[ Dalibor81 @ 04.07.2006. 09:11 ] @
Na kompresoru od zamrzivaca ili frizizdera se nalaze bimetal i klikson, valjda se to tako zove. E sada mene zanima moze li se motor povezati na neki drugi nacin, i da li je to samo zbog zastite, ili mora i za pokretanje. Ak moze i princip rada tog dela sa strujom.
Pozdrav
[ tox master @ 12.07.2006. 17:08 ] @
pozdrav

svi "mali" kompresori imaju relej i zastitu (neko to zove klikson a inace je crne boje i okruglo je).
relej sluzi za pokretanje motora a zastita da u slucaju vece struje iskljuci motor i zastiti ga od pregorevanja.
a svrha releja je da na startu motora da kontakt i na radni i na pomocni namotaj dok motor ne dobije brzinu kada relej iskljucuje pomocni namotaj i ostaje da radi samo sa radnim namotajem.
nadam se da sam malo pomogao.

pozdrav
[ Dalibor81 @ 12.07.2006. 17:21 ] @
Znaci moglo bi sa nekim naizmenicnim prekidacem da se izvrsi startovanje, samo dovesti jedan vod (na primer nulu) na zajednicki kontakt tako da u trenutku ukljucenja radi pomocni namotaj, a nakon jedne do dve sekunde prebaciti prekidac na glavni namotaj, stim da faza dolazi na prekidac. Gresim li negde?
Pozdrav
[ tox master @ 12.07.2006. 17:37 ] @
shvatio si sustinu.
samo sto kod pokretanja i radni i pomocni namotaj mora da dobija napon a kada je postignuta brzina samo se iskljucuje pomocni a radni mora da dobija napon inace bi motor stao.
e sad ne znam kako naizmemnicni prekidac moze da se stavi za tu svrhu ali moze to da se uradi sa dva prekidaca ,jednim obicnim i jednim tasterom.
kako god da to budes spajao trebao bi u svakom slucaju ostaviti zastitu u funkciji jer bez nje ako bi ti se jednom desilo da motor ne moze da krene pregorece namotaj u vrlo kratkom periodu.sa zastitom se to vrlo retko desi.

pozdrav
[ Dalibor81 @ 12.07.2006. 18:21 ] @
Pa jasno mi je za zastitu, ali meni treba samo da duvam gume, pa sam prisutan dok ga ukljucujem, i iskljucujem. nego ono za spajanje oba namotaja sam procitao tek posto sam postovao :( A kako da znam od ona tri izvoda (mislim da su dva dole i jedan gore) koji je koji jer nemaju nikakvu oznaku. Jel moze ommetrom?
Pozdrav
[ tox master @ 12.07.2006. 21:24 ] @
evo ovako ,sad cu da stavim "semu" kako to da spojis ako se to moze tako nazvati. :)
raspored izvoda zavisi od motora do motora ali najsigurnije je izmeriti unimerom.(zajednicka,moze biti gore ili dole u odnosu na dve preostale)
znaci ona srednja je zajednicka za oba namotaja,tu ide "0" preko zastite a ostale dve su krajevi pomocnog i radnog namotaja.
uzmi unimer i meri otpor izmedju zajednicke i ove dve pojedinacno.
gde pokaze manji otpor to je radni namotaj a gde je veci to je pomocni namotaj.
ne znam koji je motor kod tebe u pitanju ali otpor namotaja bi trebalo da bude (skroz otprilike) 10-ak oma za radni a 30-ak oma za pomocni namotaj mada ovo zavisi i od proizvodjaca i snage motora.
a koji je motor u pitanju?jel pise oznaka?
a sto malo ne obidjes servise i nadjes original relej za taj motor (najverovatnije da ti nebi ni naplatili) ?
e sad jedino ako volis da improvizujes kao ja onda te razumem.

ps:iz kog si dela zr-a posto sam i ja ziveo u zr nekad?

pozdrav
ovo kako sam ja nacrtao radni i pomocni nemorav da bude tako.moguce je da je i obrnuto.u svakom slucaju proveri ommetrom.
[ Dalibor81 @ 13.07.2006. 18:46 ] @
Probacu sa prekidacem od ringle na stednjaku, kada okrenem za jedan "zub" ukljuci dva kola, a na drugi jedno ostaje zatvoreno a drugo otvara, pa kontam da bi to funkcionisalo.
Hvala i pozdrav
[ tox master @ 13.07.2006. 20:45 ] @
dobro si se setio toga! :)
moze i tako samo kao sto sam vec rekao obavezno spoji zastitu da ne bi slucajno nekad ostao i pomocni pod naponom i da ti ne bi crko motor.
i da jos da kazem obavezno spoji UZEMLJENJE na taj motor da ne bi leteo od njega ako bi slucajno probio neki namotaj na "masu".ovo shvati ozbiljno,ne kao nesto sto bas i nije nuzno.
toliko...
ne rece mi u kom si delu grada?

pozdrav
[ Dalibor81 @ 14.07.2006. 13:55 ] @
Ma naravno da cu da vezem uzemljenje!! Nego se nesto mislim moze li umesto njegove zastite da se stavi osigurac od recimo 1A, pa da on izgori u slucaju preopterecenja, jer je ona originalna zastita valjda zamisljena da sama ukljucuje obzirom na mogucu stetu usled duze pauze u radu. Mislim da je motor 130W pa bi na 220V vukao oko 0.6A, ali ne znam koliko vuce pomocni namotaj pa sam rekao 1A osigurac. I da, koliko dugo trebaju da rade oba namotaja, odnosno kada se iskljucuje pomocni?

