[ yooyo @ 16.01.2006. 23:23 ] @
Hocu da kupim malo veci auto (visok sam oko ~2m), polovan 3-5 godina starosti, da je presao ispod 100.000 KM, ako je moguce automatik. Hteo bih nesto kao: Ford Focus, Opel Astra G, Peugeot 307, Renault Megane karavan, Renault Scenic.

Video sam dosta oglasa iz Sapca, malo sam se raspitao i saznao da Sabacki prodavci cesto varaju i vracaju kilometrazu. Obzirom da se ne razumem u automobile, kako da saznam da li prodavac vara, da li je auto ispravan i sta mu fali.

Da bi izbegli flame o Sabackim prodavcima zamolio bih sve one koji imaju losa iskustva sa njima posalje PM.



[Ovu poruku je menjao yooyo dana 17.01.2006. u 02:19 GMT+1]
[ pctel @ 17.01.2006. 00:45 ] @
Kod auta se odavno ne gleda kilometraza, ja kad sam kupovao 2 poslednja auta uopste nisam gledao sta pise na instrument tabli. Bilo bi dobro da angazujes nekog automehanicara da proveri mehaniku i autolimara da proveri limariju, sam nista ne mozes da otkrijes, svi nedostatci se tako vesto prikriju da i profesionalac ima muke da ih otkrije a pocetnik ne vredi dzabe da gleda.
[ yooyo @ 17.01.2006. 01:23 ] @
Hvala za savet pctel. Zasto se kilometraza odavno ne gleda? Nije bitan faktor ili svi prodavci varaju? Planirao sam da u kupovinu povedem i prijatelja automehanicara.

Imam jos neka pitanja... Kola se uvoze iz evropskih zemalja i iz Amerike. Neko mi je rekao da su npr. Fordovi uvezeni iz Amerike losiji od Fordova iz EU. Da li je to tacno i ako jeste zasto su losiji?

[ Miroslav Jeftić @ 17.01.2006. 07:25 ] @
Nije bitna zato što svi varaju (ili skoro svi) ;) Kad već vodiš prijatelja automehaničara, onda bi to trebalo da bude dovoljno, mada pročitaj obavezno i ovaj članak~

http://www.b92.net/info/zivot/...184764&yyyy=2006&mm=01

Ford Focus je dobar izbor, nisam čuo da su američki lošiji od evropskih? Mada, kod američkog fokusa postojala je čini mi se samo jedna verzija motora, Zetec od 130Ks i valjda 2 litre, dok je kod evropskih mnogo veći izbor. Takođe, amerikanci su često sa automatskim menjačem koji bih zaobišao :)
[ ghetto superstar @ 17.01.2006. 08:51 ] @
Kilometraza se ne gleda,jer u 99% posto slucajeva su vraceni satovi i auta koja su vozena u EU po njihovim standardu kao po pravilu za oko 5 godina prevale otprilike 100 000 km,to ti je skoro zagarantovana kilometraza i one price da ga vozila bakica ili da je covjek sa njim isao samo nedeljom u prodavnicu su bajke,ali nije presudna kilometraza,ma kolika da je jer zavisi i od toga ko ga je vozio,ako ga je vozio neki savjestan i redovno odrzavao onda ti je bolje to auto,nego neki napaljeni klinac koji samo pimplao po gasu,startao hladnog i mjenjao ulje svake prestupne!?

Astra ustvari opel ima u posljednje vrijeme solidne motore,a njohovi benzinci nisu nikada bili problem,a prije su im dizeli bili bas,bas smece,takodje limarija im je do 1996 bila losa,ali su poceli tada sa drugom,koja se za sada dobro pokazala,sto se tice dizela imas onaj simpaticni 1.7 DTI,stedljiv za normalne potrebe dovoljno i snage,a mala potrosnja!?

Ja Forda ne volim nikako,ne znam zasto,da li zato sto sam se nagledao takvog smeca ili sta,ali njega zaobilazim u sirokom luku!?

Za Ranoa Megana rijeci hvale,udoban,lijepo izgleda dobar motor,bar po meni!?

Pezo 307 cuo sam,ali samo cuo da je kvarljiva roba,sad koliko je to tacno ne znam!?

U svakom slucaju povedi automehanicara sa sobom,da vidi auto,jer u svakom slucaju kupovina polovnog auta je lutrija,sad da li ces da ubodes bingo,ne znam!?

