[ hell_on_wheels_92 @ 12.11.2006. 23:16 ] @
ova tema je namenjena svim bajkerima sa iskustvom i onima bez, onima koji vole motore :) posto sam ja mlad neiskusan sam pa bih voleo da delim misljena sa vama :) evo za pocetak koje ste sve motore vozili? koji je najbolji tomos-ov motor?

[Ovu poruku je menjao momsab dana 18.01.2007. u 02:59 GMT+1]
[ lancia88 @ 13.11.2006. 06:33 ] @
Pozdrav,

Tomosova stara slava vezuje se za dane monopola, u danasnjoj trzisnoj utakmici, prica o Tomosu je zavrsena. Ucinili su skoro nista da osavremene paletu modela i agregata, jednostavno prema svim ekonomskim zakonima trebalo bi da zavrse karijeru u proizvodnji motora. Konkurencija je takva da se danas za slicne, iste, nesto vece ali i nesto manje novce mogu kupiti daleko prakticniji i bolji motori ako gledamo na nove primerke dok je sa polovnjacima mozda jos ove godine postojala nedoumica u kojoj su Tomosi plivali (bolje receno odrzavali se na vodi) jer vec naredne godine ni tu nece vise nalaziti svoje mesto. Pritom mislim samo na dosta stare modele na svim minimumima vrednosti, noviji primerci po par godina stari nisu vec ni ove godine uspevali da zadrze niti polovinu cene novih modela...sa pravom.
[ hell_on_wheels_92 @ 13.11.2006. 10:20 ] @
hvala na misljenju, :) zanima me da li si ti licno imao iskustva sa tomos-om?
[ simor @ 13.11.2006. 11:55 ] @
Ja sam kao klinac vozio nekog poluraspadnutog automatika, i sta da kazem? Sluzio me ok, kad mi rikne neki deo uglavnom sam to sam popravljao, delovi ultra jeftini, bukvalno ih ima svugde. Ti polovni automatici mogu da se kupe za oko 300evra, znaci duplo jeftinije nego ovi novi kinezi (od kojih se najezim kad ih vidim). Ako nemas bas puno kinte, a hteo bi neki motoric, uzmi slobodno tomos automatik, dosta ces nauciti oko delova, popravke itd. Ne mislim da se non stop kvare, nego da su jako jednostavni za popravku i za voznju.

Dosta sam se zezao i sa motorima za camac (T4) jer sam iz Apatina, pa sam odrastao uz Dunav. Moje licno misljenje je da je stvarno steta sto Tomos vise ne proizvodi motore za camac. Bar ove manje, one 10-ke i 18-ke nemaju sta da traze pored Yamahi, Hondi i ostalih. (tehnologija + ekonomicnost). Ali svaki iskusniji pecaros/ribar se nece otici na vodu bez rezervnog T4, bilo da je veci ili manji camac u pitanju.

Posle sam batalio taj automatik, pa sam uzeo BT50 (tomos), bio je friziran i dusu sam mu vadio, dok je nije ispustio :) Delovi su isto bili manje/vise kompatibilni sa ostalim tomosima. Ali u sustini je to sve isto go.no. Ne bi ti preporucio nista drugo sem automatika, jeftin je i lako se odrzava. Oni APN, T15, T14, ATX, CTX i ostali, batali druze. Mnogo buke, a kilavo idu. Danas ih prepisa skoro svaki skuter.

Ja sam polagao za A na T15 tomosu, i smesno je. Saltas brzine ko majmun, a "juris 30" :) Dok na mojoj Apriliji SR50 dodam gas, i opa, vec 70-80.

Ako hoces nesto jace da vozis batali tomos, jer ko sto lancia88 rece nemaju oni sta da traze na danasnjem trzistu.
[ Alter Ego @ 13.11.2006. 16:27 ] @
Prethodnici su manje-više rekli sve što je imalo da se kaže na temu Tomos motora. Ja ću samo da dodam svoje iskustvo i mišljenje o kupovini Tomosa u današnje vreme.

Imao sam par godina Automatika, '87 godište. Lepo me je služio. Prednost im je što su jeftini kad se kupuju polovni, mene je taj moj izašao 150 evra a bio je ispravan i u voznom stanju. Još jedna prednost je to što su laki za održavanje (ako se iole razumeš većinu sitnijih kvarova možeš sam da otkloniš), što ima delova gde hoćeš i puno ljudi zna da ih servisira (to i nije neka nauka). Mane, e tu je spisak malo duži. Prvo, popularni matici su vrlo nestabilni, lako proklizavaju ako je podloga klizava, ako ima šljunka, kamenčića i slično. Videćeš i na forumu, mnogi ih budže a ja mislim da je tih 40 km/h sasvim dovoljno za tu konstrukciju, ako ne i previše. Druga stvar je što svaki ima neku svoju falinku, i svaki primerak je priča za sebe - moraš da se navikneš na njega i njegove nedostatke u vožnji. Recimo prednja kočnica i šaltanje brzina, to je kod većine boljka.

Suma sumarum, novog Tomosa ne bih kupio ni u ludilu! Preskupi su. Ako baš hoćeš, za male pare možeš da pazariš solidnog polovnjaka. Automatici su od 200 evra pa do nekih 300-350, ATX oko 400-500, APN6 negde između. Dovoljno je da pratiš oglase, naročito pred kraj sezone, i lako ćeš naići na dobru priliku za pazar. Kad uzmeš u obzir da motor može da se vozi otprilike 6-8 meseci godišnje i da generalno prelaze mnogo manju kilometražu nego automobili, i deset godina star motocikl može da bude u odličnom stanju. A kao što reče lancia88 cena im po kupovini brzo pada.

Pošto ga prošle godine skoro nisam ni vozio od silne kiše koja se napadala kao nikad, doku**ilo mi je pa sam ga prodao. A i opasno je, imao sam par situacija sa njime, mogu da zamislim kako je tek sa bržim motorima! Ubuduće dolazi u obzir samo ono što ima 4+ točkova Mada, dečački san mi je bio da imam ATX, jednog dana kad budem imao para za razbacivanje možda kupim jedan.
[ fade @ 13.11.2006. 16:46 ] @
jednostavno ,ako hoces da naucis svaki delic tomos motora i da stalno imas masne ruke , uzmi ga , da jeftinije je , loshe vuche , nie ono losh motor ,al nista posebno , bolje uzmi neki drugi , i znaj da ce raditi npr ja jawu 50 ccm vozim 2 god motor nisam otvorio u zivotu, tomos isto godiste ,pa jedno 100-ak puta otvarao motor. ali bukvalno.
[ hell_on_wheels_92 @ 13.11.2006. 20:17 ] @
cool :)
ja sam na prolece ove godine kupio Tomos ctx, Nije lose iso ali nema dela koji mu nisam promenio.Razmisljam se da ga prodam pa da kupim neku apriliu rs50 ili vec tako nesto, da li je to pametno uzeti? :)
[ whitie2004 @ 14.11.2006. 08:13 ] @
Samo da primetim da je ova grupa izuzeta iz price o euro standardima i da moze da se uveze bas sve. To se ove godine nije odrazilo na nase trziste i kojekakve krntije su zadrzale cenu, ali ne sumnjam da ce sledece godine biti poplava uvezenih modela ... mnogi su nanjusili zaradu!
[ lancia88 @ 14.11.2006. 08:34 ] @
Pozdrav,

moja licna iskustva sa Tomosom? Mislim da nema toga sto nisam vozio sem ona dva Nortona (175 i 750 ako mi nije jos nesto promaklo) a vecinu od njih sam imao. Mislim da nisam imao jedino Kolibri i Kros Senior a vozio ih, ostale sam bas imao. Mislim iskljucivo na modele koji su se proizvodili do 1990., tada sam batalio sve price o Tomosima. Ipak, to je bilo neko drugo doba, i kada skupis pare za Japanca ili Italijana, nemas bas neki izbor a americke i engleske smo gledali samo na filmovima. BMW je bio svima san ali odvojiti dvadesetak plata za njega nije bilo nimalo lako. Ipak, to se sve odnosi samo na to vreme, kao sto rekoh, danas svi Kinezi, kakvi god da su, imaju nesto vise snage od Tomosa, manje trose (ako nekome taj parametar znaci), komforniji su, i, sto je mozda i najbitnije - pale se dugmetom. Ne skaces po kurbli i imas utisak da te posmatraju bas svi koji prodju i smeju se dok Tomos odbija da se upali.... Danas postoje neki novi standardi, kineska zavrsna obrada na modelima koji se kod nas uvoze je vise-manje nekvalitetna, slicno kao i upotrebljeni materijali ali to su sve japanske masine koje iz nekog razloga nisu zazivele onda kada su projektovane. Danas su malo osavremenjene i to je ipak u vecini slucajeva bolja varijanta od polovnih Tomosa. Kod automatika nemas sta da uradis ako nece da upali na kurbu, potreban je strasan zalet (ogromna nizbrdica na kojoj nece biti nikoga) da bi upalio na drugu, kod modela sa manuelnim menjacem je vec nesto lakse po ovim pitanjima. Ne znam, po meni kupovina polovnog Tomosa danas nije nista drugo do neshvatanje trendova, kupovina novog je potpuni promasaj. Primera radi, polovan CTX kao nesto najsnaznije sto Tomos danas nudi polovno (uz par izuzetaka najuspelijeg modela - elektronika90) a da nije prastaro, kosta oko 500 eura. Mislim licno da ne postoji komad na kome ne moras nista da radis posle te kupovine. Veoma brzo stizes na cifru od, recimo, 600 eura, a ako pozelis i nesto opreme na motoru, dolazis i do 700 eura. Ovaj motor zahteva A kategoriju a sa A kategorijom, dijapazon ponudjenih polovnjaka je znacajno prosiren. U ovom cenovnom rangu ces pronaci i Yamahe i Suzukije, ako ne zalis sebe da palis kurblom, spektar ponudjenog je veoma raznovrsan i sa skoro svkim prosirenjem te ponude, CTX gubi po jednu do dve pozicije dok u potpunosti ne isklzne sa liste ponudjenog jer ga vise ne uzimas u obzir.

