[ despotbg @ 09.02.2006. 21:58 ] @
Pre 3-4god. sam gledao neki Ruski avion na aeromitingu koji ima krila koja idu prema napred. Ko je video znaće o čemu pričam.
Ako neko može reći nešto o njemu i dati neku sliku bilo bi cool. Nažalos razočarao sam se kada sam video da je na prodaju. :( .
Razum kaže jedno a srce drugo, srcu je ipak draže Rusko g**** nego Američka pita.

[Ovu poruku je menjao despotbg dana 09.02.2006. u 23:05 GMT+1]
[ OffShore @ 09.02.2006. 21:59 ] @
suhoj:) 30 godina ispred svih
[ simonzec @ 09.02.2006. 22:08 ] @
ajoj! pa ti pricas o suhoyu 37 berkhut zaltni orao , 5 generacija. zmaj!

[ strba @ 09.02.2006. 22:26 ] @
Rusi Legende aeronautike... Koliko su generacija ispred svih...:)... Secam se sta su ruski piloti na su27 pravili na aeromitinzima u svetu..
sa manevrima kobra i zvono za koje su amerikanci tvrdili da iste mogu izvesti i njihovi avioni f16, ali samo nazalost u racunarskoj simulaciji :)

Sta drugo nego vrh... a sto se tice trzista pa i oni su se osvestili... okrenuli su se trzistu i prodaju avione





[Ovu poruku je menjao strba dana 09.02.2006. u 23:28 GMT+1]
[ simonzec @ 09.02.2006. 22:44 ] @
Citat:
despotbg: Nažalos razočarao sam se kada sam video da je na prodaju. .
Razum kaže jedno a srce drugo, srcu je ipak draže Rusko g**** nego Američka pita.


hahaha ne brini,izbacuje se iz planova ruske armije jer je preskup,treba dosta vremena za obuku kadrova (po proceni specijalistima oko 9 a rezervnom sastavu minimu 12 meseci). u igri je umesto njega Mikoyan 1.44. evo tabele da vidis razliku u perfomansama:
Comparative Specifications

Param. Mikoyan 1.44 Sukhoi S-37
Length 71.2ft (21.7m) 74.1ft (22.6m)
Wingspan 53.8ft (16.4m) 54.8ft (16.7m)
Takeoff weight (normal) 61,728lb (28000kg) 52,910lb (24000kg)
Takeoff weight (max.) 77,160lb (35000kg) 77,160lb (35000kg)
Powerplant 2 x AL-41F 175kN ea. 2 x AL-41F 175kN ea.
Temporary .. 2 x AL-31F 123 kN
Maximum speed 1,350 kts (2500 km/h) 1,080-1,188 kts (2000-2200 km/h)
Cruise speed 810-918 kts (1500-1700 km/h) 810-918 kts (1500-1700 km/h)
Supersonic range 1,553 miles (2500 km) N/A
Subsonic range 2,795 miles (4500 km) Over 2,484 miles (4000km+)
g-limit 9 N/A

napomena: to nije MIG-31 ,vec novija verzija! crni avion je suhoj 37 plavi mikoyan a zeleni mig 31

[ formeye @ 09.02.2006. 22:51 ] @
Mala ispravka to je Suhoj S37 (posto postoji i Su-37 koji je stariji i nema fensi krila :) )
[ Slobodan Miskovic @ 09.02.2006. 22:54 ] @
kako mu mocno chuchi ona zvezda na krilu....mmm...
[ Backy @ 09.02.2006. 22:54 ] @
fora u celoj priči je da avion ima motore koji daju toliki potisak da mu i ne trebaju krila zbog uzgonske sile, već zbog upravljanja...
[ simonzec @ 09.02.2006. 23:15 ] @
hehehe za ljubitelje ruskih aviona jedna "akciona" slika


[Ovu poruku je menjao simonzec dana 10.02.2006. u 00:19 GMT+1]
[ simonzec @ 09.02.2006. 23:40 ] @
jos samo sam ovo hteo da pokazem i necu vise majke mi u pitanju je buduci prototip bombadera, odgovor na NATO "bradavicastu svinju". treba napomenuti da se ovaj projekat razvio jos `80-tih godina,ali zbog toga sto je fabrika koja je bila u planu za proizvodnju ostala u Gruziji posle raspada SSSR onda se sve to usporilo
[ EviLxxx @ 09.02.2006. 23:54 ] @
Skroz su ti dobre slichice....hocemo josh!
[ zaraza @ 10.02.2006. 00:11 ] @
@Backy
TOLIKO jake motore nema, krila sa ovakvom geometrijom se prave zbog resavanja nekih problema kod opstrujavanja vazduha pri velikoj brzini...

elem, ovo i nije tako nov koncept, nemci su u WW2 nesto slicno sa Ju-287...
[ simonzec @ 10.02.2006. 00:20 ] @
Citat:
zaraza: @Backy
elem, ovo i nije tako nov koncept, nemci su u WW2 nesto slicno sa Ju-287...


pa prvi suhoji su i nastali na osnovu zarobljenih nemackih ratnih aviona u WW2
[ BobMarley @ 10.02.2006. 09:55 ] @
A jel ovaj x-48 red eagle istina ili internet montazni trik .



evo i filmic "u akciji"
http://www.break.com/index/planewater.html

[Ovu poruku je menjao BobMarley dana 10.02.2006. u 10:56 GMT+1]
[ VRider @ 10.02.2006. 10:10 ] @
Uopste Suhoj ovo nije izmislio. Postojao je model jos u Drugom svetskom ratu koji je imao negativnu strelu krila (fensi krila). Amerikanci su imali takodje svoj avioncic i zvao se X-29, i to pocetkom osamdesetih (kao sto su imali i prvi vektorisan potisak na X-31).
Citat:
TOLIKO jake motore nema, krila sa ovakvom geometrijom se prave zbog resavanja nekih problema kod opstrujavanja vazduha pri velikoj brzini...