Zasto ne razmislis o Laguni ili Vectri,posto i ja trazim auto otprilike oko 5-6 godina,a i ja sam malo povisi!?

Jos samo da ti pozelim srecu,koja ce ti vjerovatno trebati pro kupovini POLOVNOG auta!?

Pozdrav
[ Vlada1001 @ 19.01.2006. 14:54 ] @
yooyo

I ja sam tvoje visine i težak oko 115kg pa sam kupio Opel Omegu B. Tu bi mogao lepo da se smestiš. Moj savet ti je da kupiš Vectru ili Omegu benzinca 2.0 i da posle ugradiš plin (ukoliko već nije ugrađen). U Astri nećeš moći lepo da sediš, berem meni nije prijala.
Vodi svog prijatelja mehaničara da ti uradi odokativni pregled kola, tako sam ja radio. Ukoliko ti mehaničar kaže da su kola o.k., pre kupovine ih obavezno odvezeš u ovlašćeni servis na detaljnu proveru (ukoliko se odlučiš za nekog Opela, to košta oko 4000 din u opelovom servisu na Bežanijskoj kosi: kola proveravaju limar, mehaničar i elektičar). Nije ništa da pukneš te pere u odnosu na štetu koja može da ti nastane usled nekog previda.
I naravno, pre kupovine obavezna provera u policijskom kompjuteru. Nađi nekog poznanika policajca i proverite da li su brojevi šasije i motora o.k.
[ yooyo @ 19.01.2006. 20:52 ] @
Hvala za savet Vlado,

Slicnih smo gabarita i nadam se da razumes zasto trazim auto u koji mogu da sednem. :)
Koliko si platio tvoj auto i koliko je bio star u trenutku kupovine?

yooyo
[ Vlada1001 @ 20.01.2006. 20:00 ] @
Moja Omega je 96 godište, a kupio sam je prošle godine. Koštala me je 6.000EUR, ali stvarno nije bilo ni najmanje sitnice oko koje bi mogao da se nešto cenjkam. Prodavac je izuzetno održavao kola i bio je pošten (što je retkost).
Omega je ogromna, možda bi ti zato bila bolja Vectra - naravno ukoliko ti se sviđaju Opeli.

I kad uzmeš kola, uplati i kasko osiguranje. Da možeš mirno da spavaš. Koštaće te otprilike kao cena novog retrovizora za bilo koja bolja kola koja kupiš.
[ RIM @ 20.01.2006. 20:16 ] @
Ukoliko kilometar sat nije digitalni, lako je izvrsiti proveru kilometraze. U smislu da li je ista vracana unazad. Brojevi koji pokazuju predjenu kilometrazu auta na instrument tabli, moraju biti apsolutno u LINIJI. Ukoliko bilo koji (osim normalno poslednjeg) u nizu odstupa gore ili dole, muljano je sa predjenom kilometrazom
[ pctel @ 20.01.2006. 20:45 ] @
Citat:
RIM: lako je izvrsiti proveru kilometraze...

Pa nisam bas siguran. Ja sam na svoj automobil terao na podesavanje kilometraze (iz opravdanih razloga, pregoreo mi kilometar sat pa kad sam stavio drugi pokazivao je manje). Cela procedura traje 2 minuta, majstor to nije hteo ni da mi naplati i sve je apsolutno u liniji.
[ boyy @ 23.01.2006. 15:58 ] @
Mislim da su te forumasi ,solidno uputili,i ja u kupujem auto(ali dobro ja trzazim nesto oko 90. god),i bre dosta lazuuuuuu prodavci(cast izuzecima),tek kad ga oteras na kanal vidis "koliko je sati",tako obavezno na kanal!
[ X Files @ 23.01.2006. 16:57 ] @
Kupovina polovnog automobila je mačak u džaku. Najbolje je kad auto kupuješ od
poznate osobe, što najčešće na žalost nije slučaj.

Postoji ceo niz testova koje možeš uraditi na kanalu, a da opet ništa (prepametno)
ne postigneš.

