[ kgman83 @ 23.09.2006. 12:13 ] @
I koji auto najbolje uzeti za te pare?
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 13:59 ] @
Zavisi sta tebi treba. Koliko sam cuo, Z10 je pojeftinila 500 evra, pa i nije toliko losa kupovina, tj. postala je konkurentna.
[ kgman83 @ 23.09.2006. 15:10 ] @
Np. polovnu golf 4, reno megan, citroen, nesto u tom stilu! I da li se isplati sesti u autobus otici np. do Nemacke i kupiti tako nesto i prevesti kod nas.
[ bakara @ 23.09.2006. 15:19 ] @
Citat:
kgman83:I da li se isplati sesti u autobus otici np. do Nemacke i kupiti tako nesto i prevesti kod nas.

Kako to mislis?
Kupis kartu i sednes u autobus?

Tesko da to ide tako....
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 16:28 ] @
Citat:
kgman83: Np. polovnu golf 4, reno megan, citroen, nesto u tom stilu! I da li se isplati sesti u autobus otici np. do Nemacke i kupiti tako nesto i prevesti kod nas.

Isplati se ako dobijes Visu, imas gde da prespavas i da odvojis makar 3-4 dana za kupovinu kola, i naravno ako znas da gledas polovna kola.
[ sasa022 @ 23.09.2006. 21:51 ] @
Prvo moras biti nacisto da li zelis nov ili polovan auto...
Zatim koliki auto ti treba....


A onda upotrebis PRETRAGU jer ovakvih tema ima vec dosta


Nisam siguran da ce sve ici glatko ako sam odlucis da uvozis auto...
[ pctel @ 23.09.2006. 23:30 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Isplati se ako dobijes Visu, imas gde da prespavas i da odvojis makar 3-4 dana za kupovinu kola, i naravno ako znas da gledas polovna kola.

I uz sve to ako znas dobro da pricas nemacki, jer Nemci nesto i ne vole engleski. Pretpostavljam da bi doterao iz Nemacke jer je tamo naj bolji odnos cena/kvalitet.

Inace, ljudi uzimaju u obzir cinjenicu da trgovci automobilima nastoje da zarade 500 EUR po autu, pa misle da mi mogli ustedeti taj novac. Medjutim, redovno zaboravljaju sledece:
- trgovci automobilima imaju ili neku dugorocnu vizu, ili hrvatski pasos pa im viza ne treba, tako da svako ko sam ide pravi dodatni trosak vize i osiguranja (50 EUR)
- trgovci veoma cesto imaju besplatan prevoz (prebace se sa ljudima koji inace kolima idu tamo), ili ih prevoz izadje jeftinije (njih 5 sedne u auto pa im putni troskovi izadju 30 EUR po osobi). Osim toga, neko pomenu autobus, kako ce covek da obilazi autoplaceve, ne misli valjda da moze pesice po Nemackoj?!). Znaci, covek kad ide individualno ovde napravi oko 100 EUR veci trosak nego sto bi to ucinio trgovac.
- pretpostavicemo da imas kod koga da spavas besplatno, sto trgovac verovatno ima, ako nemas dodaj jos 50 EUR dnevno
- Trgovci redovno kupuju, bolje poznaju mentalitet nemackih prodavaca a i vecina vlasnika ih vec prepoznaje i kao redovnim kupcima odobrava neki specijalan popust, recimo dace im auto za 200 EUR jeftinije nego coveku koga prvi put vidi.
- Trgovac zna koje finte da napravi kako bi platio manju carinu. Tako za isti auto tebe carina+pdv moze kostati 200 EUR vise nego njega.

I, sada da vidimo racunicu...
1) Trgovac je dobio auto za npr. 2000 EUR, odlazak tamo ga je kostao 50, gorivo do ovamo 100 EUR, carinu+pdv plati 650 EUR, sve u svemu 2800, cenice ga 3500, dace ga za 3300.
2) Ti si auto dobio za 2200, viza te kostala 50, odlazak tamo i obilazak 150, gorivo do ovamo 100, carina+pdv 850, sve u svemu 3350.

Znaci, sve u svemu, isao ti tamo ili ne isao, cena ti izadje takva kakva jeste, +/- 50 EUR.

[Ovu poruku je menjao pctel dana 24.09.2006. u 01:21 GMT+1]
[ vladd @ 24.09.2006. 14:21 ] @
Odgovor na takvo pitanje je jako tesko dati. Vise je socijalno nego ekonomsko. Da ne bi morao prijateljima da se "pravdas" zasto ovako a ne onako, drugacije "bolje ti je bilo da si...", ili jos gore, da kupis nesto pa da se sam "zderes".

