29 ] @
Nije obavezno, samo postoji mogucnost. Vestacka vlakna mogu biti osetljiva na razredjivace, u vecoj ili manjoj meri.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.10.2014. 19:36 ] @
Citat: U dilemi sam da li da radim bajc ili samo da prefarbam:(Koliko bi farbe trebalo ili laka za 4 stolice? Okvirno ako neko zna kolika je kvadratura jedne stolice?
Sa litrom i kompresorom mozes poprilicno,posebno ako koristis kompresorski dodatak sa loncetom ( za pranje motora,zastitu greda).Orah nijansa je bolesna (hrast je dosta svetliji).
Citat: Nesto sam i u potraznji za kompresorom,
Od 8 bar-a ce ti mozak probiti i po meni je malo vaduha (kapacitet izduvavanja) u kontinuitetu .
[ kapa @ 14.10.2014. 19:09 ] @
Hvala!
Ako cu sa cetkom,za vodorazredive farbe se mora koristiti cetka od sintetickih vlakna?
Ako uspem da nadjem kompresor, onda sa dodatkom lonceta.
Da li je ok valjak od poliakrila?womax
[Ovu poruku je menjao kapa dana 16.10.2014. u 16:27 GMT+1]
[ penevle @ 10.05.2015. 16:23 ] @
Posto sam kupio prajmer i farbu za drvo na vodenoj bazi, aquamax. Farbam stolice, koje sam prethodno presmirglao.
A posto prvi put radim sa vodenim bojama.
A i Prajmerom nikad nisam radio. Jedino sam uljanim zavrsnim bojama sam radio i lazurima i kad malo zgusne farba ja je razblazim sa razredjivacem, da li i ove vodene treba dovesti u taj stadijum?
Prilikom otvaranje kutije sa prajmerom vidi se da je vrlo gust. A proizvodjac pise da treba razblaziti prajmer sa vodom, u mom slucaju pise samo 5% vode treba dodati na kamtici od 0.65l. Ja sam dodao 5% vode i promesao prajmer. Prilikom nanosenja prajmera sa cetkom na drvo,cini mi se da je prajmer i dalje gust jer se tesko razmazuje i veoma se brzo susi. I ostaju tragovi cetke.
E sad, moje pitanje je da li je ovo sve normalna pojava? da li prajmer na bazi vode treba biti gust? I da li treba dodati vise vode nego sto proizvodjac nalaze?
Hvala
[Ovu poruku je menjao penevle dana 10.05.2015. u 20:02 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 11.05.2015. 10:10 ] @
prajmer treba da "zatvori" drvo i obicno je gusci od klasicnog laka.. posebno prajmeri koji su namenjeni za ldf, mdf i slicne sundjere, za meko drvo cesto nisu uopste potrebni ako imas dobru pripremu a za tvrdo drvo se obicno ne koriste osim ako ne zelis visoki sjaj, ako zelis visoki sjaj prajmer je neophodan. to sto ostaje trag od cetka sa prajmera je moguce da nisi dovoljno razredio ili ti ne valja cetka ili ti ne valja tehnika ali i dalje nije veliki problem posto posle prajmera treba da padne ponovo smirglanje pa tek onda finalno lakiranje, tako da neravnine i tragovi cetke na prajmeru nestanu kada prodjes finom smirglom preko njega pre nego krenes finalnim lakom/bojom
[ branko tod @ 11.05.2015. 10:34 ] @
Kada je već aktivirana tema da pitam za preporuku za matetijal.
Hoću da farbam drvenariju, ali sa starinskim bojama : prvo uljana
na nitro. Pre toga git gde treba. Samo su vrata u pitanju.
Koje su preporuke za materijal sa razumnim cenama?
[Ovu poruku je menjao branko tod dana 11.05.2015. u 12:16 GMT+1]
[ Java Beograd @ 11.05.2015. 10:46 ] @
Jesi li ti to ukucao par pogreški ? Ajd pročitaj pa ispravi. Čini mi se da se zbog greški u kucanju smisao posta kompromitovao.
Jedno je sigurno: uljane i nitro farbe nikako ne koristiti jednu preko druge.
Čitav posao se jako razlikuje u zavisnosti da li 'oćeš da vidiš strukturu drveta, ili vrata farbaš u neku boju (klasika) bela, "slonova kost", ovo-ono.
