Hteo sam ovo sam da uradim, pa bi mi bio od koristi svaki savet posto nemam bas nikakvog iskustva. U perionicama uzimaju 2-3000 din za ovu uslugu, malo li je :-) Cuo sam da se koriste neke paste, e sad, verovatno ih ima raznih, kako znati koja je dobra?
Auto je relativno nov, Renault Megane 2000. Kod mene je oko pola godine i nemam pojma da li je pre stavljana neka zastita te vrste..
[Ovu poruku je menjao Troublemaker dana 24.02.2006. u 14:33 GMT+1]
[ tox master @ 04.03.2006. 00:30 ] @
pozdrav
pa imas razne polir paste (raznih proizvodjaca i kvaliteta a i cene :) )
uglavnom koliko ja znam dele se na dve vrste za obicnu boju i metalik.
e sad ti vidi koja ti je boja pa takvu i trazi.
ja licno nisam radio sa tim ali mi je jedan drugar pricao posto je on radio.
uz pastu dobijes i neku specificnu krpicu kojom "ribas" auto.
e sad ne znam tacno ali mislim da se auto opere prije poliranja a da posle poliranja nesme da se pere odmah.
uglavnom cela caka je da trljas krpicom po ofarbanim povrsinama ali sto ravnomernije (da se ne zadrzavas na jednom mestu vise nego na drugom).
a u svakom slucaju to bi trebao da to objasni svaki prodavac koji to prodaje (koji imalo zna svoj posao).
ovo sto sam rekao nije licno iskustvo pa nemogu da garantujem za postupak ali u principu to je to.
ako te bude jos sta zanimalo javi se pa da pitam ovog tipa za detalje.
pozdrav
[ DrJekyll @ 04.03.2006. 09:27 ] @
Nema nikakve filozofije, namazes auto, sacekas da se pasta osusi, i prebrises finom krpom koju dobijes uz polir pastu.
PS: Nemoj cesto raditi, jer se svki put skine mali sloj farbe, recimo jednom godisnje.
[ xspeed @ 04.03.2006. 10:18 ] @
Operi auto osusi uzmi cisti komad neke tkanine mekane nanesi polir pastu sacekaj da se malo osusi uzmi cistu krpu i trljaj ili dodji kod mene da ti ispoliram heh ja sam lakirer da i nemoj ni slucajno raditi na jakom suncu nemoj da ti zapekne pasta idi deo po deo blatobran hauba itd ok.
[ Black_eyed @ 06.03.2006. 10:45 ] @
Bas sam i ja hteo da postavim ovu temu.
Globalno mi je jasno kako se to radi ali nikada nisam radio. Cim dodje lepse vreme sigurno cu se baciti na ovaj posao.
Zanima me sta je za cega: Polir pasta, Mleko za poliranje i Voskovi.
Kola su mi 91' godiste (bordo crvena) i verovatno nikada nisu polirana. Boja je akrilna i sada me interesuje sa cim ja da krenem u ovaj poduhvat. Da li je bolje raditi masinsko ili rucno poliranje?
ako ti je auto lak izgubio sjaj po maze jedino polir pasta, vosak ti je za preventivno odrzavanje. Sto se tice poliranja ako imas uslova bolje je masinsko. Rucno i poliranje u opste je vrlo naporan posao, i ne radi se na brzinu
[ Black_eyed @ 07.03.2006. 08:11 ] @
Citat:
xspeed: Operi auto osusi uzmi cisti komad neke tkanine mekane nanesi polir pastu sacekaj da se malo osusi uzmi cistu krpu i trljaj ili dodji kod mene da ti ispoliram heh ja sam lakirer da i nemoj ni slucajno raditi na jakom suncu nemoj da ti zapekne pasta idi deo po deo blatobran hauba itd ok.
Svratio sam juce u par prodavnica koje drze ove stvari. Ponudili su mi Turtle wax pastu i kleli se u nju dok mi je drugi ponudili nekakvu no-name pastu u tubi (Protekta ili Preventiva, tako nesto) koja je kao 2 u glavu za kornjacicu. Navodno tubu koriste vecina auto-perionica u NS-u.
Kao auto-lakirer sta ti koristis? Jesi li imao iskustva sa gore navedenim proizvodima.
[ ceta @ 07.03.2006. 08:57 ] @
Turtle Wax nije losa ali pogledaj jos i Sonax i 3M polir. Ove dvije su po meni najbolje.
[ U.L.T.R.A. @ 07.03.2006. 15:27 ] @
Ja sam do sad samo jednom polirao i to jos prosle godine i jos je starva [kad se opere ]
Maximum Wax polir pasta - dodje jako malo paste i onda trljaj.
Radio sam sa nekom finom krpicom koja me onda kostala 20e, i kupio sam je na OMV pumpi.
Mislim da je vaznije kako trljas nego koju pastu koristis.
Verujem da i sad ima na OMV pumpama isto to da se nadje.
Ziveli
[ DrJekyll @ 07.03.2006. 22:47 ] @
Ja koristim turtle wax vec osam godina i nemam primedbi :)
[ Bane Telekom @ 08.03.2006. 10:58 ] @
Sto se tice masinskog dela definitivno je bolje,zato je moje pitanje za vas deli je neko mozda koristio masinu za poliranje od ejnhila (kosta 1500din). Ima 3000 obrtaja u minuti a cujem da to nije dobro jer pali lak.
[ Black_eyed @ 09.03.2006. 13:48 ] @
Nasao sam crvenu kolekciju SONAX-a u NS-u. 3M jos nisam uspeo da pronadjem, tako da cu da se odlucujem izmedju SONAX-a i Turtle Wax polira. Verovatno cu uzeti SONAX (cene su gotovo identicne).
