|
[ Milos_11 @ 08.01.2007. 22:10 ] @
| Sa prijateljem se raspravljam na temu voznje Yuga 55, a pitanje za forum glasi:
Pri kojim brzinama (km/h) pri konstantnom ubrzavanju vozila ubacujete u veci stepen prenosa pocevsi od I do V,
a da se ne oseti brujanje motora da bi se postigla maksimalna brzina od recimo 120 km/h ?
Znam da je stvar je subjektivna ali bi trebalo da se poklopi sa nekim prakticnim iskustvom ?
Pozdrav,
Zoki
[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.01.2007. u 20:48 GMT+1] |
[ cicika @ 08.01.2007. 23:51 ] @
Ako stigneš do treće standardnom vožnjom (dakle prebaciš u treću na 35-40, npr.) onda ubrzavaš do... 70 ako nećeš da ga cimaš :), a ako hoćeš onda može i do 80. Onda četvrta i isključivo malim gasom. Peta negde oko stotke i onda još manjim gasom dalje.
Medjutim... zavisi od samog jugića, znaš da su oni svi različiti.
[ StORM48 @ 08.01.2007. 23:54 ] @
Ja bi Juga vozio 120, samo ako bih imao katapult sedište... za svaki slučaj!
Elem, "pravilna vožnja" kao takva ne postoji. "Pravilnost" se razlikuje od uslova do uslova. Nikako se na isti način ne može voziti uzbrdo, nizbrdo, na ledu i na suvom. Gomila raznih uslova, a posebno uslova u samoj vožnji, tipa - preticanje.
Znači, robotska vožnja više ne važi ni za automatik menjače (nekada je praktično tako funkcionisao automatik), pošto se i oni danas prilagođavaju vožnji (barem neki od njih).
Pozdrav
[ VRider @ 08.01.2007. 23:57 ] @
To, Cicika, zenko - a zna da vozi. Najvise mrzim *** (narocito muske) koje voze 40 cetvrtom na praznom gasu "da manje trosi i ne haba se motor", a pri tome nemaju blage veze da tada kola gutaju vise...
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 09.01.2007. u 06:13 GMT+1]
[ lancia88 @ 09.01.2007. 05:24 ] @
Pozdrav,
pa, ovo je samo delimicno tacno ustvari. Voznja pri manjim obrtajima generalno jeste uslov za manju potrosnju, grejanje, habanje itd. Problem je preterivajne u tome. Na pojedinim zapadnim automobilima, na brzinomeru je crvenom crticom oznacavan donji limit kojim se sme voziti u najvisem stepenu prenosa, interesantno je da je za vozila sa benzinskim agregatom od 1300 i 1600 ccm deklarisana gotovo ista vrednost - na nekih pribliznih 50 km/h. Ja sam svojevremeno isprobavao sebi za dusu trese li se vozilo prilikom voznje u najvisem stepenu ispod te crte i zaista treba napora i paznje da se vozilo ne bi treslo, nisu uzalud postavljali tu skalu. Dakle, kada se postuju odredjeni tehnicki propisi, moze se voziti pri manjim brzinama u visem stepenu prenosa i to definitivno ima za posledicu upravo manju potrosnju i habanje ali covek se ume izdeformisati u zelji da sto vise minimizira ove pojave i pocne voziti ispod granicno malih brzina u visim stepenima sto za posledicu realno i ima bas kontraefekat, ne samo potrosnje goriva vec i potrosnje vozila generalno.
Kako rece Storm, brojni su faktori iz kategorije uslova voznje koji odredjuju u momentu na kojim se brzinama menja stepen prenosa, zaista zavisi i od uslova na putu, i od opterecenosti vozila ali i od, recimo, banalnosti kao sto je napumpanost guma itd. Osecaj se stice ipak iskustvom uz isprobavanje gornjih i donjih ekstremnih vrednosti ali uz postovanje uslova voznje. Recimo, kada prodjes kroz baru a kisa jos uvek lije i nekim ti se cudom ne ugasi Yugo tom prilikom, svakako neces menjati brzo stepen prenosa vec ces voziti forsiranu voznju postujuci zahtev da vozis tada pri povecanom broju obrtaja inace ces kisnuti, prskati WD40 po instalaciji, cekati da se osusi instalacija, psovati, divljati na kisu, sebe, Zastavu i koga sve ne :)
[ Java Beograd @ 09.01.2007. 08:13 ] @
Na ravnom putu, normalni saobraćaj. (Dakle, ništa uzbrdo - nizbrdo, gužva, laganica ...)
U drugu prebacim odmah, posle desetak metara
U treću prebacim oko 40 km/h
U četvrtu prebacim oko 60 km/h
U petu prabcim oko 80 km/h
Ako hoću što pre da ubrzam, ( ali ne ono ludački, da glumim reli)
U drugu prebacim odmah, posle desetak metara
U treću prebacim oko 50 km/h
U četvrtu prebacim oko 80 km/h
U petu prabcim oko 100 km/h
[ broker @ 09.01.2007. 09:47 ] @
Ili ugradite obrtomer, da vam bude lakse :)
[ hakinen @ 09.01.2007. 12:11 ] @
Sve zavisi od automobila do automobila kako se vozi, posto je rec o yugu a ja sam juga slabo vozio nemogu nista da kazem, ali generalno gledano iskusniji vozaci mogu po zvuku motora da osete pravi trenutak za menjanje brzine, a svaki vozac koji duze vremena vozi isti ( svoj ) auto bi trebalo da zna kako da prebacuje brzine i kako sta odgovara automobilu!!
Kad kazes yugo 55 to je veoma relativna stvar, jer 5 godina star i 15 godina star auto se ponasaju sasvim drugacije!! Tako da nemozes da generalisujes tako stvari!!
