[ Bane Stajic @ 10.05.2006. 13:31 ] @

Od skoro sam vlasnik Renault-a 18 (na nagovor jednog prijatelja),i lutajuci po internetu po sajtovima fanova tog modela,jako cesto sam nailazio na podatke tipa "vozim ga xy godina ,presao sam 200 000,300 000...itd bez generalne" pa pozivam nekog ko ima neka saznanja i literaturu,service manual ,i sl..

[mod edit] izmenjen naslov teme radi razumljivosti.

[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 11.05.2006. u 14:59 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 10.05.2006. 13:50 ] @
Uf, mogao te je prijatelj i bolje savetovati To i nije baš model Renoa koji se puno proslavio, ali opet sve zavisi od održavanja i eksploatacije; ako se sve radi po propisu možda i može preći toliko (mada verujem da su to ipak retki slučajevi).

[Ovu poruku je menjao Bryan Fury dana 10.05.2006. u 14:51 GMT+1]
[ indicator1 @ 10.05.2006. 15:58 ] @
Ima dosta automobila koji mogu da izdrze te kilometraze, ali ne i kod nas(tj po nasim putevima, sa nasim gorivom...). Nije taj Reno nesto posebno ni bolji ni gori od njemu slicnih. Mene je svojevremeno fascinirao test mercedesa 124 dizel koji je presao 1.000.000 kilometara. Nalazi na kraju su bili: ima nesto manju kompresiju, 5-6 konjskih snaga manje, malo oslabljena sedista i neke sitnice. Ali da je vozen po nasim putevima, sigurno ne bi preziveo ni pola od toga.
[ StORM48 @ 10.05.2006. 16:28 ] @
Ovo ću napisati uz mogućnost da me posmatrate kao totalnog lažova. Ipak, istina je -

Moj otac je pre nekoliko godina na licitaciji prodao službeni Reno 18, koji je STVARNO, BEZ GENERALNE, prešao 1.080.000 i nešto preko (ne mogu da nađem koliko tačno, izgubih papirić gde sam zapisao).

Znači, to nije mit. Problematika se sastoji u tome da mnogi primerci ne pređu ni 300.000, a da ne budu servisirani milion puta.

Pozdrav
[ pctel @ 10.05.2006. 16:40 ] @
Osim puteva, vaznu ulogu ima i nacin ekspoatacije. Na zapadu ljudi upale auto i voze 100-200-300 km, dok kod nas auto se pali 15 puta dnevno da predje po 3-4 kilometra. Licno smatram da ce se motor pohabati manje za tih 300 km ravnomerne voznje, nego za pet puta kracu kilometrazu ali toplo-hladno 15 puta.
Dizel motor ima predispozicije da izdrzi duplo vise od benzinca. Razlog tome je sto dizel radi na u proseku duplo manje obrtaja, znaci, za sat rada benzinac se pohaba koliko dizel za 2 sata.
[ sasa022 @ 10.05.2006. 22:33 ] @
Moguce je da i benzinci predju 400.000 uz redovno odrzavanje i voznju na otvorenom putu.
Kratke relacije i gradska voznja znatno skracuju vek motora.
[ viktorparacin @ 11.05.2006. 19:01 ] @
samo da se nadovezem na @pctel :
vozim reno 5-cu dizela, 492.577km mu je trenutno. Generalna radjena na oko 390.000km. Da ima nov kupio bih novog.
pozdraV!


( a da: zaboravih: 70% te kilometraze je po auto putu . Valjda je u tome tajna)

[Ovu poruku je menjao viktorparacin dana 11.05.2006. u 20:04 GMT+1]
[ Bane Stajic @ 12.05.2006. 05:18 ] @
Nisam verovao da ce ova tema naici na bilo kakve reakcije,pogotovo sto je taj model stariji od vecine ucesnika u ovom forumu ,tako da sumnjam da neko ima licnog iskustva po tom pitanju ,pa sam prijatno iznenadjen reakcijom svih koji su pisali.
Medjutim i dalje ocekujem nekog ko ima licnog ili profesionalnog iskustva sa tim modelom,pogotovo ako ima ucesnika iz slovenije ,s obzirom da se to tamo proizvodilo,cak sam na jednom sajtu gde se okupljaju fanovi R 18 naisao I na slovenackog zamenika ministra za nauku,koji u svom voznom parku osim novih automobila cuva I neguje I jedan stari R 18 tlj.
Jedno iskustvo:


If you thought it's great to have one Renault 18, how about THREE!?!?! Swedish Micke Sahlström and his girlfriend own three identical red Renault 18s TS from 1980. The have run 312.000km, 213.000km and 205.000km. Micke also sent a lot of pictures of this R18 triplet.


