[ nnnn @ 19.02.2006. 05:57 ] @
Zna li neko kako se odrzavaju hiliti busilice.Ja imam bosh"5",koristim je vise od godinu dana,pa me zanima treba li kakvo podmazivanje ili sl.?
[ deki77 @ 19.02.2006. 08:41 ] @
Hilti i Bosh su dve različite mashine!!!
Da bi održava ts. podmazivao moraš biti stručan u rasklapljanju/sklapanju iste!!!
Može eventualno izduvavanje prašine na mestu gde je prekidač i sl.U slučaju nekog kvara,potrebe za menjanjem četkica,podmazivanjem najbolje se obrati servisu za mašine.
pozdrav
[ nnnn @ 19.02.2006. 09:01 ] @
Znam da su to dvije razlicite marke,ali kod nas ono narodski receno,za sve busilice takvog tipa se kaze hiltovka.Samo me zanima za ovu bosovu gdje ima ovlascen servis jer je nebih nosio kod bilo koga.Hvala!
[ deki77 @ 19.02.2006. 10:59 ] @
Svaki servis za mašine/alate verujem da ljudi znaju da odrade kvarove/servisiranje...e sada delovi i ostalo ne znam da li baš svi imaju...treba zato uzimati mašine za koje se delovi lako nalaze ts. serviseri ih imaju...ili se retko kvare!!!
Ovlašćen serviser/zastupnik bosha i dr. alata...zavisi od mesta u kojem živiš!!!Ako si u CG onda verujem da će ti neko uputiti ko je iz CG!!!
Moje Hilti mashine rade 10h dnevno i menjao sam za 3god. samo kabal i prekidač(ako se tako zove).Ipak po meni Bosh je za male kućne potrebe,nemože se porediti sa Hilti-em,kao i sa Makitom...
[ pctel @ 19.02.2006. 17:33 ] @
Citat:
deki77: Moje Hilti mashine rade 10h dnevno...

Na koliko menjas ulje?
[ deki77 @ 19.02.2006. 23:03 ] @
kada se upali servisna lampica
[ McKracken @ 20.02.2006. 14:55 ] @
Hilti je majka svih alata, Makita nije losa ali ipak zaostaje. Sve ostalo je boranija.
[ nnnn @ 21.02.2006. 05:52 ] @
Ja na ovu moju jos nista nijesam mijenjao a skoro dvije godine je kod mene,znaci treba zamijeniti ulje ili mas?
[ radeg @ 14.02.2007. 19:54 ] @
Pre par meseci rastavio sam Makitinu vibracionu bušilicu, s namerom da promenim ulje ili mast šta li se već stavlja.
U međuvremenu video sam ovde na forumu da postoje dve teme sa istim naslovom ali nigde ne piše konkretno gde se može naći mast i kakvu treba stavljati. Bilo mi je mrsko da nosim bušilicu u servis, jer je inače dosta stara, nabavljena je kao polovna, pitaj boga od koga, a pored svega toga koristio je ko je stigo. Tako da nisam hteo da se na meni sve prelomi, pa da je ja servisiram, između ostalog nije ni moja, ali je koristim kao da je moja...al' sam ga zakomplikovao :).... i da vas ne smaram sa nepotrebnim detaljima da pređem na stvar...
Dakle, ja sam je lepo rastavio, naravno samo onaj deo gde ulazi burgija, tako što sam skinuo prvo gumeni prsten, a onda se sve samo rastavilo, doduše nema mnogo delova, pored gumenog prstena tu je i onaj plastični prsten koji se povlači da bi se stavila burgija sa žlebovima (mislim da se ona zove SDS burgija), jedan feder i dva parčeta metala koji služe za učvrščivanje burgije tako što upadaju u žlebove. Prosto je za rastavljanje i sastavljanje.
Danas sam obišo celu Sarajevsku da bi našao odgovarajuće ulje. Ulazio sam u prodavnice alata, pola njih ne zna o čemu pričam, a pola me upućuje u servis. I tako sam naleteo na nekog lika koji se slučajno zadesio u radnji, i čovek me lepo uputi. Reče mi da nabavim grafitnu mast, jer je ona najbolja za te stvari. Ukoliko bih stavio tovatnu to bi zapeklo, a ukoliko bih stavio obično motorno ulje ono bi iscurelo. Ima logike, zar ne? A inače, u par navrata curelo mi je ulje iz bušilice, i to nakon pozajmljivanja jednom liku, on je najverovatnije stavio motorno ulje, doduše i ja bih to isto uradio da se u međuvremenu nisam raspitao. Onda sam sišao iz Sarajevske u S. Penezića i otišo u Wobihaus prodavnicu alata (ona se nalazi odmah iznad one policijske stanice), i tu sam tražio grafitnu mast. Fini prodavac me je upitao za šta mi treba, ja mu lepo objasnim i on mi dade neku Metabovu mast (tuba od 100ml košta oko 300 din.) i ja sav happy izađoh iz prodavnice i dođoh kući.
E sada sam u dilemi.... Ova mast koju sam kupio je žućkasto-bela, ne znam da li je to grafitna mast, negde sam ovde na forumu pročitao da grafitna mast ne mora da bude crna. Ali to mi je opet manje bitno, upotrebiću ovu mast koju sam kupio jer sam uveren da je ona prava mast za bušilicu, mislim da nije bitno to što je Metabova mast a Makitina bušilica, na deklaraciji piše mast za SDS glave, a ne piše za koju je bušilicu, valjda to nije bitno. Nego mene muči da li pre nego što upotrebim ovu mast skinem ostatke prethodne masti koja je bila nanesena na glavu bušilice, pitaj boga kada i od strane koga. Ova mast koja je bila na bušilici je crne boje (najverovatnije to je ta grafitna) a ova koju sam kupio je žućkasto-bela, ne znam koliko su te masti slične, da li da skidam staru ili da preko nje nanesem novu?
Unapred sam zahvalan svakom ko mi da savet a naročito bih voleo da mi pomogne neko ko se baš razume u ove stvari. Izvinjavam se što sam bio ovako opširan, ali eto sada barem znate gde da nabavite mast za vibracionu bušilicu ako vam zatreba :)
Evo još da dodam ovo, kao odgovor na prethodni post, podmazivanje se vrši nako 100 radnih sati. Tako mi je rekao lik na kojeg sam naleteo u radnji. U ruke štopericu pa meri :)
[ StORM48 @ 15.02.2007. 00:14 ] @
Ja još nisam video žutu grafitnu mast. Grafitna mast nije crna zbog "dezena"... valjda. To ne bi trebalo da Te brine, jer Metabova mast se za to koristi, pa je valjda zato i prodaju.

