[ mm_markovic @ 01.11.2006. 12:37 ] @
Ugradio sam 2005 auto gas Lovato na Kadetu 1.3i. Receno mi je da ce grejanje motora (postizanje radne temperature) biti slabije, ali ovih dana kada je zahladilo skala koja pokazuje temp motora i posle 10 minuta voznje na gas ne ulazi u radno podrucje? Prakticno vozim sve vreme hldan motor a o grejanju u kabini i da ne govorimo. Da li je moguuc neki kvar na sistemu a da to nema veze sa plinom (mislim da je prosle godine zagrevanje bilo bolje).
[ cozmo_im @ 01.11.2006. 12:55 ] @
Ovo mi lici na termostat - moguce da je termostat ostao otvoren i zato imas jako nisku temperaturu (o grejanju i da ne pricam). Ostavi auto na leru duze vreme (15-20 min) i vidi dize li temperaturu. Ako je ne dize ili jako sporo dize, termostat je ostao otvoren.

On se lako menja, a i jeftin je...
[ tox master @ 01.11.2006. 17:51 ] @
najverovatnij je termostat,imao sam slican problem na askoni.
probaj da upalis motor da radi na leru pa gledaj kako se hladnjak ponasa...
ako se postepeno greje kako se greje motor onda termostat propusta stalno.
hladnjak bitrebao da bude hladan sve dok termostat ne otvori i onda bi trebao odjednom da se ugreje (logicno ) kada prodje vruca voda kroz njega.

ili je to ili si ti ove godine zimomorniji nego prosle!

pozdrav
[ Horvat I @ 01.11.2006. 18:00 ] @
Slican problem sam i ja imao na 101,ogranicio sam dotok tople vode u isparivac njemu je bitno da temperatura ne padne u -
[ tweeester @ 02.11.2006. 07:45 ] @
Da, da, lici na termostat, 500 din i sat vremena posla (za nas neuke), ja ga bas menjao proletos na 1.3i jer se smrzoh prosle zime ... a posle zamene milina jedna.
[ gorcilo @ 02.11.2006. 18:43 ] @
Definitivno termostat,za prvu pomoc moze i parce kartona sa prednje strane hladnjaka.Ali termostat moras menjati.
Pitanje za Horvata I
Interesuje me kako ogranicavas dotok tople vode u isparivac???
[ tox master @ 02.11.2006. 21:08 ] @
Citat:
Interesuje me kako ogranicavas dotok tople vode u isparivac???
i meni je ovo malo nejasno...?

a i ovo...
Citat:
...njemu je bitno da temperatura ne padne u -
ne razumem kome ili cemu je bitno da ne padne u minus???
[ kvoto @ 02.11.2006. 21:49 ] @
svaka cast na pitanju, ja sam letos ugradio gas u kadeta i sad primetio isto!!
doduse moj greje, ali ne kao proslih zima, da li treba da "panicim" :) ?!
jel' normalno da slabije greje ili... ?
jos jedno pitanje: do sad sam sam menjao vodu/antifriz ( dok nisam imao gas ). Da
li je isti postupak kad je u kolima ugraljen gasni uredjaj ili treba na nesto posebno
obratiti paznju?
[ tox master @ 02.11.2006. 21:59 ] @
@kvoto

pa naravno da se na isti nacin menja antifriz i nerazumem sta je tu problem?
ugradnja plinske instalacije (koliko ja znam) nema nikakave veze sa crevima za vodu i ostatkom sistema za hladjenje motora.
a sto se tice slabijeg grejanja,mislim da sam negde procitao da se u principu motor manje greje kada radi na plin zbog boljeg sagorevanja...bla...bla pa je moguce da je kod tebe sve ok sto se tice termostata.

pozdrav
[ gorcilo @ 02.11.2006. 22:22 ] @
Sipas normalno kao i do sada antifriz ,jedino sto moze da se desi ako ispustis vodu pa sipas antifriz ,da isparivac navuce vazduh.To ne mora da se desi odmah vec posle nekog vremena i onda se isparivac zaledi tj nema dobar protok.To resis tako sto olabavis selnu na jednom od dva creva kojim voda ulazi i izlazi iz isparivaca,isvuces crevo malo,samo pazi da se ne opeces ako je voda skroz vruca,vratis crevo dotegnes selnu i ispustio si vazduh iz isparivaca.
[ pantic68 @ 03.11.2006. 01:43 ] @
Plin moze da utice da se radna temperatura umesto posle 2 predjena km postigne posle 2.5 ili 3 km ali to je sve. Posle toga mora da greje potpuno isto kao i sa benzinom ako je sve ostalo ispravno.
[ NOVISAD @ 03.11.2006. 21:35 ] @
Citat:
Ovo mi lici na termostat - moguce da je termostat ostao otvoren i zato imas jako nisku temperaturu (o grejanju i da ne pricam). Ostavi auto na leru duze vreme (15-20 min) i vidi dize li temperaturu. Ako je ne dize ili jako sporo dize, termostat je ostao otvoren.