Jos jedna bitna stvar: uvek ostaje dvotaktni sa sve svojim manama a ne pruza osnovnu prednost cvajki - brzinu i startnost.
[ Java Beograd @ 15.11.2006. 09:10 ] @
Pošto je neko proširio temu i na vanbrodske motore, evo da i ja kažem koju za Tomosa. Vozio sam Automatika, u zdravlju i veselju (dobio sam novog kad sam odslužio vojsku) nekih 5-6 godina. NIŠTA na motoru nisam radio, a kupio sam jedino par novih guma, novo veće sedište (ukrali mi ono koje se otvaralo). Dva ili tri puta sam čistio izduvnu granu i to je sve ! (Da, i promenio sam dva puta svećicu)

Imao sam nekolio T4. Ne zato što stari nisu valjali, nego sam nekoliko puta imao čamac i motor pa sve to prodavao, pa opet sve kupovao ... I uvek, kad kupim polovni T4 uradim neku "generalnu" proveru, zamenim ako treba par sitnica i onda do prodaje samo "cepam" ! (U rezervi samo štift i svećica)

Lično mišljenje: do kubikaže od 50 cc (mopedi, vanbrodski) Tomos je na svetskom nivou. (Posebno zgodan nama zbog jeftinog održavanja.) Ali čim se zađe u deo pravih motocikala i snažnijih vanbrodskih motora - tu je Tomos njesra i treba ga izbegavati.
[ skroller @ 20.11.2006. 15:15 ] @
Tomos motore sam vozio 15 god. Prvo automatik, a poslednjih 5-6 god T-15. Sto se tice cenovnog ranga do 350-400 evra bolje NE POSTOJI.

Jeftina kupovina, jeftino odrzavanje, majstor vam ne treba sem ako nemate dve leve ruke. Pre 3-4 godine me je generalka za T-15 iznela 50 tadasnjih maraka, a promenjeno je skoro sve - nov klip, karike, radilica, iglicasti lezaj. Kupio sam ga polovnog za 400 maraka, vozio ga par godina, prelazio njime godisnje po 3-4000 km, uradio gelneralku i presao posle toga jos 10.000 km, znaci leti bukvalno nisam silazio sa motora. U medjuvremenu jedino menjao sajle i svecice par puta, jednom lezaj zadnje viljuske i jednom oba lancanika.. Prodao sam ga letos za 200 evra, znaci za isto onoliko za koliko sam ga i kupio. Ja mislim da je to jedino kod Tomosa moguce, stariji polovnjaci imaju neku svoju cenu od 150-300 E u zavisnosti od stanja i drze je uvek.
E, da, garantujem da ce 15tak godina star tomos da nadzivi svaki nov kineski skuter !

[ Petar_013 @ 13.12.2006. 00:34 ] @
Moje misljenje je da su Tomos motori dosta dobri. I slobodno mogu reci da su i dosta pouzdani naravno ako ih dobro odrzavate. Pa gledajmo realno nisu mnogo zahtevni,jeftini su delovi i jednostavnog su sklopa.Osim toga sta mi mozemo da ocekujemo vise od motora koji ima 50 kubika. Tomos-a je takodje i lako nabudjiti neverovatno je kako male sitnice mogu da nateraju taj motor da ide brze. Imao sam pre Apn-4 posle par prepravki to je bio sasvim drugi motor. Posle apn-a sam uzeo bt-a tek njemu sta sam sve radio bolje da vam nepricam:)Srecom nikad mi se nije dogodilo da me negde ostavi na putu, s obzirom da sam ja sa njim prelazio vece relacije.I jos uvek imam tog bt-a,i cisto sumnjam da bilo koji skuter u klasi od 50 kubika moze da me obidje:)
[ Abydon @ 19.12.2006. 13:28 ] @
Posto pitanje nije bilo sta da kupim, vec sta mislimo o Tomosu, evo i mog misljenja. Ex, kad se samo setim uhvati me nostalgija.....U ono vreme dok je Tito jos bio ziv i zdrav, imati "matika" je bilo statusni simbol, bio si glavni u drustvu, bez obzira sto si pola noci popravljao taj bicikl sa pomocnim motorom, a drugu polovinu proveo u kupatilu skidajuci ulje i mast ispod noktiju... Juga i Golfa I a posle i II si placao danas, a onda jurio vezu da ti ga isporuce za manje od 6 meseci Imam iskustva cak i sa Tomosom T-12, brzine mu se menjaju kao na vespi na levoj rucki, komsija se hvalio kako ima motor ali nesto nece da pali, doteramo ga kod mene u garazu, nakon sto su nam noge utrnule od okretanja kurble, moj cale nam rece da ne bi bilo lose staviti svecicu, koja nije ni bila na motoru. Ceo kraj je naucio da vozi motor na tom, vec tada istoriskom primerku. Kasnije smo isli u Beogradjanku, samo da dodirnemo nedokuciv san T-15, a Elektronika od 90ccm bih voleo i dan danas da kupim (ako neko ima ponudite na PM) Posto pretpostavljam da si zaljubljenik, a ne sminker, topla preporuka za bilo kog tomosa, dosta ces nauciti oko mehanike koja je na dosta nizem nivou nego danasnja, ali je isti princip, naucices dosta o balansu, a i osetices ogromno olaksanje kad bude posle toga uzeo neki moderniji motocikl. Kao bosanac (bez uvrede, nista lose samo citiram) kada nosi cipele za 2 broja manje, pitaju ga zasto to radis? a on kaze: jooooj miline kad se izujes!
[ vladd @ 19.12.2006. 16:34 ] @
Pa ovako, otprilike, su imali iskustvo gotovo svi stariji bajkeri koje ja znam, ukljucujuci i sebe, mada sam, sada, bajker samo u dusi. I automatik i 12-ica, i sugave sajle na levoj strani. Mada, dok se vozilo, zaboravljani su dani i noci, u podrumu punom ulja i starih krpa, alata i delova za tomosa.
Cinjenica, da je 60-tih i 70-tih tomosova cetvorka bila proglasena za najbolji mali robustni motor(evropski), izdrzljiv, i za nase prilike jeftin, sa jeftinim odrzavanjem. Za par kantica ulja za Johnsona, mogao si kupiti klip i cilindar za cetvorku. A kupis ga u robnoj kuci, na kredit. Milina.
Ali, to je prica stara 30 i + godina, sada je sve malo drugacije, i zahtevi i slobodno vreme, ljudi sve vise traze kvalitetnu zabavu, da ne moraju da imaju garazu i tonu alata ni za motor ni za kola, nema se vremena za nedelje i nedelje popravke. A i vozila su brza, jeftinija, sada se za godisnju prosecnu platu moze kupiti nesto pristojno, bar sto se motora tice, sto je ranije mnogo komplikovano bilo.
Zato ne vidim puno smisla, gubiti vreme sa tomosom, a i pare, i postari su presli na aprilie, makar u Italiji , a retki "srecnici", koji su se vozili tomosa bez popravke, su ostali retki. Treba se osvrnuti i prilagoditi novom vremenu, kvalitetnijih, stabilnijih, pouzdanijih motora, za iste ili zanemarljivo vece pare. Da ne spominjem "vreme je novac", ali to "malo vise novca", znaci mnogo vise vremena u voznji i druzenju, nego u radionici(garazi, podrumu), ne racunam razna "ulepsavanja" ili ugradnje muzike...

Poz.
[ Mbit @ 20.12.2006. 20:19 ] @
prvo za koje potrebe motor kupuješ, ako ćeš na pecanje, lov, njivu i td tomos do 50cc jeste trajno i najbolje rešenje, a ako stane, prvo pogledaš da li si odvrnuo česmu goriva :), jedino što ti treba je 10min ključ za svećice šrafciger i komad šmirge.
vozio sam nov apn6 3godine pre 15 godina nije se kvario sem svećice, u sad se setih sajla kvačila je redovno pucala.
dobri su jer se registruju samo jednom.

a ovaj motor za čamac imam 10 godina i to kupljen polovan, mislim da je 4, jenom godišnje na proleće kada ga iznosim iz kabine ostavim ga lokalnom majstoru ribolovcu u ribolovačkom društvu koji ga odmah za 2 piva i 150din komletno pregleda i remontuje ako je potrebno, i nikada nije stao, jedino što mi uvek pri paljenju ostavi onu štraftu na majici, uvek zaboravim, sve u svemu dobar je za moje potrebe.
[ vladd @ 20.12.2006. 20:31 ] @
Nema "opravdanja" ni u ponudjenim "odgovorima", da ne kazem razlozima. Za sve to moze da koristi bicikl, inace bih radje dao 400€ za dobar stap, nego za tomosa. Da ne spominjem, ako je pecanje "razlog" da za te para moze camac da nabavi. Tako da je tomos u svakoj varijanti suvisan. A ne dao mu bog da recimo propadne pecanje zbog sajle ili bobine... Za krace relacije ima raznih prevoza, a kisu da ne spominjem.

