[ supermario @ 11.02.2006. 00:12 ] @
Zna li neko gde da nadjem nesto o brodskim motorima vece snage, motorima velikih brodova, neki link ili sl.?Princip rada, tipovi, glavni delovi, najcesci kvarovi itd?Pozzz |
[ supermario @ 11.02.2006. 00:12 ] @
[ lancia88 @ 11.02.2006. 01:16 ] @
Pozdrav,
preopsirno je da bih Ti mogao odgovarati detaljnije o svemu ali koliko da znas, vecina brodskih motora je vec primenjena drugde a modifikovana za rad u brodskim uslovima. Najveci motori jesu specificni ali su u osnovi izvedenice iz takodje vec vidjenih resenja. Ono sto je specificno je sistem hladjenja, imamo otvoreni i zatvoreni sistem primenjen kada je hladjenje vodom u pitanju a specificnost mu lezi u slanoci morske vode koja bi nagrizala same delove pa se mahom koristi sistem kojim se usisava slana voda da hladi slatku koja opet hladi sam motor. Prenos snage je u potpunosti specifican i vrsi se preko brodske kopce kojih opet ima vise varijanti a takodje imas i nekoliko tipova samih motora, primera radi jos uvek imas u upotrebi i zvezdaste i redne motore, mlazne propulzore i turbine, cak imas i parobrode jos uvek u akciji. Naravno, imas vec odavno i motore koji rade na principu nuklearnog pogona te je to sve zaista presiroka oblast i sumnjam da ces je objedinjenu pronaci na internetu. Mozda najpre da izneses sta Ti treba da bi parcijalno obradio materiju po materiju. [ supermario @ 11.02.2006. 07:04 ] @
Hvala na odgovoru.Evo, da malo konkretizujemo: zanima me nesto vise o dizel motorima, ako ima neki link sa slikama i sl.Znaci, princip rada, odrzavanje motora itd.Nesto sto bi moglo biti korisno onome ko pocinje da servisira takve motore.Cim mi stignu slike tih motora postavicu ih pa da vidite konkretno sta me zanima.Pozzz
[ bojan_bozovic @ 11.02.2006. 07:15 ] @
1. parna masina - najstariji, vrlo jednostavan za odrzavanje (ne treba visokostrucni personel, sto je dobro ako zakaze negde na obali Afrike) Pravi se do vrlo velikih snaga
2. parna turbina - the choice. U uporedjenju sa sporohodnim dizel motorom je jeftinija za velike snage i ima bolji odnos tezina/snaga za velike snage i jeftino gorivo 3 dizel motor - jeftino gorivo i odlivcan odnos tezina/snaga za manje i srednje agregate (mislim do 10000 kW ne vise) 4. gasna turbina ima najbolji odnos tezina/snaga. Vrlo je skupa, komplikovana za odrzavanje i koristi skupo gorivo zbog efekta erozije lopatica 5. Nuklearni pogon je parna turbina koja za kotao koristi nuklearni reaktor. Turbine u odnosu na dizel motor mogu da podnesu mnogo veca osovinska opterecenja... Ledolomac sa dizel motorom bi odmah ostao bez motora ;-) Kao sto koristis dizel motor za manje brodove (moze i brzohodni, za glisere ili gasna turbina) [Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 11.02.2006. u 08:19 GMT+1] [ ventura @ 11.02.2006. 10:38 ] @
Upravo servis takvih motora je ono sto je potrebno kod nas... Postoji samo jedan jedini serviser volvo penta motora kod nas, a uz to on je Italijan... I ne moze da postigne sve koliko ima posla...