On se lako menja, a i jeftin je...

Zasto u leru? Auto se najbrze greje dok je pod naporom, a covek je rekao da ga vozi duze vreme pa je i dalje hladan. Jesi probao da ga vozis na benzinu dok se ne ugreje pa da se zaustavis i prebacis na plin? Da li mu i onda temperatura opada ili se ne menja?

Pozdrav!
[ Shomi-1 @ 03.11.2006. 22:02 ] @
Stavi neki lim ispred hladnjaka tako da pokrije hladnjak citavom povrsinom. Tako ga vozi i vidi dize li temperaturu, tacnije mora je dizat samo prati kazaljku da ti ne prokuva! Posle stavis novi termostat i to je to. I
naravno skini ovaj lim sto si stavio.
[ gorcilo @ 03.11.2006. 23:27 ] @

Zasto u leru? Auto se najbrze greje dok je pod naporom, a covek je rekao da ga vozi duze vreme pa je i dalje hladan. Jesi probao da ga vozis na benzinu dok se ne ugreje pa da se zaustavis i prebacis na plin? Da li mu i onda temperatura opada ili se ne menja?

Auto se negreje najbrze dok je pod naponom jer krecuci se vazduh jace hladi hladnjak,primetices da kada vozis u gradi ono kreni stani temperatura ti je visa nego kad picis po auto-putu.
[ lancia88 @ 03.11.2006. 23:33 ] @
Pozdrav,

nije ovde problem sa termostatom, isti ti automobili tokom letnjih meseci postizu normalnu radnu temperaturu na kojoj tek reaguje termostat i otvara protoke a na polovini skale za merenje temperature termodavaci pale ventilatore i sve funkcionise kako valja. Ipak, zimi se na temperaturama oko +5 i nize stvari drasticno menjaju, zaista nema postizanja radne temperature. Ukoliko nema dovoljno tecnosti u sistemu isparivac se zaledi bez problema i ne daje gorivo u karburator/telo ali to nije karakteristicno samo za kadete vec za sva vozila na plin.

Sto se tice Kadetta, ni za sva vozila ovo nije pravilo, pojedini komadi se zaista pokarabuse u smislu grejanja posle ugradnje plina, pojedini funkcionisu kao satic. Ja verujem da kod Kadetta postoji caka u tehnickom smislu koju zanemare ugradjivaci uredjaja u kola i tako dodje do ovakvih pojava, neka specificnost isprovocirana nekom nestrucnom ugradnjom. To ja vise teoretski nego sto znam da je to zaista tako. Sticajem okolnosti sam veoma blizak ovom modelu, odnosno, vecem broju takvih modela pa na bazi zalbi njihovih vlasnika nekako zidam tu teoriju.
[ hakinen @ 03.11.2006. 23:36 ] @
moj brat ima kadeta 1.8 i znam da obavezno cim pocne zima stavi lim ispred hladnjaka, mada je njegov motor ustrojen ( sto znaci nema termostat) ali sa limom ispred brzo se zagreje i odlicno grejanje ima u kabini :D
Tako da stavi lim obavezno, i proveri termostat :D
[ tox master @ 04.11.2006. 00:04 ] @
malo me ova tema podsetila da proverim kod mene kakvo je stanje posto sam i ja primetio da mi se sporo greje motor (na otvorenom putu sa brzinom od 60-80 i ne moze da se zagreje ni na 15-20km).
i bas pogledam kada je kazaljka dosla do pola belog polja kad ono hladnjak onako topao pomalo sto znaci da je termostat vec propustio a temperatura nije ni blizu radne.
a davno sam ga i menjao,pre 3 godine.