Ima dosta literature na netu vezano za svaki auto kako se treba vozisti i kako se trebaju menjati brzine, postoje dijagrami za to( bas nam je profesorka crtala dijagrame bilansa snage automobila, u prevodu kad je idealna broj obrtaja za prebacivanje brzine, ali opet to je sve subjektivno jer ne vazi za svaki automobil), tako da listaj net malo :D
[ Nenad Vranjanac @ 09.01.2007. 16:52 ] @
'pravi trenutak' se na jugicu oseti lakse nego na bilo kom drugom autu. 10min voznje je dovoljno da provalis. i kao sto rece cicika, na svakom jugu je drugaciji. a saltanje zavisi od stila voznje. posto je jugo dosta slab na malom broju obrtaja, moj stav je da ako hoces normalno da ubrzas, moras preko 'pravog trenutka' (okvirno za autoput: odmah-45-80-cetvrtom do zeljene brzine i onda u petu)
edit: danas sam proverio, 85 je ipak previse, to je samo za nuzno preticanje, 75-80 je prava mera za promenu u cetvrtu.
inace na mom jugicu je crvenom bojom obelezeno na 40, 60 gde treba da se promeni brzina. fensi, a :-)
[Ovu poruku je menjao Nenad Vranjanac dana 10.01.2007. u 22:15 GMT+1]
[ virtualx @ 09.01.2007. 17:17 ] @
ja imam ford fiesta 99 godiste 1300cc
kupljen polovan prije pola godine.
i polozio sam ima pola godine.
polagao sam na dizelu pa mi je trebalo oko 7 dana da skuzim benzinac ,ali sad ide ok.
prvom idem isto 10-ak metara ,pa 2 jedno 30 m ,pa 3 za po gradu.
preko 60 prebacujem u 4-tu ,pa tamo negdje oko 80 ide 5-a
e sad zanima me koja je dojnja granica sa kojom mogu ici u 4-oj ,moze li malo ispod 60 ici.
isao sam autoputom 130Km/h i ide ok
mislim da fiesta trosi oko 6 litara koliko mi se cini.
i kad prebacujem iz 3 u 1 cuje se malo zujanje,jedino ako sacekam neko vrijeme dok se auto dobro smiri pa onda prebacim ,onda se necuje.
ali nemogu ja u gradskoj guzvi cekati dok se auto smiri pa onda prebacivati da se necuje zujanje.
npr kad skrecem ,moram iz 3 u 2 ,ili kad ulazim u dvoriste ,moram iz 3 u 1 i onda se cuje to zujanje
zasto to?
[ cicika @ 09.01.2007. 17:58 ] @
Brate ko te naučio da spuštaš za dve brzine nadole?! Tog instruktora treba baciti sa mosta a tebe ponovo na časove.
Zujanje... pre bih nazvala teško brundanje i brektanje nastaje zbog naglog prelaska iz stepena višeg u stepen nižeg prenosa na preveliko broju obrtaja. Slično kako kad kidaš auto u prvoj - ne prija mu, nije normalno.
Nikad nemoj da spuštaš iz treće u prvu, a ne vidim i zašto bi, sasvim je u redu zaustaviti se i ugasiti motor u drugoj, osim ako ne moraš da izvodiš nekakve 'zahvate' pri parkiranju, pa se onda krećeš prvom. Iz višeg u niži stepen prenosa se prelazi tek kada si dovoljno smanjio broj obrtaja - dakle ili pustio gas, dozvolio automobilu da uspori pod dejstvom sile trenja ili i pustio gas i malo prikočio. Princip je identičan kao i kad ubrzavaš samo se odvija u suprotnom smeru - kad ubrzavaš potrebno je da motor postigne dovoljan broj obrtaja kako bi prešao u viši stepen prenosa.
Jedini slučaj u kome je ponekad moguće praktikovati spuštanje za dve brzine, iako nije najzdravije za kola, je iz pete u treću pri preticanju, mada na auto-putu za to nikad nema potrebe - postoji čitava traka za preticanje, jedino po putevima tipa Ibarske magistrale, kad je potrebno vrlo naglo ubrzati a i tada se odmah po ulasku u preticanje prebacuje u četvrtu.
[ VRider @ 09.01.2007. 18:11 ] @
Ja vise volim da se motor malo vise vrti. Ja recimo prvom vucem do 20+, u trecu nikada pre 40. I to je lagana voznja. U Pirotu je ogranicenje (do skora bilo) u celom gradu 40, tako da nisam imao gde ni da ga bacim u trecu. Sama kola su na praznom gasu u trecoj isla blago preko 40, pa da dzabe ne placam kazne...
Preskakanje dve brzine nije problem (iz trece, preko druge, do prve bez pustanja kvacila) ako je to praceno odgovarajucim smanjenjem brzine. A o beogradskim instruktorima previse je i trositi reci. Ili su samo krivi panduri na polaganjima, pa ovi prate, nemam pojma. Okretanje volana dok kola miruju, gasenje motora u toku polaganja, ne radi se polazak pod rucnom?! Nije ni cudo sto posle voze tako kako voze...
[ cicika @ 09.01.2007. 18:36 ] @
Citat: (iz trece, preko druge, do prve bez pustanja kvacila) ako je to praceno odgovarajucim smanjenjem brzine.
Ovako da, ali ne direktno i bez ispunjenog uslova koji si naveo. Posle se čovek čudi što mu se auto dere
Spuštanje u prvu dok se auto kreće nema smisla osim u jednom slučaju - ako treba naglo zakočiti a možda nema mesta da se ukoči na 'sirovim' kočnicama, spuštanje u prvu (iz treće, preko druge uz nogu na kočnici) može da vam spasi branike jer auto dodatno koči motorom.