[ Black_eyed @ 13.03.2006. 09:05 ] @
Citat:
Bane Telekom: Sto se tice masinskog dela definitivno je bolje,zato je moje pitanje za vas deli je neko mozda koristio masinu za poliranje od ejnhila (kosta 1500din). Ima 3000 obrtaja u minuti a cujem da to nije dobro jer pali lak.
Bane, ako mislimo na istu polir masinu (odgova bar po ceni), ta polirka od ejnehela ima 10000 o/min sto je bas mnogo za poliranje (preporuka je 300 - 2000 o/min). Ja sam je isto smekao ali sada sam se ohladio.
[ alienserbia86 @ 16.08.2007. 11:11 ] @
Sve sto sam procitao na prvoj stranici ubilo mi je volju za daljnje citanje!!Samo 99,9%nije tacno.
Profesionalno se bavim poliranjem automobila u inostranstvu(Nemacka) i takodje posedujem zertifikat za profi polirera!
[Ovu poruku je menjao bakara dana 16.08.2007. u 13:58 GMT+1]
[ vladd @ 16.08.2007. 13:58 ] @
Pa za pocetak se odabere pasta ili sredstvo, prema konkretnom stanju i tipu fasrbe. Nisu iste za akrilne(ili vodene) boje ili metalik, za stare ili nove boje...
Procedura je slicna, namazati pastu (jos bolje je procitati uputstvo), i trljeti mekom krpom do sjaja. To moze da potraje, i ruke da "otpadnu", sa polirkom je mnogo lakse. Ne treba pritiskato jako (pa nece da "pali" farbu), obrtaji urade vise nego trljanje. Ne stedeti na krpama ili navlakama za polirku.
Turtle wax je jedan od najboljih svetskih....
Poz.
[ RAMBRAKER @ 16.08.2007. 17:07 ] @
Ja sam polirao sa Turtle Wax pastom i mogu da ti kazem da je odlicna....
[ alienserbia86 @ 16.08.2007. 18:35 ] @
Nije tacno da se lak moze spaliti rucnim poliranjem,nego samo masinom!Kao drugo politure se neprave po bojama ili starosti laka nego za primenu tj.
-za skidanje ogrebotina
-postizanje velikog sjaja
-skidanje holograma itd.
Kada se automobil rucno polira dovoljno je naneti polituru na mikro krpu,ako niste u mogucnosti da nabavite profesionalne,koje nemaju nijedan sav(ivice)
Uvek se rade kruzni pokreti!
Polirati jedan odredjeni period(do sjaja)
Rucnim poliranjem ne moze se naskoditi laku(sem u slucaju da krpa nije dovoljno dobra i pravi ogrebotine)
Nakon zavrsenog procesa politura se moze odmah obrisati i tada se stavlja wax(zastita)
Rucnim poliranjem se ne moze postici toliko veliki sjaj ili ukloniti ogrebotine
Nije istina da je ta turtel politura najbolja najbolja svetska firma je Meguiars (americka je)i imaju predstavnista po celom svetu.Isti su sponzori na svim sajmovima automobila i sveta tuninga!
Jos jedna koja je jako dobra je firma 3M i ona je dostupna ljudima na prostoru srbije(to je najbolja politura za skidanje ogrebotina)
Ako neko ima nekih pitanja neka se javi.Ovaj posao radim vec duze vreme u inostrastvu!!
[ klops @ 17.08.2007. 10:24 ] @
Imam ja pitanje.Sta mi predlazes.
Naime, juce sam zakacio kameni stubic od ograde sa prednjim desnim dijelom, iznad tocka.Lim nije ulubljen nego imaju samo ogrebotine, vise njih,,
znas kako je sa kamenom ogradom.E sad, auto je star 6 godina, metalik plava boja, u odlicnom stanju i cak je i ima i poprilican
sjaj, za svoje godine.I sad mi to grozno izgleda i ja bih da to prekrijem ali da bas ne moram lakirati.Sta mi preprucujes, neku pastu, poliranje ita?Molio
bih te za nesto sto se moze nabaviti ovdje a ne...
Parnice su duge nekih 10-12 cm i ima vise njih jedna do druge u visinu nekih 8-10 cm.Dubina...., jebiga onako, vidi se ono bjelilo ispod.Kako da to najbezbolnije usminkam.
Pozdrav
[ vladd @ 17.08.2007. 11:26 ] @
U BG-u postoje setovi, tubice, za sitne reparacije laka. Samo treba potrefiti nijansu. To je neko najbrze, ali nedovoljno dobro resenje, sigurno ce se videti razlika, ipak si sljustio lak do podloge.
Moguce je zafarbati krilo-vrata, u zoni ogrebotine, ali tada stavke krecu od 50€...pa na vise.
To je pravo, ali najskuplje resenje.
Ja imam neki preparat od Sonaxa, u tecnom stanju, pise da je politura i da konzervira auto.Imam obicaj da ga jednom u dve nedelje namazem sacekam da se osusi, pa istrljam kruznim pokretima...kako bih konzervirao auto od losih vremenskih uticaja.Posle toga voda se skuplja u kapljice i bukvalno klizi po kolima.Sta je to onda polir, ili zastita deklaracija je krajnje nejasna, boca je crvene boje 500ml i kostala je na *** pumpi 500 dinara.Je li to lose za farbu...Gde se moze kupiti vosak, koji sitit vozilo..?
