[ despotbg @ 24.08.2005. 16:27 ] @
Zeleo bi da znam na koji nacin da ofarbam male delove na kolima gde je malo probila korozija zbog ogrebotina i sl.
Imam osnovnu boju(zastitnu) i autoboju mojih kola.
E sad imam nekoliko pitanja:
1.Posle smirglanja se nanosi osnovna farba, koliko vremena i u kakvim uslovima treba da "odstoji" osnovna boja da bi se na nju nanosila boja
2.Kako je najbolje da susim boju kola da nebi ispucala (kao na suncu)
Ako imate jos neki savet za farbanje rado cu ga primiti, samo imajte na umu da je to 5-6 mesta nevecih od po 4-8 cm2
[ bakara @ 26.08.2005. 11:55 ] @
Citat:
despotbg
1.Posle smirglanja se nanosi osnovna farba, koliko vremena i u kakvim uslovima treba da "odstoji" osnovna boja da bi se na nju nanosila boja

Osnovna boja se susi do 25 sata, u ostalom oseti se pod rukom, kada prestane da se lepi...ja auto vozim i kad namazem osnovnu boju, posle jedno pola sata
Citat:
despotbg
2.Kako je najbolje da susim boju kola da nebi ispucala (kao na suncu)
Ako imate jos neki savet za farbanje rado cu ga primiti, samo imajte na umu da je to 5-6 mesta nevecih od po 4-8 cm2

Pa pazi, nece boja da ti spuca na sunca (mislim, zavisi i od boje...) ja mazem sa max meyerom, kupim 100gr, napravljene boje na nitro bazi, i imas da zafarbavas narednih 3 god...kosta oko 220din-metalik boja. Mazem cetkicom, u principu je bitno da ne cekas dugo da ostari ogrebotina...
[ gorcilo @ 31.08.2005. 11:46 ] @
Pazi imas i osnovnu boju na nitro bazi koja se susi mnogo brze.Pošto predpostavljam da ćeš da radiš sa četkom ,metalik boja se ne nanosi četkom,samo pištoljem.(može se naneti ali nemaš ni sjaj,čisto kao zaštita)
Prvo trebaš mesto gde je korozija da išmirglaš u zavisnosti od toga kolika je korozija,možda će morati i da se taj deo zavari.Šmirglaš dok ne dođeš do golog lima.Prvo ide šmirgla 120ili180 na suvo,bez vode.Kada si ošmirglao nije loše ako možes da mu sipaš malo sredstva protiv rđe(kad nemam njega sipam malo kiseline iz starog akumulatora.Samo pazi nemoj da mnogo sipaš da ne ide na okolnu zdravu boju.Najlakše je da kiselinu naneseš parčetom sunđera.Posle toga jedno sat dva to mesto koje si natopio pobeli,sipi malo vode na njega.Zatim ide šmirglanje vodenom šmirglom,znači pri šmirglanju koristiš vodu, gradacije 320 pa 380.Zatim se nanosi osnovna boja ili ako imaš nitro špric kit.Špric kit se suši nekih 10-15 minuta i posle toga se ovlaš išmirgla da se dobije glatka površina ali da se ne skida na golo,do lima.
Kada si tako to pripremio razredi boju i maži u dva sloja.Nemoj mnogo da nanosiš farbu da ne bi procurila.Možda je i to najbolje da radiš sunđerom.Uostaloj farbanje prvo probaj na nekom staarom parčetu lima ,videćeš kako ti najbolje ispada.
Ako ti nešto nije jasno slobodno pitaj,nisi nam rekao koju boju imaš,da li je to akril,metalik ili običan auto lak
[ gorcilo @ 31.08.2005. 11:49 ] @
Zaboravio sam da ti napišem da ako nisu velike ogrebotine odmah šmirglaj vodenom šmirglom,da ne bi sa ovom drugom napravio velike riseve koje bi onda morao da kituješ.
[ stex @ 16.06.2006. 06:20 ] @
A sta bi mi bilo bolje (lakse), da mi izmiksuju boju ili da koristim autolak? Jel ima negde da se kupi taj spric kit u manjem pakovanju, jer ja sam nasao osnovnu boju da prodaju u pakovanju od 1 kg, a to mi je mnogo?
[ bakara @ 16.06.2006. 10:45 ] @
Bolje radi sa pravljenom bojom, isto kosta kao lak, a nijansa je kao fabricka.
Spric git ti ne treba ako ces da popravis samo ogrebotinu, tek ako je duboko...
[ Black_eyed @ 16.06.2006. 12:37 ] @
Treba i meni jedan savet u vezi ovih stvari...

Imam nacete trepne na par mesta gde mi se digla boja i probila je korozija. E sad, hocu da to saniram za neko vreme pa kada se nakupi posla onda ce to da radi auto-limar ali za sada mislim da mogu ja da to "zamazem".

