[ Marko-1 @ 01.06.2006. 21:53 ] @
Stavio sam novi motor u kombinovani frizider. Problem je sto frizider ne hladi, a zamrzivac normalno funkcionise. Ista stvar je bila i prije nego sto je stavljen novi motor. Kad otvorim frizider, tamo na onoj ploci sto hladi, uopste nema leda. Ona jeste hlada ali to nije dovoljno jer se sve od hrane pokvari u njemu. Niko od majstora ne moze da mi objasni, kao ne treba u frizideru tamo na onoj ploci sto hladi da bude leda, a dobro se sjecam da dok je radio ispravno potuno je bila prekrivena debelim slojem leda. U zadnjih 2 dana sam primijetio da non stop radi kompresor. Nista mi nije jasno sa njim. On je normalno radio jedno 2-3 godine od kupovine a posle je sve slabije i slabije hladio(pricam o dijelu koji je frizider). Da napomenem, proizvodjac je Rade Koncar.
Hvala
[ tox master @ 02.06.2006. 21:36 ] @
pozdrav

to kako si objasnio prvo ukazuje da nije sistem nije dovoljno napunjen rashladnim sredstvom pa ne moze da stigne da ohladi i frizider.
ali to je pod uslovom da uredjaj ima jedan motor ,pretpostavljam da je tako.
ako sam te dobro razumeo,tu je zamrzivac gore a frizider dole ili je drugaciji i koji je zapreminski odnos izmedju frizidera i zamrzivaca (u prevodu:sta je vece,fridz ili zamrzivac? )
par pitanja:
1. koji je bio razlog zamene motora?
2.kad je zamenjen motor?
3.jel se tako ponasa otkako je zamenjen motor ili je i pre bilo tako?
4.koji je motor bio a koji je sada stavljen?

cujemo se
[ Marko-1 @ 02.06.2006. 22:28 ] @
Da, ima jedan motor. Gore je zamrzivac a dolje frizider. Zamrzivac je zapremine 50 litara a frizider ne znam tacno mislim da je 150 ili 170. Motor sam zamijenio zato sto je bio potpuno crkao, tako mi je majstor rekao. Znaci nije mogao nikako da se pokrene, samo se culo neko zujanje i pucketanje iz motora. Zamijenio sam ga prije otprilike 2 godine i od prvog dana ne hladi frizider kako treba, kao sto sam objasnio vec.Gore je stanje nego kad je bio stari motor dok je bio "ispravan". Proizvodjac starog motora je Soko Mostar a novi je Danfos. A inace aparat je star oko 18 godina. I od kad je kupljen normalno je hladio prvih 4-5 godina (znaci pricam samo ovom dijelu koji je frizider). Taj mi je frizider u vikendici, znaci nije ukljucen non stop. Palim ga obicno svaki vikend, nekad prodje i po 2 mjeseca da ga ne ukljucim. I zadnji put kad sam ga ukljucivao primijetio sam da se motor ne iskljucuje, radio je dva dana neprekidno(dok sam bio tamo).
[ tox master @ 02.06.2006. 22:55 ] @
aha...
nisi mi samo rekao koji je danfos u pitanju? 5? 7.5? a pretpostavljam da je freon r-12 nasut unutra?
e sad kako si objasnio moze da bude da u sistemu nema dovoljna kolicina freona (moguce da je stavljen slabiji motor pa nije mogao da ga napuni koliko treba a moguce da ti negde "gubi" freon,a moze biti da je punio "od oka" pa nije dobro procenio)
a inace za te starije uredjaje je skoro pa normalno da vremenom ispustaju odredjenu kolicinu freona zbog starosti.
a pogledaj da li taj tvoj fridz ima cevi koje idu za grejanje gume na vratima (dve cevcice promera oko 4-5 mm koje ulaze u kutiju u donjem delu frizidera otprilike negde iza motora).
te cevi posle toliko godina u 90% posto slucajeva postanu porozne od vlage koja je stalno oko njih i tu ispustaju freon a to je narocito izrazeno kod uredjaja koji se povremeno pale.
ne znam vise broj koliko sam tih cevi "izbacio" i posle cega je sve bilo ok sa fridzevima (osim naravno ako neko ne napravi rupu sa nozem :) ).
e jedino mi nije jasno kako to da ti je do skora iskljucivao termostat a nije hladio frizider posto je sonda koja meri temperaturu na ploci koja se nalazi u frizideru!
znaci kompresor nece prestati sa radom dok ne postigne temperaturu na donjoj ploci.
a kako je kod tebe iskljucivao a da ploca nije hladila to mi nije jasno.
postoji mogucnost da ti je taj majstor stavio neodgovarajuci termostat (ako je uopste to dirao neko).

evo probaj jos nesto pa javi...
kad upalis fridz da radi sacekaj par minuta pa "prepipaj" onu crnu resetku sa zadnje strane.
treba citava da bude topla ili bar veci deo nje (ovo zavisi koja je temperatura u prostoriji).
ako slabo "greje" verovatno fali freona.
ajde javi kakvo je stanje pa cemo da vidimo sta bi moglo da bude.

pozdrav
[ Marko-1 @ 04.06.2006. 21:54 ] @
Ne znam koji je Danfos, pise li na njemu? To mogu da vidim tek za par dana pa cu se oglasit opet. Ne znam ni koji je freon, to su mi radili majstori iz jedne firme koja se zove Frigo elektro, oni su kao ovlasceni zastupnici danfosa za CG i ne znam za sta sve jos. Ja sam ih prvo zvao da dodju, da vide frizider i oni su onda posle donijeli motor i rekli su mi da je to odgovarajuci za njega. Ne bih rekao da ga je punio "od oka" jer kad ga je punio imao je neki mjerni instument, slicno kao onom sa kojim se mjeri pritisak u gumama automobila. Nema tih cijevi za grijenje gume na vratima. Hladio je on malo, ali to je nedovoljno pokvari se sve u njemu, mlijeko itd. Termostat je fabricki, to niko nije dirao. Mozda on postigne tu temperaturu koja je zadata na termostatu i iskljuci ga, ali to je nedovoljno. Na termostatu postoji skala o d 0-7. U uputstvu pise da je normalno da stoji na 4 ili 5, on je do sad stajao na 5 nekad i na 6. Sad jedino da probam da ga stavim na maximum pa da vidim sta ce biti. Primijetio sam da tamo na onom dijelu gdje ulazi u kutiju ona rashladna ploca, oko nje je bila zalijepljena neka materija, nesto kao ziva guma, sivkaste boje. Ona postoji i sad ali mnogo manje nego kao sto je bilo, vremenom je otpala. Ne znam moze li to imati kakvog uticaja. I jos da dodam, ispod rashladne ploce nalazi se korito za otapanje. Ono je povezano jednom rupom sa koritom za zadnje strane frizidera koje valjda sluzi za automatsko isparavanje vode koja dospije tu iz ovog unutrasnjeg korita, ne znam moze li tu sta da se poremetilo. E sad ovo sto sam primijetio da motor stalno radi, mozda je termostat crkao? Ili mozda ga je to nesto tako slucajno "uhvatilo" pa ce ga proci. Ovo za tacan tip motora vidjecu tek za jeno 5- 6 dana kao i za ovo grije li se resetka sa zadnje strane.

Pozdrav i cujemo se
[ pctel @ 04.06.2006. 23:58 ] @
Ti uredjaji su generalno svi od reda lose tehnolosko resenja - cim se malo cevi zacepe i iskrive, odmah ili frizider slabo hladi, ili zamrzivac previse hladi. Ako mozes prodaj nekom, ako ne mozes baci ga u smece, to se uglavnom nikad vise ne moze doterati u red, a stalno treba ulagati u njega neke pare. Kupi ili obican frizider, ili kombinovani sa 2 motora.
[ tox master @ 05.06.2006. 00:29 ] @
Citat:
pctel: Ti uredjaji su generalno svi od reda lose tehnolosko resenja - cim se malo cevi zacepe i iskrive, odmah ili frizider slabo hladi, ili zamrzivac previse hladi. Ako mozes prodaj nekom, ako ne mozes baci ga u smece, to se uglavnom nikad vise ne moze doterati u red, a stalno treba ulagati u njega neke pare. Kupi ili obican frizider, ili kombinovani sa 2 motora.
a sta bi to moglo da zacepi cevi?ako se cev negde iskrivi to ce smanjiti protok freona a kod ovakvog tipa frizidera to bi moralo da se odrazi na celokupan rad(i zamrzivac i frizider).a kod frizidera koji imaju inace mali protok cev bi morala da bude savijena skroz da bi to primetno zametalo.
i ne bi se slozio sa tobom.ovakva izvedba uredjaja je jako pametno resenje koje se primenjuje i u novim uredjajima samo sa malim preinakama.
frizideri sa dva motora jesu bolji samo zato sto su nezavisni ali im je zato cena prilicno veca (najmanje za cenu motora).