[Ovu poruku je menjao momsab dana 18.08.2007. u 16:12 GMT+1]
[ alienserbia86 @ 18.08.2007. 14:34 ] @
Ako ti se nalaze bele strafte od betona to nije problem,a ako si probio lak onda jedino sto je rekao ovaj lik da kupis lakstift tj. malu tubicu laka i da napunis ogrebotine!Najbolje je da radis sa cackalicom za zube!U gepeku ili na sl .delovima auta ti se nalazi broj farbe i tako ces dobiti orginalnu nijansku!Naravno posto je ovaj lak bio pod dejstvom sunca primetit ce se razlika!!U slucaju da je samo povrsno onda nadji dole 3m polituru za skidanje ogrebotina!!Imaju dve vrste jaca u valjkastoj dozi i slabija u ovalnoj!!!Pa prvo jendnom,pa drrugom!Najbolje bih bilo da se uradi masinom jer ce se od jace praviti ogrebotine koje moras sa slabijom da skidas!!pozzz
[ EHHO @ 18.08.2007. 20:14 ] @
@alienserbia86
Imam par pitanje za tebe posto vidim da se profesionalno bavis poliranjem. Da li je potrebno raditi poliranje auta ako je farba u dobrom stanju tj. nema ogrebotina i drugih slicnih ostecenja odnosno da li polir pasta pruza neku zastitu farbi ili se zastita vrsi iskljucivo sa voskovima.
Da li mozes da preporucis neki dobar vosak koji se zadrzava na farbi duzi vremenski period i daje ekstra sjaj farbi, a ne da zastita nestane vec posle dva do tri pranja i to onih u kucnoj varijanti sa crevom i jelenskom kozom, a da ne pricam o pranju na cetkama gde zastita nestane posle prvog pranja.
Da li se posle voskiranja prilikom narednih pranja moze koristiti sampon ili i on utice na brze uklanjanje voska, jer kod nas po perionicama koriste neku hemiju koja na vosku posle ostavlja bele tufne koje mogu da se jedinu uklone ponovnim voskiranjem.To mi se jednom desilo i od tada izbegavam pranje kod istih.
[ vladd @ 18.08.2007. 22:25 ] @
Pa posalji mu PM
Svaka zastita ima odredjen period trajanja, koji zavisi kako od tipa tako i od okruzenja. Ko vozi kroz blato, neka zaboravi dugorocne solucije.
Poliranje auta daje odredjeni sjaj neki period, i ne postoje paste koje bi ga stitile od svacega duzi period. Kako su otporne na atmosferu, tako su i na pranje. Naravno, agresivna sredstva mogu da anuliraju posao poliranja.
Kao ni jedna druga "sminka" ne treba ocekivati trajnu soluciju, to i sluzi za stajling, i da se malo posveti vreme autu i da se malo potrose parice..
@rambraker
Na tom stajling sajtu, poliranje je deo celokupnog farbanja, a to se veoma drugacije radi od "ovog naseg", gde samo zelimo malo da popravimo postojece stanje.
Naravno, sve je to daleko, da ne kazem bleda senka, fabrickog nanosenja poslednjeg laka ili zastite (koju neki zovu i keramika ili glazura, posto se posebno pece, ali sastojci su ipak tajna), pa poliranje namenskim hemikalijama za doticnu glazuru...
Poz.
[ s@le @ 21.08.2007. 22:20 ] @
Zna li neko cime ispolirati staklo od farova? Tacnije, nije staklo vec plastika koja je na gorenjem delu fara pocela da se zamucuje, pretpostavljam od sunca.
Pozdrav, Sasa
[ vladd @ 21.08.2007. 23:42 ] @
Svaka plastika ima svoju "hemiju" za poliranje. Morao bi da znas tacno koja je plastika, ili sta proizvodjac preporucuje za takve akcije, mada njima odgovara "kupi novo"..
Da li je Lexan, Valox ili nesto trece, jeftinije...
Poz.
[ bakara @ 21.08.2007. 23:51 ] @
Staklo fara se ne zamucuje tek tako, moguci uzroci su ili prejake sijalice ili su "original" farovi...
Farovi su original Hella, sijalice redovne H7 55W.
Pozdrav,
Sasa
[ alienserbia86 @ 27.08.2007. 21:33 ] @
Za ovo poliranje sam dobio zertifikat,a sada sam posta jos dosta bolji,jer dnevno poram po jedan auto minimalno!!!!
[Ovu poruku je menjao alienserbia86 dana 27.08.2007. u 22:46 GMT+1]
[ vladd @ 27.08.2007. 21:50 ] @
Lako je uglancati buljavu, , ajde nekog Yugica da vidimo..
Danas sam pazario CarPlan-ov Demon shine u ***, prosta je aplikacija, posle pranja, sipati pun zapusac u kofu vode, preliti auto pa obrisati, bez nekih velikih trljanja.
Idealno za lenstinu kao ja, javljam se sutra, kada plaknem auto..
Valjda ce da radi za 300 i nesto dindzi, u engleskoj je 5 funti , bar nesto jeftino za nas, ako mu nije istekao rok...
Poz.
[Ovu poruku je menjao momsab dana 02.09.2007. u 13:51 GMT+1]
[ skorohaker @ 27.08.2007. 23:11 ] @
Ja koristim neki Arexons preparat i zadovoljan sam. Vise voskira nego sto polira ali je odlican za zastitu od vlage.