Neki suptilni kvarovi su su prikriveni i ne mogu se ODMAH otkriti. Jednom mom kolegi
je majsor postavio vrlo KONKRETNO pitanje (za noviji auto), nakon niza kvarova oko
motora koji su se non-stop javjali u nekom drugom obliku:

"da li želiš da ga popravim za tebe (1500E) ili za prodaju (500E)"

Ko da otkrije ovakve kvarove?

Pomenuću (u pozitivnom svetlu) Forda Mondea dec '97, a ni ja licno nisam voleo
Fordove!

Moji roditelji su pre 5 godina kupili polovnog Forda Mondea, kraj '97.

Do dan danas NISTA NISU MENJALI sem sto su jednom upropastili akumulator.

Ja imam punoletnog Passata i svakog meseca imam po nesto da mu radim...


P.S.

I ne zaboravi da trazis tablicu sa oznakom: C++ :)
[ sloper @ 20.05.2006. 00:32 ] @
Kako da prepoznam Isuzu motor kod Opel Astre DTi 1.7.
Dali moze neko da okaci ovde sliku tog motora, i da objasni u cemi je razlika izmedju tog japanskog motora i nemackog

Pozdrav i Hvala unapred
[ HoT_Steppa @ 20.05.2006. 08:20 ] @
Nema sta tu da se voli ili ne voli Ford. Oni su se, narocito modeli od 1997 pa nadalje, odlicno pokazali ovde. Jedino su Ka malo bili problematicni ali naravno ne svi, i starija Fiesta. Od 2002 Fiesta (najnovija, sto lici na Punta) je odlican izbor. Focus I nudi vise opreme od Astre G, visi je, i vrlo komotno ljudi sede u njemu. Ja sam 2 metra i bez problema sam ga vozio, a pozadi je sedeo osrednji covek. Takodje i Mondeo II (buljavi) je odlican izbor, narocito karavan verzija koja u svojoj klasi ubedljivo ima najveci tovarni prostor. Duzi je od Passata B5.
Sto se tice emotivnog dozivljavanja kola, ni ja ne volim VW i Audi jer su precenjeni, ali bih rado vozio jedan A6.
[ reject @ 20.05.2006. 10:27 ] @
Citat:
sloper: Kako da prepoznam Isuzu motor kod Opel Astre DTi 1.7.

Ne znam, to i mene zanima, mozda ce ti ova lista pomoci http://www.dieselforum.org/whe...sels-for-sale-internationally/
Evo zanmiljivog dela tabele:
Isuzu Adam Opel AG(GM) - Opel Astra 1.7L Germany, Japan
Opel Astra 1.7L CDTI Ecotec-80HP, 100HP Europe
[ Zarko Silic @ 21.05.2006. 00:15 ] @
Isuzu nema okruglu zapreminu vec je to 1686 ccm.
Inace kod njih je turbina izmedju hladnjaka i motora tj stoji obrnuto (180stepeni) u odnosu na drugi motor.
[ apex @ 21.05.2006. 11:40 ] @
Citat:
i da objasni u cemi je razlika izmedju tog japanskog motora i nemackog


I mene isto interesuje ako zna neko?
[ reject @ 21.05.2006. 14:55 ] @
Ne znam tacno, ali mnogi mi govore da ISUZU mnogo brze crkava i da ih treba izbegavati po svaku cenu.
Takodje mnogi govore da Opele dizelase treba izbegavati po svaku cenu, pa sad ja povezujem to sa onim
da ISUZU crkava :), mada ne znam da'l su to istine ili "narodne price".
[ fade @ 21.05.2006. 18:14 ] @
Valjda glavna razlika izmedju japanca i nemca je sto japanci izvlace vishe obrtaja i snage iz svojih agregata ,pa onda ljudi pricaju kako su motori kratkotrajni ,kako ovo ,kako ono ,pa niko te ne tera da vozish na 9k rpm-a , uglavnom japanci po meni imaju bogatiju opremu mnogo ,cisto poredjenja uzmem neke starije modele ,dok je drug na japancu mitsubishi cordia 89 god imao elektroniku u svim prozorima , onda otvarao je gepek ,ono za gorivo itd sve na dugme pored sedista i tako neke sitnice , auspuh nije ni imao ,bio je do pola auta ,ali se uopste nije cuo kako da mu treba zameniti auspuh ,na BMW isto 89 god ,nema elektronike u prozorima , , uglavnom sitnice ,e da i cordia je imala 20 ks vishe ,agregati oba od 2l.
[ bakara @ 24.05.2006. 10:24 ] @
@reject
veruj mi da su to sve "narodne" price koje se baziraju na iskustvima od pre 20tak godina. Opel ugradjuje najmodernije fiatove comon rail dizel motore...E sad sve zavisi iz koje godine hoces opela, jer ja govorim o novim automobilima.
[ Zarko Silic @ 24.05.2006. 11:04 ] @
Citat:
bakara: Opel ugradjuje najmodernije fiatove comon rail dizel motore...

