[ janus @ 02.06.2006. 14:31 ] @
Uskoro cu kupit skuter od 150 ccm i 15 ks,pa me zanima dali ce moci nositi mene i moju bolju polovinu(85 + 60 kg),i dali cemo moci prelaziti recimo udaljenosti do 50km .bez problema?
[ Marki4_YU @ 30.05.2007. 12:05 ] @
svaki mororcikl je sam po sebi slaba konstrukcija netreba ga opterecivati
slobodno mozes da zaviris ispod lima i videces kakva mu je sasija
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 30.05.2007. 12:48 ] @
Ma naravno da mozes.. scoot od 150ccm i 15 konja je vec ozbiljna masina.. to jako lepo ide i dva odrasle osobe vuce bez problema a pogotovu sto vas dvoje uopste i niste teski.. do 50km puta u principu i najslabiji scooteri prelaze bez problema a pogotovu tvoj.. ako budes hteo da prelazis i vece razdaljine onda razmisli o tome da kupis neki scoot sa vodenim hladjenjem jer za takozvane vazdushare tj scootere sa vazdusnim hladjenjem postoji opasnost od pregrevanja pogotovu u letnjim mesecim na otvorenom putu.. i kad se naidje na ozbiljniji uspon.. tako da se sam nadji negde u ovome.. pozz
[ lancia88 @ 30.05.2007. 16:27 ] @
Pozdrav,

ukoliko zaista ima 15KS (tesko mi je da poverujem u to, verujem da je napisano ali...), onda ne bi trebalo da bude nikakve sekiracije po svim pitanjima.

Sa tom kubikazom nacelno mozes u cugu prelaziti i vise od zadatog ali nacelno uzbrdice uvek unose pometnju u tipicne karakteristike na drumu. Stole je dao prilicno precizan savet, ja jedino nesto sumnjam u tih 15KS (ako je i istina a tesko da jeste, onda je to zestok maksimum unapred izvucen iz masine i ne obecava dugovecnost).
[ vladd @ 30.05.2007. 17:57 ] @
Imaju, u masi malih cetvorotaktnih imaju 15ks, na 150 kubika. Cak i Hyosung, 125, ima 10kW, sto je oko 14KS. Istina, uz cetiri takta mora da ima i racunarce i bar cetiri ventila, a cak se i ne vrte nesto strasno, oko 8000-8500o/min.
Vozio sam skuter, italjet, i sasvim lepo ide, od 80 -120 lako skoci, ali malo laze brzinomer, pa sledi provera max brzine. I ima oko 15ks, na 150 ccm.
Samo jos ja da nabavim dozvolu...

Poz
[ lancia88 @ 30.05.2007. 23:04 ] @
Pozdrav,

Hyosung je izuzetak, razvija svoje agregate i postize skroz zavidne performanse ali na novim tehnologijama baziranim. Od ostatka ne-japanskih proizvodjaca sa Dalekog Istoka, tesko da nesto izvlaci 15KS iz 150 ccm. Kada je u pitanju jedan klip, te bi vibracije vrlo brzo razbile skuter makar na plastikama pa onda redom. Imam poprilicno iskustvo sa takvim masinama i tesko mi je da poverujem u te snage. Brzine su ipak nesto drugo, one zavise od vise faktora, slicno je i sa ubrzanjima. Ove brzine postizu se i sa 49 ccm baziranim agregatima sa kitom za 70 ccm ali ponovo od te snage nema nista. To se najbolje vidi na uzbrdicama i na iole vecim opterecenjima, sve sto ima 10-ak KS se primetno muci iako vuce dok sve sto ima 15+ KS to podnosi bez nekog primetnog naprezanja. Ipak, postici na skuterima 15KS malko je tezi problem kada se ima svega 150 ccm na raspolaganju. Naravno, pisem samo o primeni stare tehnologije sto je u preko 95% slucajeva situacija sa agregatima sa Dalekog Istoka.
[ vladd @ 30.05.2007. 23:32 ] @
Pa to je otprilike situacija. Mali Kawasaki nema ni 14 konja sa 125 kubika, a baska sto se svi ogradjuju, po katalozima, te pravo izmene, te karakteristike si specificne. Bas zastareli motori, imaju 9-12 ks, medjutim ova vespica, sto sam vozio, mislim da je bas nova tehnika, sa 4 ventila, racunarom...
Ali ipak, i 150 kubika je bas i samo za jednog coveka, i za krace relacije. Bez obzira sto entuzijasti putuju i preko nekoliko stotina km, mislim na udobnost i uzivanje, ne na premor ili avanturu.
Objektivno, najcesce se vozimo sa 40-70% snage, retko se moze, bar po gradu i zavariti gas i drzati dovoljno dugo, a i nema nesto potrebe. E tu se "pokazuju" sprave sa preko 20 ks, bez buke, dreke, samo idu...

Poz.
[ lancia88 @ 31.05.2007. 07:13 ] @
Pozdrav,

to je tacno, tesko uspevam da objasnim ljudima da je svaka voznja na maksimumu ustvari veoma neudobna, koliki god taj maksimum bio i kako god se posmatrao: ukoliko moze motor da ide brzinom od 100 km/h, ta je brzina veoma neudobna za voznju, zgodna je samo za neke krace relacije gde eventualno treba da se razvije da pretekne, ne gusi saobracaj itd. Jednaka je situacija i sa brzinom od 60 km/h, tu je maksimalno ugodna voznja uglavnom do 50 km/h, zavisno od samog motora i jos nekih faktora ali takav je i opseg vecih brzina, posebno onih oko 120 km/h gde uz sve faktore udobnosti ili neudobnosti imamo i nacin sedenja na motoru koji narusava komoditet voznje preko 120 km/h bez obzira na snagu motora.

Slicno je i sa voznjom udvoje, sve gde se motor napreze je krajnje neudobno vec posle neke iole znacajnije relacije za kubikacu kakva ni nila pomenutih 150 ccm. Naravno, ovde se cescim zaustavljanjem i "protezanjem nogu" da dosta toga kompenzovati ali to treba imati u vidu u svakom slucaju.