[ Bane Telekom @ 30.08.2007. 14:11 ] @
vladd što se tiče buljavog odns. yuga, manje više isto ti je to, jedina razlika ti je u "tvrdoći" boje. Vidim da se ova tema ponovo oživela pa reko da Vam prenesem svoje iskustvo. Na ovoj temi sam napisao kako sam razmišljao dal da kupim onu mašinu za poliranje od 1500 din......NIKAKO vam to ne preporučujem jer ona definitivno pali boju. Elem što se tiče poliranja, teoriju o poliranju imate na netu koliko hoćete, lično sam proveo sate i sate (odns.dane) čitajući o tome. Zatim reko ajde da krenem u akciju. Prvo ako mislite ozbiljno poliranje odmah znajte da tu ima nekoliko različitih pojmova. Manje više one tubice flašice i sl što se prodaju po benz.pumpama, Metroim i sl. je za amatersku upotrebu....dakle ništa se ozbiljnije ne može uraditi na duže staze, jer sjaj se vraća ali kratkog je daha. Pravo poliranje podrazumeva skidanje boje koje se meri u mikromilimetrima i to se radi isključivo mašinski (ima par ljudi koji su i ručno to radili barem tako tvrde ali to je fanatičan rad). Za pravu mašinu tipa matabo treba izdvojiti min 300 e. To je neka početna cena. Zatim vam trebaju specijalni sunđeri odgovarajućih boja (određena boja određuje tvrdoću istog, što tvrđi to više skida boju), potom vam trebaju paste (opet po nameni: za "skidanje" starih boja tipa kad vidite auto koji je roze boje a bio je crven, potom za fino skidanje, znači manje oštećene boje odns. stranci to zovu swirls-paukova mreža koja se vidi kada se auto opere, to nastaje pranjem auta lošim sunđerima krpama i sl., i potom imate paste za finish koje "zatvaraju" prethodne radove). Tek tad se koriste ove paste sa pumpi koje imaju za bazu vosak (duže traje sjaj ali je "plitak") ili karnubu (ima dublji sjaj ali kraće ostaje na autu). Meni lično je profi mašina bila skupa pa sam kupio neku rusku koja ima ograničen br. obrtaja od 300 do 3000, fora kod nje je što se brzo greje pa je potrebno praviti pauze u radu.
Što se tiče ostale opreme-sunđeri i paste, kupio sam maltene sve iz programa švajcarske firme Siapol. Poliranje je posao koji se uči i za pravo poliranje treba mnogo vremena i strpljenja. Nepravilnim korišćenjem dolazi lako do oštećenja i holograma (efekat koji se vidi samo na suncu ili pod specijalnim svetlima). Na sreću oštećenja nisam pravio ali bilo je par holograma koje sam naknadno otklonio...stvar rutine.
Dobro pazite u kakvom vam je stanju boja tj. nivo oštećenja, dal je skinut lak,boja ili je probio i prajmer i došlo do metala.
ako vas zanima kako izgleda moj prvi rad -ćaletova 128-ca, (nisam hteo da se učim na mojoj Fiesti :))
gornja slika je 50-50 snimak što kažu stranci čisto da se vidi razlika, pala je kiša sutradan (tih par kapi sa desne strane)
ovo je bilo posle prvog prelaza dakle bez poliranja sa Finish pastom.
[ vladd @ 30.08.2007. 15:50 ] @
Probao sam ovaj Demon shine, i stvarno prevlaci neki sloj slican vosku, auto sija i "otporan" je na vodu. Na stakla sa unutrasnje strane lakse spada prasina. Probacu ga kada stigne vreme, na maglu. U svakom slucaju jeftino, nije trajno visenedeljno(na uputstvu je nedelja dana i kao vise malo), ali se jako polako trosi boca(jedan cep na kantu vode). BTW, u GB prodaju to isto za 5 funti...
A aplikacija izmisljena za lenstinu....
Sto se tice polirke i upozorenja da "pali" farbu, pa i cekic moze da osteti auto, a da ne pricamo da ne treba jesti eksere..
Poenta je da se zna kako se sta koristi. Koje su farbe tvrde, koji su rastvaraci, koje su i kakve maze za poliranje, kakve su im "baze" i dodaci i koje paste zahtevaju "fiksiranje" sa "mlekom" ili kako ga ko vec zove.
Tvrde farbe mogu da se poliraju vecim brzinama, ali obavezno sleduje fiksir, mlekce. Meke "zastavine" i nemetalik farbe, bez zastitnog laka, moraju se glancati rukom, ili do 100 (moze i 200) obrtaja, pazljivo, ne samo sto postoji opasnost "paljenja", vec i mehanickog ostecenja laka.
Poz.
[ alienserbia86 @ 30.08.2007. 20:04 ] @
Kada ti budes ovako ispolirao auto onda mozes nesto da mi kazes,a drugo je da ti nemas uopste pojma o vome poslu!!Prijatno!!!
[ vladd @ 30.08.2007. 20:59 ] @
Zasto spustas celu pricu na nivo dripaca????
BTW, tebi se i ne obracam..u principu obracam se temi ili zabludama...
Ako te zanima dodji pa vidi, pa zacuti, ako nemas nista pametno za pisanje...
Poz.
[ HoT_Steppa @ 02.09.2007. 10:34 ] @
alienserbia86
da li mozes kao ekspert da preporucis sta ovde da se kupi od masina za poliranje za amatersku upotrebu (kucnu) do 50-ak evra i sta od sredstava da se koristi za masinsko a sta za rucno poliranje, kao i ako mozes da pojasnis samu tehniku koju ti koristis kod rucnog a koju kod masinskog poliranja
hvala
[ geenije @ 12.09.2007. 17:27 ] @
Allien ili sta vec 86 ili koje vec...
Zasto je nas svaki covek koji ode preko cisto olicenje seljaka....ja pa ja, svi ostali su dripci
[ mkvb @ 13.09.2007. 08:59 ] @
`Ajde da i ja nesto pitam, razmisljam o poliranju ali samo pojedinih delova auta, nemojte da se smejete!
Situacija je sledeca, farbao sam deo krova, deo krila, sve parcijalno, tj limar mi je zakrpio kriticne delove i farbao samo njih, nisam imao finansija za kompletnu limariju i farbanje a i mator je auto. E sada na suncu se primecuju prelazi izmedju nove i stare farbe u vidu magle i cini mi se da je tu sama farba hrapavija. Da li moze samo ta "magla" da se ispolira i da se izjednaci prelaz, sa kojim preparatima, rekli su mi da kao moze, da probam samo sa mlekom, jel ima neko iskustva posto vidim da je ovde dosta ljudi poliralo svoje ljubimce?