Poz
[ Mbit @ 20.12.2006. 22:53 ] @
imaš čamac, imaš 10 štapova, bicikli, automobil i eto na pr i tomosa za pecanje.
[ vladd @ 23.12.2006. 21:02 ] @
I ako imas zenu i decu, deci das tomosa i odes camcem na pecanje.
[ Sasa_NS @ 23.12.2006. 21:50 ] @
Za odlazak na pecanje u letnjem periodu - na kraćim relacijama, do 15-ak km, po letnjim putevima - APN 4 ili 6 je odličan. Ide skoro na "luft", stigneš tamo gde autom ne možeš (ili ne želiš da ga "akaš"), retko se kvari a ako i stane, popravke su jednostavne... Automatik u ove svrhe zaobiđite u širokom luku - koliko je god dobar po gradu - u polju je katastrofa. U prvoj je prebučan, urla, sporo ide, greje se, a kada konačno prebaci u drugu, ide prebrzo i ubiješ se po onim rupama i džombama. A kada se ugasi, nema paljenja na "gurku" već - gurka do kuće. A mnogo ga je teže gurati nego APN-a. Ko ne veruje, neka proba. E, da. I ne možeš na njemu da povezeš drugara na pecanje. Na APN-u možeš... :)
K'o što neko već reče, ovi modeli do 50 ccm su i više nego dobri za te pare po kojima se mogu nabaviti, bez obzira na starost. Preko te kubikaže treba gledati nešto savremenije...
[ vladd @ 24.12.2006. 18:59 ] @
Meni ne "igra" pricaa "do 15km", pa za sta mi sluzi auto, i gde bih ga ja to "akao". Lakse mi je da ostavim auto 200-300m od mesta za pecanje nego tomosa, a sa "carobnim" zvukom, i smradom da doteram "do vode", osim rasterivanja ribe...

Poz.
[ skroller @ 24.12.2006. 20:31 ] @
Pa neces valjda da sednes u auto na +40C u kome je +50C da bi isao na pecanje na jezero 5-6 km udaljeno ??? Leti ne sedam u auto sem ako ne moram, auto mi nema klimu, a i ne bi bilo ekonomicno ukljucivati klimu zbog par km cak i da je ima. Sednem lepo na motor, em nije vrucina, em ne trazim mesto za parking. A prica o cestim kvarovima i provodjenju vise vremena u garazi nego na motoru jednostavno nije tacna. Verujem da sam vise km prolazio na tomosu T-15 za sezonu od vecine vas, tako da sam kompetentan da pricam o kvarovima i o vremenu provedenom u garazi.
Osim redovnog odrzavanja apsolutno nikakve probleme nikad nisam imao, nikad me nije ostavio na putu, a kamoli kuci.

Kao sto neko rece do 50cc ne postoji jeftinije i bolje prevozno sredstvo od tomosovih motorcica. Nove fensi skutere tu ne ubrajam, to i nisu motori.
[ Sasa_NS @ 25.12.2006. 00:10 ] @
Citat:
vladd: Meni ne "igra" pricaa "do 15km", pa za sta mi sluzi auto, i gde bih ga ja to "akao". Lakse mi je da ostavim auto 200-300m od mesta za pecanje nego tomosa, a sa "carobnim" zvukom, i smradom da doteram "do vode", osim rasterivanja ribe...

Poz.


Nemaš pojma o čemu pričaš, odnosno, gledaš na stvari samo iz svog ugla...

Zamisli teren za pecanje do kojeg imaš 12 km prašnjavog puta, kroz polje, rupa na rupi, a onda još nekoliko kilometara (uz kanal) kroz visoku travu i žbunje sa obe strane. To je otprilike opis terena na koji ja stalno idem. Možeš li zamisliti na šta će ti ličiti auto posle samo jednog takvog odlaska? Znaš li koliko prašine uđe unutra?

Sedneš lepo na motorić i pičiš. Leto, toplo vreme, sunce, vetrić u kosi... Milina. Staneš gde hoćeš, provučeš se kuda hoćeš. Ako treba - i kroz oranje. A potrošiš litar tamo i nazad...
[ vladd @ 25.12.2006. 01:38 ] @
Lakse malo, sa moje "pozicije", ti "nemas pojma". Elem, sa moje lokacije, mesta za pecanje su od 400m do 200km. Pri tome jedno 20 lokacija u okviru BG, kroz grad, pecanje sa parkinga, od 400m do 3km, moze peske, moze prevoz, najradije kolima. Makis, kanali, i najomiljeniji Tamis, su od 30 do 70km, i to "zestokog" puta, kroz grad, pa ili zrenjaninac, ili obrenovacki. Da vidim tog baju sa tomosom, kako "uziva" u ekono voznji, sa glavom u torbi. Dve najgore magistrale, za bicikle (i igracke) i za pesake. Ako ti nije jasno pogledaj vesti.

To ako neko zivi u varosici, i "probija" se do nekih zbunova, zarad "nekog" pecanja, to je posebna i, nadam se, retka prica, sto se mene tice. Uglavnom je neko drustvo, ponekad rostilj, a za "usamljenicke" zalutale varijante, no koment.

Poz.
[ Sasa_NS @ 25.12.2006. 13:07 ] @
Sad si baš bukvalista... :)

Hteo sam samo da ti skrenem pažnju da svako ima pravo da se vozi čime hoće i ne treba biti toliko jednostran i proglašavati auto uvek najboljim. Znamo mi da je auto bolji i udobniji, ali nije bas najidealniji za svaku situaciju. Osim toga, neki od nas se vole voziti tim motorićem više nego autom. Još jednom napominjem: ja motoric koristim NA KRATKIM REKLACIJAMA, cca 15 km (preko toga zaista nema smisla), tamo gde teško prolazim autom. Mnogo puta idem i biciklom. Na dalje relacije, ili tamo gde je asfalt blizu vode, idem autom, naravno.
I volim sam da idem na pecanje - šta ima loše u tome? U pivčugi (ne pijem, hvala), roštilju i društvu po meni je bolje uživati kod kuće ili u kafani. Na pecanju uživam u prirodi, miru i tišini...

Inače, kad si već krenuo da nabrajaš destinacije i razdaljine, moje najudaljenije mesto na kome sam pecao (i na koje uskoro idem ponovo) je skoro 2000 km u jednom pravcu. Ne misliš valjda da APN-om i idem i tamo? :)
Ne, druze, to je predaleko čak i za tvoj (i moj) ljubljeni auto. Dakle, prema daljini i okolnostima treba koristiti i adekvatno prevozno sredstvo. Više puta sam sa kumom išao na pecanje i Tomo Vinković traktorčićem, jer nismo mogli ničim drugim proći kroz blato. E, to je bio doživljaj! Pravi terenac, 4x4!

Uostalom, ko li ono reče: "Nije važno prevozno sredstvo, važno je putovanje"...

Peace, brother. :)


[Ovu poruku je menjao Sasa_NS dana 25.12.2006. u 14:33 GMT+1]
[ skroller @ 25.12.2006. 22:22 ] @
Citat:
vladd: Lakse malo, sa moje "pozicije", ti "nemas pojma". Elem, sa moje lokacije, mesta za pecanje su od 400m do 200km. Pri tome jedno 20 lokacija u okviru BG, kroz grad, pecanje sa parkinga, od 400m do 3km, moze peske, moze prevoz, najradije kolima. Makis, kanali, i najomiljeniji Tamis, su od 30 do 70km, i to "zestokog" puta, kroz grad, pa ili zrenjaninac, ili obrenovacki. Da vidim tog baju sa tomosom, kako "uziva" u ekono voznji, sa glavom u torbi. Dve najgore magistrale, za bicikle (i igracke) i za pesake. Ako ti nije jasno pogledaj vesti.
Za ovo si apsolutno u pravu.

Citat:
vladd: To ako neko zivi u varosici, i "probija" se do nekih zbunova, zarad "nekog" pecanja, to je posebna i, nadam se, retka prica, sto se mene tice. Uglavnom je neko drustvo, ponekad rostilj, a za "usamljenicke" zalutale varijante, no koment.

Sto se ovog tice mogu samo da ti kazem da otvoris kartu i da pogledas koliko varosica ima u Srbiji, toliko o tome koliko je retka prica. Pa nije Bg centar svemira i ne idu samo Beogradjani na pecanje !
[ vladd @ 26.12.2006. 15:45 ] @
Ti bas nisi razumeo, pa si se zamalo uvredio. Lakse mi je da zamislim nekog iz Bg da SAM ide na pecanje, iz milion razloga, nego nekog iz manjeg mesta, gde se vodi intenzivniji porodicni zivot, cele familije u kraju, svako svakog zna, piju kafu-rakiju svakodnevno, ...

O ostalim stvarima ne bih da polemisem, Bg je ipak trecina Srbije, pa da mu "pustimo" neki mali znacaj.

Stvar je mozda u "intenzivnijem" konforu, ne zelim da se mljatim sa sitnim popravkama, ako sam krenuo da se opustim, da uzivam, a i termin nedeljama "uklapam", pa kada stigne, ne bih od dan ili dva da izgubim pola "na tomosu", mislim da bih ga iseckao na delove za ginisa.

