[ marjan83 @ 25.03.2006. 10:15 ] @
Interesuje me gde mogu na netu procitati zakon scg koji se odnosi na preradu motornih vozila? Da budem precizniji zelim da napravim trike od bube. Ko ne zna to je ono kada uzmete savrseno dobru bubu i od nje napravite tricikl. Mene prakticno interesuje po zakonu sta smem a sta ne.

Unapred hvala svima.
[ marjan83 @ 28.03.2006. 09:29 ] @
hajde ljudi nije valjda da niko bas nista ne zna , pa bar nesto i o zakonu o preradi motorcikala
[ Bane Stajic @ 28.03.2006. 13:47 ] @
Svojevremeno je u casopisu SAM iz ne znam koje godine isla reportaza u nekoliko nastavaka o dvojici samograditelja koji su pravvili upravo to o cemu pricas,uz fotografije i opis radova ,opisana su i njihova iskustva u borbi da dobiju atest za takvo vozilo ,sada nemam vremena da potrazim ali ako te zanima potrazicu te brojeve .PS(samo koliko se secam nije ti potrebna savrseno dobra buba jer se od nje koristi samo zadnji deo sa motorom ,i srednji tunel sa polugom menjaca .
I secam se da je jedan od uslova da bi dobio atest bio i da moras da imas rolbar i sigurnosne pojaseve ).

[Ovu poruku je menjao Bane Stajic dana 28.03.2006. u 14:54 GMT+1]
[ marjan83 @ 29.03.2006. 11:49 ] @
znam ja sta se koristi za izradu, samo zadnji trap i nosac menjaca, centralni stub ti ne treba, sipka menjaca ko sipka menjaca ne bitno je kako i na cenu stoji. za rol bar nisam siguran a za pojaseve to mora zato sto tezina vozila prelazi 450kg, a to je vozilo B kategorije. Znaci nije obavezna kaciga ali je obavezan pojas kao u kolima.

p.s.
Trap i sve ostalo sam ja odvojio jos pre dva tri dana samo ceka da se krene sa nabavkom cevi ( to me i nteresuje koje debljine moraju da budu cevi, da li to sve moze da nosi jedan centarlni stub koso postavljen, koje debljine moraju da su cevi za vilu srazmerno duzini, tako te stvari, znas sitnice zbog kojih obaraju na atestu a ne mogu posle da se preprave)
[ Joseph B. @ 30.03.2006. 07:48 ] @
U Novom Sadu se radi atest na masinskom fakultetu, ne znam kge se radi u tvojoj blizini. Odes tamo i lepo ih pitas. Mislim da SUP treba da ti da neki dokument sa kojim ides na atest. Slicno je kao kod ugradnje auto gasa. Nemam iskustva sa ovim, pisem ti samo ono sto sam cuo.
Pozdrav.
[ marjan83 @ 30.03.2006. 09:05 ] @
Ma sup da uput za vanredni tehnicki pregled ovi na tehnickom pregledu ti daju uput za masinsi fakultet ( u mom slucaju masinac u Beogradu). Ja sam hteo da to nekako prodje bez toga da moram da idem na masinac na konsultacije, ali izgleda da cu morati, nema veze. Sto u ovoj zemlji bas sve mora da bude komplikovano?

[Ovu poruku je menjao marjan83 dana 30.03.2006. u 10:06 GMT+1]
[ lancia88 @ 30.03.2006. 10:18 ] @
Pozdrav,

definitivno mora da se radi atest koji ce utvrditi da li je samogradnja vozila zadovoljila propisane standarde (kod nas vazi nekoliko standardizacija, videcs ih na Masinskom ili u Vinci, gde vec budes isao) a dobro je da je tako, nije to nikakvo komplikovanje jer se svaki ucesnik u saobracaju oseca bezbednije ukoliko postoji propis da ne moze bas svako ko se probudi ujutru sa idejom da ume da napravi sam motorno vozilo, to i uradi i slobodno ga istera na drum. Naravno, ovo nije uopste nesto licno, pisem spram dosadasnjih iskustava sa raznoraznim uglavnom tamnoputim MadMaxovima koje srecem na ulicama koje gravitiraju podrucju sume ispod nove petlje za Zarkovo recimo i od njihovih se naprava redovno najezim i nastojim izmaci. Oni nose sa sobom i poseban problem sto u slucaju ikakve stete, bez obzira na krivicu umesto polise imaju onaj cuveni osmeh sa sve zlacanim zubom a'lla tuzi me...