Stvar je tvojih mogucnosti i okruzenja, da li ces kupiti ovo ili ono. Nov auto, solidan, ima neke prednosti, lako se kupuje, ima svojih prednosti i mana, ali za pare koje dajes.
Za polovan auto, treba ili da imas znanja, iskustva, poznajes dobrog mehanicara, ili da imas nekoga ko svasta (dovoljno) zna o mahanici, uvozu polovnih kola (sluzbena, taxi, poplavljena, ostecena, sa stotinama hiljada km, "vracenih")...ili da imas rodjake u inostranstvu..
Kod nas se kupuju godista i model, stanje je "specificno" tretirano, ili zanemareno ili preuvelicano. Neko lepo rece da je "realna" cena jako povoljna kupovina.

Znaci, da maksimalno iskoristis svoje okruzenje. Ili banka, lizing....jednostavno.

Poz
[ HoT_Steppa @ 24.09.2006. 19:27 ] @
pctel, u pravu si za sve ali zaboravljas samo jednu stvar, vecina automobila koji se inividualno uvezu su mnooogo bolji od ovih koje uvoze firme jer one uglavnom gledaju nizi srednji cenovni rang do opsti najnizi. Ja bih platio i skuplje 5-10 % (znaci usao bih u kategoriju srednji srednji rang cena) ali da sam 100 % siguran da je sve onako kako pise u oglasu. Kod firmi koje uvoze, nisi siguran niusta, a najvise u ono sto sve boli, a to je da li je unfallfrei i da li je prava kilometraza.
[ pctel @ 24.09.2006. 20:55 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Kod firmi koje uvoze, nisi siguran niusta, a najvise u ono sto sve boli, a to je da li je unfallfrei i da li je prava kilometraza.

Poznati stereotip - mi ovde smo svi od reda lopine i prevaranti a ovi u Nemackoj su sve same postenjacine koji ne bi slagali coveka ni za svo bogatstvo ovog sveta...
Ne bih se ja bas kladio na to... sve su to trgovci... cak i ako imas puno poverenje u Nemce ne zaboravi da u Nemackoj verovatno najmanje Nemci drze te autoplaceve, a najvise nasi, Turci, Rusi, Bugari, Rumuni... sta dalje da ti pricam. Mislim, mozda ima istine u tome sto pricas, ali nikako nije sve crno belo, vec u veoma slicnim nijansama sive.
[ i-design @ 24.09.2006. 21:05 ] @
Ja da uzimam nasao bih nekog pojedinca ko se time bavi, ali po preporuci. Neka njemu njegove dogovorene zarade, ako odradi posao kako treba i zasluzio je! Ljudi nisu ni svesni u kakvo cimanje to sve moze da se pretvori, a i pctel je uglavnom lepo objasnio celu situaciju
[ HoT_Steppa @ 24.09.2006. 21:17 ] @
Pa znam ja kakav je cim, uvez'o je drug auto "solisticki". Jedina olasavajuca okolnost je sto je imao sestru u Frankfurtu. Ali zato uzivancija voznje kola nemackim Autobahnom bez ogranicenja brzine? E zato vredi otici u Nemacku sam po kola :))))
[ vladd @ 25.09.2006. 01:05 ] @
Nisi u pravu pctel, ovde su lopine a u nemackoj su posteni. Oni svoja raubovana kola cene manje, sto je "prilika" za nase "trgovce". Kod njih ima vrednost i servisna knjizica i odrzavanje automobila. Kod nas , model i godiste, pa kao da je u top stanju. Vracanje kilometraze je postalo zezanje, svi su na "optimumu" od 150000km, iako su neki modeli stari par godina presli vise od 300000km, a u to domaci kupac ne moze da poveruje, pa ga je lako ...
Tako se na kraju dogodi (skorasnji slucaj) da je pasat sa "predjenih" 160000 imao 22 "servisa" (promene ulja), koji se radi na 15000. Lose odradjen "reset"

Poz.
[ steppenwolf @ 29.09.2006. 10:54 ] @
Samo strnance sa ovim nasim ne treba imati posla....
[ vladd @ 20.07.2007. 17:40 ] @
Pa covek postavlja pitanje sa dobrim razlogom, posto "nas" u stvari i nije bas nas...

Poz.
[ moonray @ 21.07.2007. 12:01 ] @
Znate sta je Ford odgovorio kada su ga pitali koji auto je najbolji? Rekao je: "Nov!"