VR, a 'leba ti... šta će ti kola u Pirotu?! S kraja na kraj ima pola sata peške
[ McKracken @ 09.01.2007. 19:06 ] @
VRider, probaj jednom te egzibicije na malo klizavijem putu pa ces da zaboravis preskakanje po dve brzine nadole :)
[ virtualx @ 09.01.2007. 20:43 ] @
kako onda da ulazim u dvoriste sa ceste.
znaci idem 3 -om i uspovavam blizu kuce ,pa u 2-gu i kad krenem skraetati u dvoriste onda u 1 jeli?
[ EagleOne @ 09.01.2007. 23:34 ] @
Kolika nauka oko prostog... Za najbrze postizanje odredjene brzine mozete pogledati grafikone odnosa snage i broja obrtaja motora za svaki prenosni stepen. A onda ako imate obrtomer saltajte po grafiku uz pomoc kazaljke :). Iskusan vozac manje vise lako proceni kada da menja brzinu da bi postigao nejavece ubrzanje.
Ako pitas onako, u obicnoj voznji, sam si rekao subjektivno je, naravno postoje ekstremi oni koji voze na previse malim i velikim obrtajima. Sam izberi koji stil ti odgovara, tom motoru uopste ne smeta da se malo vise vrti, cak sta vise jedino tada prenosi "ozbiljniju" snagu na tockove i ne smeta mu. Npr. taj yugo 55 sa 1.1 motorom recimo ima, ne znam 50KS, ti kada vozis u petoj 60kmh na raspolaganju ti je 5KS, a ne onih 50. Slicno ti je sa ostalim brzinama na ralicitim obrtajima, pa ti vidi sta ti odgovara i kako volis da povuce i koliko da trosi. Bacanjem u premale obrtaje mozes dobiti kontra efekat, kao sto neko vec rece.
Yugov menjac i prebacivanje u prvu u pokretu, tesko idu zajedno :), kod drugih kola, odnosno menjaca, ok. Na dole dve brzine je ok, pogotovo pri jacem kocenju. Ne znam kakva ti je to uzbrdica da ne mozes da ga popnes drugom, a auto ti je u pokretu. Naravno prvo 3->2 pa 2->1, a mozes i drugom uz kvacilo lagano da ga privuces.
Okretanje volana u mestu je nekada neophodno, a na polaganju tako osiguravaju da ne promase parkiranje, jer cesto se desi da u pokretu neiskusan vozac ne smota volan kako treba, na polaganju nema popravnog. A s obzirom na servo, vozaci ne moraju da krenu da bi lakse motali, vec to rade u mestu.
[ VRider @ 10.01.2007. 00:28 ] @
Cicika, jes da Pirot nije velik, ali i tamo pada kisa.
Mada, ja zivim u samom centru, tako da mi nista nije dalje od 15 minuta, a vecina onoga sto mi cesto treba je manje od 500 metara daleko.
Spustam ga u prvu cim odem ispod 20. Ne bi valjalo da mi se ugasi motor kad u drugoj pokusam da mu zdujem malo vise gasa, a u prvoj odmah kopa. Caletova skola...
Kada je klizav kolovoz u pitanju, nikada ne divljam, jako sam smiren vozac, tako da nisam imao problema. Mozes slobodno da spustis dve brzine. Samo je bitno da imas osecaj koliko da das gasa pre nego pustis kvacilo. I tu me cale masirao, dok nisam poceo da radim onako kako on voli.
Kod cika Dobrog (pandur kod koga se polaze u Pirotu) ako pocnes da motas u mestu, prvi put upozori, drugi put kaze da izadjes iz kola. To da li ces da promasis parkiranje ili gazis liniju na polukruznom njega ne zanima. Ti si trebao da naucis da ne gazis i da ne promasis. Prvi put me oborio na polukruznom jer mi nije dao da nastavim napred jednom kada sam se zaustavio. Kako to izgleda kod nas? Zaustavis se uz desnu liniju. Kreces napred, i motas pun levi (u pokretu) i pred samu liniju kreces da motas desni. Ne mozes iz vise puta. Onog trena kad stanes, smes samo u rikverc, tako da ako stanes malo dalje od linije, ugasio si. Ona motas kontra, ponovo nikako u mestu, i ponovo iz jednom do zadnje linije. I nakon toga pun levi i izlazis. Bilo koje gasenje kola na polaganju, izadji sam iz kola da ga ne nerviras. Kad prodjes poligon (napred-nazad, garaza koju ti kaze, i polukruzno), ako si prosao, ulazi komisija, ides na breg i polazak rucnom, i ako i to prodje kako treba, stavljate pojaseve i kreces u grad.
Zivo me interesuje kako je to izgledalo tamo gde se vi polagali. Stalno se svadjam sa devojkom, jer kad cujem sta joj govori instruktor, poludim. Ne dozvoljava da se koristi gas prilikom kretanja ("pusti kvacilo i kola ce sama da krenu" na benzincu koji ide na gas?!), "kada se ide u rikverc ne koristi se gas, nego opet samo pustis kvacilo". Nije nego!
[ Sasa_NS @ 10.01.2007. 10:17 ] @
Citat: virtualx: kako onda da ulazim u dvoriste sa ceste.
znaci idem 3 -om i uspovavam blizu kuce ,pa u 2-gu i kad krenem skraetati u dvoriste onda u 1 jeli?
Možeš ući u dvorište drugom (veoma mali gas), ako si dovoljno vešt. U suprotnom, bolje je da se zaustaviš malo pred ulazom, ubaciš u prvu i lagano uđeš. Jer, kao što neko već reče, ubacivanje u prvu iz pokreta ide prilično teško u Jugu. Moraš da probiješ pod pritiskom na pedalu kvačila, a i tada će (u većini slučajeva) da krči...