pozdrav
[ NOVISAD @ 04.11.2006. 16:22 ] @
Pa nisam ni mislio da ga vozi po auto putu. Sigurno bi se pre zagrejao kad bi ga malo isterao sa parkinga i provozao nego da ga drzi na parkingu na leru.
[ MatezYU @ 07.11.2006. 12:49 ] @
Jednom kada temperatura motora dostigne recimo 90 stepeni i ako se spustas niz planinu, motor ubacen u trecu brzinu bez gasa se spustas i polako kocis.. Ako temperatura postepeno padne na 80 stepeni jel to znaci da je otisao termostat i da je ostao otvoren a prirodnim vazduhom se hladnjak ohladio i pomesao sa toplom vodom u motoru?
[ cozmo_im @ 07.11.2006. 13:11 ] @
Jos jednom: kod ispravnog sistema za hladjenje NE SME da ima oscilacija u temperaturi motora. Kazaljka ne sme da se mrda vise od 1-2mm. Dakle ne sme da bude ljuljanja kazaljke gore-dole, niti sme da dize temperaturu uzbrdo i u stani-kreni voznji, niti naglo da je spusta. Sitne, jedva vidljive oscilacije su normalne, svako iole malo vece odstupanje kazaljke od centra (ili standardnog pokazivanja na odredjenom tipu automobila) ukazuje na neki problem u sistemu za hladjenje.

Recimo kod mog automobila kazaljka je zakucana uvek 1mm ispod polovine dok u teskim uslovima voznje eventualno se mrdne 1mm i tada pali ventilator. Potpuno se identicno ponasa i na -20 i na +40, uzbrdo-nizbrdo, u leru, pri 160km/h... i uvek, zimi i leti skoro identicnom brzinom postize radnu temperaturu, a grejanje dobijam nakon 2-3 minuta voznje i to ne mlako, nego sasvim pristojno grejanje (cim temp. dodje do 60 stepeni). Nakon 5 minuta ne moze da se dise u autu.

Oscilacije u temperaturi sam imao samo kad je termostat sporije otvarao, pa sam ga zamenio iz preventive (malo je visa temperatura bila od uobicajene - tj. dizao je malo ispod pola, a zatim spustao na vrednost na kojoj uvek stoji).
[ tweeester @ 07.11.2006. 15:21 ] @
@cozmo_im - ovo je stanje sa tvojim automobilom, ne znaci da se i ostali automobili tako ponasaju cak i kada im je rashladni sistem i sve njegovi delovi sasvim ispravni. U zavisnosti od modela oscilacija kazaljke moze biti mnogo veca (naprimer od 1/3 - 1/2 i slicno).
[ MatezYU @ 08.11.2006. 06:35 ] @
Jeste, kod Alfe 156 skazaljka stoji stalno na 70 a kada udjes u grad onda se polako dize i stoji oko 90. Kada malo predje 90 onda pali ventilator. Cim izadjes napolje i vozis na otvorenom opet spadne na 70 stepeni.. To je stanje preko leta.
Ima tu puno faktora vezano za grejanje auta u kabini. Koliko imas tecnosti u sistemu za hladnjenje, nije isto mali auto sa 3-4 litre ili kombi. Zimi, kada je jako hladno kada ides na otvorenom ceo hladnjak je izlozen udaru ledenog vadzuha i naravno da ce jako da ohladi vodu..
[ cozmo_im @ 08.11.2006. 09:00 ] @
Netacno. Ni na jednom tom automobilu ne valja sistem za hladjenje. Ako bas hocete da proucavate materiju... postoji ogromna literatura.

Motor je projektovan da radi na odredjenoj radnoj temperaturi. Sve ispod, ili iznad radne temperature steti motoru i itekako utice na njegove performanse. Konstantnu radnu temperaturu regulise termostat i termodavac koji u slucajevima slabog protoka vazduha ukljucuje ventilator(e) na hladnjaku i odrzava radnu temperaturu rashladne tecnosti. Ovo pod uslovom da je ostatak sistema ispravan (pritisak, cist hladnjak, ispravna creva i da nema vazduha).

Termostat mora da otvori na tacno propisanoj (projektovanoj) temperaturi. Svako odstupanje dovodi do losih posledica po motor. Neujednacenost rada rashladnog sistema ima za posledicu: veliko habanje motora (prvo odlaze ventili i dihtunzi), vecu potrosnju goriva, ulja, rashladne tecnosti, lose performanse motora, lose grejanje i los rad (neravnomeran) motora.

