[ C B @ 07.07.2006. 03:49 ] @
Pozdrav svima!

Kupio sam na zalost baksuznu klimu. Dok je radila, radila je dobro, ali su se posle desile razne gluposti. Ne bih o njima za sada, jer me interesuje sta da radim sa onim glavnim, a to je pregoreo kompresor.
Firma kod koje sam kupio (bili su mi u komsiluku) odselila se bogu iza nogu i sada samo mogu telefonom da ih jurim. Garanciju sam produzio jednom, ali sada njihov "majstor" tvrdi da je bio strujni udar i da je zbog toga crkao (spaljen) kompresor.

Ja sam gledao kako to izgleda, i definitivno mi ne deluje kao strujni udar od koga sve zivo moze da izgori. Malo je potamnela izolacija zica koje dovode struju u kompresor i to je to. Meni vise izgleda da se kompresor "naprezao" iz nekog razloga i od toga izgoreo.

"Majstor" je proveravao manometrom kolicinu rashladnog fluida i kaze da je sve u redu, nije iscureo gas iz sistema.

Dakle, sada je moja rec protiv njihove. Oni kazu strujni udar, ja kazem nije. Meni nista u kuci nije crklo toga dana kada je prestala da radi klima, niti bilo kome drugom u komsiluku. Klima mi ne radi ima vec dvadeset dana sigurno, cimam se sa njima svaki drugi dan, kazu majstori na terenu i tako...

Najzad, nisam dobio fiskalni racun za obavljen garantni servis (25€) ali imam pecat firme u garantnom listu. Sve u svemu, srpska posla, nece da se otvore za novu klimu i cak optuzuju mene za nesto sto se desilo pre, a sto je apsurd, jer sam prilicno edukovan kada je tehnika u pitanju.

Najzad, sto je najtuznije, klima uopste nije bila jeftina niti je radila puno, mozda 2.5-3 meseca maksimalno u rasponu od 16 meseci!

Dakle, svaka sugestija kako da najelegantnije dokazem da nije bilo strujnog udara i kako da resim problem je dobrodosla. Ne bih voleo da moram da zivkam inspekciju i sl., ali ni to izgleda nece biti iskljuceno.

Hvala na komentarima!
[ cozmo_im @ 07.07.2006. 06:41 ] @
Koja je klima u pitnju? Svaka malo bolja klima ima zastitu od nestanka struje, kao i od strujnih udara. Meni se to desavalo XX puta kad je na zimu nestajalo struje ponekad (pa cak mi se desi i u rezimu razledjivanja), jednom smo imali strujni udar u zgradi kod komsije dok su mi radile obe klime zimus, i nista nije pregorelo.

Moguce da je elektronika nesto otisla, ili je kompresor (taj primerak) jednostavo bio los.

Da li u uputstvu imas dijagnosticke kodove (obicno lampica za power blinka odredjenim ritmom u zavisnosti da li je kompresor, pad pritiska u klimi i sl.)?
[ C B @ 07.07.2006. 09:19 ] @
Pa vidi, klima u sustini radi potpuno normalno, samo sto jednostavno ne ukljucuje kompresor. Nista drugo neobicno se ne desava!

Ko ja firma u pitanju, reci cu ti na private, cisto jer ne zelim da pravim frku dok ne dodje taj famozni majstor elektricar koji treba da kaze jer bio strujni udar ili nije....

Inace, ja imam novu trafo stanicu u kraju, od pre par nedelja i nove zice na banderama i od kuce i zaista je struja odlicna i nema ni pomena od bilo kakvog strujnog udara!

Ja mislim da je ovaj moj primerak skart!
[ cozmo_im @ 07.07.2006. 13:56 ] @
Evo par nekih stvari, ako radi klima (unutra) a kompresor ne startuje:

check if compressor has input -> yes :

- voltage is too low to start the compressor
- compressor capacitor is swamped

check if compressor has input -> no :

- if the timing temperature is right: exchange relay, CPU malfunction

if compressor is malfunction by itself:

- coil series short circuit or open circuit
- over load protection reaction

(Neke Rowa klime imaju Toshibin kompresor, ovo je iz servisnog uputstva, posto znam model tog kompresora)
[ C B @ 27.07.2006. 17:56 ] @
Ljudi, ovo je nevidjeno...

Jos uvek cekam da mi ta firma osposobi klimu... tako neozbiljnu ekipu ne videh davno...

Sve se nosim mislju da napravim neki sajt sa crnom listom firmi koje prodaju i servisiraju klima uredjaje, a njih stavim na prvo mesto!!!!!!!!!
[ techcode @ 27.07.2006. 19:48 ] @
A zasto ne napises ime firme ovde da svi vide? Nesto nisam video ni kako se sama klima zove (marka)?

Ne znam kakva su pravila foruma u vezi sa time - ali forumi sluze ovakvim stvarima, zar ne? Razmena iskustava i sl.

PS. Nadam se samo da to nije ista firma kod koje sam ja uzeo klimu. U roku od 24h je prestala da radi. Ili je freon otisao u atmosferu, ili je pumpa kompresora prestala da radi ... trebalo bi da dodju sutra i to poprave ... videcemo ...
[ C B @ 28.07.2006. 00:45 ] @
A sta da ti kazem prijatelju, smucilo mi se sve...

Da sam znao, uzeo bih novu klimu, a njih posle 45 dana po kratkom postupku u inspekciju, jer su bili i bezobrazni... pravili me i budalo, kao svaki put pricam drugu pricu!