P.S.- Nisam ja iz Zrenjanina, nego iz okoline, ali mi bilo glupo da pisem mesto za koje samo ja znam gde se nalazi a gde si ti ziveo, znam ih dosta iz Zr, i kada si otisao.
Pozdrav
[ tox master @ 14.07.2006. 23:28 ] @
pozdrav

pa ne znam bas za to sa osiguracem...
prvo sto mislim da bi 1A bilo slabo.
a i struja koju motor vuce zavisi od opterecenja.
a to kako su zamislili da ta zastita radi stvarno je skoro perfektno resenje posto ako ona izbaci vraca se u normalan polozaj cim se ohladi sto bude prilicno brzo (od 5 sekundi do minut zavisno koliko je motor zagrejan posto reaguje i na temperarturu motora).
u krajnjem slucaju mozes da stavis taj osigurac ali bi najbolje bilo da izmeris unimerom koju struju vuce kad krece i kad normalno radi pa nadji osigurac izmedju tih vrednosti,ali ako mozes naci zastitu nabolje bi bilo.
a mozes i ovako ali moras dobro da pazis onda da ti neostane pomocni ukljucen.
a u svakom slucaju mislim da je 1A malo (nisam se nikad setio da merim struju ispravnom motoru :))) ) ali najbolje izmeri posto se ta struja ne moze tacno izracunati znajuci snagu motora.
a inace motor ako je u dobrom stanju iznutra (namotaji i kompresorski deo) dobija brzinu za 1-2 sekunde ako nije opterecen.
Citat:
jer je ona originalna zastita valjda zamisljena da sama ukljucuje obzirom na mogucu stetu usled duze pauze u radu.
nisam te bas najbolje shvatio na kakvu stetu mislis i sta si mislio sa ovim?

ako te jos sta zanima...tu sam.
pozdrav

ps:ja sam ziveo bas u gradu i isao sam u "teslu" 81 godiste generacija a bilo nas je u skoli sa svih strana tako da znam sve oko zrenjanina.posalji na pwt ako neces ovde gde si tacno da vidim ima li koga koga znam odatle.
mislim nije moranje ali me bas zanima stari kraj...
[ Dalibor81 @ 15.07.2006. 13:03 ] @
Pa dobro, jacina osiguraca ne bi trebala da bude problem, 1A sam skoro lupio. Na stetu sam mislio na primer ako se iz nekog razloga aktivira zastita, pri ponovnoj stabilizaciji uslova ona treba da ponovo ukljuci motor, e sad recimo odes na letovanje a zamrzivacu ili frizideru prosvira osigurac - i ako se sve normalizuje on ipak nece ponovo ukljuciti motor, i onda bi doslo do kvarenja namirnica u ovim uredjajima.
I da, sta mislis da stavim razlicite osigurace na pomocni i na glavni namotaj odvojeno?


Ma nije problem, moze i ovde, i ja sam '81 godiste, samo nisam isao u Zrenjanin u skolu, a inace zivim u Krajisniku, to ti je 20 milja istocno, opstina Secanj. ajde javi ako koga znas iz Jase tomic ili Krajisnika.
Pozdrav
[ tox master @ 15.07.2006. 17:50 ] @
pozdrav

pa ne bi imalo nikakvu funkciju da stavis dva osiguraca pojedinacno.
to bi ti stitilo samo ako motor probije ne neki od namotaja da ga ostavi bez napajanja a to vec imas u kucnoj instalaciji.
a svrha termicke zastite je bas da zastiti motor kada iz nekog razloga ne moze da startuje i kada oba namotaja vuku struju.
znaci proracunata je da izbaci ako vise od 10-ak sekundi struja protice kroz OBA namotaja, a ako ide samo kroz radni onda se nista ne desava.
tako da to sa dva osiguraca ne bi predstavljalo nikakvu zastitu.
ako vec nemozes da nadjes zastitu onda nemas potrebe nista stavljati a kao sto rekoh moras da pazis da ti ne ostanu oba namotaja ukljucena.
najbolje stavi neku zujalicu ili lampicu da te upozorava na to. (ovo mi je prvo palo na pamet)
a mozes jos da stavis dva prekidaca,jedan obicni za radni namotaj i jedan taster (koji se sam vraca u nulti polozaj) tako da u tom slucaju pomocni namotaj dobija struju samo dok ga drzis pritisnutim.
to ti je cak i najsigurniji nacin kad vec improvizujes.

