|
[ dootzky @ 14.01.2007. 02:23 ] @
| yo ppl,
evo i to mi se desilo, i to BAS za sprsku NG, kada sam celo drustvo trebao da odbacim kucama...
znaci -> auto nece da upali. u pitanju je Ford Escort IV 1.6 D, 1988 godiste, pre 3 meseca sam ovde i postovao dosta za njega, tj. "koja kola da kupim" i sl., i do sada me je sluzio zaista besprekorno, uz par zezancija (migavac i sl), ali sve je bilo "sitnica" i postojao je workaround.
veceras me je bas izbedacio
opis problema je simple: nece da upali.
naime, kada mu dam kontakt, grejaci se upale, posle 4 sec ugase, i posle jos 3 sec ja palim, klasika, do sada je radilo 1000x
dobro, nije radilo 1000x, posto ga imam tek 3 meseca (90 dana?), ali radilo je uvek eventualno kada je u novembru bilo zima-zima, pa nece iz prve da upali, pa pustim da se jos jednom zagreje i iz drugog cuga radi extra.
a sta je sada problem? znaci grejaci odrade svoj posao, i kada ja dam kontakt "do kraja", tj. kada probam da ga upalim, cuje se "zujanje", kao da sam kod zubara u ordinaciji, jedno "bbbbbzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz" i cim pustim kljuc, zujanje stane. :|
rebus.
i znaci uopste nece da 'vergla' niti da se nesto vise desi, probao sam i pre i posle toga da gazim malo gas, kao mozda ima veze, ali evo cuo sam se sa zetom, kaze mi covek da je verovatno "albaster" (ili tako nesto, nisam bas dobro cuo, imajte na umu da je bilo 02:15h, sprska NG, i on je bio half-asleep), i kako sam ja to shvatio, to je pred-komora gde bi trebalo da se desi paljenje motora, stim da su se neke "plocice" unutra slepile (??), i da zato nece da se kresne, vec samo vrti u krug i zuji.
wtf?
rekao mi je da mogu da probam da ga izudaram cekicem malo, da je to deo velicine .. soljice za kafu, eventualno velicine pesnice, i da ga tu lupim onako posteno par puta, pa da probam da upalim, i uradio sam to, izgubio 25+ minuta na tome, i posle sam vratio silnu opremu i skalameriju koju sam spustio iz gajbe (cekice, klesta, lampu, macolu itd) i na kraju je 'ekipa' morala da ide kuci taksijima, jeb'ga, a meni bedak najcrnji
sutra cu zvati majstora either way,
ali me cisto zanima vase misljenje -> sta je to, zasto se desilo, i kako moze da se sredi? (eventualno bi mi znacilo i kako to sutra da objasnim majstoru kada ga pozovem, a ne da kazem "samo zuji i nece da upali :P"
thx 4 readin' all this,
poz,
d
[Ovu poruku je menjao momsab dana 14.01.2007. u 20:27 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.01.2007. u 20:47 GMT+1] |
[ Sasa_NS @ 14.01.2007. 07:58 ] @
Anlaser...
Tačnije, automat (bendix?) koji ubacuje zupčanik analasera u zupčanik na zamajcu motora (uzubljuje)... Pokreneš anlaser, automat ne gurne taj zupčanik napred (a trebao bi to da uradi u deliću sekunde), anlaser se zavrti u prazno i zato se čuje zvuk koji si opisao...
Inače, to ti je onaj manji deo (cilindričan) na anlaseru što "štrči"...
Trebaš skinuti anlaser i zameniti taj automat (ne znam da li je uopšte moguća njegova popravka)...
Zašto se desio? Pa sve se haba, tako i taj deo...
