|
[ Snoop` @ 07.01.2006. 03:23 ] @
| 1.Kako prepoznati koje je ulje bolje? Evo jednog primera koji me je naveo da pitam
"shto se tice navedenog ulja godinama ga koristim i iskreno sam zadovoljan jer prilikom zamene istoceno ulje izgleda extra i ne ostavlja talog po zidovima motora."
Da li je ovo tacno i da li stvarno ima neka fora da se prepozna prilikom istakanja ili kada se otvori poklopac za ulje pa se pogleda na zidove motora dok je jos ulje u njemu ili na sipki, koje je ulje dobro???
P.S. Meni se cini da ulje treba da pocrni jer to znaci da cisti motor a gore pise neko ko je pisao da istoceno izgleda extra, pretpostavljam da izgleda bistro...? |
[ cicika @ 07.01.2006. 13:32 ] @
Citat: Snoop`::
Ovde pisite kakva su vam iskustva sa trosenjem ulja za odredjenu marku automobila??? Evo mog primera za astru, trenutno koristim valvoline ali dok sam koristio castrol trosio mi je skoro duplo manje ulja. Kakva su vasa iskustva sa uljima?
-trenutno se razmisljam da promenim ulje ali nemogu da se odlucim izmedju shell-a i mobil-a (znam da ne valja da se menja cesto)...
Dakle, Snoop' je postavio dve vrlo slične teme, i postujem pitanje iz druge teme ovde, kako bi ste mogli da odgovorite na oba pitanja ali u jednoj temi :) (i sami znate pravila foruma, ne moram da objašnjavam).
[ cicika @ 07.01.2006. 13:35 ] @
Srodna tema:
Koje ulje sipati u auto?
Još jedna napomena - uobičajeno ne dozvoljavam postojanje više od jedne teme o istoj stvari, jer je ovaj forum i suviše opšteg karaktera, medjutim ovde ću napraviti izuzetak jer je gore navedena tema matora.
[ cozmo_im @ 09.01.2006. 09:10 ] @
Ako je ulje kvalitetno i ako radi posao kako treba, sigurno ce potamneti. Tamnobraon boja vec nekoliko stotina kilometara posle zamene ulja je siguran znak da ulje cisti motor. Svako ulje koje adekvatno cisti motor ce promeniti boju vec posle par stotina kilometara. Ulje crno kao ugalj moze da znaci da je ulje predugo u motoru, a ako pocrni vrlo brzo posle zamene to znaci da nesto nije u redu sa sagorevanjem u motoru, ili je mozda motor vec pri izdisaju (otisle karike, ima puno naslaga u njemu pa se ulje drasticno brzo zaprlja) - bez obzira na to i to je znak da ulje kupi prljavstinu iz motora. Ulje koje izgleda kao krem (bela kafa boje) je znak da se mesa sa vodom/antifrizom. Mehurici na mernoj sipci su samo znak da ima malo vlage u karteru jer se motor vozi na kratkim relacijama i ne dostize potrebnu radnu temperaturu pa vlaga ne isparava kako treba (voda je nusprodukt sagorevanja u motorima).
Mada ja mislim da ljudi kad kazu da je ulje isto kao i prvog dana misle na to da nije previse potamnelo ili pocrnelo... dosad nisam naisao na ulje koje je je bilo identicne boje kao kad je sipano u motor. Uvek je posle odredjenog broja km bilo tamnije braon boje.
Inace, o kvalitetu ulja NEMA sanse da sudite na osnovu izgleda. Mozda samo da ocenite da li cisti motor... najbolje je odneti ulje na analizu nakon 2000-3000km u motoru pa ce vam ta analiza reci pravo stanje vaseg motora. Isto tako posle te kilometraze, izvucite sipku i izmedju dva prsta protrljajte ulje sa sipke. Mora da bude malko lepljivo, ne sme da bude previse tecno niti sluzavo... to znaci da i dalje zadrzava propisanu viskoznost. I bez obzira sta proizvodjaci automobila i ulja kazu, pozeljno je ulje i filter menjati na 5000-6000km voznje u NASIM uslovima (u Srbiji). Ovde je losije gorivo, losiji su uslovi voznje te samim tim je vece naprezanje motora i ulja u njemu. Jeste malo veci trosak godisnje ako vise prelazite, ali cuvate motor. I uvek sipajte viskozitet koji odgovara vasem motoru, uvek kvalitetno ulje koje ima kvalitetne aditive (za hladni start i visoke temperature). Nemojte trpati nikakve aditive u motor jer svako iole kvalitetnije ulje sadrzi sve potrebne aditive.
