[ MatezYU @ 16.10.2006. 09:38 ] @
Pozdrav!

Hajde, može li neko da mi objasni kako mogu da naštelujem gas da mi najmanje troši a opet solidno da vuče auto.. Da li ler gas na karburatoru isto utiče i na ler gas kada auto radi na gasu ili samo za gorivo?
Ima jedno crevo koje vodi u karburator i na njemu se nalazi šraf koji u koji ide veliki imbus ključ. Čuo sam da ako malo zavrnem taj šraf onda smanjujem potrošnju a ko ga otpustim povećavam...
Da li može neko detaljnije da mi objasni kako se to šteluje.. Ne bih da gnjavim majstore!
[ HoT_Steppa @ 16.10.2006. 10:06 ] @
Sraf za stelovanje smese karburatora se nalazi na samom dnu grla motora i nije vezan mehanicki ni sa cim, jer je ustvari samo jedna iglica koja se pomera kroz kanal za vazduh vezan na venturiju i regulise smesu na leru i nikako smesu kad je motor u upotrebi, dakle ne u voznji. Taj deo se odradjuje izborom velicine dizni, radnih.

No rad na leru i je bitan za funkcionisanje motora pod saugom, te bi bilo dobro da smesa bude korektno odmerena prema stanju kako motora tako i samog karburatora.
Uzimajuci u obzir navedeno, postoji samo jedan nacin koji je korektan, dakle, na strijim karburatorima i motorima se ne moze ici putem merenja CO vrednosti jer motori cesto vise nisu u marginalu sto je fabrika zamislila kao normalno . Procedura je sledeca:

Spustanjem ler gasa na vrlo nizak nivo dakle na nivo da motor radi jako neravnomerno. Toliko nisko da se nalazi na granici da se ugasi.
Naravno da motor treba da bude zagrejan na punu radnu temperaturu dok se stelovanja izvode.

Kad ste spustili ler gas toliko nisko da se motor trese, ali ne i toliko nisko da ste izgubili pritisak ulja!!!!! srafom za regulaciju smese se trazi zona gde motor najmanje trese. Nemojte se iznenaditi ako sve ovo izvodite na oko svega 500-600 rpm, sto je relativno normalno za ovu proceduru.
Kad ste nasli najmirniji rad motora, (ovom procedurom je svedena zona najboljeg rada na uzu minimalu reda pola kruga srafa levo/desno ) jednostavno dici ler gas na propisani koji se za vecinu auta nalazi na oko 800-900 rpm.

Thats it, sve drugo je pogresno, jer je ovo upravo to sto vasem motoru treba za stanje u kojem se nalazi.

(Saug se da takodje stelovati, i on se steluje u mehanizmu razvoda klapne koja zatvara vazduh (gornje) i odnosu koliko se otvara donja klapna za odredjeni ugao u odnosu na gornju klapnu.
Nemiran rad motora pod saugom posle stelovanja smese, je relatiran na habanje u samoj osovini ili razvodnog mehanizma spojnica dva zasuna.
[ MatezYU @ 16.10.2006. 10:14 ] @
Ja se izvinjavam.. Mislio sam na auto-gas u kolima... Dakle kada imam gas u kolima pa hocu da namestim da mi dobro vuce a i malo da trosi (ako je to moguce) :) Dakle, ne na stelovanje karburatora nego na dovod auto-gas-a!
[ HoT_Steppa @ 16.10.2006. 10:38 ] @
Prvo moras da nastelujes auto na benzin. A pre toga da stavis nov filter za vazduh i da ocistis/zamneis svecice. Kad je auto nastelovan na benzin, tek se onda steluje na TNG. Stelovanje je manje vise isto kao za ler gas, samo se radi na isparivacu. Smesa se regulise odvrtanjem/zavrtanjem (bogatije/siromasnije) na samom isparivacu. Onda uzmes, probas, provozas se, ako nisi zadovoljan stelujes jos. Po pravilu treba da smesa bude jednaka na benzinu i na autogasu, s tim sto neki vozi iskljucivo na gas pa odvrcu/ zavrcu po njihovim potrebama. Ne mozes da imas i snagu i malu potrosnju, ili jedno ili drugo. Ako hoces optimalno, onda isto kao i na benzinu.
[ pctel @ 16.10.2006. 15:46 ] @
Citat:
HoT_Steppa: regulise smesu na leru i nikako smesu kad je motor u upotrebi, dakle ne u voznji.

