[ echo44 @ 24.09.2006. 21:03 ] @
| Nedavno sam kupio zastavu 101, i imam problem da ga upalim. Akumlator je bio prazan, napunio sam ga i palio je, ali se brzo ispraznio. Jedan moj prijatelj je pogledao auto, rekao je da je regler neispravan, pa sam kupio novi. Ali, auto opet po starom. Mislio sam da kupim novi akumlator, ali danas kad sam palio kola, upalio iz prve, probao sam nekoliko puta i palio bez problema. Sta vise, punjac akumlatora pokazuje da je akumlator pun. Da li je problem u akumlatoru ili nesto drugo?
I lampica za akumlator na kontrolnoj tabli stalno gori!!!!!!! |
[ Shomi-1 @ 24.09.2006. 21:29 ] @
Da li on vergla uopste kad ga uhvati to da nece da pali?
Cim ti gori lampica od akumulatora to ti je znak da alternator ne puni. I uzalud punis akumulator kad ce se opet izprazniti. Uradi mali test da bi utvrdio da li alternator puni ili ne! Upali ga, skini kleme sa akumulatora i upali sve el. uredjaje na autu (svijetla, ventilator, brisace...) i ako ti se motor ugasi problem je sa alternatorom. Znaci motor mora nesmetano da radi i kad uradis sve ovo sto sam ti nabrojao.
Pozdrav
[ vladd @ 25.09.2006. 01:14 ] @
Tu "akciju" izvedi brzo, posto neopterecen alternator podigne previse napon, i crknu mu diode. U svakom slucaju, moraces da pregledas alternator i akumulator. Mozda je najbolje da odneses akumulator na testiranje (kao jeftinija opcija). Ja sam sa svojim bivsim kecom, takve probleme resavao kupovinom novih delova (alternator i akumulator), ali se na kraju nije isplatilo, zbog "opsteg" propadanja auta.
[ echo44 @ 25.09.2006. 10:33 ] @
Hvala na odgovorima.
Uradio sam kako si opisao, skinuo sam kleme i motor se nije ugasio, i radi sve, i svetla, i brisaci, i ventilator. Jel to znaci da alternator puni kako treba?
A lampica jos uvek gori.
[ Shomi-1 @ 26.09.2006. 21:14 ] @
Da, puni ali mozda ne kako treba. Da li lampica gori punim sjajem(kao kad das kontakt) ili samo "zmiri"malo?? Predpostavljam da je ovo drugo. To znaci da su ti "crkli" poluprovodnici(diode) u alternatoru, ali to nije nista strasno.Tacnije, alternator proizvodi naizmjenicnu struju a tu su diode koje propustaju struju samo u jednom smjeru(dobija se jednosmjerna). I tada struja moze samo da ide iz alternatora u akumulator uprosceno receno. Ja sam dok sam imao zastavu vozio punih 10 godina sa alternatorom kojem su bile "crkle"diode, stalno mi je bila upaljena lampica(smanjenim sjajem da se tako izrazim). I nikada nisam imao problema sa strujom. Akumulator mi nikada nije ostao prazan u svom normalnom zivotnom vijeku.
Nisi odgovorio, kad to nece da upali, da li daje ikakav znak kad okrenes kljuc??? Ili samo "mrtvo" okrene alanser?Mozda ides u pogresnom smjeru.
Pozdrav
[ echo44 @ 27.09.2006. 13:14 ] @
Auto nije palio zbog akumlatora, nije drzao struju, ispraznio se tokom noci, tako da sam kupio nov akumlator i sad pali bez problema. A svetlo onako zmirka, tek malo se vidi da gori, ali ako nije nista strasno vozicu tako, vec dva dana nemam nikakvih problema, nadam se necu ni u buduce, sada pali iz prve.
Hvala na odgovorima i pozdrav!
[ pantLA @ 18.02.2007. 16:44 ] @
Vidim da je tema stara, ali i ja sam imao isti problem. Regler nije namesten lepo, pa cetkice ne prijanjaju celom povrsinom.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.