[ Kosta ******um Rex Persia @ 07.06.2006. 16:34 ] @
Pozdrav svim dobrim poznavaocima auto problematike. Naime, ulje u mom benzinskom motoru je posle nekoliko godina izgubilo viskozitet, pa sam obišao jednu benzinsku pumpu, i žena mi reče da imaju razne marke, ali samo domaće. Cena se kreće od 215 do 265 dinara za litar auto ulja za benzinske motore.

Još odavno sam čuo da ima značajnih razlika između pojedinih proizvođača, pa mi treba pomoć u izboru NAJBOLJEG mogućeg ulja za benzinski motor Golf 2.

Cena nije toliko bitna, zanima me šta da gledam, šta je najbitnije kod ulja. Preporučite mi i strane i domaće marke.
[ vladd @ 07.06.2006. 20:04 ] @
Pa sto si "drzao" ulje nekoliko godina. Nema tog ulja koje vecno traje. Masina golfa2 je "starije" tehnologije, a i sama je "starija". Mozes koristiti bilo koje ulje i mineralno i sinteticko, samo ih nemoj mesati. Mislim da bi za konkretno tvoj auto bila dobra i Optima 15-40. Ali ako hoces bas "ekskluzivnija" ulja, preporuka je Motul, Selenia, ELF. Ako ulje nigde ne curi, mozes da predjes i na sinteticka od istih proizvodjaca, 10-40 (ili 50) ili 5-40. Mineralno ulje(bilo cije, optima uopste nije losa) ako menjas na dve godine ili posle 3000km moze da ti "uspesno zavrsi posao" dok ne pazaris nesto novo i dobro. Ako ovako menjas ulje, onda mozes i filter da menjas svaki drugi put.
[ cozmo_im @ 08.06.2006. 08:47 ] @
Nekoliko godina? Ulje se menja na 6000km ili na svakih 6 MESECI, zavisi koji period prodje brze. To vazi za uslove voznje u Srbiji. Neki maksimum za ulje u motoru je godinu dana, ako prelazis ispod 6000km godisnje. Skuplja se vlaga samo tako, sto NIKAKO ne valja, i satire motor prilikom hladnog starta (jedan takav hladni start steti motoru kao sat vremena voznje na autoputu sa gasom do daske, pa vi vidite...). Pogotovo zimi. Naravno, ovo vazi za auto koji se retko vozi, automobili koji se voze svaki dan na minimum 15km relacije nemaju toliko izrazeno habanje zbog retkog startovanja i ustajalog ulja sa vise vlage u samom ulju.

Cak i ako ne vozis auto uopste, pozeljno je menjati ulje jednom godisnje, a ako ga vozis i malo prelazis, rekoh, na 6 meseci. Naravno, sve u paketu sa filterom (sta god da se prica, filter se OBAVEZNO menja sa svakom izmenom ulja).

Odlicno ulje je, ali skuplje (400-450 din litar) je Valvoline MaxLife 15W40 mineralno, sto je odlicna zastita i odlicno ulje za taj motor. Postoji i 10W40 polusinteticka varijanta ali nema potrebe. Optima Long Life 20W60 je odlicno ulje za ove letnje mesece. Zimi ipak redje, 15W40, mada Long Life ne smeta motoru uopste. Od polusintetickih je odlicno ulje Optima HC Power 10W40. Od stranih ulja, iz burazarovog iskustva (13 godina serviser VW vozila), Castrol GTX3 ili Valvoline (mozes i bilo koji Valvoline mineralni 15W40, samo sto Max Life ima bolje aditive za ciscenje i produzenu izmenu ulja).

Naravno, nece ti motor riknuti, njemu je bitno da ima ulja kakvo god bilo, ali neredovnim izmenama i predugackim intervalima izmene itekako smanjujes vek trajanja motora.
[ pctel @ 08.06.2006. 10:06 ] @
Problem je pojava piratskog ulja :-)
Jeste, kao sto imamo piratski softver, sada imamo i piratsko ulje. Tako sam nezvanicno saznao da se negde u Zemunu proizvodi Valvoline a visok procenat ulja koje se uvozi je takodje falsifikovano. Kvalitet takvog ulja je dosta ispod Modricinog, a uz to je naravno skuplje. Ja sam ranije koristio neka strana ulja, a sada za par dana treba da menjam i najblizi sam ideji da sipam Optimu, uopste nije losa a jedna je od retkih za koje nema falsifikata.
[ madamov @ 08.06.2006. 10:18 ] @
Citat:
Problem je pojava piratskog ulja :-)

Tačno tako, bivši komšija se bavi prodajom ulja (Ima radnju) i na njegov savet sam, u tada nov auto, pre četiri godine počeo da sipam Modričino ulje i to ono najskuplje, tj. potpuno sintetičko. Poslednja cena koju sam video je nešto preko 700 dinara po litru, što deluje skupo, ali se to ulje menja jednom godišnje ili kad se pređe određena kilometraža (na Modričinom sajtu piše da može i preko 30000 km, ja nikada ne pređem toliko tako da ga menjam na godinu dana, praktično na nekih 15000-16000).
[ cozmo_im @ 08.06.2006. 10:44 ] @
Ako necete piratsko ulje, kupujte Valvoline na Jugopetrolu, posto Valtec (jedini ovlasceni distributer Valvolina) ima ugovor sa Jugopetrolom o distribuciji orignalnih Valvoline proizvoda.