Nije ni resavanje problema pri velikim brzinama, vec veca stabilnost i upravljivost pri malim brzinama (idealno do jednog maha). Pri velikim je otpor vazduha veci, pa su manje brzine, veca potrosnja... Za velike brzine je delta krilo zakon. Obratite paznju na mesto gde se krilo spaja sa trupom. Tu krilo nije negativno, vec "normalno". To se koristi da bi se smanjili negativni efekti na velikim brzinama, i da bi elementi za upravljanje na kraju zadnjem kraju aviona imali ikakvog uticaja.
[ lancia88 @ 10.02.2006. 12:30 ] @
Pozdrav,

ako vec govorimo o "izmisljanju" neceg, hajde da budemo i malo precizniji pritom. Nije sve sto se izmisli istovremeno i dobro, neko na osnovu vec izmisljenog napravi dobro uz izmene nebitno kog nivoa, i to je tek prava stvar. Sve sto su izmislili Nemci pa kasnije i Amerikanci sa obrnutom strelom krila ustvari NIJE upotrebljivo u borbenom a delimicno ni u letackom smislu. Jedini dosad uspeli projekat po ovom pitanju jeste upravo ova verzija Su37 (kako neko pravilno rece, postoji pod istim brojem i verzija sa standardnim krilima) tako da nema nikakve potrebe pisati kako je to jos neko probao i pre Rusa. Probao pa nije uspelo, Nemci mozda nisu samo imali vremena ali ono "samo" ih deli od ruskog uspeha. Postoji i drugi faktor u prici a to je ekonomska podrska ovakvih projekata koju Rusi zaista nemaju i na ovaj nacin prakticno samo nastoje da ostanu u trci za prodaju naoruzanja po svetu dok sa druge strane SAD koriste politiku prisile prodaje vlastitog naoruzanja pod maskom NATO standarda ili NATO zastite. Ovakav sistem prodaje svojih proizvoda i usluga se na ulici kaznjava i kao reketiranje ali to je sad nebitna paralela. Rusi odavno imaju jedini i avion sa vertikalnim poletanjem/sletanjem koji krstari nadzvucnom brzinom ali imaju 1 (i slovima: jedan) primerak a i taj je sada vec diskutabilan za remontovanje usled obimnih ispitivanjima na njemu dosad te znacajnih ispucanih resursa prilikom tih testiranja. Nisu imali novaca da ga uvedu u naoruzanje umesto dotadasnjeg i danasnjeg modela 38 koji zaostaje za projektom Harier/Matador iako imaju odavno superiorniju tehnologiju od konkurencije. Sve su ovo relativne stvari koje i dovode do cinjenice da su Rusi prodali licence za proizvodnju nekih od najsposobnijih lovaca danasnjice iako iz prethodne generacije Kini i Indiji, toliko se smatraju tehnoloski superiornim u odnosu na Zapad. Ipak, sve kada se sabere i oduzme, SAD imaju onaj adut koji i danas poravnava racune obavezno u njihovu korist a to je njihova mocna ekonomija/industrija koja kompenzuje svu inferiornost na ovim poljima. U prevodu, mozes imati i Flash kada on sa dva para licitira onoliko koliko ne mozes ispratiti jer nemas toliko novaca ;)
[ zaraza @ 11.02.2006. 19:47 ] @
evo jos jedne zanimljivosti: http://en.wikipedia.org/wiki/HFB320
[ asterisk @ 18.11.2009. 09:47 ] @
Treba se zapitati koliko ovo ima veze sa naukom a koliko fantastikom i to ne neucnom fantastikom. Velicanje iz subjektivnih razloga je razumljivo ali ovo se granici sa stvarnoscu. Avion ide unapred od potiska. Oblik krila duzi gornji put vazduha od donjeg puta oko krila daje razliku u brzinama vazduha koji tuda struji, pa usled razlika brzina potpritisak tu gde se vazduh brze krece i time potpritisak je uzrok podizuce sile aviona. Ta sila ga podize sa zemlje i drzi u vazduhu. Naravno zakrilca se spustaju i podizu da bi se menjala duzina puta a time i sila potiska. Najveci potisak ke gore kada avion polece a najmanji kada slece. Dok prilikom leta na konstantnoj visini potisak je m*g. Gde je m masa aviona.

To vazi i za ruske i americke avione, pa cak i za srbske avione, to radi cak i kada oni koji to posmatraju toga nisu svesni.

Krila unapred mogu da naprave zbog tehnoloskog nivoa razvoja - imaju tehnologiju da naprave i zavare takva krila i da ona budu stabilna i pri velikim potiscima bez da se deformisu.

A prave ih tako zbog dobrih sila potisaka koje pruzaju. Delta krila i obrnuta delta krila su odavno teoretski razradjena samo traze tehnoloske gigante koji to mogu da naprave.