Takođe posao se razlikuje u zavisnosti da li si se nameračio na spoljna vrata ili unutrašnja.
Ajd' prokomentariši, pa da nastavim.
[ branko tod @ 11.05.2015. 11:25 ] @
Jes vala neću da i postaklim nego da ih ofarbam. Tu si bogme u pravu 100%.
Da pojasnim : vrata su već farbana na taj način i neću da menjam sastav boja.
Znači prvo ulje, pa preko nitro, sjajni. Pošto ima oštećenih i oguljenih delova
tu će morati git. Šmirgla kao normalna priprema. Ni jedna vrata nisu pod
spoljnim uticajem. Valjda nisam sada nešto izbrljao. Radio sam nekad to
pa se razumem, ako nisam zaboravio. Nema skidanja farbe. U subotu sam
zevao po radnjama ali nema više meni poznatih boja. Znači šta uzeti.
[Ovu poruku je menjao branko tod dana 11.05.2015. u 12:45 GMT+1]
[ branko tod @ 11.05.2015. 11:42 ] @
Java,
Ja sam, a i gomila drugih išli prvo gitom koji se razređivao firnajzom ili uljanim,
pa preko uljana kao osnova,dobro se osuši, pa se malo ošmirgla i onda nitro sjajna.
( Sada sam preselio računar na sto pa neće biti grešaka )
[ Java Beograd @ 11.05.2015. 12:15 ] @
Dakle, unutrašnja vrata, farba prekriva strukturu drveta. Ja sam to 'vako radio:
1. Šmirglom po celoj površini. Naravno, ne do drveta, već da se postojeća farba zagrebe. Problematična mesta, tamo gde se farba ljušti i slično, oljuštiti, očistiti. Sve obrisati vlažnom krpom.
2. Akrilni kit. Majka ! Izuzetno jednostavan za rukovanje, jeftin, beo, postojan, jak, brzo se suši, dobro prima na sebe sve farbe, lako se šmirgla.
3. Kad se kit osuši, tj. sutra, šmirgla, finija, opet po celoj površini.
4. Ja sam koristiio našu "Duga" farbu, uljanu. Filcanim valjkom. U dve ruke. Druga ruka 24 sta posle prve, sašekaš još dva dana, i onda sve lepo suvo, ravno, sjajno. Milina.
I to je to.
[ branko tod @ 11.05.2015. 12:44 ] @
Čekaj, akril je na vodenoj bazi. Prima li taj git ne vodene boje.
A Dugine boje nisam našao. Preporučivali su mi Čar i Zorku.
Ja sam išao preko uljane uvek nitro emajl Duga, sija se super.
[ branko tod @ 11.05.2015. 12:56 ] @
Može li taj akrilni git na staru uljanu farbu, a da ne otpadne za dve godine?
[ bogdan.kecman @ 11.05.2015. 13:09 ] @
otpada, bar su mi tako rekli majstori kada su meni farbali vrata, svuda
gde je morao git tu su smirglali do drveta, gitovali i onda preko svega
toga uljanom farbom (bela pomesana sa malo crne da presece), nudili
preko uljane da roknu nitro debelo ako hocu "staklo sjaj" ali mi to ne
volimo pa nismo to radili ... tako da bice da moze nitro preko uljane i
navodno ne moze taj "staklo" efekat sa uljanom bojom, samo poliuretan
ili nitro (nisu hteli da rade poliuretan kazu to mora kompresorom da bi
valjalo a to onda mora nose vrata negde, ne zele da farbaju kompresorom
u stanu zato su nudili samo nitro) ... inace prozore smo radili akrilnom
belom da manje smrdi i bolje pokriva... prozori su bili braon (valjda
nekad bilo moderno) kad smo se uselili, odvratno na beskonacno :( ..
onda su majstori rekli da bi za prozore da pokriju tu braon belom u
uljanoj varijanti moralo ili da se guli sve do drveta pa firnajz pa onda
uljana bela.. (i to je bilo odlicno resenje ali mega skupo a mi se vec
istrosili oko kupovine i renoviranja) ili da se ide sa mnogo slojeva
uljane da pokrije tu braon sto bi moguce bilo problem oko pasovanja
prozora kasnije (kazu bas treba dosta slojeva da bi ulje prekrilo braon
podlogu) a da je najbolje resenje da se samo smirgla gde mora da se
gituje i da se preko toga ide akrilna bela koja mnooogo bolje pokriva
braon + nista ne smrdi ... tako da smo otisli naravno na akrilnu, em
jeftinije, em brze, em ne smrdi .. a i da budem iskren meni je finish
akrilne boje mnoooogo lepsi od uljane, doduse ukusi se razlikuju
[ Java Beograd @ 11.05.2015. 13:29 ] @
Citat: branko tod: Čekaj, akril je na vodenoj bazi. Prima li taj git ne vodene boje. Prima. To ti je slično kao kad bi uljanom vodom preko zida koji je okrečen nekom disperzijom.