Inace, kako ti je lancia rekao... To su obicni dizel motori, kao sto su recimo kamionski, velika zapremina, manji broj obrtaja, a mnogo veci obrtni momenat... Na njemu nemas menjac sa brzinama, vec se sve prenosi direkt preko kopce i noge (Z, Direkna itd) na propelere (koji mogu da budu obicni, vdrive, arnesson itd)... Ono sto se najvise servisira, je par stvari: - Redovna zamena ulja i filtera - Konzervacija/dekonzervacija motora - Testiranje novih brodova (odnosno motora) i overavanje garancije - Kada noga pokupi neko smece iz mora pa ga uvuce do filtera, onda se cisti filter (odvrne se poklopac i izvuce smece) - Cesto se desava da se neka cev otpusti (pogotovo na turbini), pa onda jedan od motora ne radi ravnomerno, samo se sve vrati na mesto i to sljaka - Od pranja broda, ako odvodi i dihtunzi nisu dobri onda se desi da malo vode prodje i u motorni prostor, gde se pomesa sa prljavstinom i mozda malo ulja sto ima dole, i stvori se masna crna barustina, i onda ljudi zovu servisera plaseci se da motor nije riknuo (sto sam konkretno ja uradio, a posle sam saznao da nisam jedini :) ) itd. Uglavnom se radi o banalnim popravkama, a za nesto ozbiljnije, sve se svodi na to da se poruci nov iz fabrike, skine stari, i zameni sa novim... I to je to... Najbolje ti je da se raspitas kod Volvo-Penta Italija, oni su glavni za ovaj nas region, pa da kod njih direktno ugovoris obuku i sve ostalo... Verovatno se nesto naplacuje, ali mogu ti reci da u CG serviser za dolazak na lice mesta, bez ista da radi naplacuje 50 eura + putni troskovi... A iz iskustva znam kad recimo on dodje u marinu u Budvi (a on zivi u Tivtu, tj. malo pored al nebitno), on potrosi mozda 10 eura benzina (sto naplati od svih), i onda zareda 3-4 broda kojima je cesto neka sitnica tipa crevo ili olabavljen sraf od poklopca pa motor ispusta cudne zvuke, ili cisto da pogleda da li je sve ok i uzme tako par stotina eura dok si rekao keks... [ lancia88 @ 11.02.2006. 11:00 ] @
Pozdrav,
dobro, i sa dizel motorima smo ipak konkretizovali nesto. I ponovo moramo jos malo suziti upravo zarad ovih razlika koje je Bojan uglavnom lepo sortirao, dakle, mozda pre tih slika da pomenes nesto o velicini i snazi tih motora, o njihovoj nameni a najidikativnije je mozda u kojim brodovima funkcionisu, recni ili morski, odnosno trgovacki, putnicki, ratni itd. Sve te vrste imaju slicne a ipak razlicita motore. Ukoliko zelis da ih servisiras, moras prethodno da savladas odredjene materije kao sto su principi rada motora SUS, brodske pomocne masine, goriva i njihove podele prema efektu sagorevanja, odredjene osnove elektrike itd. Ne znam sa kakvim nacelnim znanjem raspolazes iz ovih oblasti ali nemoj se uopste zavaravati da mozes proci bez temeljne teoretske osnove. Na brodovima funkcionisu i mali motori kakve uglavnom opisuje Ventura u svom postu ali postoje i motori u koje prakticno ulazis na vrata gotovo standardnih kucnih dimenzija da bi ih samno podmazivao, u koje se klipovi ubacuju hidraulikom itd. Dakle, dijapazoni su ogromni a za odrzavanje tesko da ces naci neki koristan link osim mozda nekog revijalnog prikaza jer za servisera je neophodno da ima parametre i tablice dotezanja i slicnih stvari a sto je za vecinu motora specificno i analogije se mogu koristiti samo u nacelnim postupcima, ne i u preciznim merama. Moment kljuc koji je osnovni na brodovima tezine 100-500 BRT ima prilicno neprecizne skale u rasponima 25-50K sto je, primera radi vise od pet dozvoljenih velicina dotezanja nego za automobilske motore. Inace Bojane, zasto mislis da bi ledolomac ostao bez dizel motora? Pa ne lomi on led, to je zabluda, on "naleze" na led i drobi ga svojom tezinom i dinamickim opterecenjem na posebno ojacanim i oblikovanim formama konstrukcije na pramcu. Upravo za "naskakanje" da ga tamko nazovem, on treba momentalni potisak za koji nije sigurno koliko ga snadardni dizel motor moze obezbediti pa se takav rizik umanjuje izbegavanjem dizel motora za ovaj tip broda. [ supermario @ 13.02.2006. 08:30 ] @