@Marko-1
tip motora pise na nalepnici na motoru.
ali pretpostavljam da je ok motor stavljen.
e sad to sto su imali "instrumente" neznaci da su napunili kako treba osim ako nisu imali menzuru.
jer to su obicni manometri preko cijih se creva sipa freon u sistem.
znaci samo sa tim manometrima moze da se vidi samo pritisak u sistemu a ne kolicina freona u sistemu.
ali iskusan majstor zna koliko je freona dosta i po tim pritscima koje vidi i jos nekim pokazateljima.
a za tebe je nabolje da prvo utvrdis da li u sistemu ima dovoljno freona.
ako imas ikakve veze sa strujom i zicama rastavi kutiju gde je termostat i kratko spoji kontakte na tremostatu.
onda ukljuci frizider i pusti ga da radi koji sat.
ako za par sati ne zamrzne ploca znaci da nema dovoljno freona i da verovatno negde ispusta.
a ako ima freona treba i da greje resetku.
ako budes skidao termostat pazi da ne pomesas gde koja zica ide posto na tom fridzu ima i grejac (najverovatnije) iza ploce koji se spaja zajedno sa termostatom.
a grejac inace sluzi da kad ploca dodje na temperaturu od oko -10 otopi taj led koji se pretvara u vodu koja posle odlazi kroz onaj kanalic u malu posudicu kroz koju prolazi cev koja je vruca i tako isparava vodu.
a grejac pali termostat automatski cim ugasi kompresor ukljuci grejac i nece ukljuciti kompresor ponovo dok temperatura na ploci ne dodje do +2-3 celzijusa.
ovakvim radom je reseno da nikad ne moze biti velike kolicine leda na ploci.
naravno ako termostat radi to jest pali i gasi.
ako ne iskljucuje kompresor nece moci ni da ukljuci grejac i logicno je da ce da se nakupi leda na ploci i da namirnice zamrznu iako ne bi trebale.
poenta je da dovedes kompresor u stanje da stalno radi (mozda ce moci i ako samo pojacas na max) i da pratis da li ce ploca zalediti.
ako se kompresor iskljuci a ploca nije zaledjena znaci da ti termostat gasi pre nego sto postigne potrebnu temperaturu.
eto mislim da sam sve rekao sto ti treba da utvrdis u cemu je problem.
ako ima jos nesto sto te zanima ,tu sam.

pozdrav
ps:jel kod tebe ovakav frizider?
oznacio sam cev koja je na ovom fridzu osecena.
da li je kod tebe otsecena ili se spaja sa ovom cevi na resetki?
[ Marko-1 @ 05.06.2006. 22:41 ] @
Prvo cu da provjerim da li ima freona u sistemu ovim nacinom kao sto si mi rekao, kratkospajajuci zice na termostatu(imam iskustva sa strujom i zicama:)) Sve mi se cini da ce to biti problem, da hvali freona. Jer on sada radi stalno, ne iskljucuje a nema leda na ploci ili ima ali vrlo malo, nije zamrznuta. A po ovom sto ti kazes trebalo bi da ga ima dosta u ovom slucaju. Ali nije mi jasno kako onda zamrzivac radi ispravno. U svakom slucaju probacu sa ovim prvim korakom pa ti javljam kakvo je stanje. Ma nema govora o zamrzavanju hrane u ovom mom fizideru, neka radi neprekidno 24h to se nece desiti. I to ide u prilog ovome sto ti kazes da hvali freona.
Da da, takav je moj, bar ova zadnja strana koja je na slici. Kod mene nije odsjecena ova cijev vec je spojena sa resetkom.

Javljam ti kad probam ovo sa termostatom
Pozdrav
[ tox master @ 05.06.2006. 23:34 ] @
pozdrav

probaj i to sa termostatom ali najverovatnije fali freona cim si rekao da kod tebe ta cev nije izbacena.
a inace zamrzivac ce da radi normalno cak i kad fali 20-30% freona ali da bi i donja ploca radila kako treba mora da ima bas koliko treba.
ova vrsta fridzeva ima jos jednu slabu tacku gde moze da ispusti freon a to je onaj komad cevi duzine oko 30-ak centimetara koja prolazi kroz onu malu posudicu iznad motora.
pregledaj vizuelno da li je ta cev zardjala .
u svakom slucaju nije problem popraviti to sve (odradio sam takvih prilican broj) ,samo treba izbaciti te cevi koje idu u kutiju i eventualno zameniti taj mali komad i nema sanse vise da ispusti (jedino mu noz u ledja moze doci kraja :))) ).

javi sta je bilo.
pozdrav
[ Marko-1 @ 06.06.2006. 22:40 ] @
Reci mi zasto se sijece ova cijev koju si mi naznacio? Ona se presijece ovdje gdje ulazi u kutiju i onda se zacepe(zavare) krajevi, jel tako? Zar se tim postupkom ne isklucuje funkcija resetke jer koliko mi se cini ona ima dva spoja. Jedan kraj(cijev) resetke se kaci na motor a drugi kraj ulazi u kutiju ovdje gdje kazes da treba da se presijece, to mi nije jasno. Ili sam mozda pobrkao nesto. I primijetio sam da je ova cijev koju si mi naznacio na slici, dobila neku zelenkastu boju. Tacnije samo spoj, jer tu su fabricki zavarene.
Pregledacu i ostale cijevi, da vidim da li je neka zardjala.
Javljam ti kad vidim to
[ tox master @ 06.06.2006. 23:16 ] @
pozdrav

Citat:
Zar se tim postupkom ne isklucuje funkcija resetke jer koliko mi se cini ona ima dva spoja.
zar sumnjas u moje znanje u vezi sa ovim?! :)))
evo ovako sad cu da ti objasnim sta se tu ustvari radi...
posle ovoga ces moci da otvoris svoj servis posto si vec rekao da sa strujom i zicama imas veze! :))))))
castices me jednom prilikom kad napunis svoj prvi fridz! :)))

potisna cijev izlazi iz motora ide u resetku,iz resetke ulazi u kutiju (na slici je otsecena) iz kutije izlazi u donjem levom cosku,levo od motora.
tu dole levo gde izlazi iz kutije ulazi u filter (bakarni deo duzine 10-ak cm koji lici na veliku petardu,to sam se prvo setio).
iz filtera izlazi "kapilara" (tanka cevcica promera 2-3 mm) koja zajedno sa usisnom cevi ulazi ponovo u kutiju i ide na isparivac to jest na rashladnu plocu gornjeg dela u tvom slucaju.

znaci kad se ta cev gore otsece (nemora nista da se zatvara,jedino mozda ako neces da ti izadje koja kap ulja) na taj komadic cevi koji izlazi iz resetke zavari se komad cevi (oko 1 metar) promera 6mm koja se spusti dole do motora.
onda se na tu cev koja je spustena dole zavari filter a na drugi kraj filtera kao sto je i bilo ide kapilara i to je to.
poenta je da freon vise ne ide kroz te cevi koje idu oko vrata nego samo ide kroz resetku i naravno kroz isparivac.

a to sto si rekao da je var pozeleneo nije nikakvo cudo posle toliko godina.
zamisli tek u kakvom su stanju cevi koje idu iznutra oko vrata!
a inace te cevi su od gvozdja ...
pa ti razmisli,gvozdje staro 20-ak godina u stalnom okruzenju sa vodom i vlagom...
rezultat...mnooogo rdje i naravno mnogo malih rupica kroz koje freon polako ali sigurno izlazi.

ako te jos sta interesuje...

pozdrav
[ tox master @ 06.06.2006. 23:23 ] @
zaboravih da kazem...
pretpostavljam da neces to sam raditi ali ko zna...

na kraju imas dve cevi "viska",onu gore na resetki i onu dole levo od motora.
i jos da dodam da se uvek kada se ispusta freon iz sistema obavezna je zamena filtera (novog) odnosno tako bi trebalo da se radi da posle ne bi bilo problema sa vlagom u sistemu ,mada sam video dosta majstora koji filter menjaju samo kad je skroz rikno.to gledaj kad ti budu radili (ako budes to radio naravno).

evo i slika pa vidi da li je kod tebe tako a trebalo bi da bude.

pozdrav



[Ovu poruku je menjao tox master dana 07.06.2006. u 00:56 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao tox master dana 07.06.2006. u 00:59 GMT+1]
[ RexBlanco @ 07.06.2006. 20:40 ] @
Slažem se sa tox master-om.
Želio bih samo da dodam neke informacije.