Ja brzine menjam prema osećaju, na osnovu zvuka motora i ubrzavanja automobila... Nikad pritom ne gledam u brzinomer (obrtomer) već u drum pred sobom. Otprilike, nekako bi se moglo reći da dok god zvuk "raste" (motor i dalje ne urla), a auto ubrzava bez napora, ne popuštajte pritisak na papučicu gasa. Kada zvuk odjednom postane "ravan" (delić sekunde posle toga motor počinje da urla) i osetite da ne ubrzavate više, odnosno da bez veze vrtite motor na višim obrtajima - prebacite u viši stepen prenosa... Veština u ovome i osećaj za pravi trenutak prebacivanja brzine stiče se iskustvom. Na taj način nećete mučiti motor i menjač, a sve će se pozitivno odraziti na potrošnju goriva i dugovečnost motora...
[ cicika @ 10.01.2007. 11:47 ] @
Citat: kako onda da ulazim u dvoriste sa ceste.
znaci idem 3 -om i uspovavam blizu kuce ,pa u 2-gu i kad krenem skraetati u dvoriste onda u 1 jeli?
Jok, skreneš drugom najnormalnije. Drugom brzinom se i skreće... (a možda ja vozim pogrešno :) ) Jedino ako nemaš neke strašne džombe u dvorištu ili ti je dvorište strašna uzbrdica, u šta sumnjam, verovatno ste ga poravnali čak i ako je ikada bilo takvo.
Nijednim kolima nije problem voziti polako drugom, čak je i lakše nego prvom jer su manje šanse da će auto da se ugasi ako ste nevešti sa gasom i kvačilom. Uistinu me čudi da voziš već šest meseci i da imaš takve nedoumice. Takodje mi se nameće pitanje - je l' ti i po gradu skrećeš prvom!? To mi se čini mnogo gore nego skretanje trećom npr. ako se zaboravite ili eventualno nema vremena ili ne može da se uspori da bi se prebacilo u drugu pred skretanje.
Citat: ubacivanje u prvu iz pokreta ide prilično teško u Jugu.
Ne vozi on Juga, ali opet...
Citat: Ne dozvoljava da se koristi gas prilikom kretanja ("pusti kvacilo i kola ce sama da krenu" na benzincu koji ide na gas?!), "kada se ide u rikverc ne koristi se gas, nego opet samo pustis kvacilo". Nije nego!
Jedino ako je na kolima namešten ler gas tako da se neće ugasiti, ili ako je povučen saug, medjutim to nije normalna situacija na normalnim kolima, pa ni na Jugu. Ali zato nije loše početi učiti vožnju na dizelu, pogotovo ako se osoba koja tek uči da vozi plaši da doda gas misleći da će auto nekontrolisano krenuti.
[ VRider @ 10.01.2007. 12:13 ] @
Povucen saug? Ne vozi na jugicu, nego na Daewoo Lanosu, tako da od povlacenja nema nista.
Kako sam se malo udaljio od teme, evo, vise necu.
[ cicika @ 10.01.2007. 12:25 ] @
Tim pre je taj instruktor malo blesav
A i ti, bukvalisto... samo kažem da u tom slučaju može da se krene a da se auto na ugasi
[Ovu poruku je menjao bakara dana 11.01.2007. u 01:55 GMT+1]
[ Sasa_NS @ 10.01.2007. 13:38 ] @
Citat: cicika: Ne vozi on Juga, ali opet...
Uf, pogubih se više ko šta vozi i za šta pita, ali svejedno, ni za Fiestu mu ne bih preporučivao da ubacuje u prvu iz pokreta. Ona je tu samo da se auto pokrene iz stanja mirovanja (najveće opterećenje) i ništa više... Posle par metara treba ubaciti u drugu i idemo dalje. Ako baš mora prvom, bolje je stati, ubaciti u brzinu i krenuti...
[ virtualx @ 10.01.2007. 17:41 ] @
Ok je to
samo ja sam poukusavao u drugoj i cuje se brujanje i onaj tupi zvuk ,pa mora u 1 kad ulazim u dvoriste.
Znaci na kapiju ulazim pod 90 stepeni i nebi moglo u 2 nikako jer je ulaz uzak pa moram polako.
Evo dans sam pokusavao idem 3 i kad dodjem 50 metara do kuce smanjivam brzinu i onda u 2 do kapije ,kad dodjem do kapije onda u 1 i ulazim,
a po gradu skrecem u 2 naravno,
jedino ako je kolona pa moram stati ,ili na stopu ,onda moram u 1.
a kod mene u gradu ne rade semafori pa je to uzas na raskrsnicama.
Neki dan sam 10 minuta cekao u redu dok se rascisti raskrsnica i na kraju me covjek pustio .
E, da napomenem da ja u 3 prebacujem poslije 35Km/h
oslonjam se na zvuk motora,pri saltanju.
[Ovu poruku je menjao bakara dana 11.01.2007. u 01:56 GMT+1]
[ Nenad Vranjanac @ 10.01.2007. 21:48 ] @
Citat: virtualx: znaci na kapiju ulazim pod 90 stepeni i ne bi moglo u 2 nikako jer je ulaz uzak pa moram polako.
To nema veze, moja ulica je na nizbrdici, a ulaz u dvoriste strma uzbrdica, pod uglom 90 stepeni; pa ulazim drugom. samo treba prakse.
Ipak, ako ti je suvise rizicno uspori, ukoci potpuno, i onda prvom udji. za tri sekunde + - niko nece stradati.
Evo, povodom komentara iznad, sledece tri stavke shvatite kao nuzdu kod juga, a toplu preporuku za ostale aute:
1. prva brzina ne sluzi za voznju, vec samo da se auto "odlepi" i pokrene.
2. da biste ubacili u prvu, a narocito u rikverc, auto treba da stoji u mestu.
3. motanje u mestu, moze biti lakse kod servo kontrolisanih volana, ali je i tu podjednako pogubno po zdravlje auta.
