[ John Doe @ 22.11.2005. 02:33 ] @
Zdravo svima,

vidim prica se o motorima, pa i ja imam nesto da pitam. Imam motocross Yamaha DT125, dakle 125 kubika, godiste negdje oko 90-tog (nisam siguran), i imam jedan problem. Motor se izuzetno cudno ponasa. Uglavnom nece da upali. Upali nakon mozda 5 minuta pustanja nizbrdo dok je u brzini, ponekad i odma, kako kad. Dakle kada upali gas i sve odlicno radi, bruji reklo bi se formula. Medjutim ubacim u brzinu i krenem uzbrdo i on se jednostavno stisa, nema snage da povuce, i drzi konstantan izuzetno nizak gas. Ja obrcem rucicu gasa, on kao da ne detektuje to, kao da nista nisam uradio. I tako se recimo vozim 5-10 minuta. Nakon toga najedanput motor dobije turazu, oce da me zbaci sa "sedla":) (ponekad cak ne mogu ni da smanjim gas) I tako radi 5 min. Posle toga ponovo pocinje pomalo da gubi na snazi. Imam osjecaj kao da mu snaga nedje curi sa strane:)
Ne znam sta sve nisam probao, karburator bio kod majstora na stelovanje, ociscen filter od vazduha, otvaran motor i pregledani klipovi, pregledan rezervoar, ma sve... i opet nista. Zapazio sam da izbacuje mnogo bijelog dima, koji ima miris nesagorelog benzina. Tako da mi je pretpostavka da nije nesto u redu sa sagorjevanjem.

Ako imate neki savjet, slicno iskustvo, pisite...

Evo kako igleda:
http://bilder.mobile.de/images...80515486-25704-1126341446.bild

[Ovu poruku je menjao John Doe dana 22.11.2005. u 03:37 GMT+1]
[ ghetto superstar @ 22.11.2005. 18:41 ] @
Pozdrav

Kod mene je bio problem,takodje nekad nije mogao da se upali ni poslije 5 minuta verglanja i spustanja nizastranu,a onda naprasno upali na klempu,na starter,a kod mene je isto izbacivao bijeli dim i gusio se poslije izvjesnog vremena,pa sam morao da ga izturiram da bi se vratio u normalu i picio bijeli dim kao lud,a u pitanju je Gilera Apache 125,`93 godiste!!!

E kod mene je bio problem u karburatoru,jer je bio skroz otisao,pa nije se mogao cak ni servisitrat i svjecice kad se pokvase isto ludilo,a tako je zajebano doc do nje,moras pola motora rastavit`!?

I pravio mi je probleme kad mu je akomulator bio slab,ali kod tebe eto kazes sve servisirano,pa ne znam ne pada mi na pamet nista osim karburatora!?

E da kod mene je trosio kao tenk,znaci samo sipas u njega,kao rupa bez dna,da li je i kod tebe tako?

Pozdrav
[ John Doe @ 22.11.2005. 19:58 ] @
Heheh, isto tako i meni trosi, kao da vozim najaca kola:) Mjerio sam i za 60 kilometara meni potrosi citav rezervoar od 10l. Karburator je prociscen, kod majstora, e sad je pitanje koliko strucnog. A sto se tice servisiranja, to smo otvarali ja i stric koji se dosta razumije u tu mehaniku. Svjecice redovno provjerim i ocistim tako da do toga nije sigurno. Moguce ipak da je karburator, ali je problem sto nidje ne mogu naci novi ili polovni ispravan. Razmisljao sam da su mozda i karike, ali opet problem je sto nema dijelova. Da ne znas dje bih to mogao naci?

Evo bas gledam ovaj tvoj, bas fino motorce. Nego sta bi mi savjetovao da kupim do 1500 Eura, motocros, tako do 125+ kubika. Eto ako ovaj ne napravim (a zaista bi bilo steta) onda moram nesto drugo kupiti.

[Ovu poruku je menjao John Doe dana 22.11.2005. u 21:03 GMT+1]
[ lancia88 @ 23.11.2005. 00:34 ] @
Pozdrav,

beli dim je asocijacija na lose sagorevanje te potrosnju ulja, ovde uglavnom kumuju karburacija i struja. Ukoliko je reseno pitanje karburatora, okreni se struji, visoka potrosnja takodje ima uzroke u struji.
[ John Doe @ 23.11.2005. 00:59 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

beli dim je asocijacija na lose sagorevanje te potrosnju ulja, ovde uglavnom kumuju karburacija i struja. Ukoliko je reseno pitanje karburatora, okreni se struji, visoka potrosnja takodje ima uzroke u struji.