A inače bi, bez obzira da li se radi o bušilici ili motoru, bilo poželjno da ukloniš sve ostatke prethodne masti. To se kod motora sasvim jednostavno radi benzinom. Kod bušilica... e to već ne znam. Nisam ih dosad popravljao i ne znam kakvi su sve materijali uključeni u priču.

Pozdrav
[ radeg @ 15.02.2007. 00:23 ] @
Ma ovde benzin nije ni potreban, može se i krpom obrisati, tj. nije ova prethodna mast ni zapekla niti je toliko masna. Mislim da si u pravu. Najbolje da ja očistim pre nego što podmažem. U svakom slučaju hvala ti na mišljenju.
[ deizop @ 15.02.2007. 17:12 ] @
Pre svakog bušenja treba ubosti u mast onaj kraj burgije koji ide u futer, tako se futer podmazuje i sprečava se habanje. Ili oni koji imaju Hilti vibracionu bušilicu mogu da skinu futer (to je jako jednostavno) pa onda podmažu.
[ AstralPro @ 15.02.2007. 18:39 ] @
A hitachi?
Video sam neke bas dobre brusilice i busilice te marke.
[ radeg @ 15.02.2007. 20:38 ] @
Citat:
deizop: Pre svakog bušenja treba ubosti u mast onaj kraj burgije koji ide u futer, tako se futer podmazuje i sprečava se habanje. Ili oni koji imaju Hilti vibracionu bušilicu mogu da skinu futer (to je jako jednostavno) pa onda podmažu.

Potpuno si u pravu, na tubi ove masti koju sam kupio ima sličica koja govori da treba namastiti žleb burgije pre njenog ubacivanja u futer. Ali ja to nisam znao kada sam rastavio bušilicu (do juče nisam ni znao šta je to "futer"), čuo sam da se bušilica mora podmazivati a kako i čime to nisam znao, a pošto sam je pet godina upotrebljavao bez podmazivanja mislim da je krajnje vreme da se podmaže :)

Citat:
AstralPro: A hitachi?
Video sam neke bas dobre brusilice i busilice te marke.