Valvoline piratsko kosta ispod 400 din, dok je na Jugoetrolu MaxLife oko 460 din, a u nekim "prodavnicama" 380 recimo...

Inace, na Jugopetrolu je 100% Valvoline (posto saradjujem sa jednom firmom koja ima ogroman vozni park pa je informacija proverena).

Modricu (Optima) retko ko falsifikuje, ne isplati se (mozda na pijaci ili buvljaku moze da se nadje neki falsifikat).
[ Marko-1 @ 10.06.2006. 22:48 ] @
Sta mislite o Shell-u? Postoji ovlasceno predstavnistvo kompanije Shell u BG-u, tako da bi to trebalo da je original
[ slobodnoime @ 12.06.2006. 01:31 ] @
nije ti lose ni ulje OMV.Ja ga koristim i nema nikakvih problema.Pre sam sipao ELF(barem je tako pisalo na etiketi) ali majstor mi je preporucio OMV zato sto je original (kupuje se na njihovim pumpama).
[ Java Beograd @ 13.06.2006. 12:53 ] @
Neverovatan je broj pirata na trzistu ulja.
NIKAKO, ALI NIKAKO ne kupuj ulje u malim ducanima gde ce se prodavac kleti u majcin grob da je ulje original.

Tehnologija proizvodnje DOBROG ulja je odavno poznata i jednostavna:
90% bazno ulje
2% aditiv 1
1% aditiv 2
0.5% aditiv 3
3% aditiv 4
....

Pomenute aditive proizvodi samo par kompanija na svetu, i receptura je prosta. Treba samo kupiti i pomesati.
Zato je akcenat na originalnom ulju. Moja preporuka: kupi OMV ulje na OMV benzinskoj stanici ili Lukoil ulje na Lukoil benzinskoj stanici. Ta ulja su sasvim dobra za 99% obicnih automobila koji se vozaju na nasim ulicama i putevima. (Druga je prica ako se profesionalno bavis reli trkama)

Dakle, kupujte originalna ulja.
[ vladd @ 21.06.2006. 22:53 ] @
Preteraste sa "argumentima" i preporukama. :). Najbolje bi bilo da sipa SAE 30, za traktore, i da proda golfa za 2000€, dok jos moze, kod nas, posto je realna cena auta 50 €, i to troska, da se odveze na otpad. Elem, posto smo zemlja gde nista ne propada, ni automobili ni politicari :), onda, eto, u auto star bar 18 godina, sipaj GTX3, za 1200 din/L, to se sipa u golfove 5 i audije 4, 6 ili 8, pasate.... Motori su motori, nema veze 20 godina razvoja, nove tehnologije i precizne izrade delova, ipak se tu samo trlja metal o metal.
U svakoj sali ima i malo sale, ali nemoj da se bavis reli voznjom bar dok ne naucis nesto o uljima.

Poz.
[ pctel @ 21.06.2006. 23:41 ] @
Citat:
Java Beograd: Zato je akcenat na originalnom ulju. Moja preporuka: kupi OMV ulje na OMV benzinskoj stanici ili Lukoil ulje na Lukoil benzinskoj stanici.
Zna li neko kakva su ova Lukoil ulja? Video sam na njihovoj pumpi 4l polusintetickog 5W40 za 1000 dinara.
[ vladd @ 22.06.2006. 15:43 ] @
Da se razumemo, to su sve dobra ulja. Na sta bi trebalo obratiti paznju. Polusinteticka i sint ulja su "retka" ulja. Klimatski uslovi u regionu su relativno "pitomi" ali postoje temperaturne razlike i do 60C. Kao najbitnije, u regionu se voze pretezno krsevi, sa vecim zazorima, sporohodne masine... kojima retko ulje, na velikom zazoru u motoru moze da obori pritisak, i napravi stetu umesto koristi. Za automobile starije od 10godina, bez obzira na tehnologiju izrade, ne bi trebalo, po meni, a i nekima po net-u, sipati doticna ulja. Mozda neke "gusce" verzije Motula, selenie ili modrice. Valvolin, Elf, Castrol, su bez sumnje dobra ulja, ali.. Kao sto u los motor ne treba ubacivati plin, da ne bi bilo iznenadjenja, tako i sa uljima.
Ako je motor u dobrom stanju (ne mislim "dobrom" za prodaju), posle velike generalke, moze se sipati sintetika. Naravno ako je motor bez dihtunga (stariji japanci, fire 1000 i slicni), mada i tu moze da se zakomplikuje cela stvar.
[ HoT_Steppa @ 22.06.2006. 19:23 ] @
Q8, jeftino, a dobro ulje, plus original:

http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=7458

Za stare motore, mineralno, za novije sintetika i polusintetika.