Da ali ja mislim da struja jedino ima veze sa svjecicom, koja radi ok. Ne vjerujem da bi jacina struje imala veze sa potrosnjom, s obzirom da je to ipak samo mala iskra.
[ fade @ 25.11.2005. 15:50 ] @
veruj mi da ima veze ,ja imam motor sa magnetnim paljenjem i sporo ide4 ,nema snage ,sagoreva ok .,al slab bre ,skinem magnete ,oni rastelovani ,tj napravio mi osigurac hod i nije stajao kako treba ,sad pali na po kurble ,ide odlicno ,kad sam setio cim sam namestio ,tako je dobro primao gas ,neverovatno ,,lose sagorevanje ,struja ja bih to jurio ,kako struja nema veze sa potrosnjom ,ako slabija varnica ,losije vuce vise trosi itd ,provetri struju ,lose sagoreva ,ja se slazem sa ostalima.
[ John Doe @ 25.11.2005. 16:51 ] @
Evo bas gledam na ( http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm ) adresi kako rade ti dvotaktni motori. Na ovoj strani je prikazano da svjecica pali samo jednom po jednom kompletnom (dolje i gore) hodu klipa. Koliko se sjecam kod mene svjecica baci varnicu vise puta na jedan zamah kurble. Trenutno nisam pored motora da bih sve to isprobao :( I ne pada mi na pamet kako bih isprobao da li je tajming bacanja varnice dobar, ja mislim da to ne moze da se rasteluje. Uostalom da struja nije dobra, motor ne bi ni palio. Nisam napomenuo da ponekad dobijem mini eksploziju u auspuhu. Bas se cuje, kao da je neko pucao iz pistolja.
[ fade @ 25.11.2005. 19:28 ] @
e ta eksplozija bash pokazuje rastelovano paljenje ,tako je kod mene bilo ,
[ lancia88 @ 25.11.2005. 20:09 ] @
Pozdrav,

nista onda lafe, ako mislis da struja nema veze sa potrosnjom, slobodno je preskoci. Ja zaista ne mogu da se ubedjujem oko elementarnih stvari tipa: kako se prevozi koza, kako vuk a kako kupus. Na svakom motoru SUS sa paljenjem na svecice mozes namestiti da pali sa nepravilnim paljenjem ali zato je sve drugo pomereno i nije dobro...ali on pali. To niposto nije reper, sve je to daleko sire ali ako Ti znas, onda nista.
[ John Doe @ 26.11.2005. 02:06 ] @
Ma sve je to OK. Struja jedino nije dirana na motoru, tako da je sasvim moguce. Super bi bilo ako je to u pitanju, provjericu cim budem mogao pa cu javiti. Ja sam samo rekao da mislim da to nije problem, zato se ne moj ljutut. Moram li ici kod strucnog majstora zbog struje, ili to mogu i ja odraditi?
[ fade @ 26.11.2005. 09:46 ] @
ako hoces sam da radis ,onda bar nadji neka uputstva ,ali ja bih ipak kod majstora,inace ja sam to radio na nekim motorcicima 50 ccm koji imaju magnetno paljenje ,cisto iz zanimacije nekim drugovima ,i u pravu je lancia sto kaze da ce on upaliti iako je sve pomereno ,ali kako ce ici ,jednom nisam dobro namestio paljenje ,upalio on nekako ,ali ide 20 kmh i to jedva ,tako sporo navlaci brzinu ,a naravno veca potrosnja ,jer nije dobro sagorevanje ,a onda i vecsa potrosnja itd ,jedno drugo vuce ,i posle tog nemastanja paljenja ,vuce nenormalno ,ide vecom brzinom ,i naravno rpm je veci ,sa oko 6k na nekih 8-9 ipak je i to nesto ,takoreci odlicno ide ,a bilo je kao sto ti kazes ,znaci jedva pali ,ima tu eksploziju ,onda u mestu prima gas ok ,al kad se optereti onda lose ,nekad ide ok ,nekad se vuce ,ali se vise vuche ,ma teraj kod majstora i opravi to.

poz
[ ghetto superstar @ 26.11.2005. 19:40 ] @
Pa znaci da i ja prekontrolisem struju!?

A sta ako nije struja!?

A evo kaze covjek da je gledao i karburator!?

Stajos moze da bude?
[ fade @ 27.11.2005. 11:24 ] @
ja sam rekao da je kod njega struja ,zato sto se desava "eksplozija" takoreci ,to je jedan od faktora koji su kod mene upucivali na lose paljenje ,a gheto ,reci sta je kod tebe problem ,i molim te detaljno opisi.

poz fade
[ ghetto superstar @ 27.11.2005. 12:01 ] @
Pa evo probacu sto detaljnije,a da ne smorim!?