Citat: branko tod: Može li taj akrilni git na staru uljanu farbu, a da ne otpadne za dve godine? Može. Izuzetno jak i prijemčiv za sve podloge. (a lako se i lepo šmirgla, ne 'vata se za šmirlgu i ne puni je). S tim što, u prinicpu, ti ne teba da ga nanosiš preko celih vrata, tj, preko cele površine. Samo ispuna, tamo gde je potrebno.
Ja sam ovako radio vrata na kupatilu, pre tačno sedam godina. I dalje se sija.
Na kraju, krajeva - probaj. Kupi jedno omanje pakovanje (tj. najmanje oko 150 din) pa probaj na nekoj podlozi, tipa "vrata od podruma" ili nešto slično.
Čudi me da ne možeš da nađeš "Dugu". Nije valjda da se više ne proizvodi ?
[ branko tod @ 11.05.2015. 13:44 ] @
Jbg, prima ili ne. Ja sam ranije radio uglavnom sam i uvek sam išao sa
starinskim gitom, pa uljana, pa nitro i to je bilo baš dobro. Onda sam se
razboleo pa sam pre jedno sedam godina dao nekom magi da odradi i
baš sam bio nezadovoljan. Sreća da je išao sa normalnim bojama a ne
ovim vodenim. Najveći problem mi je na mestima oko kvaka gde se po
negde skinul boja do drveta, i masno je tu od ruku. Prvo to moram da
pokrijem pa onda da idem dalje. To planiram da prvo operem nitrom pa
da ostružem, gitujem, pa onda masna, pa nitro. Zato i pitam za git koji
mora da uhvati za takvo drvo. I ne čuh čiju boju da koristim.
Biće celo leto cirkusa. Devetoro vrata sa debelim štokovima.
Ima li neka mala električna šmigla za jednu ruku ?
[ bogdan.kecman @ 11.05.2015. 14:13 ] @
imas one vibro trouglaste nisu velike imas one klasicne cetvrtaste one su malo vece ali su isto za jednu ruku
[ branko tod @ 11.05.2015. 14:18 ] @
Imam onu pravougaonu, ali mi trese šrafove u kičmi posle
sat vremena. Trebam nešto nežnije !
[ bogdan.kecman @ 11.05.2015. 14:26 ] @
ja sam probao einhell malu trouglastu i trese isto koliko i pravougaona,
imam proxxonku malu ali ona je bas za vine radove, tresenje ne stize do
ledja ali ruka lepo bridi ... cuo sam da one male trouglaste bosch i
makita imaju neku dobru foru u drsci i da ne tresu uopste ali ne znam
nisam probao, iskreno jedino sto meni ne trese od tih stvari je mala
brusilica (makita, metabo ..) samo umesto onog diska za secenje stavis
onaj gumeni disk sa smirglom, to mi jedino ne razbuca ruke da ne mogu
nista da radim narednih 2 dana ... jos ako je na baterije ..
[ branko tod @ 11.05.2015. 14:38 ] @
Najmanje trese kada sedneš u stolicu, uzmeš pivo u ruke i gledaš majstora kako radi
[ bogdan.kecman @ 11.05.2015. 14:41 ] @
toooooooooooooooooooooooo!
[ penevle @ 12.05.2015. 14:54 ] @
Hvala ti na odgovoru bogdan.kecman, razblazio sam kako pise u uputstvu 5% ako se radi cetkom(valjak) . a 10% ako radim kompresorom..
a prvi put pokusavam sa vodenom i sa prajmerom radom:)
do sad sam farbao samo uljanom..
