[ mkvb @ 12.01.2007. 08:30 ] @
I izludjuje me!!! Idem ispocetka, sve je bilo ok dok se jedno vece nisam parkirao na uzbrdici (gde se inace uvek parkiram) i ujutro nije hteo da upali, ni verglanjem ni na gurku! Odslepao sam auto kuci i uz pomoc komsije poceo redom, filteri, creva za dovod nafte... Problem je bio u crevu koje dolazi do filtera za naftu, skupila se prljavstina i potpuno zapusila dovod. Posle je auto upalio i nekako neravnomerno radio ali je radio, uvece sam se parkirao na istom mestu samo nizbrdo i ujutro nisam imao problema, upalio je i normalno radio. Uvece sam se parkirao uzbrdo da vidim da li ce ujutro da upali i nije! Ponovo slep do kuce (posto sam uvece parkirao kod devojke) i ponovo ciscenje i ispustanje vazduha iz sistema. Upalio je ali od tada imam velike muke sa kolima, u toku voznje gubi snagu i gasi se, neki put ne mogu da sastavim 50m da se ne ugasi, uopste nema snagu, na uzbrdici mi se obavezno gasi, promenio sam fiter za naftu, produvao i ocistio creva, zamenio f3.5mm creva ali i dalje se gasi i ne prima gas. Potrosnja je nenormalno porasla, potrosio mi je oko 12l na 130km. Da li je moguce da je prljavstina dospela do Bosch pumpe i da sada nema dovoljan protok, ili mozda jos negde ima vazduha u sistemu, jel pada nekome na pamet zasto se bas na uzbrdici gasi?
Svaki komentar je dobrodosao, danas idem do majstora pa cu da vidim sta ce on da kaze a voleo bih da malo i mi ovde diskutujemo. Pozdrav svima

[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.01.2007. u 20:50 GMT+1]
[ zoxvujke @ 12.01.2007. 08:34 ] @
negde na crevima ili spojkama vuce fals vazduh pa se gorivo vrati u rezervar
[ lancia88 @ 12.01.2007. 08:39 ] @
Pozdrav,

meni, nazalost, zvuci ipak kao pumpa. Eventualno pogledaj na druk pumpici da nije problem ukoliko na Tvom modelu postoji ta druk pumpica, moguce da je na njoj otisla membrana pa prakticno ne odryava nivo gorva. Ako je to, cista sreca je u pitanju jer je to pumpica koju koristi i Lada i Zastava, ima je i na trafikama prakticno ali ako nije do nje ili je nema uopste predvidjenom na Tvom modelu, meni pre mirise na Bosch. Tu sta god da rade, naplatice kao da su sve menjali jer nemas uvida u to sem ako nemas bas dobrog prijatelja bosistu.

[Ovu poruku je menjao bakara dana 12.01.2007. u 11:12 GMT+1]
[ mkvb @ 12.01.2007. 09:16 ] @
Znam na sta mislis, nemam ja tu pumpicu, imam samo klasicnu Bosch pumpu, Golf 1 1600D, moguce da negde vuce fals vazduh ali proverio sam sve selne i spojeve sto sam mogao, jutros sam upalio bez problema ali se odmah gasio pa sam peske dosao na posao, cale je sad probao i za sada radi ok, znaci nema pravila, malo radi, malo nece!!!
[ mkvb @ 12.01.2007. 10:34 ] @
Sad sam ga provozao, odvezao caleta kuci, radi fino ali, cale kaze da je kad ga je upalio zadimio ljudski, gust crni dim kao u Pancevu, i posle je fino radio mada osecam da je malo slabiji nego pre. Da nije meni mozda zapusen auspuh, sta mislite?
[ hakinen @ 12.01.2007. 10:46 ] @
Kakav ti je filter za vazduh, jel si proveravao njega????
[ mkvb @ 12.01.2007. 11:10 ] @
Stavio sam Fradov pre 2 meseca, proveravao sam, po sredini je malo zaprljan ali u principu je ok
[ hakinen @ 12.01.2007. 11:39 ] @
Ako ustanovis da je bosh pumpa onda ima jedan bosista kod nas u kragujevcu koji to odlicno popravlja, mom ujaku je uzeo 9000 dinara za popravku ali njegova pumpa je bila u ocajnom stanju, nije mogao da upali i kad je napolju bilo 20 stepeni!!! A sad pali na -10 ko da je benzinac :D
[ Shomi-1 @ 12.01.2007. 21:54 ] @

A da nisi mozda usuo neko smece od goriva? Drug mi je imao slican problem na audiju 80. Skinuo je rezervoar isprao ga i opet nasuo drugu naftu. I posle toga kad ga je upalio radio je jedno ne znam 2-3 min isto lose, a onda je poceo da radi normalno kao da nikad nije imao nikakav problem. A isto ga je vodio kod raznih majstora koji su mu "uspostavljali" razne dijagnoze, pos pumpa losa....

[ mkvb @ 12.01.2007. 22:39 ] @
Bio sam kod majstora, nije bosch pumpa u pitanju, imao sam par mrtvih vrabaca u rezervoaru!!! Salim se ali ni istina nije daleko, sito u rezervoaru je stajalo samo za ukras, prosli vlasnik auta ga je samo prislonio unutra, a prljavstine na kilo! Majstor mi je stavio predfilter koji se posle 15-20 km skroz zaprljao, sutra cu da kupim par komada da menjam po potrebi i probacu da ocistim rezervoar koliko mogu, mada me i dalje pomalo zeza na uzbrdicama, valjda je zbog toga, nadam se
[ mkvb @ 13.01.2007. 09:00 ] @
E ovako, sinoc sam krenuo da odvezem devojku kuci, izasao iz dvorista i stao na sred ulice, nije hteo da primi gas, jedno 7-8 minuta sam stajao tu sa upaljenim autom, gas na patosu a on samo sto se ne ugasi, posle je proradio i nisam imao problema. Jutros isto, upalim ga, zadimio je ljudski, izasao sam iz dvorista i poceo je da trokira, ugasi se 2 puta i onda je odjednom proradio kako treba, prima gas kako treba i ide! Kupio sam nove predfiltere pa cu da zamenim danas. Stvarno me nervira, juce mi je stao na sred raskrsnice i ni makac, srecom ispred mene se poprecila neka zena pa nisu mene psovali.
[ sasa022 @ 13.01.2007. 14:11 ] @
Skini rezervoar i detaljno ga ocisti - operi.Instalaciju takodje dobro ocisti.
Ocisti i/ili promeni filtere.
Uspi cisto gorivo pa onda probaj...