Nov auto je nov auto. Zastava 10 nije nikakva Zastava, nema VEZE sa kvalitetom i reputacijom zastavinih vozila, ljudi, to je bre klasican Fiat Punto, pre neku godinu bio je auto godine, znaci kvalitet mu ne manjka! Kad je nov mirise ti bre na nov, sve je cisto, utegnuto, ne zvecka, ne drnci, ne cima, sve je ispravno, dobijes 2 godine opstu garanciju, 3 godine valjda na farbu i limariju (ili 5) i 8 godina na motor! Vozim Zastavu 10 godinu dana vec za 113 evra mesecno, auto pliva, ne cuje se kad ide, trosi 7 litara po sirovoj gradskoj voznji (kreni-stani-kreni-kociii) a moze da se smanji i do 5L i manje na otvorenom! Dovoljno je mali da bude super za gradsku voznju i parkiranje, dovoljno prostran da moze i petoro da vozi. Motor mu je 1.2 i sasvim je dovoljan ako ne zelis neku zescu voznju, sasvim dobro vuce, prenos mu je odlican.. Registracija 9 i nesto hiljada..

Auto je najbolji u prvih 5 godina i prvih 50-100 hiljada kilometara, zasto da uzmes nesto sto na oko izgleda dobro i ocuvano a u stvari mu je neko najbolje od duse uzeo?? Kupi nov auto, neces da se pokajes i budi jednom TI taj koji ce voziti jedan auto dok je nov i u "najboljoj snazi" :-)

E da, i uzmi na kredit, nikako lizing! Kad je na lizing onda se auto ne vodi na tebe nego na pravno lice, a tada su ti skuplji i registracija i silne takse koje placas pri registraciji svake godine!! Bio je neki tekst u Sat-Plus casopisu pre mesec dana..
[ StORM48 @ 22.07.2007. 02:57 ] @
Citat:
moonray: ...sve je cisto, utegnuto, ne zvecka, ne drnci, ne cima, sve je ispravno, dobijes 2 godine opstu garanciju


Haha! Čekaj dok "stručnjaci" uzmu stvar u svoje ruke. Vrlo brzo će biti ono "tek sam ga kupio, a otpadoše mi vrata, propalo je staklo, nešto mi zvecka napred...

Ti si se dobro ovajdio, jer od Zastave imaš samo onaj tiganj napred, sve ostalo je "Made In Italy".
A tek sad će da bude smejurija, kad krenu prekaljeni majstori na posao. K'o nekad.

Pozdrav
[ HoT_Steppa @ 22.07.2007. 10:16 ] @
Ajde da ne pricamo napamet dok ne vidimo domacu Z10.

SBBKBB
[ cozmo_im @ 22.07.2007. 10:33 ] @
Citat:
StORM48:
Ti si se dobro ovajdio, jer od Zastave imaš samo onaj tiganj napred, sve ostalo je "Made In Italy".
Pozdrav


Mislis "Made in Poland". Tamo se sklapa, isto kao i Astra Classic II koja ce od 01.08. se prodavati bez carine. Osnovi model sa 4 vrata ce biti 10800, a modeli sa 4-5 vrata sa klimom, podizacima, centralnom bravom, i koznim upravljacem sa daljinskim komandama kao dodatnom opremom 11500e (motor 1.4 16v TWIN PORT, 90ks, dakle noviji Opelov motor koji jeste slabiji od 1.6 16v, ali zato je pouzdaniji i nema hronicnu potrosnju ulja kao 1.6). Mada sam cuo da ce i verzija od 10800e imati klimu ali bez podizaca, imobilzatora motora, koznog upravljaca, ISO-FIX sistema za decija sedista i sl.

Ja bih pre gadjao tu Astru Classic II, ako bude za 10800 sa klimom, ona varijanta sa 5 vrata je, em drasticno jaca od Z10, em veca, komfornija i pouzdanija od Punta u svakom pogledu.

Zastava ce ih sklapati od kraja 2008, a do tad ce biti uvezeno oko 10000 vozila, znaci - bice ih na lageru uvek.
[ vladd @ 22.07.2007. 14:55 ] @
Tesko da ce "bazna" Astra biti sa klimom. Vec mi se povraca od "nemackog" odnosa prema opremi. Kalkulisu te jadne "podizace" kao da su termonuklearna oprema. Jad, za delice koji na trzistu kostaju manje od 100€, a za "prvu ugradnju" u fabrici nisu ni 20.
Pretpostavljam da je osnovna verzija sa drzacima za case, sledeca sa podizacima, a luks sa siberom, za klimu ce trebati na sve plus jedno par hiljada. Voleo bih da gresim.

Astra nije kod nas da bi bila "po meri" kupaca, nego da se privuce GM, da otvori pogon kod nas. To nije prosta odluka, ne mogu oni tako lako da brljaju po brlogu VAG-a, osim nasih "kvaliteta", morace da dobiju saglasnosti velikih igraca za takav potez. Pezo nije mogao.

No taj deo ne zavisi od nas, nase je da uzivamo u blagodetima onoga sto nam pruze, licno ne smatram da treba da se radujem novoj staroj astri, smatram da je to previse para za takav auto, i bez carine.
Damping cenu ni u ludilu ne smeju da pomisle, a ne da ponude, sto bi bilo "normalno" za osvajanje trzista, pa balkanski trgovinski sporazum bi omogucio visemilionsko trziste...