Pozdrav svima
[ Bane Telekom @ 13.09.2007. 09:11 ] @
moze ali moras da koristis malo tvrdje sundjere i paste sa većom "granulacijom". Recimo "sialpol cut" pasta. Pre poliranja tu maglu obrusi sa vodenom šmirglom P2000
[ mkvb @ 13.09.2007. 09:34 ] @
A jel moram posle toga da poliram ceo auto ili je dovoljno samo taj prelaz? Ja u principu hocu samo da skinem tu maglu
[ HoT_Steppa @ 13.09.2007. 09:34 ] @
Bane, ako moze na PM gde si kupio tu rusku polirku i gde ima Siapol oprema, hvala.
[ vladd @ 13.09.2007. 11:34 ] @
Smirglaju se povrsine, pastom ili smirglom 2000, koje imaju neke neravnine, opticke ili fizicke. Sveze ofarbana povrsina, ako nema tackice od prasine, se ne smirgla.
Naravno, razlicit je tretman za matalik+lak, i "obicne" farbe.
Smirglanje obezbedjuje homogenost povrsine za poliranje. Ako je dobro uradjeno farbanje, ili je povrsina nekada bila polirana, nema potrebe za smirglanjem.
Smirglanje(za poliranje) se obicno radi i u sklopu pocetnog farbanja, nekih automobila, ali se prethodno proverava debljina slojeva, i farbe i laka, sto je za "kucnu" aktivnost nepremostiv problem.
Poz.
[ mkvb @ 13.09.2007. 14:12 ] @
Ipak necu sam to da radim, videcu ili sa drugarom ili sa limarom, hvala za info u svakom slucaju
[ HoT_Steppa @ 15.09.2007. 14:58 ] @
Gde ima najpovoljnije raznih sundjera za polir masinu? Moze i na PM
[ xspeed @ 16.09.2007. 07:56 ] @
pa to ima svaka normalna prodavnica boja i lakova kostaju oko 800 din
[ Dalibor81 @ 13.10.2007. 19:50 ] @
Mozda je off topic, ali: Radili smo klasicno uspricavanje, na astri '99 centar - vrh haube, iliti prednji kraj je "cuknut", i nakon matiranja sa p180 i alu, pa soft gita naneli 2K spric git(u daljem tekstu SG), auto je metalik zelen pa smo zbog probojnosti naneli crni SG, medjutim do greske je doslo zbog toga sto smo zastitili okolne delove trakom, a bas toga nema u uspricavanju! Elem, rusenjem SG-a koji je tvrdji od starog laka napravili smo udubljenje na celoj ivici uspricanog dela. Zanima me da li postoji poseban SG za uspricavanje, (lakiranje na prelaz), ili sa ovim ali bez zastite okoline. Ovde je konkretno u pitanju bila MIPA, ali radimo sa razlicitim proizvodjacima, zavisi od musterije, i auta. Napominjem da je stapanje i kolorit savrseno ispao, ali ti obodi malo bodu oci, posebno sto musterija zna gde je bilo ostecenje.
Pozdrav
[ PedjaR @ 23.10.2007. 08:13 ] @
Zna li neko gde mogu da ispoliram plastične farove na buljavoj?
Skroz su se zamutili-matirali (original far i sijalica)
Javite PP
Hvala i pozdrav!
[ nt2 @ 21.03.2008. 21:52 ] @
Ljudi, koji bi model preporučili za ovu polirku i zašto. Dali je potreban i određen broj okretaja, tj. koja bi bila optimalna brzina rada pri poliranju. Hvala!
[ HoT_Steppa @ 22.03.2008. 13:25 ] @
Ima ona ruska za 40 evra
[ nt2 @ 23.03.2008. 21:42 ] @
Da malo ojasnim, riječe je o poliranju automobila. Ima li ko kakvo iskustvo?
[ SmilieBG @ 24.03.2008. 09:42 ] @
99% da nisam koristio pomenuti model, ali jesam koristio rotacione polir masine.
Pre svega, cak i sa masinom, je mnogo vise posla nego sto sam ocekivao (ako hoces dobar rezultat). Pored toga, na odredjenim mesta na kolima ces ipak morati rucno, jer masina jednostavno ne moze da pridje odredjenim delovima (cirka 8 - 10% povrsine na kolima, naravno zavisi i od modela do modela).
Rezultat, sa dobrom pastom za poliranje je zaista odlican. Vraca originalnu boju i sjaj u odlicnoj meri. Stiti u prvim mesecima i od sitne prasine, kamencica i slicnog.
Generalna preporuka je, da 1 do 2 x godisnje tako poliras kola.
Poz,
Sale
[ nt2 @ 26.03.2008. 20:04 ] @
znam da je tako. Mene više zanima koji bi model bio primjeren. Nesmije da budr brza, a bilo bi idealno da ime stepene za kontrolu oscilacija, Čujem da ima i modela koji uz ove funkcije imaju i opciju finog poliranja pa može da se radi sa šmirglom u tom modu, samo ne znam tačno koji su to modeli
[ ghost2k3 @ 05.08.2008. 11:33 ] @
Gledao sam cene opreme za poliranje, pasta, krpica i svega ostalog, i mogu vam reci da to i nije bas jeftino, pa me zanima koliko uopste kosta poliranje auta?
Od - do, pretpostavljam da ima nekih majstora koji dobro rade, ali su i skupi, ali ima "normalnih" jeftinijih, cisto orijentaciono da znam. Pa kada na to dodam trud oko svega toga, da vidim da li mi se isplati uopste da sam poliram ili da lepo to pustim nekom drugom da odradi.