Nemojte neproverene i netacne teze iznositi na forumu.
[ bakara @ 03.03.2007. 21:11 ] @
Hm...prosla godina od tada...nekako sam propustio:


Citat:
zarsilic: Nemojte neproverene i netacne teze iznositi na forumu.

Citat:
1.3
A small 1.3 L (1248 cc) version (called the SDE) is produced in Bielsko-Biala, Poland. The Multijet 70hp version was chosen in 2005 as the "Engine of the Year".

There are two versions of this engine: a 70 PS (69 hp/51 kW) (used in the Fiat Punto, Panda, Palio / Albea, Opel Corsa / Combo and Suzuki Swift) and a variable inlet geometry 90 PS (89 hp/66 kW) (used in the new Fiat Grande Punto and Opel Astra). At the time of the launch this was the smallest four-cylinder Diesel engine available and has a fuel consumption of 72 mpg (3.3 L/100 km) in some applications. The engine is able to meet Euro IV pollution standards without the use of a diesel particulate filter.

A 1.6 L version of the engine, with a maximum power output of 120 PS (118 hp/88 kW) was announced for 2006 [1], but there is still no official information on any future release.


1.9

The most common JTD engine is the 1.9 L straight-4 found in the Fiat Punto, Doblò, Stilo and Croma. It produces 80 PS (79 hp/59 kW) and reaches 36 mpg (6.6 L/100 km) in city driving. First car that used this engine was Alfa Romeo 156 in 1997 (105 PS), it was worlds first common rail diesel passanger car. In 1999 it was introduced with the Fiat Punto and Fiat Brava/Fiat Bravo/Fiat Marea. The engine block weighs approximately 125 kg. Most common model found is the 115bhp model as fitted to the Stilo.

The Multijet second generation common rail has three versions. The 8-valve version has 120 bhp and 130 bhp with variable inlet geometry; and the 16 valve version has 150 bhp, that can be found on the Croma.

Opel also uses a version of this engine. Their CDTI engine, manufactured in Pratola Serra, Italy and Kaiserslautern, Germany, is the product of the half-decade joint venture between GM and Fiat.

It is used in the Vectra, Signum, Astra, Zafira, Cadillac BLS and Suzuki SX4 as well as some Saabs marked as TiD . There are three versions of this engine, a 150 PS/320 Nm (148 hp/110 kW), 120 PS (118 hp/88 kW), and 100 PS (99 hp/74 kW).

Engineers are reportedly working on creating a V8 engine by mating two of these 1.9 L I4s at a common crankshaft. [citation needed] This may also spawn a V6 Diesel. Another future development is the application of variable valve timing on this engine.

Izvor:
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
[ vladd @ 04.03.2007. 14:05 ] @
Ali bakara, cmoljavi fijat u vecitog nemca, rusis Olimp, sta li? Mialim kako to kada smo se lepo podelili na italijane, nemce, japnce..ostale, ti tu sada proizvodis jeres. I podaci su ti krajnje neprovereni, eto po komsiluku se i "majstori" krste...

Poz.

P.S Ne diraj u Ti..pardon Nemca
[ Lappy @ 04.03.2007. 20:08 ] @
I sta je pokretac teme na kraju kupio i kako je zadovoljan?
[ sloper @ 05.03.2007. 13:20 ] @
sto se mene tice ja sam uzeo Astru sa ISUZU motorom i do sada sam presao 5500 km i veoma sam zadovoljan sto radom motora, sto potrosnjom. Inace u predhodnim postovima sam procitao da je neko napisao da je kod Isuzu motora pupma visokog pritiska izmedju motora i hladnjaka, sto nije tacno. Kod moje Astre je pumpa visokog pritiska izmedju motora i kabine, znaci iza motora, kad podignes haubu. Astra je 2002 godiste

Pozdrav