|
[ igorsa @ 18.08.2005. 14:20 ] @
| Pokrenuo sam projekat pod nazivom Branding Serbia. Za sada su tu samo autorski tekstovi naših marketing stručnjaka, ali uskoro će uslediti još mnogo toga...
Tu je i Forum, pa bih voleo kada bi se kompetentni ljudi priključili i diskutovali malo o ovoj oblasti.
Hteo bih da se malo napuni baza foruma, dok se domen ne registruje i dizajn ne sredi.
Cheers! :D
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 27.08.2005. u 15:37 GMT+1] |
[ Milan Andjelkovic @ 18.08.2005. 14:45 ] @
Spominješ autorske tekstove marketing stručnjaka, pa bi me zanimao link(ovi) do njih, pošto ja nisam uspeo da ih pronađem, a nije da se nisam potrudio...
[ igorsa @ 18.08.2005. 17:26 ] @
Evo tekstova.. vec sam ih napomenuo u gorjnem postu...
A ima ih i na Forumu
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 18.08.2005. u 18:27 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 18.08.2005. u 18:28 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 18.08.2005. u 18:28 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 18.08.2005. u 18:29 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 18.08.2005. u 18:29 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 27.08.2005. u 15:38 GMT+1]
[ bojan_bozovic @ 18.08.2005. 17:47 ] @
Ja mislim da je brending kvalitetnih domacih proizvoda pre svega posao drzave... Koliko ja znam, svi hrvatski proizvodi imaju 'Made in Croatia' i neku malu sahovnicu... Mogli bi mi tako sa nasom zastavom, to se ipak mnogo lakse pamti od 'Made in Serbia' ali podsticaj za to treba vlada da da.
[ dalibord5 @ 18.08.2005. 18:26 ] @
Kojom zastavom?Nisam siguran ni koja je i jeli dovoljno upecatljiva?Ima li orla,grb ili nema?
Bojim se da jos mnogo pitanja treba resiti da bi dosli do kvalitetnog brendiranja Srbije i robe poreklom iz Srbije.I himna bi trebala biti brend u nekom smislu...
[ igorsa @ 18.08.2005. 18:37 ] @
Dok se neki vrhovni organi ne usaglase, mi ćemo sami morati da dajemo podsticaj tome, na žalost...
[ dalibord5 @ 18.08.2005. 20:30 ] @
Vazno je da ima onih koji se interesuju i zele nesto konkretno i da urade...
Igore,svaka cast.Posao je mozda jalov,ali vredan truda i za svaku pohvalu.
[ Milan Andjelkovic @ 18.08.2005. 20:31 ] @
A koji su to marketing stručnjaci u pitanju? Tvoje postove sam video, ali nije valjda da sebe nazivaš "našim marketing stručnjacima"?
Nemoj me shvatiti pogrešno, lepo je videti početak jednog projekta u kom se makar naslućuju ozbiljne namere, ali ja tu praktično još nisam video ništa osim ideje i softvera.
[Ovu poruku je menjao Milan Andjelkovic dana 18.08.2005. u 21:32 GMT+1]
[ igorsa @ 18.08.2005. 20:42 ] @
Ma otvori svaki tekst i videces dole u potpisu koji su autori u pitanju..
Softver je takav da kada ja okacim tekst pise moje ime.. ali modifikovacu to...
Nebitno, toga ce mozda biti, mozda nece, skoncentrisi se na forum.
Projekat je pokrenut prekljuce i u toku je "punjenje baze", nakon cega ce tek da sledi modifikacija softvera i registracija domena.
[Ovu poruku je menjao Igor Šalindrija dana 18.08.2005. u 21:45 GMT+1]
[ Milan Andjelkovic @ 18.08.2005. 21:21 ] @
Ah, to li je...
Ja do sada nisam ni uspeo da otvorim ceo text, pošto je taj link vešto kamufliran kao Comments :) Prilično je teško onda otvoriti ceo text, pogotovo što nema komentara pa taj link izgleda još manje primamljiv. Preporučujem brzo sredjivanje ovoga u vidu jasnog isticanja linka ka celom textu.
Sve u svemu, srećno.
[ tdjokic @ 18.08.2005. 23:00 ] @
Nekom prilikom su na SLOVENACKOJ TV (ZNACI, TAMO GDE SE SMATRA DA ZNAJU DA RADE) pitali Japanku, udatu za Slovenca: "Kako vi objasnjavate japansko "privredno cudo"? a ona ce: "Nije bilo nikakvog cuda, oni su samo radili."
