[ ultraKeen @ 16.11.2005. 11:43 ] @
treba mi pumpa (ili konceptualno resenje) za visok pritisak ali ciji je koeficijent korisnog dejstva sto manji, dakle obrnuti zahtev od uobicajenog :) ... jos jedna zahtev je da svoj rad zasnivaju na obrtanju nekakve, njihove sopstvene osovine

odnosno - kakvih sve/principa rada pumpi za visok pritisak sve ima ?
[ Azzrael @ 16.11.2005. 13:39 ] @
Pojasni malo (za sta ti treba itd) pa da ti pomognemo
[ ultraKeen @ 17.11.2005. 07:08 ] @
ne treba mi nizasta konkretno; radi se o idejnom resenju recimo nekakvog pronalaska u kome je iz tamo njegovih razloga potrebno stalno kociti obrtanje neke osovine, a ne bi hteo da to bude obicna frikciona kocnica zbog njenog stalnog grejanja...

odnosno moze i bilo koji drugi sistem kocenja - samo da koci osovinu koja se obrce :) ... meni se cini da bi upotrebom pumpe za nadpritisak mogao energiju, ciji je izvor kocenje, da akumuliram u rezervoar visokog pritiska ciji bi sadrzaj mogao da vratim u sistem kad zatreba, eto zato sam se ustvari opredelio za pumpu

mozda je odgovor na moj problem mehanizam kojim se ostvaruje kocenje u diferencijalu terenskih vozila - i to cak promenjljivo...

[Ovu poruku je menjao ultraKeen dana 17.11.2005. u 09:41 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao ultraKeen dana 17.11.2005. u 09:55 GMT+1]
[ Azzrael @ 17.11.2005. 13:35 ] @
E pa to sam ti hteo reci. To na teretnjacima i busevima se zove Retarder. To je u sustini DC morot/generator sa namotanim statorom i rotorom od perm. magneta koji se montira na kardan. Stator ima obicno 3 para namotaja koji su spojeni na rucicu kod vozaca. Kada zeli da uspori, on pomera rucicu i na taj nacin kratko spaja 1, 2 ili sva 3 namotaja. Kontra EMS se trudi da zaustavi rotor i tako usporava vozilo. Ovo je bezkontaktno i nista se ne trosi, a cak se ova energija kod savremenijih Retardera koristi za dopunjavanje akumulatora...
Pozz
[ ultraKeen @ 18.11.2005. 06:45 ] @
hvala!

BAS tako mi nesto treba :)