Kako izabrati dobro ulje? Prvo, prouciti servisnu knjizicu i videti koji viskozitet i vrsta ulja se preporucuju za taj motor (sintetika/polusintetika/mineralno). Na osnovu toga treba kupovati ulje (inace sinteticka ulja ne stete starijim motorima, ali ako je motor puno presao moze da se desi da probije kroz semeringe i dihtunge pa je i to dodatni trosak - a pre prelaska sa mineralnog na sinteticko se preporucuje ciscenje motora, postoje ulja za to i vrlo je jednostavan postupak).
I obavezno kupovati ulje kod ovlascenog distributera, nikako u sumnjivim radnjama. Nikad nemojte sipati ulje koje je drugacijeg viskoziteta od propisanog u vasoj servisnoj knjizici.
Ulja razlicitih proizvodjaca mogu da se sipaju u motor bez problema dokle god su viskozitet i oznake na flasi identicne (SAE oznake i aditivi). Tako da od zamene do zamene mozete isprobati vise proizvodjaca i videti koji proizvodjac ulja vise godi vasem motoru (recimo nekim motorima vise prija Valvoline, nekima Mobil, nekima Shell i sl...). U svakom slucaju kvalitetno ulje NE MOZE NIKAKO da osteti motor, ako se redovno menja i proverava nivo.
[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 09.01.2006. u 10:16 GMT+1]
[ zei @ 09.01.2006. 09:32 ] @
(inace sinteticka ulja ne stete starijim motorima, ali ako je motor puno presao moze da se desi da probije kroz semeringe i dihtunge pa je i to dodatni trosak - a pre prelaska sa mineralnog na sinteticko se preporucuje ciscenje motora, postoje ulja za to i vrlo je jednostavan postupak).
samo da dopunim:
Problem kod starih motora je sto imaju naslage (talog) na zidovima kanala za ulje (kartera i ostalih mesta gde prolazi ulje) i kada sipas sintetiku ti talozi se spiraju pa mogu da zapuse kanale, ometaju protok ulja...
Zato se preporucuje postepeni prelazak sa mineralnih na sinteticka ulja.
[ rale2rale @ 10.01.2006. 07:34 ] @
šta mislite o ulju luk oil lux 15w-40 mineralno spec. api sj/cf koje je koštalo oko 600 din 4 l, negde u augustu, ovo pitam jer sam u kola (jugo 2000.god) sipao do sad shell žuti iste specifikacije cena oko 1300 din, a od augusta sam sipao ovo i čini mi se da je luk oil kad ga uzmeš među prste nekako ređe, dok je shell bio gušći i ljepljiviji otprilike nakon par hiljada, inače menjam ulje na 1 godinu odnosno oko 7500-8500 km, inače na netu sam našao podatak da luk oil koristi shell aditive za ulje. jel ima neko nekakvo mišljenje?
[ cozmo_im @ 10.01.2006. 09:52 ] @
Prvo, ulje menjaj na 5000km ili na 6 meseci ako retko vozis auto (ako za to vreme ne predjes 5000). Ovo je predugacak interval zamene ulja i za neke novije automobile a kamoli za Yugo (sa bilo kojim motorom), jos pogotovo sto tako malo prelazis godisnje (da ne pricam o uslovima voznje u Srbiji).
Nemoj stedeti pare na ulju. Ako si dosad sipao Shell i ako vidis da Luk Oil ulje izgleda losije od Shell-a, vrati se na Shell. Mozda ti samo tako izgleda. Prati situaciju pa ako ti se cini da nesto nije u redu, sipaj ponovo Shell. Nemoj stetiti motoru, bez obzira sto ovo ispadne duplo jeftinije. Sve to na kraju moze da se preokrene i steta da ispadne daleko veca.
[ cicovic @ 07.12.2006. 13:09 ] @
Htedoh da napravim novu temu ali ajde, da se ne sirimo.