Temperatura okoline +32


POZICIJA NA TERMOSTATU : 1
-srednja temperatura u gornjoj komori: -21 ,-15,5
- srednja temperatura u donjoj komori: +2,1
- Ciklusi na sat: 2

POZICIJA NA TERMOSTATU : 4
-srednja temperatura u gornjoj komori: -26 ,-17
- srednja temperatura u donjoj komori: +2,5
- Ciklusi na sat: 1-2

POZICIJA NA TERMOSTATU : 7
-srednja temperatura u gornjoj komori: -29,5
- srednja temperatura u donjoj komori: +2,9
- Ciklusi na sat: 0 (bez prekida)

Kod malo novijih tipova obe cevi topletne petje (ulaz,izlaz) su dole,pored kompresora;
Temperatura isparivača u donjoj komori (kod otopljavanja ) je +8,zbog grejača;
Puštanje rashladnog fluida zna da se desi i na usisnoj cevi tik ispod zadnjeg zapt.poklopca izolacije.U ovom slučaju,vidi se trag curenja kondenz vode ispod kondenzatora (rešetke);
Kod kratke veze termostata vezati kontakt 3 sa kontaktom 4 (kod starog tipa termostata (Ranco A52 L-0111) to su kontakti 1 i 2 )
Kod izbacivanje toplotne petlje negativna stvar je stvaranje inja na medjupragu izmedju gornje i donje komore,kao i stvaranje vodenih kapljica na plafonu donje komore.Ipak vredi to uraditi,jer ovako možete još kokju godinu da koristite hladnjak,naročito u ovoj situaciji,pošto ste uložili u zamenu kompresora.
Unatoč svemu,ovi tipovi frižidera su jako dobri.Hladnjaci na koje je mislio pctel su BILI hladnjaci gde je zamrzivač dole,a frižider gore,i oni kod kojih je rashladni fluid prvo ulazio u isparivač hladnjaka a tek posle u isparivač zamrzivača (famozni Obod Bauchnet).
Kombinovani hladnjaci zadnjih godina nemaju ovakav problem,bez obzira na to gde i kako ulazi rashladni fluid.
Ja bih na Vašem mestu reklamirao majstorima,koji su Vam zamenili kompresor...
[ Marko-1 @ 07.06.2006. 22:36 ] @
Ma ja vidim da si doktor za ovo, nego cisto pitam kad mi nesto nije jasno :)) za cascavanje nema problema :)))
Aha, sad mi je "slika" cijevi jasna. Nesto se ne sjecam da li su mi mijenjali filter kad su mijenjali motor! Kako se manifestuje kad filter skroz rikne? Reci mi kako da transportujem ovaj moj frizider, posto mi je on u vikendici. Smije li da se polozi vodoravno, mada sam ga tako vec jednom vozio. Oborim naslanjac zadnjeg sjedista u autu i ubacim ga u gepek.

Isti je moj kao na slici. Samo ispod ove potisne cijevi ima posuda za vodu, predpostavljam da je na ovoj slici skinuta.
Ma ima sve da isprespajam samo da mi dodje autogeni aparat u ruke, salim se naravno, zvacu nekog majstora da mi to uradi ali sad kako mu ja kazem! Sigurno necu zvati ove sto su mi stavljali motor. :)
[ tox master @ 07.06.2006. 23:43 ] @
pozdrav

kao sto rekoh dosta majstora ne menja filter kada ispustaju freon iz sistema (iz bilo kog razloga).
uloga filtera je da spreci prolaz necistoce i VLAGE u isparivac.
i jedno i drugo moze da pravi probleme ali vlaga je mnogo opasnija.
ako se sistem ne izvakumira (izvuce zrak) pre punjenja u sistemu ce zajedno sa freonom da cirkulise i vazduh.
e sad ako je u tom vazduhu koji je ostao unutra bilo vlage (a mora je biti,samo je pitanje u kojoj meri) a jos pritom ni filter nije zamenjen desava se da na izlasku freona iz kapilare u isparivac stvori "kapljica" leda koja zacepi kapilaru i samim tim zaustavi protok freona.
podrazumeva se da kad se ovo desi frizider ne hladi.
a filter moze da bude fizicki dotrajao (redja pojava) ali je mnogo cesce da je vremenom izgubio svojstva sakupljanja vlage i da nece biti u stanju da apsorbuje nimalo vlage koja je u sistemu posle recimo zamene kompresora kao u tvom slucaju.
kod tebe se to nije desilo kad su ti menjali kompresor (imao si srece) ali ako bi se to ponovo radilo...pitanje je sta bi bilo.

a sto se tice transporta nije problem nikako ga transportovati (vozao sam ih u svakakvim polozajima :)) ).
samo potrudi se ako mozes da ga stavis da motor ne dodje na nizu tacku nego isparivac jer se onda moze desiti da ulje izadje iz kompresora u isparivac pa ce mu onda trevati malo vremena da se vrati.
a u horizontali nije problem samo i onda kad ga istovaris i stavis gde treba da stoji inace ,ostavi ga bar 1 sat da se ulje vrati ako je nekim slucajem izaslo iz motora,u protivnom mogao bi kompresor da "zariba" ako bi ga ukljucio odmah.

a dobro si video ,posude nema kao i jos dosta stvari na njemu (ustvari sve je skinuto sto se moglo skinuti).

@RexBlanco
nisu ti losi ovi podaci za temperature.
jesu li ovo neki kataloski podaci ili si merio sa termometrom i zapisivao?
i nije mi malo jasno ...
Citat:
POZICIJA NA TERMOSTATU : 1
-srednja temperatura u gornjoj komori: -21 ,-15,5
- srednja temperatura u donjoj komori: +2,1
- Ciklusi na sat: 2
jeli ovo -21 kad iskljucuje a -15 kad ukljucuje?
a ovo +2,1 bi trebalo da bude kad ukljucuje? (ne znam da li si dole merio temperaturu prostora ili ploce).
ajde ako ti nije problem pojasni sta je sta.

cujemo se
[ Horvat I @ 08.06.2006. 06:28 ] @
Kakvo ulje? Meni je serviser kad je došo da popravi novokupljen zamrzivač uporno tvrdio da je gas MASTAN??? Na kolko se menja ujle?
[ tox master @ 08.06.2006. 10:02 ] @
@Horvat I
jel se zezas ili mislis ozbiljno?
[ Horvat I @ 08.06.2006. 13:38 ] @
Najozbiljnije! U četvrtak donesem nov zamrzivač,za probu stavimo 2kese mleka - skameni se.U subotu strpam svinju od 150Kg do nedelje nije počela ni da kija!
Raznesem meso po komšiluku,izvadim slobodan dan i u ponedeljak servisera podruku.Pobeglo je gasa na patrljku za punjenje.Primetim da je patrljak mastan i kažem da je iscurilo ulje,nato me stane ubeđivati da je freon sličan nafti!pošto se ovo desilo pre 15ak godina i zamrzivač radi prihvatio sam objašnjenje
[ tox master @ 08.06.2006. 14:42 ] @
pozdrav

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
dobra fora!!!
nisam se skoro ovako nasmejao!!!
ali dobro sad ne znam citavu situaciju pa da nikog ne omalovazavam...
u svakom slucaju kako god da razmislim nemoguce je da ti je to rekao,(naravno ako taj ima imalo veze sa tim poslom).
jedino ako ti zamrzivac nije sa amonijakom u sta sumnjam (u tom slucaju sve je moguce posto o amonijaku slabo znam).
bilo kako bilo...

u kompresoru se nalazi elektromotor koji preko radilice prenosi obrtaje na klipnjacu i klip koji se naravno krece gore- dole kroz cilindar (kao i na autu naprimer).
i naravno klip i nabija pritisak koji je potreban za kruzenje freona kroz instalaciju.

e sad kao i kod svakog takvog sistema (klip i cilindar) potrebno je podmazivanje jer bi se inace za vrlo kratko vreme ostetili zidovi cilindra i klip sam po sebi.
a inace u svakom kompresoru pocevsi od malog za frizider pa do onih velikih za hladnjace se nalazi ULJE koje naravno podmazuje sve te pokretne delove.
od velicine kompresora i njegove izvedbe zavisi vrsta ulja i kolicina koje se sipa.
konkretno u kompresor zamrzivaca ide 2-4 dcl ulja zavisno od prozivodjaca.
a inace freon nema ni boju ni miris i u gasovitom je stanju na normalnom pritisku!
jedino kad se prinese plamen na mesto gde freon izlazi smrad je nepodnosljiv (ovo je inace jedna metoda utvrdjivanja gde pusta) i plamen menja boju u zelenkastu.
a to sto je kod tebe pustilo freon (na varu pretpostavljam) moglo je da izadje mozda par kapi ulja sto uopste nije kriticno za normalan rad.
ali to mi nikako nije jasno zasto je tebi taj rekao tako.
da li si ga mozda smarao da treba da naspe ulje pa te je tako smirio da je freon mastan pa da ce biti uredu ili je stvarno tako mislio...to bih bas voleo da znam.

ima nas svakakvih...

pozdrav svima
[ Horvat I @ 08.06.2006. 17:59 ] @
To za motor mi je jasno,ali ima dosta pumpi koje se podmazuju fluidom koji potiskuju.Nisam ga davio dok sam skuvao kafu i spremio rakiju on je već skoro završio.Čudan mi je bio način na koji dozira količinu gasa.Uključio zamrzivač i rukom opipavao.-/ Iako su bili priključeni manometri,dva ili više ne sećam se
[ tox master @ 08.06.2006. 18:15 ] @
e upravu si za to da sed neke masine same podmazuju ali ovde to nije slucaj.
a to sto je opipavao rukom znaci da je punio "odokativnom" metodom! :)))
dosta ljudi koje mrzi da nose menzuru koja je prilicno teska rade to tako ( i ja sam od tih :)) )
resetka treba da bude topla a povratna cev na motoru treba da je hladnjikava ili rosna (zavisi opet od temperature unutra) i pritisak od 0.2-0.8 bara otprilike sto opet zavisi od mnogo stvari ali je orjentaciono tako.
ako se ta tri uslova poklope znaci da je uredjaj dobro napunjen.