Ja mislim da se sve vibracione bušilice (neki kažu i čekič-bušilice) podmazuju bez obzira na marku. Ove obične bušilice ne podmazuju se a mislim da se i brusilice ne podmazuju. Ja imam brusilicu i akumulatorsku bušilicu, njih nisam podmazivao, možda eventualno trebaju da se podmazuju neki lageri ukoliko ih imaju, mada ja mislim da se lageri obično menjaju kada riknu. Ali sve je ovo moje mišljenje, sada jedino treba neko da to potvrdi :)
[ barcode @ 16.02.2007. 19:50 ] @
Dakle, nisam bas neki majstor, ali koliko znam, ta Metabo zuckasta mast (imam je i ja) koja se stavlja u zleb burgije ima za cilj da spreci da ulazi prasina u busilicu. Imam druga koji je majstor, i ima 2 Bosch "hilti" busilice, od kojih je jedna velicine omanjeg automobila i nisam nikada cuo da ih je podmazivao...
[ deizop @ 18.02.2007. 17:09 ] @
Neznam šta piše na toj metabo-voj masti i za čega služi, ja imam orginal hilti mast i na njoj piše da služi za podmazivanje, svako ko ima hilti bušilicu i skine futer sa nje moze da vidi da je ispod puno masti.
Takodje imam i DeWalt vibracionu bušilicu i uz nju sam takodje dobio mast za podmazivanje.
[ radeg @ 23.02.2007. 19:16 ] @
Ukoliko imate Makitu, Bosch, DeWalt, Hitachi,... ili neku drugu vibracionu bušilicu osim Hilti obavezno posetite sledeće sajtove:
http://www.toolpartsdirect.com/
http://www.ereplacementparts.com/index.php
Ovde ćete naći detaljne šeme sa kataloškim brojevima rezervnih delova, omogućeno je i naručivanje preko neta (ali izgleda samo za USA) pa čak i uputstva kako da rastavite bušilicu, kako da je podmažete i naravno ponovo sastavite. Posebno je interesantan prvi link jer ima detaljnija uputstva.

P.S. Nadam se da ovoj poruci ovde mesto, ukoliko moderatori smatraju drugačije neka je premeste.
[ deizop @ 23.02.2007. 22:32 ] @
Odlcne stranice, to mi je bas trebalo
@radeg svaka cast.
[ danne @ 06.10.2007. 13:03 ] @
super, jos kad imalo i za Hilti, konkretno T24, bilo bi extra

pozz
[ Windows2 @ 26.05.2023. 22:21 ] @
Na ovom kratkom videu se vidi veliki luft u nosacu alata na ovom bosch-u pa ko moze da pogleda i da mi kaze dal je to normalno? Imao sam tri sds+ udarne busilice pre ove i ne secam se da je i na jednoj bilo ovoliko setanja burgije. Kad stavim burgiju od 30cm landara kao propeler, seta nekih 5 cm levo desno. Jel bi novi futer to resio? Koliko je "lufta" normalno i prihvatljivo za polovnu sds+ busilicu?
I da napomenem da se malo teze stavlja burgija u futer sto se i vidi na snimku.

https://www.instagram.com/reel...nk&igshid=MzRlODBiNWFlZA==
[ zeoN_Rider @ 27.05.2023. 14:39 ] @


A mi koji nemamo nalog na instagramu?!
[ Windows2 @ 27.05.2023. 19:11 ] @
Izvinjavam se nisam imao pojma da mogu samo registrovani da pogledaju. Tako je to kad uopste ne koristis nesto pa ne znas kako ide. Evo klipa na ovom linku:

https://drive.google.com/file/...Krauixkevolzk/view?usp=sharing

Sad valjda moze svako da ga pogleda.
[ bakara @ 27.05.2023. 19:19 ] @
Meni ovo deluje kao da se futer malo rasrafio
ne verujem da je drugacije moguce da ima ovakav luft.