[Ovu poruku je menjao Bane Stajic dana 12.05.2006. u 06:44 GMT+1]
[ Boba-No1 @ 12.05.2006. 23:45 ] @
Citat:
sasa022: Moguce je da i benzinci predju 400.000 uz redovno odrzavanje i voznju na otvorenom putu.
Kratke relacije i gradska voznja znatno skracuju vek motora.


Upravo to, otac mog ortaka je radio u jednoj državnoj firmi i kao vozač direktora je zadužio novu Opel Askonu, vozio je i održavao samo on, a kada je promenio auto, a Askona pala u ruke nekom drugom vozaču ubrzo je došla i prva generalna i to na 420 000 km!
[ lancia88 @ 13.05.2006. 00:11 ] @
Pozdrav,

jedna od retkih tema na kojoj je sve izneseno iz iskustava, poprilicno tacno i precizno. Ja bih samo nadovezao Indikatora na ono: nase gorivo, nasi putevi...moj tip je trio: domaci putevi, gorivo i majstori. Uz skoro pravilo da se sve krpi jer vlasnik nema novca (prvaci sveta u smirglanju svecica itd.), ovi faktori skracuju vek motora ali ne samo motora vec i privesenih uredjaja/agregata itd. Ovde se sve price o domacim uslovima eksploatacije prekvalifikuju u relativu.

Ukoliko kupujes R18, obrati paznju na njegovo prelomno godiste, ako se dobro secam bese 1983., a tada se lomi sa prosecnog na nadprosecni model. Na oko ces ga uglavnom prepoznati po 4 srafa po tocku, stari model koji niposto ne treba da uzimas ima svega 3 rupe po tocku. Ne bih sada nabrajao razlike izmedju ovih modela a i veoma je bitno izabrati i tip motora, ponajbolje se na njemu pokazao mozda 1,4 agregat ali se raspitaj jos o tome. Ja sam poodavno batalio sve to pa i nemam bas najsvezije informacije, tj. u ovom slucaju iskustva.
[ crazy milojko @ 13.05.2006. 02:23 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

jedna od retkih tema na kojoj je sve izneseno iz iskustava, poprilicno tacno i precizno. Ja bih samo nadovezao Indikatora na ono: nase gorivo, nasi putevi...moj tip je trio: domaci putevi, gorivo i majstori.

imas ti neka uputstva kako to da se resava?
ili da taljigam ja ovde i dalje kako znam i umem pa dokle stignem?
Citat:
lancia88:
Uz skoro pravilo da se sve krpi jer vlasnik nema novca (prvaci sveta u smirglanju svecica itd.), ovi faktori skracuju vek motora ali ne samo motora vec i privesenih uredjaja/agregata itd.

pa pobogu ljudi dajte neka konkretna resenja i uputstva
sta?
kako?
gde?
odakle?
kamo?
ali jasna i precizna i neposredna
inace ovo ostaje samo jos jedna prica
sa tuznim krajem po makinu
zamolio bih za zaista konstruktivan odgovor plz
thx
[ StORM48 @ 13.05.2006. 12:57 ] @
Uopšte ne razumem šta si hteo da kažeš ovim postom?
Svi su izneli svoja iskustva i rekli šta imaju? Možda očekuješ da Ti neko ponudi odličan primerak na prodaju???

A osim toga, nisi pokretač teme, tako ne vidim zašto negoduješ?