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:23 GMT+1]
[ dootzky @ 14.01.2007. 08:15 ] @
anlaser... ok, kapiram.
ta cela prica ima totalno smisla, verujem da mi je i ovaj zet tako nesto rekao ... doduse ovo je jos preciznije objasnjenje..
btw -> jel' moguce da je recimo samo ispala neka zicica, kontakt, pa se zato automat u anlaseru nije aktivirao, pa moze da se namesti, ili mora bas da se kupi nov? mislim, svakako necu da se "stisnem" za hiljadu-dve-tri, mada verujem da to kosta i manje, nego je veci cim menjati deo, nego ga samo srediti, i pitanje je da li to majstor moze da uradi na parkingu ispred moje zgrade, ili mora sada da tegli auto skroz na mirijevo, gde mu je radnja :P
ali hvala na odgovoru, to je bilo tacno ono sto mi je trebalo -> opis kvara i potencijalno resenje!
poz,
dootzky
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:23 GMT+1]
[ Sasa_NS @ 14.01.2007. 08:23 ] @
Pa ne znam, možda je i moguća njegova popravka. To ti je ustvari neka varijanta elektro magneta koji gura napred taj zupčanik... U njemu imaš gomilu namotaja (žičica) i svega ostalog, možda je neka izgorela, ili je možda samo sve prljavo (masno)...
Inače, to se verovatno može odraditi na parkingu - sve zavisi koliko je pristupačan anlaser kod tvog auta i da li se majstoru dolazi... Možeš i sam, ako imaš alat i malo volje..
Pitaj nekog majstora (recimo onog kod koga inače održavaš auto), reći će ti preciznije. Ja sam laik koji se ponešto razume... :)
p.s. Evo jedne teme na drugom forumu gde se govori o kvaru istom kao i kod tebe...
p.p.s. Što nisi to veče upalio na guranje? :)
[Ovu poruku je menjao Sasa_NS dana 14.01.2007. u 10:35 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:23 GMT+1]
[ dootzky @ 14.01.2007. 10:05 ] @
aha, kapiram.
video sam i na drugom forumu, tu su neke cifre od 30eura - 4000 din... nije "strasno", al' bas mi je bedak bio juce.. :P
to su ti one situacije gde si se super proveo na zurci, svi umorni i znojavi (manje/vise, haha), i kao "let's go - PRRRRC"...
a vidis - nije mi ni palo na pamet gurka. nisam imao na umu da gurka moze da upali auto, bez .. tog dela.. zapravo, sada kada malo razmislim -> nisam ni siguran kako, tj. zasto se auto pali na gurku.. mislim -> sta mu ti radis -> ubacis u brzinu i probas da verglas? i zasto bi onda upalio ako nece dok stojis, na koji nacin ja onda mogu da zaobidjem anlaser... hmmm...
jos sam ja mlad i zelen (citaj: pajser), da bi razmisljao racionalno i snalazljivo, barem kada su kola u pitanju. doduse, bilo je 2h ujutru, ali bez obzira -> fali mi to fundamentalno znanje :(
jebiga, kad mi niko u porodici ne vozi, ja sam "prvi", i onda sve moram sam.
ali zato da kada nekome vrisne komp ili nesto drugo slicno treba da se sredi, zna se ko je glavni dasa ;)
haha... :P
hvala jos jednom na savetima, ajde videcu da zvrcnem majstora za sat vremena, eto oko podneva, da slucajno ne probudim coveka, pa cu bas da vam javim kako sam prosao :)
poz,
d
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:23 GMT+1]
[ Lesli Eldridz @ 14.01.2007. 12:37 ] @
Ne verglas nista kad palis na guranje, nego das kontakt, pa te neko gura, ili ides nizbrdicom, dok malo ne ubrzas, a onda ubacis u trecu i naglo pustis kvacilo. Ako ne upali, probas opet. I tako to. Nije bas preporucljivo za kola koja imaju zupcasti kais, ako je labav, ali pomaze, ako je sve drugo OK. Ako nece da upali ni na guranje, onda nije samo anlaser, tj automat, nego i nesto drugo, ali to nije slucaj kod tebe. Cim on daje kontakt anlaseru da se zavrti, nije automat, tacnije elektromagnet u njemu, nego se mozda samo zbog prljavstine zaglavio deo koji pomera rotor anlasera. Magnet radi cim privlaci kotvu koja ukljucuje anlaser. Mozda je i zupcanik na anlaseru samo malo pohaban posle tolikih godina pa se pogodilo da promasuje. Ako se to desi nekad ponovo, ubacis u cetvrtu ili petu, sta vec ima, pa malo pomeris kola guranjem, da zupcanik na zamajcu promeni svoj polozaj u odnosu na anlaser, pa probas da kresnes opet.