Predlagali su mi da kada skinem ovu rdju da nanesem "plasticni" git (jbg, tako ga zovu, mislim to je onaj BodyFiber) i da on ucvrsti sloj ispod jer tu nema bas mnogo zdravog lima (ako ga ima uopste).

Kako se radi sa ovim Plasticnim gitom?
[ gorcilo @ 16.06.2006. 21:44 ] @
Trebaju ti dve limarske špakle (ima da se kupe u radnjama gde se kupuju boje i lakovi i nisu skupe).Poenta je da pomešaš izvesnu količinu gita sa učvršćivačom.Što više učvršćivača git se brže suši.Kada staviš učvršćivač(nalazi se u maloj tubici i crvene je boje i stavlja se negde oko 2-3 posto čini mi se,to imaš napisano na kutijici gita)izmešaš pomoću špakli smesu tako da bude homogena.Samo pazi da to brzo odradiš zato što se smesa vrlo brzo steže.O procentima koliko učvršćivača ide stvarno ne mogu da se setim,ja to radim na iskustvo,kad staviš više učvršćivača smesa dobije vise crvene boje pa onda dodas brzo još malo gita.
A dobro ti savetuju prijatelji to odradi sa Body-fiberom,a rđu skini što više mozeš.
[ Black_eyed @ 19.06.2006. 08:14 ] @
Hvala na odgovoru !!!

Dobio sam preporuku da posle saniranja korozije trepne ofarbam sa HB Body 999 (http://www.hbbody.com/STEGKOLLES-1.html). Nisam upucen u te stvari, tip mi kaze da kobit (ili Body 930) vise nije u modi vec da se primenjuju modernija resenja kao gore spomenuti Body 999. Mislio sam da zastitim i blatobrane iznutra dok su jos u dobrom stanju. Jel neko radio sa ovim stvarima?

[ gorcilo @ 19.06.2006. 14:52 ] @
Kobit body 930 nije u modi ali ne znaci da ono sto nije u modi nije dobro.Savujem ti da radis sa njim jar je vrlo lak za rad i ne trazi da preterano ocistis mesto koje hoces zastititi.potrebno mu je jedno dobro temeljno pranje pod pritiskom(ako imas mogucnosti)a ako ne onda ribanje celicnom cetkom pa onda pranje sundjerom i li nekom krpom i crevom.Obrve(tepne )nemas potrebe da spolja stitis kobitom,ako dobro odradis saniranje korozivnih mesta,ali mozes i to da odradis tako sto ces prvo da zastitis krep trakom(onom belom papirnom)mesto oko obrva ,znaci napravis neki polukrug sledeci liniju obrva,i zatim istufujes cetkom kobit.Kobit razredi benzinom mnogo se lakse rastvara u benzinu nego u nitro razredjivacu.A blatobrane obavezno zastiti iznutra,posle temeljnog pranja zastiti ih 2 puta.Ne stedi na kobitu.Nije lose da zastitis i prednje blatobarne.Cetku posle rada operi benzinom ili je stavi u neku kanticu sa vodom da se ne bi stego kobit.Pazi da se mnogo ne isprljas jer onda devojka ima da bezi od tebe nedelju dana,ima da smrdis na benzin i nitro.Stavi na ruke rukavice ili ih umotaj u najlon kese.Ako slucajno imas neke rupice iznutra posto nemas drugog izbora mozes ih zatvoriti zivom gumom.
Srecno.
[ HoT_Steppa @ 19.06.2006. 16:40 ] @
Body 999 se stavlja na varove, ako iste nemas, ne treba ti. Body 930 ide na pod sa donje strane (ali ne na pokretne delove, poluosovina, instalacije od kocnica i sl.), a Body 950 ide na rubove i koseve, tamo gde ima dosta vlage i gde je najveca mogucnost za pojavljivanje rdje.

Bodi Kit sa koristi u malim serijama, znaci deo po deo. Moj odnos, kako sam ja radio, sipas na shpahtlu kolicinu kita koji staje u supenu kashiku a uchvrscivach 2-3 kapljice kao glava na palidrvcu. Brzo umesaj i ODMAH stavljaj. Steze se bukvalno za 30-60 sekundi, i posle toga nema vise oblikovanja. Susi se za 20-30 minuta.
Git se stavlja gde god imas neravnine i gde je farba ostecena do GOLOG lima. Ako je povrsinsko ostecenje (oguljena farba ali ne i osnovna boja, ne vidi se go lim), to se radi sredstvima za poliranje kao sto su Turtle Wax koji otklanjaju povrsinske ogrebotine.

Evo par tutorijala:

http://www.samarins.com/maintenance/bodymain.html

http://www.guidetodetailing.com/articlenoheader.php?articleId=58

Kako se farba: