[ markulja @ 28.09.2006. 02:19 ] @
Evo ovako, drug i ja smo se opasno popalili da napravimo ovako nesto:




Ima li neko iskustva u ovakvom ili nekom slicnom projektu? Znaci mi smo totalni pocetnici....
I jos jedna napomena, budzet nam je prilicno ogranicen ,tako da bi koristili sto jeftinije delove, po mogucstvu besplatne
[ mariobg @ 28.09.2006. 12:22 ] @
Moras bas dosta da proucavas... A kad napravis, mora atest da zadovolji...
Najpogodnija je buba za to. Zadrzis samo njenu kutijastu sasiju sa trapom i motorom... ali i ona je u samom startu 100-200 evra...
Batali.
[ markulja @ 28.09.2006. 22:46 ] @
Nisam ni planirao da ga registrujem, tako da mi i ne treba atest Koristili bi ga samo za divljanje po prirodi Mislio sam nesto prosto da napravim, samo da napravim metalni ram od cevi, bez karoserije od bube, ovako nesto:




Malo da odradimo sire nego na slikama kako bi mogli da uglavimo dva sedista, a ako ne moze onda bi bio jednosed...
[ ventura @ 28.09.2006. 22:57 ] @
Citat:
markulja: Nisam ni planirao da ga registrujem, tako da mi i ne treba atest :) Koristili bi ga samo za divljanje po prirodi :) Mislio sam nesto prosto da napravim, samo da napravim metalni ram od cevi, bez karoserije od bube, ovako nesto:




Malo da odradimo sire nego na slikama kako bi mogli da uglavimo dva sedista, a ako ne moze onda bi bio jednosed...


Samo ovo što vidite na ove dve fotke će vas sigurno koštati 2-3 hiljade evra... Pa onda dolazi motor, menjač, kako to spojiti sve na točkove, pa sedišta, pa upravljanje, kočnice... itd itd...

Bez 5-6 hiljada evra ja ne bi ni pomišljao na ovakvo nešto...

P.S. Ove stvarčice sa ovih fotki koštaju više od 15,000 evra, jer su to sve ozbiljne stvari... Za tih 5-6 hiljada vi možda možete napraviti nešto najjadnije i najjeftinije, čisto da se kotrlja...

[Ovu poruku je menjao ventura dana 29.09.2006. u 00:10 GMT+1]
[ markulja @ 28.09.2006. 23:37 ] @
Ne planiram da idem na pariz-dakar reli pa da mi treba neka ozbiljna masina
Evo trazio sam malo cene po netu http://gokarts1.com/
Cevi za ram ne verujem da su skupe, tako da ce tesko ono sa slike da kosta 2,3 hiljade. Nacicemo cevi negde na otpadu, tockove cu uzeti od dede iz sela od starog motokultivatora, skrpice se sve za male pare, ipak je ovo Srbija kod nas moze sve Nadjemo neki stari mali auto, sa njega poskidamo sve sto nam treba, evo fica npr, registrovana i u voznom stanju kosta 200e, mozda mozemo uzeti i motor iz nje, odgovara nam zato sto je zadnja vuca
[ ventura @ 28.09.2006. 23:44 ] @
Citat:
markulja: Ne planiram da idem na pariz-dakar reli pa da mi treba neka ozbiljna masina :)
Evo trazio sam malo cene po netu http://gokarts1.com/
Cevi za ram ne verujem da su skupe, tako da ce tesko ono sa slike da kosta 2,3 hiljade. Nacicemo cevi negde na otpadu, tockove cu uzeti od dede iz sela od starog motokultivatora, skrpice se sve za male pare, ipak je ovo Srbija kod nas moze sve :) Nadjemo neki stari mali auto, sa njega poskidamo sve sto nam treba, evo fica npr, registrovana i u voznom stanju kosta 200e, mozda mozemo uzeti i motor iz nje, odgovara nam zato sto je zadnja vuca


Kda nešto pokušavaš da napraviš od nule.. Nikad nemoj da uzimaš "best case scenario", i da žmuriš pred činjenicama.

Pogledaj recimo ovaj link:
http://www.hawkmotorsports.com/parts.asp

To su ti cene delova, manje više to sve moraš da ugradiš u to vozilo ako hoćeš da to liči na nešto. Kad sabereš sve, to mu dođe oko 16k dolara, carina i porez da to uvezeš kod nas, to ti je onda oko 20,000 evra... samo delovi, bez motora i šasije (+5k najmanje).

Cevi kakve ti trebaju teško možeš da nađeš na otpadu, a čak i da nađeš sigurno nisu jeftine. Druga stvar je što varenje ovakve konstrukcije ne može da ti odradi komšija pera koji ima aparat za varenje... Čak štaviše, treba ti odličan majstor koji ima sav potreban alat, i koji zna šta radi da ti napravi ovo sve kako treba.

To što ti hoćeš, ta maksimalna štednja, da uzmeš motor od nekog starog auta, da ti majstor žika iz kraja to vari, da kupuješ sve po otpadima, to će te ukupno sve koštati tipa 5-6 hiljada evra.
[ pctel @ 29.09.2006. 02:11 ] @
Jesi li nasao ovu staru temu:
http://www.elitesecurity.org/t133006
Nadji dokumentarni film "Prety Diana", to je nesto sto se mora pogledati...
Ja sam prikupio dosta informacija ali sam na kraju odustao zbog porodicnih obaveza.
[ markulja @ 29.09.2006. 02:25 ] @
Da, kad se sve sabere predje malo 16k dolara, al pogledaj malo sta oni sve nabrajaju tamo, pa traze 208 dolara za nalepnice jbt!!!! Plus jos koliko se delova i ponavlja, javljaju se po 2 , 3 razlicite verzije istog dela. Al dobro, ajd da kazemo da mi sve to treba i da bi me kostalo preko 20k, i onda bih sve to sklopio kao lego kockice i gde je tu zadovoljstvo?
Ja hocu samo da u slobodno vreme pravim neko vozilo koje ce mi, kad ga zavrsim, koristiti cisto za zabavu, a ne za neke ozbiljne trke. Poenta i jeste u tome da od smeca napravis nesto zanimljivo, ne da sve dobijes na tanjiru!
Sto se tice majstora, ja bih bio u njegovoj ulozi, jos kao klinac sam pored oca naucio da varim, mada vec duze otkako studiram nisam bio u kontaktu sa aparatom, moram prvo obnoviti gradivo A gde zapne tu je cale da pripomogne.
Sutra cu bas otici negde da proverim koliko su cevi.
Evo ti jos malo cena gotovih vozila: http://www.blitzworld.co.uk/content.php?categoryId=145 najskuplji je 1674 funti sa porezom

Sto si bre odustao pctel, sad bih imao nekog sa iskustvom da me upucuje, a ne ovako moram na slepo Sta se uopste koristi od bube, motor i zadnji deo karoserije sa drzacima za motor? Ja sam mislio da sve pravim sam, bez karoserije nekog auta, prvo da nabavim motor pa onda da odradim drzace za njega i sam napravim karoseriju... Vesanje sam vec osmislio kako bih odradio, ove slike su mi dale inspiraciju za to, i jos po nesto: http://www.louisville.edu/spee...sae/baja/photos/2004-mfg.shtml

[Ovu poruku je menjao markulja dana 29.09.2006. u 03:46 GMT+1]
[ ypow @ 29.09.2006. 03:17 ] @
Pa neće on na trke po Mohavi pustinji
Za 20.000 evra se odradi mašina sa titanium cevima, Recaro, Momo... sportskom opremom i motorom od 3.5 litra i podešavajućim amortizerima iz tuarega, i sve to da se odradi u Americi a uveze preko Australije
Ono što hoću da kažem da se u Americi takve stvari rade po porudžbini u radionicama ili se poruče namenski gotovi delovi, i kući se sve samo šrafi i gotovo (slično hot rod automobilima sa tv-a). A ono iz tvog linka je baš za trke, ako se ne varam.
Mislim ko ne bi hteo makinu od samo 300 kg sa 110 konja ....

http://www.hawkmotorsports.com/formula_cross.asp

Ali neće markulja da skače po peščanim dinama tri metra i vis. Nemoj da me pogrešno razumeš, ta oprema opravdava svoju cenu jer je profi i jer je stvarno potrebna nekima, ali šta će markulji nalepnice od:

Citat:
Silver for dark car complete set $109.00

standard set of stickers complete set $99.00
i slično.

@ markulja

Ono sa tvog linka je po meni više za uredjene off-road staze (mislim na traktorske puteve, staze i sl.) - off road karting . Nešto tako imaš i kod nas za 2.500 do 4.000 evra gotove (firmirane) male dvosede od 50, 100 i valjda 250 kubika. Isto ovako sitni, izgledaju zanimljivo.

Za 4-6k evra se radi bagi, i to da izgleda extra.