E, sestre i braco Srbi (i ostali stanovnici Srbije, lojalni gradjani bilo kojeg etniciteta), daleko smo mi jos od "ubrendjivanja". Otvoris flasu mineralne vode, gaziranog pica,..., ili poklopac nece da se otkine bez dodatnog "ubedjivanja" ili te posece nesto sto bez veze strci iz tela flase. Svaku tehnologiju, bilo staru vekovima, bilo najnoviju, nadjemo nacina da upropastimo. Mi ne da stojimo u odnosu na svet, mi se jos uvek krecemo unazad, kao auto na uzbrdici koji ima slabo kvacilo ili kocnice. Prvo treba da se zaustavimo, lako cemo onda za brend.
[ igorsa @ 19.08.2005. 00:15 ] @
Citat: Milan Andjelkovic: Ah, to li je...
Ja do sada nisam ni uspeo da otvorim ceo text, pošto je taj link vešto kamufliran kao Comments :) Prilično je teško onda otvoriti ceo text, pogotovo što nema komentara pa taj link izgleda još manje primamljiv. Preporučujem brzo sredjivanje ovoga u vidu jasnog isticanja linka ka celom textu.
Sve u svemu, srećno.
Ma takav je Expression Engine, modifikovaću ga. Hvala na podršci!
Citat: tdjokic: Nekom prilikom su na SLOVENACKOJ TV (ZNACI, TAMO GDE SE SMATRA DA ZNAJU DA RADE) pitali Japanku, udatu za Slovenca: "Kako vi objasnjavate japansko "privredno cudo"? a ona ce: "Nije bilo nikakvog cuda, oni su samo radili."
E, sestre i braco Srbi (i ostali stanovnici Srbije, lojalni gradjani bilo kojeg etniciteta), daleko smo mi jos od "ubrendjivanja". Otvoris flasu mineralne vode, gaziranog pica,..., ili poklopac nece da se otkine bez dodatnog "ubedjivanja" ili te posece nesto sto bez veze strci iz tela flase. Svaku tehnologiju, bilo staru vekovima, bilo najnoviju, nadjemo nacina da upropastimo. Mi ne da stojimo u odnosu na svet, mi se jos uvek krecemo unazad, kao auto na uzbrdici koji ima slabo kvacilo ili kocnice. Prvo treba da se zaustavimo, lako cemo onda za brend.
Kada bi bilo manje ljudi koji ovako razmišljaju možda bismo i postali nešto.
Nisi shvatio poentu. Marketing je i izmišljen da bi se i "g****" (da izvinete) lako prodalo, a ne da bi se najkvalitetniji proizvod prodao. Misliš li da je Amerika savršena? Ne, samo znaju da prodaju ono što najbolje što imaju. ;)
[ tdjokic @ 19.08.2005. 02:03 ] @
Citat: Igor Šalindrija: Nisi shvatio poentu. Ne, ti nisi shvatio. Postoji donja granica kvaliteta, ispod koje se ne sme ici. Istovremeno, taj "proizvod" (predmet, usluga, bilo sta) treba da ima prihvatljivu cenu. Tu su mnoge nacije daleko ispred nas. Recimo, mnogo tajvanske robe je bofl. Ali, oni znaju perfektno da usklade pojedine stvari, da jedna sa drugom bude u skladu, tako da od nekoliko losih delova naprave dobru celinu.
Nama su Kinezi pre godinu, dve rekli da su nasi traktori losi i skupi, kad je drzava pokusavala nekako da regulise nas dug Kini. Tu vise nikakav marketing ne pomaze. Mi sami sebe lazemo. Mi uopste ne vladamo procesom proizvodnje i stvaranja, nego radimo, pa sta ispadne. A oni koji znaju to da kontrolisu, mogu te stvari fino podesavati, menjajuci kvalitet i cenu kako im odgovara. Ne govorim napamet. Imam relativno veliko iskustvo u radu u industriji i bezbroj puta se dogadjalo da smo nesto jedva napravili da uopste lici na ista, kakva kontrola, kakvo uticanje na proces. Citat: Kada bi bilo manje ljudi koji ovako razmišljaju možda bismo i postali nešto. Ovo si odlicno rekao. Upravo je to ono o cemu govorim. Ovde se pogresno misli, a kad neko sa strane nesto kaze, onda je on krivac za sve. Ovde se lose stvari proglasavaju za kvalitetne i ako neko kao ja upozori da to nije tako, onda sam kriv ja sto upozoravam na realnost a ne oni koji su to lose uradili / napravili. Ja radio dugo i uspesno, izvan Srbije, na specijalnim programima, nesto za vojnu industriju, nesto za petrohemiju, takodje i za siroku potrosnju, posecivao neke evropske zemlje, pratio njihovu prizvodnju i oscilacije u kvalitetu i ceni - e, sad ja ne znam da razmisljam!