Srecno.
[ mkvb @ 13.01.2007. 21:32 ] @
Znam ali trenutno mi je malo problem da skinem rezervoar posto nemam garazu, majstor mi je skinuo sito iz rezervoara i stavio mi predfilter tako da vidim koliko se prlja, prvi mi se zaprljao za jedno poslepodne, danas sam ga zamenio ceo dan se vozim sa novim predfilterom i za sada je potpuno cist, zezao me je kad oduzimam gas, recimo radi na leru lepo i dam gas i zadrzim ga malo na visim obrtajima, cim pustim gas i vrati se na ler pocne da mu polako pada broj obrtaja i ugasi se na kraju. Inace naftu sipam na Jugopetrolu i vise ljudi se zali na losu naftu. Stigla im je nova tura pa sam sipao ali u kombinaciji sa nekim aditivom za ciscenje dizni, prvih par minuta je trokirao na momente i onda je prosto poleteo, drugom potpisuje bez problema! Ali odmah mi se javio drugi problem koji nema veze sa ovom temom, greje mi se kabal od automata za vodu (koga inace nemam pa je prespojen da mi ne treperi lampica) i pocinje da mi treperi lampica u voznji i pali mi se lampica za grejace u voznji!!! Ako neko zna zasto neka mi javi privatno da ne idem u off! Pozdrav svima
[ mkvb @ 15.01.2007. 09:39 ] @
Novi predfilter je i dalje cist, sto se tice struje problem je bio u masi, pukla podlozna plocica koja drzi pletenicu to sam odmah resio ali mi se pojavljuju novi momenti, kad je hladan upali bez problema ali mnogo dimi beli dim i ne prima gas, nema sanse da krenam, gasi se brekce, trese se, stisnem gas do patosa a on radi na minimalnom broju obrtaja, cekam da se probudi, to obicno traje 10tak min. Onda odjednom kao da probije nesto, izbaci mnogo dima na auspuh i pocne normalno da prima gas, normalno ide i ne dimi. Primetio sam i da mi padne broj obrtaja cim ukljucim neki potrosac, ventilator, grejac, farove... Kad sam jutros upalio ventilator i brisace ugasio mi se auto. Svaki komentar dobrodosao
[ mkvb @ 15.01.2007. 23:25 ] @
Vec postajem ocajan, znaci kad je hladan upalim ga i ne prima gas, izbacuje gomilu belog dima, cim se malo zagreje sve je ok. Palo mi je na pamet da nije mozda dihtung glave pa ima visak vazhuha a kad se malo zagreje metal se rasiri i zapusi rupu! Nemam pojma ali bio sam i kod 3 majstora i niko ne zna, ovaj treci mi predlaze da improvizujem rezervoar, da u karnister od 5l sipam naftu i dovedem mu dovodni i povratni vod pa ako me i tad zeza sigurno je pumpa a ako ne rezervoar, ja sam ceo dan proceo ciscuci rezervoar i sva dovodna i odvodna creva i sve je cisto. Kada se zagreje i fino radi na leru, pocnem da ga turiram ali u stvarno visoke obrtaje, posle par sekundi pocinje da puca i u tom momentu izbaci beli dim, stvarno me izludjuje!
[ palomas @ 16.01.2007. 07:04 ] @
Ovaj bijeli dim što ti izbacuje na aupuh najvjerojatnije je nesagorjela nafta iz cilindara. To bi trebalo i smrdjeti po nafti, provjeri ako možeš! Ja sumnjam u dizne, ili ima puno nečistoće u njima, ili ima puno gareži u prostoru iza dizna.. Zato ti cilindri umjesto fino raspršene maglice dobivaju naftu u kapljicama, mašina trokira, gasi se, nema dovoljno snage i slično..

Čim ti se na početku zaštopalo dovodno crijevo ispred filtera, znači da je auto bio slabo održavan, tj. jako zaštopan filter za gorivo. Nečistoča koja se skupljala ispred filtera dospjela je čak u dovodno crijevo i začepila ga..

Dizne i njihova kvaliteta raspršivanja goriva su od presudne važnosti kod dizel motora, ako su one dobre motor će raditi dobro, mirno i stabilno čak i ako je bosh-pumpa već pomalo istrošena.. Ako mašina trese, trokira, gasi se - to je znak da svi cilindri ne dobivaju ravnomjerno i podjednako raspršenu naftu ...
[ mkvb @ 16.01.2007. 08:01 ] @
Tacno tako, smrdi na naftu, juce kod majstora se pogusismo u garazi!!! A sta mislis da probam da dovedem dovodni i povratni vod sa pumpe do karnistera sa cistom naftom i da u nju stavim neko sredstvo za ciscenje tipa Liqui Molly diesel additive? Hoce li biti od kakve pomoci? Inace jedan veoma dobar servis ovde kod mene gde sam bio ne servisira pumpe nego salju u jedan drugi specijalizovani servis i reglaza i stelovanje pumpe kosta 30€, to svakako treba da se odradi jer sam ja mislio da je mnogo skuplje, a cinjenica je da je vlasnik pre mene malo vodio racuna o autu ili je i kod njega bio vrlo kratko. Inace juce sam gledao rezervoar, udaren je spolja i to tacno tamo gde treba da bude sito pa one vodjice za sito su pokrivljene i zbog toga je sito ispalo, inace crevo je cisto, vazduh slobodno prolazi, sve je dobro zadihtovano, nigde ne vuce fals vazduh, barem ja tako mislim
[ palomas @ 16.01.2007. 10:28 ] @
Prljavština iz nafte ili rezervoara ne bi smjela niti stići do pumpe ili dizni! Nju zaustavljaju predfilteri i sam filter.. Ja imam prakse, čak sam i otvarao neke dizel-mašine.. Ispred dizni i u njima nakupi se jako fini "mulj", tj. talog sitnih čestica koje su prošle kroz filter (jer su presitne da ih on zaustavi), ali ne mogu proći kroz diznu.

Ti bi sada samo trebao staviti neki dobar aditiv za čišenje sistema za ubrizgavanje.. Taj sitni mulj tebi radi probleme, on se nakuplja polagano u dužem periodu, sve dok ne začepi dizne, koje počnu kapata naftu umjesto da ju raspršuju..

