[ ilkebgd @ 03.06.2006. 12:48 ] @
Čuo sam pre neki dan da ukoliko se pri prelasku sa mineralnog motornog ulja na polusintetičko ili sintetičko ne ispere motor nakon ispuštanja starog ulja stradaju dihtunzi, gumice i dolazi do curenja ulja itd... upravo su to meni uradili u servisu na koroli 90. god. 170 000 prešla (nisu isprali motor nego su samo ispustili mineralno i sipali polusintetiku) i kasnije je pomešao tečnost za hladjenje i ulje (već sam postavio temu o tome) tačnije bilo je ulja u hladnjaku i prelivnoj posudi ali voda nije u motor prodirala i povećala se potrošnja ulja i "jutarnje dimljenje" koga je doduse bilo i ranije. naravno u servisu u kom su to uradili su rekli odmah da mora komplet generalka, a drugi majstori da je prava "dijagnoza" da je otišao dihtung glave motora i gumice ventila. sad me zanima jel tačno to da ako se ne ispere motor pri prelasku mineralno-polusintetika (ili sintetika) stradaju dihtunzi i gumice u motoru i dolazi do curenja... Ako jeste ljudi čuvajte se u servisima, da ne natrcite kao ja jer to je onda čista sabotaža da uzmu 1000 evra za generalku koju kad im ostaviš auto na par dana verovatno ne bi ni uradili nego samo promenili upravo gumice ventila i dihtung glave...
[ cozmo_im @ 03.06.2006. 16:23 ] @
Mineralno ulje ti stvori talog u uljnim kanalima i svuda unutar motora. Kada se sipa redje ulje polusinteticko ili sinteticko, koje ima odlicne aditive za ciscenje, i pod vecim pritiskom ide kroz kanale, jednostavno "propiski" kroz dihtunge i semeringe (oduva te taloge koji lepo "zaptivaju"), a moze i da dodje do naglog odvajanja taloga i zapusavanja uljnih kanala i slicno. Zato postoji tecnost za ispiranje motora i sluzi za to. Majstori to mora da znaju.

Da je motor presao 40-50.000km ne bi bilo problema, ali vec preko 150.000km mineralno ulje je formiralo debeli talog i mora se ocistiti motor. Gumice ventila ne mogu da stradaju od toga, vec je jednostavno ulje proteralo kanale i talog i naslo put pored gumica i zaptivaca i "piskilo" mnogo vise nego mineralno ulje. Verovatno je kroz neki kanal prodrlo pored dihtunga glave koji je dodatno oslabljen tokom godina eksploatacije pa je verovatno usled toga i popustio, a potrosnja zbog gumica se povecala jer je redje ulje pa je veca kolicina prolazila...
[ ilkebgd @ 03.06.2006. 16:58 ] @
Svaka čast Ivane, stvarno mnogo toga znaš... I šta bi trebalo raditi? vratiti se na mineralno ulje? očistiti motor tom tečnošću za čišćenje? a šta i da su sipali prvo tu tečnost za čišćenje pa onda zamenili ulje za polusintetiku- po tvom objašnjenju rekao bih da bi opet prodiralo ulje... možda je trebalo i dalje sipati mineralno, verovatno ne bih imao glavobolju... koje ti ulje koristiš? jesi rekao neko valvoline beše? meni sipali neko italijansko "tamoil" polusintetičko... inače ja još nisam zamenio dihtung glave... ispustio sam tečnost za hladjenje iz hladnjaka i prelivne posude, očistio prelivnu posudu pošto je bila skroz prljava od ulja (u njoj je bila neka crna masna tečnost slična ulju ali kao gel nekako, smolasta šta znam...)a interesantno hladnjak nije bio ništa posebno prljav niti tečnost u njemu... cak sam pomislio da mi nisu sunuli prljavo ulje u servisu kad nisam gledao i onda posle podigli frku kako treba generalna... sipao sam naravno destilovanu vodu I sad svaki dan kad vozim podignem šipku za merenje nivoa ulja da vidim da nije otišla voda u motor (tako je rekao i tvoj majstor) i onda sednem i vozim pošto su kratke relacije u pitanju i kontrolišem da li će opet biti ulja u hladnjaku odnosno prelivnoj posudi... Pa ako bude onda mora dihtung da se menja a ako ne onda su mi oni sipali staro ulje u prelivnu posudu... e sad problem je što je novo ulje naravno žućkasto pa nije baš lako primetiti i ako se zaprlja tečnost za hladjenje, medjutim ja koliko vidim prilično je brzo potamnelo- sad je već braon pa valjda ću primetiti... A i ulje bi trebalo da pliva na površini destilovane vode zar ne? Inače auto i dalje najnormalnije radi, pali iz prve,dobro vuče itd... E da kaže mi drugar da ima neki aditiv za ulje protiv curenja "oil leak stop"- tako nešto upravo za ovakve situacije... ne znam da li bi možda trabalo to sipati... jel znaš o tome nešto?

