|
[ MatezYU @ 09.08.2006. 11:20 ] @
| Dakle, u pitanju je Fiat Punto 2, 2001god. 1242ccm 60HS... 50k predjenih kilometara...
Buraz polaze za kola, pa je kretao, stao, gasio se auto i tako pola sata... Vezbao po ovoj vrucini. Odjednom je prokuvao. Nije bio antifriz nego voda u sistemu za hladjenje. Da li je to normalno, mozda ga je malo preforsirao tom voznjom po ovoj vrucini ili .. ? Sada sam dosuo vode i ostavio da radi na leru. Ventilator se pali i sve je ok. Sada ne kuva. Da li je to smelo da se dogodi ili ne? Inace na instrument tabli nemam skazalju za pokazivanje temperature nego samo lampicu. Naravno on tu lampicu nije video da se pregrejao auto pa je vozio dalje...
|
[ cozmo_im @ 09.08.2006. 11:32 ] @
Termostat, termodavac... ventilator. Sve treba proveriti u servisu. Nije normalno da auto prokuva ali:
100% voda ne sme nikako biti u sistemu za hladjenje!!!! Ne znam odakle vam to da sipate (ili ko god da je sipao samo vodu). OBAVEZNO mora 60% vode i 40% antifriza, ili 50-50 zavisno sta pise u uputstvu. Voda dobro hladi, ali em sto unistava motor iznutra (posebno glavu i hilzne cilindara), em lako kljuca. Prokuvao je zato sto je na vrucini vozio stani-kreni a odsustvo temperaturnog pokazivaca je samo pogorsalo stvar. Nesto je tu zakazalo (vec rekoh sta), a voda ionako lako kuva na toj vrucini...
Ja bih odmah sad proverio i kompresiju i da li ce poceti da trosi ulje i vodu nakon ovoga, ne bih da te plasim, ali moze lako da strada u najboljem slucaju samo dihtung glave i gumice ventila, u najgorem slucaju glava da se iskrivi i neki ventil da se osteti.
A moze da se desi i da je sve OK, tj. da se nista nije desilo, zavisi od podosta faktora...
Odrzavan sistem za hladjenje podrazumeva: Odnos destilovane vode i antifriza koji preporucuje proizvodjac, pozeljno i marka koju je preporucio i redovna izmena (svake 2-3 godine, pise u uputstvu). Provera hladnjaka i creva, termostata, termodavaca svakih par godina, tj. ispiranje celog sistema na svaku drugu izmenu antifriza (mada moze i na svaku) i provera na pritisak.
[ MatezYU @ 09.08.2006. 11:50 ] @
Pre pola godine je otisao zaptivac glave. Kazu u servisu da je to normalna boljKa punta sa 8 ventila. Onda su mu ravnali glavu, promenili sve zaptivace (glave i ventil dekne) i stavili vodu privremeno.. Rekli su da ce na jesen staviti antifriz. Inace auto se grejao ranije, kada je stradao zaptivac... Sada sam gledao, nigde nije procurilo ulje, sve je ok.. Ostavio sam ga da radi duze i normalno se ponasa auto. Bio sam i kod majstora, kaze da je sve ok. Pali ventilator... E sada ne znam, moguce da je bio izlozen opterecenju mog buraza dok je kretao, stajao, palio gasio... Primetio sam na mojim kolima koji imaju pokazivac temperature da kada stanem i ugasim auto, a recimo bio je na 92 stepeni posle 20 sekundi kada ga upalim poraste mu tempreratura na 95-96 jer mu sigurno bimetalni prekidac ostaje ukljucen i ne mesa vodu u bloku motora. Pa sama temperatura motora zagreva vodu i onda tako skoci... Moguce da se to desilo i ovde.. Pa je onda prokuvao... Ne znam, nisam pametan... Ali znam da svako kuvanje motora lose utice na sam motor i da steti...
[ kira @ 09.08.2006. 11:52 ] @
Dihtung na glavi ti je riknuo gotovo 100%, sledi obrada glave i promena dihtunga. To je boljka Puntica. Steta cirka 100 eurica. Obavezno sipaj antifriz i probaj da nabavis sat sa pokazivacem temperature.
[ MatezYU @ 09.08.2006. 11:59 ] @
Pa to mi se desilo pre manje od pola godine... Otisao dihtung na glavi.. Sada je to sve sredjeno i zamenjeno. Dakle, glava je radjena, svi zaptivaci zamenenjeni. Ne verujem da je opet otislo.. Italijanski auti imaju ubedljivo najgore resen sistem za hladjenje i struju definitivno... Siguran si da od jednog kuvanja moze da ode opet zaptivac glave?
[ EagleOne @ 09.08.2006. 12:14 ] @
Florida 1.3 motor, za 10 godina nekoliko puta godisnje prokuva, da li je moguce da mu nije nista? Citam ovo i ne verujem kako na puntu tako lako ode dihtung glave. Ovaj DMB-ov 1.3 sigurno ne trosi ulje i antifriz, mozda je nesto iskrivljeno, ali ne da se oseti u radu. I stvarno se pitam kako je to moguce...