Slike jos nisam dobio, al jesam oznake motora, ako one nesto mogu pomoci?Motori su tipa MAN B&W 6F70MC i MAN B&W 6F60ME-C, a koriste se u teretnim, prekookeanskim brodovima.Pa ako znate nesto o njima bilo bi mi od koristi.Pozzz
[ ventura @ 14.02.2006. 15:06 ] @
Citat: supermario: Slike jos nisam dobio, al jesam oznake motora, ako one nesto mogu pomoci?Motori su tipa MAN B&W 6F70MC i MAN B&W 6F60ME-C, a koriste se u teretnim, prekookeanskim brodovima.Pa ako znate nesto o njima bilo bi mi od koristi.Pozzz Kontaktiraj direktno proizvođača: MAN B&W Diesel AG Stadtbachstr. 1 86224 Augsburg Germany Tel: +49 821 322 0 Fax: +49 821 322 4230 Email: [email protected] URL: www.manbw.com [ gorcilo @ 14.02.2006. 19:39 ] @
Ne bi bilo lose ako imas nekog prijatelja dole na moru,ili ako ti se posrecimozda nadjes na buvljaku neku vojnu knjigu o odrzavanju i remontu brodskih motora.Tu ima svega potanko objasnjeno.Ja sam nasao neke knjige o odrzavanju kamiona i mogu ti reci da su to najobimnije objasnjene knjige o motorima koje sam video.
[ supermario @ 14.02.2006. 20:24 ] @
Hm...zanimljiva ta ideja sa vojnim knjigama...potrazicu i za brodove!Hvala za ovaj link proizvodjaca, upravo ga "pretresam"...!A kad smo vec kod prijatelja...-sve ovo mi upravo i treba za prijatelja, tj.zeta (dipl.ing.mas.), poceo covjek raditi u brodogradilistu na moru i odmah ga "u brodske motore" pa da mu bar malo pomognem nekom literaturom...
[ sasa022 @ 17.02.2006. 01:40 ] @
Odrzavanje velikih brodskih motora je zanat koji se "pece" godinama.....
Teorija je samo osnov i pocetak. www.google.com/search?q=brodsk...&lr=&start=10&sa=N [ duh prasko @ 31.12.2006. 16:10 ] @
Naime pitanja o brodskim motorima kao pomorski strojar, oficir stroja na brodovima o cijim strojevima zelite da znate, preporucio bi skolske knjige.
Hrvatska izdanja: -Velimir Ozretic, Pomocni brodski strojevi i uredjaji -Ante Pažanin, Brodski motori. To su stare kvalitetne strojarske knjige i od njih su nastale sve nase ostale knjige o strojarstvu. Vojne knjige su jako kvalitetne one su više zanatskog tipa sve su inace dosta stare i nastale su na temelju Ruskih knjiga koje su takodje jako kvalitetne. Toliko o knjigama prica o najcescim kvarovima i servisima za te vrste pogona, jer to nije samo jedan stroj je malo duza. Najčešći kvarovi su curenja zbog brtvi ili napuknuća cijevi.Uređaji se servisiraju prema satima rada. Sve kompanije imaju svoje ljude. Zaposljavaju pomorce strojare sa licencama, zasto kod nas treba zavrsiti bar srednju skolu brodomasinski smjer. Da bi dobijo bilo kakav certifikat sa kojim mozes biti oficir u stroju, mora da se ima odredjen broj mjeseci provedenih na brodu.Postoje i letece brigade koje se salju na brodove da se ubrzaju servisi u nezgodama za brod ili kompaniju.Al uopste uvjek za dobar posao su potrebni prekaljeni strojari.Mnoge poslove zavrsavaju brodogradilista.Svi brodovi po propisima moraju posjedovati instrukcione knjige o svim segmentima broda, tako da pored znanja i istustva na brodu se moraju obilato koristiti instrukcione