[ Stele @ 16.08.2006. 17:55 ] @
Elem, interesuje me da li voda koja curi iz klime (kondenzat) može da se koristi kao destilovana voda, naprimer za peglu na paru ili da se sipa u hladnjak od kola itd.......
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 08:23 ] @
Za peglu mozes bez problema, za automobil kao sredstvo za hladjenje ne. Mislim da to nije destilovana voda. U peglu moze i obicna voda, pa nema neke razlike. U sistem za hladjenje samo destilovana voda pomesana sa antifrizom.
[ tdjokic @ 17.08.2006. 10:45 ] @
Citat:
cozmo_im: Mislim da to nije destilovana voda.

Prvih ... nekoliko litara sigurno nije, dok se malo operu one cevke itd., ali nakon toga mislim da je to skolski primer destilacije: vodena para is prostorije nailazi na neko hladnije telo i tamo se kondenzuje i posle curi u posudu / prolaznicima na glavu / nebitno. Ovo za auto je sad vec drugo pitanje - verovatno bi za leto moglo i bez antifriza, a mozda vec postoji i "specijalna voda za u hladnjak" sa "tajnim dodacima" pa obicna, destilovana nije dobra?
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 11:30 ] @
Taman htedoh isto da napisem... Koliko ja znam, to nije destilovana voda.
[ pctel @ 17.08.2006. 12:51 ] @
Ja sam koristio obicnu cesmovacu za hladnjak automobila i nisam primetio nikakvu razliku u hladjenju. Tacnije, cini mi se da hladi malo bolje, ali to je zato sto sam hladnjak isprao od starog antifriza, rdje i ostale prljavstine koja se tu godinama skupljala. Sada rashladna tecnost nije vise tamno-smedje boje, vec je cista, bezbojna.
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 13:29 ] @
Obicna cesmovaca za hladjenje automobila? Hm, ne znam da li si ikad video rasklopljen motor koji se duze vremena hladio obicnom cesmovacom (ja sam video vise)...

Obicna cesmovaca unistava glavu motora i kanale kroz koje prolazi. Izaziva apsolutno visoki procenat korozije i prokuvava nevidjeno lako. Inace, tacno je da najbolje hladi. I to je jedino pozitivno.

Samo nastavi da sipas obicnu cesmovacu i nemoj posle da nas pitas za savet kad nesto rikne.

Destilovana voda i antifriz su jedina kombinacija koja SME da se stavi u bilo koji auto koji ima sistem za rashladnu tecnost. Antifriz ima aditive koji sprecavaju koroziju, povisuju tacku kljucanja i smanjuju tacku zamrzavanja tecnosti. Inace, normalno je da se godinama nakupi prljavstina u sistemu pa kad se ocisti sve izgleda cisto. I antifriz + destilovana izazivaju odredjen stepen korodiranja ali obicna voda unistava samo tako.

U sistem za hladjenje se sipa samo ono sto pise u uputstvu, obicno je 60% OBAVEZNO destilovana voda i 40% antifriz. Ili 50-50, zavisno od konstrukcije i proizvodjaca.

Skoro smo otvorili jednu Asconu 1.6i 1988. godiste, deda je (vozi je unazad par godina, drugi vlasnik), eto mislio da je voda cista i lepo hladi i sipao obicnu cesmovacu. Samo zimi antifriz. Cim prodje zima, deda sipa cesmovacu. Katastrofa. Prokuvao je, ali to nije bitno, bitno je da je unutra sve bilo korodirano, pa je morao motor da se menja totalno, cak i blok motora. Onda jedan Polo... isto covek tako sipao obicnu vodu... ostao mu samo blok motora.

Obicna voda dodje dobro kao prva pomoc, ako auto ostane bez tecnosti ili curi pa dok se ne popravi, ali na duze staze - izaziva tesku koroziju i vrlo lako prokuva, a kad prokuva mnogo je veca steta nego kad kuva antifriz.
[ Stele @ 17.08.2006. 13:59 ] @
Nisam baš dobro postavio pitanje, sory!
Interesuje me onaj deo koji se odnosi na na prisustvo minerala u kondenzatu od klime koji bi na povišenoj temperaturi prešao u kamenac.
Ono za sterilnost kondenzata me manje brine........
Što se tiče sipanja kondenzata iz klime u hladnjak kola, mislio sam u smislu upotrebe za razblaživanje koncentrovanog antifriza a nikako samo vode.