Znači imaš bubine motore od 1200, 1300, i "ozbiljniji" 1600 kubika. Motor iz fiće je 750 i ne bih rekao da je baš za prirodu (uzbrdo, nizbrdo, rupe, blato...). Ako hoćeš nešto baš za prirodu,treba ti veća visina vozila - klirens (rastojanje poda od tla, kao i malo veći točkovi), zadnja osovina kod bube ima nezavisno oslanjanje točkova jednog od drugog (takodje pogodno za neravnu "prirodu").Prostije od bube ne možeš da nadješ i da hoćeš. Motor (solidne jačine, izdržljiv ko mazga), zadnja vuča, veliki točkovi, pozadi nezavisno oslanjanje (za napred nisam siguran, mislim da nije), REZAK zvuk... Ako baš nećeš nećeš ni šasiju da zadržiš, navariš jake šipke istih dimenzija, pa sve ostalo na njih.

Što se tiče varenja, možda ne može da završi komša Pera, ali rođa Pera sa sela koji je kao varioc sa 30-35 godina staža u postrojenju pri čemu je radio na kamionskim prikolicama i vagonima za voz savršeno može da završi posao, a čak da ti nabavi i nešto materijala .

Svako okruženje traži drugačije konstruisanje. Npr. pogledaj sledeću sliku (iz Venturinog linka):

http://www.hawkmotorsports.com/photo_viewer.asp?pic=int_front

Nekome smešno široko rastojanje izmedju točkova iste osovine i čudni kramponi drugome savršeno imaju smisla.

Citat:
mariobg: Moras bas dosta da proucavas... A kad napravis, mora atest da zadovolji...
Najpogodnija je buba za to. Zadrzis samo njenu kutijastu sasiju sa trapom i motorom... ali i ona je u samom startu 100-200 evra...
Batali.


Što kaže Mario, imaš dosta da proučavaš. Raspituj se po forumima, kod poznanika, gde stigneš, da bi shatio šta ti je odgovarajuće, a ne preskupo. Dolazi zima, pa na proleće... Osim ako se ne predomisliš?

@ mariobg Što da batali? Ljudima po gradu 200e koštaju samo pojačala???


Al sam se raspisao...
Aj pojz!
[ ypow @ 29.09.2006. 03:56 ] @
Tek sada sam video sveže odgovore iznad mog

Hteo sam samo da dodam da se meni ove off-road karting varjante ne svidjaju. Ja sam za nešto malo robusnije Da stvarno bude off-road.

A ako ćeš kart varjantu, onda mislim da će i fićin motor da posluži., manji točkovi i piči ko zmaj.

Nisam siguran, što se registracije tiće, da li je npr. za trajnu potrebno da vozilo ne može da postigne više od 50km/h, jer se, koliko znam traktor vozi eventualno sa PSP-om, kao i motor do 50 kubika, freza, ganci-mobil Svi se oni registruju na trajno (osim poslednjeg, koji i ne mora da se registruje ).

edit: Ono o čemu sam pričao da ima da se kupi kod nas, to je iz pctel-ove prve poruke iz njegove teme o samogradnji.

Pojz!

[ ton_majstor @ 29.09.2006. 08:27 ] @
Citat:
A ako ćeš kart varjantu, onda mislim da će i fićin motor da posluži., manji točkovi i piči ko zmaj.


Eh, kad bi bilo tako lako...

Prvo, nema NOVOG Fiće već 20 godina. To znači da su delovi i u MENJAČU tu negde matori. Menjač i diferencijal su presudni za "offroad"!

Drugo, treba rešiti problem prirubnice - gumenog zgloba (đunte), koja i kod drumske vožnje Fićom riknjava nonstop, akamoli kad kreneš da "pičiš" po vrletima!
Mislim, nije problem da kreneš u pustolovinu ako su ti poluosovine tj. njihovi krajevi, četvrtke, zupci, BESPREKORNI!
Dalje, ako nabaviš ORIGINAL đunte iz Italije (ove iz domaće "radinosti" su od livenog gusa, s*****) i ako menjač ima maltene besprekornu mehaniku unutra.

U suprotnom polomićeš sve posle 100 metara! Dobar, naštelovan Fićin motor, iako je "jak" samo oko 25-27 KS ume da izlomi sve "za sobom"!

Verujte mi, imao sam tri Fikusa. Jedan je išao skoro 160. Ne baš uvek i ne baš dugo.