Sada samo cekam da mi je poprave konacno, a onda cu zaista napraviti neki sajt kao recimo klimaizacija-srbija.com ili nesto slicno, ne bitno, da im napravim odlicnu anti reklamu....
[ neo geo @ 29.07.2006. 13:55 ] @
Slaba ti je to uteha, kad ces se prokuvavati dok cekas neodredjeno vreme ...

Trebao si lepo odmah po inspektora, koji bi trebalo da je duzan da u toku dana izadje na lice mesta, a jos bolje da odu kod te firme, sa tobom, naravno.

Kod nas je zastita prava potrosaca na jako niskom nivou, pa su ovakve stvari uobicajene.
[ C B @ 30.07.2006. 00:35 ] @
znas kako, i sam sam privatnik, pa ne volim bas inspektore, bilo kojih vrsta, al' opet stoji jedno, kod mene se takav slican propust nikada u zivotu ne bi mogao desiti. Mozda da mene zgazi nesto, ali tada bi vec bila visa sila.

[ crvenicaj @ 12.06.2007. 13:04 ] @
Dobri covece, poslusaj me i ne gubi vreme. Trci u trzisnu inspekciju i napisi prijavu protiv servisa. Servis mora da ti popravi klimu dokle god si u garanciji. To ce ti i inspektori reci.
Videces kad se pojavi inspekcija kako ce serviser drugacije da razgovara sa tobom.
Pozdrav
[ buljko @ 12.06.2007. 14:46 ] @
Citat:
crvenicaj: Dobri covece, poslusaj me i ne gubi vreme.


Ako do sad' nije uradio to, izgubio je i vreme i... garanciju. . Otkud iskopa ovu temu posle, bezmalo, godinu dana!?
[ omorr @ 22.06.2007. 21:49 ] @
Meni se sada tako nešto slično dešava. Dok su serviseri dolazili svake godine (tri godine za redom) u "redovan servis", uzimali po 20 evra za 15-ak minuta provere klime, produžavali na po godinu dana - sve je u bilo u redu. Sada kad su došli, rekli da je kompresor skiknuo, skinuli spoljnu jedinicu i odneli je (nisu mi čak nikakvu ni potvrdu dali o tome). Garancija važi do 30.06.2007. Sada me već nedelju dana zamajava tip jer "ne zna šta da radi" i "ne zavisi to od njega" jer ne može da nabavi novi kompresor. Poziva se na prodavce koje sam kontaktirao koji kažu da s tim nemaju veze jer je njihov garantni rok samo godinu dana (tako i piše u garantnom listu) a pošto je naredne garancije produžavao serviser - to je sada njegova obaveza.

Recite mi, molim vas, ko je imao slično iskustvo - kako da ga nateram da uradi ono što je njegova dužnost. Nekoliko odgovora se poziva na tržišnu inspekcija. Da li je neko pomoću tržišne inspekcije ovo uspeo? Nešto imam utisak da čeka da garantni rok prođe ili nešto slično, jer mi pri svakom razgovoru govori da ga nazovem za par dana "pa će videti". Kakve su mi šanse sa tržišnom inspekcijom ako prođe garantni rok jer je on jedinicu uzeo pre isteka tog roka?
[ Mister Big Time @ 22.06.2007. 22:51 ] @
Nazalost kao i za mnogo stosta u ovoj zemlji i za klime mozes imati velikih problema oko reklamacija... Jednostavno sve dok ne budu postojali zvanicni servisni centri proizvodjaca nema logike ocekivati da ce neki tamo privatnik hteti da salje na servis klimu na daleki istok ili gde vec...
Inspekcija - to postoji u Srbiji?! :D Mozes da pokusas, ali... posto ti uskoro istice garancija a oni mozda idu tom logikom... probaj sa inspekcijom, ali bitno je da ti nisu dali nikakav papir kada je oprema preuzeta tako da ce i inspekcija tesko moci da udje u trag ko je kome tu...

[ bakara @ 22.06.2007. 23:20 ] @
Citat:
omorr:  Kakve su mi šanse sa tržišnom inspekcijom ako prođe garantni rok jer je on jedinicu uzeo pre isteka tog roka?

Ne znam da li sutra (tj. danas) radi trzisna inspekcija, ali najkasnije u ponedeljak ujutro zovi inspekciju objasni slucaj, spremi telefon i adresu servisera, i trazi da se napravi zapisnik.
Inspekcija to obicno zavrsi usmenom pretnjom preko telefona, a na teren izlazi ako se prevareni kupac ponovo zali.
Posle poziva inspekcije te obicno zove serviser (ili trgovac) da se izvini i nekako izgladi situaciju...

Veruj mi da se serviseru ne isplati ni da vidi inspekciju jer za te pare moze da ti ugradi nekoliko kompresora
[ omorr @ 23.06.2007. 09:31 ] @
Hvala na odgovorima. Pozvaću inspekciju jer mi je danas jedan prijatelj ispričao njegov slučaj sa televizorom koji se pokvario u garantnom roku a kojeg je kupio iz jednog od ovih tzv. "velikih diskonta". Prvo su ga "oladili" da ne mogu da mu vrate novac jer nemaju više takvih televizora, ali može za iste novce da kupi nešto drugo. On je samo od prijatelja advokata pokupio i došao sa par službenih listova i pomenuo reči kao što su "tržišna inspekcija", "pokret za zaštitu potrošača" itd. i priča se drastično promenila. Dobio je nov televizor a razliku u ceni su oni nadoknadili uz žestoka izvinjavanja. Pomislih, veoma ohrabreno, da kada ovi "Veliki" nisu nedodirljivi - jer takva fama postoji među građanima - onda se menja nešto u ovoj našoj "Zemlji Srbiji".