Poz.
[ -STANLEY- @ 08.01.2007. 17:48 ] @
Slusaj , tomos je najjeftiniji motor koji ces naci na ovim prostorima ,
lak je za odrzavanje , mozes ga i sam popraviti jer ti netreba neko
posebno znanje a delova ima na sve strane .
Ja sam kupio novog automatica pre 5 godina i jos nikad nisam
imao problema sa njim . Mislim da je najbolji tomosov motor
BT jer vise slici motoru nego mopedu a moze se naterati i 100km/h
ali on se vise ne proizvodi a odmah iza njega je APN 6 koji je i tomosov
najpoznatiji motor a uz manje friziranje ide 70 km/h .

http://**************

[Ovu poruku je menjao bakara dana 08.01.2007. u 19:21 GMT+1]
[ feLoNy @ 20.02.2007. 00:58 ] @
Mozel neko da mi na PM posalje sto vise linkova za tomos motore ? Mislim rasklapanje,odrzavanje i istorija tomos industrije ! ??
[ cr04t_pwn @ 13.03.2007. 19:02 ] @


Ko je reko da tomos nevalja :P neka mi netko donese skutera 50ccm pa cemo vidjeti tko je brzi, jedan od mojih automatika ide 90 - 95 km/h, a drugi koji se od prvoga razlikuje samo po tome sto ima getribu od kartinga 100ccm zna povuci i do 110km/h, je da se raspada al ide ko zvijer


TOMOS RULLLLLAAAAAAZZZZZZ
[ cr04t_pwn @ 13.03.2007. 19:23 ] @
Ako hocete znati sto sam radio na maticima evo:
1.filter zraka k&n
2.dizna vel.79
3. vakumski fergazer ili vakumski karburator( slicno kao turbina, pritisak 3 bara)
4.ELKO klip sa L karikama vel. 41.5
5.spustanje glave motora za 8mm
6.rezonantni ili sportski auspuh MF POWER
7.priblizavanje platina za veci broj okretaja
8.EXTRA dodatak DISKOVI na felgama

ovaj matik ide do 95 km/h i ima ubitacan start bolji od skutera i na leru radi ko auto tj. ima ujednacen rad ne prdi onako zbog vakumskog fergazera( zbog pritiska od 3 bara, smjesa goriva i zraka ne ulazi u proces sagorjevanja u mlazu nego kao prah ili para)


a ovaj drugi ide do 110 km/h

slozen je iso kao i ovaj prvi samo ima getribu od kartinga od 100ccm tako da ima i trecu brzinu (zapravo nesto slicno ali nije vazo)

prvi matik se raspada kada prede 90km/h,a brugi ne zbog getribe, ali oba imaju strasan start, svakog skutera imam u startu i vecinu njih i u konacnoj brzini
i zvuk im je jebacki, ko da ide neka pila od 250ccm :):):)

KO OCE RACE SAMO NEK SE JAVI uvijek moze izgubiti :) od pile

A ako jos ocete zanti imam i par skutera Yamahu JOG i AEROX, Apriliu sr50 -
A od vecih motora imam Kawasaki KMX i Apriliu RS250-
razlog tako velikog broja motora je taj da vozim utrke sa skuterima i obozavam motore, ovi skuteri su od sponzora a ja kupio samo KMX-a i RS-icu:):):)
San mi je odmalena imati KTM neku mrcinu ili Hondu CBR-ku neku ili Ninju

Ako netko ima pitanja u vezi slaganja motora skutera ili tomosa neka pita!!!
POZDRAV

edit lancia88: obrati paznju na recnik, naredni put cu brisati citavu poruku a ne editovati



[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 29.03.2007. u 08:31 GMT+1]
[ bukovski @ 28.03.2007. 23:59 ] @
aj ajvi kolko kosta taj vakumski karburator i ako znas link stavi//
[ Mbit @ 29.03.2007. 01:03 ] @
off:
Citat:
vladd: Ti bas nisi razumeo, pa si se zamalo uvredio. Lakse mi je da zamislim nekog iz Bg da SAM ide na pecanje, iz milion razloga, nego nekog iz manjeg mesta, gde se vodi intenzivniji porodicni zivot, cele familije u kraju, svako svakog zna, piju kafu-rakiju svakodnevno, ...
Poz.

ha, ha, ha, mal ne padoh sa stolice.
ispade da ljudi van Beograda žive nomadski u plemenima, grupama od po par desetina, nemaju hobije, jer piju kafu, rakiju i druže se po ceo dan sa brkatim strinama, babama, javljaju se non stop ljudima koje vide usput, jer ih sve tobože poznaju (više desetina ili stotina hiljada ljudi), pa tako i kada stignu na pecanje nisu sami, jer su sa njima svi oni ljudi koje je usput sreo, eto nisu imali pametnija posla pa krenuli i oni na pecanje, i svi redovno sisaju vesla, dok ne stigne vladd im pokaže kako se to ide SAM na pecanje to samo Beograđani kao vladd znaju.
@vladd, zanimljivo gledište.
leba ti, ako pročitaš ovo napiši molim te, kako se to grupno ide na pecanje, to nisam video, da li se ide autobusom ili čime, u čega potrpati sve te ljude željne pecanja, da li se vrši desant na odabranu ribolovnu poziciju, kako, evo i nakon EDITA suze mi od smeha idu.

ON:
inače stojim iza onoga što sam napisao u mom prethodnom postu da je tomos izdržljiv, ekonimičan bicikl sa motorom, ne košta mnogo, a zna biti od koristi, pogotovo za pecanje.

pozz.

[Ovu poruku je menjao Mbit dana 29.03.2007. u 02:20 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Mbit dana 29.03.2007. u 02:23 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 29.03.2007. u 08:28 GMT+1]
[ Doberman @ 29.03.2007. 01:52 ] @
@Mbit
Svaka cast majstore,razmišljao sam i ja da napisem nešto slično ali si me preduhitrio.
Samo da se nadovežem U BG živi možda trećina stanovništva Srbije, ali BG zajedno sa svim svojim mestima za pecanje ne zauzima ni stoti deo teritorije Srbije.

Vozio sam automatika,kolibri.12-icu,apn4,ATX i apn6 pa meni je apn6 najkompletiji i najbolji motor (od ovih sto sam nabrojao) koji je Tomos proizveo i ako nekome treba motor da ide na pecanje a ,hteo bi bas, Tomos ja mu preporucujem apn6.

Inace za slicne pare moze da se kupu mnogo kvalitetniji i tehnoloski napredniji motor.
Na primer piaggio free, nije bas idealan za odlazak na pecanje ali ako vas nije briga za plasicni oklop moze i u te svrhe da se koristi.
[ vladd @ 29.03.2007. 15:18 ] @
@Mbit

Naravno da je Beograd trecina srbije, ali nije "iskljucen" od "ostalih statistika"

"@vladd, zanimljivo gledište.
leba ti, ako pročitaš ovo napiši molim te, kako se to grupno ide na pecanje, to nisam video, da li se ide autobusom ili čime, u čega potrpati sve te ljude željne pecanja, da li se vrši desant na odabranu ribolovnu poziciju, kako, evo i nakon EDITA suze mi od smeha idu."

Stvarno ne znam gde zivis, ali ici TOMOSOM (i kupiti ga za tu namenu) "iz" Beograda, nema smisla.
E sad "Beograd" je...i okolina, ali s obzirom da je poznajem, svaka periferija ima "svoja" mesta za pecanje.

Mi, momci sa betona, posedamo u 2-3 automobila, pa i demo na pecanje. Ne pravimo narodni miting, koji si zamislio Ako nisi znao, eto tako se dogadja. Ako idem SAM, idem kolima, konfornije.

Eto, da malo "pojasnim", za one koji zele da razumeju, a ti se pridrzi da ne padnes, valjda je tebi jasno zasto...

Elem, tema je Tomos, i dobro pitanje, gde se mogu pazariti doticni vakuumski karburatori?

Poz
[ fanfon @ 05.04.2007. 14:52 ] @
Citat:
Mbit: off:

ha, ha, ha, mal ne padoh sa stolice.
ispade da ljudi van Beograda žive nomadski u plemenima, grupama od po par desetina, nemaju hobije, jer piju kafu, rakiju i druže se po ceo dan sa brkatim strinama, babama, javljaju se non stop ljudima koje vide usput, jer ih sve tobože poznaju (više desetina ili stotina hiljada ljudi), pa tako i kada stignu na pecanje nisu sami, jer su sa njima svi oni ljudi koje je usput sreo, eto nisu imali pametnija posla pa krenuli i oni na pecanje, i svi redovno sisaju vesla, dok ne stigne vladd im pokaže kako se to ide SAM na pecanje to samo Beograđani kao vladd znaju.
@vladd, zanimljivo gledište.
leba ti, ako pročitaš ovo napiši molim te, kako se to grupno ide na pecanje, to nisam video, da li se ide autobusom ili čime, u čega potrpati sve te ljude željne pecanja, da li se vrši desant na odabranu ribolovnu poziciju, kako, evo i nakon EDITA suze mi od smeha idu.