Mislio sam da ću ostati veran tojotama, ali sam se toliko iznervirao u zadnje vreme zbog ovog (te treba generalna te ne treba) da sam razmišljao kad sredim to sa dihtungom da prodam tojotu... e sad ne znam šta bih kupio a da nije mnogo skuplje,novije tojote su mi preskupe, razmišljao sam o hyundai accentu 98. godište... jel imaš neki savet ili si iskljucivi "tojotas"?

[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 03.06.2006. u 18:11 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 03.06.2006. u 18:14 GMT+1]
[ npero @ 03.06.2006. 18:16 ] @
Ja sam vozio na mineralno ulje, pre 15 000km sam menjao ulje ispustio ulje, promenio uljni filter i sipao full sintetiku Shell Helix Ultra, evo presao sam 15 000km i zamenio ponovo sa istim sintetickim i nisam primetio da se ista desava pre toga je isao na mineralno stalno na satu ima 175 000km ali nije Tojota nego Citroen.

Pozdrav...
[ cozmo_im @ 03.06.2006. 18:25 ] @
Moguce je da ti je negde samo malo propiskilo redje ulje, ali da nije do dihtunga glave, mozda je dosad napravilo neki film po kanalima i sad opet zaptiva. Sredstva za ciscenje motora rade drugacije, ociste sve, onda se ispusti i sva prljavstina poispada iz motora. Kasnije je mozda potrebno zameniti neki semering i zaptivku kartera ili poklopca ventila i to je to. Vozi i prati situaciju. U principu, ako vise ne bude ulja u tecnosti, onda nastavi da vozis normalno. Ja na potrosnju ulja zbog gumica vise i ne obracam paznju. Svakih 400-500km proverim, ako padne ispod pola (ja drzim na pola) 100 gr ja dolijem i to je to, posto znam koliko trosi i ne brinem (oko 200gr na 1000km nije strasno).

A od mineralnog - Valvoline Maxlife.

Ja pikiram, inace, novog Hyundai Getza, onaj motor 1.3 je odlican, derivat ovog motora iz Toyote, ali mozda u nekoj doglednoj buducnosti uzmem Getza 1.4 16v (odlican motor sa 97KS). Pouzdaniji je od svih automobila koji se trenutno nude, osim Toyote, naravno - od Punta, Fieste, Clia, Corse, Logana, C2, C3... ne trcim za izgledom i opremom, vec za pouzdanoscu. A i ima 4,5 zvezdica na testu za sigurnost. Accent je odlican, ali slabo je prosao na testu (1,5 zvezdica), ali taj motor 1.3 je neunistiv (taj derivat iz Toyotinog) i ide ko munja.
[ cozmo_im @ 03.06.2006. 18:28 ] @
Citat:
npero: Ja sam vozio na mineralno ulje, pre 15 000km sam menjao ulje ispustio ulje, promenio uljni filter i sipao full sintetiku Shell Helix Ultra, evo presao sam 15 000km i zamenio ponovo sa istim sintetickim i nisam primetio da se ista desava pre toga je isao na mineralno stalno na satu ima 175 000km ali nije Tojota nego Citroen.

Pozdrav...


Uopste ne mora odmah da propiski... moze i nakon 20-30.000km. U svakom slucaju, STETI motoru ako se ne ispere. To je jedan od osnovih koraka koji se preduzima kad se prelazi sa mineralnog na sint. Inace, ne mora ni da propiski, ali moze da zapusi negde uljne kanale i da dodje do gubitka pritiska i da se desi jos nesto gore (da rokne klip, ostane neki cilindar bez ulja...).
[ npero @ 03.06.2006. 21:45 ] @
Citat:
cozmo_im: Uopste ne mora odmah da propiski... moze i nakon 20-30.000km. U svakom slucaju, STETI motoru ako se ne ispere. To je jedan od osnovih koraka koji se preduzima kad se prelazi sa mineralnog na sint. Inace, ne mora ni da propiski, ali moze da zapusi negde uljne kanale i da dodje do gubitka pritiska i da se desi jos nesto gore (da rokne klip, ostane neki cilindar bez ulja...).


Videcemo sta ce da se desi do sledece promene ulja, delova bar ima, garaza spremna ako crkne ima da ga razbucam. I pre ovog sam sipao u 128-u mineralno pa posle polusinteticko i nikad nije bilo problema.

Pozdrav...
[ ilkebgd @ 04.06.2006. 11:03 ] @
A šta kažeš, da se ja možda vratim na mineralno ulje? Čuo sam za ta sredstva za čišćenje što se sipaju u staro ulje, pusti se da radi motor pa onda ispusti sve... Ali sad mi nije jasno kakva bi bila recimo procedura pri vraćanju sa polusintetičkog na mineralno? Sad mi je glupo da sipam bilo kakvo sredstvo za čišćenje... Mislim da bi bilo dobro rešenje recimo da ispustim ovo ulje, sipam opet mineralno i dodam onaj aditiv protiv curenja ulja "oil leak stop"...


