[ ghetto superstar @ 19.11.2005. 11:45 ] @
Da li neko zna nesto vise o ovoj temi,bitan je svaki detalj ako neko zna,od nacina pripreme,opreme,kakav kit,koji smirg papir,kako se nanosi sprickit i kako se pravi,koji vodeni smirg za kit koji za finalno smirglanje prije lakiranja,kakva sprica,kakav kompresor,kako ide za obican lak,kako za metalik i ima li neke razlike!?

Hvala
[ nibleri @ 19.11.2005. 12:10 ] @
Pozdrav,
vjeruj mi ne isplati se truda jer je od svega što pitaš najbitnija vještina i iskustvo!
[ ghetto superstar @ 19.11.2005. 18:57 ] @
Opa pa opet ti!?

pa treba nekako da se to i nauci,niko se naucen nije rodio,da li ti mozda nesto znas o ovome ili samo onako da mene poklopis!?

Pozdrav
[ nibleri @ 19.11.2005. 19:02 ] @
Naravno da može da se nauči, ima škola za to koja traje 3 godine. Prijatelj mi je auto-lakirer i kad radimo naše auto onda mu moj muž pomaže pa koliko got da moj muž pomogne na kraju majstor mora sve da još malo doradi. Za metalik boju se preporučuje lakiranje u termo-komorama.

Pozdrav!

[Ovu poruku je menjao nibleri dana 19.11.2005. u 20:03 GMT+1]
[ ghetto superstar @ 19.11.2005. 19:11 ] @
Hvala na svakom savjetu,pa preporucuje se samo cisto sumnjam da cu da kupim komoru,posto se moze i bez nje!?

Posto hocu sebi da odradim poneku stvar,sastavljam sebi jednu bubu kabriolet,pa hocu sve ja sam da radim,pa i lakiranje!?

Da li mozda znas gdje se mogu nac i koliko kostaju malo vece boce za kompresore,posto ja imam motor za kompresor,spricu,samo mi boca hvali!?

Pozdrav
[ gorcilo @ 19.11.2005. 21:54 ] @
Za metalik i akril boju uopste ne treba komora da bi to ofarbao kako treba.Treba ti neka temperatura oko 20-tak stepeni.
Ako ho'ces sam da radis od opreme ti treba
1.Pistolj sa diznom( za mene najboljom oko 1,4)
2.kompresor,crevo
3.brusalica kojom ces brusiti korodirale delove karoserije ili ih seci
4.aparat za varenje ti ne treba jer kolko sam skontao auto je vec izvaren i ti bi samo da špricaš.
Znaci prvo se svi korodirali delovi izbruse brusilicom sa kamenom za brušenje.To ti je onaj deblji kamen:zatim se to mesto ,kada si došao do čistog lima,pređe sa antirostom,ili ako nemaš antirost ,može i akumulatorska kiselina.Pazi ruke.Onda se ta kiselina posle nekog vremena opere vodom,ali ne sa previše vode.Zatim ide miniziranje osnovnom bojom u dve ruke.
Kitovanje.
Veće rupe idu sa fiber kitom,ja koristim onaj zeleni bodijev.Ali pazi kada nanosiš da ne preteraš jer se on teško skida,ako nemaš šlajfericu neka ti je bog na pomoći.
Kituješ špaklom ima da se kupi komplet od 4-5 komada po ceni od nekih 150-tak dinara.Kit spremaš tako što prvo staviš na špaklu kit a onda ide učvršćivač,ona mala tubica ,staviš malo učvršćivača i to dobro izmešaš sa špakle na špaklu.Naučićeš koliko da staviš učvršćivača u zavisnosti od temperature.Ako je toplije ide manje učvršćivača a ako je hladnije više.Učvršćivač deluje na brzinu stezanja kita.
Kada si naneo kit na udubljenje onda sledi šlajfovanje .Kupi šmirglu 80 i 100.
Ako se teško šlajfuje idi na 60.Uzmi šmirglu smirdex valjda se tako zvaše,ona nije loša.Kit treba da se osuši da bi mogao da se šlajfuje.Tako nekoliko puta dok ne dobijes ravnu površinu.Kada si dobio ravnu površinu onda naneseš tanak sloj kita ali sada nije onaj zeleni bodi već idi sa aluminijumskim bodijem(ja sam na njega naviko i sa njim najviše radim,lepo se razvlači ali je skuplji)Sa ovim drugim kitom poravnjavaš i neravnine koje nisu velike,ali prethodno izbrusi boju gde kituješ.Nije neophodno ali ne škodi.
Kada si sve lepo poravnao i išlajfovao sa šmirglom 100 da nema risova od 80-tice ide jopš jedno vrlo tanko kitovanje,čisto da se popune one sitne rupice nastale od šmirgle 80 i 100.To se šmirgla vodenim papirom ,prva ruka 280 a druga 340 ili 360.
Znači šmirgla se tako što se na kit sipa voda i šmirglaš cela kola,kružnim malim pokretima unapred.naravno prvo išmirglaj ono što si kitovao.Nemoj da preteruješ sa šmirglanjem na mestima gde je kitovano.Kad pustiš ruku preko lima ako je sve dobro uradjeno treba da ne osećaš pod rukom nikakve neravnine.Ne bi bilo lose da posle toga predješ nitro špahtl kitom mesta gde je kitovano naravno u što tanjem sloju i onda opet šmirglanje.Kada si završio sa šmirglanjem onda ide zaštita stakala i svega ostalom i špricanje sa nitro špric kitom,koji se razređuje nitro razređivačem.Ovde oprez nitro je gadan i nadji neku masku.Razređuješ sa nekih 10-20 posato zavisi od vremena i proizvođača.Kada si išpricao auto sa špric kitom to se radi pištoljem,sledi opet vodeno šmirglanje.Ako si negde omanuo špric-kit sve pokaže.
E sada je dalji postupak zavistan od toga kojom bojom želiš da farbaš.
Da špric kit se nanosi tako što držiš rastojanje od auta za neku dužinu šake i malo više otprilike za jednu pedu.Znaš kada smo se kao klinci igrali klikera.Bitno ti je i da našteluješ mlaz tako da dobiješ prah a ne da ti ide kao neka linija jer će onda kit da procuri
[ nibleri @ 19.11.2005. 22:53 ] @
Svaka čast na iscrpnosti ali ko da nisi tigo do kraja ili jesi?
Recimo da ne mora biti termo-komora ali je onda potrban veliki prostor ili ako nije baš veliki onda da ima odličnu ventilaciju koja je u stanju da brzo izvuče svu prašinu koja se stvara uslijed štrcanja laka. Ako nema ventilacije stvori se "dimna zavjesa" koja onda pada po autu i svježem laku tako da ti se poslije sušenja boje pokažu tačkice i zeznu poso.