Dakle, morace ovako kako si se i sam obavestio, znaci po uput na tahnicki pregled, zatim sa time u nadlezni SUP (pretpostavljam u Pancevu ako ces ga tamo registrovati) gde ce oni izdati uput za atestiranje vozila sa kojim mozes otici u bilo koju specijalizovanu ustanovu ali sa vozilom na prikolici recimo, a najblizi su Vinca i Masinski u Bgd-u. Tamo se isprsis u finansijskom smislu i posle ispitivanja oni daju svoje misljenje u obliku atesta ili zakljucka da nisu ispunjeni uslovi bezbednosti ili standardizacija koja je kod nas prihvacena. Sa time se vracas na onaj isti tehnicki koji Te uputio i oni konstatuju da se atest slaze (u slucaju da se slaze) i tako odlazis zatim u SUP na registraciju gde dobijas naziv onako kako ga je atestna institucija upisala u svoj zakljucak.
[ Timos @ 30.03.2006. 20:48 ] @
Nedavno je (pre mozda god. dana) i AMSS CMV (centar za motorna vozila) poceo da radi "ispitivanje vozila koja se pojedinačno proizvode i prepravljaju" sto je upravo ono sto tebi treba!!

Pogledaj na http://www.amss-cmv.co.yu/

Cuo sam da je sa njima sve jednostavnije izvesti, nego ici na masinski ili cak u Vincu! Atest je bio 3600din, a po onome sto sam ja uspeo da saznam ista je cena i za ugradnju auto gasa kao i za atest buggy-a!! Nema bash logike ali tako su mi rekli!

Pozdrav,
Stefan

[Ovu poruku je menjao Timos dana 30.03.2006. u 21:50 GMT+1]
[ marjan83 @ 31.03.2006. 12:31 ] @
E ljudi moram da vas pohvalim, postavio sam ovo pitanje na jos bar 5 foruma, sto sa tematikom moto i auto indrustie i mogu vam reci da ste mi vi dali po najvise odgovora. Hvala vam.

Iskreno mislio sam da cu na ovaj nacin natrcati na nekoga ko je vec radio ovako nesto slicno, pa da ce mi pomoci sa nekim konkretnim savetima. U principu sve ovo sto ste mi vi napisali sam vec i sam znao. Sada moram da sednem za komp da u prodesk topu iscrtam ideju odstampam, pa da sa nacrtima odem u ams ili masinac i da mi ljudi kazu sta sme sta ne i da se tako saga zavrsi.
[ lancia88 @ 04.04.2006. 23:46 ] @
Pozdrav,

poredjenja radi, ja sam slicne stvari uradio u zivotu nekoliko puta vise od sveukupnog broja Tvojih poruka na ovom forumu (naravno, profesionalno, ne za sebe licno) i ne znam sta bi zeleo konkretnije da Ti napisemo ili kazemo. Dakle, sve sto sam ja napisao, poteklo je iz licnog iskustva.
[ marjan83 @ 05.04.2006. 00:28 ] @
Hval vama svakoko na pomoci svima, zakazao sam savetovanje u amss, idem sutra da vidim sa ljudima sta i kako. Lancia88 izvini ako sam te isprovocirao na bilo koji nacin ali naj bolje bi bilo da sam postavio nacrte svoje pa da onda komentarisemo. Ako si radio kao sto kazes da jesi onda znas sta znaci sacuvati svoj projekat i biti jedinstven na ulici.

[Ovu poruku je menjao marjan83 dana 05.04.2006. u 01:31 GMT+1]
[ lancia88 @ 05.04.2006. 01:40 ] @
Pozdrav,

ne, izvini Ti sto je moj post tako zazvucao, sad sam ga ponovo procitao pa zaista zvuci tako, ali ne zameri, kasni su mi sati. Ja sam ustvari zeleo da ostavim utisak cudjenja sto nisi razumeo da je to jedini pravilan postupak i mora se raditi kao sto je opisano. Ustvari sam cak prevideo da ocito postoje i ljudi kao Ti koji bi prvo otisli na konsultaciju u specijalizovanu ustanovu pa tek onda radili, ja sam uvek morao da zongliram na trapezu da na neki nacin podvedem pod stavku ispravno ono sto su kojekakvi "mozgovi" vec napravili pa sam vremenom potpuno smetnuo s uma da neko zeli i pravilnim putem da krene, kao u Tvom slucaju. Puno srece.
[ lancia88 @ 05.04.2006. 08:43 ] @
Pozdrav,

hajde da probamo da popravimo sinocni utisak :)