[Ovu poruku je menjao bakara dana 11.01.2007. u 01:56 GMT+1]
[ VRider @ 11.01.2007. 00:44 ] @
1. za kola sa 4 brzine - ne bas tacno.
2. za rikverc stoji, ali, vracanje u prvu dok se kreces je normalna (na teskom usponu obavezna) stvar.
3. ovdje nisam ima' primjedbi.
[ dalibord5 @ 11.01.2007. 08:58 ] @
Gresim li sto viseg lezeceg pandura* prelazim u prvoj?
Ili sto po rupama "teram" uprvoj?
*visi lezeci pandur nije kvalifikacija skolske spreme.
[ lancia88 @ 11.01.2007. 11:10 ] @
Pozdrav,
ako Ti ne smeta sto Te iza ostali psuju, ne gresis. To nema pravila, vozis po osecaju, kada se negde budes zurio, precices preko istog i drugom, mozda i trecom, zavisno od brzine, ako ne zuris, prvom sasvim dobro cuvas gume i trapove (naravno, ako ga gazis malo nakoso).
[ yu1ny @ 11.01.2007. 11:19 ] @
Citat: dalibord5: Gresim li sto viseg lezeceg pandura* prelazim u prvoj?
Ili sto po rupama "teram" uprvoj?
*visi lezeci pandur nije kvalifikacija skolske spreme.
Ma voziš kako voliš, ponekad je dobro malo "okrajcovati" zupčanike ne pritisnuvši dobro kvačilo.
[ Sasa_NS @ 11.01.2007. 11:28 ] @
Ovo sa prelaskom preko "ležećeg policajca" zavisi dosta i od njegove visine. Negde ladno možeš u trećoj da pređeš preko njega jer će ga auto tek jedva osetiti, dok će ti na nekom drugom mestu ostati karter na njemu ako to isto pokušaš...
Naročito su po tom pitanju "dobri" oni improvizovani "ležeći policajci" koji se često mogu videti po nekim selima i varošicama u Vojvodini (napravljeni od betona, lima i kombinacija). Tu nikad nisi sto posto siguran koliko ga je neki baja podigao, pa je jako pametna ona ideja o zaustavljanju i prelasku u prvoj...
[ Fuzz @ 11.01.2007. 11:48 ] @
Za te home-made u selima ne znam, ali u Novom Sadu sigurno ne postoji lezeci pandur kojeg je potrebno prelaziti u prvoj. Mene licno izludjuje kad vidim likove kako prelaze preko tih pandura...mislim izadji iz kola brate pa ih prenesi ili jos bolje i ne pali ga ujutro. Mislim da je voznja po vecini ulica mnogo stresnija za kola od prelaska u drugoj ili trecoj preko lezeceg pandura.
[ cicika @ 11.01.2007. 11:49 ] @
@Virtualx
Naučićeš da ulaziš u dvorište verovatno i trećom posle nekog vremena, prema tome kako ti volja.
Što se tiče ležećih... dobro je da nema više onih ćoškastih, kao polovina šestougla, ti su bili gadni i morala je i prva i svaki točak posebno preko njih. Medjutim, sad ima ovih montažnih što se samo ušrafe u beton i oni su skroz okej, i dalje služe svrsi ali ne odvaljuju auto, pa što reče Lancia88 može i trećom ako idete sporije.
Inače jedva sam dočekala da položim i da prestanem da prebacujem u prvu na svakom ležećem :) a u kraju gde sam vozila časove ih je bilo milion :)
[ cozmo_im @ 11.01.2007. 11:51 ] @
Offtopic:
Vozi djetic svog djeda sa Cetinje dole u Budvu, u Golfa. I sad, siba uzbrdo nizbrdo i drnda menjac - druga, treca, druga, treca... rke-koke, znate kako je na serpentinama.
Kad djed: sto radis jado to sa kola? Pa, kako sto djede? Mijenjam brzine!
djed: pa, jado, sto ih nisi promenio prije nego smo krenuli...
[ mkvb @ 11.01.2007. 12:51 ] @
Vidi ovako, moj ulaz u dvoriste je zabava za svakog ko dolazi prvi put, dva uska kamena stuba i jak veoma kratak nagib a uska ulica, ulaz pod 90o mora da se stane i polako prvom da se nisani ali zato ja produzim malo pa u rikverc i ulazim bez greske, probaj i ti da udjes u rikverc u dvoriste, mnogo ti je lakse, barem u mom slucaju, kad se naviknes mozes i mrtav pijan u sred noci sa zamagljenim staklima da udjes bez problema!!! Sto se tice saltanja moje misljenje je da svaki vozac mora da poznaje svoj auto, zvuk motora, pa mu obrtaljka i ne treba a mozda sam se i ja navikao da vozim bez obrtaljke, tu je stvarno tesko postaviti neko pravilo kad se salta, zavisi od uslova, ali bolje ti je da pocnes da izbegavas iz 3. u 1. da ti ne bi preslo u naviku koju posle neces moci da korigujes, ne valja za auto. Preko lezeceg policajca ja nekad predjem i trecom polako a neki moram prvom dok drugar sa Golfom II GTI koji je dosta tvrd i nizak mora da stane pa polako prvom, sve zavisi od auta i vozaca
[ Sasa_NS @ 11.01.2007. 13:02 ] @
Citat: cicika: Što se tiče ležećih... dobro je da nema više onih ćoškastih, kao polovina šestougla, ti su bili gadni i morala je i prva i svaki točak posebno preko njih.
Na te sam baš i mislio, a da vidiš tek kada ih negde još ne postave kako treba. Malo niži auto - ako ne stane pa polako prvom - ostaje bez kartera garantovano... Srećom, stvarno se sve ređe viđaju.