Pa, onda prepustam razmisljanje vama, mozda cete uskoro i moci samo da razmisljate.
[ igorsa @ 19.08.2005. 02:12 ] @
tdjokic - razumem perfektno sta hoces da kazes i shvatam ja na kojem smo mi stupnju razvoja i sve sto si rekao shvatam ali nije poenta u tome.
Nebitno, nemam vremena da se raspravljam o ovome. Hvala na podrsci u svakom slucaju ;)
[ Milan Andjelkovic @ 19.08.2005. 07:30 ] @
@tdjokic
Ja nisam nešto naročito naklonjen 'majčici Srbiji', a medju razlozima za to su i mnogi koje si ti pomenuo. Ipak, to ne znači da u Srbiji ne postoji ništa što valja.
Evo, pogledaj jedan banalan primer. Next sokovi - prilično su dobrog kvaliteta, solidne cene i prilično poznati i traženi u nekim/mnogim zemljama u evropi. To je rezultat dobrog kvaliteta u kombinaciji sa dobrim marketingom.
Ako govorimo o brendiranju Srbije, nije da tu nema o čemu da se razmišlja. Recimo, većini mladjih ljudi je poznato da se noćni život u Beogradu smatra izuzetno dobrim. Mnogi se 'smore' nakon odlaska u inostranstvo, a čuo sam za mnoge mlade ljude iz inostranstva koji su se oduševili po dolasku u Bg. Ok, to je vezano prvenstveno za Beograd, ali opet...
Dakle, to što zemlja nije savršena, u stvari prilično je daleko od toga, ne znači da ne treba da se trudimo da istaknemo i razvijamo ono malo dobrih stvari koje imamo.
[ Ivan Dimkovic @ 19.08.2005. 08:18 ] @
Citat:
Nisi shvatio poentu. Marketing je i izmišljen da bi se i "g****" (da izvinete) lako prodalo, a ne da bi se najkvalitetniji proizvod prodao. Misliš li da je Amerika savršena? Ne, samo znaju da prodaju ono što najbolje što imaju. ;)
Problem je sto je konkurencija "govana" vrlo velika, daleki istok se specijalizovao u proizvodnji "govana" u nizoj klasi svoje ponude - a nase "g****" je pre svega "g****" ali i skupo - a skupo i "g****" su termini koji ne idu zajedno ako nesto hoces uspesno da prodas.
Slazem se u potpunosti da postoje neke jako dobre stvari u Srbiji koje su pre svega ocajnom organizacijom lose brandovane - ali osim "brandinga" na tim stvarima pre svega mora organizaciono da se radi.
Primera radi - Srbija ima prelepe predele koji bi bili apsolutne hit turisticke destinacije uz dobar marketing i brand (nesto tipa "Malaysia Truly Asia" - ko je video reklamu zna o cemu pricam) - medjutim pre nego sto nekog dovedes tamo, moras popraviti uslugu koja je u vecini objekata ispod necega sto se na medjunarodnom planu zove zadovoljavajuce.
Ne znam koliko ce ti pomoci brand kad nema grejanje na planini a napolju temperatura -5 (radnica na recepciji kaze "pa sta vam je... 1-vi maj je, gazda ne da") ;-)
Mada recimo domaca hrana je jako interesantna stvar za strance... ako su Turci uspeli da "branduju" kebab... madjari gulash, u Italiji nisi normalan ako si svratio a nisi sedeo ujutru i pio espresso u nekom kafeu - mogli bi i mi nesto ;-)
.
Oko Next sokova - idealan primer... Next sokovi jesu odlican srpski brand... medjutim, covek iza Next sokova nije poceo svoju pricu "hajde da napravim srpski brend" - nego je poceo sa "hajde da napravim kvalitetan i dobro prodavljiv sok" - pa kad je to uradio, Next je postao srpski brend ;-)
Da je covek hteo da pravi mediokritetski sok - ni 100 brandova mu ne bi pomoglo - diferencijacija trzista je takva da na polju jeftinih sokova ne mozes da postanes ni veliki ni bitan... a kamo li da ih izvozis. A ako nisi bitan, ni tvoj brand nije mnogo bitan ;)
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 19.08.2005. u 09:23 GMT+1]
[ caboom @ 19.08.2005. 08:37 ] @
hmm... brending cega? ako mi neko jos jednom pomene next sokove, gadjacu ga istim. pre svega nama treba proizvodnja, ogromna kolicina rada da bi uopste stvorili nesto, a tek posle toga mozemo da pricamo o m2m sastancima i paradama gde cemo se medjusobno tapsati po ramenu i (neuspesno) glumiti zapadni management. dok se god budemo bavili ovakvim glupostima, smatrace nas neozbiljnim i zaobilaziti u sirokom luku.