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:24 GMT+1]
[ slobodan81 @ 14.01.2007. 12:52 ] @
ne znam daliceti ovo pomoci ali probaj
ubaci ga u cetvrtu i gurni ga nekih pola metra i onda klasicno zagrej auto i probaj da ga upalis. ako ovo uspe pravac servis jer nebih ti ja to preporucio da ti popravljas posto vidim da se bas nesto nerazumes. meni je ovo par puta pomoglo
sto se tice paljenja auta na gurku ja ti to nebih preporucio jer moze da prezubi zupcasti kais i da zakomplikujes mnogo stvari i naravno vise para za popravku
[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.01.2007. u 14:02 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:24 GMT+1]
[ dootzky @ 14.01.2007. 17:00 ] @
prvo i osnovno -> hvala svima na savetima!
i svakako se ne razumem dovoljno (zapravo, ni blizu dovoljnog), ali ucim polako!
cuo sam se sa auto elektricarem koji je, srecom, samo 2 bloka udaljen od mene, i evo sutra ujutru u 9 cemo da dodjemo do mojih kola, da ih upalimo nekako (on kaze da zna kako i sta vec, obzirom da zivi od toga -> verujem da zna sta radi ), i onda teramo do njega u radnju, a tamo ce on da sredi anlaser i/ili sta jos treba
ajde sutra cu bas da vam javim sta sam uradio, da bi neko sledeci ko cita ovaj post, mozda mogao da nadje resenje unapred, ili taj neki rad
poz,
dootzky
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.01.2007. u 14:24 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 14.01.2007. 18:03 ] @
Remontovao sam ja anlaser pre oko godinu dana, u pitanju je bila samo jedan zicica koja je pomerena pa nema kontakta, ali morao je da se rastavlja i cisti. VRLO BITNO: ako su ti originalne cetkice dobre (makar na pola) NEMOJ da ih menjas novim falsifikatima, koji jednostavno manje traju. Cetkice iz prve ugradnje obicno veoma dugo traju, ali moguce je da je do njih problem, mada cisto sumnjam.
[ Java Beograd @ 14.01.2007. 18:04 ] @
Vidi, to je u principu deo koji nije potrošan, tj. traje koliko i auto. (Naravno, nekom se pokvari.)
Kad je meni, odavno, na Jugiću riknuo bendix, ja sam za relativno sitne pare kupio ceo anlaser sa automatom, na auto otpadu. Naravno, za Forda je teže naći i više košta, ali razmisli i o toj varijanti, umesto opravke kod električara.
[ HoT_Steppa @ 14.01.2007. 18:11 ] @
Meni je majstor uzeo 10 evra za remont, cisto sumnjam da mozes za toliko para da nadjes polovan.
[ Sasa_NS @ 14.01.2007. 19:23 ] @
Citat: dootzky: aha, kapiram.
video sam i na drugom forumu, tu su neke cifre od 30eura - 4000 din... nije "strasno", al' bas mi je bedak bio juce.. :P
to su ti one situacije gde si se super proveo na zurci, svi umorni i znojavi (manje/vise, haha), i kao "let's go - PRRRRC"...
a vidis - nije mi ni palo na pamet gurka. nisam imao na umu da gurka moze da upali auto, bez .. tog dela.. zapravo, sada kada malo razmislim -> nisam ni siguran kako, tj. zasto se auto pali na gurku.. mislim -> sta mu ti radis -> ubacis u brzinu i probas da verglas? i zasto bi onda upalio ako nece dok stojis, na koji nacin ja onda mogu da zaobidjem anlaser... hmmm...
jos sam ja mlad i zelen (citaj: pajser), da bi razmisljao racionalno i snalazljivo, barem kada su kola u pitanju. doduse, bilo je 2h ujutru, ali bez obzira -> fali mi to fundamentalno znanje :(
Već su ti sve rekli, samo da dodam ovo što ti nije baš najjasnije...
