[ ilkebgd @ 30.08.2006. 09:48 ] @
Jedan moj komšija ima dosta star auto, nebitno koji, u svakom slučaju na EuroNcap crash testu taj model u fabričkoj verziji ne bi imao ni jednu zvezdicu. e sad njegov primerak je preradjen za trke, a izmedju ostalog ima i rol barove i sportska sedišta. On tvrdi da je sa tim bezbedniji u slučaju eventualnog sudara nego neko u automobilu koji ima 5 zvezdica i air bag, ali sa druge strane i običan pojas i naravno nema rol barove.

skrenuo mi je pažnju na sledeće- ako ste nekad gledali reli mogli ste da vidite često kad neka posada izleti, skuca se u drvo ili u brdo, stenu nebitno. i uglavnom nikome ništa nije bilo iako nemaju air bag-ove ali imaju obostrani pojas koji čvrsto drži telo,mnogo bolje od običnog pojasa. naravno oni imaju i kacige ali nikada se nije desilo da neko uopšte udari glavom u volan recimo. evo šta se dešava pri sudaru:



uprošćeno rečeno air bag i služi da glavom/grudima recimo vozač ne udari u volan zar ne? naravno to bi se inače desilo upravo zato što običan pojas ne drži telo dovoljno čvrsto i prilepljeno za sedište (kao što se i vidi na slici) za razliku od pojaseva sportskog sedišta. iz toga bi se moglo zaključiti da upotreba "sportskih pojaseva" eliminiše potrebu za air bag-ovima jer jednostavno oni više i nemaju nikakvu svrhu zar ne? misli se na otprilike ovakva sedišta/pojaseve...




šta mislite o ovoj njegovoj "teoriji" ?

[ Miroslav Jeftić @ 30.08.2006. 10:07 ] @
Rekao bih da se teorija baš ne drži na čvrstim nogama. Čisto po nekoj logici, zašto bi se neko zamarao sa ugradnjom (i razvojem) i do 10 vazdušnih jastuka u vozilu i dodatnih bezbedonosnih sistema (ograničenje sile zatezivanje pojaseva, aktivni nasloni za glavu, sprečavanja diving efekta itd...) ako bi sve to mogao da reši sa ugradnjom dodatna dva ili tri pojasa?! Inače, jedno vozilo koje se koristi u WRC košta više stotina hiljada evra (ili i preko milion, više se ne sećam) i kvalitet, čvrstina i izdržljivost njegove karoserije i sklopova se nikako ne može porediti sa nekim gradskim automobilom koji košta 10-11000€ +/- koja hiljada. Takođe, pojas ne bi smeo suviše da bude jak, jer se može desiti da ti slomi ključnu kost ili tako nešto zbog zaustavne sile, u čemu je i cela poenta tehnike regulisanja sile zatezanja (kod boljih automobila). Ovo sve je čisto laički, siguran sam da bi neko sa odgovarajućim tehničkim znanjem mogao to sve mnogo bolje da objasni.
[ HoT_Steppa @ 30.08.2006. 12:42 ] @
sportski pojas+kaciga+rollbar+ojacana sasija+potpisana odgovornost vozaca da SVESNO reskira zivot ≠ normalni pojas+10 airbagova+ odsustvo zelje za bilo kakvim reskirom+zelja da se ostane nepovredjen 100 %
[ Vic @ 30.08.2006. 12:50 ] @
Koliko sam ja upucen, kod automobila sa 5 zvezdica vazdusni jastuci i pojasevi sa predzatezanjem sluze da amortizuju udarac, odnosno da smanje G silu koja je pogubna za ljudsko telo. Sa obicnim pojasevima i kavezima u automobilima, G sila je i dalje jako visoka, pa moze doci do vecih unutrasnjih povreda.
[ ivicat13 @ 30.08.2006. 15:45 ] @
Mislim da na vecu sigurnost, izmedju ostalog, u sportskim automobilima utice ojacana karoserija, kao sto je spomenuo HoT_Steppa. Bas kod ceonog sudara, bez ojacane karoserije, posebno starijih modela, motor ce da mu polomi noge. Tu mi ne pomaze ni vadusni jastuk ni 5 pojaseva. Na zalost...
[ mexico @ 30.08.2006. 15:59 ] @
@ilkebgd

Samo jedno pitanje za tebe: da li si ti ikada poblize upoznao bilo koji reli auto osim sto si "gledao na TV i video kako oni izlete i nikom nista"?

Kao prvo prosle sezone je suvozac poginuo iako je bio vezan/u_kavezu/imao_kacigu i sta jos. Kao drugo takva vozila nemaju mnogo dodirnih tacaka sa normalnim putnickim vozilima. Navise su slicni po izgledu i to je sve.

Prema tome nemoguce je brkati babe i zabe tj. porediti serijske automobile sa reli automobilima.
[ ilkebgd @ 30.08.2006. 16:15 ] @
Nije u pitanju serijski auto. On kaže da su sa tim autom vožene trke, naravno ne WRC nego naš reli, kupio ga je od nekog trkača... I naravno karoserija jeste ojačana. To sa WRC-om, izletanjem i "nikom ništa" mi je pričao taj komšija, vlasnik pomenutog automobila... ja i ne kažem da poznajem reli automobile, naprotiv, upravo zato i pitam ima li istine u toj njegovoj "teoriji" ...
[ SqlByte @ 30.08.2006. 16:32 ] @
A zashto mislite da na se na obichnim ( serijskim ) automobilima ne zatezhe pojas pri udesu ?
koliko sam ja upoznat na Nissanu Almeri mog caleta negde sam prochitao da se pojasevi automatski zategnu pri udesu.... da li je to tachno ? i kako to objasnjavate ?
[ Vic @ 30.08.2006. 16:43 ] @
Tacno je da se na skoro svim serijskim automobilima pojasevi zatezu (pa cak I na zastavi), jedino sto bolje opremljeni automobili imaju nekakvo predzatezanje pojasa, tako da je sila umanjena.