evo interesantnog linka sa sve neophodnim nesebicno uradjenim resenjima na samom sajtu pod rubrikom Papirologija:http://www.konzulmoto.co.yu/
[ Bane Stajic @ 17.04.2006. 13:53 ] @
Marjane kontaktiraj me na [email protected] da bih ti poslao skenirane stranice o izradi Trike-a.od bube
[ RIM @ 17.04.2006. 14:34 ] @
Sinoc je na BK televiziji, u emisiji Ipak se okrece(ili slicno) bila reportaza o nekakvom skupu vlasnika spaceka odrzana u Beceju.Medju nima je bio i spacek iz Beceja sa napred dva a pozadi jednim tockom. Vlasnik je u komentaru naveo da je posle atesta vozilo dobilo "A" kategoriju jer se sada vodi kao:biciklo sa pomocnim motorom.
[ marjan83 @ 17.04.2006. 15:22 ] @
To je tako zato sto njegovo vozilo ima manje od 450kg inace sve preko te kilaze ide kao B kategorija. A ja sa mojim planovima ako budem na 600kg ja sam na konju. Samo centralni tunel koi planiram da nakaccim na ram ima 150kg a gde je motor menjac vila ostatak rama...........
[ pctel @ 17.04.2006. 15:26 ] @
Za vikend 29-30 aprila u Jabuki kod Panceva odrzace se skup vlasnika klasicnih i rucno pravljenih automobila. Svakako ce imati mnogo stosta da se vidi a verovatno i da se dobiju raznorazne vazne informacije, preporuke, iskustva. Ja bih vrlo rado otisao tamo, ali sam vec isplanirao nesto drugo sto nikako ne mogu da odlozim. Ako neko ode neka ponese foto aparat...
[att_img]
[ marjan83 @ 17.04.2006. 15:36 ] @
slike sa predhodnih skupova u jabuci mozete pogledati na www.buba.co.yu

a raspored ostalih skupova ljubitelja bube mozete pogledati na www.thegoldenbug.com

Naj toplije preporucujem mladenovac http://www.mladenovacso.org.yu/Sajt/ tri dana kampovanje zezanje vozikanje sa bubama, ja sam bio prosle godine i mogu vam reci da smo se super proveli,
[ stera @ 22.07.2006. 21:46 ] @
uskoro pocinjem samogradnju automobila po knjizi/projektu "Build sport car for 250 pounds".
Dali znate nekog ko je radio taj projekat.U pitanju je LOTUS 7 ili LOWCOST 7?
Interesuje me takodje dali varioc koji radi na izmenama na autu (odnosno pravi-vari sasiju)
mora da ima atest varioca ?Kupio sam mig aparat jer hocu sam da pravim sasiju.
I posle 2 godine nisam resio dali da pravim po toj knjizi ili nesto sa motorom pozadi.
Tipa LOTUS ELISE -OPEL SPEEDSTER.
Imate neko misljenje o tome??
Pogledajte slike da dobijete bolju sliku o razlici u dizajnu.

[Ovu poruku je menjao stera dana 22.07.2006. u 23:00 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao stera dana 22.07.2006. u 23:03 GMT+1]
[img][/img]

[Ovu poruku je menjao stera dana 23.07.2006. u 09:47 GMT+1]
[ marjan83 @ 23.07.2006. 23:45 ] @
Citat:
stera: uskoro pocinjem samogradnju automobila po knjizi/projektu "Build sport car for 250 pounds".
Dali znate nekog ko je radio taj projekat.U pitanju je LOTUS 7 ili LOWCOST 7?
Interesuje me takodje dali varioc koji radi na izmenama na autu (odnosno pravi-vari sasiju)
mora da ima atest varioca ?Kupio sam mig aparat jer hocu sam da pravim sasiju.
I posle 2 godine nisam resio dali da pravim po toj knjizi ili nesto sa motorom pozadi.
Tipa LOTUS ELISE -OPEL SPEEDSTER.
Imate neko misljenje o tome??
Pogledajte slike da dobijete bolju sliku o razlici u dizajnu.


Hm za 250pounds zaboravi. Varilac ne mora da ima atest posto za sve sto napravis mora vec i onako da ide na atest pa sada imo nemo oni proveravaju varove i snimaju ih, sto te dovodi do zakljucka da je ipak bolje naci nekoga ko zna koko se radi posao. bubina karoserija ti je idealna ako hoces da radis nesto sa motorom pozadi ( pogledaj http://www.thegoldenbug.com/forum/album_page.php?pic_id=2772 ) a i motor mozes da stavis iz alfe porsea subarua golfa...