Na "gurku" pokušavaš da upališ iz dva slučaja: crko (prazan) akumulator ili crkao anlaser/bendix. Dakle, sa motorom treba da je sve u redu, inače ga džabe guraš... Ako je akumulator baš potpuno crkao (nemaš struje čak ni za "kontakt"), benzinca nećeš upaliti na guranje...
Ako je crkao akumulator skroz, a anlaser je ispravan - upalićeš bez problema pomoću kablova za paljenje i nekog dobronamernog kolege vozača koji naiđe... Opet, ako imaš sajlu za vuču, ne moraš ni da guraš (šta ako si sam?), već opet zaustaviš nekog kolegu koji će te malo povući i voala, ideš dalje. Itd, itd..
Tvoj slučaj je bio čist za gurku (voziš dizelaša, zar ne?) tako da niste morali plaćati taksi. No polako, naučićeš...
Inače, da - postoji opasnost za prezupči zupčasti kaiš kod automobila koji ga imaju prilikom pokušaja paljenja na guranje, međutim to se vrlo, vrlo retko dešava (pogotovo ako znaš kako treba pravilno da upališ na guranje). Uostalom, navozao sam se do sada svakakvih kršina i gotovo svakog (čak 4 Stojadina) sam povremeno palio na guranje i ni jednom nije ništa bilo...Dakle, rizik, ali nekad se mora tako, nema druge. Uostalom, znam ljude kojima je kaiš prezupčio u normalnoj vožnji, šta tek oni da kažu?
Shits happening... :)
[Ovu poruku je menjao Sasa_NS dana 14.01.2007. u 20:35 GMT+1]
[ dootzky @ 14.01.2007. 21:33 ] @
ok, sutra u 9 idemo da sredimo anlaser, ili da kupimo nov, videcu sta kaze elektricar, a vidis, ovo me je zaintrigiralo:
Citat:
... to se vrlo, vrlo retko dešava (pogotovo ako znaš kako treba pravilno da upališ na guranje) ...
e a kako se stvarno "pravilno" pali na guranje?? :P
iako nisam siguran da postoji procedura. nekako mi to zvuci kao "kako pravilo da zakucas ekser, ali bez cekica". pa tesko! prosto mi je funny da postoji 'pravilan nacin'
ali bez sale -> KAKO!
jel' trebas ravnomerno da otpustas kvacilo, ili ga drzis 'zgazeno' sve dok ne upali... uostalom, zasto bi se uopste motor upalio zbog guranja, tj. pogretanja osovine, ako kvacilo ne prenosi neku snagu u motor.... brrrr..... i have absolutely no idea what i am talkin' 'bout :P
thx anyway, sutra vise infoa,
poz,
d
[ Sasa_NS @ 14.01.2007. 21:49 ] @
Ako držiš pritisnuto kvačilo, mogu da te guraju do Novog Sada, nikad nećeš upaliti...
Evo kako ja palim: dam kontakt ključem, zatrčimo auto par metara, uletim unutra (naravno, i ja pomažem gurati), pritisnem kvačilo, ubacim u treću (ili drugu - zavisi od auta) i pustim kvačilo. Čim osetim da motor "prima" i počinje da pali, stajem na kvačilo, istovremeno dodajem gas i kočim (da zaustavim auto), jednom nogom. Ako je sam stao, samo dodajem gas (da se ne bi slučajno ugasio, a onda sve Jovo nanovo)... Ako je auto ispravan, najčešće je dovoljno par metara da upali.
Mnogo puta sam palio Fiću i Stojadina sam (da, sam) na guranje. Jednom čak i firminu Astru karavan. Na ravnom, naravno. Nizbrdicu ne računam.
Može to da se radi i pogrešno, itekako. Recimo, da pokušaš da upališ iz prve brzine (ili iz četvrte)... Jako teško. U prvoj će ti se auto ukopati (a možda će i prezupčiti - zavisi koliko "konja" imaš pozadi), a u četvrtoj bi trebali da ga gurate jedno triput brže nego normalno (he, normalno, kao da je normalno da guraš auto :)) da bi upalio...