Pozdrav!
[ ghetto superstar @ 19.11.2005. 23:05 ] @
Pa garaza ima oko 70 kvadrata,a i ventilacija je dobra,tako da se nadam da nece biti problema!?

Gorcilo hvala velika,ako slucajno ima jos nesto bio bih ti zahvalan ako bi mi rekao,hvala jos jednom!
Pozdrav
[ gorcilo @ 19.11.2005. 23:11 ] @
dalji postupak zavisi od toga kojim ce auto lakom da sprica,da li metalikom ,akrilom ili obicnom alkidnom bojom cene su kod nas metalik set oko 60-80 e zavisi od proizvodjaca,akril je oko 2400-2500 dinara set ,dok je dugin alkid oko 730 dinara.
Ne bi bilo lose kada bi prostor imao ventilaciju,narocito je dobro kada ventilatori duvaju nadole a dole bi trebala da bude neka vodena zavesa.To bi bilo idealno,onda ne bi ttrebala ni maska,ali kod mene u farbari je ventilator, doduse jak, sa strane i izvlaci bez problema.Kolko vuce ubi me promaja
[ ghetto superstar @ 19.11.2005. 23:51 ] @
pa ja sam mislio svjetlo plava metalik
nasao samovdje u Su 5200 kilo!?

Kako vodena zavjesa???
[ nibleri @ 20.11.2005. 00:02 ] @
Poprskaj sve okolo vodom da ti se prašina od boje ne uhvati, inače češ imati plavu garažu kao i inventar unjoj.