ja bi to odneo u neki servis da pogledaju, meni deluje da moze da se resi bez zamene glave.
[ Windows2 @ 27.05.2023. 19:42 ] @
Futer je tzv. brzoizmenjivi samo se svuce rukom i vrati. Sad ne znam sto se tice srafljenja i srafova, jedino ako unutar samog futera ima nesto sto se srafi. Ima novi futer na kp za 2500 din, al' celu masinu sam platio 3500.
[ ademare @ 27.05.2023. 21:20 ] @
Mozda to nije jedini problem koji busilica ima , cim je ta cena za Bosch .
[ zeoN_Rider @ 27.05.2023. 21:38 ] @
Ko zna dal' je original boš?!
[ Windows2 @ 27.05.2023. 21:43 ] @
Ovo kratko sto sam je probao na parcetu betona nisam zapazio neki drugi problem. Busi i stema motor lepo radi, ali dzaba. Sa onom dugackom burgijom bas previse se trese masina zbog tolikog lufta. Zato sam ipak odlucio da je vratim jer mi deluje da je nosac alata u losem stanju i verovatno bi bilo pitanje vremena kad bi skroz degradirao i kad bi bilo potrebno neko vece ulaganje.
Cena je ta koja je maksimalno izlicitirana na Limunu jer prodavac nije bio neki lik koji bi vestacki pumpao cenu sa dvojnih naloga ili uz pomoc "pomagaca". A mislim da ima dosta takvih.

Citat:
zeoN_Rider:
Ko zna dal' je original boš?!


Mislim da je "legit" samo dosta je radila bas se vidi.
[ optimizator @ 27.05.2023. 22:29 ] @
Nema šta da misliš, daj foto pločice sa tehničkim podacima pa da saznamo. Tebi ne landara samo burgija, nego ceo futer ako nisi primetio, a on uopšte ne treba da ima lufta. Skini ga i proveri da ne mrda i cela osovina. Burgija teško ulazi jer nema više masti unutra. Svaki put pre stavljanja burgije treba je umočiti u tovatnu mast.
[ zeoN_Rider @ 27.05.2023. 22:54 ] @
Citat:
Windows2
Mislim da je "legit" samo dosta je radila bas se vidi.


Koja je tačna oznaka?
[ Windows2 @ 27.05.2023. 23:57 ] @
Citat:
optimizator:
Nema šta da misliš, daj foto pločice sa tehničkim podacima pa da saznamo.

Ako mislis na ovo sto sam zaokruzio na slici:



Toga nema. Vidi se na mom snimku da je tu samo plastika a fali plocica.
Citat:
optimizator:Burgija teško ulazi jer nema više masti unutra. Svaki put pre stavljanja burgije treba je umočiti u tovatnu mast.

Vidi na ovom snimku kako se lagano stavlja. Kad stavlja spic uopste ni ne povuce futer rukom, samo skljocne alat unutra. Odgledao sam jos nekoliko klipova gde isto tako lagano ulazi.




Citat:
zeoN_Rider:
Koja je tačna oznaka?


Bosch GBH 4 DFE.
[ zeoN_Rider @ 28.05.2023. 00:09 ] @
Proveri ti ležajeve!

[ ademare @ 28.05.2023. 10:02 ] @
Busilica je verovatno original , ali je bas dosta radila .

To dovlace iz inostranstva sa otpada , iz kontejnera , robu koja je tamo bila oznacena za reciklazu . Najvise donose Romi , njih pustaju na granici da dovlace , a onda oni na djuture prodaju nakupcima .

Nakupci onda sortiraju ispravno - neispravno i krcme na komad .
[ optimizator @ 28.05.2023. 12:02 ] @
[quote]Windows2:

Citat:
Ako mislis na ovo sto sam zaokruzio na slici,
Toga nema. Vidi se na mom snimku da je tu samo plastika a fali plocica.:



Da, mislim na to. I ako je nema, obično je to znak da je ukraden, jer je tu i serijski broj.



Citat:

Vidi na ovom snimku kako se lagano stavlja. Kad stavlja spic uopste ni ne povuce futer rukom, samo skljocne alat unutra. Odgledao sam jos nekoliko klipova gde isto tako lagano ulazi.



Što nas vraća na to što sam ti rekao, svaki put se ležište burgije umoči u mazivo pa se tutne u futer. Ništa bez maziva! To što vidiš na snimcima da lako uleće,!) znači da su majstori uvek sve mazali, pa radi lepo.
Inače, kod svih sds sistema samo se pritisne burgija. Futer se povlači nadole samo prilikom vađenja.

[ Windows2 @ 28.05.2023. 22:16 ] @
Razlog vise u prilog tome da je se resim. Sto i jesam.