Ovo sto ste naveli sa Alfom i sa ljuljanjem kazaljkama nikako ne valja. Radna temperatura ne sme da varira nikako - termostat (ispravan) to regulise. Motoru, da ponovim jos jednom, odgovara samo ona temperatura na kojoj mu je projektovana najveca efikasnost. Recimo, 90 stepeni. Voznja temperaturom od 70 stepeni ima za uticaj veliku potrosnju goriva, nemiran rad motora, losije performanse. Voznja sa vecom temperaturom ima za posledicu habanje motora, povecanju potrosnju i isto lose performanse. Motor se oseca isto onako kao kad bi vama za pola sata temperatura skocila na 39 a zatim pala na 36...

Grejanje u kabini direktno zavisi od termostata i ispravnosti regulatora za grejanje. Termostat pusta vodu u sistem i odredjuje koliko i kada. Naravno da utice i kolicina rashladne tecnosti i slicno... ali termostat je jedna od najbitnijih stavki.

Ovo sto je Matez naveo za auto put: Kad vozis autoputem termostat sigurno nece otvarati skroz do kraja, vec ce tacno dozirati protok tecnosti, niti ti treba ventilator jer postoji dovoljan protok vazduha. I nikako ne sme da pada temperatura. Kad imas gradsku voznju, termostat je skroz otvoren, ali kako to nije dovoljno jer nema cirkulacije vazduha kroz hladnjak tu je termodavac i ventilator. A sve sa ciljem da motor ima uvek konstantnu radnu temperaturu.

Mozete posetiti i cannonball forum - ima mnogo strucnjaka koji ce vam reci isto ovo sto i ja (i vise od toga). A ovo su samo osnove.

Naravno da postoje neke propisane oscilacije temperature (recimo kad pise radna tem. izmedju 90-92 ili 92-95) ali to je to, nema ljuljanja skazaljke gore-dole.

Termostat otvori na odredjenoj temperaturi i odrzava otvaranjem i zatvaranjem tu temperaturu u tim granicama. Cim krene kazaljka da ljuja, nikako ne valja. Osim, ako meraci nisu glupavo bazdareni, ali provozah dosta automobila (ispravnih) i uvek je kazaljka bila mirna i nije odstupala od radne temperature (kazem, 1-2mm).

Vozim Toyotu, duze vreme sam vozio i BMW-a (M5), Opel Vectru 2.0i ( da uzmem za primer tri razlicita proizvodjaca ) i svima se temperatura identicno ponasala. Zakucana na sredini, uz sitne varijacije u gradu na 40 stepeni (1-2mm iznad pola i to je to).

Sistem za hladnjenje nije za zezanje i svaki poremecaj itekako steti motoru. Ne sede onoliki izninjeri dzaba tamo...
[ MatezYU @ 08.11.2006. 09:24 ] @
Slazem se sa tobom... Verovatno sa Alfom nesto nije u redu.
Moguce da i te skazalje ne pokazuju bas precizno kako bi trebalo, kod ovih starih auta..
[ bakara @ 08.11.2006. 13:24 ] @
Da ovo sto je @cozmo napisao je apsolutno tacno...

@matezYU
Nema tu neispravnih kazaljki, ako kazaljka seta ili nije u redu struja (masa) ili taj auto ima problem sa glavom, a takvi problemi u opste nisu retki, mada cesto njihovi vlasnici nisu svesni toga i pripisuju to nepreciznoj kazaljci.


[ skroller @ 09.11.2006. 21:43 ] @
Na mom autu isto tako - temperatura je uvek 87 srepeni, pri vecem opterecenju ili vrucini dodje do 90, ukljuci ventilator i spusti opet na 87 stepeni.
Znaci varijacija je 3 stepena. Inace ranije sam imao grdnih problema sa temperaturom poto nisam mogao da nadjem originalni termostat za moj auto, pa sam stavljao ladin. Tri su mi crkla u roku od godinu dana, auto je stalno dizao temperaturu i prokuvao je jedno deset puta (sreca sto izgleda nije osteljiv na kuvanje kao neki), sve dok nisam nasao original termostat. Od tad je temperatura uvek skoro ista bez obzira na godisnje doba ili opterecenje.
[ Horvat I @ 12.11.2006. 16:41 ] @
Citat:
Citat:
Interesuje me kako ogranicavas dotok tople vode u isparivac???

Trazvodnik za vodu sam saam napravui od bakarne cevi,i jednostavno ulemio parce lima na granu ka izparivacu.
Izvinjavam se za kasnjenje pregledom "profila" sam se podsetio da sam ucestvovao