pozdrav
[ RexBlanco @ 09.06.2006. 01:22 ] @
Podaci su fabrički.
Sa merenjem dolaziš do sličnih rezultata.
Da.Imaš puno iskustva,pa si i sam rekao za histerezu termostata.Temp isključivanja je -21 i temp. uključivanja je -15 u gornjoj komori,tj. u ledenici (nije duboki!).To su "otprilike" temperature,kao što i sam znaš...Sve zavisi od količine namirnica, temperature okoline,starosti hladnjaka,itd.+2,5 C je srednja temperatura u donjoj komori.To bi trebalo da bude konstantna temperatura,mada to zavisi od gore navedenih variabli plus od toplotnog opterećenja hladnjaka,kao što su otvaranje vrata, količina namirnica, spoljašnja temperatura, itd.
Temperature su SREDNJE temperature.Srednja temperatura je prosek temperatura,koja su merena u raznim uglovima,mestima u odredjenoj komori, u udredjenom vremenskom intervalu..
Ne znam kakav zamrzivač ima Horvat I,ali nije svejedno zamrznuti 2 ili 150 kilograma.Nije svejedno ni struktura namirnice,pa nije svejedno ni kako je poslagana ta roba.
Ovaj kombinovani hladnjak B1050 ili HL 250/2T (o čemu je reč kod tox mastera i kod Marka nema teorije da to uradi u roku od dva dana.Ovaj zamrzvač (tj ledenica) zamrzava otprilike 5 kg mesa (do srži) u roku od 24 sata!Duboki Zamrzivač od npr. 250 litara (ležeći) konzervira otp. 20 kg mesa za 24 sata,ako radi na "super" režimu.
Jako je lako grešiti kod tvrdog lemljenja,pošto je rashladni fluid mnogo redji od vazduha.Uostalom,zato se daje garancija na rad.
Verovatno ćete me osuditi,ali ja uvek nosim sa sobom punilicu.Punilica ima vakum pumpu.Sa dobrim vakumom lepo evakuliram sistem i prekontrolišem nepropusnost sistema.Margina greške je minimalna...
Dehidrator,tj. sušač gasa se SVAKI put menja,kada se otvori rashladni sistem.Naročito onda,kada se menja kompresor(kao što je rekao tox master).Dehidrator sa desetogramskim punjenjem absorbuje svega 2 grama vlage,što je prilično mala količina.
Rashladni fluid uvek nosi sa sobom odredjenu količinu ulja, a naročito ovi današnji "novi" rashladni fluidi kao što je R134a,R600 itd.Zato nije nikakvo čudo,kada se na mestu puštanja pojavi masna fleka.Tox Master je to veoma dobro opisao to kao trag puštanja.Apropo!Plamen Propan-butana je samo onda zelenkast,kada se rashladni fluid SA HALOGENIM gasom gori u dodiru sa bakrom.Pošto R134a (i svi ovi noviji ras.fluidi)nema halogeni sastojak, ni plamen neće biti zelenkast...na našu štetu...Teže (ili skuplje)ćemo pronaći mesto puštanja.
Pritisak dobrog, ispravnog isparavanja kod ovog modela (Končar HL 250/2T) je 1,2-1,4 bara.Naravno,to zavisi od raznih stvari,ali treba da bude izmedju ova dva pritiska.To je punjenje sa R12 od 200 grama...kompresor od 5,5 kubnih santimetara...
[ tox master @ 09.06.2006. 17:13 ] @
pozdrav

@rex blanco, svaka cast za ovako opsirno i u svakom slucaju korisno objasnjenje.
mada ja u praksi imam naviku da sve radim "otprilike" pa ne baratam bas preciznim brojkama (naprimer oko termostata).
znaci od mernih instrumenata cak i nemam termometar vec da li nesto ispravno radi uglavnom proveravam rukom. :)))
ali dobro zato popravljam prosek sto imam detektor freona koji mi je mnogo korisniji.
i nisam do sad nikad imao nekih neresivih problema (bilo je nekoliko ali je to sad malo offtopic).
a znas li mozda na kojim temperaturama ukljucuje/iskljucuje termostat na ovom kombinovanom fridzu?
znaci interesuje me temperatura ploce (temperatura koju termostat vidi).
znam otprilike ali me bas interesuje tacno koliko je.

Citat:
Pritisak dobrog, ispravnog isparavanja kod ovog modela (Končar HL 250/2T) je 1,2-1,4 bara.Naravno,to zavisi od raznih stvari,ali treba da bude izmedju ova dva pritiska.To je punjenje sa R12 od 200 grama...kompresor od 5,5 kubnih santimetara...
ovo mi je malo cudno...
nikad mi bas nije drzalo ovolike pritiske u radu osim mozda kad tek krene sa radom ali kad je vec pred iskljucivanje bude prilicno nisko (zavisno od vanjskih uslova ) 0.2-0.4bar.
doduse ja sam uglavnom stavljao 7.5 motore na ove fridzeve kao i na recimo 210 l.
a kako ti je moglo postizati temperaturu u komori na tako visokoj tacki isparavanja?
zar 1.2 bar nije negde oko -8 celzijusa (nemam sad tu manometre da pogledam tacno).?
a da bi postigao -20 recimo trebalo bi da ima manji pritisak u usisu.
tako se bar pokazalo kod mene u praksi.

pozdrav
[ RexBlanco @ 14.06.2006. 17:04 ] @
Citat:
a znas li mozda na kojim temperaturama ukljucuje/iskljucuje termostat na ovom kombinovanom fridzu?
znaci interesuje me temperatura ploce (temperatura koju termostat vidi).
znam otprilike ali me bas interesuje tacno koliko je.

To zavisi od proizvodjača i tipa termostata.Fabrika je nekada ugradjivala Ranco A52 L0111 termostate.Ovaj tip termostata na poz. maksimum (7) isklj. kod -28,9 / uklj. kod -24,6.Srednja pozicija: -26,4/-22.Minimum(1): - 18,5/-16,5.
Citat:

ovo mi je malo cudno...
nikad mi bas nije drzalo ovolike pritiske u radu osim mozda kad tek krene sa radom ali kad je vec pred iskljucivanje bude prilicno nisko (zavisno od vanjskih uslova ) 0.2-0.4bar.
doduse ja sam uglavnom stavljao 7.5 motore na ove fridzeve kao i na recimo 210 l.
a kako ti je moglo postizati temperaturu u komori na tako visokoj tacki isparavanja?
zar 1.2 bar nije negde oko -8 celzijusa (nemam sad tu manometre da pogledam tacno).?
a da bi postigao -20 recimo trebalo bi da ima manji pritisak u usisu.
tako se bar pokazalo kod mene u praksi.

Naravno,kod motora od 7,5 cm3 ...
To baš i nije zdravo za kompresor.Nije džaba stavila fabrika kompresor od 5,5 cm3-a.
Naime,svaki kompresor ima svoj rashladni kapacitet.Odabir kompresora (odnosno rashladnog kapaciteta) zavisi od kompletnog agregata-od kapilarne cevi,isparivača,kondenzatora,količine punjenja,toplotnog opterećenja, gasa, temperature isparavanja itd...
Kompresor mora imati cikličnost,osim kod specijalno dizajniranih kompresora i osim kod tih rashl. uredjaja gde se pomoćno reguliše ciklićnost/kapacitet.Kapacitet hladjenja je odlučujući faktor u izboru kompresora.Rashladni kapacitet ništa drugo nije nego moć oduzimanja toplote nekom telu.
Ako staviš veći kompresor,uredjaj neće hladiti bolje.U ovom primeru,kada se stavi veći kompresor:
Komresor će se češće isključivat/uključivati.
Rashladni sistem,balans će se poremetiti.Nema vremena za izjednačivanje pritiska.Kompresor je nepotrebno opterećen u toku rada zbog kapilarne cevi,koja je dizajnirana za manji kompresor.Kompresor se ne može hladiti adekvatno zbog male količine povratnog gasa,itd,itd
Da ne spominjem povećanje temperature u rashladnom delu.Šta se dešava?Na isparivaču će se prerano pojaviti temperatura za isključivanje termostata.Kompresor nema vremena da "izvuče" svu kaloriju- gas ne odvaja potrebnu količinu temperature od robe...
Probaj zamisliti jedan dijagram gde je x vreme, a y temperatura.Označi jedan ciklus (Uključivanje,isključivanje,mirovanje,uključivanje) sa brojevima od 1 do 4.Dobićeš jedan romboid.Površina romboida će biti rashladni kapacitet.Ako staviš npr.veći kompresor ili npr. šteluješ termostat-površina romboida će se smanjiti...
Isto tako možeš da ucrtaš i priske u vremenu,pa ćeš dobiti (famozni pi dijagram )koliko toplote je odvojio nosilac toplote (tj.rashladni fluid) u kcal/kg .
Ovo je jako duboka tema i nije jednostavna...
[ Marko-1 @ 18.06.2006. 21:51 ] @
Pozdrav

Tox masteru, probao sam ono sa termostatom, nisam prespajao zice na njemu nego sam ga pojacao na max i tako ostavio da
radi nekih 4sata bez prekida rada motora. Zapazio sam sledece, resetka pozadi uopste nije topla, isparivac u donjem dijelu ne da nije zaledio nego nije nimalo hladan!!!! A i zamrzivac ne radi vise kako treba, kao malo je nesto hladan ali daleko od toga da je zamrznut!!! Ocigledno je da njedje pusta.
Oznake na motoru su : FR8.5A 103u LBPLST R12 CE 2804. Mislim da nisam preskocio nista.
Da te pitam jos ovo, moze li biti da je ovaj Danfos motor crkao. Prije 4 godine stavljen je, i povremeno je ukljucivan.
Sad samo da nadjem nekog da mi prepravi ovo kao sto si mi detaljno objasnio pa da vidimo kako ce biti.