Probaj prvo sa aditivom, ulij ga u naftu i kreni na vožnju. Ako to ne pomogne, onda skini dizne i odnesi ih na ispitivanje, čišćenje i podešavanje.. Ako su istrošene, zamjeni ih.. Dizne su potrošna roba na dizelašima, i NAJVAŽNIJA stvar za dobar rad motora. Zaboravi bosh-pumpu i rezervoar! Krupnije čestice ionako neće proći preko filtera!
[ palomas @ 16.01.2007. 10:40 ] @
Ja sam nekad imao slične probleme kao ti sada.. Zamijenio sam filtere za naftu, sve odzračio i sredio, ali mašina je malo radila, pa stala i trokirala i t.d... Nije pomogao niti servis dizna, jer su bile već previše istrošene. Kupio sam nove uloške dizna (dakle, samo donji dio - ne kompletno vanjsko kučište plus ulošci) i svi moji problemi su nestali...
[ mkvb @ 16.01.2007. 13:18 ] @
OK nije mi problem da kupim nove uloske, cak sam primetio i male baloncice vazduha na jednom, kad mi je iscurela nafta iz creva, tamo gde se usfafljuje u blok! Jel mogu sam da ih zamenim, jel mi treba neki specijalan alat ili da to prepustim majstoru?
[ palomas @ 16.01.2007. 22:18 ] @
Teško mi je reći napamet, nisam vidio kako je to točno izvedeno na Golfu! Ako nemaš iskustva, možda bi bilo najbolje da odeš majstoru s opremom, koji ti odmah može podesiti pritisak otvaranja i zatvaranja igle s oprugom u dizni.. Dakle, demontiraš doma kompletna kučišta s bloka motora i odneseš ih da ti on to podesi!
[ mkvb @ 16.01.2007. 23:03 ] @
Sipao sam naftu na Lukoil-u i stavio sam aditiv Liqui Molly Diesel Cleaner i cini da je u voznji skroz ok, jedino nece da ide dok je hladan, definitivno negde vuce vazduh, sutra cu da popricam sa majstorom pa cu da vidim sta mi je dalje ciniti
[ mkvb @ 23.01.2007. 21:59 ] @
Majstor je poludeo sa mojim autom vise, ceo dan cacka i na kraju je problem resen sa jednim obicnim nepovratnim ventilom izmedju filtera i pumpe! Stavio je providna creva i kako se auto hladi tako se nafta vraca od pumpe ka rezervoaru, ko ce ga znati iz kog razloga, na kraju ostane skroz suv i naravno ujutro kad je hladan nece da radi bez nafte!!! Stavljen je nepovratni ventil, predfilter, novi filter za naftu i vazduh, produvana i ociscena sva creva, neka su i zamenjena, rezervoar je delimicno ociscen (bez skidanja). Kada je video da se pojavljuju mehurici vazduha stavio je nepovratni ventil i resio problem. Sada je napokon sve ok, valjda... videcu ujutro! Pozdrav svima!!!
[ lancia88 @ 23.01.2007. 22:38 ] @
Pozdrav,

secas li se sada mog posta sa pocetka teme? To je upravo ta prica, sa druk pumpom bismo odmah dijagnostikovali ovo, bez nje samo sugestija za razmisljanje a na kraju je ipak bilo to.
[ mkvb @ 24.01.2007. 08:16 ] @
Tacno tako, pozdrav za tvoje znanje i moje neiskustvo!!! Bitno da je problem resen na najbezbolniji nacin, nego kad sam bio prvi put kod tog majstora on mi je radio nesto sa rucnom druk pumpicom ali kao nije zbog toga nego je nesto drugo u pitanju. Bilo kako bilo jutros dok je bio skroz hladan je upalio bez problema i isao bez problema, jos imam i aditiv u gorivu koji mu daje jos malo zivosti tako da sada lepo ide! Pozdrav svim drugarima
[ palomas @ 24.01.2007. 08:40 ] @
Čudno da se nafta vraća iz usisnog crijeva prije AC pumpe, to se ne bi smjelo događati! AC pumpa dobavlja više goriva nego što ga Bosh-pumpa ubaci u dizne, i višak se iz Bosh-pumpe drugim crijevom ponovno vraća u rezervoar.

AC pumpa bi morala imati i ručicu za pumpanje nafte rukom, i kad dizel neće upaliti, otvori se hauba i prvo se ručno nadruka da se odstrani zrak. Kad se ručica teško pokreće, to je znak da nema više zraka u usisu. To sam ti zaboravio reći ranije, mislio sam da to znaš :)
[ zoxvujke @ 24.01.2007. 11:02 ] @
a sta sam ja 12.01.2007. u 09:34 rekao o tvom problemu, vredi poslusati
pogledaj moj post
[ mkvb @ 24.01.2007. 12:34 ] @
Znam, ali veruj mi, sva creva i sve selne sam proverio prvo ja pa onda i majstor, ko zna odakle vuce taj fals vazduh! Majstor je pominjao da se neka klapna u pumpi mozda ne zatvori... Dok nije stavio providna creva nista nije uradio
[ mkvb @ 24.01.2007. 12:53 ] @
@palomas
Ne bih da ispadnem glup ali cini mi se da ja nemam AC pumpu, ili ako imam jel moze neko da mi objasni gde se ona nalazi, ispod haube imam samo Bosch... Iz rezervoara metalno crevo ide do desnog kosa, tu se nastavlja gumeno do filtera za naftu, iz filtera ide gumeno crevo do bosch pumpe, iz bosch pumpe povratni vod ide gumenim crevom ponovo do desnog kosa i tu se spaja na metalno koje ide nazad do rezervoara. Unutar rezervoara nema nikakve pumpe a nema je ni spolja, ne cuje se da zuji kad upalim kola. Majstor mi je stavio predfilter pre filtera za naftu i nepovratni ventil posle filtera za naftu. Ako treba mogu da slikam motor pa cete sami da vidite
[ palomas @ 24.01.2007. 13:31 ] @
Stariji modeli imali su takvu pumpu neposredno uz samo Bosh-pumpu, postojala je i ručica za pumpanje nafte. Izgleda da je kod novijih modela sve to integrirano u jednome kučištu!

Dobar je potez što ste ugradili nepovratni ventil i prozirno crijevo, jer valjda otprilike 90% svih problema na dizelašima dolazi zbog neispravnosti na primarnom krugu nafte (prije Bosh-pumpe)..
[ mkvb @ 28.01.2007. 21:08 ] @
Problem se vratio! Poludecu vise sa tim autom, danas sam se podvukao pod kola i proverio vod od rezervoara pa na dalje, sve selne su stegnute, sva creva su zadihtovana, cak sa i uklonio predfilter i nepovratni ventil (ni sam ne znam zasto), ostalo mi je jos samo da na nekom otpadu nadjem kuciste za filter za naftu, mozda je ono osteceno pa ne naleze lepo filter, ako nije ni to saljem pumpu na ciscenje i reglazu. BTW nepovratni ventil koji imam je poluispravan, majstor je jos samo njega imao, ljudi nigde u Vrnjackoj Banji i okolini nema da se kupi taj jedan obican nepovratni ventil! Jel zna neko gde bi mogla sama pumpa da vuce fals vazduh, ja sam dotegao sve srafove sto sam mogao?
[ palomas @ 29.01.2007. 07:15 ] @
Jbg, ne mogu vjerovati koliko se problema sručilo na tebe i tvojeg dizelaša! Nepovratni ventil morao bi spriječiti povratak nafte i pražnjenje usisnog crijeva. Pretpostavljam da je na dosjed tog ventila došla neka sitna čestica iz nafte, pa on nije dovoljno dobro brtvio i nafta se opet slila natrag u rezervoar.. Budući da je rezervoar s gorivom niže od nivoa pumpe, nafta ima prirodnu tendenciju da se vrati natrag.. Može je spriječiti samo dobro brtvljenje u pumpi, a kod tebe to očito nije slučaj.. Vjerojatno ti je potrošen klip koji pumpa i vuće naftu iz rezervoara.
[ mkvb @ 29.01.2007. 07:40 ] @
Citat:
palomas: Može je spriječiti samo dobro brtvljenje u pumpi, a kod tebe to očito nije slučaj.. Vjerojatno ti je potrošen klip koji pumpa i vuće naftu iz rezervoara.


