[ virtualx @ 19.08.2006. 16:57 ] @
| evo uzeo sam ford fiestu polovnu 99 godiste
e sad malo sam pregledavao to
i u spremniku gdje ide ulje za servo volan ,trebalo je nasuti jos
znaci ulja je bilo ispod one crte gdje pise MIN
kupio sam novo ulje i samo dosuo do crte MAX
e sad ,ono staro ulje je ostalo na dnu a novo je na povrsini
staro ulje je tamnije a ovo novo svjetlije i vidi se da je crveno
e sad jeli problem sto sam mijesao to novo ulje sa starim i dali sam trebao skroz ispustiti staro ulje i doliti novo
jeli problem sto sam dolio novo na staro ulje?
a sto se tice ulja za motor ima ga ok,i nemam namjeru ga mijenjati
ulje od kocnice je isto ok ,ono je previdno skroz i ima ga dosta
a u spremniku za vodu je bila isto nekakva crvenkasta tecnost,a ja sam dolio vode jos,jer je bilo ispod MIN oznake
i za brisace sam isto nasuo vode
jeli mozda to problem ,posto bi kamenac mogao zacepiti rupice one?
|
[ kekica @ 19.08.2006. 17:10 ] @
Nije problem boja ili starost ulja,posle malo rada pumpa ce da promesa ulje i bice iste boje.Ne znam kako je za fiestu,jer vozim mecku oduvek i na njoj se ulje za servo pumpu ne menja nikad.Samo se doliva posto su pumpe lose pa hoce da cure.Jedino sto je bitno kod tog ulja je da sipas isto ulje.Najpouzdanije Castrol.
Jos jedan dobronameran savet promeni ipak i ulje u motoru i filtere.Obavezno.To se uvek radi kad kupis pol.auto.
[ virtualx @ 19.08.2006. 17:19 ] @
ok
i da napomenem da sam uzeo omv ulje za hidrauliku i za automacke mjenjace
ustvari to su mi dali kad sam trazio
pise fino na pakovanju da ide i za servo upravljace
isto je crvene boje kao i ono staro sto je bilo samo je ovo novo svijetlije.
ja sam mislio mijenjati ulje za motor ,ali tetak mi kaze da nemoram,jer necu nigdje daleko ici niti cu auto cesto voziti.
a de mi recite sta se sipa u onaj spremnik za vodu za hladjenje
ide antifriz ili nesto drugo posto sam vidio da je i ta tecnost crvena
ja sam dosuo vode ,pa ne znam jeli to preporucljivo
[ cozmo_im @ 19.08.2006. 19:03 ] @
Ulje (i filter) u motoru se menja OBAVEZNO svakih 10.000km ili 12 meseci ako se retko vozi auto (pa cak i ako je za 12 meseci presao 2000-3000km). Ulje stari, a ako se auto slabo vozi ili vozi kratko, onda se skuplja i vlaga na ulje i ubija mu svojstva sto znaci da ce lose podmazivati motor i ulje ce se pregrevati i moze da stvara talog u motoru (mislim na to staro ulje u motoru). A i trosak zamene ulja je toliko smesan (20-30 eur sa filterom, sinteticko recimo ili polusinteticko) u odnosu na stetu koju moze da pravi motoru.
Ne smes sipati obicnu vodu u sistem za hladjenje (samo za prvu pomoc i to jako kratko, recimo 200-300km ako ti negde iscuri tecnost na putu). Najbolje bi bilo (a to se obavezno radi kod polovnog auta) ispustiti sve iz sistema za hladjenje a sipa se MESAVINA antifriza i DESTILOVANE vode. Obicno je to 60% dest. vode i 40% stoprocentnog antifriza. Ili 50-50. Sve ti pise u uputstvu, a ako nemas uputstvo sipaj ovaj odnos 60-40. Ako je unutra crveni antifriz, kupi isti takav, neki kvalitetniji (Total, Elf i sl.). Ne verujem da ti treba vise od dve litre i to je jeftino. Naravno, kad ispustis tecnost za hladjenje majstor nek ti ispere sistem za hladjenje iznutra i kad sipa novi antifriz i dest. vodu, nek ispita sistem na pritisak.
Ovo su OSNOVNE radnje koje se rade kad se kupi novi auto. Potrebno je zameniti i filtere za gorivo, vazduh i svecice (ako je benzinac) i naravno ZUPCASTI, klinasti kais, i spaner za zupcasti. Naravno, ako motor ima zupcasti. To je potrebno uraditi ODMAH jer ukoliko zupcasti pukne... ode motor.
Jeste ulaganje, ali daleko manje od stete koju moze da prouzrokuje ne menjanje ovih delova.
Pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.