Pozdrav i javljam sta je bilo
[ RexBlanco @ 19.06.2006. 12:01 ] @
Citat:
Marko-1: Pozdrav

Tox masteru, probao sam ono sa termostatom, nisam prespajao zice na njemu nego sam ga pojacao na max i tako ostavio da
radi nekih 4sata bez prekida rada motora. Zapazio sam sledece, resetka pozadi uopste nije topla, isparivac u donjem dijelu ne da nije zaledio nego nije nimalo hladan!!!! A i zamrzivac ne radi vise kako treba, kao malo je nesto hladan ali daleko od toga da je zamrznut!!! Ocigledno je da njedje pusta.
Oznake na motoru su : FR8.5A 103u LBPLST R12 CE 2804. Mislim da nisam preskocio nista.
Da te pitam jos ovo, moze li biti da je ovaj Danfos motor crkao. Prije 4 godine stavljen je, i povremeno je ukljucivan.
Sad samo da nadjem nekog da mi prepravi ovo kao sto si mi detaljno objasnio pa da vidimo kako ce biti.

Pozdrav i javljam sta je bilo


Kompresor je prejak za ovaj model.
Slažem se sa Vama i sa tox master-om.1000% da pušta rashl. fluid!Uradite ono što je tox master opisao...
[ tox master @ 19.06.2006. 16:27 ] @
pozdrav

pa eto sta da ti kazem vise...
kao sto rece kolega pre mene 1000% da ispusta freon i to na onim cevima sto sam ti rekao.
mala je sansa da je negde na varu (ispustio bi mnogo brze).
kad ti budu to radili nek provere u kakvom je stanju komad cevi koji ide kroz posudu sa vodom od otapanja da ne bi i tu bio problem mozda(ako je na oko "stara " najbolje i nju zameniti).
e sad postoji mala sansa da kompresor nema kompresije pa se tako ponasa ali to je prilicno mala sansa a ne moze se znati dok se ne stave manometri i proveri sa sigurnoscu.
kao sto rece RexBlanco taj kompresor je malo prejak za taj uredjaj ali sta da se radi kad je vec stavljen.
to sto je jaci nego sto treba moze donekle da se kompenzuje skracivanjem kapilarne cevi.
ja sam konkretno stavljao danfos 7.5 i malo skracivao kapilaru i radili su ok svi ,ali 8.5 nisam nikad pa nemogu da ti kazem sa sigurnoscu ali u svakom slucaju ne vredi ti da sad uzimas i novi kompresor.
ali posto kazes da je postavljen pre 4 godine i radio je (povremeno) mislim da nece biti nekih vecih problema kad se napuni kako treba (ovde sad vise ne vazi fabricki podatak koliko freona ide u njega posto mu je dosta parametara promenjeno ali mislim da iskusan majstor moze "odoka" da ga napuni da bude ok).

znaci nadju nekog dobrog starog majstora koji ne radi po "knjizi" i nek ti to odradi pa javi kakva je situacija posle.

pozdrav
[ cicovic @ 19.06.2006. 21:16 ] @
Pozdrav za majstore i jos jedno pitanje za obojicu.
Naime, prekjuce krenem u letnju kuhinju da ukljucim frizider, jer sam zbog jucerasnjeg rodjendana koji sam organizovao detetu dobio potrebu za dodatnim friziderom za pice i torte. Sta sam imao da vidim: gornji deo, zamrzivac, hladi odlicno, ruka se lepi za metalne ivice a donji deo, frizider, koji mi je najvise trebao, samo je zamrznuo plocu u gornjem delu i nista nije hladio. Kasnije sam ubacio termometar i video da na maksimumu ne silazi ispod 12 stepeni. Motor kompresora se nije ugasio do sada. I kod mene je slucaj da je frizider poprilicno star (18 godina) i zadnje dve godine se pali samo povremeno.
Primetio sam jos da je gornja ploca aparata, puna vode, tj, izgleda da je diht guma i na frizu i na frizideru poprilicno losa. Dalje, na dnu, donja ivica frizidera je zardjala i pocela da se "siri" od rdje. Nisam siguran ko je proizvodjac, mislim da je Obod Lux.
Naravno, za vas je pitanje sta je u kvaru, ali i naravno pitanje, isplati li se npr. da ocistim rdju i prefarbam, i gde bih mogao da nadjem gume / kedere ako ih je uopste moguce naci jer me jedan majstor otkacio rekavsi da se ne isplati kupovati nove kedere.
[ Marko-1 @ 19.06.2006. 22:09 ] @
Pozdrav
Moze li da ga majstor napuni kako treba "odoka" a da ne skracuje kapilarnu cijev? Nadam se da ce valjda to on znati oce li je skracivat i koliko ce je skracivat.
[ tox master @ 19.06.2006. 23:51 ] @
pozdrav

@cicovic
ne znam o kom se uredjaju tacno radi ovako iz tvoje price ali bi rex blanco mogao pre da zna.
u svakom slucaju pogledaj i ti da li ima sa zadnje strane kakvih cevi koje ulaze u kutiju frizidera kao sto sam vec objasnjavao marku u prethodnim postovima.
ako imas te cevi onda najverovatnije imate isti problem a to je manjak freona.
a i ako nema tih cevi opet je 99% da fali freona samo je onda pitanje gde ispusta.
a sto se tice rdje,mozes to da prefarbas bez problema i ta rdja je normalna na tako starim uredjajima a sto se tice guma to ne znam kako i da li ces naci original.
ja naprimer ne znam gde i da li ima originala negde,imaju neki privatnici koji prave te gume to jest seku na odredjene mere ali to je kvalitet nula u poredjenju sa originalnim.
a i meni je inace praksa da ljude tako "otresem" kad su takve stvari u pitanju.
Citat:
Primetio sam jos da je gornja ploca aparata, puna vode

ovo bas ne shvatam na koju plocu mislis i kako si zakljucio da su gume u pitanju.
obicno kad je guma losa onda led "izlazi" van prostora koji se hladi.
a i vizuelno se vidi kad guma ne dihtuje dobro (ako ima prostora izmedju gume i mesta gde naleze).
stara fora za to :ubacis baterijsku lampu unutra i zatvoris vrata,ako nigde ne probija svetlost iznutra guma je ok (ovo se naravno radi u mraku )) ).

@marko
ne znam sta bi ti rekao sad posto nisam nikad radio fridz sa tim motorom.
a i pitanje je da li su mozda ti sto su ti menjali taj kompresor mozda vec skratili kapilaru mada cisto sumnjam cim su ti stavili tako jak kompresor a nisu trebali.
e sad da li mozda nisu imali odgovarajuceg ili su mislili da je bolje staviti mnogo jaci kompresor to ne znam.
zovni ti nekog dobrog majstora pa ces videti sta ce ti reci na sve to a trebalo bi da se slozi sa nama ovde.
u svakom slucaju gledaj kad bude radio da na manometrima pritisak nesme da bude blizu 0 bara dok kompresor radi i to pred gasenje.idealno bi bilo da bude oko 1 bar mada mislim da ce sa tim kompresorom biti dosta manje.
uglavnom nesme nikako da radi ispod 0 bara (u vakumu).
eto toliko od mene ,ne znam sta vise da ti kazem.
ako rex blanco ima nesto da doda na ovo ...

cujemo se, pozdrav
[ RexBlanco @ 20.06.2006. 00:07 ] @
Ne,nemam nista da dodam (ovaj put :-) ).U potpunosti se slazem sa tox master-om...
Kod cicovic-a je kao shto je rekao tox master-rashl. fluid-najverovatnije.Naime rashladni uredjaj ne bi smeo da stoji duze od tri meseca...I voda se zato pojavila na limu...
Magnetne gume na metar su stvarno nula...
[ Marko-1 @ 20.06.2006. 23:09 ] @
Reci mi da li je skoldilo motroru sto je radio pod ovakvim uslovima posto je pritisak u sistemu bio znatno nizi ili ga uopste nije bilo(ovo sad kad sam testirao a i prije) jer negdje pusta? Kazes da treba da bude oko 1 bar.
Pozdrav
[ tox master @ 20.06.2006. 23:25 ] @
pa velika je verovatnoca da je to kad si ga ukljucivao zadnji put radio u vakumu (ispod nule) a to bas nije zdravo za kompresor mada ne verujem da je za tako kratko vreme moglo puno da mu naskodi.
valjda ga nisi ostavio par dana da tako radi?! :)
a inace kompresori mogu da izvuku ulje iz kartera kad rade bez freona i samim tim i da zaribaju,mada neverujem da je kod tebe to slucaj.
ako hoces da budes siguran u to nateraj majstora da istrese ulje kad ga skine pa da se proveri da li ga ima.
mada ulje nema gde da "ode" ,kad tad se vrati u kompresor (kad je ispravan) ako do tad ne zariba! :)
ma zezam se malo.
ne brini toliko za to,sta mislis kako bi mu bilo da je radio tako 1-2 meseca a da nisi primetio (imao sam i takvih slucajeva) ali opet je retko bilo problema.