[Ovu poruku je menjao ghost2k3 dana 05.08.2008. u 13:24 GMT+1]
[ vladd @ 05.08.2008. 12:40 ] @
Citat:
ghost2k3: Gledao sam cene opreme za poliranje, pasta, krpica i svega ostalog, i mogu vam reci da to i nije bas jeftino, pa me zanima koliko uopste kosta poliranje auta?
Od - do, pretpostavljam da ima nekih majstora koji dobro rade, ali su i skupi, ali ima "normalnih" jeftinijih, cisto orijentaciono da znam. Pa kada na to dodam trud oko svega toga, da vidim da li mi se isplati uopste da sam poliram ili da lepo to pustim nekom drugom da odradi.
Pa zar to nije dilema koja je pokrenula celu temu.
Jednostavno, neko vise voli da potrosi manje para, da uradi nesto detaljno i da bude zadovoljan svojim poslom.
Sve mnogo zavisi i od stanja kola, zelje i mogucnosti vlasnika, i uopste mogucnosti da se neka starija kola vrhunski ispoliraju.
Zato mislim, da svako treba bar jednom u zivotu, da kupi pastu, i sa mekanim starim, pamucnim krpama, ispolira haubu, krov, ili vrata, i pregleda svoj posao. Ako je u stisci sa vremenom, nece mu auto zameriti, ako ostatke karoserije ispolira za par dana...
Postoji i Demon shine, tecnost koja se sipa u vodu i polije po kolima, posle pranja, i ostave kola da se osuse(naravno u senci, nikako na suncu). To je "poliranje"(isterivanje sjaja) za par stotina dinara i par minuta...
Mislim da je zadovoljstvo samostalno uradjenog posla poseban benefit, a da li ce biti najbolje ispoliran auto u gradu...pa nece, ali valjda nece biti trauma zbog toga
Poz
[ nicolas @ 06.08.2008. 00:04 ] @
Citat:
ghost2k3: Gledao sam cene opreme za poliranje, pasta, krpica i svega ostalog, i mogu vam reci da to i nije bas jeftino, pa me zanima koliko uopste kosta poliranje auta?
Od - do, pretpostavljam da ima nekih majstora koji dobro rade, ali su i skupi, ali ima "normalnih" jeftinijih, cisto orijentaciono da znam. Pa kada na to dodam trud oko svega toga, da vidim da li mi se isplati uopste da sam poliram ili da lepo to pustim nekom drugom da odradi.
[Ovu poruku je menjao ghost2k3 dana 05.08.2008. u 13:24 GMT+1]
Turtle Wax pasta za poliranje (obicna boja, znace ne metalik) je oko 550 dinara, krpica za nanosenje paste 80 dinara i set od 5 pamucnih krpa za skidanje paste je oko 120 dinara. Znaci... sve skupa 750 dinara. Za 750 dinara nigde u gradu nemas poliranje. Uz to, osecaj koji imas kada zavrsis sa poliranjem auta i vidis kako se sija je neopisiv. Postoje stvari koje novac ne moze da kupi.
Naravno, nekome nije problem da da 3 - 5000 da mu u servisu srede i ispoliraju auto.
Samo jedan mali savet, ako budes odlucio da sam poliras. Posto su dani jako vruci, poliraj predvece i ako je moguce u nekoj garazi (cisto zbog prasine). Posto ce limarija svakako imati visu temperaturu nego uobicajeno zbog toplote vazduha, nemoj da pastu naneses na ceo auto, pa tek onda da skidas. Ja sam se tako zeznuo... prvo sam ga celog istrljao pastom, pa sam krenuo da skidam... i onda drugu polovinu sam jedva skinuo (em se pasta osusila, em me je ruka vec bolela). Najbolja varijanta je ako imas onu "masinicu" kao slajferica, na nju stavis krpu za poliranje i vozi misko
[ bakara @ 06.08.2008. 10:54 ] @
Ja se slazem sa Vladd-om, dao je dobar savet da svakako probate sami da ispolirate bar deo auta.
I svakako obavezno treba imati jednu scratch remove pastu (bilo kog proizvodjaca) jer ona cesto zatreba.
[ ghost2k3 @ 12.08.2008. 07:43 ] @
E, samo jos jedno pitanje. Video sam u rodicu tri turttle wax paste, plava, zelena, crvena. Jedna je za metalik, ta mi ne ne treba, imam beli auto, sad ne znam koja je to boja, mislim da je crvena. Koju od ove druge dve uzeti? Sa deklaracije mi nije bas jasno za sta koja sluzi, ovako po bojama kutija, ko ih je koristio verovatno zna koja meni treba za poliranje.
I da li moze da se utrljavanje koristi neka obicna pamucna krpa, stara majica, pelena ili nesto vec od pamuka, ili moraju neke druge, bas za to, posto su me cudno gledali kada sam trazio krpice na benziskoj pumpi, pokazli su mi samo sundjer i onu jelensku kozicu :)
[ nicolas @ 12.08.2008. 15:49 ] @
Ova sto ja imam je Turtle Wax, crvena kutijica (moj auto ima boju - crna 20, ako ti to nesto znaci).
Moj ti je savet da sve sto ti je od kozmetike potrebno kupis lepo na jednom mestu, u nekoj specijalizovanoj prodavnici auto-kozmetike.
Ovo nije reklama (ako moderatori smatraju da jeste, neka obrisu)... ja uvek kupujem u "Auto Sport" lancu prodavnica auto-kozmetike. Jako su dobro opremljeni, ima sve sto ti treba, imaju strucne prodavce, koji znaju da ti daju pravi savet... uvek kada mi nesto nije bilo jasno, lepo su mi razjasnili.
Dovezes lepo auto ispred prodavnice (imaju mali parking), prodavac pogleda, kaze ti sve kako bi trebalo... za sta god da pitas.