[Ovu poruku je menjao caboom dana 19.08.2005. u 09:40 GMT+1]
[ spartak @ 19.08.2005. 08:41 ] @
Kuca se ne pravi od krova.
A pogotovo se taj krov ne oslanja na buzzwords i enterprAJZ skracenice.
[ bojan_bozovic @ 19.08.2005. 08:43 ] @
@caboom
A za proizvodnju treba rabota ;) Sto malo teze ide u ovoj zemlji ;) U Next-u su bar radili, i bar njihovi sokovi zadovoljavaju kriterijume EU sto se za mnoge druge ne moze reci... Pa imaju i brend... svidjali ti se ili ne...
[ jablan @ 19.08.2005. 08:51 ] @
Ono što Srbiji fali, a što je po meni uzrok mnogih sranja u kojima smo, je obrazovanje. Ljudi hoće nešto da prave i prodaju (manje da prave, a više da prodaju, izgleda), a veze nemaju sa osnovima ekonomije. Takođe su (delimično i tuđom ali dobrim delom i svojom krivicom) jako slabo informisani o stranoj konkurenciji (počev od turizma, hrane pa nadalje) i načinu rada. Na kraju je tek to neznanje na polju marketinga...
I stvarno dosadismo sa Nekstom. Uzgred, jeste li čuli da ih kupuje Koka-kola?
[ bojan_bozovic @ 19.08.2005. 08:53 ] @
@jablan
Jesu li to samo glasine da ih Coca-Cola kupuje ili imas neki link ka clanku, necemu?
[ jablan @ 19.08.2005. 09:03 ] @
U prošlom Vremenu bio je intervju:
Citat: Intervju - Stefanos Vafidis, generalni direktor Koka-Kola HBC SCG: Od Vlasine do – Subotice
Koka-Kola je ove godine kupila vlasinsku Rosu, a iduće bi sokove Next. "Želeli bismo da 2006. godine budemo na tržištu sokova", kaže Vafidis
Nažalost, u online izdanju nema tog članka.
Edit: dodao link
[Ovu poruku je menjao jablan dana 19.08.2005. u 10:12 GMT+1]
[ salec @ 19.08.2005. 10:15 ] @
Po pitanju brenda i kvaliteta... da li znate na sta se odnosi standard upravljanja kvalitetom ISO9001?
Ne kao sto neki misle na visok nego na stalan kvalitet.
Preneseno na ovu temu: brend ne mora da znaci suprioran kvalitet, nego odredjeni prepoznatljivi kvalitet (znas sta kupujes, koliko je to dobro i koliko to vredi, tj. kosta). Znaci, nije dobro ako kvalitet suvise varira (kad imas super dobre serije ponekad), jer to znaci da nemas pojma kakav kvalitet treba da bude, nije normiran i verovatno ti je proces skuplji nego sto treba (ciljas visoko i trosis u skladu sa tim, a rezultati ne bivaju postignuti). Takodje, ako prodajes nesto ponekad suvise kvalitetno po ceni nekvalitetnog, bacas svoju zaradu kroz prozor i stoga ne ulivas poverenje musterijama da ces biti jos dugo na sceni, radi npr. podrske i servisa.
Prema tome, svaka roba nadje svoga kupca, pod uslovom da nije macka u dzaku. Pa i macka u dzaku nadje svog kupca, ali to je najmanji moguci segment trzista, jer niko racionalno ne moze doneti odluku da je kupi. Brend bez pojma kojeg potpuno predstavlja - "Snaga bez kontrole je nista".
Dakle, najpre stalan kvalitet, makar kakav, zatim procena troskova i isplativosti, pa cenovno pozicioniranje na trzistu, pa tek onda brend.
[ Marko Bijelic @ 19.08.2005. 11:00 ] @
Pohvale za inicijativu, ali nešto mi miriše na Tom Petersov pristup "Brand Called Me" pod okriljem "Branding Serbia". :)
It's a new brand world.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|