Hahahaha....Davno se nisam toliko smejao citajuci ove komentare. Genijalno!:D
Ja npr. ima Automatik 88. godiste. Imao je 2 generalke ali radi ko sat. Delovi jevtini, malo trosi, a posto ne jurcam po gradu, odlican je za voznju, pa mi ne treba nesto jace. Obozavam pecanje(tesko je naci Apatinca koji ne voli bar izlazak na Dunav, ako i ne peca). a do terena za pecanje(ako se ne ide camcem) u Apatinu se uglavnom dolazi nesfaltiranim putevima i automatik mi je idealan za to. Nikad ne idem na pecanje u vecoj grupi od troje ljudi, a svi moji kompanjoni uglavnom imaju motore. Nekad idemo i autom, ali to sve zavisi od dogovora. Motoric je idealan nacin prevoza za otici na pecanje u mom kraju. Pozz svima!
[ vladd @ 05.04.2007. 15:19 ] @
Sad u nedelju je bilo "pecanje", sa rostiljem...samo smo pokvasili plovke....bilo je zmajeva sa tomosima, vozikali smo se u krug, cista zabava, a ni po pivo ne mozes da ih posaljes...
[ nikola2 @ 05.04.2007. 23:05 ] @
Da li mozes da mi opsirnije objasnis kako da spustim glavu motora i kako da redukujem odnos zubčanika. Skoro sam uzeo automatik i napalio sam se, uzeo sam rezonantni auspuh i radio sam mu generalku ore 3 nedelje ( klip 38,5, nova radilica i jos tamo neke stvari).
[ ghost2k3 @ 06.04.2007. 08:18 ] @
Mislim da sa film zove otac na odredjeno vreme, gde Ljubisa ide motorom na pecanje. Sta mu fali? Uziva covek, kakva kola kaki bakraci.
[ vladd @ 06.04.2007. 12:14 ] @
Nekada, kada sam bio mlad(davno), glavu tomosa sam "spustao", tako sto sam smirglu postvio na ravnu plocu i glavu drljao preko iste. Takav nacin je uzrokovao, da sa po motoru ronilo par dana, da bi se vozio pola dana.
najsigurnije je odneti glavu u neku radionicu, koja ima masinu i pribor za to, pa neka skinu, recimo 1-1,5,,, neko moze da posavetuje 2, ali to je univerzalni savet, bolje je malo probati, da se ne pretera.
Odnos zupcanika se menja tako sto se koristi ili pogonski sa manje ili vise zubaca, zavisno da li se zeli jace ubrzanje ili konacna brzina. I za to ne bi bilo lose imati par komada za probu. Ja sam se na pocetku zaleteo na vise zubaca, da "prebacim stotku", ali mi se posle vise svideo snazniji start, sa manje zubaca, wheely, ionako je voznja 80 na sat kratkotrajna, bar po ulicama grada, malo malo pa raskrsnica...

Poz.

P.S. Sto se tice socijalnog aspekta, masu ljudi koji idu na pecanje tomosom, smatram kao low level socijalni nacin zivljenja. Naravno sve je za ljude, ali zaista nisam sreo nekoga ko ide sa tomosom ili biciklom na pecanje i ima recimo 50DM(svojevremeno), ili € u dzepu. Ukljucujuci i manjak opreme, mamaca, ne spominjem gajbe i ostali vanpribor. Jednostavno, ceo "dozivljaj" je na nekoj vrsti minimuma. Ne tvrdim da nema izuzetaka, ali jednostavno - nisam sreo, a "staz" mi je poveci...a i nekako, nisam za to na takav nacin, ipak je pecanje za mene, sebi organizujem razonodu, pa ne mogu bas u svakom momentu zivota da stedim, da se spustam na nivo pustinjaka...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 06.04.2007. u 13:26 GMT+1]
[ nikola2 @ 06.04.2007. 15:34 ] @
>Zanci treba da kupim nov zupcanik i jos nesto da li ce motor ici brze ako
>malo prosirim otvore na diznu? pozz
[ vladd @ 07.04.2007. 12:22 ] @
Ima prava tema za friziranje, mozda je bolje tamo nastaviti.
Pa tesko samo sa diznom i zupcanikom, sumnjam da ce s primetiti razliku u max brzini, samo ce da se vuce pri ubrzavanju, morace malo vise zahvata
[ nikola2 @ 08.04.2007. 19:59 ] @
Imam encarwi karburator na diznu ima 4 rupice,da li ce ici brze ako ih malo prosirim. Izvini sto pokrecem staru temu ali citajuci ove poruke nisam razumeo nista o friziranju karburatora, jel mozes da mi ponovo objasnis. Klip je 38,5 imam rezonantni auspuh(master).
[ nikola2 @ 08.04.2007. 20:19 ] @
Ja bih teo da moj automatik ide bar 80. Jel mozes da mi objasnis sta da uradim. To mi je prvi motor tako da nisam nesto iskusan.Mom matiku sam radio generalku pre 2 meseca ide negde oko 60. Ima klip 38,5 rezonantni auspuh master. Ako te ne mrzi onda molim te pomagaj!!!! Pozz
[ nikola2 @ 08.04.2007. 20:23 ] @
Mozel neko da mi posalje sto vise linkova za tomos motore ? Mislim rasklapanje,odrzavanje i istorija tomos industrije ! ??



[edit by bakara: A cemu li nam onda sluzi forum...?]



[Ovu poruku je menjao bakara dana 08.04.2007. u 21:48 GMT+1]
[ Mbit @ 19.04.2007. 08:54 ] @
Citat:
nikola2: Ja bih teo da moj automatik ide bar 80. Jel mozes da mi objasnis sta da uradim. To mi je prvi motor tako da nisam nesto iskusan.Mom matiku sam radio generalku pre 2 meseca ide negde oko 60. Ima klip 38,5 rezonantni auspuh master. Ako te ne mrzi onda molim te pomagaj!!!! Pozz

nikola slupaćeš se, nema ti automatik kočnice ni za 50, a ne za 80km/h, jednostavno vidiš opasnost ali ne možeš da zakočiš...
teraj i uživaj dok radi...
Kada sam bio klinac momak iz naselja je izgubio nogu, odsečena, smrskana nema je, na takvom automatiku 80km/h, što ne znači da će se nešto slično desiti, nego nije to za 80km/h, a i ako ga namestiš neće dugo tako raditi. automatik ima samo 2 brzine, znači povećanje brzine kretanja mora biti posledica samo povećanja broja obrtaja, a sa 55 na 80km/h procenat je prevelik skoro 30%, konstrukcija motora nije predviđena za takva naprezanja, pokidaće se, tako da strpi se pa kupi nešto što ide 80km/h i više po fabričkim specifikacijama.
[ vladd @ 19.04.2007. 10:59 ] @
Da, zaboavih da nije sve u snazi, ne valja bez kontrole. '80-ih sam prestao da vozim motore, kada sam doobro ispravio krivinu na Topcideru, lagano frizirana 12-ica, kocnice lose, inercija 90 kila velika, zbunje gusto. Izasao sam nepolomljen, ali izrezbaren...

Poz.
[ gogi 22 @ 21.06.2007. 17:31 ] @
RAspitujem se u poslednje vreme oko tomos automatika , hteo bih da ga kupim ali mi ne ulazi u glavu zbog cega je cena oko 65.000din do 70.000???? ipak je to kao i kod nase zastave , od kad su napravili nesto nisu to ni unapredjivali, ali duga je to pricha, nemam poverenja u ove skutere isl... pomozite nekim dobronapernim savetom, kolibri ili sada sprint nije nesto po izgledu ali relativno pouzdan motoric i za moje potrebe (dnevno oko 20tak km) mislim da bi odgovarao e sada cena mi bas ne odgovara jer i za nesto manje para mogu ikupiti skuter solidnig izgleda ali kakvog kvaliteta??? Dajte neki savet pa da odlucim, ili da ja batalim sve i palim na more
[ nibleri @ 04.11.2007. 15:35 ] @
prije par dana sam u novinama vidila da je sniženje tomosovih motora i bilo je simpatičnih modela pa ukoliko je neko zainteresovan za kupovinu nek se malo raspita
[ vladagrujic @ 07.11.2007. 23:32 ] @
Moj prvi motor, još davne 1988 je bio automatik. Posle njega sam promenio još sijaset motora ali tvrdim da su najboljitomosovi motori bili APN 6 i Elektronik 90. u tu grupu ubrajam još i čuvenu petnesticu i manje čuvenu četrnaesticu. Automatik smo svi izbegavali. Znam da nije za ovaj forum, ali omiljen moped tog vremena je bio i famozni Poni-ekspres. Što se tiče friziranja, klinci manite se toga sa Tomosom. Ti motori jednostavno nisu bili pravljeni za to. Jedinu stvar, koju sam radio kod njih, je bila da odmah po kupovini, namontiram rezonantni auspuh. Na APN je bilo zgodno namestiti i 5 brzinu (onda je stvarno išao kao metak). Uvek kod Tomosa ostaje glavno pitanje, a to je kako se zaustaviti? Kočnice su jako lošeg kvaliteta i ne trpe ni 40 km na sat. Zamislite tek veću brzinu.
Pre par meseci video sam kod jednog prodavca Tomosovu krosericu koja stvarno izgleda svetski (mislim da je 125 ili 150 ccm). Ima dobar ram i odlične kočnice (impozantni diskovi i napred i nazad, pogotovu napred).
[ vladd @ 08.11.2007. 01:29 ] @
Mislim da je tom tomosu i cena impozantna, tako da se mozes okrenuti ka Yamahi ili Hondi, bez problema. Ljudi pod "tomos"-om podrazumevaju par slicnih modela iz proslosti (od 11, 12, preko 14 i 15) do apn-a 4 il 6, i naravno, oba tipa automatika, kaisar i noviji.
Ovi sadasnji "Tomosi", osim APNca skoro da ne lice na sebe. A po ceni ih odrzava renome, koji, kada se saberem, nije nicim izazvan. Jednostavno su bili masovna zabava, i ko je mislio da se vozi dugo i srecno, imao je masne ruke. Jedino je "priznata" robusnost, motor je mogao da radi i sa 70% losih delova. Cak nije bilo dobro, ubaciti poneki nov, ili sve ili nista.