Slažemo se, Hyundai je po pouzdanosti odmah iza velike japanske trojke -Tojote, Honde i Mazde i naravno Leksusa kao luksuznog ogranka Tojote koji je verovatno na samom vrhu. U svakom slučaju Hyundai je ispred svih evropskih proizvodjača po pouzdanosti, ne znam jedino u odnosu na mečku baš... :) inače kupio bih ja noviju Tojotu ali one su ipak dosta skuplje. Znam da ti Hyundai motori vuku poreklo od japanskih, ali ja koliko sam pročitao od Mitsubishi-ja a ne Tojote, ali ko zna... Hyundai je ranije dosta sa Mitsubishi-jem saradjivao, ne znam kakva je sad situacija... getz se zaista odlično pokazao, ima ga moj komšija, već je dosta km prešao i super je zadovoljan. a što se tiče zvezdica na EURO NCAP testu znam da "moj" accent iz 98. ima samo 1,5 ali i to je verovatno više nego što bi dobila naša korola, a i ne vozim rizično i nemam nameru da se sudaram :) Inače taj 1,3 motor je imao valjda 3 verzije- 60,75 i 84 ks, ja sam mislio da uzmem ovu od 84. A ima i neki 1,5 motor od 99 ks...
[ mstevic @ 04.06.2006. 12:35 ] @
Mešajte ulje kako god hoćete, bitno je da ga ima. Sintetičko se dobija iz mineralnog, a polusintetičko je fabrička mešavina ova dva. Najvažnije je da je ulje kvalitetno, i kod starih i loše održavanih motora, ulje menjano na 10000000km, kad se sipa sintetika, može da procuri na nekom dihtungu, jer je ova sprala svu štroku. Samo kvalitetno ulje, sa potrebnim API standardom i voziiiiiii. Ko kaže da ne smeju da se mešaju sintetička i mineralna ulja, NEMA POJMA!
[ cozmo_im @ 04.06.2006. 17:35 ] @
Evo sta strucnjaci sta misle o tome. Ako mesate ulja, bice kasno kad shvatite gresku. Da ne piskaram tri sata, verujem da svi dobro znate engleski:

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Mixing Mineral and Synthetic oils - the old and busted concepts

For the longest time, I had this to say about mixing mineral and synthetic oils:

* If you've been driving around with mineral oil in your engine for years, don't switch to synthetic oil without preparation. Synthetic oils have been known to dislodge the baked-on deposits from mineral oils and leave them floating around your engine - not good. I learned this lesson the hard way! It's wise to use a flushing oil first.
* If you do decide to change, only go up the scale. If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil - your engine might not be able to cope with the degradation in lubrication. Consequently, if you've been using mineral oil, try a semi or a full synthetic oil. By degradation, I'm speaking of the wear tolerances that an engine develops based on the oil that it's using. Thicker mineral oils mean thicker layers of oil coating the moving parts (by microns though). Switching to a thinner synthetic oil can cause piston rings to leak and in some very rare cases, piston slap or crank vibration.
* Gaskets and seals! With the makeup of synthetic oils being different from mineral oils, mineral-oil-soaked gaskets and seals have been known to leak when exposed to synthetic oils. Perhaps not that common an occurrence, but worth bearing in mind nevertheless.

Mi ovde govorimo o starim automobilima, i ovo gore se odnosi na nase stare automobile. Tehnologija se menja i samim tim sad je drugacije (ovo vazi za nove automobile):

Mixing Mineral and Synthetic oils - the new hotness

That's the thing with progress - stuff becomes out-of-date. Fortunately for you, dear reader, the web is a great place to keep things up-to-date, so here's the current thinking on the subject of mixing mineral and synthetic oils. This information is based on the answer to a technical question posed on the Shell Oil website.
There is no scientific data to support the idea that mixing mineral and synthetic oils will damage your engine. When switching from a mineral oil to a synthetic, or vice versa, you will potentially leave a small amount of residual oil in the engine. That's perfectly okay because synthetic oil and mineral-based motor oil are, for the most part, compatible with each other. (The exception is pure synetics. Polyglycols don't mix with normal mineral oils.)
There is also no problem with switching back and forth between synthetic and mineral based oils. In fact, people who are "in the know" and who operate engines in areas where temperature fluctuations can be especially extreme, switch from mineral oil to synthetic oil for the colder months. They then switch back to mineral oil during the warmer months.
There was a time, years ago, when switching between synthetic oils and mineral oils was not recommended if you had used one product or the other for a long period of time. People experienced problems with seals leaking and high oil consumption but changes in additive chemistry and seal material have taken care of those issues. And that's an important caveat. New seal technology is great, but if you're still driving around in a car from the 80's with its original seals, then this argument becomes a bit of a moot point - your seals are still going to be subject to the old leakage problems no matter what newfangled additives the oil companies are putting in their products.