pozdrav
[ Marko-1 @ 21.06.2006. 23:14 ] @
A radio je tako jedno 3 sata:). Primijetio sam da dok sam ga vozio u autu nesto mu je "cukalo" u motoru, neki zvuk kao da je unutar samog motora neka kugla pa ce cuju neki sitni udari kad naidjem na neravninu na putu. Ovo cisto da napomenem, da vidim je li to normalno. Pregledao sam vizuelno sve ove cijevi sto se mogu vidjeti. Ne vidim nikavu rdju po njima, jedino se na ovoj potisnoj cijevi sto prolazi kroz posudu, farba malo "podkorducila" i kad malo ocistim tu farbu ispod se bijeli cijev, kao da je od aluminijuma, ne znam. A inace sam frizider(kutija) je sa donje strane korozirao, ne nesto drasticno ali napala ga je rdja po onim spojevima dje se su nozice za nivelisanje. I da napomenem da je i filter pozelenio nesto, da li je od bakra pa je takvu boju dobio illi pojma nemam. U svakom slucaju sad kad budem ovo radio ici ce novi.
Pozdrav
[ tox master @ 22.06.2006. 00:05 ] @
pozdrav

to sto "cuka" je normalno.
unutar kucista kompresora se nalazi elektromotor i kompresor koji se drze na nekoliko opruga koje sluze kao amortizeri.
tako da je normalno da se cuje da kucka kada se vozi posto se sve to unutra ljulja na tim oprugama pa ponekad udari od zid kucista posto je prilicno malo prostora izmedju.
a inace zna da se cuje da tako kucka ili bolje receno lupa kad jedna opruga pukne pa se sve to unutra nagne na jednu stranu.
u takvim slucajevima obicno ne odradi jos dugo mada nemora da znaci (kod moje babe na fridzu lupa tako vec par godina ) a to se moze prepoznati po tome sto zalupa kad staje i kad krece sa radom.
ali to kod tebe mislim da nije slucaj.:)
jesi li se strecno sad?! :)

sto se tice rdje to je sasvim normalno,cak mislim da je tvoj u prilicno dobrom stanju po tvojoj prici.
a to sto nogice pordjaju i nosaci vrata to je na svakom tako.
a i to sto je filter pozeleneo i to je normalno posle toliko godina mada nemora da znaci da je los (u svakom slucaju ga treba zameniti).

ps:nemoj ti mnogo da grebes te cevi da ne bi napravio jos koje mesto za izlazak freona! :))))
a ta cev ako se ne varam mislim da je zelezna tako da ako je jos bijela a ne rdjava stvarno je ok onda.

pozdrav
[ Marko-1 @ 23.06.2006. 22:03 ] @
Pozdrav

Gledao mi je jedan majstor ovaj frizider i rekao mi je da je odlicno ocuvan , ovako spolja. Sve ove cijevi sto se vide kaze da su ok. Prvo je provjerio ima li freona. To je uradio tako sto je klijestima presjekao onu kratku "slijepu" cijev kuda se puni freon. Samo se culo skoro i da nije jedno kratko "pšš", a on kaze da odatle treba da "šišti" dosta.
I ustanovio je da nema freona. Onda je nesto provjeravao motor, presjekao je kapilarnu tacno gdje izlazi iz filtera i tako ga je ukljucio u struju i prstom zacepljavao ovaj kraj sto izlazi iz filtera. I motor je ok kaze. I onda je zakljucio da negdje pusta u kutiji i da mu nema popravke, ne isplati se. E onda sam ja "stupio u akciju" i rekao mu da ocu da uradi to to i to(ono sto smo pricali o prespajanju one cijevi). On ne zna sta da mi kaze, pa ne znam moze li to tako pa ovo pa ono pa nesto pominje nekakvo grijanje. Ne moze covjek da vjeruje da ja nisam majstor :))))). Treba kaze da vidi sa kolegom pa ce mi javit. Vidjecu ako ne bude znao to da mi odradi trazicu nekog drugog majstora.

Pozdrav i javljam sta je bilo sa ovim
[ RexBlanco @ 23.06.2006. 23:32 ] @
Pa...,covek je bio u pravu...Toplotna petlja ipak sluzi necemu...
Sve u svemu:
Mozda je doslo vreme da razmislite o novom frizideru....
[ tox master @ 24.06.2006. 14:18 ] @
pozdrav

to sto covek nije cuo za to me cudi ali dobro sad...
a to sto ti je rekao da pusta negde unutra je skoro nemoguce.
jer ako vec postoji neka rupica ili pukotina na isparivacu onda freon ispusti za par sati (eventualno dana) a kod tebe ispusta nekoliko godina sto znaci da ima vema malu rupicu to jest da je na nekom mestu cev postala porozna (veliki broj malih rupica) cemu je najcesce uzrok korozija koja "jede" metal.
u svakom slucaju mislim da se isplati to pokusati jer kako sam kazes ad je ocuvan a i kompresor ti je relativno nov pa bi bilo steta da se baci (ili mozda proda za male pare).ovo opet zavisi koliko bi ti naplatili tu intervenciju.

a ne bi se slozio sa rex blancom ovaj put u vezi novog fridza.
inace nisam nikad govorio ljudima da nesto ne moze da se popravi nego da je nesto tesko odraditi pa se ne isplati ali da nesto ne moze to bas retko da kazem.
a sto se tice tih cevi za grejanje,nisam jos primetio do sad da se neko zalio posle njihovog izbacivanja iz funkcije.
ja sam licnio imao takav fridz kome su bile izbacene te cevi i radio je bez problema ,doduse bilo je rdje gde naleze guma od vrata zamrzivaca ali to je bilo i pre nego sto su cevi izbacene.

moj savet je da to popravis (da nadjes nekog ko hoce to da radi :))) ) ako naravno nije puno para.
kod nas se ta popravka naplacuje oko 30-35 eura sto po meni mislim da nije puno posebno ako je kutija i motor u dobrom stanju.
a ti opet vidi...nisu dzaba ljudi rekli novo je novo mada po meni je novo bolje samo zato sto ima garanciju a sto se tice kvaliteta to je nula u odnosu na period pre 20-ak godina.

pozdrav
[ Marko-1 @ 24.06.2006. 23:54 ] @
Cemu sluze te cijevi za grijanje? Sta griju? Predpostavljam da prolaze negdje po dnu i tu mogu da dodju u dodir sa vlagom i da zardjaju. Inace ovaj moj frizider je samo zardjao po dnu i to ne nesto mnogo, povrsinski. Na ostalim mjestima nidje nema rdje, kao nov je. Ovaj majstor mi je rekao da bi me punjenje i zamjena filtera kostalo od 20 do 30 eura. To se tu negdje krece kao tamo kod vas. Vidjecu sa ovim majstorom oce li to znati i htjeti da uradi, rece zvace kolegu da dodje da pogleda, pa cu da vidim s njim.
Znam ja da je novo novo, ali sto da bacam frizider u koji je stavljen nov motor i koji je odlicno ocuvan i ako ga popravim(za 20-40e) moci ce da sluzi jos par godina :). Slazem se da danas sto se proizvodi nije ni primaci kvalitetu koji je nekad bio, ne samo frizideri nego sve. Moj drug ima frizider koji je star oko 25-30 godina, i danas radi, nikad mu nista nije mijenjao :)).

Pozdrav
[ RexBlanco @ 25.06.2006. 00:30 ] @
Ovaj Vaš frižider sa "novim" motorom od 8,5 kubnih santimetara NIKAD neće da hladi kako treba.To znači,da bi trebalo da se zameni kompresor,što košta (kod nas u Vojvodini) oko 85 evra.Izbacivanje toplotne petlje neka bude još 10 evra,mada ja nikad ne naplaćujem to posebno...Pa dolazi farbanje,zamena gume,plastika je napukla i ne znam šta još...Zar nije vreme za novi?Možda grešim.Ne znam za Vašu novčanu mogućnost,ali sigorno znate za ovo: " siroti čovek duplo plaća..." Odluka nije na meni...U svakom slučaju prvo pogledajte cene novih frižidera,pa donesite odluku...
Znam da će me majstori sada napasti.No,Ovo je moje SUBJEKTIVNO mišljenje...
[ tox master @ 25.06.2006. 10:03 ] @
pozdrav

@marko
pravo da ti kazem da nikad nisam "otvarao" tu vrstu frizidera da vidim gde idu te cevi ali pretpostavljam da idu ispod onog lima gde nalezu vrata zamrzivaca da bi se sprecila kondenzacija.neka me rex blanco ispravi ako nisam u pravu.
i ja da sam na tvom mestu i ja bi ulozio u popravku (posebno ako bas nemam para viska za nov frizider).
e sad valjda neces biti baksuz da stvarno pusta negde na isparivacu (sansa za to je minimalna po mom misljenju).
a ta cena je sasvim ok za te radove,cak mislim da bi za 30 eura trebali da ti odrade i to ubacivanje komada nove cevi (tako bar ja radim).a lakse je mnogo i zavariti filter za novu bakarnu cev nego za staru gvozdenu koja bas zna da namuci posebno ako je zardjala.ipak ti pogledaj malo cene novih uredjaja ali mislim da je razlika ogromna ,posebno za ovakvu kombinaciju zamrzivac-frizider.mali frizider je dosta jeftiniji ali nema sto ima ovaj komoras.na tebi je...