[ cozmo_im @ 11.01.2007. 13:38 ] @
Pre nekih 10 godina bila su jedno dva poveca lezeca policajca u Kosovskoj (tad sam radio tamo pa znam kakvi su bili). U medjuvremenu su ih promenili... ali se secam jednog slucaja od tad: Lik sa nekim Mercedesom SLK se zaleteo ko mamlaz kroz Kosovsku... i preleteo preko tih lezecih pandura... ukocio je nekako posle toga, odnosno auto se sam zakovao jer amortizeri su mu bili probijeni skroz i opruge (ne znam kakvo je vesanje na njemu, ali auto se zalepio za beton i nije bio u voznom stanju). Moja procena je bila da je vozio minimum 80km/h, to je tako puklo... katastrofa...
Ja sa Corollom preko onih blagih mogu malo brze, recimo 30km/h, ali uglavnom idem ispod 20km/h drugom preko svih lezecih. Naravno, oni stari, coskasti i oni zaobljeni ali dobrano istureni, zahtevaju prvu brzinu (maltene stajanje - takvi su bili u Kosovskoj u goreopisanom primeru) i tocak po tocak.
Sto se tice menjanja brzina, sve zavisi od tipa motora u atomobilu, samog menjaca i kvacila. Recimo Corolla ima visokoturaznu masinu (1.3 12v motor) pa zahteva malko gazenja ako hocete bolje ubrzanje. Recimo prva do 35-40, druga do 70-75, treca do 110, cetvrta do 165 - tako ta Corollica postize impresivne rezultate sto se tice ubrzanja. Drugom moze i 80km/h da ide bez problema u problematicnim situacijama.
Isto tako, pored obrtomera postoji kod nje i economy lampica i uz malo vezbe mozete da pogodite idealan odnos obrtaja i ekonomicnosti voznje a da dobijete lepo ubrzanje - kod mene recimo se postize to samo kratkim (mislim brzim pokretom rucice menjaca) saltanjem uz maltene ne pustanje papucice gasa do kraja. Obrtaji niski, economy je u zelenom polju a ubrzanje je sasvim dovoljno za gradsku voznju, pa cak i voznju na otvorenom, a uz to auto nekako "klizi" bez trzaja a ubrzanje je ravnomerno i iskoristi se 80% obrtnog momenta (izmedju 2500 i 4000 o/min). Izmedju 4000 i 7000 o/min (taj motor guta 7000 obrtaja bez ikakve stete) postize se obrtni momenat od skoro uvek 100% a i snaga na 6000 je na maksimumu i to je za agresivniju voznju. Moj neki idealan odnos kod nje je na 25 u drugu, na 40 u trecu na 60-65 u cetvrtu i na 80-85 u petu. Sa brzim saltanjem i vrlo malom dozom gasa na papucici. Isto tako taj motor je elastican i u trecoj mozete u svaku krivinu uz solidno ubrzanje a recimo od 70-110km/h ubrza u petoj za oko 12s, sto je 3 sekunde brze od punta 1.2 16v recimo. Medjutim taj motor je tako projektovan i to mu godi i ima tako sracunat prenos. Svaki auto drukcije. Kad sam seo u Fabiu 1.4 MPI mislio sam da vozim mrtvo puvalo, recimo... totalno neorganizovan motor i prenos snage. A taj motor u Seatu Ibiza potpuno drugacije reaguje - kraci menjac, brze mozes da saltas, ide mnoooogo bolje uz manje napora.
[ mLAN @ 11.01.2007. 13:39 ] @
Citat: Fuzz: Za te home-made u selima ne znam, ali u Novom Sadu sigurno ne postoji lezeci pandur kojeg je potrebno prelaziti u prvoj.
Jesi li išao kroz Gundulićevu u nekom razdrndanom automobilu? :)
[ Fuzz @ 11.01.2007. 13:51 ] @
Sta znaci razdrndanom ? :)
[ dalibord5 @ 11.01.2007. 13:59 ] @
Eto...zakljucak je da se sve brzine ravnopravno koriste tokom voznje,u zavisnosti od situacije.
A sto se menjanja stepena prenosa tice,ja koristim zvuk motora kao orijentir.
Sve zavisi od vozila do vozila,pa je moje pitanje u cemu se menjanje brzina na Yugu(i to bas 55) razlikuje od ostalih?
[ cicika @ 11.01.2007. 13:59 ] @
Citat: Lik sa nekim Mercedesom SLK se zaleteo ko mamlaz kroz Kosovsku... i preleteo preko tih lezecih pandura...
Hahhahhahh... :D Idiot.
Čak i sa prosečno niskim automobilom isključivo točak po točak, a kamo li sa ozbiljno niskim automobilom. Znam da mi je ćaletova Calibra često zadavala probleme sa nalaženjem parkinga koji nije na nekom visokom ivičnjaku, a za prelazak preko visokih ležećih - pa to je bila i jedina stvar na koju me je ćale posebno upozorio da pazim kad je vozim.
[ Fuzz @ 11.01.2007. 14:17 ] @
A ja se slazem sa Daliborovim zakljuckom...
[ virtualx @ 11.01.2007. 16:17 ] @
razdrndano znaci:
razvaljenom ,ili kako bih rekao ,iskoristenom i ostacenom.
:D
[ mLAN @ 11.01.2007. 16:29 ] @
Upravo tako... Danas sam se vozio Yugom, koji je u takvom stanju da se prelazeći preko ležećih policajaca normalne visine, vozač gotovo zaustavljao da bi izbegao situaciju da jedni drugima glave ne porazbijamo ljuljajući se levo desno, a i ona plastika u zadnjem delu juga, je gadno škripala i pri najmanjim vibracijama....
