[ drmidi @ 22.10.2006. 22:40 ] @
Da li neko ima iskustva sa ovim autom nesto svira a promenio sam mu sve kaiseve i spanere
Izgleda da su lageri na balanserima
[ Java Beograd @ 23.10.2006. 19:22 ] @
Šta su ti to "lageri na balanserima" ?
[ drmidi @ 23.10.2006. 20:56 ] @
Pa balanseri bi trebalo da imaju lagere mada ne znam zato
ipitam nekog ko vise zna jer taj auto imam tek 4 meseca
i kako sam skinuo na kratko taj kais koji okrece balansere
tako je i prestao da svira kako sam ga vratio ponovo se
cuje ako znas nesto o tome odgovori mi
pozdrav
[ Java Beograd @ 24.10.2006. 11:58 ] @
Pazi, ja imam Fiata Tipa 5 godina. Doduše, drugi model, ne taj isti. Ali o automobilima i o automehanici znam zaista puno.
Automobili poput Fiatovih (i Zastava, naravno) imaju tehničko rešenje prednjeg trapa sa takozvanom "balans štanglom". Balans štangla nema lagere.

U automobilu postoje dva kaiša: "klinasti" (kanalni) i "nazubljeni". Ti si skinuo klinasti (ili kanalni, već zavisi od modela). Taj kaiš pogoni sledeće agregate: pumpu za vodu i alternator. Ukoliko imaš klimu u kolima i servo volan, i ti uređaji se pogone na ovaj način.

U automobilu ne postoji uređaj koji se zove "balanser". Ipak postoji mogućnost da neki lokalni majstor u nekom delu majke Srbije koristi neki lokalni termin za neki od ovih delova ili nekih drugih. (naslušao sam se ja "bombina" "alansera i sličnih drugih autodelova)

Zato te najnormalnije pitam: šta su ti to "lageri na balanserima" ?

Jer, "balansero" je bio Prle u otpisanima a pokojni Zoran Radmilović je popravljao "cincilatore" u "Majstorskoj radionici". Mojne da ti neki beogradski majstor - hohštapler popravlja "lagere na cincilatorima", i odere za par stotina evra. Bolje da dobiješ pravi savet na forumu.
[ dalibord5 @ 24.10.2006. 17:27 ] @
Malo off topic,ako mi dozvolite...
Merkam jedan fiat tipo 1.6 1991 godiste.
Ne znam kakvi su oni,ovako uopsteno.
Motor je presao oko 250 000 km,ako sat nije vracan.
Enterijer jako dobro ocuvan,ali je spolja malo greban,zadnja vrata su menjana,kao i suvozaceva.
Verovatno jeste udaran,ali nista ne vuce,nije rdjav.
Ima pogon i na plin,zato mi je i interesantan.Koristio bih ga za posao.
Samo da nemam prevelikih ulaganja u prvo vreme,recimo godinu dana.
Ne znam na sta da obratim paznju pa da ocenim je li motor dobar(vodicu majstoricu na procenu)
Nudi mi ga za 1800 evra.
Vozim suzu 87 godiste,sa trulim podom.
Dok ugradim gas i sredim limariju puci cu neku lovu pa bih radije da ulzaem u Tipa.Izgleda mi zdraviji...
Znam da da sam dao premalo podataka i da je pitanje pomalo nespretno,ali eto neki savet bi dobro dosao...
[ dalibord5 @ 24.10.2006. 19:42 ] @
Uf,al se meni vrti TIPO po mislima...
Nasao sam temu koju sam,takodje ja,pokrenuo pre nekog vremena...
"FIAT tipo 91 godiste(misljenja)"
[ drmidi @ 24.10.2006. 21:30 ] @
Sta da ti kazem ja sam moj 2.0 ili u ekstra stanju bez
plina platio 2770e aprila meseca auto je bio sa carine.Mogu
samo da potvrdim kao i mnogi da je to auto bolji od golfa2
limarija im je odlicna retko koji TIPO je truo ata
varijanta 1.6 mislim da je najbolja .Moj burazer ga vozi
vec 3-4 godine i prezadovoljan je Za 1800e sa plinom mislim
da je to super ali naravno proveri ga sa majstorom on ce
vec da zna sta da gleda
[ drmidi @ 24.10.2006. 21:45 ] @
U motoru postoje dve osovine koje se okrecu duplo
nazubljenim kasem u kontra smeru i te osovine se zovu
balanseri.Nihova svrha je da smanje tresenje motora.Ako
imas autodata 2004 broj motora je 159.a6.046 A pored tog
duplo naz kaisa imam i zupcasti i kanalni i klinasti za
alternator pumpu za vodu i servo.
A ako zelis da vidis presek motora poseti www.tipo16v.co.uk
isti su motori samo je ovaj sa 16 ventila