@RexBlanco
mislim da je covek vec rekao da je kompresor stavljen pre par godina i da je bio zadovoljan kako je radio.
ne kazem da 8.5 nije prejak za taj frizider ali covek kaze da je radio normalno a i ja licno sam stavljao 7.5 na ove frizidere i radili su bez problema.
e sad mozda to nije po ps-u ali nijedan covek nece drzati manometre i ostale instrumente na frizideru pa da vidi da to sve nije bas kao fabricki.
hocu samo da kazem da na prvi pogled ne moze da se primeti neka razlika bez stavljanja mernih instrumenata.
ako "ladi" onda je dobro a slabo ko razmislja koja je temperatura na isparivacu tacno u stepen.
a ja koliko sam shvatio fridz je u dobrom stanju i netreba mu nista drugo raditi (eventualno prefarbati sto i nije neki trosak).

ps:necemo te napasti,to jest ja necu! :) :) :)
svako ima pravo na misljenje i nikad nisam napadao ljude zato sto misle drugacije nego ja.
ej da ...mozes li mi poslati na private cene tako kod vas kompresora danfos (moze i b verzije) za freon 12 posto ovde kod nas ih vec neko vreme nema vise u nabavci i nekih najcescih freona r12,r22,r134,r404,r502.
[ Marko-1 @ 04.07.2006. 21:54 ] @
Pozdrav
Popravio sam frizider!!!
Nasao sam jednog majstora koji mi je to odradio, radi ovaj posao preko 20 godina. Covjek mi sam kaze da treba da se prespoji
ona cijev, ja mu nista nisam pominjao reko bas da vidim sta ce mi reci. On kaze da to odmah uradi na sve ovakve modele koji negdje pustaju.(odmah sam vidio da covjek zna:)))) Znaci spustio je parce bakarne cijevi "sestice" dolje do motora, novi filter, skratio je malo kapilarnu cijev, izvakumirao, napunio i to je to. Kad je vakumirao i punio koristio je isti aparat(dio tog aparata mi lici na veliku epruvetu, rekao mi je da je to menzura:))). I posle je rukom prepipavao one cijevi. E da, kad je vakumirao rekao mi je da je stanje odlicno(valjda je mislio na cijevi da nidje ne uvlace vazduh). Za sve to mi je naplatio 25e.
Evo dva dana radi bez problema, normalno se pali i gasi. Termostat sam mu stavio u polozaj 6. Vidjecemo kako ce biti u buduce

Pozdrav i puno hvala
[ tox master @ 04.07.2006. 23:22 ] @
pozdrav

bas mi je drago da si to resio.
e vidis to je pravi majstor a ne onaj sto je rekao da ce da vidi sa kolegom ...
lako je biti majstor pa znati zameniti neku novu stvar ali nekad treba znati i improvizovati a da to ipak radi.
u takvim slucajevima se vidi koliko neko zna i hoce da nesto odradi.
a i to koliko ti je naplatio je sasvim ok to jest minimalno za taj posao.
a dobro ti je to rekao,to je menzura u koju naspes freona koliklo hoces i onda mozes tacno da vidis koliko freona je nasuto u neki uredjaj.
ja licno niti imam a samim tim i ne koristim menzuru posto uglavnom radimo malo vece sisteme hladjenja (kamionske i stacionarne hladnjace) a tu menzura nema nikakve funkcije kao ni vakum pumpa.
a to sto ti je rekao da je stanje odlicno mislio je na kompresiju motora posto ako se kod vakumiranja negde pojavljuje da "vuce" to je onda zesca rupcaga sto kod tebe nije slucaj (nadam se :)) ).
ako bog da i sreca posluzi taj ce ti fridz raditi dok ne crkne motor (za jedno 10-15 godina,nadam se :))) :).
sa ispustanjem ne bi trebao da ima problema vise.

pozdrav i cujemo se
[ Marko-1 @ 11.07.2006. 21:57 ] @
Pozdrav,

Imam sada novi problem:)), ovoga puta sa klimom pa reko kad vec imam koga da pitam...
Kad je ukljucim takav smrdljiv vazduh pocne da izbacuje da je to uzas, odmah moram da je ugasim inace bi se pogusili:)) Tako mi je u poslednjih nedelju dana, u pocetku kad je uklkjucim malo zasmrdi a onda pocne normalan vazduh da izbacuje. Sada konstantno "smrdi". Probam danas da je upalim, sve radi normalno, ne smrdi nista. A klima nema jos godinu dana od kada sam je ugradio, midea 12 je u pitanju. Pa ako i za ovo imas neko expresno resenje javi...:)))

Pozdarv
[ tox master @ 12.07.2006. 16:45 ] @
pozdrav

taman sam se uplasio da nije rikno fridz!!!:)))
a kako ti i smrdi? mislim kakav je miris,sa cime bi ga uporedio?
ne bavim se klimama preterano ali probaj da otvoris unutrasnju jedinicu i pogledaj u kakvom su stanju filteri za vazduh.
cuo sam da to veoma cesto bude uzrok "smrada" iz klime.
pogledaj da se nije sta zavuklo i crklo unutra!!! :)))
probaj ovo pa javi sta se desava pa cemo vec nesto da smislimo.

pozdrav
edit:evo nadjoh nesto sto ti treba.
sad bi mnogi rekli "koristi pretragu..." ali ja necu.
nadam se da ces ovde da nadjes odgovor.
http://www.elitesecurity.org/t...eprijatan-miris-Klima-uredjaja
[ Marko-1 @ 13.07.2006. 22:39 ] @
Pozdrav,

Ma fridz radi kao nov:)), bez greske...
Smrdi nesto kao neka kiselina ili nesto kao da gori guma ne znam, tup miris.. Ma bice da mora da se dezinfikuje. Cudno u zadnja dva dana ne smrdi, samo kad se upali malo zasmrdi i posle normalno radi. Filtere ja redovno perem, nisu oni u pitanju. Skinuo sam onaj poklopac sto ide preko filtera, ali nista ne mogu da vidim unutra, cak sam i sa baterijskom lampom gledao ali samo se vide ona rebra kako li se to zove(kao hladnjak na autu) i nosta vise. I kad je ugasena klima kad se primaknem osjecam da smrdi u lijevom dijelu vise, onaj metal.

pozdrav
[ tox master @ 14.07.2006. 11:53 ] @
pozdrav

ma rekoh ti ja za fridz.
a moguce je da u klimi imas skupljene plesni ili budji tamo gde izlazi crevo za odvod kondenza.
a ta plesan zna da stvara takav miris.
a to opet nema veze sa filterima.
kao sto rekose tamo na onoj temi o klimama ima svakakvih resenja za taj problem.

cujemo se
[ sstanimi @ 22.04.2008. 20:59 ] @
Pozdrav!

Imam Bosch kombinovani frizider KGV 3105. Nedavno je poceo proredjeno da se pali, pa onda jedno vreme nije hteo u opste da se upali dok ga prvo ne iskljucim pa ponovo ukljucim, ali tada uglavnom nije znao kad je dosta, pa sam, malte ne, i u frizider delu imao zamrzivac.... A od neki dan ni to rucno paljenje i gasenje ne pomaze.

Ima li neko ideju, sta bi moglo da bude u pitanju?
[ Pajapatak @ 23.04.2008. 17:45 ] @
Ovo je tema od pre dve godine.

