[ pctel @ 17.12.2006. 21:34 ] @
Voznja na plin je vec opsteprihvacena zbog duplo nize cene. Medjutim, ljudi uopste nisu upoznati sa mogucnoscu da se moze voziti i do 10x jeftinije nego na benzin - ako se auto prepravi da ide na drva. Princip je vrlo jednostavan - na auto se prikaci furuna u koju je onemogucen normalan dotok kiseonika, dolazi do nepotpunog sagorevanja, stvaraju se gasovi ugljen-monoksid, vodonik i metan. Dalje je sve isto kao kod plina - cevima se ti gasovi dovode do motora gde sagorevaju i dalje vec isto kao i kod benzina prenose energiju na tockove. Losa osobina pogona na drva je sto se snaga tako smanjuje za cak 40% pa recimo Yugo 45 nece brze od 85 km/h, dok bi kod ostalih automobila ta brzina bila veca srazmerno razlici u snazi motora. Dobra strana je smanjenje zagadjenja zivotne sredine, jer se na izduvu javlja znatno manje cadji i stetnih gasova. Losa strana je sto se na svakih sat voznje mora stati da se furuna nalozi i sto pogon radi tek kad se furuna zagreje, za sta je potrebno 15-20 minuta kod hladnog starta, a kasnije pri zadrzavanjima do sat vremena nije potrebno dodatno cekanje. Potrosnja drva je oko 20kg/100km, sto kosta negde oko 100 dinara. link |