Sada, kako vidim, drze se, sa cenom naravno, od 300 do 600€, :D, iako su cetvrt veka stari. Ali ovakvo trziste, pomalo pravi besmislenim te motore, kada se pomisli, da za 200-300€, na "zapadu", moze da se nabavi motor nekoliko stotina kubika, i jos da bude mladji, i pride Yamaha ili suzuki. Cak i kod nas, moze da se "provuce" neka Java, sa cenom manjom od Tomosa. Valjda prodavci Tomosa misle na trziste za "bajkere bez A kategorije", kao da ostatak opreme nije bitan.

Poz
[ 456456 @ 05.12.2007. 15:45 ] @
Ne mozda nekom ne pashu Tomos motori,ali je jedna od fabrika koja pravi dosta dobre motocikle.npr Tomos CTX 80 ccm
ide 100 iz shale.ima delova za njega,svaki drugi covek zna da popravi TOMOS-a.



Uzimam ga sad.ako neko ima extra ponudu Tomos CTX 80 do 600 eura kupujem....



Vozio sam ga,i ja mislim da super ide.
[ vladd @ 06.12.2007. 20:28 ] @
Pa posto ti treba A kategorija, pa je svejedno da li je 80 ili 250 ccm, mozes MZejca, takodje cvaju da nabavis, sigurno "ide" bolje od CTX-a, a ima i robustniji ram i kocnice.

Poz.
[ PICASOO MZ @ 22.12.2007. 12:33 ] @
TOMOS je zakon za nase (jos uvek socijalisticke) uslove...
Pre 3 godine sam kupio ovu masinu za 50 evra i izgledala je ovako:

[ Marisav @ 24.12.2007. 17:31 ] @
Ja sam pre nekoliko meseci kupi novog APN6s sa alu felnama. Sta ja znam, jednostavno volim Tomose.
1.Znam da ih popravljam,
2.a i delova ima na svakom cosku za dzabe.

@Picasoo MZ prikaceni fajlovi se ne vide.
[ MatezYU @ 27.12.2007. 20:22 ] @
APN ne bi uzeo nikada!!!
Jede benzin kao djavo!
[ deki59 @ 03.01.2008. 09:50 ] @
01.02.1982. godine kupio sam nov APN-6, u "Automakedoniji" u Pristini za 2.600.000 tadasnjih dinara. Mnogo mi se svideo ovaj motor, a ovaj model sam video, prvi put,desetak dana pre u ovoj prodavnici. Mislim da sam prvi vlasnik ovog modela na Kosovu i Metohiji. Kao student, koji je dobio opkladu sa majkom (ostavio cigarete 6 meseci) po temperaturi koja je bila veoma slicna temperaturama od ovih dana, sipajuci 4 litra goriva (za bon od 5 litara)+ odgovarajucu kolicinu dvotaktola(za tu svrhu sam poneo kafansku casu od 0,5 dl) stigao sam u Kosovsku Mitrovicu posle oko 2 sata voznje. Odeca mi je bila neadekvatna za zimsku voznju motora (radnicka bunda, ruska kapa, radnicke-zute rukavice i soferske kozne pantalone) pa sam morao da dva puta odmaram (grejem se). Stigavsi u K.Mitrovicu, u kiosku u centru grada kupih paklu Sarajevskog Malboroa (vreme za koje sam obecao da necu pusiti je proslo, a ja sam rec odrzao).
Pre ovog motora imao sam CZ 175 jedno vreme u 1978. godini (pare za kupovinu motora sam zaradio sam preko letnjeg raspusta, ali mi otac prodade ovaj motor, zato sto sam popustio u skoli i posle mog prvog pada sa motora).
Sa APN sam prosao veliku kilometrazu (ko zna koliku, vodio sam evidenciju do 1986 i potrosenih 1.680 l goriva). Koristio sam ga za letnje izlaske sa devojkom van grada, za odlazak na pecanje, kasnije za odlazak na posao ponekad...a sada za vreme vikenda i godisnjeg odmora za prevoz od vikendice do seoske prodavnice koja je udaljena oko 2 km.
Ovaj motor je jos uvek potpuno ispravan, a izmenjeno mu je nekoliko sajli kvacila (mozda desetak) iako jednu sajlu "oporavljam" po 3-4 puta, ubacena mu je peta brzina (1983) i oslonci za noge za suvozaca,debele zice na zadnjem tocku, metalni rezervoar od APN-4, jedna sajla gasa, auspuh, gume (prosle godine), nekoliko svecica i lamela.
Nema neku brzinu, ide oko 60 km/h, ali moze da me izvuce skoro svuda. Ne verujem da moze da potrosi 2,5 l goriva na 100 km.
Ne nameravam da ga prodam, i smatram da je APN-6 izuzetno koristan za mene.I dan danas uzivam u voznji njime, mada sam u medjuvremenu promenio nekoliko vecih motora, a imam i jednog "kineza" s kojim sam prosao 600 km za 3 godine.
Ne znam da li bih sada kupio novog Tomosa, imajuci u vidu konkurenciju.
U planu mi je kupovina malo veceg kruzera (mozda cak i Harleya), ali APN(ili Alpina kako smo nekad zvali ove motore) ce uvek biti moj "verni drugar" koji me do sada nikad nije izdao.
Dakle o Tomosu APN-6 SVE NAJLEPSE, jer je to koristan motor za kretanje po gradu i okolini, ne trosi mnogo, rezervni delovi nisu problem, nije neki problem da se radi oko njega sa minimum alata.
[ dubajicp @ 27.01.2008. 15:04 ] @
e posto vidim da se vodilo maro reci i o van brodskim motorima jel zna neko koje su cene polovnih tomos 4? imam jedan za prodaju a nemam predstave kako se krecu cene i nemogu naci nigde u oglasima
[ Pella @ 20.03.2008. 09:03 ] @
Pozdrav svima,
pre 20ak dana sam kupio Tomos ATX 2002.godiste i plato ga 800 evra.Prodavac mi je obecao tablicu i saobracajnu za par dana.Medjutim,kako to biva on nije vlasnik vlasnik je trece lice
i vlasniku nedostaje neki racun od firme koja mu ga je prodala.Sada je vlasnik potregao advokata i treba da jure firmu Lekic koja je distribuirala motor.Ja papire nisam ni video,ali sam razgovarao s vlasnikom telefonom i on a i prodavac mi kazu da nedostaje jedan racun i zato taj motor nikada nije ni registrovan.Ima li neko ideju kako da regulisem status sa motorom,tim pre jer prodavac ne zeli da mi vrati novac.Cekam da vidim hoce li nesto biti regularnim putem a razmisljam da kupim neki rashodovani atx sa saobracajnom i tablicom....Na zalost,takav je nas narod,platis vise nego posteno,a onda molis Boga da postanes vlasnik i da smes slobodno da se vozis...Pozdrav svima Pella.
[ fanfon @ 20.03.2008. 14:35 ] @
Greska koju si napravio pri kupovini je sto nisi odmah pitao da li je on vlasnik i trazio da ti pokaze saobracajnu. Sad mozes ili da cekas dok oni sa advokatom to ne rese, a to ce se otegnuti mnogo duze nego sto mislis a nije im ni u interesu to da rade sto pre jer nemaju razloga za to. Drugo sto mozes da uradis je da trazis pare nazad sudskim putem, tj. da tuzis prodavca jer te je obmanuo u pogledu vlasnistva, tj. otudjio je stvar koja nije njegova.
[ Pella @ 20.03.2008. 15:34 ] @
On je OBECAO da mi salje saobracajnu za par dana,no ja sam pogresio sto sam poverovao i sto ni priznanicu nisam uzeo.Sta imam od toga da se tuzim s njim tim pre da su nasa dva mesta udaljena 200 kilometra.Ili da ovo na mucku registrujem ili da ga prodam i svesno stetim-i da skupo platim skolu.A motor je super i ocuvan je i divno ide.Zato mi se ni ne vraca cak i da ima da mi vrati novac,radije bih da mi zavrse papire.Znam da u Beogradu postoji jako Udruzeneje potrosaca i pomogli bi mi ali ja sam od Beograda 250 kilometra.Samo se uzdam u savest volasnika i njegivu dobru volju da to zavrsi.