Ali nije mi jasno kako se to pre nije desavalo, to mi je pocelo odjednom kada se zapusilo crevo za dovod, tada je pumpa ostala bez nafte, da li je moguce da se tada nesto zeznulo?
[ palomas @ 29.01.2007. 08:30 ] @
Kada ti se začepilo dovodno crijevo za naftu, pumpa je vukla naftu koje nije bilo.. Praktički je radila na suho i ovo sada su posljedice toga.. Mislim da bi trebalo otvoriti samo taj (niskotlačni - dobavni) dio pumpe i vidjeti u kakvom je stanju.

Svi ovi problemi o kojima ovdje pišemo, su posljedica neodržavanja, tj. nakupilo ti se previše prljavštine, prvo na filteru a onda i u usisnom crijevu. Mislim da ovo nije veliki kvar, samo ne znam kakva je izvedba tog dijela (AC) pumpe. Kod starijih verzija nekad to je bio običan klip s O-ring gumicom, koja se lako i jeftino mogla izmjeniti kad se istrošila...
[ mkvb @ 29.01.2007. 08:38 ] @
Tako je to kad kupis auto star 25 godina! Hvala na informacijama, cuo sam za majstora u Kraljevo koji ima servis samo za Golfove pa cu da ga potrazim...
[ palomas @ 29.01.2007. 09:14 ] @
"Prednost" tih starijih generacija dizelaša je u tome da ih se moglo tankati bilo kakvom vrstom nafte - lož ulja i sl..

Ali čišćenje i redovita zamjena fitera su minimum koji se mora raditi.. Kad auto stane zbog toga, onda su i posljedice veće... Ipak, dobar majstor morao bi relativno brzo i lako otkloniti sve te probleme u jednom danu..

[ mkvb @ 29.01.2007. 10:01 ] @
Ovakva je pumpa u mom Golfu, jel znas mozda cemu sluzi onaj sraf sto sam oznacio crveno, samo me interesuje za sta sluzi jer je ocigledno neko stelovanje


[ zoxvujke @ 29.01.2007. 10:17 ] @
Citat:
mkvb: Ovakva je pumpa u mom Golfu, jel znas mozda cemu sluzi onaj sraf sto sam oznacio crveno, samo me interesuje za sta sluzi jer je ocigledno neko stelovanje



Taj saraf sto si oznacio crvenim sluzi za podesavanje kolicine goriva tj. koliko goriva ce da ubrizgava moj savet ti je da ga ne diras da bi to ustelovao treba ti bosch sto.

Probaj da odvrnes saraf koji sam oznacio crvenim krugom tu ima jedan ventil koji hoce da zariba zaprlja od prljavstine pa se desavaju stvari kao sto navodis, kad ga izvadis i protreses treba za zvecka probuvaj ga i ocisti pa onda probaj, jedino je problem kljuc kako ga odvrnuti taj kljuc imaju bosisti, nesto smisli pa ga odvrni
[ mkvb @ 29.01.2007. 10:25 ] @
Citat:
zoxvujke: Probaj da odvrnes saraf koji sam oznacio crvenim krugom tu ima jedan ventil koji hoce da zariba zaprlja od prljavstine pa se desavaju stvari kao sto navodis, kad ga izvadis i protreses treba za zvecka probuvaj ga i ocisti pa onda probaj, jedino je problem kljuc kako ga odvrnuti taj kljuc imaju bosisti, nesto smisli pa ga odvrni


Jel mozes ponovo da upload-ujes tu sliku na kojoj si oznacio taj ventil ili da mi posaljes sliku na mail posto se meni otvara samo slika koju sam ja postavio. Hvala
[ zoxvujke @ 29.01.2007. 10:28 ] @
Probaj sad da otvoris nesto me zeza pa sam prebacio u vord
[ mkvb @ 29.01.2007. 10:30 ] @
Otvorio sam, ok cim dodjem kuci probacu nekako da ga odvijem, hvala
[ zoxvujke @ 29.01.2007. 11:50 ] @
izvini brate moja greska nije taj saraf nemoj ga otvarati koji sam oznacio sad sam gledo moju bos pumpu, ovaj saraf je u pitanju tu ima taj ventil, najbolje je da pitas Tomu1 na ovom forumu Auto elektronika on se bolje razume u bosch pumpe evo slike
[ mkvb @ 29.01.2007. 12:18 ] @
OK, video sam, necu da ga otvaram. Pozdrav
[ zoxvujke @ 29.01.2007. 12:25 ] @
evo slike kako na mojoj pumpi taj ventil izgleda
[ mkvb @ 29.01.2007. 22:19 ] @
Nisam uspeo da ga skinem, malo je nepristupacno a nemam takav kljuc, pokusao sam nesto ali je djavolski stegnut pa nisam uspeo, tesko je dok je pumpa montirana. Najverovatnije ide u servis, kod mene u komsiluku ima jedan poprilicno ozbiljan servis i bio sam pre kod njih, ne rade pumpe nego salju u Pasjak, to je negde kod Krusevca! Jel cuo neko mozda za taj servis, kazu da je vrhunski. Uglavnom meni auto ide sve gore i gore, danas posle posla je isao kao nov, bez greske, posle sam krenio po devojku i gasio mi se na svakih 10m, bukvalno! Ne vredi...

E da, zaboravio sam da pitam, cemu sluzi OK10 sraf na kucistu na koje se navija filter za naftu? Nalazi se sa gornje strane pored izlaznog creva sa filtera. Sinoc sam primetio kad sam hteo da ga jos malo dotegnem da je navoj potpuno proklizao! Jel moze tu da povlaci malo vazduha? Inace jutros nisam mogao da krenem, ostavio sam kola kuci

[Ovu poruku je menjao mkvb dana 30.01.2007. u 09:25 GMT+1]
[ mkvb @ 30.01.2007. 22:16 ] @
Evo i poneka slika, cisto da imate predstavu o kakvoj se kanti ovde radi



[ mkvb @ 01.02.2007. 07:27 ] @
OTKRIVEN PROBLEM!!!