Pozdrav!
[ gorcilo @ 20.11.2005. 08:00 ] @
Pa ona sluzi da prasina koja se nalazi dole ne bude uskovitlana ventilatorom i padne na svezu boju.Inace ako si se odlucio da farbas metalik bojom striktno sledi uputstva proizvodjaca boje,oko ramere komponenti.
Trebao bi dobiti 4 komponente u setu,a to su pasta osnovne boje,ucvrscivac(hardener),lak i razredjivac.
Pastu mesas sa ucvrscivacom u razmeri koju propisuje proizvodjac,ali trebas da proracunas koliko ces boje da utrosis i toliko da zamesas jer se posle izvesnog vremena 6-8 h pretvori u masu slicnu silikonu koja je neupotrebljiva.Dodaje se i razredjivac ali sve to ti lepo pise na kutiji metalik boje koju uzimas.
Tom bojom predjes auto 2-3 puta ali pre toga trebas da poprskas delove koje si kitovao ako se slucajno vide,i to po 2 puta zato sto tesko pokriva boja.Vremenski razmak izmedju 2 lakiranja je mali zato sto ova boja susi veoma brzo.
Neke kolege rade tako sto sa sitnom smirglom oko 800-1000 ovlas ismirglaju auto na suvo kada zavrse nanosenje sloja boje,zato sto ima sitnih cestica od metalik praha ,ali ja to ne radim.
Nemoj da te brine kada radis sa metalikom sto nema sjaj jer mu sjaj daje lak koga nanosis posle metalik boje.
Lak razlivas kao i obicnu boju,znaci naneses jedan sloj ,pa onda odmah nanosis drugi deblji sloj.
Prska se pokretima od tela ,pa razvlacis ruku ,otvaras je u laktu dokle mozes i vracas je ka telu.Znaci razlivas sve dok ne primetis da deo koji si presao dobije sjaj.Prvo se sprica krov pa onda hauba prednja i poklopac gepeka.Posle idu prednja krila,vrata,pa zadnja krila.Posebno obrati paznju ako imas ventilator na levoj ili desnoj strani auta da prvo radis onaj deo auta koji je na suprotnoj strani od ventilatora.
Pre lakiranja obavezno ocisti dobro garazu,ako imas ventilator pusti ga da radi dok cistis,opajaj paucinu i svwe lepo poprskaj vodom.Poprskaj vodom i deo ispred vrata koji je napolju i to dobro nakvasi jer ako imas ventilator on ce da uvuce prasinu spolja u garazu.
A sto se tice kompresora, uzmi neku bocu za vazduh koju koriste kamioni za vazduh za kocnice.Mozes da uzmes i 2 komada ,verujem da ces to naci za male pare na nekom otpadu.Nadam se da imas dobru glavu koja ce drukati vazduh u bocu.I pazi pre nego pocnes sa radom obavezno ispusti vodu iz boca,da se ne bi desilo da do
dje u pistolj.
Ako ti nesto nije jasno slobodno pitaj i srecno
[ gorcilo @ 20.11.2005. 08:02 ] @
Zaboravih da ti kazem da je ranije imala metalik boja koja se razliva kao i obicna ali je dugo nisam mogao naci,licno sam vise voleo da radim sa njom.
[ ghetto superstar @ 20.11.2005. 11:04 ] @
Prvo da ti se zahvalim!

Ja sam neki dan uzimao metalik farbu onako da probam,posto sam trazio odredjenu nijansu,u farbari mi je covjek zamjesao,ali dao mi je sa farbom samo harter i razredjivac i rekao da predjem samo za metalik,pa kad se ona osusi bite onako mat boje,tada da pomjesam lak i harder i da sa tim predjem,a ovaj harder,to je razredjivac ili,posto se meni tako ucinilo!?
[ ghetto superstar @ 20.11.2005. 11:06 ] @
sorry da se ispravim,dao mi je lak i harder,a harder je kao razredjivac!?
[ gorcilo @ 20.11.2005. 12:45 ] @
Harder je ucvrscivac,nije razredjivac,ali morao je da ti da i razredjivac,uostalom procitaj lepo uputstvo na originalnoj ambalazi tu ti sve lepo pise.Ako pomirises taj
harder i ako ne mirise na nitro onda je to harder a ako mirise na nitro to ti je dao razredjivac.
[ gorcilo @ 20.11.2005. 12:53 ] @
Zaboravio sam da ti napisem da pre spricanja obavezno izduvas pistoljem sa vazduhom ceo auto i to tako da predjes rukom i istovremeno duvas pistoljem kako bi ako ima neke prasine bila ociscena ili ako si slucajno zaboravio da nesto islajfujes,osetices to pod riukom.A mozes i ceo auto da predjes benzinom i nekom krpom koja ne ostavlja tipke,ali najbolje je da prvo izduvas auto i posle ga predjes specijalnom krpom protiv prasine koja ima da se kupi u specijalizovanim farbarama.
Najbolje ti je da probas da ofarbas neko parce lima da bi video kako se ponasa materijal i da malo opustis ruku,ali ne sekiraj se metalik je lakse farbati nego obican alkid lak.
I jos jednom ti napominjem da od prodavca trazis tacno uputstvo kako se razredjuje boja i u kojim odnosima,jer svaki proizvodjac ima neke svoje finese.
pozdrav
[ ghetto superstar @ 20.11.2005. 13:27 ] @
ok,ali mi to sada nije dao,samo mi zamjesao farbu i dao lak i harder,koji mi je po mirisu podsjeca na razredjivac!?