[Ovu poruku je menjao Pella dana 20.03.2008. u 20:59 GMT+1]
[ pajser9 @ 01.04.2008. 00:15 ] @
Worte:


Ako hocete znati sto sam radio na maticima evo:
1.filter zraka k&n
2.dizna vel.79
3. vakumski fergazer ili vakumski karburator( slicno kao turbina, pritisak 3 bara)
4.ELKO klip sa L karikama vel. 41.5
5.spustanje glave motora za 8mm
6.rezonantni ili sportski auspuh MF POWER
7.priblizavanje platina za veci broj okretaja
8.EXTRA dodatak DISKOVI na felgama

ovaj matik ide do 95 km/h i ima ubitacan start bolji od skutera i na leru radi ko auto tj. ima ujednacen rad ne prdi onako zbog vakumskog fergazera( zbog pritiska od 3 bara, smjesa goriva i zraka ne ulazi u proces sagorjevanja u mlazu nego kao prah ili para)


a ovaj drugi ide do 110 km/h

slozen je iso kao i ovaj prvi samo ima getribu od kartinga od 100ccm tako da ima i trecu brzinu (zapravo nesto slicno ali nije vazo)

prvi matik se raspada kada prede 90km/h,a brugi ne zbog getribe, ali oba imaju strasan start, svakog skutera imam u startu i vecinu njih i u konacnoj brzini
i zvuk im je jebacki, ko da ide neka pila od 250ccm :):):)

KO OCE RACE SAMO NEK SE JAVI uvijek moze izgubiti :) od pile

A ako jos ocete zanti imam i par skutera Yamahu JOG i AEROX, Apriliu sr50 -
A od vecih motora imam Kawasaki KMX i Apriliu RS250-
razlog tako velikog broja motora je taj da vozim utrke sa skuterima i obozavam motore, ovi skuteri su od sponzora a ja kupio samo KMX-a i RS-icu:):):)
San mi je odmalena imati KTM neku mrcinu ili Hondu CBR-ku neku ili Ninju

Ako netko ima pitanja u vezi slaganja motora skutera ili tomosa neka pita!!!
POZDRAV

edit lancia88: obrati paznju na recnik, naredni put cu brisati citavu poruku a ne editovati


_________________________________________________________________________
Moram pevo da pozdravim stare Tomosakije cijim postovima sma se divio kako sa razumevanjem i realnoscu posmatraju situaciju i ne preteruju sa hvalisanjem i brzinama njihovih tomosa....taman sam mislio da je ovo prvi forum ne tomosovig tipa na kojem ljudi sa razumevanjem pricaju o tomosu a ne sa preuvelicavanjem i glupim savetiam o friziranju koji su pogresni i ne vode nikuda....medjutim kad sam naisao na ovakav post kao sto je napisao ovaj balvan ^^^^, smucilo mi se....takve lazi i preuvelicavanje i neznanje-pametovanje nisam mogao da ne prokomentarisem.....

Vidi ovako ti lazovcino sto lupetas gluposti.....nemoj da lazes ljude oko sebe, jer ovo gluposti kad cita neko ko zna nesto vise o tomosima i friziranju, dodje mu samo da ti raspali samarcinu da zvonis pola sata jer tim savetima mozes lako sjebati necij imotor.... Sa tim preradama, automatik malo sutra ide preko 90km/h, to GARANTUJEM. To sto si ti uradio, zapravo nije nista i to nije friziranje, to su samo sitne izmene koje moze svako da izvede..... Kao prvo, vecim klipom se ne frizira i ne dobija se na brzini...pravi strucnjaci ne stavljaju vece klipove od 39mm ali ja to tebi ne mogu da objasnjavam zasto i kako, jer vidim da se slabo razumes u tomos... kao drugo dzaba je tebi stavljati veci karburator sa vecom diznom i sa K&N filterom ako nisu kanali uskladjeni....najvaznije kod friziranja su kanali a to je vec visa nauka i o tome se ne moze ovako pricati... Najbitnije 4 stvari kod friziranja su: 1. kanali 2. auspuh 3.dobronstelovano paljenje 4. dobar i dobro ustelovan-prilagodjen karburator! Sve je povezano jedno s drugim i ne moze motor funkcionisati kako treba ako se sve 4 stvari ne urade....naravno ima tu jos dosta stvari......inace glava se spusta max 1mm za tvoju informaciju kad si tako pametan....8mm nema ni mesa!

Nastavicu dalje sledeci put, sad moram da idem.....pozz
[ SpRs @ 14.06.2008. 23:16 ] @
Nikad nisam imao nikakav motor, sa tim i nikakvo iskustvo sa tim skalamerijama. Ali sad imam veliku potrebu za motorom razlog, do posla i nazad 32 KM. Autobusom stizem sat ranie pa sedim pred vratima citav sat do pocetka radnog vremena. isto i po podne. karta me kosta tacno 2.4 eura u oba pravca a plata sve manja i manja ne izdrzi se brate. Prijatelji su mi rekli da je bolje da putuem Motorom. Hteo bi kupiti APN-6. Pa bi molio neko ko se razume u ove skalamerije da mi kaze kolika e potrosnja goriva na sto (100) KM i kakav e kvalitet ovim motorima. Kod nas ima APN-6 nov za 850 Eura. Ako ima neka druga marka bjla recite. Nekiput bi ga koristio da povozam i moju zenu do sela jer je karta skupa. Pozdrav svim dobrim Ljudima..
[ vladagrujic @ 17.06.2008. 13:25 ] @
APN 6 je prava mala mazga. Bože, šta je taj moped sve u stanju da izdrži. Znam likove koji su mu čak i mešavinu pravili pola nafta a ostatak benzin. Ne znam kako, ali je i tako išao. Doduše, pričam o apn-u iz 90-tih godina. Za ove nove ne znam da li su i dalje takvog kvaliteta. Ja lično ga ne bi više kupio zato što smatram da ga je pregazilo vreme. Jedan npr. Kimko je malo skuplji, a smatram mnogo bolja solucija. Uz to ide i garancija od 25 meseci.
Pozdrav.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 17.06.2008. 14:30 ] @
Citat:
SpRs: Nikad nisam imao nikakav motor, sa tim i nikakvo iskustvo sa tim skalamerijama. Ali sad imam veliku potrebu za motorom razlog, do posla i nazad 32 KM. Autobusom stizem sat ranie pa sedim pred vratima citav sat do pocetka radnog vremena. isto i po podne. karta me kosta tacno 2.4 eura u oba pravca a plata sve manja i manja ne izdrzi se brate. Prijatelji su mi rekli da je bolje da putuem Motorom. Hteo bi kupiti APN-6. Pa bi molio neko ko se razume u ove skalamerije da mi kaze kolika e potrosnja goriva na sto (100) KM i kakav e kvalitet ovim motorima. Kod nas ima APN-6 nov za 850 Eura. Ako ima neka druga marka bjla recite. Nekiput bi ga koristio da povozam i moju zenu do sela jer je karta skupa. Pozdrav svim dobrim Ljudima..


Zasto razmisljati o tako starom i prevazidjenom motoru pored ovolikog izbora skutera na trzistu.. Vec od 800 eura imas kineze sa godinu dana garancije koji fino idu a malo trose.. razmisli.. pozdrav
[ Cileinteractiv @ 20.06.2008. 10:38 ] @
NIsam citao sve postove ali mislim da je Tomos deplasiran u ovom trenutku, skutera ima mnogo po povoljnim cenama ali i skuteri su bezveze jer imaju male tockove i tu je za mene kraj price. Ja sam kupio nedavno za 850e nov motor ORION Hero majestic, 4 brzine, zmigavci, za dve osobe, ide 80 km/h i najvaznije veliki tockovi!!!
[ Pella @ 17.07.2008. 13:19 ] @
Kako sam pre par meseci uspeo da registrujem ATXa,moj zivot je postao divna zabava....Lutanjima po nedodjijama i planinama Istocne Srbije nikada kraja...ATX je toliko zilav i izdrzljiv,a nema mesta gde ne moze da prodje...Dobro mi je rekao komsija kada sam ga kupio:Samo na banderu s njim nisam izasao! I bio je u pravu,malo trosi,jeftini delovi a veliki uzitak daje...nije mi zao ni jedne parice kiju sam za njega dao,a svi mi kazu da je mnogo 800 evra za 2002.godiste...
Nevazno,nego zna li neko gde bi mogao da mu nabavim obrytomer i od kog motora mu oase?Pozz Dragan
[ mserifov @ 17.07.2008. 14:46 ] @
kod mene u okilini a inace i u tuzli popularni su ti tomosi najviše sestice apn 6 ima o onih automatika ja sam skoro prijatelju jedan mali automatik bojio u plavo i motorić je bio smeće on mu promjenio klip i karike uštimo paljenje uradi struja ja ga ofarbam i nisam mogao vjerovati da nako automatik tomos može biti lijepa mašinica i išo je po prilično brzo samo nisam imao brznomjer ali na ravnom je letio
Onda smo nabavili naki tomos mery 4 nikad nisam ni cuo za taj motor ali je stroj mašina od apn 6 izgleda ko vespica u ovoj masini 42 mm klip leti. Sad ce i on na farbanje kad ga zavrsimo staviti cu slike da ga vidite.
A ja sam sebi kupio suzukija ts 50 i 85 godine i uz malo para sa mga sredio evo kako izgleda taj motor mada to nije moj motor a ali izgleda isto[/img]
[ goggyfalcon @ 12.08.2008. 14:12 ] @
Divna su i različita iskustva sa tomosom na ovom forumu. Ja sam svoju mladost ostavio na APN-u, što sa nabudžanim cilindrom, auspuhom, devedesetkinim paljenjem, što sa komplet mašinom od tomos 90 elektronik na rami APN-a, koju cenim i dan-danas (doduše to je dukati iskopiran), pa posle automatik 3, neko vreme, pa automatik 35 (sa onim velikim kockastim cilindrom) e taj je bio na visini zadatka, sa zujom 8 banki...na kraju BT50 koji mi je dušu pojeo i onda sam se rastao sa tomosom i (sa naježenom kožom opredelio za kineza, Falcona). E sad vidim (nisam više naježen) da ti kinezi daju puno više nego što su plaćeni, tomos tu nema šta da traži, jer nov APN 6 košta 1200E a 1000E Falcon sa 2 disk kočnice, 50ccm,obrtomerom, pokazivačem goriva, anlaserom, akumulatorom, alu-točkovima, koferom, žmigavcima i još štošta, ide 75km/h bez budžanja, dok je APN jedva dogurao 50, pa sam morao da ga turpijam da me neki fanatik sa sport biciklom ne odere i osramoti. Tomosu je vreme iscurilo, još žive od slave iz starih vremena kada nismo ni znali da postoji još nešto drugo (a, da, bio je poni expres-puch koji je izgledao kao bicikl al je i takav vrteo 65km/h, fabrički). Tomos je kao Zastava, jeftini delovi koji se troše u velikim količinama. Meni više paše kineski skuter za koji se malo teže nađe deo ali nije ni potreban ako se iole pazi pri upotrebi i redovno održava, npr, kaiš, svećica, možda rolnice (4taktni i ulje u motoru i filter za ulje) a 2-taktni gotovo da i nema održavanje osim što mora da se pazi da ne ostane bez ulja 2taktola za mešavinu i ponekad filter za vazduh treba očistiti.
A što se tiče vanbrodskog T4, imao sam ga, uvek sam razmišljao na vodi "šta ako ovo s..nje sad ne upali", pa sam ga batalio i kupio MARINER-3, razlika nebo-zemlja, taj mali zvrk pali na pogled bez štrafte na majici, vrti ko F1 i gura taj isti čamac skoro duplo brže sa puno manjom potrošnjom. Da ne pominjem da je manji i lakši za nositi. T-10 i T-18 lepo idu ali troše ko ruski tenk,(probao sam oba) nesmem baš daleko sa "Gliser Sharkom"(PREMIX-Titel) da nebi veslao bez benzina. I to sam batalio pa sad pikiram neku Hondicu do 10KS za gliser. Drvenjak i dalje klizi sa Marinerom i to se ne menja.