Interesuje me kako da prepoznam originalna ulja u prodavnici, odn. kako da znam da nije fals ili neka mutnjavina. Pricam o mineralnim i polusintetici. Imaju li ove poznate marke ulja , kao Castrol, Mobill i drugi neki prepoznatljiv znak ili slicno po cemu se zna da je original. Pricalo se da je svaka kanta originalna ako ima pecat sa datumom na ambalazi (crna stampa na samoj plastici) ali svi znamo da je i to lako ustampati na sta bilo.
Iko?
[ Java Beograd @ 07.12.2006. 15:10 ] @
Sve "poznate" marke se kopiraju. Dakle svaki "Shell" i "Castrol" u običnom malom dućanu auto delova je 99% lažan. Ma koliko vam se prodavac kune, da ga je on lično preuzeo od "generalnog distibutera" ili "ekskluzivnog uvoznika".
Kod pakovanja nema apsolutnog pravila ali, najčešće se falš ulja ne pakuju u limenke. To je preskupo.
PRAVILO: Originalna ulja mirišu karakterističnim mirisom. Falš ulja smrde na staro istrošeno ulje. Ovde se ne može pogrešiti.
[ HoT_Steppa @ 07.12.2006. 16:09 ] @
Citat: cicovic: Htedoh da napravim novu temu ali ajde, da se ne sirimo.
Interesuje me kako da prepoznam originalna ulja u prodavnici, odn. kako da znam da nije fals ili neka mutnjavina. Pricam o mineralnim i polusintetici. Imaju li ove poznate marke ulja , kao Castrol, Mobill i drugi neki prepoznatljiv znak ili slicno po cemu se zna da je original. Pricalo se da je svaka kanta originalna ako ima pecat sa datumom na ambalazi (crna stampa na samoj plastici) ali svi znamo da je i to lako ustampati na sta bilo.
Iko?
Ulje kupuj kod ovlascenog uvoznika, znaci izaberi ulje (proizvodjaca) koje hoces i nadji ko je uvoznik i to je to. Za Valvoline je Valtec iz Shapca, za Shell i Mobil 1 je Autotehnik Rasuo, za Motul je Mass Company. Valjda znate da ih nadjete. Ulja treba izbegavati kupovati u malim prodavnicama, znaci na velikim pumpama, gde je veliki promet ili u mega marketima, tako je 99.99 % original.
[ cozmo_im @ 07.12.2006. 18:10 ] @
Ulja se kupuju samo na pumpama i u mega-marketima.
Jugopetrol zvanicno prodaje Valvoline i Havoline ulja koja su 100% originalna (Valtec distribuira).
Nemojte kupovati u malim prodavnicama, osim ako ste ostali bez ulja pa morate hitno da sipate, onda moz' da sipas sta oces dok ne dodjes do kuce a onda se odmah mora menjati ulje.
I tacno je da fals ulje smrdi - tj. oseca se kao da je pregorelo (tako nesto otprilike). Novo, sveze ulje ima onaj slatkasti miris (ne znam bas kako da opisem) treba da ostane ravnomerna, viskozna fleka kad kapnes kap na vizit kartu recimo i poklopis preko drugom i treba da bude ravnomerna boja, ne sme imati mrlje ili biti neravnomerna nesto.
[ jooly @ 07.12.2006. 19:38 ] @
Mnogo price oko ulja na ovom forumu, mislim ne sa puno razloga. Vecina nas vozi krseve(prosjek Srbija i Crna Gora 15 god. i vise) i prelazi godisnje 8-10000km. Ti motori su vec razlaufovani, sa bog zna kakvim zazorima u cilindrima i na lezajevima, pusta ulje na skoro svaki dihtung poklopca ventila, pumpe od goriva i sl. Mislim da je kupovina bilo kakvog skupljeg(kvalitetnijeg ulja) bacanje para za vlasnike takvih automobila. Gledajte da ga imate dovoljno i da mijenjate filtere, oko kvaliteta nemojte puno, sve to sto kupite kod "ekskl. distributera" i "ovlascenih sevisera" je isto ono iz malih radnji, samo sto ga ovi kupuju na burad, prepakuju u neke fine kantice(ponekad i vise puta u iste!!!) i vama ga prodaju kao original koji samo oni imaju. Ovo sam saznao od nekih kolega koji rade u takvim servisima. Mozda nije svugdje tako, ali cisto sumnjam. Nazalost ovo se desava i vlasnicima novih automobila, pa eto i oni voze i prelaze poneki i stotine hiljada km.