Verovatno termostat a ako ima elektroniku onda je problem do elektronike.
[ sstanimi @ 23.04.2008. 21:54 ] @
Znam da je od pre dve godine, ali problem odgovara naslovu, pa bi mozda moderator reagovao da sam otvorio novu. Mislis da bi bilo vise pomoci da napravim novu temu?
[ tox master @ 23.04.2008. 22:16 ] @
pozdrav

naravno da je bolje neotvarati novu temu ako ima vec slicna bez obzira koliko je stara.(moje licnio misljenje).
u svakom slucaju kod tebe je problem do termostata koji upravlja ukljucivanjem/iskljucivanjem kompresora.
pretpostavljam da je na uredjaju digitalni termostat za razliku od starijih uredjaja koji su imali mehanicke termostate kod kojih je utvrdjivanje neispravnosti bilo vrlo prosto.
ako je elektronski termostat u pitanju moze da bude problem u sondi u koju je mozda uslo vode pa nepredvidljivo menja otpor i samim tim uredjaj se ponasa cudno.
a moguce je da je i elektronika koja dobija informaciju od sonde koja je temperatura zablesavila pa se opet cudno ponasa.
jel na uredjaju postoji displej na kom pokazuje temperaturu i sta pokazuje , na koji nacin podesavas zeljenu temperaturu,klasican tockic ili preko tastature?
[ sstanimi @ 23.04.2008. 23:58 ] @
Nema displeja za temperaturu, a zeljenu temperaturu podesavam s tockicem (ima 5 podeoka). Godina proizvodnje - 2001.
[ tox master @ 24.04.2008. 00:41 ] @
onda je verovatno u pitanju klasicni mehanicki termostat.
ako si vican sitnijim popravkama mozes sam da skines termostat ,kupis isti takav i zamenis i to bi trebalo da bude to.
mada u svakom slucaju je bolje da zovnes neki servis iz razloga sto bi trebalo da dobijes garanciju ako ti oni zamene a i to ne bi trebalo da je vise od 15-ak eura pa ti vidi sta ti bolje odgovara.

pozdrav
[ sstanimi @ 24.04.2008. 09:47 ] @
Evo upravo mi bio serviser....
Nakon sto me je pitao sta se desava sa friziderom, i bacio jedan pogled na zadnju stranu frizidera, dosao je do zakljucka da je otisao senzor, koji se nalazi u zadnjem zidu frizidera. Senzor kosta 120 € i mora frizider da se nosi u servis jer moraju da rasturaju tu zadnju stranicu da bi dosli do njega. Milina jedna......
[ tox master @ 24.04.2008. 22:13 ] @
hmmm...kakav li je to senzor pa toliko para!?
ti ko da si zvao majstora za space shutle a ne za frizider!
ne znam na kakav senzor je mislio ali na frizideru jedini "senzor" bi trebao da bude sonda za merenje temperature koja je 5-10 eura max i to ako je termostat elektronski.
ajde opet i da je stvarno taj "senzor" toliko skup neverujem da bi bio zaliven negde u kucistu da do njega ne moze da se pridje nekim lakim zahvatom na licu mesta.znaci ima tu neka caka,mozda bas to da ih je malo sramota uzeti tolike pare da ti na licu mesta zameni tu sondu za par minuta vec ovako kad ga odveze moze da ti prica sta hoce.(pomalo pricam iz licnog iskustva )
cim sam ovo procitao bilo mi je malo cudno sve to a ja bi na tvom mestu pozvao nekog drugog servisera cisto da uporedis price posto je ovo stvarno skoro nemoguce i ako je moguce ispitaj ga malo detaljnije o kvaru,bas me zanima.

pozdrav pa javi sta je bilo
[ Pajapatak @ 24.04.2008. 22:50 ] @
Ocigledno je frizider sa elektronikom a sonda jeste u vecini slucajeva zalivena i nije bas jednostavno zameniti istu.E sad da li to stvarno kosta 120 eu to ne znam.
[ sstanimi @ 25.04.2008. 21:15 ] @
Ja se bas ne razumem, ali kao sto sam naveo, 2001. god. je proizveden, a kupio sam ga 2002. god. Na oko nema neke velike elektronike, e sad da li u funkcionisanju koristi elektroniku, ne znam.
Serviser je bio iz ovlastenog servisa za Bosch... malo mi neobicno jer je dosao, saslusao me, bacio pogled ostrag, saopstio mi "lepe" vesti i uzo 1600 din za dolazak (koje ce da mi uracuna u cenu ako se odlucim u narednih par dana da opravljam kod njih). Iskreno, nije bio kod mene ni celih 5 minuta.
Nista... javljam posle praznika dok servisi ponovo profunkcionisu sta sam napravio. Hvala na odgovorima.


[Ovu poruku je menjao sstanimi dana 26.04.2008. u 00:48 GMT+1]
[ frigogagi @ 07.05.2008. 02:31 ] @
Ako nisi pri parama nadji ti jednog dobrog majstora da ti prepravi i izbaci elektronski termostat i stavi obican mehanicki,
bice sigurno triput jeftinije od te cene sto ti je reko majstor iz Bosch-a ... al to tije mac sa dve ostrice u nasoj zemlji svi su majstori, moz da ispadne da ti unisti frizider ako nezna kako da postavi mehanicki termostat... sta da ti kazem...


Citosam od pocetka popravku one Rade Koncar kombinacije malo sam se smesko al ajd zaomije sto sam zakasnio na tu popravku al bitnoje da je covek popravio i da je zadovoljan...

Inace tajsenzor je zaliven u izolaciji i pricvrscen za isparivacku plocu, majstor treba da ispustu freon demontira kondenzator i onda da rascerupa izolaciju da bi doso do ploce sa senzorom, i naravno obrnutim redom vratiti senzor,plocu pa zaliti izolaciju vratiti kondenzator i napuniti freonom naravno obavezno zameniti susac gasa (filter) prosto al to vredi 120 € popravka, sta reci odluka je na tebi...

Inace kad se rascerupa... al trazi da ti pokaze majstor isparivacku plocu ako je pocela da rdja nemoj da bacas pare daj im da ga otkupe od tebe a ti kupi nov il od njih sa popustom il na drugo mesto, to ti kazem iz iskustva jel slaba tacka tih non-frost frizidera je ta kad zardja, isparivac procuri, i treba nov isparivac sad ces promeniti senzor a dogodine isparivac i mislim da se taj hobi ne isplati... il jedino ako ti uz tu cenu i to ne odrade, pitaj majstora sve prenego sto odlucis staces...
[ sstanimi @ 10.05.2008. 00:13 ] @
Nisam jos nista poradio na tom mom problemu. Krpam se sa nekim starim i komsijskim friziderom. Jedino, raspitao sam se preko prijatelja u ovlascenom Bosch servisu u Hrvatskoj sta oni rade u ovom slucaju, na sta su mu odgovorili da se senzor ne menja nego se premošćava na neki način, nije bas razumeo. Za isparivacku plocu bi morao da im verujem na rec, jer nece da ga pipaju kod mene nego nose u servis. U svakom slucaju hvala na savetima. Cim nahvatam vremena promuvat cu se po jos nekim servisima pa da vidim sta ljudi vele i koja su resenja, pa cu da postujem.
[ sstanimi @ 26.05.2008. 19:57 ] @
Resih napokon frizider. Zamenjena je merna elektronika (sonda). Kostalo je oko 120€ sa prevozom tako da ne znam koliko je samo deo(delovi). Nadam se da ce sad da potraje bar opet ovoliko dugo.
[ tox master @ 26.05.2008. 20:26 ] @
pozdrav

drago mi je da si resio problem i nadam se da ce ti to potrajati dugo vremena sa obzirom koliko si para dao za tu popravku.
sad bi ti samo falilo da rikne kompresor (ne baksuziram) ,mogu ,mislit koliko im je to para kad je zamena sonde toliko.
mislim,ima tu posla dok se to odradi ali je ipak malo puno,mene bi bilo malo sramota reci musteriji da popravka frizidera kosta toliko i jos bi dobio batina!
mene sad zanima koliko je nov takav ili slican frizider kad si ti za popravku dao toliko para?
a ja sam bas mislio da ljudi vise ne ulazu u popravke vise od 50 eura nego kupuju nove frizidere/zamrzivace odnosno tako je bar u mom kraju zadnjih 1-2 godine.

@frigogagi
koliko sam shvatio iz tvog posta imas neku bolju ideju resavanja problema sa rade koncar friziderima nego ona koju ja znam?
ako ne precenjujes svoje znanje toliko da naplacujes savete voleo bih da cujem kako bi ti to resio?
forum i sluzi za davanje saveta i razmenu iskustava i nemoj pogresno da shvatis ovo sto sam napisao,sve je u najboljoj nameri pa bih voleo da mi odgovoris ako ne trazim previse.
"covek se uci dok je ziv"
[ sstanimi @ 26.05.2008. 20:45 ] @
Najslicniji model koji sam nasao trenutno kosta 465€.
[ vino @ 23.06.2008. 19:03 ] @
Pozdrav Svima koliko vas ima,
da li neko moze da me posavjetuje: imam kombi frizider, gore zamrzivac, dole frizider, marke elektro bregenz, vec neko vrijeme skuplja mi se voda u donjem djelu, ne tece kroz konus kroz rupicu, nego se skuplja na dnu firzidera, usto frizider drnda i zuji kad se upli kompresor,
Sta da radim?
Vozdra Vino
[ tox master @ 23.06.2008. 22:39 ] @
pozdrav

pa sam si sebi vec odgovorio,uzmi komad zice 1-2mm debljine i guraj u tu rupicu dok je ne procistis jer se verovatno nakupilo prljavstine pa voda ne prolazi do posude iza frizidera.
a sto se tice zujanja i drndanja proveri da negde nesto ne vibrira ili mozda frizider nije na ravnom a ako nije do toga i zvuk se cuje bas iz kompresora nemozes mu pomoci osim zamenom citavog kompresora koji ima neko unutrasnje ostecenje koje stvara taj zvuk.

pozdrav