Nije mi jasno kako se pre nisam setio da probam ovo! U karnister od 5l sipao sam naftu i direktno odveo crevo do pumpe i iz pumpe nazad u karnister, bez filtera, predfiltera i nepovratnog ventila. Auto radi kao nov, vuce odlicno, mozda cak i bolje nego kad sam ga kupio! Danas cu da probam da spojim direktno rezervoar bez filtera na pumpu ali cu staviti predfilter pa cu da znam da li je rezervoar u pitanju ili je filter za naftu odnosno kuciste filtera. Ja mislim da tu na tom kucistu filtera negde vuce vazduh. Bitno mi je da nije pumpa, toliko muke zbog malo vazduha!
[ palomas @ 01.02.2007. 19:43 ] @
To s karnisterom ima svoju pozadinu: rezervoar za naftu nalazi se po nivou dosta niže od pumpe i filtera, i ako bilo što dovoljno ne brtvi - nafta se vraća nazad slobodnim padom. Karnister je u visini motora, nafta dolazi praktički slobodnim padom do pumpe, i normalno da se osjeti razlika..
[ mkvb @ 01.02.2007. 23:14 ] @
Definitivno i provereno, problem je bio u srafu OK11 na kucistu filtera za vazduh (oznaceno crveno)



Probao sam danas da spojim crevo iz rezervoara sa predfilterom direktno na pumpu, znaci zaobisao sam fiter za naftu i gle cuda, auto ide i na visokim i na niskim obrtajima, na gubi snagu, ne gasi se na leru. Spojim filter i odmah pocne da stuca, skinem filter radi normalno... E sada na pocetku ove teme napisao sam da svi moji problemi pocinju kada mi se zapusilo crevo na filteru, tada kad smo cistili neko (cale ili komsija) je stegao malo vise taj sraf nego sto treba i proklizao je, od tada tu pomalo pusta vazduh i muci me. Kada vise nisam znao sta da radim sve srafove sto sam video ispod haube sam dotezao i tada provalim da je taj sraf proklizao! Eureka!!!

E sada, posto jos nisam nasao drugo kuciste filtera morao sam ovo da zadihtujem nekako, stavio sam sraf 10 sa gumicom za vodu i pritegao sa maticom i podloskom sa druge strane i bingo, auto ide! Tako mala sitnica a toliko muke, vec sam se finansijski bio spremio na reglazu pumpe, ciscenje dizni... kad ono popravak mi besplatan! Pozdrav svima, odoh da se vozim!!!
[ palomas @ 02.02.2007. 07:07 ] @
Tako ti je to kod dizelaša, sve mora brtviti savršeno, i zbog zraka, a i zbog nafte koja često izlazi i kaplje ako neka od podložnih pločica ispod nekog vijka ne brtvi dobro..
[ zoxvujke @ 02.02.2007. 07:22 ] @
ipak je fals vazduh bio u pitanju
[ mkvb @ 02.02.2007. 08:17 ] @
Da, od pocetka si bio upravu! Jutros je upalio u skladu sa godinama, na zub ali se tresao prvih pola minuta, kao i pre, posle sam krenuo bez ikakvih problema! Danas idem u potragu za tim kucistem jer je trenutno samo improvizovano resenje! U svakom slucaju auto ide kao pre, ja sam nesto naucio, nije me puno kostalo (osim zivaca)! Mozda ova tema pomogne jos nekom posto je dosta posecena. Hvala puno svima na odgovorima! Pozdrav
[ palomas @ 02.02.2007. 09:33 ] @
Pa ne moraš mijenjati kučište filtera zbog jednog vijka! Nabavi Hermetic pastu, ili neko slično sredstvo za brtvljenje i namaži vijak prije nego ga ušarafiš. Taj vijak služi za odzračivanje sustava kod izmjene filtera za gorivo.
[ zoxvujke @ 02.02.2007. 17:29 ] @
Uzmi burgiju od jedno 8.5mm produsi navoj gde uvrces saraf, urezi 10mm navoj i zavrni kraci saraf a ispod njega stavi bakarnu platnu koju ces pre stavljanja zagrejati na crveno pa je tako zagrejanu bucni u vodu da odmekani tj. da se bolje moze prilagoditi odnosno zadihtovati pozdrav...
[ CharlieUE @ 29.07.2007. 14:01 ] @
Imam slican problem i mislim da je isto do fals vazduha. U pitanju je Ford Escort 1.6D, i nebitno da li je hladan ili vruc auto tesko pali (veoma dugo vergla 5-10 sec) i onda radi normalno, normalno vuce. U slucaju da ga ugasim i upalim ponovo u roku od 1 minut pali kao mina. Kada odsrafim filter od nafte odmah posle gasenja jasno se cuje kako povuce vakuum. U filteru ima nafte samo do pola, iako su mi rekli da to nema veze. Ja ipak smatram da filter treba da bude pun jer je crevo koje ide na bos pumpu montirano odozgo i uzima naftu sa vrha filtera. Instalacija je produvana i nema nikakvog otpora.
Da li ima na bos pumpi nepovratni ventil i ako ima gde se nalazi, i da li bi problem resio nekim naknadno ugradjenim nepovratnim ventilom i gde da ga montiram? Gore pise izmedju pumpe i filtera da li je to ok?
Pozz
[ VeljkoSky @ 23.02.2009. 17:55 ] @
Extra tema. Žao mi što se čovek toliko namučio, ali sam zbog toga rekordno brzo popravio svog golfa I 1.6 D 1982 god. Odjednom nije hteo da upali. Samo jednom u 3 dana se slabašno javio. Sve što sam uradio je da sam odvrnuo plastični šraf na dnu filtera nafte i ispustio do pola, izašla neka prljava voda a zatim nafta. Zavrnem i ne odzračim taj vazduh iako sam nailazio na par saveta da je to neophodno. Očistio sam i filter vazduha, čitav je prilično, može još, i očistio sve kontakte osigurača, kao i veliki osigurač ispod haube koji ide sa grejača. Upalim i radi! Malo provozam i sve je u redu. Inače sam fan forda, a trenutno vozim golfa, motor je izuzetan palio je na svim minusima besprekorno iako stoji napolju.

Da za forda, imao sam baš dizel 1.6 i uvek, ali baš uvek sam morao čekati 25 sekundi da grejači kliknu i onda pali kao mina. Žuta lampica se uvek prerano gasi i nije merodavna.
[ vinovnik @ 23.02.2009. 20:09 ] @
Jedinice i dvojke inace imaju problem sa tim vazduhom koji samo ponekad, na volseban nacin ( u stvari izgleda da to zavisi u kom polozaju se zaustavi pumpa kada se motor ugasi) udje u sistem dovoda goriva. Meni se to prvi put desilo pre dvdesetak godina ( au koliko mi je auto star :))), i od tada ne parkiram na duze vreme sa na usponu. Za svaki slucaj okrenem kola "njuskom" na dole.
[ mkvb @ 23.02.2009. 21:23 ] @
Tad se namucio i naucio... i od tada tih problema nemam! Parkiram se i na ravnom i uzbrdo i nizbrdo i problema nema...