Ja sam svoj polirao sa specijalnom pamucnom krpicom kupljenom kod njih... mala je, ali je izdrzala nanosenje paste na ceo auto. E jedino sto nisam bio zadovoljan su krpe za glancanje auta pri skidanju polir paste. Imaju neke dlacine koje se skidaju i ostaju na farbi (zbog statickog elektriciteta)... na kraju sam polirao pamucnom kuhinjskom krpom i dobro je ispalo
[ ghost2k3 @ 02.11.2008. 17:32 ] @
Ispolira ja auto! :)
Ali sam umazao malo i plasticne delove, koji su sad pobeleli i izgleda kao da mi je auto dosao sa farbanje (beo je).
Cime da skinem to? Prao sam auto uobicajeno, ali ne silazi. Jel postoji sad neki polir za plastiku? Sta je ono sto mazu po plastici da sija, ovi preprodavci kola po placevima?
Polirao sam cirka dva dana, i sad me sve zivo boli, tako da razmisljam da uzmem neku polir masinu.
Video sam u wobyhous neku od 1500, verovatno ste o njoj pricali 3000o/min, i jos jednu akumulatorsku od 2500, za koju nista ne pise. Mozda je neko ima pa zna kako radi i jel valja, pa da napise stogodj. Ni ona od 5000 nije mnogo skupa (660-2200o/min), ali s obzirom da se to retko radi, ne znam da li mi se isplati. Da imam dva auta, mozda ....
Polirao sam cirka dva dana, i sad me sve zivo boli, tako da razmisljam da uzmem neku polir masinu.
Ovo smo namerno precutali . Zato je i bila preporuka da se mljacne deo kola .
Nisam ja dzabe kupovao Demon Shine, nema bola u rukama, ramenima, ledjima..
Polirku mozes da kupis bilo koju, gledaj da je najjeftinija, neces valjda dvaput mesecno da poliras kola. I da dotisba polirka ima pristupacan set za nabavku, i vunicu i druge vrste navlaka.
Pazljivo sa brzinom i pritiskom.
Polirka zna da rastrese zglobove, sve u svemu mala je razlika u zglobovima. Neke delove ionak meze da ne dohvati, ili su nezgodni za rad.
Poz.
[ ghost2k3 @ 25.05.2009. 13:06 ] @
One plasticne delove sto su mi pobeleli od polir paste, sam uspeo da zacrnim sa malom neko crnom pastom, kao sto se cipele mazu. Mislim da je neki nigrin proizvod u pitanju. Ima sundjer na vrhu i lepo namazes i bude onako zdravo crna boja.
Onda sam sa njom umazao ono okolo, odnosno belu limariju , osecao sam se kao gustav kad je krecio ...
Elem, lako se ocist sa limarije ta crna boja i to je to.
Medjutim to je sad ponovo izbledelo (posle par meseci), verovatno se ispralo od pranja. Valjda ima neka kvalitetnija od te nigrin, mada su cuo i da cu oni kvalitetni, ili ja nisam nesto dobro radio.
Ljudi pomozite.... PROBLEM!!!Auto mi je stajao na suncu oko mesec dana pa i jace i neverovatno je to koliko je matirao na krovu i haubi.Sta ja da radim a da prodjem sto jeftinije?Da li treba da se polira sa svim pastama ili samo sa onom zavrsnom (za sjaj)??Jos nesto,auto je vec bio poliran pre godinu i po,i super je bio (mislim na sjaj),ali mu je sunce,sunce mu j***m j***lo kevu!Pozdrav drugari i hvala unapred...
[ ghost2k3 @ 10.10.2009. 08:19 ] @
Ma samo kupi turtle pastu koja tebi odgovara (pise ti sve na kutiji za koje je boje) i ispoliraj. I to je to. Ne moze jeftinije.
[ laki-91 @ 11.04.2010. 18:54 ] @
Polirao sam juce jednog Pola.
Evo i par slika da vidite efekat. Auto je bio pun nekih belih tragova (najvise je bilo na haubi i zadnjem levom krilu to sam i slikao)
Zadnje krilo
Pre:
Posle:
Hauba
Pre:
Posle:
Evo jos nesto sto sam radio
Pre:
Posle poliranja:
Hauba je bila kao krilo
[ Ka2 @ 11.04.2010. 19:52 ] @
Wow !!! Cime si polirao ? Jesi li radio masinski ?
[ DrJekyll @ 11.04.2010. 19:55 ] @
Moze i rucno, ali vratice se te bele strafte posle 4-5 meseci.
[ Nislija85 @ 11.04.2010. 21:39 ] @
Ma sve je to lepo,samo me interesuje ima li neko ko nije prevarant a da je iz Nisa i po mogucstvu da je jeftin da mi ispolira auto od lose farbanje?
[ vladd @ 12.04.2010. 11:32 ] @
Tesko da postoji bilo gde, ne mislim da nije prevarant, nego ko ce da "popravlja" lose farbanje poliranjem, pa jos da garantuje uspeh i da bude jeftin.
Zato je najjeftinija i NAJBOLJA varijanta rucni rad(zdrav fizicki umor, zadovoljstvo uradjenog posla, ocuvanje zivaca koji bi mogli biti osteceni raspravom sa majstorima), a za stimulativni i proceduralni deo projekta pogledati link:
O cemu?
Poliran i neispoliran auto...nista neobicno.
[ nn306 @ 08.05.2012. 17:32 ] @
Nisu klasicne polir paste i voskovi. Rekoh da nije koristio neko pa me zanimaju utisci iz prve ruke
[ botr @ 08.05.2012. 19:05 ] @
Nista posebno. Dovoljan je i turtle wax. Sasvim je solidnog kvaliteta, i dugo traje. Od polir pasti, feracla, 3m i meguiars. Inace, postoje voskovi koji kostaju i po nekoliko hiljada evra, za 100 grama i daju izvanredan sjaj.
