[ zivorad5 @ 25.08.2006. 17:57 ] @
Pozdrav! Razmisljam o kupovini automobila iz naslova. Zanima me sve o njemu, najbolje bi bilo kad bi se javio neko ko ga ima ili ga je imao, vozio itd. znaci kakav je auto, iskustva, koji motor je najbolje uzeti, koje su mu slabe tacke itd.

razmisljao sam i o toyoti corolli slicnog godista ali sam sad blizi opciji kupovine mazde. pa ako bi mogao neko da mi ih uporedi, nadam se da mazda nije losija (ili bar ne bitno) od corolle koju vecinom svi hvale, da se necu zeznuti ako uzmem 323 f... nekako mi 323f ima mnogo lepsi dizajn, relativno smekerski (narocito recimo crvena) u odnosu na corollu koja mi deluje bezlicno. napred je jos i ok ali onaj zadnji deo je bas ocajan kod korole rekao bih, a i vecinom nemaju ama bas nista od opreme. takodje cini mi se da mazda ima lepsu komandnu tablu, instrumente. a i mazda ima jace motore zar ne? toyota cini mi se ima 75 ks, nisam neki veliki "brzinas" ali opet ne volim bas tako "impotentne" automobile, hocu da moze fino da povuce...
[ Not now, John! @ 25.08.2006. 20:12 ] @
Vozim ja to auto. Nije loše. Ja ga vozim radije nego neka druga luksuznija i novija auta. Na zadnjim sjedištima je malo tijesno. Moja mazda ima benzinski motor, 8 ventila, 84 ks. Može lijepo da "povuče" pri preticanju i sl. Servis zna da bude poskup, ali šta očekivati od 16 god. starog auta? Malo-malo "ode" nešto. :)
[ burner @ 25.08.2006. 23:01 ] @
Imam ja :) 323F, '91. Motor 1.6 16V, karburatorski. Već je bio ugrađen plin (brc + boca od 80l). Prešao sam do sada 6000 km (imam je od maja ove godine). Nema servo, nema ABS, nema kožu, nema klimu.... Svakoga dana minimum 30 km po gradu (B.Brdo - Novi Beograd: posao, šta ćeš... :)), skoro svakog vikenda idem negde van grada (Novi Sad, KG, Zlatibor...). Platio sam je 2k€. Čim sam je kupio, promenio sam prednje gume (bile su nove Wintere, stavio sam intermediate Sava Perfecta), prednje diskove i pločice, kaiševe, filtre i svećice, ulje u motoru i menjaču. Cenovnik delova izgleda ovako:

Zupčasti kaiš - 1900 din.
Kaiš za alternator - 500 din.
Filter za vazduh - 1400 din.
Filter za ulje - 600 din.
Filter za gorivo - 250 din.
NGK svećice - 320 din/kom.
Ulje elf sport tx 15w40 mineralno - 340 din/l, ide 5,5 l
Ulje za menjač elf (ne znam oznaku) 220 din/l ide 6l
Diskovi - 3000 din/kom.
Pločice - 1600 din/par
Gume Sava Perfecta 185/90R14 - 8200 din obe, sa montažom (ovo nisu standardne gume za nju, malo su "veće")

Cene po oglasima su prilično šarene (za domaće tablice), idu od 2300-4000€ za ovaj model 323F (Astina/BG) koji se proizvodio od 1988. do 1994. godine, u zavisnosti od toga kako je auto očuvan i kakvom opremom raspolaže, mada mislim da su date bez blage veze sa mozgom. Ukoliko hoćeš 1.6 karburatorski motor, takav auto u perfektnom stanju vredi plafon 2500€. Pod uslovom da sve na njemu radi savršeno. Kod mene ne radi otključavanje prtljažnika spolja (brava je bila zeznuta) i room light (neko ko je nekada instalirao alarm se malo igrao :()

Ukoliko je limarija u lošem stanju, takav auto ne vredi kupovati. Obavezno pre kupovine proveri stanje trapa/homokinetičkih zglobova, to mora da bude savršeno. Mogu na pp da ti pošaljem adresu izuzetno korektnog servisa koji će ti lepo proveriti auto (ono što ne možeš sam da vidiš).