Inace ja sa vremena na vreme (svaka 2 rezervoara otprilike) ispraznim filter nafte, skupi se tu dosta vode i iako imam i predfilter prodje i dosta prljavstine, a i jedno vreme sam malo cesce menjao filter zbog prljavstine iz rezervoara, udaren rezervoar pa se pomerilo sito i sva prljavstina ide pravo u predfilter. Vremenom se iscistilo i sada je ok...
Ali generalno problema sa dovodom goriva vise nemam, ovu zimu pali fino...

Pozdrav...
[ Goran Mijailovic @ 23.02.2009. 22:31 ] @
@mkvb

a sta je bilo sa ovim zavrtnjem OK11? Jel jos uvek stoji sa gumicom koju si postavio ili si menjao nosac filtera??
[ mkvb @ 24.02.2009. 07:41 ] @
Izbacen iz upotrebe taj nosac. Pri sledecoj zameni filtera nafte stavljen je filter sa dva izvoda i reseni svi problemi


[ Goran Mijailovic @ 24.02.2009. 19:18 ] @
Ovo lici na filter kakav ja imam na G2.
[ Goran Mijailovic @ 01.02.2011. 03:27 ] @
I sada ja imam taj isti problem :(

Golf 2 se gasi u voznji, pocne da gubi snagu da trza i ugasi se. Veceras oko 22h se ugasio pa sam morao da uzmem taksi, primecujem da se problem manifestuje kada je hladnije vreme (veceras je bilo oko -7oC prema informaciji sa studija B) inace ugasio se prvi put pre dva tri dana, ja sipao D2 i aditiv protiv mrznjenja nafte i lepo je radio ceo dan danas nekih 20-tak km predjenih sve do veceras. Menjao sam filter ja sam (sa dva izvoda) u septembru, ne znam da nije do njega posto je bio sumnjivo jeftin (oko 500din.) obicno mi naplate u prodavnici gde su mi do sada menjali 1100-1300din?
[ vilil1 @ 01.02.2011. 09:39 ] @
Nafta je problem. Smrzla. Moras racunati da i kada vozis, temperatura se snizava.

Studio B je tek od juce poceo sa "pravim" informacijama. I meni su oni bili neko merilo, ali su prikazivali visu temperaturu nego sto je bila. Recimo kada je bilo -11, kod njih je pisalo -4.

Idi na RHMZ, nekako su najpouzdaniji.
[ Zarko Silic @ 01.02.2011. 09:50 ] @
Ne moze se D2 koristiti kada je ovako hladno.

Problem nije samo u D2 vec i u aditivima koji jednostavno ne mogu da difunguju u D2 kako bi "razgradili" parafin koji se zgusne ili kako neko kaze, mikrokristalizira. Srpski receno ne moze da se pomesa.

Zbog toga je u takvim situacijama bolje koristiti euroD.


P.S. Da bi se iskoristilo dejstvo aditiva ono mora da se mesa na +5 C sa dizel gorivom. Na niskim temperaturama, kakve su ove danasnje, vrlo je tesko stvoriti takve uslove. To prakticno znaci, da se u rezervoaru nalazi D2 sa vec kristaliziranim parafinom i aditiv, ali nepomesano pa imas dve stete: i zapusen filter i "slobodan" aditiv.

E da,

VW dopusta u tim starim dizelasima sipanje normal benzina cak do 30% sto moze da koristi u ovakvim situacijama.
Normala nema, ali BMB mozes sipati do 20% kolicine.
[ vladd @ 01.02.2011. 10:36 ] @
Temperature se zvanicno mere na sertifikovanim mestima, referentnim za meteorologe, a to ima velikih odstupanja za svakodnevnu aplikaciju kod pojedinaca rasutih na velikoj teritoriji.
Za konkretnu temperaturu u okolini, treba kupiti auto termometar, koji meri temperaturu spolja i u vozilu. A jeftiniji je od nekih beskorisnih gadgeta.

Ovo su ozbiljni minusi za doticne automobile i zastarelo gorivo. Bez priprema, grejaca, i kompletne ispravnosti sistema, tesko da se moze koristiti.

Ono sto nam ne govore, sa uputstvom na bocici, je da postoje dve vrste aditiva za tretman parafina. Jedan je za razbijanje u mikropartikle, a drugi je za prosto hemijsko rastvaranje. Reklamno, oba sluze da se dizel ne "smrzne", odnosno da se spreci stinjavanje goriva i kristalizacija parafina u velike gromade.

Da bi oba funkcionisala, neopodno je da se omoguci kompletno delovanja, koje je nemoguce bez dogrevanja goriva, i u slucaju rastvaraca parafina, dovoljne kolicine aditiva.

Poz
[ Goran Mijailovic @ 11.02.2011. 23:10 ] @
Hvala na savetima. Sacekao sam toplije vreme pa sam sipao malo benzina. Zatim sam i zamenio filter koji je btw vec menjan pred zimu, mozda i nisam morao?!
[ Zarko Silic @ 12.02.2011. 10:05 ] @
Ako sipas beznzin umesto atitiva ne moras da cekas toplije vreme.

Za razliku od atitiva, benzin momentalno, i na niskim temperaturama, "razbija" kristalizirani parafin.

Problem je u tome sto se benzin u funkciji atitiva moze koristiti samo kod motora starije generacije.
[ vladd @ 12.02.2011. 10:07 ] @
Uvek je dobro zameniti filter, nevezano za neke termine. Mozda si moao da ga rasturis da vidis kakvo je stanje u filteru.

Kod staijih dizela, osim parafina, moguce su i alge u rezervoaru, kao problem. Ne mora da ih ima nesto puno, ali malo alge, malo parafini, malo kondenzovana voda, i eto problema na vecem minusu.

Poz
[ Goran Mijailovic @ 12.02.2011. 16:58 ] @
Heh sacuvao sam stari filter pa cu da ga rasecem medjutim sumnjam da cu imati sta spektakularno da vidim, parafin i ako je bio benzin i temperatura su ga otopili.
[ BokasaTzar @ 12.02.2011. 17:44 ] @
Ako već nemaš - napravi instalaciju za filter sa tri izvoda, jer vraća toplu naftu nazad.

Od filtera - koliko se sećam - domaći Frad je bio najbolji, što lako vidiš kad uzmeš u ruke turski filter i frad.
(frad je bitno teži - ima više filter papira)

I koliko se još sećam - nikad mi nisu radila ona magična sredstva tipa 1 L aditiva na 1000 L nafte, nego sam ubacivao Chemol ili Fam

A od benzina je bolji kerozin i to do 5 L na G2 (Jetta 2) rezervoar.
Ako ti na malom gasu radi većim brojem obrtaja - preterao si sa kerozinom

1.6D Zakon
1.9 SDI Zakon

Navozah se
[ Zarko Silic @ 12.02.2011. 21:22 ] @
Citat:
BokasaTzar: A od benzina je bolji kerozin i to do 5 L na G2 (Jetta 2) rezervoar.