Pozdrav
[ lancia88 @ 13.05.2006. 13:01 ] @
Pozdra. Ovo su neka nacelna resenja i odrednice koje Te nece spasiti bas mnogo novcano ali zato pomazu da ne dobijes i cir na zelucu i to samo av,

pa ja sam vise izneo uopsteni pogled na vozilo eksploatisano u domacim uslovima, ne kao savet za kupovinu ili ne-kupovinu. Ukoliko bas zelis taj automobil, onda se drzis onoga sto sam napisao u vezi godista jer tu posle nema popravnog. Naredna stvar je svakako izabrati majstora koji ume da posteno odradi ove poslove a to je evc prava muka, o tome smo pisali do sada izmedju ostalog. Danas je, ruku na srce, prica o skupoci francuskih automobila za odrzavanje ipak samo jedna davna urbana legenda pa se mozes okrenuti kupovini svih iole potrosnijih delova u verziji novo, dakle, sva struja recimo. Doprema goriva je izuzetno bitna stavka jer je to u vecini slucajeva karburatorska masina sto znaci da se odmah pripremis na jedan temeljniji servis istoga, eventualno pumpe za gorivo. Slicno tome treba obratiti paznju i na ostale privesene uredjaje, a to znaci da ne moras sve to servisirati i menjati odmah ali da ostavis odredjenu svotu u "slamarici" za ovakve stvari koje ce, verujem, ubrzo doci na red da se rade. To imaj u vidu prilikom vaganja izmedju trazene cene i budzeta koji si spreman da izdvojis a ovo i nisu specificni saveti za taj Tvoj auto vec nacelno "uputstvo" za varijantu da dobijes polovan automobil bez obaveznog naknadnog cira na zelucu zbog toga :)
[ StORM48 @ 13.05.2006. 16:36 ] @
Citat:
lancia88: Danas je, ruku na srce, prica o skupoci francuskih automobila za odrzavanje ipak samo jedna davna urbana legenda...


Kolega, samo sa ovim se ne slažem :(

Pežo 307, ne samo što PRAVI servis za isti ne postoji (u smislu da nešto i umeju da poprave, osim što nose prefiks "ovlašćeni"), već su im i usluge skuplje nego za Audi automobile. Tu prevashodno mislim na model A6, jer sa njim imam iskustva.

Serviseri iz Verana nisu umeli da poprave sirenu, za nekakvu kesu od najlona i filca (koja stoji ispod motora) su tražili 8000 dinara, a za zamenu akumulatora traže skoro 11.000 dinara, pošto ne prihvataju da vlasnik sam donese kvalitetniji akumulator.

Rezultati održavanja, sumirani u periodu od 2002. godine, govore da je Pežo 307 (2.0HDI), ni manje, ni više, tačno duplo skuplji za održavanje od Audija A6, V6 2.6, benzinac, kojem su za isti period samo zamenjene letnje gume za zimske i obratno :)

Pežo za sada ima nešto manje od 130.000km, dok Audi ima 235.000km. Ko je tu lud, nisam siguran, jer bi taj Pežo kao trebao biti "jeftin gradski auto".

Možda sam ja samo izuzetak, ali za mene su Francuzi završili! :)

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 13.05.2006. u 17:40 GMT+1]
[ crazy milojko @ 13.05.2006. 17:12 ] @
Citat:
lancia88: Pozdra. Ovo su neka nacelna resenja i odrednice koje Te nece spasiti bas mnogo novcano ali zato pomazu da ne dobijes i cir na zelucu i to samo av,

pa ja sam vise izneo uopsteni pogled na vozilo eksploatisano u domacim uslovima, ne kao savet za kupovinu ili ne-kupovinu.

hvala na zaista detaljnom odgovoru
samo sto ja te stvari vec znam
sta li sam uopste ocekivao
a da
bice da mi se ustvari smucilo ovo preganjanje s' majstorima ovde a u stvari rado bi zbrisao odavde i otiso' negde gde i nema ovih muka i bice da je ustvari i citav post zbog toga (a to tek sad vidim ;) ) samo se mogu nadam da su i drugi to primetili i da ce nesto preduzeti konacno po tom pitanju if ju nou vot aj min
ne znam sta se vise ceka u ovom drustvu
meni je cekanje dojadilo

Citat:
lancia88Ukoliko bas zelis taj automobil, onda se drzis onoga sto sam napisao u vezi godista jer tu posle nema popravnog. Naredna stvar je svakako izabrati majstora koji ume da posteno odradi ove poslove a to je evc prava muka, o tome smo pisali do sada izmedju ostalog. Danas je, ruku na srce, prica o skupoci francuskih automobila za odrzavanje ipak samo jedna davna urbana legenda pa se mozes okrenuti kupovini svih iole potrosnijih delova u verziji novo, dakle, sva struja recimo. Doprema goriva je izuzetno bitna stavka jer je to u vecini slucajeva karburatorska masina sto znaci da se odmah pripremis na jedan temeljniji servis istoga, eventualno pumpe za gorivo. Slicno tome treba obratiti paznju i na ostale privesene uredjaje, a to znaci da ne moras sve to servisirati i menjati odmah ali da ostavis odredjenu svotu u "slamarici" za ovakve stvari koje ce, verujem, ubrzo doci na red da se rade. To imaj u vidu prilikom vaganja izmedju trazene cene i budzeta koji si spreman da izdvojis a ovo i nisu specificni saveti za taj Tvoj auto vec nacelno "uputstvo" za varijantu da dobijes polovan automobil bez obaveznog naknadnog cira na zelucu zbog toga :)