[ cozmo_im @ 09.08.2006. 12:47 ] @
Citat: MatezYU: Pa to mi se desilo pre manje od pola godine... Otisao dihtung na glavi.. Sada je to sve sredjeno i zamenjeno. Dakle, glava je radjena, svi zaptivaci zamenenjeni. Ne verujem da je opet otislo.. Italijanski auti imaju ubedljivo najgore resen sistem za hladjenje i struju definitivno... Siguran si da od jednog kuvanja moze da ode opet zaptivac glave?
Da li su tada majstori proverili sistem za hladjenje? Ako nisu... desavace ti se to stalno dok se ne utvrdi sta je razlog. Prvo moras utvrditi razlog zasto prokuvava a ne da bacas pare na skupe popravke. Proverite pritisak u sistemu za hladjenje, mozda termostat ne otvara uvek kako treba, mozda termodavac ne ukljucuje ventilator svaki put, mozda ima vazduha u sistemu.
Inace, kad ugasis motor, normalno je da poraste temperatura, ali se tad ukljuci ventilator, u svakom slucaju recimo kod Toyote je to super reseno jer su svi meraci/termodavaci u glavi kod termostata (a ne recimo na hladnjaku kao kod nekih automobila) pa nema sanse da prokuva tako lako. Meni za 16 godina jednom je samo za 2mm dizao skalu iznad pola pre jedno dve godine i iz preventive sam zamenio termostat tada (posle 14-15 godina je malo kasnije kretao da otvara). Iako mi je to i dalje bilo u okviru radne temperature za taj auto, nisam oklevao da zamenim termostat preventive radi. Inace, kod mene je temperatura zakucana na 1-2mm ispod polovine i ne menja se kakvi god da su uslovi voznje, doduse kod mene otvara termostat na 82, ventilator pali na 92 pa imam siroku marginu ukoliko dodje do pregrevanja.
Citat: EagleOne: Florida 1.3 motor, za 10 godina nekoliko puta godisnje prokuva, da li je moguce da mu nije nista? Citam ovo i ne verujem kako na puntu tako lako ode dihtung glave. Ovaj DMB-ov 1.3 sigurno ne trosi ulje i antifriz, mozda je nesto iskrivljeno, ali ne da se oseti u radu. I stvarno se pitam kako je to moguce...
Punto na tom motoru ima drugaciju glavu, uze uljne kanale, vecu temperaturu motora u startu, vece opterecenje ali i vise snage izvuce iz tog malog motora, te ce naravno vise stradati od starog motora 1.3 koji datira iz vremena stojadina i koji nema uske tolerancije kao Puntov motor (iako su oba Fiatova, jedan iz ranih osamdesetih, drugi iz devedestih).
Sad, ne znam bas da li ti se nesto nije desilo ili jeste, provera kompresije odmah pokaze. Pri tom zavisi sta mislis pod terminom prokuvavanje, ima vise vrsta "kuvanja". Ima kuvanje od pojave vazduha u sistemu (ponekad izlazi para iz prelivne posude, unutra i u hladnjaku bloboce, ali voda se ne izliva), uglavnom nije stetno, ali pokazuje da je temperatura itekako na granici. Ima i prokuvavanje kada izbija voda kroz hladnjak i prelivnu posudu, obicno od nedostatka/neodgovarajuce tecnosti i kvara na sistemu za hladjenje (termostat zatvoren, ne radi ventilator).
[ markom @ 09.08.2006. 13:43 ] @
Citat: Termostat, termodavac... ventilator. Sve treba proveriti u servisu. Nije normalno da auto prokuva ali:
... ali ipak je to FIAT, a oni u principu nisu predviđeni da se voze :-)
Marko.
[ indicator1 @ 09.08.2006. 22:03 ] @
Citat: ... ali ipak je to FIAT, a oni u principu nisu predviđeni da se voze :-)
sta bi mi jadni bez tebe, otvorio si nam oci...
@MatezYU
1. Istoci tu vodu i sipaj antifriz. Voda kad krene da isparava, stvaraju se dzepovi gde nema hladjenja, prakticno imas kumulativan proces.
2. Kad se sipa antifriz mora da stane tacna kolicina koju je napisao Fiat. Ako stane manje, znaci da se formirao negde vazdusni dzep, vidi pod 1.
3. Uzeti sa rezervom: majstori kazu da za Fiat-e treba koristiti samo preporuceni antifriz Paraflu. Posto nije previse skup savetujem ti da ovo poslusas, ne moze da skodi.
4. Nikako ne smes da dozvolis kuvanje, moze da izazove ogromne posledice, najgore da pukne grejac kabine ili da moras ponovo da ravnas glavu. Ovo ide i na dusu Fiatu koji je u najjeftinije verzije ugradio idiotsku led diodu umesto pokazivaca.