Tako sam i ja mislio dok nisam uzeo alat i znatno povecao ler gas (iz sebi poznatih razloga). Mislio sam da se potrosnja nece povecati, ali naprotiv - potrosnja se takodje znatno povecala. Analizirajuci malo situaciju dosao sam do zakljucka zasto je to tako - kad upalis auto motor radi na leru, kad saltas motor radi na leru, kad stojis na semaforu motor radi na leru, kad propustas pesake motor radi na leru, kad upadnes u guzvu motor opet uglavnom radi na leru... sve u svemu, u uslovima prosecne gradske voznje, motor >50% vremena radi na leru.

Sto se autogasa tice, ne vidim razloga da se podesava na jednaku snagu na plin kao i na benzin. Ja sam imao sportski auto sa plinom podesenim na naj ekonomicniji rad - nije mogao preko 130km/h i nije imao neko ubrzanje, ali je potrosnja bila vise nego korektna. E, onda, vozim ja tako, krenem da preticem i vidim auto sa druge strane, samo stisnem gas i cvaknem onaj prekidac za benzin - auto polece kao iz katapulta, lepeci putnike za sedista i preskacuci celu kolonu pre nego sto onaj iz suprotnog smera pridje na opasno rastojanje. Kad zavrsim preticanje onda samo vratim prekidac i opet vozim ekonomicnu voznju...
[ gorcilo @ 16.10.2006. 20:36 ] @
U principu treba dici obrtaje na oko 3000 ako imas obrtomer i onda zavrces taj imbus sraf sve dok ne pocne da se gusi i onda odvrnes sraf za jos malo (cetvrt do pola kruga).Napisi koji je auto i pre svega koji je isparivac.U principu ler gas se steluje tako sto ces odvrnuti crni sraf koji se nalazi na isparivacu na strani koja se nalazi do motora i negde je na sredini bocne strane isparivaca.Odvrces i zavrces dok ne nadjes pravi lergas.
Ako nemas obrtomer rucno mu daj veci gas na polugi za gas pored karburatora, i zavrci inbus sraf dok ne pocne da se gusi ili ako ti je ovo malo teze zavrni sraf pa mu daj gas do daske i cuces koliko je to dobro.Ako je slabo odvrni sraf jos malo. Samo da ti napomenem da mozda auto dobija i previse vazduha pa u tom slucaju na usis stavi ruku prvo malo pa ako ne osecas promenu do pola.Nekad se desi da auto vuce falsh vazduh u karburator pa treba zatvoriti usis do kraja.Kako ces primetiti da li dobija previse vazduha?Jednostavno kad stavis ruku na usis poveca se ler gas sam od sebe.Ako trebas zatvoriti usis tio mozes uciniti nekom izolir trakom ili nekim pogodnim komadom plastike ili necega slicnog.

[ ar nogard @ 16.10.2006. 22:42 ] @
Citat:
gorcilo:Ako nemas obrtomer rucno mu daj veci gas na polugi za gas pored karburatora, i zavrci inbus sraf dok ne pocne da se gusi ili ako ti je ovo malo teze zavrni sraf pa mu daj gas do daske i cuces koliko je to dobro.Ako je slabo odvrni sraf jos malo. Samo da ti napomenem da mozda auto dobija i previse vazduha pa u tom slucaju na usis stavi ruku prvo malo pa ako ne osecas promenu do pola.Nekad se desi da auto vuce falsh vazduh u karburator pa treba zatvoriti usis do kraja.Kako ces primetiti da li dobija previse vazduha?Jednostavno kad stavis ruku na usis poveca se ler gas sam od sebe.Ako trebas zatvoriti usis tio mozes uciniti nekom izolir trakom ili nekim pogodnim komadom plastike ili necega slicnog.


i sta onda kad zatvoris usis i zasto da se zatvara kad je inace uvek otvoren mislim ako onda zavrnes taj sraf ili ventil tek koliko da se ne ugasi posle kad otvoris usis motor se odma ugasi?
[ gorcilo @ 16.10.2006. 23:02 ] @
Fora je u tome da plin sa vazduhom mora da napravi tacno odredjenu smesu da bi motor mogao da radi pravilno.Kada ti dodje vise vazduha u karburator normalno je da ti treba i vise plina da bi se postigla ta optimalna koncentracija.Samim tim trosis vise plina.Ako mu smanjis dotok vazduha potrebna ti je manja kolicina plina da bi dobio optimalnu smesu.
Normalno da ako nastelujes sa zatvorenim usisnikom (malo zatvorenim,vise zatvorenim,po potrebi)posle ako skines traku sa usisnika motor nece raditi dobro jer ce primati previse vazduha i moraces mu dodati jos plina.