Pro: Iako vremešan, ovaj auto je poprilično sexy (popup lights) i strašno lepo se vozi. Servo zna da nedostaje ponekad pri parkiranju (laka je na volanu, ali mora poprilično da se mota). Originalna elektronika i elektrika je perfektrno urađena, (rade svi podizači i centralna brava posle 15 godina). Auto je startan poprilično, i umereno bučan. Pouzdan auto koji te (uz redovno održavanje) neće ostaviti na putu. Održavanje se svodi uglavnom na redovan servis. Ekonomičan sa stanovišta potrošnje goriva (ako izuzmemo BG špic kad se potrošnja meri po satu a ne po km): 7-9 l /100 km.

Contra: Neki (novi) delovi su extremno skupi: štop lampa je 12000. din, prednji žmigavci (oni u braniku) 3400 din. Homokinetički zglobovi moraju da se kontrolišu redovno, najbolje pri zameni ulja (na 5000 km), naročito ako voliš oštru vožnju. Potrošnja zna da se popne i na 12l gasa u gradu. Ne postoje airbagovi kao oprema, samo 1.8 modeli imaju ABS. Mali broj normalnih servisa. Nepregledna pozadi. ECU zna da se zbuni "kvalitetom" našeg goriva, što ponekad zna da se ogleda u oscilaciji ler gasa.

Englezi imaju odličan sajt www.popuplights.co.uk, posvećen baš ovom automobilu.

Ako te još nešto zanima pitaj.

[ zivorad5 @ 25.08.2006. 23:35 ] @
Koliko taj 1.6 karburatorski ima KS? Zanima me koje su se sve varijante motora ugradjivale u 323f, koliko imaju KS i koji se najbolje pokazao? koliko prelaze do generalne? da li je tacno da joj cesto odlazi komutator? ima li šiber? inače sam se vozio u njoj ali je nisam vozio nazalost. vozio sam corollu od prijatelja i jasno mi je to kad kazes nema servo a relativno laka na volanu. kod korole je isti slučaj. on mi je preporučuje ali ja sam vise za 323f, rekao sam iz kojih razloga.

mozda je i najbolje uzeti verziju sa karburatorom zbog jeftine ugradnje plina. a i moze i lose gorivo da guta bez problema. kad si pomenuo ECU mislio si na verziju sa direktnim ubrizgavanjem ? mislim karburatorska tesko da ima ECU :)

meni nije kako kazeš sexy zbog svetala koliko uopšte zbog oblika. čak mi se više svidja njen zadnji deo nego prednji, no nebitno. mada i svetla su joj šmekerska iako je meni čak lepša sa spuštenim svetlima :)

koliko ti je prešao auto? odlično si prošao ako si kupio za 2000, većinom su ipak skuplje po oglasima. pošalji mi pp, i hvala za link, pogledaću.

[Ovu poruku je menjao zivorad5 dana 26.08.2006. u 00:47 GMT+1]
[ zivorad5 @ 26.08.2006. 00:02 ] @
Inače sada vozim jednu još stariju hondu. jesu japanci najpouzdaniji i jesam na neki način postao ljubitelj istih ali sam u dilemi da li su oni pametan izbor za uslove u našoj zemlji naročito tako stari. iz prostog razloga što za nemačke automobile (pre svega VW,opel) moze da se ode u sabac i nabavi koji hoces polovan ispravan deo za male pare na brojnim otpadima. cak daju i garanciju. a da ne govorimo u slučaju cukanja kada treba menjati vrata,krilo,far i slično. to je novo za japance extremno skupo što kažeš, a za nemce po otpadima strašno jeftino. recimo komšija za passata uzeo vrata za 15 evra. a nama sa japancima je gotovo nemoguce da nadjemo dobar polovan deo. ali nema veze ipak bih pre vozio 323F od tupavog golfa 2 :)
[ burner @ 26.08.2006. 00:06 ] @
Citat:
Koliko taj 1.6 karburatorski ima KS?

110. Postoji i varijanta sa 90.

Motori (za koje ja znam): Benzinci: 1.6, 1.6 16V, 1.6i 16V, 1.8i 16V, 2.0 16V
Dizelaši: 1.8, 2.0 Ne znam podatke o KS tačno, imaš na onom sajtu.