Aprilia Apache 125ccm enduro,trosi kao tenk,potrosi sigurno preko 12-13 litara na 100km,nekad nece da upali,nema sanse ,verglas na starter,probas na kurblu,nista i tako jedno 15-ak minuta i onda kao na klempu upali na starter ko od sale!? Motor se gusi,ponekad kada ga vozis na manjem gasu,poslije odredjenog vremena,mora masina da se izduva,da je isturiram ili da je vozim pod punim gasom,a tada bijeli dim pici li pici,i osjeca se nesagorelo gorivo!?
Kada radi i recimo ako nije ugrijan ili ako mu dam malo vise forse,kad pustim gas ,motor polako sam pusta obrtaje i na kraju se sam ugasi,pa neki mi kazu da je to normalno kada se motor isforsira,ali kako to moze biti normalno da se motor ugasi kad je njemu volja!?

Pozdrav
[ lancia88 @ 27.11.2005. 13:10 ] @
Pozdrav,

sve u redu Johne, nema ljutnje ali ja ne mogu pomoci ukoliko negiras predloge koje Ti dajem. Od malena sam na motorima i oduvek u nekim problemima, sad kao mator covek vozim novo samo jer mi je preko glave i popravki i dijagnostike ali ponecega se secam, a ponesto je kao Biblija za rad na motorima SUS, benzincima. Ta "biblija" je poenta price da je skoro uvek (a to skoro je gotovo 100%), uzrok pominjanim problemima lezi u dovodu/karburaciji goriva ili struji. Zato i ja nastojim da se nadovezem nekakvim iskustvom na ono sto si Ti dosad pronasao/detektovao.

ghetto superstar, drago mi je da razmisljas glavom i ne nasedas na price da je tako nesto normalno. Nije normalno i odraz je pojedinih neispravnosti. Beli dim je uvek odlika loseg sagorevanja na svecici i skoro redovno na malenim kubikazama garantuje veliku potrosnju, kod Tebe je enormna potrosnja u pitanju. Paljenje se prema principima rada motora vezuje za sinhronizaciju momenta paljenja i ubrizgavanja adekvatne smese (jer i smesa moze biti problem, ne mislim na kvalitet goriva vec na karburaciju). Ipak, odredjeni reperi koji su zadate vrednosti definisale (da ne raspredam sada o GMT,DMT itd) se mogu zaobici i van svojih tolerancija ali tada dobijamo propratne efekte od kojih je jedan skoro uvek prisutan - enormna potrosnja. Kada se ima prilika, posle majstora i velemajstora koji ne usleju otkloniti kvar i stalno vicu: ..pa mora tako, to je normalno..., najpouzdanije da sa svojim (ne)znanjem obican vozac motora vidi da nabavi od nekog mogucnost da se samo zamene karburatori, ovo je prilicno prosta operacija ali se mora pazljivo pratiti sta se i odakle skida da se tako i postavi. Tada se isproba sa rezervoarom napunjenim do vrha, ispuca se sto veca kilometraza "u cugu" (sto veca kilometraza to preciznije merenje), te se napuni ponovo do vrha rezervoar i preracuna potrosnja. Ukoliko i sa drugim karburatorom da iste vrednosti, problem nije u karburatoru. Opet, ako nema takve mogucnosti, onda se ista stvar ucini sa svecicom, ona je najjeftinija za eksperimentisanje a i uvek je dobro imati u rezervi svecicu. To je jeftinije nego, recimo, kupiti komutator pa njega isprobavati. Ovim se sistemom moze stici do sasvim solidnog resenja, eliminacijom ce se suziti krug pa cak i ako mora do strucnijeg majstora, otprilike se zna na sta se moze racunati. Sa sadasnjom potrosnjom, ne treba ga ni izvoziti iz garaze :(
[ ghetto superstar @ 27.11.2005. 19:27 ] @
Hvala na pomoci lancia!

Pa naravno da necu vjerovat da je normalno da mi se gasi,jos mi se desavalo,posto jos nemam dovoljno para da kupim nesto novo,vec polovno,pa kada dodjes da pogledas motor,ovaj ti pocne,kad ga palis,stisni kocnicu,dvaput stisni kvacilo,okreni se na lijevu stranu,pa onda startuj,mozda ce ovo izgledati kao parodija,ali vjerujte mi svakakvi ljudi prodavaju motore,kao sto mozete naletit na nekog ko pojma nema,pa za male pare uzmete dobru stvar,tako moze neko da vam zamaze oci,na prvi pogled,pa da kupite kanturinu!?