Jedino ako stvarno ne naletite na neko smece od ulja, koje i nije motorno ulje vec za neku drugu namjenu, ali to necete naci po radnjama ili sl., vec onako u rinfuzi kod vojske, javnih sluzbi i sl. Meni se jednom to desilo, za vrijeme sankcija,srecom ne na automobilu vec na frezi. Ulje se nakon par sati rada pretvorilo u smjesu nalik pudingu. Sta je to bilo nikad nisam saznao, sumnjao sam na neko kompresorsko ulje. U to doba sankcija sam gledao da su neki likovi umjesto novog ulja u motor dodavali procijedjeno staro motorno ulje. Znam da to sigurno nije dobro ali od tada je proslo 10 god a vecina tih motora i dalje radi doduse nisu bas u "top formi". Drugi su pak,"nabavljali" ulje kod VJ, tkz. BCK-30(mislim da to odgovara SAE-30),jeste da je malo gusce ali je mufte i kvalitet kakav danas nemozete naci,original Castrol!
[ FIREBIRD @ 08.12.2006. 14:07 ] @
Skoro sva ulja su fals kod nas, MOBIL je najgori.
Ja koristim GALAX SINT 10w40 nikad nisam imao problema sa tim uljem, menjam na 3000-4000km.
Pozdrav.
[ vladd @ 08.12.2006. 16:13 ] @
Nema puno smisla ovakva diskusija, pa jos sa "specificnim" zeljama. Nemoguce je lako otkriti falsifikat, posto falsifikatori imaju neka znanja i vestine. Osim toga, sve je redje, da ne kazem da je skoro nestala ta "varijanta", ostale su samo "verzije" punjenja flasa (manje ambalaze) iz bureta, naravno kupovnog, ne "falsifikovanog".
Drugo, potrebno je nauciti neke razlike, mineralnog i sintetickog, onda sama postaje jasna struktura "polusintetike"..., zatim aditiva, stanja motora, i malo tehnologije "projektovanja" ulja. E tek tada se moze "povesti" "ozbiljnija" briga o motoru, ili sve zanemariti, pa "kud svi turci..."
Menjati sintetcka ulja "na 5000" je besmisleno, jer je ulje kvalitetno, trajno, i ima svoj "radni vek", na 5000 je u "punoj snazi", potrosena su mu deterdzentska svojstva, "pocinje" sa "ozbiljnim" podmazivanjem, taman se "formiralo" u motoru.
Ako je motor krs, bacanje para je davati 10€ ili vise za litru ulja, bez obzira da li ce da "izbaci" ulje ili ce ostati u motoru, lose stanje ne moze ulje da "popravi", ili da ga sacuva jos koju stotinu km..
Poz.
[ Java Beograd @ 09.12.2006. 17:54 ] @
Potpuno se slažem sa tobom - osim da je "skoro nestalo falsifikovano ulje".
[ FIREBIRD @ 10.12.2006. 16:47 ] @
Kad sam uvezo BMW-a 2002-godine u motoru je bilo sipano ulje CASTROL RS 0w40 kanice od 5l ostao je jedan litar koji jos uvek cuvam. To ulje sam zamenio verovali ili ne posle 18000km mada je moglo da gura do 20000km bez problema. Na 18000km je bilo skoro crne boje ali nije farbalo prste i bilo je poptuno masno jedva sam ruke oprao jednostavno se lepi za prste.
Iso sam svuda i nosio kanticu u kojoj je ostao 1l, uporedjivao. Originalni CASTROl RS je dosta tamne boje, u prodavnicama je neka svetla bolja, ulje dosta redje. Nigde nisam naso takav RS. Preso sam na GALAX koje je uvek ista boje i gustine.
Probao sam i VALVOLINE SYNPOWER 5w40 koje se posle 8000km pretvara u vodu, pocinje da se razgradjuje, probao i SHELL i MOBIL sve je isto cene su astronomske a ne mozes preci vise od 7000-8000km .
Pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|