[ srle016 @ 23.05.2006. 23:38 ] @
| Nedavno sam kupio tojotu corolu xl i zadovoljan sam njome.Posto treba da menjam ulje,filter,zubcasti kais i ... Interesuje me koje ulje da koristim za tojotu koja je presla 185000 km.Da li je bolie da koristim isto ulje koje je dosad koriscenjo ili mogu da stavim neko drugo kvalittnije ulje.
Koliko kosta zubcasti kais,filter?
|
[ cozmo_im @ 24.05.2006. 09:38 ] @
Nema veze koje je ulje bilo pre (koja gradacija), samo treba znati da li je sintetika/polusintetika ili mineralno.
Ako je sintetika - obavezno neki Mobil (ali recimo 10W40), polusintetika ima Optima HC Power (10W40).
Mineralno, bez problema Valvoline MaxLife (ja ga koristim u istom autu, skoro isto presao). Za leto 15W40, za zimu 10W40. Mada mozes i non-stop 10W40.
Pre prelaska sa mineralnog na sinteticko/polusinteticko obavezno isprati motor iznutra (postoje sredstva za to). I obratno naravno.
Moze da se desi, da ako se sa mineralnog predje na sint. motor propiski na semerinzima i zaptivacima... dosta je presao.
Zupcasti sa klizacima i spanerima... pa recimo oko 5000-6000 dinara (zupcasti je 2000 i kusur, spaner isto, taj klizac 1100-1200...). Cena zamene je okvirno 40-50e plafon za sve to (i klinasti kais)...
Budi spreman mozda na vodenu pumpu kad zamenis zupcasti i sve to. Oce da crknu odmah posle zamene zupcastog na toj kilometrazi (ali ne mora da znaci). Nije skupa.
[ cicika @ 24.05.2006. 10:29 ] @
Samo jedna mala napomena - 10W40 je polusintetsko a 5W40 sintetsko ulje. Broj posle W označava viskozitet i može se razlikovati.
[ cozmo_im @ 24.05.2006. 12:28 ] @
Mislio sam na Mobil Synth S 10W40 (on je preporucen za Toyotu). Inace u Corollu sa tim motorom ne ide retko ulje (5W30 ili 5W40). Mobil 1 je preskup, a i 10W30, malo redji za motor na toj kilometrazi. Inace se preporucuje 10W40, pa cak i 20W50 na velikoj temperaturi i uslova voznje kod nas. Ja bih se zadrzao na 10W40.
10W30 bi bilo OK za taj motor kad bi bio nov...
Prvi broj oznacava viskozitet za hladno vreme, a drugi broj viskozitet pri voznji na toplom vremenu (zima - leto). Da pojasnim "narodskim" recnikom.
Ovo su preporucena ulja od Mobil-a:
MOBIL 1 10W-30 or MOBIL SYNTH S 10W-40 or MOBIL SUPER S 10W-40 or MOBIL 1 5W-50 or MOBIL SUPER XHP 15W-40 or MOBIL SUPER HP 20W-50 or MOBIL SUPER GF-2 10W-30.
Posto vozim taj auto jedno 16 godina... inace Valvoline je uvek bio na stickeru kad se preuzimao auto, ali to je bilo... ihihaj!
Ovo su inace saveti Toyotinih strucnjaka (ja pito) za taj motor ukoliko je u dobrom stanju, ne curi nigde... cak preporucuju 20W50 (rekoh vec) za Srbiju!
[ cozmo_im @ 24.05.2006. 12:38 ] @
Ax, da da se jos nadovezem...
Ovlasceni servisi su do ratova 92/93. sipali BP i Valvoline 15W40 iz buradi u sve te Corolle...
Ja sam uvek sipao Valvoline, Castrol, Modricu (i sve iz originalnih izvora). Uvek 15W40, osim Long Life Modrice samo u letnjim mesecima.
Od kako se pojavio Valvoline MaxLife, koristim njega.
[ srle016 @ 24.05.2006. 22:14 ] @
S obzirom da ce se na trzistu jos malo pa pojaviti i kineska verzija pomenutih ulja , pitanje glasi kako biti siguran da kupujem original, koja je cena Mobil polusinteticko 10w-40, ili Max Life?
[ cozmo_im @ 25.05.2006. 06:33 ] @
MaxLife oko 500 din... i najbolje je kupiti na Jugopetrolu, jer zvanicni uvoznik (Valtec) ima ugovor sa njima o distribuciji, tako da je na pumpama original.
A ako hoces original polusintetiku (i da budes 100% siguran) bolje uzeti Optima HC Power (odlicno je ulje). Njega ne falsifikuje niko. A i u 29. Novembra imas njihovu prodavnicu... pa nema greske:)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.