Ili, najidiotskija varijanta: da ne daš kontakt - to sam do sada video već x puta. A mi guramo kao idioti, gospođa unutra lepo sedi, uživa i kaže: neće, pa neće... Pa kada bi dala kontakt, možda bi i upalio... :)
Dakle, nije to nikakva komplikovana procedura. Naučićeš ti to i još štošta drugog jer voziš (kao i ja) matoru ragu od auta... :)
[Ovu poruku je menjao Sasa_NS dana 14.01.2007. u 23:08 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.01.2007. u 23:16 GMT+1]
[ dootzky @ 15.01.2007. 23:58 ] @
yo all!!
evo sve je kako treba, i ovaj dan se zavrsio, i nije bilo toliko "strasno" niti mucno ili nesto sl, dasa je dosao sa "opremom", ali upalili smo ga na keca na gurku, odmah je prepoznao po zvuku kada smo pokusali da upalimo auto da je anlaser ispravan, ali je verovatno bendix otisao unutra, i onda smo ga oterali do njegove radnje, tamo je on stavio kola na kanal i rasklopio anlaser i tu je cekalo pravo iznenadjenje -> onaj "plasticni" zupcanik je bio s-m-r-s-k-a-n u sitne sitne delove. znaci bruka. a i bendix se dosta ogulio, i sve skupa je izaglo izuzetno lose.
uzeo mi je 2000 za ruke, + 2500 za delove (novi zupcanik prenosa, novi bendix, nove cetkice, i nove 2 gumice drz-nedaj (jednu mi je kao i "dao", jer je imao)).
sve skupa - 4.5k dinara.
nije malo, ali nije ni "uzasno mnogo". srecom smo komsije, pa me i nije drao (posto sam cuo da se za stojadina sredjivanje anlasera naplacuje i po 3.5k dinara..), a i da mi je naplatio posteno -> ipak je posteno i uradio posao, i sada pali savrseno, mozda cak i malo bolje nego ranije
sve skupa -> bila je neophodna strucna popravka, ono sto je najbitnije -> bili su neophodni i delovi, tako da sam nista ne bi tu uradio, samo bi se verovatno jos i isparanoisao da sam otvorio anlaser a ispadne mi brdo skrckanih delova :P
all in all -> danas sam se malo i provozao do NBGDa i sve je savrseno. auto vozi i pali kao ninjaaaa
hvala vam svima na savetima, ova tema je, avaj, resena!
poz svima i hvala jos jednom sto ste brzo i precizno odgovarali,
ch33rzs,
dootzky
[ Lesli Eldridz @ 16.01.2007. 09:57 ] @
Lazu te to za cene. Za stojadina je ceo polovan anlaser od 20evra pa do 2000 dinara, a delovi i manje. Na primer, meni je prosle godine bio izgoreo stator i majstor mi prodao drugi ispravan (polovan) za 300 dinara.
[ dootzky @ 16.01.2007. 12:27 ] @
pa pazi, mozda me i baronise, ali on je sam isao da nabavi te delove, sam je sve rasklopio, sredio, sklopio, i zavrsio posao.
sigurno da on uzima tu pare -> but hey -> zato sam i otisao kod njega.
da sam hteo sam da ucim o tome, sam da se jurim 2 dana za prave delove, da sam sklapam i rizikujem da demoliram motor i na kraju da postanem kvalifikovani auto elektricar / mehanicar -> ja bi to uradio
ali ja sam softveras O
zato i sluze majstori u svojoj struci. na kraju krajeva, mogao bi sam sebi da popravljam i bojlere, ves masinu, sporet, TV i sve ostalo sto se ikada popravi, ali onda ne bi radio svoj posao, nego bi bio majstor, a ja volim svoj posao
salim se, znam da si hteo da kazes da me je verovatno malo odrao, ali o5 -> ja bi pre platio 1000 dinara vise, ali da se sve zavrsi brzo, kvalitetno i bezbolno po mene i moje vreme, nego da ustedim tih 1k, ali da sam idem po delove i slicno. niti znam sta da uzmem, niti gde, pa jurnjava i sl.. ocaj. bolje ovako. barem meni
i hvala za komparaciju cena,
poz,
d
[ Sasa_NS @ 16.01.2007. 22:37 ] @
Bitno je da si opet u "voznom stanju"...
Uživaj! :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|