[ cozmo_im @ 11.01.2007. 16:45 ] @
Citat: dalibord5: Sve zavisi od vozila do vozila,pa je moje pitanje u cemu se menjanje brzina na Yugu(i to bas 55) razlikuje od ostalih?
Malo sale: pa, razlikuje se po razndrdanoj rucici menjaca cak i kod novog :))) Kad god sam neki Yugo probao (55) uvek sam morao prvo u drugu pa u prvu pre nego sto ubacujem u prvu brzinu... rikverc isto uzas, a iz trece u drugu isto oce da zeza. Dobro, covek koji vozi Yugo duze se normalno navikne pa mu to normalno... mada sam vozio i jedan primerak sa relativno "normalnim" menjacem. A, da, i dole u kutiji koja linkuje rucicu sa sipkom ka menjacu oce da se odsrafi onda desetka pa ispada iz brzina...
Mada, Yugo bas mora da se nagazi (da se "dernja" do bola) da bi postigao neko agresivnije ubrzanje i pri tom je to traumaticno za motor (pogotovo uzbrdice) jer on nije za visoke obrtaje.
A jedan Yugo 45 koji sam vozio pre jedno 15 godina (nov novcat) - jurio sam rucicu po kabini kolko se treso na leru...
Sto se tice neke normalne voznje, ne vidim neku specijalnu razliku u odnosu na ostala auta, barem sto se tice brzina na kojima se menja iz jednog u drugi stepen...
[ cozmo_im @ 11.01.2007. 16:52 ] @
U sustini:
Dovoljno je uskladiti promene brzine sa osecajem - prvo da nema previse "dranja" motora i da postignete takvu tehniku da auto ravnomerno ubrzava (osecaj glatkoce u voznji) bez cimanja, trzanja i naglih stiskanja gasa ili kvacila tokom promene brzina, bez osecaja nekog naprezanja kod motora.
A ako kod Yuga bas zelite da, uz sto manje naprezanja, stignete do recimo 120 sto brze, onda samo ostro stiskanje po papucici gasa (ne "razvlacenje" obrtaja), kratko i precizno rukovanje rucicom uz "osluskivanje" motora - dakle bitno je da nema strahovitih padova i uspona br. obrtaja vec da imate koliko toliko ravnomeran zvuk pri ubrzanju (tj. drzite motor u polju br. obrtaja koje omogucava da iskoristite barem 70-80% obrtnog momenta jer je on bitan za vucnu silu i ubrzanje). Nije bitno na kojoj brzini mora da se prebaci u drugu, trecu i sl., bitno je da to uradite kada osetite da ne naprezete suvise motor do maksimuma a da ipak iskoristite vecinu obrtnog momenta i ravnomerno ubrzate sto brze do zeljene brzine.
[ FIREBIRD @ 11.01.2007. 18:34 ] @
Veerovali ili ne ja sam YUGO 65 1.3EFI GV PLUS vozio 170 nisam smeo vise.
U provoj je mogo 60, drugoj skoro 100, trecoj na nizbrdici 140.
Model za americko trziste, avion za domace koji se prodaju kod nas. Preso je oko 150000km bez vecih problema motor nije otvoran, tako je prodat. Torsio je oko 700ml ulja na 1000km. Nije tropao niti lupao kao vecina jugica. Vozen je uglavnom po lokalu, na otovorenom najduza relacija je bila oko 100km.
Redovno je odrzavan ulje menjano na 3000km. Sasvim je lepo sluzio.
Pozdrav.
[ cozmo_im @ 11.01.2007. 19:21 ] @
Citat: FIREBIRD: Veerovali ili ne ja sam YUGO 65 1.3EFI GV PLUS vozio 170 nisam smeo vise.
U provoj je mogo 60, drugoj skoro 100, trecoj na nizbrdici 140.
Znao sam jednog koji je imao isti takav, i isto je vozio trecom toliko (isto nizbrdo), dok nije prezupcio na jednoj nizbrdici i samleo motor na 60.000km... posto je tvoj motor ipak, na srecu, prosao "samo" sa potrosnjom ulja, ti sigurno nisi ta osoba, xexe...
Inace, taj motor jeste jak i radi na vecem broju obrtaja, pa cak i Yugo 60 sa dvogrlim je bio jako, jako zivahan. Ali ipak, nisu za takvu voznju...
[ StORM48 @ 11.01.2007. 19:32 ] @
Citat: FIREBIRD: Veerovali ili ne ja sam YUGO 65 1.3EFI GV PLUS vozio 170 nisam smeo vise.
Hmm... da... a inače je mogao i do 300, samo "nisi smeo"?
Tačno je da postoje primerci jugića koji lete i do 160-170, ali fora "nisam smeo više", dođe k'o stvarno dobar vic! ;)
Citat: FIREBIRD: U provoj je mogo 60, drugoj skoro 100, trecoj na nizbrdici 140.
Model za americko trziste, avion za domace koji se prodaju kod nas.
Ako se mogu "pohvaliti" da sam nekog jugića vozio, onda je to upravo taj (BAŠ za američko tržište), kao i "novi" Koral In L.
Zaista je tačno da takvi jugići prelaze nešto više nego obični (prijatelj je svojeg prodao sa oko 110.000). Još je tačnije da su prilično živahniji od ostalih, ali... 60 prvom, a 100 drugom... pa možda, ako vrti 8500 obrtaja i klipove izbacuje na auspuh!
Zanimljivo je kako neki ljudi misle da niko nije probao baš to što oni tvrde da jesu... Mislim, daj bre!
Lamborghini Gallardo u drugoj postiže čitavih 134km/h! Očigledno da ga jugić sasvim ravnopravno prati. Nešto nisam siguran ni da mu je ubrzanje slabije. ;) Mercedes SL500 (prethodni model, ne ovaj najnoviji) prvom postiže 72km/h.