Citat:
U peglu može i obična voda, pa nema neke razlike.


Nebih se baš složio da nema neke razlike, jer je obična voda-česmovača puna rastvorenih minerala (pogotovo u BG) koji na povišenoj temperature prelazi u kamenac i skraćuje radni vek mašinama koje greju vodu. Otkud se u bojleru nakupi onoliko kamenca oko grejača nego iz vode, zašto ljudi stavljaju tablete za omekšvanje vode u mašine za pranje posuđa sisteme za centralno grejanje mašine za veš itd…… mislim da to nije baš bez veze

OK pegla nije rocket science već potrošna roba radi, radi, pa crkne. Kupiš novu i zdravo. Ali ako si nekad otvorio staru peglu na paru video bi šta se sve nakupi u njoj ako koristiš običnu česmovaču. Ni kupovina destilovane vode nije isplativa pa se ljudi zato odlučuju da u peglu sipaju česmovaču, pa dok traje traje. Moja ideja je bila da skupim vodu koja curi iz klime (kad već curi za dž) i da je koristim za peglu itd (možda neko nađe korisniju primenu)…….. Doduše ovaj izvor vode postoji samo leti ali ako skupiš recimo 20 lit to može da potraje…





[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 17.08.2006. u 22:17 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 17.08.2006. 14:03 ] @
A takođe u česmovači ima obilje krečnjaka koji se posle taloži u hladnjaku i samim tim otežava hlađenje, dok je njegovo uklanjanje jako teško.
[ jablan @ 17.08.2006. 14:22 ] @
Citat:
Stele: Doduše ovaj izvor vode postoji samo leti ali ako skupiš recimo 20 lit to može da potraje…

A što ne skupljaš kišnicu? Flašu pod oluk i teraj...
[ Miroslav Jeftić @ 17.08.2006. 14:40 ] @
Kišnica iz beogradskog oluka... brrrr...
[ jablan @ 17.08.2006. 14:43 ] @
Što? Ništa minerali, samo teški metali...
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 15:20 ] @
Citat:
Stele: Nebih se baš složio da nema neke razlike, jer je obična voda-česmovača puna rastvorenih minerala (pogotovo u BG) koji na povišenoj temperature prelazi u kamenac i skraćuje radni vek mašinama koje greju vodu. Otkud se u bojleru nakupi onoliko kamenca oko grejača nego iz vode, zašto ljudi stavljaju tablete za omekšvanje vode u mašine za pranje posuđa sisteme za centralno grejanje mašine za veš itd…… mislim da to nije baš bez veze


Ovo sve jeste tacno, medjutim svka iole bolja pegla ima sistem za "samociscenje" i ako se to redovno radi nema sanse da se ista nakupi unutra. Ja sedmu godinu za redom sipam cesmovacu u peglu, ali je redovno cistim i nema kamenca. Medjutim druga stvar jeste sa bojlerima, masinama za sudove i ves, rashladnim sistemom... to se ne cisti tako lako i za sve to si u pravu. Pegla je, kao sto kazes, manje vise potrosna roba (a i nije bas tako osetljiva), ali za bitne stvari kao sto je sistem za hladjenje mora se itekako paziti sta se sipa unutra.
[ McKracken @ 17.08.2006. 17:13 ] @
Dakle:

1. Kondenzat iz klime jeste destilovana voda jer je upravo nastala destilacijom (druga je stvar sta je sve ponovo poupila u cevima klima uredjaja)
2. U kola se sipa ili destilovana ili demi (demineralizovana voda) iz koje su uklonjeni katjoni reversnom osmozom
3. Samo lud covek bi stavio cesmensku vodu uredjaj za hladjenje (ili jepozajmio tudjakola pa ga boli uvce za kola)
4. Destilacija i sterilizacija nisu isti proces i ne ocekuje se da destilovana voda bude sterilna vec razumno cista od primesa (oraganske ili neorganske prirode)





[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 17.08.2006. u 22:18 GMT+1]
[ mariobg @ 27.09.2006. 21:15 ] @
Definitivno destilovana voda! Koristi se za hladjenje automobila zbog neprisutnosti kamenca itd...
Odmah se i ne pokaze cesmovaca ali tokom godina... Naprave se zidovi unutar motora!

Pozz