[ vladd @ 09.05.2012. 10:45 ] @
Mozda par stotina evra za pola kilograma, ako su sa velikim procentom karnaube..80% i vise..
Ali, prema svecu i tropar, ne stavlja se polir pasta od dvesta evra na Yugica ili Golfa(pa makar bio 6), moraju i ozbiljna kola da imaju "svoju" pastu..
Poz
[ HoT_Steppa @ 09.05.2012. 11:20 ] @
Ovo je neko crnogorosko poliranje :D
[ Nocni @ 09.05.2012. 11:33 ] @
Ja koristim vosak 3M za metalik jer mi je vozilo relativno novo... 2008g, i nije nikad polirano... orjentaciono 4-5 puta godisnje se voskira rucno i veoma sam zadovoljan sa tim proizvodjacem. Zenino auto i neka druga vozila koja imam jednom godisnje
Sto se tice poliranja svakako je bolje prepustiti profesionalcu da to uradi, vozilo se zasticuje papirom i trakama kao za farbanje, potrebne su profesionalne paste, nekoliko masina itd...
Voskiranje je nesto drugo i to moze u sopstvenoj reziji... treba raditi dio po dio vozila i treba radi zastite, u zavisnosti koliko se prelazi km, voskirati vozilo otprilike svaka 3 mjeseca... cim se jelenska koza prilikom susenja vozila "lijepi" za farbu a ne klizi, potrebno je voskiranje... treba preci i farove i stop svijetla isto radi zastite kao i sve niklovane elemente ako ih ima... ali plasticne djelove karoserije ako su u crnoj ili nekoj drugoj boji treba ili zastiti trakom ili voditi racuna da se ne voskiraju jer ce da pobijele i izgledaju sareno i ruzno.
[ botr @ 09.05.2012. 13:18 ] @
KOd nas nema 3m voska. Koliko kosta u Cg?
Svoje automobile voskiram oko 4 puta godisnje.
Sto se tice poliranja, to moze da bude jednostavan, ali i izuzetno komplikovan posao, sve zavisi od stanja farbe. Ponekad je dovoljno preci samo sa najfinijom pastom, a nekada prvo treba osmirglati finom smirglom, pa grubljom pastom, finijom, i na kraju sa ultra fine pastom.
[ Nocni @ 09.05.2012. 15:39 ] @
Litar je nesto oko 50€... mozda nesto i jeftinije ne znam tacno jer sam kupovao preko racuna...
Dobar je i onaj farecla, mislim da je jedna ona flasica od 0.75 oko 20€.
Zavisi i koja je boja... u principu, na nekoj sivoj metalik zavrsice odlicno posao i ona kornjaca wax samo sto ce krace trajati i mozda ce biti holograma po autu... sto je auto tamnije sve je komplikovanije, posebno crna auta zahtijevaju najkvalitetnije rjesenje, specijalne posebne krpice itd.
Ja sam bolesnik sto se limarije tice i ne odgovara mi nista osim perfekcije... neko ko ne vodi racuna o tome nece ni primijetiti razliku izmedju lose ili dobro voskiranog vozila...
edit: Ne mora se posjedovati neko skupo auto visoke klase ili neki oldtajmer da bi mu se posvetila paznja...
evo pogledajte ovog bolesnika sta radi od astre
Koliko bi mu vremena tek trebalo da je imao crnog oldtajmera...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.05.2012. u 17:22 GMT+1]
[ jnk @ 09.05.2012. 16:36 ] @
Dobro, taj je ocigledno bolesnik, gledao sam ovo jos pre 5 godina i nisam verovao, pokusavao sam da nadjem ovaj link kasnije ali eto sad si me podsetio. Posle je uzeo istu astru samo crnu nirburgring verziju i za zamenu su mu priznali neku ludacku cenu jer je auto bio u boljem stanju nego oni sto im stoje u salonu. Negde je pomenuo da samo felne pere 3x po 3 sata nedeljno.
mene jedno zanima kupio sam polirku e sada hocu da poliram kola da li da poliram sa sundjerom ili moram da stavim krpenu navlaku sto sam dobio uz nju p tek onda da se bacim na posao
[ Dragan1981 @ 16.12.2019. 22:33 ] @
Na koji nacin i cime da uklonim sitne ogrebotine na inox frizideru?
[ Dragan1981 @ 16.12.2019. 22:34 ] @
Da li imate predlog za neku polir pastu?
[ Java Beograd @ 17.12.2019. 12:00 ] @
Poliranje, o kojem je ova tema, svodi se na SKIDANJE mikronskog sloja auto laka, tj. farbe, čime se mikronske ogrebotine poravne, i sve bude ravno, glatko i sjajno.
Inox, je naravno skroz druga priča. Tu mora da radi šmirgla, jedna pa druga, pa treća. Sve zavisi od toga kakav je originalni izgled inoxa. Dal je sjajno gladak, ili ima onu "zaribanu" strukturu. (ne znam pravi izraz)
Proguglaj "polishing stainless steel" ili nešto tako.
Nije sjajno gladak nego ima teksturu. Mozda predlog za neki sprej za inox za belu tehniku pa da ptefarbam.
[ Java Beograd @ 18.12.2019. 08:10 ] @
Nisam siguran da inox može uspešno i trajno da se ofarba. Nisam siguran da sam negde čuo ili video da postoji prajmer za inox.
Možda ima, možda grešim.
Mislim, možeš ti da očistiš, odmastiš pa akrilnim (ili kojim god drugim) sprejom, ali pitanje je vremena kad će to početi da se ljušti.