Pozdrav!
[ markulja @ 29.09.2006. 10:05 ] @
I meni se svidjaju robusnije varijante,al one bi onda kostale "maaalo" vise nego sto sam planirao, obistinila bi se venturina predvidjanja o ceni
Tako da bih pravio nesto izmedju, slicno ovim kartinzima samo malo vislje, pa bi valjda posluzio i fickin motor koji mogu da dobijem za dz, pa nek ide koliko ide, valjda cu imati srece pa da ne stradaju menjac, diferencijal il prirubnice cim krenem Racunam, ipak je fica i pravljena za selo, a i ova moja verzija ce biti dosta laksa od fice pa nece puno opterecivati masinu.
Al ovo je tek pocetak planiranja, i ne mislim da krenem sa radovima pre proleca, a do tada cu valjda osmisliti sta sve i kako ciniti
[ ypow @ 29.09.2006. 13:38 ] @
Kada sam mislio na kart varjantu sa fićinim motorom, nisam mislio da se vozi baš offroad, već neke civilizovanije varjante (pominjani traktorski putevi, neke staze itd.) - reli, jer fizički onako nizak sa malecnim točkićima pokidao bi pod kada bi upao u veću rupu.
[ markulja @ 29.09.2006. 14:20 ] @
Evo ovde par snimaka nizih kart verzija, vecinom se krecu po kolko tolko uredjenim putevima, al savladjuju i lepe prepreke. http://www.muddybuggies.co.uk/videoclips.htm Mogao bih i ovako nesto da pravim, mozda bih ga samo malo vise podigao
[ swdn-unltd @ 30.09.2006. 17:58 ] @
Mislim da ti je ovako nesto ,najbolja opcija

http://www.pungas.com/galerija...mage.php?album=308&pos=121

vidi na ovom linku ima jos par slicica

http://www.pungas.com/galerija...mage.php?album=308&pos=123


Cini mi se da je pravljen na bubinoj sasiji i sa bubinim motorom.

poz
[ markulja @ 30.09.2006. 20:37 ] @
Ja bih ga ipak malo vise ukrasio
Mislim da nije bubin motor, evo na ovoj slici se vidi da ima hladnjak, a bubin motor je vazdusno hladjen http://www.pungas.com/galerija/displayimage.php?pos=-1 2344
Naopako al je poleteo na ovoj slici, mogu da se kladim da se raspao kada je sisao niz brdo http://www.pungas.com/galerija...e.php?pid=12348&fullsize=1
[ ypow @ 30.09.2006. 21:48 ] @
http://www.muddybuggies.co.uk/videoclips.htm

sa ovog linka su stvari za "reli" - znači freestyle vožnja po blatnjavim, peskovitim ... putevima medju lokalnim selima
Vidi se da je u njig uloženo dosta, bar 10.000e. (onakvi bolidi -komleti za samogradnju se u zapadnoj evropi prodaju od oko 7-8000e,)

Skroz suprotno sa pungas.com se vidi da je ono napravljeno nešto na brzaka (ako nisi primetio, sa strane nije ogradjen, nije vezan lik, opušteno može da izleti )
Ako si primetio, i on ima "šasiju" - znači nisu samo šipke, već ona ploča. Najbolja kombinacija Ploča + šipke kao ojačanje, izvarene u X. Ako to pukne, nek ide sve u .....
edit: likovi su profi (pa pogledajte stazu), nisam hteo da ono "na brzaka" zvuči drugačije nego što piše


Da ti dodam da je najjača konstrukcija ako se radi iz trouglova. znači gledaj kako bi pri vožnji reagovale sile, pa tako konstruiši..

[Ovu poruku je menjao ypow dana 30.09.2006. u 23:41 GMT+1]
[ markulja @ 30.09.2006. 23:41 ] @
E ja planiram da napravim nesto slicno ovom sa muddybuggies.co.uk , al po ceni ovoga sa pungas.com , pa da krenem u pohod na sela Videcemo dal ce mi poci za rukom

Za sada samo planiranje i prikupljanje delova. Sutra cu da zovnem cala i da popricam sa njim sta mi je ciniti, covek automehanicar vec 30+ godina, moram ga poslusati sta god da kaze Tada cu valjda odluciti koji cu auto koristiti kao donora za delove, pa onda mogu krenuti u detaljniju izradu konstrukcije.

Najradije bih uzeo motor od fice zato sto ce me jeftinije izaci, al me muci sto fica nema karoseriju pa bih morao sam praviti sto bi bilo veoma komplikovano, dok ce me buba vise kostati...dilemi nikad kraja

Kad bih jednostavno mogao da odsecem ceo zadnji deo fice sa sve motorom, menjacem i oslanjanjem, poskidam svu nepotrebnu limariju, ojacam i produzim cevima skroz do napred, i gotovo pola posla A ako to ne uspe mozda naletim i na neku bubu za dzabe, uvek treba biti optimista