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 11.01.2007. u 20:53 GMT+1]
[ cicika @ 11.01.2007. 20:12 ] @
E... ovaj, 'ajde da ovo ne postane tema 'moj tata je jači od tvog' ili 'imao sam i ja Jugića, i išao sam sa njim na Mars', molim vas.
Tema je, iako je počela od Jugića, o tehnici vožnje, menjanju brzine (ne)habanju automobila itd.
[ Fuzz @ 11.01.2007. 21:16 ] @
Citat: virtualx: razdrndano znaci:
razvaljenom ,ili kako bih rekao ,iskoristenom i ostacenom.
:D
Ma znam bre sta znaci, mislio sam "koliko razdrndanom" :)
[ hakinen @ 11.01.2007. 23:36 ] @
Sto se tice prve brzine, na svim automobilima osim fice i mozda jos nekih je sinhronizovana prva,mada to kod fice ima tehnikaka koja se malo vezba pa onda kao da ima sinhron, tako da moze da se prebacuje iz 2. u 1. dok automobil ide, ali samo pri nekim minimalnim brzinama 5-10 km/h, jer sinhron prve nije predvidjen za vece brzine, pa se pri ubacivanju iz 2. u 1. javlja onako kao udar!!!
Sledece prakticno gledano upotreba kvacila iliti glavne spojnice je dozvoljena iskljucivo u prvoj brzini, jer se tada ona najmanje haba a autom moze da se manevrise, a kad je auto u 2. brzini upotrebom kvacila lamela se dosta lize tj haba, tako da kada treba da se parkira auto u dvoriste ili parking mesto obavezno u prvu brzinu!!
Sta ste se uhvatili tih lezecih policajaca, pa sve zavisi moze da se lezeci policajac predje i sa 100 km/h ali ne garantujem da ce da mu ostanu sve spone citave :D
[ dalibord5 @ 12.01.2007. 08:58 ] @
Yuga 170 km/h/?
Ma 'ajte molim vas!Znate li vi koliko je 170 km/h?
Malo se salim,sta znam,mozda i moze da se tera 170.
JA sam Suzu,koja je u formi gazio 180 i jako mi je smrdela lamela.
Sta na Yugu smrdi pri toj brzini-ne znam.
Inace nekoliko puta sam vozio potpuno0 novog Yugica,i nije mi jasno ko moze da baci pare na tu spravu,misleci da je kupio auto.
Najbanalnije stvari-polozaj vozaca u odnosu na volan,put,preglednost,menjac...nista ne lici na voznju kola.
Popularni "kec" je mnogo bolje odradjen od yuga,koji bi trebao da ima savremenija resenja.
Jeste off,ali nema mnogo smisla pricati o nacinu promen brzina kod necega sto se tekso moze nazvati autom.
Bolje da pricamo kako vlasnik da ga se resi i nabavi nesto pismenije.
[ virtualx @ 12.01.2007. 18:58 ] @
kod mene na fiesti mjenjac pravi
sam uklapa brzine
ja sam povucem rucicu malo i on sam uklopi
uzitak saltati
[Ovu poruku je menjao bakara dana 12.01.2007. u 20:51 GMT+1]
[ FIREBIRD @ 14.01.2007. 13:52 ] @
Taj jugo sam vozio pre 4 god, covek kome je prodat ga jos uvek vozi nije dirao motor ima oko 190.000km predjenjih.
BMW vozim 150-180kmh na auto putu nikad mi lamela nije prismrdela ?
[ NOVISAD @ 14.01.2007. 15:18 ] @
Ti poredis BMW i Suzu na brzini od 180 km/h?
[ smsoft @ 14.01.2007. 20:28 ] @
Uha,ha,ha !
Jos samo lovci i ribolovci da se ukljuce u ovu raspravu !
[ RAMBRAKER @ 16.01.2007. 00:25 ] @
Ja mog juga ubacim u prvu do 80 pa onda mali gas u 2. do 120 !
........
[ lancia88 @ 16.01.2007. 12:19 ] @
Pozdrav,
naredni slicni komentari kao ovi dovesce neminovno do zakljucavanja teme ali njih nece biti vidljivih ni u zakljucanoj verziji, kako hocete....
[ EazyDuzIt @ 16.01.2007. 12:32 ] @
Ja sam imao prilike da vozim vishe jugica, i redovno mi se deshavalo da kad ga zgazim recimo 140, posle minut-dva nece vishe da vuche! Mislim vuche ko da je yugo 15 a ne 45. Jel imao neko takva iskustva?
[ RAMBRAKER @ 16.01.2007. 12:37 ] @
Ja sam imao taj problem sa starim jugom , ali to sve zavisi , kao sto je neko rekao - Svi su oni razliciti pa tako moze da ti zapadne dobar , a moze i los !
[ anon128510 @ 07.02.2007. 22:24 ] @
Yugo Koral 60, 1991, 1116ccm, 45kW, dvogrli WEBER 7Y 2M RA carb fabricki.
Ostra voznja: prva 50km/h; druga 80km/h; treca 115km/h itd....
[ miljan nis @ 07.02.2007. 22:54 ] @
Prva na 6000 o/min 47,76 km/h
na 6500 o/min 51,74 km/h
Druga na 6000 o/min 75,55 km/h
na 6500 o/min 81,85 km/h
Treca na 6000 o/min 116,13 km/h
na 6500 o/min 125,81 km/h
[ vaske555 @ 19.03.2007. 16:11 ] @
Jugo 55 '90, sam vozio trecom 135, manijacki gas, inace jugu je treca najjaca brzina...:)
[ su27killeryu @ 25.03.2007. 16:31 ] @
Jeste ali je to bilo 120-125 realno.
[ vladd @ 26.03.2007. 12:08 ] @
Svaki "prelazak" 90km/h, sa Yugom, kosta odmah ili kumulativno 10€..
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|