knjige koje su na engleskom.Brod u eksplataciji nesmije da stane tako da čarter za koji mi vozimo nedaje nijedan sat vremena za opravke. Teško je da postoje dva ista broda iako postoje sister brodovi ali i oni imaju puno razlika.Ovaj MAN B&W ciju marku ste napisali predhodno posjeduje samo sistem za podizanje i otvaranje izduvnih ventila od MAN-a inace je to klasican Burmaister, oznaka 60 znači da je prečnik cilindra glavnog motora 60cm i da motor ima 6 cilindara. Ukoliko zelite da unaprjedimo ovu temu mozemo da nastavimo razgovarati. Pored MAN B&W radio sam na MAN Kavasakiju Suldzeru kao i ostalim princip je isti. Zasad od mene o ovoj temi samo nesto malo ovako brzopleto. Pozivam iskusne strojare da se prikljuce da diskutujemo o licnim iskustvima valjao bi nam takav forum. [ lancia88 @ 31.12.2006. 20:15 ] @
Pozdrav,
ja sam bivsi barba, kapetan broda linijske plovidbe ali u specificnim uslovima. Naravno da sam morao znati maksimalno o samim motorima i brodskim pomocnim uredjajima, privesenim agregatima, drenazi, kopcama itd. da bih uopste mogao da upravljam uspesno kompleksnim sredstvom kakvo je brod ali mi, u sustini, masinstvo nije struka. Sumnjam da na forumu ima dovoljno zainteresovanih da bi se razvila tema do nekih visih a kamoli akademskih razmera. Ipak, da sacekamo odziv, drago mi je da se jedan profesionalac ukljucio. [ duh prasko @ 31.12.2006. 20:50 ] @
Pozdrav Barba ja sam sekondo makine pa ajde da skupimo posadu da malo plovimo i kad smo kuci.Za mjesec dana idem na Burmaistera od 12000kW sa 3 Suldzer pomocna motora po 400kW preko vairlesa cu posmatrati ovaj forum. Ako neko ima bilo koje pitanje od neprofesionalaca u vezi stroja neka postavi. Predpostavljam da ce dobiti dobar odgovor.
[Ovu poruku je menjao duh prasko dana 04.01.2007. u 15:51 GMT+1] [ jooly @ 03.01.2007. 02:05 ] @
Pozdrav Barba i Sekondo,ja sam Sekondo palube ali mi je masinstvo ipak pomalo poznato. Drago mi je da ovdje ima neko iz pomoracke struke. Pozdrav svima!
[ risp73 @ 22.05.2007. 12:12 ] @
Citat: ...nesto o brodskim motorima vece snage, motorima velikih brodova ... Barba i sekondo makine su svakako kompetentniji (šteta što se nije javio i neki kapo), ali ipak: proguglaj malo sajtove proizvođača motora za stvarno velike brodove (Sulzer, MAN, Burmeister, Mitsubishi, ...). Pretpostavljam da ti zet radi u Bijeloj, u Dubrovniku imam rođaka penzionisanog kapa koji je čitav život proveo na moru - karijeru je počeo na Plitvicama (crni, parni) a završio na najmodernijim japanskim brodovima. I prijatelja, takođe dipl. inž. maš. koji je, prije nego je postao inspektor i tehnički direktor velike brodske kompanije, nekoliko godina navegavao, u početku kao asistent, pa treći,... Kad ih vidim (uskoro) zamoliću ih da mi daju neku preporuku. [Ovu poruku je menjao risp73 dana 22.05.2007. u 18:09 GMT+1] [ palomas @ 23.05.2007. 08:37 ] @
Ako pričamo o pravim (velikim) brodskim motorima, onda se radi o DVOTAKTIM dizel motorima: sporohodni do 180 okretaja/ min, sve ostalo uključujući lokomotive su srednjehodni, do cca 700 okretaja/min, a sve preko su brzohodni dizli, do 5500 rpm.
Izrađuje ih brodogradilište 3. maj u Rijeci, po Sulzer licenci: http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/ Kao pogonsko gorivo, tako veliki motori koriste laki mazut, dok se teški mazut koristi u termoelektranama. [ supermario @ 23.05.2007. 09:26 ] @
Hvala u svakom slucaju, na trudu, vec se je prilicno snasao i upoznao sa tim motorima, rade dan-noc!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|