Ali ja sada hocu da prodam ovu masinicu,posto sam uzeo nesto malo vece,pa posto su 99% sanse da ce ga kupovati neki pocetnik kao sto sam i ja bio kada sam uzimao,ne bi bilo u redu,da ga odvalim po usima,pa ako moze da se sredi sredit,ako ne,onda ga ostavit,mozda ce se nekad naci lijek,pa bice jos pokoljenja koja ce da uce motor,a za naucit motor je lutka,jer je okretan,lak za vozit,samo da je "zdrav"!?


Ali samo da znas kakva je patnja doc do svjecice kod ove masinice,pa radije bi kod auta skidao mjenjac!?
Mada ako je ona u pitanju,ma ima da ga rascivijam,pa kud puklo da puklo,a reci mi ne znas koliko bi mogao biti karburator za ovakvo nesto i gdje bi se mogao naci,da li postoji zamjena!?

Izvini ako te malretiram!!!

Pozdrav
[ lancia88 @ 27.11.2005. 23:49 ] @
Pozdrav,

ja zaista nemam pouzdanih informacija o servisima koji bi se mogli nazvati pouzdanim kada je Yamaha u pitanju, barem kada je u pitanju Vojvodina, posebno taj severni deo. Moj dobar mladi drugar (Kum iz reklame za Lav pivo) vozi takodje ovaj motor u verziji 650ccm i rece mi letos da je zadovoljan servisom pa ga mogu pitati ako zelis za nesto konkretnije ali u pitanju je ipak Beograd, ne znam koliko je to prakticno. Zastupnik Keeway za SCG u Backoj Topoli ima servis za podrsku koji vodi prekaljeni i izuzetni majstor Lacika, mozda da pokusas da dopres do njega za savet ili ga cak nagovoris da ga tokom zime pogleda i sredi. Naspram servisa on ima solidnu elektricarsku radnju te je mozda on najbolja preporuka sa moje starne. Ta radnja se zove Dumobil, ne bih konkretnije radi samog foruma ali ako se ne snadjes, pisi pa cemo i konkretnije na PP.

Lepo je sto ne zelis da "uvaljujes" masinu i veruj mi, to ce se dobrim najverovatnije vratiti i to verovatno bas kod prodaje samog motora. Mislim da sa temeljnom pretragom i udubljivanjem stize i resenje problema te ce onda svi biti zadovoljni, tako je uvek najbolje.

Nazalost, nemam bas ideju oko karburatora te sam Ti zato i nagovestio ovu varijantu u B.Topoli, tamo bi se moglo naci eventualno resenje. Ne znam ni sta se "gadja", nemam uporedne kataloge za Yamahu a ona je specifican proizvodjac koji ne prodaje licence pa ne znam ima li komparativnih resenja uopste.
[ ghetto superstar @ 28.11.2005. 17:18 ] @
e sorry kod mene je GILERA APACHE 125 ccm,a ne yamaha DT 125!?

[ John Doe @ 28.11.2005. 22:46 ] @
Citat:
ghetto superstar: e sorry kod mene je GILERA APACHE 125 ccm,a ne yamaha DT 125!?


Nema veze, hehe, makar sam se ja ogrebao za savjet ;)
[ lancia88 @ 28.11.2005. 23:37 ] @
Pozdrav,

ha, ha, odbijte mi to na godine, sit se nasmejah sam sebi sada. U svakom slucaju, mislim da je Gilera nesto laksa za pronaci, mogu sutra pozvati jednog decaka iz Beograda da mi kaze gde on resava delove za svoju Gileru. On doduse resava i za druge koji imaju Gilere neke stvari pa moguce da onda nadjemo resenje. Najblize mi je Honda i Suzuki, tu i tamo Kawasaki, Harley i nesto Kineza. Koliko god da sam stalno pri BMW-u, Guzzi-ju i Laverdi recimo, mogu iskreno da kazem da nisam nikada nasao lepa resenja ovde u Srbiji, pre brata je bilo kudikamo lakse. Ipak, moguce je da cu dobiti info za Gileru pa cu napisati cim budem saznao ili javiti neku manje dobru vest...
[ ghetto superstar @ 29.11.2005. 08:08 ] @
Ma nema veze,hvala u svakom slucaju!?

Sve najbolje

E da BMW,da mi je dokucit ona GS 650,ma lutka,jos ona Dacar verzija je azdaja,samo skupi,oni iso kao Africa twin drze cijenu!?

Pozdrav
[ fade @ 08.12.2005. 15:40 ] @
da mi je znati u cemu je bio kvar ,ako je reshen...