[ bogdan.kecman @ 12.05.2015. 15:01 ] @
nema na cemu, meni se akrilne boje bas svidjaju mada ih uopste ne kapiram ... to kad se osusi bude plastika a rastvoreno je u vodi .. kako su oni rastvorili plastiku u vodi koja kad se osusi vise ne prima vodu ja ideju nemam, ali mi se mnogo svidja, najvise to sto mozes lepo da farbas unutra i nista ne smrdi :D sto za nas koji nemamo radionice / dvorista predstavlja beskonacno veliku prednost .. imali smo prosle godine neku havariju i jedan mali deo zida (mozda 3m2) je morao da se farba fasakrilom koji je ako se dobro secam na uljanoj bazi (a mozda je i nitro nisam siguran) nismo mogli da izvetrimo stan 2 nedelje
[ penevle @ 14.05.2015. 17:57 ] @
I to je super stvar sto ne smrdi pogotovu kad je u pitanju farbanje stok od vrata..
mene je isto povuklo sto kazu da duze traje tj postojanija je od ostalih boja, e sad ne znam da li je to tacno..do duse kazu da je nitro dobra pa i bolja..
i vrlo brzo se osusi i to mi se cini kao dobra stvar..
mada malo ko objasnjava kako se boji sa njom tj cetkom i da ima cetke za vodene boje..
a ona se pravi od plastike, vidis to nisam znao!!
[ bogdan.kecman @ 14.05.2015. 18:46 ] @
akrilni polimer je u pitanju da budem precizan (ja ih sve zovem "plastika", on se moze nazvati plastikom al neki cistunci ... znas i sam)
o boji: https://en.wikipedia.org/wiki/Acrylic_paint
o samom akrilnom polimeru: https://en.wikipedia.org/wiki/Acrylic_resin
[ 7.scena @ 14.05.2015. 19:08 ] @
Citat: branko tod:
Imam onu pravougaonu, ali mi trese šrafove u kičmi posle
sat vremena. Trebam nešto nežnije !
Neko je vec napisao, majstor vredi svaku paru ako je u pitanju veliki obim posla. Nedavno sam iz hobija pomagao prijatelju da osmirgla stolariju pre farbanja, iskreno, kriminalno gadan posao.
Ja volim manuelni rad, imam talenta za majstorisanje. Ali smirglanje stolarije je jedna od stvari koje cu izbeci u buduce.
Prvo gadno je raditi u stanu/zatvorenom, prasina je ubitacna, portebna je dobra maska respirator, ako je toplo maska vas ukuvava, pa je skinete, a onda talozite otrovni lak i farbu u pluca i sinuse. Ne postoji slajferica da ne trese, a da radi kako treba. Pardon postoji, smirglu u ruke i udri... Rucno smirglanje nije lose ako udjete u stos, ali je fizicki zahtevno.
Na kraju treba nekako ocistiti onu prasincinu...
Neko opusteno smirglanje par komada stolarije na otvorenom je ok, ove varijante 20 prozora i 10 vrata u stanu, preskocite to, sem ako nemate mnogo slobodnog vremena i zivaca.
[ bogdan.kecman @ 14.05.2015. 19:15 ] @
sad bas nesto smirglam ovom tracnom, ona ne trese uopste, jedino nisam
siguran kakva bi bila za vrata posto guli ko luda bojim se da bi bilo
tesko njom ravnomerno oguliti ... (skine 2mm plastike kao da je pena,
ono samo pipnes sa 100grit papirom a nisam nalazio finiji od 100 grita
za ovu moju tracnu)
[ branko tod @ 15.05.2015. 17:21 ] @
Citat: 7.scena:
Ne postoji slajferica da ne trese, a da radi kako treba. Pardon postoji, smirglu u ruke i udri... Rucno smirglanje nije lose ako udjete u stos, ali je fizicki zahtevno.
Na kraju treba nekako ocistiti onu prasincinu...
Neko opusteno smirglanje par komada stolarije na otvorenom je ok, ove varijante 20 prozora i 10 vrata u stanu, preskocite to, sem ako nemate mnogo slobodnog vremena i zivaca.
Malo je dublja priča. Ja sam svu drvenariju desetinala godina farbao. Onda sam
se razboleo pa je zadnje farbanje drvenarije odradio "majstor". Nisam bio ni malo
zadovoljan, tako da su na kraju prozori zamenjeni plastikancima. Još me boli duša
zbog toga. Sada sam malko bolje, a imam dvorište sa nadstešnicom tako da nema
problema sa prašinom u stanu. Prvenstveno hoću sebi da dokažem da mogu, a
imam samo deset vrata.