Citat:
koji se najbolje pokazao?

Benzinci su generalno bolji. Injection modeli znaju da imaju problema sa lambda sondom i airflow meračem. Inače, neki ozbiljni problemi (mešanje vode i ulja, produvavanje motora i sl.) se zaista retko dešavaju.

Citat:
da li je tacno da joj cesto odlazi komutator?

Nemam pojma. U mom autu je 1991 godište :)

Citat:
koliko ti je prešao auto?


168672,6 km

Citat:
koliko prelaze do generalne?


Mnogo:) Šalu na stranu, ovde kod mene u komšiluku su dva izuzetna primerka (jedna crvena i jedna crna), jedna ima isti motor kao moj, a druga je 1.8i. Obe su prešle preko 300.000 i idu kao zmajevi... Ipak mislim da Corolla '90 ima bolji motor, mada su i Mazdini motori dobri.

Citat:
ima li šiber?


Moja nema :(

[ burner @ 26.08.2006. 00:13 ] @
Citat:
to je novo za japance extremno skupo što kažeš, a za nemce po otpadima strašno jeftino


Ma ima odličnih otpada i za Mazde :) ne brini. I to ovde u BG, ne moraš da se cimaš do Šapca

Citat:
a nama sa japancima je gotovo nemoguce da nadjemo dobar polovan deo.


eeee, treba da znaš prave ljude :) Za hondu možda i jeste problem, za Mazdu ne toliki. Jesu delovi skuplji nego za VW, Opel i šta ti ja znam, ali su DUGOTRAJNI i POUZDANI. Primer: Diskovi koje sam promenio su bili prva ugradnja!!! Nisam morao da ih menjam, ali eto hteo sam. Zamenski delovi za Mazdu de u Evropi prave u Nemačkoj, Belgiji, Holandiji i Španiji. Svi imaju TUV sertifikat.

Pogledaj PP
[ Not now, John! @ 26.08.2006. 00:39 ] @
@burner: Jesi li ti siguran da tvoja Mazda nema servo? :)
Moja ima i praktično je nemoguće okrenuti volan kad motor ne radi. Kako voziš?
Moja je prešla oko 130.000. Kupio sam je u skoro havarisanom stanju za €3000, prije 7-8 godina (tad je po oglasima najmanja cijena bila oko €5-6.000).
Moja troši skoro tačno 8 l / 100 km van grada.
[ zivorad5 @ 26.08.2006. 00:57 ] @
Hvala Burner. aj mi onda posalji i gde su ti otpadi za mazde. a ljudi koje su vam boje 323f? meni se najvise svidja crvena kod njih.

inače na onom engleskom sajtu nema svih podataka o motorima, snagama, pa ni o tvom motoru cini mi se. ako je tvoj 1.6 16v karburatorski i ako ima 110 konja to je verovatno i najbolja varijanta motora. jak je, nije preskup za registraciju, jeftina ugradnja plina i moze svakakvo gorivo da guta a da ne poludi ECU... :) koliko joj je ubrzanje 0-100?

kazes ima 110 KS... a koliko su 323F teske?? znam da je korola lagana prilicno, oko 850 kg prazna. ali ne znam kakva je situacija sa 323 f.
[ Not now, John! @ 26.08.2006. 01:19 ] @
Citat:
zivorad5: koje su vam boje 323f? meni se najvise svidja crvena kod njih.

Naravno, crvena. Ta je najbrža.
[ burner @ 26.08.2006. 06:59 ] @
@zivorad5

Citat:
:aj mi onda posalji i gde su ti otpadi za mazde

Nemam pojma :) Naručim deo i oni mi donesu (na otpadu sam uzeo zadnju policu zato što je moja bila bušna od nekih skrnavih zvučnika):) Jbg broj sam izgubio, javljam ti u ponedeljak.

Citat:
a ljudi koje su vam boje 323f? meni se najvise svidja crvena kod njih.


Meni su najlepše crne i crvene. Moja je bela.

Citat:
koliko joj je ubrzanje 0-100?

Nemam pojma, nisam merio.

Citat:
a koliko su 323F teske??


Teže su od Corollle. Moja ima 1080 kg, tako bar piše u saobraćajnoj.