pravo ti kazem uopste mi se ne ide u servis a pogotovu ne ovde
sacekacu ipak neka bolja vremena
jos jednom thx
[ lancia88 @ 13.05.2006. 22:39 ] @
Pozdrav,

Storm, problem je u tome sto je odrzavanje za sva vozila novije proizvodnje podjednako skupa i komplikovana, ja sam pisao za starija francuska vozila jer smo pricali o R18. Svojevremeno su i takva, starija vozila bila prava mora za odrzavanje, danas vise ne. Podjednako su komplikovana ili jeftina kao i sva ostala, kod novih je takodje slicna situacija, nebitno je cije su proizvodnje. Ne znam kako se Tebi dogodila bas tolika razlika ali verujem da jos uvek ima muljanja, sta da se radi.

Milojko, i to mu dodje neko resenje, svi smo ustvari suoceni sa time, jedino nas potreba za vozilom ipak tera da se odlucimo....
[ crazy milojko @ 14.05.2006. 00:25 ] @
Citat:
lancia88: Svojevremeno su i takva, starija vozila bila prava mora za odrzavanje, danas vise ne. Podjednako su komplikovana ili jeftina kao i sva ostala, kod novih je takodje slicna situacija, nebitno je cije su proizvodnje.

apsolutno tacno
samo sto i dalje ima (potpuno neosnovanih) predrasuda u vezi odrzavanja
za obavestene i ljubitelje evropskih a pogotovu francuskih vozila to nikad nije vazilo
pravim zaljubljenicima je bitna i sama filozofija gradnje i koncept samog vozila sto je kod francuza uvek bilo nesto posebno i drugacije
u mom okruzenju su uglavnom ljudi koji sitro ne menjaju godinama (samo modele-brend ne) tako da su me odavno zarazili tom filozofijom
a i merak nema cenu
Citat:
lancia88: Milojko, i to mu dodje neko resenje, svi smo ustvari suoceni sa time, jedino nas potreba za vozilom ipak tera da se odlucimo....

da to je resenje jer sam se vec odlucio
francuzi su zakon za mene
a sitro rules
radim sve sto mogu da bi ga kupio ali to sada ne zavisi od mene
ne odustajem i nadam se konacnom povoljnom ishodu i resenju moje potrebe za vozilom
thx
[ StORM48 @ 14.05.2006. 12:48 ] @
@lancia88

Ma slažemo se, naravno. Samo sam morao nekome da se požalim :(
Ludilo za 307-icom ide dotle je akumulator NEMOGUĆE zameniti sam, ako nećeš da razmontiraš pola auta, jer je smešten u gornji-desni ugao (bliže vetrobranu), ali je zavučen ispod karoserije. Tačnije, kada se hauba otvori, akumulator se uopšte ne vidi, već samo jedna (+) klema, tek da može da se upali kablovima ako zatreba.

Inače, oduvek sam poštovao francuske automobile. Jedino me je nervirala činjenica da opasno vole da izvode nekakve kerefeke sa uobičajenim stvarima.

A što se starijih francuza tiče, to je potpuno druga priča. Na sreću! :)

Pozdrav
[ Goran Aničić @ 15.05.2006. 15:53 ] @
Samo da potvrdim "teoremu", pre neki dan me vozio novosadski taksista sa R18 1.4, kaže da je auto prešao preko 600.000 km (s tim što pretpostavljam da je bilo neke "generalnije" popravke).
[ lancia88 @ 15.05.2006. 17:56 ] @
Pozdrav,