Eto mog viđenja tomosa i ostalih, bez predrasuda,realno uz bogato iskustvo.
[ vladd @ 12.08.2008. 14:38 ] @
Takvo je otprilike iskustvo, svih koji su petljali sa motorima do '90-ih godina. Tomos je bio pristupacan, pride i "domaca" fabrika, i sveprisutnost je ostavila traga.
Naravno, strahoviti razvoj ostalih proizvodjaca, pregazio je tomosa, i na ovim terenma.

Sto se vanbrodskih motora tice, slicna je situacija, mada je davnih '70-ih Tomos cetvorka bio najbolji motor u klasi do 5ks. Naravno, parametri potrosnje ili tezine nisu bili u igri (ni za kakva vozila), tako da pouzdanost i trajnost nisu neopravdane osobine.

Naravno, ni u toj oblasti konkurencija nije spavala...

Poz
[ kirbystan @ 25.03.2009. 21:51 ] @
legende moje mehanicari,ja bih da nesto pitam i pre svega da se izvinim zbog ovakvog upada da nebih otvarao posebnu temu zbog jednog pitanja,mehaniku sa 2takta radim veoma dugo od prilike 6 godina,ali mi nikada nije bilo jasno zbog cega svecice kod tomosa automatika crkava veoma brzo,da li je to problem u kvalitetu ili vec sta se desava.Ako neko zna odgovor na ovo pitanje neka mi kaze,inace imam svoj apn4 koji sam sam frizirao i ide kao nevreme,uporedo merio sa kolima i dostigo je 108km/h znaci izvuko sam neki max iz njega.Pored njega imam Yamahu DT 50 cross i Suzuki GSX R 1100 ali mi je apn4 onako sto se kaze ljubimac.Pozzzz i unapred hvala
[ vladd @ 26.03.2009. 13:58 ] @
Zbog koncepcije. Dvostepeni automatski menjac te jednoznacne koncepcije nije bas za takav moped, mala je snaga a standardna oprema, paljenje, platine, bez CDI-ja i neke bolje kontrole predpaljenja, sa linearnom i ogranicenom kontrolom. Promeni se za nekih 10-15 stepeni od statickog i kraj.

E sad, izuzetno stara konstrukcija, koja funkcionise samo kada je sve bar 90% ok. Kada krenu zazori, pomeranja, habanja, to se razdesi u pogresnim smerovima, pa je efekat spaljivanje svecice, koja radi u losem rezimu, uz velika lokalna pregrevanja na kontaktima i nedovoljno ustaljenom radnom rezimu.
Pregrevanje elektroda se intenzivira, pa svecica deluje kao spaljena brenerom, sto je i slican efekat, topila se od prejake varnice.

Uslovno receno prejake, energija bobine je takva kakva je, medjutim energija na svecici se cak i povecava, ako se pripaljuje na malom pritisku.

Tada u varnici ucestvuje preko sedam pikova visokog napona, dok je pod pritiskom redukovano na prva dva-tri, sa najvecom naponskom amplitudom.

Znaci, mala kompresija, pomereno paljenje zbog interne mehanicke regulacije, a motor je prisiljen da to radi zbog nezgodnog menjaca koji se ukljucuje na maloj snazi, a elasticnost motora nikakva, sledi spaljivanje svecice...

Obrusi malo glavu i nece da przi svecicu, ali tada ostatak nece predugo trajati..

Postaviti mekse opruge za pomeranje ugla predpaljenja, i omoguciti lagan hod, promeniti zonu regulacije predpaljenja..

Moze da se ugradi elektronsko, programirano paljenje, sa ogranicenim impulsom na svecici, spoljna bobina, accu...

Ili prepakuj neki varijator

Poz
[ kirbystan @ 27.03.2009. 06:26 ] @
Zbog koncepcije. Dvostepeni automatski menjac te jednoznacne koncepcije nije bas za takav moped, mala je snaga a standardna oprema, paljenje, platine, bez CDI-ja i neke bolje kontrole predpaljenja, sa linearnom i ogranicenom kontrolom. Promeni se za nekih 10-15 stepeni od statickog i kraj.

E sad, izuzetno stara konstrukcija, koja funkcionise samo kada je sve bar 90% ok. Kada krenu zazori, pomeranja, habanja, to se razdesi u pogresnim smerovima, pa je efekat spaljivanje svecice, koja radi u losem rezimu, uz velika lokalna pregrevanja na kontaktima i nedovoljno ustaljenom radnom rezimu.
Pregrevanje elektroda se intenzivira, pa svecica deluje kao spaljena brenerom, sto je i slican efekat, topila se od prejake varnice.

Uslovno receno prejake, energija bobine je takva kakva je, medjutim energija na svecici se cak i povecava, ako se pripaljuje na malom pritisku.

Tada u varnici ucestvuje preko sedam pikova visokog napona, dok je pod pritiskom redukovano na prva dva-tri, sa najvecom naponskom amplitudom.

Znaci, mala kompresija, pomereno paljenje zbog interne mehanicke regulacije, a motor je prisiljen da to radi zbog nezgodnog menjaca koji se ukljucuje na maloj snazi, a elasticnost motora nikakva, sledi spaljivanje svecice...

Obrusi malo glavu i nece da przi svecicu, ali tada ostatak nece predugo trajati..

Postaviti mekse opruge za pomeranje ugla predpaljenja, i omoguciti lagan hod, promeniti zonu regulacije predpaljenja..

Moze da se ugradi elektronsko, programirano paljenje, sa ogranicenim impulsom na svecici, spoljna bobina, accu...

Ili prepakuj neki varijator

Poz


HVALA NA SAVETU KRALJU POMOGLO JE SA SPUSTANJEM GLAVE,ZA SADA JE SVE KAKO TREBA
[ veselinvukojevic @ 05.09.2013. 18:54 ] @
Citat:
Stole_sto_ljubi_zene_gole:
Citat:
SpRs: Nikad nisam imao nikakav motor, sa tim i nikakvo iskustvo sa tim skalamerijama. Ali sad imam veliku potrebu za motorom razlog, do posla i nazad 32 KM. Autobusom stizem sat ranie pa sedim pred vratima citav sat do pocetka radnog vremena. isto i po podne. karta me kosta tacno 2.4 eura u oba pravca a plata sve manja i manja ne izdrzi se brate. Prijatelji su mi rekli da je bolje da putuem Motorom. Hteo bi kupiti APN-6. Pa bi molio neko ko se razume u ove skalamerije da mi kaze kolika e potrosnja goriva na sto (100) KM i kakav e kvalitet ovim motorima. Kod nas ima APN-6 nov za 850 Eura. Ako ima neka druga marka bjla recite. Nekiput bi ga koristio da povozam i moju zenu do sela jer je karta skupa. Pozdrav svim dobrim Ljudima..


Zasto razmisljati o tako starom i prevazidjenom motoru pored ovolikog izbora skutera na trzistu.. Vec od 800 eura imas kineze sa godinu dana garancije koji fino idu a malo trose.. razmisli.. pozdrav

da ali nezaboravi koliko je generacija naucilo da vozi na tom motoru pritom skuter na malo vecoj uzbrdici ne moze da izvuce i zapali se a apn ima propeler koji ga hladi.=D


[ Vasastajić @ 08.09.2013. 10:25 ] @
^
Tom, i Tomosu/kinezu, a posebno postu, je već odavno prošao garantni rok...
17.06.2008. u 15:30 - pre 1908 dana i 19h
[ dusanboss @ 16.03.2018. 21:04 ] @
Da li neko zna zašto se semerinzi na APN okreću naopako. (kurbla, manjač, lančanik)