5. Ne dozvoli da te "majstori" prave majmunom, na zalost, njihovo znanje je uglavnom jadno pa uzmi sa zdravom rezervom sve njihove price. Da si razmislio video bi da "voda umesto antifriza" nema blage veze s mozgom. Moj licni utisak je sto veca radionica, to vece gluposti pricaju. Nazalost proslo je vreme "majstor Zivote", kad su postojali oni koji su znali sve cake oko automobila. Sada neka nam je bog u pomoci!!!
[ Gugliša @ 10.08.2006. 18:04 ] @
Slucajno sam naleteo na ovu temu, pa me je jako zaineresovala posto i ja imam slican problem. Vozim Skodu Favorit koja gubi dosta vode, tako da moram da dolivam na svakih 30km. Gledao sam hladnjak i crevo i tu se ne vidi da negde ispusta. Posto je to zatvoren sistem znam da to ne sme da se dogadja. Izvadio sam termostat tako da ventilator radi stalno. Ne znam da li to ima veze sa tim, ali mi nekada tokom voznje izleti cep za ulje, pod pritiskom, tako da mogu da ga cujem kako udari u haubu.
Molim za pomoc.
Unapred hvala.
[ cozmo_im @ 10.08.2006. 19:41 ] @
Tu bas i nema pomoci. Pogledaj sipku za merenje ulja, ako je ulje boje bele kafe i preko maximuma je, onda mesa ulje i vodu. Ako nema ulja, ili ga trosi, a nestaje voda, onda moguce je da ulazi voda u cilindre.
Znaci ako nema curenja spolja, hitno kod majstora!!! Verovatno je otisla glava. U najboljem slucaju dihtung glave. Toliki gubitak tecnosti moze da upropasti hilzne, klipove, lezajeve... ako prodire u motor. I mesanje sa uljem je opasno - dize nivo ulja, a nema podmazivanja.
Hitno kod majstora.
[ Gugliša @ 10.08.2006. 22:25 ] @
Cozmo, hvala ti na odgovoru. Inace zaboravio sam da dodam da se povremeno gasio tokom voznje. Danas sam pitao nekog drugara koji se razume u automobile i dao mi je slican odgovor, plus sto je on konstatovao da mu izlazi neprirodan beli dim iz motora. Moram da mu promenim ulje pod hitno i da vidim sta je sa glavom motora. Imas li neki dodatni savet ?
Hvala ! ! !
[ MatezYU @ 11.08.2006. 06:27 ] @
Uff... Nemoj se zezati sa time. Nemoj ga voziti nego odmah do prvog ozbiljnog servisa i da ti srede to. Otisao ti je garant zaptivac glave i mesa vodu i ulje. Zato je beo dim na auspuhu. Tako je i meni bilo. MOtor se vise greje nego sto je normalno... Mada se meni nije gasio u toku voznje..
[ Gugliša @ 11.08.2006. 09:35 ] @
To je sigurno to posto vidim da ulje nije dovoljno masno.
Hvala.
[ MatezYU @ 11.08.2006. 09:45 ] @
Odradi to sto pre da ne bude prekasno.. Onda ce te popravka izaci 1000e.. Odmah idi do majstora i neka ti izravna glavu i promeni sve zaptivace (glave, ventil dekne).. Promeni ulje, stavi nov antifriz i prekontrolise termostat, ventilator i ostalo..
Pozz..
[ Gugliša @ 11.08.2006. 15:25 ] @
Odvezao sam kola kod majstora. Ruke su 50E i plus delovi. Danas skida glavu motora. Gotovo je sve u sredu.
Hvala svima jos jednom. Ustedeli ste mi velike pare.
[ Gugliša @ 15.08.2006. 17:07 ] @
Sutra uzimam auto. Cena bi bila negde oko 150 eura, po prvim pricenama.
[ Gugliša @ 17.08.2006. 17:35 ] @
130 eura je cena sa rukama. U cenu je uracunato:
termostat
termodavac
gumice
ventili
dihtunzi
obrada glave motora
antifriz
ulje
ruke
Da li sam dobro prosao sa cenom ?
[ Gugliša @ 23.08.2006. 19:12 ] @
Pa izgleda da i jeste mnogo posto mi i dalje izbacuje vodu iz kroz cep u koji je dolivam. Otisao sam danas ponovo do majstora. Misli da je problem u ler-gasu. Podesio je to i rekao mi da pratim temperaturu, vodu, da li se ukljucuje ventilatori i da li izbacuje beli dim. Izgleda da je sada sve u redu, ali sam danas presao manu kilometrazu tako da ni sam nisam siguran da li je kvar otklonjen. Ako je to tako, da li je uopste bilo potrebno da se menjaju svi oni delovi i radi glava motora.
Pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|