[ gabikabarbika @ 30.10.2015. 23:06 ] @
dobro vece,
hitno mi treba pomoc, poznaje li neko poliuretane i rad na unutrasnjoj stolariji sa njima.Evo sta se desilo.Majstor mi je poliuretanima ofarbao stolariju staru 40 god.Vrata su odlicna ali su stokovi sve popucali.I to svaki dan sve vise puca.On je danas posle 2nedelje od prvog farbanja,poskidao tu gde je popucala i naneo git pa ce opet da prefarba ,stim sto mi ne garantuje da nece opet isto da se desi.Znaci boja je pojela staru boju,Kaze da ne moze celu boju da oguli a meni to zvuci logicki da ne bi opet popucala.okove i Da vadim stari stokove i stavim nove ili ima nade.Kako se skida poliuretan ili bi bilo bolje da prefarbam akrilnim bojama.IMa li neko savet?
[ Rendisha @ 31.10.2015. 20:33 ] @
Trebalo bi to guliti do drveta ali raditi to na ugradjenom stoku je Sizifov posao pa verovatno zato izbegava da radi. Verovatno je to ranije farbano "masnim" farbama pa je sada poliuretan kao "agresivniji" to podigao i smezurao. Moze se smirglati ili probati fenom za vruci vazduh da se sto vise skine ili "skidol" rastvaracima za uklanjanje stare boje... mada sva ta hemija u kuci bas i ne prija :( Postoje i izolanti - premazi koji sluze da naprave barijeru izmedju "komplikovane" podloge i novog nanosa boje, ali nisam siguran da li se tako nesto moze naci po farbarama, kao sto ne znam ni da li su pogodni za nanosenje cetkom/valjkom. Oni sa kojima se srecem su "industrijski" proizvod namenjen prskanju pistoljem.
Nista ti sada ne znace akrilne boje ako ispod njih puca podloga. Jel' majstor skidao plotove (vrata) pa ih farbao u radionici ili sve na licu mesta?
[ Lavlja_Jazbina @ 01.11.2015. 07:56 ] @
Citat: Postoje i izolanti - premazi koji sluze da naprave barijeru izmedju "komplikovane" podloge i novog nanosa boje, ali nisam siguran da li se tako nesto moze naci po farbarama,
Verovao ili ne,taj presek moze da izigrava akrilna boja za zidove.Probao na medijapanu,pa posle parket lak.Fantazija.
[ Java Beograd @ 01.11.2015. 08:34 ] @
Mrka kapa.
Neuk moler poj'o *ovno, sad se vadi, i na kraju će da pobegne od zabrljotine. Ako mu nisi platila, dobro je, ako si mu platila zovi ga i preti mu i traži pare nazad.
[ gabikabarbika @ 01.11.2015. 12:16 ] @
nocna mora...ogulio je spahlom koliko je mogao,i sta je odpalo izgitovao.Jos nije ofarbao.Ali da, platila sam jer je sve bilo ok kad je zavrsio a onda nakon dva dana krece haos.
Ma cela prica je bezveze.Vrata su ofarbana u radionici.Proverila sam i farbaru u kojoj je kupio farbu i tu je sve cisto.Kucu smo staru kupili i nismo se uselili.Pojela sam ja 'ovna.i jos mi kaze da sam ja baksuz jer mu se ovo jos nije desilo..Hvala svima
[ mvp84 @ 07.11.2015. 19:53 ] @
Hahaha ma da najlakse je okriviti baksuza... :D
[ pietro benvenuti @ 26.07.2020. 22:15 ] @
moja vrata (unutrašnja) kao i štokovi su ofarbani crnim sandolinom i onda lakirani. to je bilo iznuđeno rešenje jer su vrata bila sa flekama.
Sada bih htela da ih ofarbam u pastelne boje (različito). Pročitala sam postove ali nisam našla ovakav slučaj.
1. S obzirom na premaz i lak koji je u tankom sloju, negde se čak od ribanja i "pojeo", zadržana je i tekstura furnira. Ako premažem bojama na vodenoj bazi, da li će se ta tekstura ostati i šta je potrebno da uradim da vrata budu glatka.
2. koje boje da primenim da bi se pokrila crna podloga u 1 ili 2 sloja?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|