@Not now, John!

Citat:
Jesi li ti siguran da tvoja Mazda nema servo? :)

101%. Samo osnovna oprema.


[Ovu poruku je menjao burner dana 28.08.2006. u 00:39 GMT+1]
[ zivorad5 @ 26.08.2006. 07:07 ] @
Ok. Nisam mislio da si merio ubrzanje nego da mozda znas fabricki podatak. Pa ni bela joj ne stoji loše... ali crvena je ipak no. 1 :)
[ zivorad5 @ 26.08.2006. 07:11 ] @
nego ljudi, jel ima problema sa tim mehanizmom/elektro motorom za podizanje i spuštanje farova?? recimo zimi da li se zaledi pa neće da se podignu, da li crkava taj mehanizam i slično... i kako to funkcioniše, upališ svetla i ona se podizu? koliko im treba vremena za to? oduvek me je intrigiralo kako vi sa 323F ablendujete ako su vam spušteni farovi :)
[ HoT_Steppa @ 26.08.2006. 08:44 ] @
Nije auto otpad u pravom smislu reci, ali je firma koja se bavi uvozom polovnih delova, a najvise za japance:
***

za info o firmi poslati pp ili e-mail

[Ovu poruku je menjao momsab dana 25.02.2007. u 13:13 GMT+1]
[ Not now, John! @ 26.08.2006. 10:42 ] @
Citat:
zivorad5: nego ljudi, jel ima problema sa tim mehanizmom/elektro motorom za podizanje i spuštanje farova?? recimo zimi da li se zaledi pa neće da se podignu, da li crkava taj mehanizam i slično... i kako to funkcioniše, upališ svetla i ona se podizu? koliko im treba vremena za to? oduvek me je intrigiralo kako vi sa 323F ablendujete ako su vam spušteni farovi :)

Ta svjetla nisu bez razloga izbačena iz kasnijih modela. :) Malo jeste nezgodno blicati i ablendovati, ali sad je u BiH po novom zakonu obavezno držati stalno upaljena svjetla. Mislim da se kvari linija auta kad se svjetla podignu. Meni je jedne godine jedan far zaledio, ali nije bilo nikakvih problema nakon što je odledio. Trenutno se nekad dešava da se usred vožnje svjetla spuste, ali ima prekidač, lijevo od volana koji se mogu podići svjetla u tom slučaju.
[ burner @ 27.08.2006. 09:08 ] @
U 323f user's manualu je explicitno navedeno da bi trebalo da zimi svetla stalno budu otvorena. Meni se taj mehanizam OK ponaša i za sada nemam problema. Ablenduje se tako što se ručica svetla povuče prema sebi, a onda se svetla otvore, blicnu 2x i zatvore :) Otvaranje traje otprilike pola sekunde.
[ Not now, John! @ 27.08.2006. 11:03 ] @
Citat:
burner: Ablenduje se tako što se ručica svetla povuče prema sebi, a onda se svetla otvore, blicnu 2x i zatvore Otvaranje traje otprilike pola sekunde.

E, kod mene toga nema, vjerovatno zbog havarije koju je imala.
[ mazda 4ever @ 22.01.2012. 20:34 ] @
tebrice ja imam 14 godina :) i takodje imam mazdu 323f 1.6 16 ventila 80 i nesto nema abs airbagove klimu kozu servo ali zato ima spojlere felge 15ice sportski momo volan rikardova sjedista sa kozom sportske amortizere remus auspuh ima telefon i td.... :D to. Po meni to je najbolje auto.Brza je od 0 do 100/kmh treba joj oko 5 sekundi a trosi 8/9 na 100 km.Oni koji razmisljaju da kupe to auto nemoj da oklevaju nego odmah uzimaj.Do sad mi se ni jednom nije pokvarila i uveravam vas da vas nikad nece ostavit na putu :D Toliko od mene :D
[ KrkaCiC @ 04.02.2012. 15:25 ] @
Bez uvrede ali
Citat:
mazda 4ever: Brza je od 0 do 100/kmh treba joj oko 5 sekundi
je malo mnogo,tj malo malo Da si napisao 10 sec pa i ok ali 5 sec do stotke