ps:isao sam sa jednim likom u skolu iz krajisnika a zove se prastalo sasa (mislim da je 81 ili 80 godiste),a nisam ga nikako ni cuo ni video otkako smo zavrsili skolu (1999).jel znas njega?
a i jedan profesor je bio iz krajisnika,preziva se strbac a za ime nisam siguran mada mi je nekako u glavi da je gojko.
ako znas koga od njih javi mi bas me zanima.

pozdrav
[ Dalibor81 @ 16.07.2006. 08:44 ] @
Evo ovako. Konacno resenje je da ne koristim zastitu, jer imam mnostvo kompresora. Za pokretanje sam resio da iskoristim bravicu od auta, da kada dam "kontakt" aktivira glavni namotaj, a kada "zaverglam", aktivira pomocni. Tako ce biti resena dva problema, prvi koji si ti naveo, pomocni namotaj ce biti na taster prekidacu, a drugi kada izvadim kljuc nece neko drugi u neznanju da izazove kvar drzeci predugo na pomocnom namotaju.

P.S, Znam Sasu, sa njim sam isao u osnovnu. Sada se preselio pa mi je bas komsija, inace ozenio se i ima klinca. I taj gojko je blizu mene, ja mislim da predaje matematiku, i dobar je sahista. Ima i bradu, valjda mislimo na istog.
Pozdrav
[ tox master @ 16.07.2006. 18:02 ] @
pozdrav

to ti je dobra ideja sa bravicom od auta!
dobro si se setio toga.
a ne znam za sta ces koristiti taj motor ali pazi da ne ostane bez ulja da ne bi zaribao.
u tim manjim kompresorima treba da bude oko 0.3-0.4 l ulja.
pa najbolje da povremeno dospes ulja posto kompresor dok radi izbacuje pomalo ulje na potisnu cev.
a ako dodje i do najmanjeg ostecenja klipa ili cilindra motor nece moci da se pokrene posto je relativno male snage.
toliko o tome onda.

ps:cuo sam da se sasa ozenio pre nekog vremena.
ej ajd pozdravi ga puno,valjda me nije zaboravio.kazi mu da ga je pozdravio tomic dragan,nismo bili nesto posebno dobri ali smo isli u razred.a pozdravi i strbca (usput isao sam na popravni kod njega :) ) ako se setis i ako ti nije tesko.
a on je stvarno bio pravo dobar profesor,nepopustljiv do kraja ali ipak je to bilo dobro kod njega sto sam tek posle zavrsetka skole shvatio.iako smo se stalno svadjali ipak mislim da je bio jedan od najboljih profesora.da ne gnjavim vise,eto to je to.
pa hajde bas ako ih vidis javi mi na pp da li su se setili.

pozdrav
[ Talichni @ 17.02.2017. 14:16 ] @
Citat:
ali pazi da ne ostane bez ulja da ne bi zaribao.
u tim manjim kompresorima treba da bude oko 0.3-0.4 l ulja.
pa najbolje da povremeno dospes ulja


Prijatelji, ode mi popodne na internetu - nigde nisam mogao da pročitam/vidim GDE se doliva ulje?! - pretpostavljam da ako pomalo izbacuje na potisnu cev, treba nasuti u usisnu cev, ali, s obzirom da ja ne znam tačno kako radi taj motor, ne bih da pretpostavljam ... Pomozite tačnom informacijom!

S obzirom da ću motor/kompresor zamrzivača koristiti za duvanje bicikala i, eventualno ako bude sposoban da izduva i prašinu iz nekih "zavučenih" delića, verujem da je dovoljno da to bude neko obično mineralno ulje 15w40, da ne nabavljam sad kompresorsko ulje - šta mislite o tome?

Ona "treća" cevka što "viri" iz kompresora, negde pročitah da je zovu "servisna" - koja je njena funkcija? Mis'im, dal' ne treba baš u nju da se sipa ulje? I, da li ona treba da bude dobro zadihtovana pre pokretanja motora?
[ zoxor @ 17.02.2017. 18:20 ] @
Mozes dosuti i na usisnu i na servisnu nema razlike.

Ne mora da bude zatvorena servisna cev i ona je usisna u principu.

Za tu namenu posluzice bilo koje ulje ali mozes da kupis i mineralno kompresorsko ulje

u prodavnicama frigo tehnike nije skuplje od motornog.
[ Talichni @ 17.02.2017. 23:58 ] @
Veliko HVALA! Kad si već ovde, da pitam i treba li neki "filter vazduha" staviti na usis? - ili je dovoljno samo paziti da ne "povuče" neku prašinu, što se, objektivno, može desiti ...
[ zoxor @ 18.02.2017. 08:40 ] @
Moze ali posluzice i bez za duvanje guma to je i inace "dok radi radi"