nemoj se naci licno prozvanim ali taksisti su tako pouzdan izvor da sam prosto fasciniran - jos nisam sreo nekoga kome trosi auto vise od par litara, kome se kvari i ko nema upravo najbolji moguci primerak jer su svi ostali znatno, znatno losiji...he,he.
[ Bane Stajic @ 15.05.2006. 21:03 ] @
Lancia,sto se godista tice u pitanju je upravo 1984, agregat 1,397cm, 4 rupe na tocku znaci sve ono sto sto si opisao kao “bolji “ ,a inace razlog zasto sam se zagrejao za ovo vozilo lezi u tome da je izuzetno ocuvan ,I da je motor presao oko 70.000 km,a sve to za cenu jednog losijeg polovnog yuga.Tako da ako je pola od ovih stvari koje se pricaju o tom modelu tacno ja cu biti zadovoljan.
P.S zasto si tako skeptican prema misljenju onog taksiste ,jer to je jos jedno od mnogih pozitivnih misljenja vlasnika tog modela koje se mogu naci na sledecoj adresi:.

http://www.renault18.com/guest_2.htm

[Ovu poruku je menjao Bane Stajic dana 15.05.2006. u 22:06 GMT+1]
[ StORM48 @ 16.05.2006. 01:49 ] @
Bez neke zle namere, reći ću samo da se slažem sa Lanciom, jer su taksisti, generalno, skloni preterivanju u hvalama sopstvenog vozila. Nekada mi se čini da oni voze ustvari najbolje odrađeni primerak prevoznog sredstva na planeti.

Ovo važi bez obzira da li je taj konkretni taksista možda zaista rekao istinu. Prosto, ne treba im verovati. U najmanju ruku njihove hvalospeve uzimati sa velikom dozom rezerve. Ustvari... malo povećom od veće :)

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 16.05.2006. u 02:51 GMT+1]
[ lancia88 @ 16.05.2006. 15:04 ] @
Pozdrav,

ma svako generalisanje uvek dovodi do mogucnosti da neko nehotice bude uvredjen jer, naravno, nikada svi iz odredjene kategorije nisu takvi kakva im je opsta kategorijska karakteristika nacinjena po modelu vecine. Tako je i u slucaju taksista nemoguce pronaci nekoga kome auto trosi vise nego sto je fabrika propisala kada je dvadeset godina ranije izbacila taj model na trziste ili nekoga kome tesko pada odrzavanje. Kada promene auto, menja se i prica - da zataskaju neizostavni gubitak na ceni posle vise nego surove eksploatacije iz egzistencijalnih razloga, odjednom taj sadasnji, aktuelni, postaje sinonim za idealni ikad proizvedeni a onaj prehodni postaje sve najgore, jednom recju, spasao se kada ga se resio. E onaj malo pre njega je mozda bio super, to vec zavisi od coveka do coveka ali ove ode ispevane svakoj musteriji o svom aktuelnom automobilu su ociti neizostavni deo njihovih prica. Svakako, to jos uvek ne znaci da mozda bas ta prica o R18 nije tacna, moguce i cak doslovce ali kako vec opisa Storm, nije imz a verovati jer su krajnje neobjektivni i nepouzdani kao izvor informacija, mislim da se vremenom toliko deformisu do nivoa neprepoznavanja svrhe davanja uopste informacija.

No batalimo njih, u svakom slucaju ovaj model je bez obzira na znacajnu vremensku prevazidjenost ali i spartansku unutrasnjost uopste ipak bolji izbor od pomenutog pandama iz kragujevacke fabrike te sve vuce ipak na to da je mozda vreme da sebe pocastis jednim vise nego pristojnim automobilom :)

Ako tako i bude, neka je sa srecom!
[ reject @ 16.05.2006. 20:43 ] @
Jeste, ima komada raznih automobila koji prezive i nadzive razne vlasnike, ali ima tu
jedan veoma bitan faktor u celoj prici, a to je sreca.
Terao sam matori Kadet C, 25 godina star i sluzio me je perfektno, oko godinu i po
dana. Znaci, leto, zima, sneg, kisa - pali ko zmaj, a nije previse trosio (oko 8-9l).
U njega nisam ulozio ama bas nista, osim nesto sice za potrosnu robu (svecice i slicno).
Onda sam ga prodao, jer sam isao malo u tudjinu da radim, a komsiji koji ga je kupio
je nakon manje od mesec dana pukao blok motora, a jutros sam ga video kako pizdi
jer mu je procureo rezervoar. :) (sreca u nesreci je da je lik majstor koji ima delova,
ali jos je veca sreca sto se to nije desilo meni)