Poz.
[ StORM48 @ 22.07.2007. 16:52 ] @
Citat:
vladd: Pretpostavljam da je osnovna verzija sa drzacima za case, sledeca sa podizacima, a luks sa siberom, za klimu ce trebati na sve plus jedno par hiljada. Voleo bih da gresim.


Grešiš. Biće i super-deluks, sa blago zatamljenim šiberom. Zatamnjenje je dodatna oprema, ali mnogi neće hteti da se odluče za to, pošto prvo moraju da dokupe sva sedišta i rezervni točak.

Pozdrav

P.S. Doplata za rezervni točak bi mogla biti oko 1200€
[ cozmo_im @ 22.07.2007. 18:34 ] @
Za 11500e se dobija:

OPEL ASTRA CLASSIC, Putnicko - 5 vrata, Z14XEP, 90KS, ABS,Tonirana stakla,2xAirbag,Servo volan, Klima,Centralna brava,Elektro podizaci prozora,, Osnovna, Manuelni 5-brzina.

Standardna oprema je servo za volan, ABS, treci naslon pozadi, imobilajzer...

To je oprema kao i ACTIVE A/C za Getza recimo koji je bez popusta 12500 skoro sa tom opremom, dok je Accent 13500 sa slicnom opremom (nesto izmedju Family i Leader modela). Pri tom Getz ni u jednoj varijanti nema ABS.

Ne bih se slozio da je losa kupovina jer Classic II ima mnogo bolje materijale unutra od Astre G, ima Twin Port motor koji se pokazao kao pouzdan, lepo ide, trosi manje id starog 1.4i motora. Ima i 4 zvezdice na NCAP testu.

Tako da ne bih rekao da je losa kupovina za 11500e na drumu sa odlicnim paketom opreme.
Realno, nadjite nov auto te klase i kvaliteta (ipak Astra nije los auto, cak naprotiv) s tom opremom, Euro 4 motorom, da nije na snizenju - za tu cenu.

PS - Ne pominjite Logan, Astra je avion za ono...
[ vladd @ 22.07.2007. 20:16 ] @
Mozda jeste, mozda nije "dobra" kupovina. Nevezano za ljubav prema marki, dobija se nov auto sa solidnom opremom za izlazak na ulicu.
Ali, recimo moja situacija. Trebao bih da prodam krsa, starog 18 god, za 2k5€, sa nekom opremom, bez erbega i ABS-a, ostalo isto, da izbecim jos 3k€ za ucesce za kredit od 9k evra i da imam, po mom ukusu samo "vremenski" pomak, sa slicno ruznim (ili malolepim) autom, bez "uzbudjenja" neke ekstra tehnologije ili imidza ili brzine. Prosto, staro za novo plus dvogodisnja plata.

Sa te "tacke" gledista, za 11,5k€, tri cetiri godine star C5, ili alfa 156, podmladjenje "samo" 13 god, ali uz "dozivljaj" plus.

Pri tome, slabo mi je izgledna buducnost, da cu voziti astru bar 10 god, znaci za jedno 3-5, prodaja, verovatno za 3-5k€, pa ispada da me voznja kosta bar 1500€ godisnje, bez goriva i troskova...
Znaci jedan znacajan clan domacinstva, koji trosi a nije nesto "ekstra".
Mislim da bih se pre odlucio za 3-5god staru 156-icu, ili za neko vreme 159, kad ostari.

Poz.
[ cozmo_im @ 22.07.2007. 20:59 ] @
Ja nikad ne bih imao dilemu novo ili polovno za te novce. Da odmah sad imam novce, dvoumio bih se izmedju Accenta i Astre Classic II (Accent je 11.600e sa popustom od 1800e trenutno, ali jos kojih 1-2 nedelje).

Inace, rata za tu Astru je oko 150e (140e ako je ucesce 2875e) sa ucescem od 20%, jer to je cena full, sa PDV-om. Pri tom Astra Classic II uopste nije zastareo auto jer ima motornu grupu koja pokrece novu Astru, drugaciju (moderniju) instrument tablu (+ odlicni materijali unutra, mislim da se za 11500 dobija trokraki kozni volan), a i sam izgled auta nikako nije zastareo. Novi Accent je odlican (pogotovo sad dok je na snizenju).

Imas na Astru garanciju 2 godine bez obzira na kilometrazu, Accent 100.000 ili 5 godina. Pri tom, Astra se lako prodaje posle 2-3 godine ako hoces nesto novije, nece joj vrednost toliko pasti.

Realno, isplativo je. A i jedan i drugi auto nisu losi i dosadni za voznju. Naprotiv. Novo je novo, ne zelim opet da imam nesto sto je preslo 100.000km, zelim NULU na kilometar satu.