Verovatno si mislio na petrolej a ne kerozin, obzirom na visok oktanski broj ovog drugog.


Na zalost, do petroleja je tesko doci.
[ jooly @ 12.02.2011. 21:43 ] @
Petrolej i kerozin(jet fuel) su jedno te isto,mala je razlika u cistoci i rafinisanosti. Vjerovatno mislis na visokooktanski benzin za klipne avionske motore? Petroleja ima u farbarama po 3 eursa za litar a kerozina na aerodromima po cijeni od litar rakije za 10 litara kerozina.
[ Zarko Silic @ 12.02.2011. 22:10 ] @
Nisu isto gorivo. Samo "slicno".

Kerozin ima oktansku vrednost vecu od 120 dok je oktanska vrednost petroleja nedefinisana, ali manja od 80.

To je ogromna razlika, ako se ova vrsta derivata sipa u rezervoar dizelasa radi lakseg zimskog pokretanja.

Dodavanje derivata sa visokim oktanskim brojem nije pogodno za rad dizelasa. Zbog toga je i preporuka proizvodjaca automobila sa dizel pogonom da se u rezervoar sipa NORMAL a NE super benzin. Sipanjem kerozina stvar bi se jos vise pogorsala.
[ BokasaTzar @ 13.02.2011. 17:16 ] @
Mislio sam na kerozin za kerozinske peći i mlazne avione

Ima veću oktansku vrednost od dizela

Mogao se kupiti u Pop Lukinoj ulici u Bgd na Jugopetrol pumpi kao gorivo za peć.
Zbog poreskih začkoljica, nisu smeli da ga sipaju direktno u rezervoar, nego samo u kantu (veću od 5 L i metalnu)

Koštao je MANJE od D2, ali ni slučajno nemojte da vozite ISKLJUČIVO na njega, niti da ubacujete PREKO 5 L
na PUN rezervoar. Razbićete mašinu, bez obzira što je auto dobio na snazi

Prednost (nad benzinom) mu je što je Boš pumpa od njega ne strada i bolje je sagorevanje.
Ali termički opterećuje motor i vozio sam ga samo zimi i to kad padne temperatura,
lako se meša sa D2 i može da se doliva na pojavu minusa.
[ vladd @ 13.02.2011. 19:45 ] @
Koliko sam shvatio, lakse je koristiti "single shot" resenja, koja mogu u jednom trenutku da silno obraduju mehanicare, ili drzati i odrzavati stanje sistema automobila u korektnom, da ne preteram sa perfektnim stanjem.

Bolje je ustedeti malo vremena ili parica danas, bez obzira na eventualni jezivi trosak, i ogromno gubljenje vremena, u skoroj buducnosti...

Poz
[ Zarko Silic @ 13.02.2011. 20:45 ] @
Citat:
BokasaTzar: Mogao se kupiti u Pop Lukinoj ulici u Bgd na Jugopetrol pumpi kao gorivo za peć.


Nisam to znao.

Kod nas ga nema na takav nacin vec duze vreme. Valda ne postoji potreba.

U principu je petrolej bolje resenje od normal benzina jer ima manji oktanski broj, samo ako je dostupan potrosacima.
VW je u preporuku za "razbijanje" parafina uvrstio i petrolej ali ga, svojevremeno kada mi je bio potreban, pre vise decenija, nisam maogao nabaviti u okolini. Bila je neka varijanda preko Panceva, ali komplikovano. U svakom slucaju bih njega koristio.

Aditiva u to vreme nije bilo, takodje, a i ako se nesto mrsavo pojavilo, nije vredno pomena. Prvi ozbiljniji aditiv koji sam koristio (krajem osamdesetih) bio je neki LIQUI MOLY.
[ jooly @ 14.02.2011. 02:21 ] @
Kerozinom se kod cesto naziva visokooktanski benzin sto je pogresno. Kerozin i petrolej su jedno te isto i nisu u pitanju oktani vec cetani.
[ Zarko Silic @ 14.02.2011. 08:13 ] @
"Sveuciliste u Zagrebu

Fakultet prometnih znanosti"





Petrolej, koji se prodaje na, kako sada cujem, pumpama, i po farbarama jeste petrolej za grejanje na petrolejskim pecima. Nama definisanu oktansku vrednost, ali je ona manja od onog GM1 koji koriste mlazni avioni, a koji nosi naziv KEROZIN.

Zbog tako malog oktanskog broja, gde je on kao takav POZELJAN da bude kod primene u dizelasima i zbog svojstva i moci da razbije mikrokristalizirani parafin, moze se korostiti u starim dizel motorima sa klasicnom linijskom i rotacionom Bosch pumpom kao dodatak dizelu u "borbi" protiv smrzavanja.


Kapisko?





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 14.02.2011. u 09:31 GMT+1]
[ vladd @ 14.02.2011. 10:51 ] @
Kerozin je parafinsko ulje. Istina je da se koristi kao rastvarac, ali dodavati ga u dizel, bez jasnog sastava i namene doticnog kerozina je besmisleno.
Korektnije je odrzavati sistem goriva u dobrom stanju, i zimi koristiti euro dizel.

Poz
[ pudar @ 14.02.2011. 16:52 ] @
Na sve to malo ulja u rezervoar i nikad problema sa pumpom.
[ BokasaTzar @ 14.02.2011. 20:30 ] @
Vladd

Slažem se da je ubedljivo najbolji aditiv, pa i evro dizel. Kombinovan sa čistim filterom nafte.

Ali u ono vreme nije bilo evrodizela, a dodavali su u dizel gorivo ovo što se danas se zove BIODIZEL (neki ostatak rafinacije jestivog ulja)

Ta mućkarija je imala poganu osobinu da na +5 C izdvoji parafin (biljnu mast) na dno rezervoara,
pa posle ta biljna mast nikako nije htela da se rastvori samim povećanjem temperature.
Mogo si da greješ koliko hoćeš

Samo je kerozin pomagao.

kod W 1.6D:
KAV - engleska boš pumpa je bila na granici i slabo je podnosila nečistoću tj, otpor na usisnoj grani
Orginal Bošova Boš pumpa bi sve to pojela i još se oblizala.

Ima i rešenje sa protočnim električnim grejačem nafte (između filtra nafte i Boša čini mi se).


[ goat @ 15.02.2011. 19:59 ] @
biodizel koji sam kupovao pre neku godinu na "n"ašim pupmpama je bio katastrofa... nije trebao minus da začepi dovod goriva... to su radile neke alge ili već ne znam šta, a izgledalo je gadno u filteru kao "osmi putnik"...

... benzin ili petrolej u D2 na minusima je efikasna stvar na dizel motorima starije generacije (predkomora i vihorna komora)... i to onaj što niže oktanske vrednosti... oktanski broj je pokazatelj otpora ka samopaljenju a kod dizela je samopaljenje "poželjan" proces....
normal (niski oktanski broj) benzin je srećnije rešenje od petroleja koji ima viši OB... to što "bolje ide" sa petrolejom je zbog detonacionog sagorevanja smeše D2 i petroleja... mirniji rad dizela se dobija što ranijim paljenjem ubrizganog goriva.. (zato je "izmišljeno" ubrizgavanje u više lejera kod novih D motora ..)... sa povećanom koncentracijom visokooktanskog petroleja to paljenje će malo kasniti a kada se upali, front plamena s eširi veoma brzo i pritisak u cilindru rapidno raste...

tako da....
koristite bolje "n"aš benzin... može i bezolovni... i onako se ne dičimo kvalitetom (oktanima) našeg goriva...



i da... neki modeli imaju grejanje goriva.... na svom prastarom MB pre pumpe niskog pritiska ima mali izmenjivač toplote koji je povezan sa sistemon za hlađenje motora... nije nešto efikasan na minusima ali je o tome neko nekada davno mislio... pre mnogih ovde na forumu
[ amela26 @ 21.02.2014. 21:20 ] @
Citat:
CharlieUE:
Imam slican problem i mislim da je isto do fals vazduha. U pitanju je Ford Escort 1.6D, i nebitno da li je hladan ili vruc auto tesko pali (veoma dugo vergla 5-10 sec) i onda radi normalno, normalno vuce. U slucaju da ga ugasim i upalim ponovo u roku od 1 minut pali kao mina. Kada odsrafim filter od nafte odmah posle gasenja jasno se cuje kako povuce vakuum. U filteru ima nafte samo do pola, iako su mi rekli da to nema veze. Ja ipak smatram da filter treba da bude pun jer je crevo koje ide na bos pumpu montirano odozgo i uzima naftu sa vrha filtera. Instalacija je produvana i nema nikakvog otpora.
Da li ima na bos pumpi nepovratni ventil i ako ima gde se nalazi, i da li bi problem resio nekim naknadno ugradjenim nepovratnim ventilom i gde da ga montiram? Gore pise izmedju pumpe i filtera da li je to ok?
Pozz

gdje se nalazi taj nepovratni ventil na pumpi
[ vladd @ 22.02.2014. 12:03 ] @
Grejanje goriva je stara tehnika za severne predele. Mislim da je kod nas suvisno, posto ce izgleda JEDINO resenje biti koriscenje CISTOG evrodizela.

Gorivo se odskora MARKIRA, pa dodavanje velikih kolicina necega, sto nije kupljeno brendirano(na pumpi), smanjuje KONCENTRACIJU MARKERA, i dovodi do "akciznog" kaznjavanja.

Filter goriva mora da je PUN goriva, ako ima vazduha, negde je curenje doticnog i to treba POPRAVITI, ma koliko bolno bilo, posto naknadno dodavanje nekakvih komponenti znacajno menja rezim snabdevanja gorivom
[ Lavlja_Jazbina @ 22.02.2014. 16:02 ] @
Citat:
gdje se nalazi taj nepovratni ventil na pumpi

Ako mislis na starog golfa g2 u pumpi,ako mislis na forda isto starog (97) ima drukalicu na nosacu filtera,ili pumpicu kao kod francuza.
[ elenor @ 15.01.2016. 19:45 ] @
Pozdrav, imam golfa 1, 1.6 d, uvijek pali bez greske , problem je sljedeci auto normalno radi 3 minute onda 15 nemirno, gasi se, i bijelo dimi (jako) te nema snage.
Stavio sam bos pumpu koja radi 100 posto , i opet isti problem, stavio sam kanister umjesto rezervoara i opet isto, te promjenio dizne ...
Molim vas pomozite..
hvala
[ Java Beograd @ 15.01.2016. 20:28 ] @
Beli dim ukazuje na vodu u dizelu. Jesi li menjao filter goriva ?
[ pajapop @ 15.01.2016. 20:45 ] @
Citat:
elenor:
bijelo dimi (jako) te nema snage.


Lako je moguce da je tu nesto ozbiljnije...kao sto je ostecenje cilindara i pucanje bloka...Treba tu prvo premeriti kompresiju. Sta se desava sa rashladnom tecnoscu???
[ elenor @ 15.01.2016. 23:19 ] @
Sad mi prijatelj govori da je prosla brtva glave 100 %..
sta vi mislite?
[ pajapop @ 15.01.2016. 23:47 ] @

Sta mi mislimo...a ti ne odgovaras na postavljeno pitanje, sta se desava sa rashladnom tecnoscu? Da li imas podizanje temperature? Da li imas potrosnju rashladne tecnosti? Da li imas mehurice vazduha u prelivnom sudu? Kod merenja kompresije, ako ti je niska kompresija izmedju 2 susedna cilindra, onda je sigurno prsnuo dihtung glave...Zatim, tu je ono sto sam vec napomenuo...U svakom slucaju, moras do majstora...:(
[ elenor @ 17.01.2016. 15:02 ] @


Oprosti pajapop, mislio sam da sam ti poslao privatnu poruku al nije se poslala jer sam novi clan..
temperatura se ne podize ako ga ne silim naravno.. nema nigdje mjehurica,vodu ne trosi.
[ pajapop @ 17.01.2016. 16:21 ] @

Ovako, vec su ti navedeni moguci uzroci pojave jakog belog dima i gubitka snage...I to je najgoori moguci uzrok (generalka), sve drugo je "boza"...Ali, da bi se uspostavila pravilna dijagnoza, potrebno je izvrsiti bar dve osnovne dijagnosticke procedure, a to je 1.Merenje kompresije u cilindrima i 2. Ispitivanje stanja motora pomocu merenja (Ispitivanja) vakuuma u usisnoj grani...Ta dva dijagnosticka postupka ce sve reci o stanju motora...
[ elenor @ 17.01.2016. 16:39 ] @
Ok, hvala paja puno, probat cu rijesit kroz tjedana dana pa javim..
puno pozzz
[ vladd @ 19.01.2016. 17:51 ] @
Golfu ionako za svaku sitnicu skidaju glavu, pa neka se proveri, da li je dihtung ili neka sitna naprslina na glavi, pa voda ulazi u cilindar.

U svakom slucaju, obratiti paznju koja debljivna dihtunga je bila, u slucaju obrade glave, mora se koristiti za nijansu deblji. Postoje standardni pojacani dihtunzi, pa ako se izaslo iz mere, ili je pukotina nezgodna, zamena glave smanjuje glavobolju.